Ο βραβευμένος Διόνυσος του Ρουβά και η θλίψη για την βαθιά παρακμή που προκάλεσε η τελετή

Ο βραβευμένος Διόνυσος του Ρουβά και η θλίψη για την βαθιά παρακμή που προκάλεσε η τελετή Facebook Twitter
Ο Σάκης Ρουβάς παραλαμβάνει το "Βραβείο αρχαίου δράματος", κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής βραβείων θεάτρου και μουσικής και βραβείων "Κάρολος Κουν", στο μέγαρο μουσικής, Αθήνα Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ
22

 

Πολλοί γέλασαν με τα φετινά βραβεία της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών (ΕΘΜΚ) που δόθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Περισσότεροι, ωστόσο, ήταν αυτοί που ένιωσαν θλίψη για την εντύπωση βαθιάς παρακμής που προκάλεσε η τελετή, η οποία απαξιώνει φυσικώ τω τρόπω και το κύρος των βραβείων.


Πρώτα απ' όλα εξαιτίας της σύστασης της επιτροπής. Διάφοροι του θεατρικού χώρου επικοινώνησαν μαζί μου για να με ρωτήσουν πού γράφουν οι περισσότεροι της κριτικής επιτροπής των θεατρικών βραβείων. Τι να τους απαντήσω; Ότι εξαιτίας των μεθοδεύσεων και μιας σειράς παράτυπων τακτικών του επί σειρά ετών προέδρου της, μουσικοκριτικού της «Αυγής», Κυριάκου Λουκάκου (που ξεκινούν από τις διαβλητές εκλογές έως τις ελαστικές αναγνώσεις του απαρχαιωμένου καταστατικού της ΕΘΜΚ και τις ανίερες συμμαχίες που συνάπτονται ώστε στην Ένωση να κάνουν κουμάντο οι κριτικοί της μουσικής), οι πλέον έγκυροι κριτικοί θεάτρου αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν;


Ότι από το 2012 απέχουν (και διαγράφηκαν εντέχνως) από την Ένωση, εκτός από την υπογράφουσα και ο Σάββας Πατσαλίδης, ο Δημήτρης Τσατσούλης, ο Γρηγόρης Ιωαννίδης, ο Γιώργος Πεφάνης, η Ειρήνη Μουντράκη, η Εύη Προύσαλη, η Ελένη Πετάση, η Ιωάννα Μπλάτσου κ.ά.;

Όχι μόνο δεν εντάχθηκαν στους υποψηφίους οι καλύτεροι αλλά δόθηκε βραβείο αρχαίου δράματος στον Σάκη Ρουβά για την ερμηνεία του στις «Βάκχες» το καλοκαίρι του 2013!Μετά διαβάζεις το σκεπτικό της βράβευσης και αντιλαμβάνεσαι ότι η ιστορία έχει ξεφύγει...


Ότι, μετά την αντίδραση τόσων ανθρώπων τον Μάρτιο του 2012, αντί να οριστούν σε εύλογο χρονικό διάστημα εκλογές που θα εκτόνωναν την ένταση, και θα οδηγούσαν σε νέο πρόεδρο και ΔΣ (στις οποίες, αν ο κ. Λουκάκος ενδιαφερόταν πραγματικά για το καλό της ΕΘΜΚ, θα έπρεπε να μην δηλώσει υποψήφιος!), προτιμήθηκε η συρρίκνωσή της; Η οποία συρρίκνωση έχει ξεκινήσει χρόνια πριν, αν υπολογίσει κανείς ότι λίγα χρόνια πριν, είχαν αποχωρήσει διαμαρτυρόμενοι, οι έγκυροι κριτικοί μουσικής Γιάννης Σβώλος και Νίκος Δοντάς, ενώ κι άλλοι ενεργοί κριτικοί (εκτός των προαναφερθέντων) απέχουν συστηματικά γιατί δεν αντέχουν την λογική του «μικρομάγαζου» που έχει επιβληθεί εδώ και πολλά χρόνια στην ιστορική ΈΘΜΚ ;

