TheyStartedTheFire*

Facebook Twitter
1

 

 

 

 

 

 

τα πρόσωπα, οι λέξεις, τα πράγματα

 

 

το αντεστραμμένο Καραμανλικό Είδωλο

 

 

το επίμονο μουρμουρητό της 
μετεμφυλιοπολεμικής σφαλιάρας

o δεξιός λοβός του εγκεφάλου της -πάντα-
αν-αισθητικά αριστερής Mary Δαμανάκη


η αυθόρμητη(?) παραισθητική
οντότητα του Ανδρέα

 

 

(για εκείνους τότε ως ψευδαίσθηση,
για μας ως συνέπεια ενός πείσματος)


η -συγκινητική, είναι η αλήθεια- μυσταγωγία του ΚΚΕ πριν 
δαγκώσει το μήλο


οι σκηνές του πλήθους

στα κατάμεστα γήπεδα

(στον προθάλαμο της κλαδικής αναμονής)

 

 οι αποκρυπτογράφοι των δογμάτων. 

οι αγγελιοφόροι των πτωμάτων.


ο Φρέντυ Γερμανός στην ΕΡΤ

να συνεχίζει να παράγει

αντίγραφα καθησυχαστικών

μικροαστικών υπονοουμένων

 

 

(οι γυάλινοι νεκροί θέλουν γυάλινα σπίτια)


τα αριστερόστροφα κυκλώματα,

οι σκόρπιες προβολές,

η κούρσα της υπερπολιτικοποίησης.

 


τα επαναστατημένα chicco των δευτεροκλασσάτων αμφιθεάτρων

(τα "μοιραία τέρατα"

της επόμενης δεκαετίας)

η επαμφοτερίζουσα χαρμολύπη της παραδοσιακής "αστικής" τάξης

 

ο μονότονος ορίζοντας του
συνδρόμου της ελληνικότητας

 

(βίκινγκς μιας νοσταλγίας καταδικασμένης)

 

 

ο αξιολάτρευτα φετιχιστικός
αργαλειός της Εθνικής Ανεξαρτησίας, Λαϊκής Κυριαρχίας,
Κοινωνικής Απελευθέρωσης


(μη κρίνετε ινα μη κριθείτε,
αναφώνησε ξεπνοα ένας σύν-τροφος ,
προτού η καρδιά αγκυροβολήσει 
για τα καλά στη τσέπη)

 

η εγκαθίδρυση της επικερδούς 

σαββοπούλειας αυτοαναπαράστασης

 

η κωδικοποίηση δηλαδή της μνήμης υπό
τη μορφή της επιλεκτικής αμνησίας




εκεί όπου ο Μεγάλος Αρχηγός
θεμελίωσε τ'όραμά του

 


στο βαθύ υπόστρωμα της

περί-πτωσης του μη προνομιούχου
 

 

 

η Ώρα της Αλλαγής

 


η Αυριανή, τα δυσοίωνα
συνδικαλιστικούχα αρκτικόλεξα,
τ' "απαλά " ζωγραφισμένα τοπία των
αναδυόμενων και εγκάρδιων Κλαδικών

 


(η πράσινη στέγη ενός λυκόφιλου παλατιού)

 

 

η εντύπωση της εσωτερικής φωταψίας

στο βλέμμα του Κώσταντίνου Μητσοτάκη

 


(όπου τα πάντα συναιρούνται σε 
οιωνούς ενός αγαλήνευτου αμοραλισμού)
 


ο Αρσένης, ο Άκης , ο Κατσιφάρας,
οι ποιητικές συλ-λήψεις τους.
(με συνοδεία κομματικών
μαζορετών, always)

 

 


η εγκαθίδρυση του γουέστερν της

Χαριλάου Τρικούπη.

χορηγός το αέρινο Καστρί
 


ο Μένιος Κουτσόγιωργας.

ο πρώτος ένοχος πασόκος.

(η σημασία του πορνο-γραφικού
στη πολιτική)

 

 

ο Μπόμπολας ονειρεύεται.

οι εξ - συν-ειδήσεις εξ-αγοράζονται.

ο άρρωστος βραχίονας των
εμβληματικών κρατικοποιήσεων.

ο σοσιαλιστικός

συνεταιριστικός παροξυσμός.

η συντήρηση των ψευδαισθήσεων.

οι φεμινιστικές ανταύγειες

της Μαργαρίτας Παπανδρέου

 

(το σύνδρομο του νυχτερινού
μουρμουρητού απ'την ανάποδη)

 

ο παπανδρεϊκός 
μακιαβελικός αυτοσχεδιασμός

 

 

στην εκλογή Προέδρου
Δημοκρατίας το 1985

 


(ανάμεσα στον ιδιοσυγκρασιακό αιφνιδιασμό και την Σαρτζετακική κακωδία)

 

 

 

η ωκεάνεια συσσώρευση

του Γιώργου Κοσκωτά.

ήταν θέμα πράσινης Γραμμής

 

 

η ψευδεπίγραφη αντιπαροχή των
Λαλιωτικών "καλύτερων ημερών"

 

 

ως μήτρα ενός

κατακρεουργημένου πτώματος.

 

 

Το νόημα, το νήμα και το σχήμα της βαλβίδας στο Χέρφιλντ.

