Γιάννης Θεοδωρόπουλος.

Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Oι λίρες της θείας Σωτηρίας, 2014.
0
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Αγαμέμνων, 2012.
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Ordet, 2010.
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Fetascape, 2005.
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Chandelier, 2012.
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Maria, 2012.
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Xουασκαράν, 2013.
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Μάρμαρα, 2012.
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Εσωτερικό τοπίο, 2009.
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Εσωτερικό τοπίο, 2009.
Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Facebook Twitter
Κατάδυση (αυτοπροσωπογραφία), 2014.

"Ο Γιάννης Θεοδωρόπουλος είναι μια ξεχωριστή περίπτωση στην σύγχρονη ελληνική φωτογραφία. Στις εικόνες που παρουσιάζει στην 6η ατομική του έκθεση ο καλλιτέχνης συνεχίζει, όπως και στις προηγούμενες, να εστιάζει στον εσωτερικό χώρο του σπιτιού του ψηλαφώντας την προσωπική του διαδρομή και τους μηχανισμούς συγκρότησης του Εγώ μέσα από μικρές καθημερινές ιστορίες ταυτισμένες με τις ιδιαιτερότητες της οικογένειάς του: του πατέρα, της μητέρας, της νονάς κλπ. Είναι σαν οι ιστορίες αυτές των οικείων ανθρώπων που έφυγαν να έχουν αφήσει τα ίχνη τους και την κρυμμένη σημασία τους στο σπίτι όπου μεγάλωσε και ο καλλιτέχνης τα ανασύρει για να μας τα παρουσιάσει, συχνά, μέσα από μια κεκαλυμμένη με χιούμορ θλίψη. Όπως αρμόζει, άλλωστε, στις εικόνες της μνήμης, της νεανικής ραστώνης και των αδιέξοδων αγορίστικων ονείρων.

Από τα θερμοκήπια της πρώτης του έκθεσης μέχρι τα τοπία - λεπτομέρειες του σώματος του πατέρα και τα τελευταία έργα, οι φωτογραφίες του αποτελούν τόπους απουσίας, μνήμης. Ο Θεοδωρόπουλος κάνει εμφανές αυτό το στοιχείο φωτογραφίζοντας το φουστάνι της μητέρας στην πολυθρόνα στην οποία εκείνη καθότανε. Στο τρίπτυχο, στο οποίο εικονίζεται ο πατέρας, οι διαστάσεις της κάθε εικόνας είναι τόσο μικρές που δεν μπορεί να διαβαστεί καθαρά το πρόσωπο. Για τον φωτογράφο η αλήθεια βρίσκεται στην διατήρηση της στιγμής και όχι στην αποτύπωση μιας πιο καθολικής ιστορίας.

Η περιπλάνησή του στον χώρο του προσωπικού βιώματος, είχαμε αναφέρει σε προηγούμενή του έκθεση, μοιάζει με την ιστορία της Αλίκης που περνάει από την άλλη μεριά του καθρέφτη για να χαθεί στον κόσμο του ονείρου. Άλλωστε στην πραγματικότητα οι εκθέσεις του συγκροτούν πάντα μιαν αυτοπροσωπογραφία που έχει την μορφή της εγκατάστασης. Οι επί μέρους φωτογραφίες δεν είναι άλλο από ψηφίδες που υπηρετούν την τελική εικόνα. Στην προηγούμενή του έκθεση ο καλλιτέχνης δεν είχε διστάσει να ξαναπαρουσιάσει εικόνες παρόμοιες με εκείνες παλαιότερων εκθέσεών του ακριβώς γιατί τις είχε ανάγκη για την δημιουργία της αυτοπροσωπογραφίας αυτής."  (Δελτίο τύπου της γκαλερί).

Διάρκεια έκθεσης: 24 Σεπτεμβρίου – 8 Νοεμβρίου 2014

Alpha Delta Gallery (AD Gallery), Παλλάδος 3, Αθήνα.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