Την εντύπωση ότι κάτι δεν πάει καλά με τα βραβεία της ΈΘΜΚ κατέστησαν πιο έντονη πολλές από τις φετινές υποψηφιότητες. Με δεδομένο το τεράστιο αριθμό θεατρικών παραστάσεων είναι λογικό να περιμένει κανείς ότι οι υποψήφιοι προς βράβευση θα αφορούσαν πραγματικά εκλεκτές στιγμές, που ξεχώρισαν τόσο από το σώμα των κριτικών θεάτρου όσο και από την ανταπόκριση του κοινού. Κι όμως: όχι μόνο δεν εντάχθηκαν στους υποψηφίους οι καλύτεροι αλλά δόθηκε βραβείο αρχαίου δράματος στον Σάκη Ρουβά για την ερμηνεία του στις «Βάκχες» το καλοκαίρι του 2013! Λες δεν μπορεί, θα μπήκε χορηγός των βραβείων η κ. Βαρδινογιάννη. Μετά διαβάζεις το σκεπτικό της βράβευσης και αντιλαμβάνεσαι ότι η ιστορία έχει ξεφύγει: ο ποπ σταρ «έδωσε τον Θεό Διόνυσο, σε μιαν εκ βαθέων προσέγγιση, με τρόπο ευθύ, άμεσο, ρευστό και χειροπιαστό, σαν από πνεύμα και ύλη, γη, νερό, αέρα και φωτιά, έναν πάντοτε «ερχόμενο» ελληνικό θεό – χορευτή, φωτεινό και σκοτεινό συγχρόνως, αιώνιο και σύγχρονο, παρόντα στις χαρές και στις λύπες μας, στους θριάμβους και στις απώλειες»!

Ως εκ τούτων όλων, τα «έκτακτα» που συνέβησαν μάλλον ήταν αναμενόμενα: πριν πάρει το βραβείο του ο Σάκης, για να υπερασπιστεί το δικαίωμα του «νέου ανθρώπου» να γίνει καλύτερος και να δώσει την ψυχή του, ανέβηκε στο βήμα η Χρυσούλα Διαβάτη που διαμαρτυρήθηκε εντόνως για την προβληματική κατάσταση του χώρου που επιτρέπει να βραβεύονται από την ΕΘΜΚ περαστικές, και χωρίς περγαμηνές στο θέατρο, περιπτώσεις (όπως ο Σάκης). Μεταξύ άλλων επισήμανε κάτι λογικό: κάποιοι παίρνουν βραβεία και κάποιοι τιμητική διάκριση; Τι γελοιότητες είναι αυτές; Η ίδια, πάντως, αρνήθηκε να πάρει την «Τιμητική Διάκριση διεθνούς ρεπερτορίου» για την ερμηνεία τους στο έργο «Δυο γυναίκες χορεύουν», που μοιράστηκε με τη Θάλεια Ματίκα.

Κατά τ' άλλα ο πρόεδρος της ΕΘΜΚ, κ. Λουκάκος, φρόντισε να ενημερώσει το κοινό της τελετής ότι «σε εναρμόνιση, εξάλλου, με τον διεπιστημονικό χαρακτήρα της κριτικής των παραστατικών τεχνών, όπως αυτός σηματοδοτήθηκε κατά το πρόσφατο 27ο Συνέδριο της Διεθνούς Ενώσεως (σ.σ. Θεατρικών Κριτικών) στο Πεκίνο, η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών εμπλουτίζει από φέτος πιλοτικά την κατηγορία του Θεάτρου και με το αντικείμενο του Χορού»! Δεν στέκομαι στη διατύπωση που δείχνει να αγνοεί ότι το θέατρο και ο χορός είναι δύο διαφορετικές, αυτόνομες τέχνες και ότι δεν μπορεί το «αντικείμενο του χορού» να ενταχθεί στην κατηγορία του θεάτρου. Αναρωτιέμαι, ωστόσο; άλλαξε το καταστατικό και μπορούν πλέον να εγγράφονται στην Ένωση και κριτικοί χορού; Μήπως θα μετονομαστεί κιόλας η Ένωση προκειμένου να περιληφθεί και η κατηγορία των ειδικών του χορού;


Και είναι δυνατόν να επικαλείται την International Association of Theatre Critics ο άνθρωπος που αποδυνάμωσε δραματικά την ελληνική Ένωση; Τι συζήτησε με τους θεατρικούς κριτικούς από τις άλλες χώρες ένας άνθρωπος που δεν έχει καμία σχέση με την τέχνη και την κριτική του θεάτρου; Ξένοι συνάδελφοι, φίλοι, που παραβρέθηκαν στο Πεκίνο μας πληροφόρησαν: ο κ. Λουκάκος φρόντιζε να γνωστοποιεί όπου μπορούσε ότι ο πανεπιστημιακός και κριτικός Σάββας Πατσαλίδης, που έχει αναλάβει την διεύθυνση του περιοδικού της International Association of Theatre Critics, δεν αποτελεί μέλος της ελληνικής Ένωσης! Τα συμπεράσματα δικά σας.