(κάθε μαντρί είναι ράφτης φιδίσιας φόδρας, φίλτατε) 

Η Δήμητρα Λιάνη στο επίκεντρο του
"Κολοσσαίον" της πολιτικής κυψέλης

 

 

(ο αιμοβόρος ψυχισμός της

Αυριανικής σφήκας,

 


η μελαγχολική αναίδεια

του μαλακού υπογάστριου
της ελληνικής δημοσιογραφίας,

οι χοντροειδείς παρα-κάμψεις της )

 

 

ο αργόσυρτος ίλιγγος του dirty '89.

το διακύβευμα της εξουσίας.

η μεταφυσική της διαδοχής.

οι λεπτομέρειες του μακιγιάζ.

στο ισχυρό [τεχνητό] φώς

του Σκάνδαλου Κοσκωτά
 

 

 

[bonustrack*]

Η Εκδίκηση της highbrow Γυφτιάς (Κουλτ-ούρα και Φύγαμε), o Θωμάς Μπακαλάκος, οι αγέρωχες αποχρώσεις των ρουστίκ Προέδρων της Κρατικής Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης, η προσοδοφόρα ίωση των απανταχού Φεστιβάλ, κάνε κι εσύ μιαν - Οπισθοδρομική, κατά προτίμηση- κομπανία, μπορείς,

το Χατζηνάσειο μελοδραματικό κιτς, το Περιβόλι τ' Ουρανού, οι επαναστατημένοι Έλληνες συν-θέτες, τα κρατικοδίαιτα αυτιστικά κινηματογραφικά φληναφήματα της δεκαετίας του ογδόντα, οι βλαχοαριστερές Δανικειακές αναγνώσεις, οι ταβερνόβειοι ανανεωτές και οι θεωρητικοί των Εξαρχείων, ο-συλλεκτικός πια- δημοσιογραφικός μελοδραματισμός των Reporters, το ταιριαστό green σινιάλο της Ρίτας Σακκελαρίου, η " με ολίγην συννεφούλα" Ρωμιοσύνη της ΚΝΕ, ο βαρβιτουρικός Ρόμπερτουιλλιαμσισμός της ΔΑΠ(με το ωτομπιάνκι της φλωροσύνης), λίγο camping, λίγο ντομάτα, λίγο κρεμμύδι και με το Λιτσάκι αγκαλιά να αναλύουμε την αντιστασιακή "αρπαχτή", οι γοητευτικοί σατιρικοί τσαρλατανισμοί του Χάρρυ Κλυν, η "μετρίως μέτρια" πεζογραφική γενιά των 80s, το εκτυφλωτικό τίποτα του Κηλαηδόνειου Πάρτυ στη Βουλιαγμένη, οι flamboyant συγχορδίες του Αλέξανδρου Ιόλα, ο μαγεμένος αυλός του Μάνου Χατζιδάκι, ο Αγγελόπουλος ως μοντέλο, ο Μπακογιαννόπουλος ως σοφή γριά, ο Μισέλ Δημόπουλος ως φωτο-στέφανοςςς τους, η ΔΟΛ-ια τσιχλόφουσκα του Ταχυδρόμου( η πεμπτουσία της Χατζηφώτειας αισθητικής), 

 ο υπερτροφικός-από τότε- ροβεσπιερισμός του Λάκη Λαζόπουλου, η υψηλή ραπτική της Μιμής Ντενίση, οι Καραμανλικές φαντασιώσεις μιας τραγουδίστριας ονόματι Νάνα, το κτηνώδες χοντρό παπάκι της περιόδου της βιντεοκασσέτας,ο (με λένε Πέτρο)Κωστο-πούλειος τυφώνας ή αλλιώς πως να επανεδαφικοποιήσετε το "πρώτο τραπέζι πίστα"(no white shocks allowed, πλίηζ), τα τσικό της ελεύθερης ραδιοφωνίας( τα μετέπειτα "τέρατα" της ιδιωτικής τηλεόρασης), 
το Μεγάλο

 
Μεγάλο
poso megaλο pia ?
  Κανάλι
των 5 βασικών
(α)μετόχων

 

 

 



Αρχείο
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Το εξώφυλλο με την Λιάνη και τη φίλη της στην παραλία το θυμάμαι!Με πήρε το απόγευμα από το σχολείο η μάνα μου και πριν πάμε σπίτι κάναμε μια στάση στο ψιλικατζίδικο για εφημερίδες... Για ώρα συζητούσαν με την ψιλικατζού για τον αν η φωτογραφία ήταν αληθινή ή αποτέλεσμα φώτοσοπ. "Μα κοίτα" έλεγε η ψιλικατζού στη μάνα μου "το χέρι είναι ποιο μακρύ από ότι πρέπει, δεν είναι φυσιολογικό!"Στα παιδικά μου μάτια είχε κάνει μεγάλη εντύπωσηΜα μια εφημερίδα να έχει τέτοιο εξώφυλλο!;Τότε είχα την εντύπωση πως η εφημερίδες είχαν σοβαρό περιεχόμενο και γράφανε πάντα αλήθειες... Μετά μαγάλωσα έγινα δημοσιογράφος και άλλαξα γνώμη