22

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

14 σχόλια
Δεν θα την ξεχάσω τη Διαβάτη που σε μια τηλεοπτική της συνέντευξη άρχισε να λέει ότι είναι τόσο ευτυχισμένη που παντρεύτηκε και όσοι δεν παντρεύονται είναι δυστυχισμένοι και ότι ο γάμος είναι η απόλυτη ευτυχία και άλλες παπαριές.Συντηρητικό άτομο με συντηρητικές απόψεις. Πως να δεχτεί κάτι νέο και έξω από αυτά που ξέρει?
Πολύ θα 'θελα μια άλλη πολιτική στην Ελλάδα, ποτέ και πουθενά δεν ψήφισα ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ, όμως με τις πρακτικές του ΣΦΥΡΙΖΑ, καθημερινά πείθομαι για την αποχή μου στις επικείμενες εκλογές για να σώσω ότι αξιοπρέπεια και αυτοσεβασμός μου επέμεινε.
Τη συγκεκριμένη παράσταση δεν την είδα, αλλά εδώ το θέμα δεν ειναι αν άξιζε η όχι ο Ρουβας, αλλά η αχαρακτήριστη στάση της κας Διαβάτη, η οποία μίλησε με αλλαζονεια κ έλλειψη μέτρου. Το άλλο θέμα ειναι τα όσα γράφει η κα Καλτακη, τα οποία ενδεχομένως αποτελούν ένα πρόβλημα. Ωστόσο, το να λεει η κ. Διαβάτη ότι οι ηθοποιοί έχουν το θείο χάρισμα, βάζοντας βέβαια μέσα σε αυτούς κ τον εαυτούλη της, δείχνει παντελη έλλειψη μέτρου. Κι έπειτα, ποιος είπε στην κ. Διαβάτη ότι οι στάρς δεν ειναι ηθοποιοί; Τότε ούτε η Καρέζη, ούτε η Αλίκη, ήταν ηθοποιοί, για να μην μιλήσουμε πχ για την Μπετυ Ντειβις, την Ε. Τειλορ η την Τζεσικα Λανγκ...Όπως κ στα αλλα, στην Ελλάδα, κ ειδικά στο χώρο του θεάτρου απουσιάζει το μέτρο!
Όλο το έργο υπάρχει στο youtube. Θεέ μου, γιατί δεν έκανε λίγη ορθοφωνία. Ο Διόνυσος είναι ξένος ναι, αλλά δεν μιλάει και σαν τσοπάνης όταν σαλαγάει τα πρόβατα.
Ναι, 25 χρόνια τραγουδιστής ποτέ δεν έκανε ορθοφωνία, εσένα περίμενε να το προτείνεις. Γιατί δε βλέπεις πώς τα κατάφερε στο ρόλο της η κυρία Πατεράκη με τόσες περγαμηνές και τόοοοσα χρόνια εμπειρίας και παρ'όλα αυτά δεν καταφέραμε ν'ακούσουμε ούτε μια λέξη της στο θέατρο;
Δεν ξερω αν το αξιζε η οχι και δεν θα μπω στην διαδικασια της κριτικης.η σκεψη μου ειναι η εξης : Στο αρχαιο δραμα δεν υπηρξε κανεις αλλος καλυτερος απο εναν νεο ηθοποιο για να βραβευτει ? Τοσο καλυτερος ειναι δηλαδη απο αυτους που ειναι τοσα χρονια στον χωρο του αρχαιου δραματας ?
Ματίνα αφού περιγράφεις το σοκαριστικό-κατά την άποψή σου πάντα-παρασκήνιο, γιατί δεν αναλύεις όλες τις υποψηφιότητες σε κάθε είδος βραβείου που δόθηκε κ αναφέρεσαι μόνο στο Ρουβά; Θεωρείς ότι όλα τα υπόλοιπα βραβεία ήταν τόσο δίκαια δηλαδή εκτός από ένα;Επισης, στην τέχνη κρίνεσαι από τη στιγμή που εκτίθεσαι κάπου, ειτε πρόκειται για ποίημα, είτε για γλυπτο, είτε για μονόλογο ... και εκεί τη στιγμή που εκτίθεσαι ή περνάς στο κοινό είτε όχι ... ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ποτέ δεν ρωτάνε έναν καλλιτέχνη αν σπούδασε την τέχνη του ή αν είναι αυτοδίδακτος ... Ακόμα, τα ιερά τέρατα της ηθοποιίας-όταν καλλούνται να κάνουν μάθημα στις εκατοντάδες σχολές που άνοιξαν, δε λένε στα παιδιά ότι εσυ δεν κάνεις κ ότι ο τόπος δε σηκώνει τόσους ηθοποιούς, παρά τα παραμυθιάζουν ότι έχουν ταλέντο κι ότι το ταλέντο ποτέ δε χάνεται με αποτέλσμα να έχουν την τύχη κατά κύριο λόγο των αποφόιτων reality ...Ότι υπάρχει μια ισοπέδωση στα πάντα πλεόν υπάρχει, αλλά δε νομίζω ότι φταέι ο Ρουβάς γι αυτό ... που με όρους αμερικής είναι από τους 2-3 που μπορέι να αποκαλέσει κάποιος σταρ σε αυτην την κακομοιροκώσταινα ....Σε τελικη ανάλυση ας δραστηριοποιηθέι η ένωση ηθοποιών αν τους ενοχλεί τόσο το να εργλαζονται μη επαγγελματίες στο χώρο.
Συμφωνώ και θέλω να ρωτήσω το εξής : από πότε σπουδάζεται η "τέχνη" ; ως αποτύπωμα της αισθητικής του καλλιτέχνη θελω να πω....και ας μας πούνε ποιά σχολή είχε βγάλει ο Αριστοφάνης? ο Μιχαήλ Άγγελος? ο Φειδίας? ή μήπως αυτοί δεν είναι καλλιτέχνες επειδή δεν είχαν καποιο χαρτι? Ελεος πια με τόσους γραφικούς που καπηλεύονται και οικιοποιούνται την "Τέχνη" που σαν άλλοι πάπες έχουν το αλάθητο κριτήριο να δίνουν "Τεχνοχάρτια"......
Και είναι τόσο εύκολο να πάρει κανείς χαρτί από μια από τις δεκάδες σχολές ανά την Ελλάδα! Και η κουτσή Μαρία πάει σε μια σχολή της πυρκαγιάς, παίρνει ένα χαρτί και χρίζεται ηθοποιός.
ήτανε πραγματικά λοιπόν τόσο συγκλονιστικός ο σάκης ως Διόνυσος ε? Δεν την είδα την παράσταση αλλά, κάποιος μεγάλος ηθοποιός (δεν θυμάμαι ποιος/ποια) είχε πει πως ο σκηνοθέτης έχει το πάνω χέρι στον κινηματογράφο και μπορεί να σκηνοθετήσει κάποιον που μπορεί να μην το έχει γενικά αλλά το αποτέλεσμα να είναι καλό (υπό τη καθοδήγηση του σκηνοθέτη) ενώ στο θέατρο ο ηθοποιός είναι αυτός που καθορίζει μια παράσταση. Ο Ρουβάς σ' εκείνη την έρμη την ταινία του ήταν αγγούρι πόση βελτίωση υπέστη ξαφνικά ως ''ηθοποιός'' ώστε να έχει τέτοια αποτελέσματα και δη σε τραγωδία? Επιλέχτηκε ξεκάθαρα, όχι για το ταλέντο του, (υπάρχουν εννοείται άπειροι πιο ταλαντούχοι), ούτε για τους κοιλιακούς του (υπάρχουν εξίσου άπειροι γυμνασμένοι), ούτε για έναν συνδυασμό των δύο (να μην επαναλαμβάνομαι). Επιλέχτηκε για την εμπορικότητα του ονόματος του. Και η πιο απρεπής συμπεριφορά δεν ήταν της Διαβάτη, ηθοποιού με 50 χρόνια προσφοράς στο θέατρο, αλλά του ίδιου του Ρουβά, που η μόνη του απάντηση στην ερώτηση της ήταν ''με τη ψυχή μου κυρία μου'', λες και διαγωνιζόταν στο so you think you can dance και απαντούσε στην κριτική επιτροπή. Και το σωματείο ηθοποιών δεν θα έπρεπε να πάρει θέση?
Εγώ όμως αναρωτιέμαι, τι σχέση έχει το χαρτί με την ηθοποιία (δεν μιλάω για τον Σάκη, γενικότερη είναι η απορία μου). Και γιατί τόσοι αξιόλογοι ηθοποιοί που έχουν περάσει δεν είχαν πτυχίο; Μήπως δεν άξιζαν; Προφανώς όχι. Κάθε άλλο, ένα χαρτί μπορεί να δείξει κάποιες ικανότητες, αλλα μόνο κάποιες, τίποτα παραπάνω. Στην τελική τόσες δραματικές σχολές υπάρχουν, είναι όλοι αυτοί όσο ταλαντούχοι χρειάζεται για να γίνουν ηθοποιοί…..;
Νομιζω οτι η ενσταση της Διαβάτη εγκειται στο εξης: O Ρουβας δεν ειναι καποιος νεος φιλοδοξος ηθοποιος που ξεχωρισε και θελει να εχει το δικαιωμα να ονειρευεται μα ενας αρκετα πλεον ωριμος ποπ τραγουδιστης που δεν πηρε αυτο το ρολο λογω ταλεντου ή άπειρων οντισιον , αλλα του δοθηκε προκειμένου να αρμεχτει ακομα περισσοτερο αυτη η "αγελαδα"(μεταφορικα το λέω) που λεγεται Σακης Ρουβας , που εδω και χρονια χρησιμοποιειται για να πουλιουνται απο τσιριχτα ποπ σουξε μεχρι πατατακια. Οταν ο τραγουδιστης θελησε να παει στη Eurovision για παραδειγμα , και τις δυο φορες ηταν λες και ο χρονος σταματησε , δεν επετραπει σε κανεναν αλλο να δηλωσει συμμετοχη και να τον συναγωνιστει , και το κοινο διαλεξε αναμεσα σε Ρουβα,Ρουβα,Ρουβα και Ρουβα . Αυτο πιστευω οτι ενοχλησε την Διαβατη . Πως καποιος ο οποιος δεν εχει κανει ποτε θεατρο , δεν εχει κανει ταινιες παρα μονο μια που αποτελεσε υμνο στη ματαιοδοξια του(alter ego) , ξαφνικα εμφανιζεται να παιρνει βραβειο αρχαιου δραματος. Το οτι καποιοι κρινανε οτι ο ΡΟυβας μπορει να πουλησει εισητιρια και στην αρχαια τραγωδια , δεν σημαινει οτι πρεπει να βραβευεται και απο επισημους φορεις πολιτισμου.
Συγγνώμη καλέ μου ξέρεις κάποιον που κάνει θέατρο, τηλεόραση κινηματογράφο και να μη θέλει να πουλήσει; Τότε να οργανώνουν σπίτι τους ιδιωτικές προβολές και να μη δέχονται να πληρωθούν γιατι κάνουν τεχνη ... όταν σταρ του Χολιγουντ ή της Ευρώπης κάνουν διαφημλισεις δε μας ενοχλεί, όταν κάνουν Έλληνες τα παίρνουμε στο κρανίο ... Σημασία έχεις πως προσεγγιζεις μια δουλειά και πως ανταποκρλινεσαι στο ρόλο, όχι γιατι κ πως σε διάλεξαν ή ποιος είσαι;Γιατί αν δν ήταν καλός στο ρόλο θα είχε φαέι μεγάλο κράξιμο, επειδή όμως τα είπε τον κράζουν επειδή βραβεύτηκε ....πάντα κάτι βρίσκουν...Η καΔιαβάτη δε βρήκε να σχολιάσει κάτι για τους σταύλους που όλοι-ανεξαρτήτως μόρφωσης, φύλου, ταπεραμέντου του ρόλου-ουρλιάζουν σαν τραβεστί αν κ επαγγελματιες ηθοποοί γιατί απο εκεί έφαγε ψωμί .... ας κρίνουμε τους εαυτού μας πρώτα με τους οποίους είμαστε πολύ μα πολύ επιηκής ...
Σιχαίνομαι τους σοβαροφανείς κουλτουριάρηδες και είμαι της άποψης οτι όλοι έχουν δικαίωμα στο να "αλλάζουν" αλλα νταξει απο ΟΛΟΥΣ τους ηθοποιούς της Ελλάδας (που δεν είναι και λίγοι!) τον Ρουβά βρήκανε να βραβεύσουν?! Και σε αρχαίο δράμα κιόλας?! Ξεφτίλα φουλ! Υπάρχουν ατομα που έχουνε κάνει ποσες ΣΠΟΥΔΕΣ δουλεύουν ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΙ για να κάνουν αυτό που γουστάρουν και πανε βραβεύουνε βαμπίρ του νεοπλουτολαιφστάιλ? Προφανως και τα βραβεία και η επιτροπή είναι για πέτρες, για να μη πω κατι πιο βαρύ και λογοκριθώ.
Το οτι καποιος εχει κανει ποσες σπουδες και δουλευει ως σερβιτορος για να κανει αυτο που γουσταρει δεν σημαινει οτι αυτοματως κρινεται και προς βραβευση. υ.γ. επειδη δεν ειδα την παρασταση δεν μπορω να εκφερω την προσωπικη μου αποψη για το αν ο Ρουβας αξιζε η οχι να βραβευτει.
Δεν έχω σπουδάσει θέατρο ,θεατρολογία η ιστορία της τέχνης ,η μόνη μου σχέση με το θέατρο είναι ένα σχήμα στο οποίο συμμετέχω απο το 2000 σε θέατρο δρόμου και περιοδεύοντας σε χωριά με διάφορες διασκευές σε μια απο τις οποίες είχαν πάρει μέρος ο πατέρας του Ρουβά αλλά και ο αδερφός του ,δεν κερδίζουμε χρήματα δεν διεκδικούμε δάφνες παρά μόνο έναν ελληνικό καφέ που μας κερνάνε στα καφενεία του χωριού και αυτή είναι η μεγαλύτερη ευχαρίστησή μας.Η συγγραφέας του κειμένου εκφράζει την θλίψη της για το κατάντημα της κριτικής επιτροπής των συγκεκριμένων βραβείων και μειδιάζει χαιρέκακα για τα αποτελεσματα.Η συγγραφέας προφανώς ούσα μέλος της 3μελής επιτροπής του Υπ.Πο. ,μέλος της κριτικής επιτροπής του "Σύστημα Αθήνα" αλλά και μέλος της κριτικής επιτροπής για τα βραβεία "Μελίνα Μερκούρη" δεν θα είχε την ίδια άποψη αν ήταν μέλος και σε αυτήν την επιτροπή ,και προφανώς ,αν ήταν ,δεν θα έδινε βραβείο σε έναν mainstream καλλιτέχνη παρά μόνον αν αυτός ήταν ενταγμένος σε μια περιθωριακή αριστερίζουσα συννομοταξία καλλιτεχνών που σνομπάρουν ήδη θεάτρου πασίγνωστα μα και παρεξηγημένα όπως η επιθεώρηση ή το θέατρο δρόμου.Μπορεί όλα αυτά να ισχύουν και η συγγραφέας του κειμένου να έχει δίκιο ,μα στην δική μου αισθητική και στην δική μου θεώρηση η Τέχνη δεν μπαίνει σε καλούπια ούτε μπορεί κάποιος να την βαθμολογίσει Η Τέχνη αποκτάει αξία από μόνη της σύμφωνα με το τι νιώθει ο καλλιτέχνης και τι το κοινό που την μοιράζεται ,έτσι συμβαίνει χιλιάδες χρόνια τώρα...
Μόλις είδα το video από την απονομή καθώς και το παραλήρημα της νέας Λαμπέτη ,την προσωποποίηση αυτή της αειμνήστου Katharine Hepburn.Aπλά απαράδεκτη!!!Βγάζω δε στο καπέλο και υποκλίνομαι στον Ρουβά ,μπράβο ρε λεβέντη που τόλμησες να ισχυριστείς οτι μπορεί ο καθένας να καταθέσει ψυχή σε ότι του αρέσει πραγματικά ,μπροστά μάλιστα σε έναν κολοσσό της υποκριτικής (τσιρίδας;) όπως η κυρία αυτή.Αναρωτιέμαι τι θα έλεγαν οι συχρονοί Διαβάτηδες του Vincent van Gogh ,του El Greco ,του Edgar Allan Poe ,της Emily Dickinson και τόσων άλλων που η αξία τους αναγνωρίστηκε πολλά χρόνια αργότερα.Δεν έχει κυρία μου κανείς το οφίτσιο να αναγνωρίζει τέχνες εκτός και αν μας πείς αντικειμενικά τι ακριβώς είναι τέχνη......