Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες

Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
4
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
H Lucie Rosen. Φιλότεχνη και συλλέκτρια, παντρεμένη με τον εξίσου φιλότεχνο τραπεζίτη Walter Bigelow Rosen , η αμερικανίδα Lucie Rosen γνώρισε τον Léon Theremine σε μια βραδιά στη Νέα Υόρκη το 1929, και ο ενθουσιασμός της για το νέο όργανο και το "νέο ήχο που έφερνε στον κόσμο" ήταν τέτοιος που την έκανε να το υιοθετήσει ευθύς αμέσως. 'Εγινε μάλιστα και μία από τις πιο ξακουστές σολίστ του οργάνου, συμβάλλοντας με ιδιαίτερο ζήλο στη διαδοσή του. Το 1938, κι ενώ ο Léon Theremine είχε αποφασίσει μετά από δέκα χρόνια παραμονής στις ΗΠΑ να επιστρέψει στη Σοβιετική 'Ενωση, ο άντρας της Lucie Rosen του προσέφερε 10.000 δολλάρια -τα έξοδα του ταξιδιού- για να φτιάξει στη γυναίκα του ένα θέρεμιν για προσωπική της χρήση. Βλ. caramoor.org.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Ο Léon Theremine εφηύρε το "θέρεμιν" (ή ætherphone/etherphone, thereminophone, termenvox/thereminvox) το 1919, στον απόηχο της ρωσικής επανάστασης και του φουτουριστικού κύματος που προκάλεσε και που σημάδεψε τόσο τις τέχνες όσο και την τεχνολογία. Πολύ πριν τη Lucie Rosen, ο ίδιος ο Λένιν είχε εκφράσει την επιθυμία να εξασκηθεί στο νέο όργανο, που τόσο τον εντυπωσίασε ώστε παρήγγειλε στον Léon Theremine 600 συσκευές για να διατεθούν σε όλόκληρη τη Ρωσία. Βλ. Gaslight and Gilt και npr.org.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. persons-info.com
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ.caramoor.org (Caramoor ονομάζεται το πολιτιστικό ίδρυμα που δημιούργησαν η Lucie και ο Walter Rosen).
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. docstoc.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. caramoor.org και docstoc.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
'Οταν επέστρεψε ο Léon Theremine στη Ρωσία το 1938, μετά την θριαμβευτική αποδοχή του μηχανηματός του στις ΗΠΑ, η KGB τον έστειλε κατευθείαν για "επιμόρφωση" στα περιβόητα ορυχεία χρυσού της Kolyma στη Σιβηρία. Από εκεί τον προώθησε σε ένα από τα μυστικά εργαστήρια (οι λεγόμενες charachka) που είχε ενσωματώσει το σταλινικό καθεστώς στο σύστημα των γκούλαγκ, όπου συνεργάστηκε με άλλους έγκλειστους διάσημους ρώσους επιστήμονες και τεχνικούς όπως ο Andrei Tupolev και ο Sergueï Korolev. Τα ίχνη του χάθηκαν για πολλά χρόνια. Ακόμη και μετά την αποσταλινοποίηση και την επίσημη αποκαταστασή του, ουδείς γνώριζε αν ζούσε. Τον ανακάλυψε στα τέλη της δεκαετίας του '80 ο άγγλος σκηνοθέτης Steven M. Martin, ο οποίος τον αναζήτησε με τη βοήθεια της Clara Rockmore (βλ. πιο κάτω) για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ για το θερεμίν (το ντοκιμαντέρ του Theremin: An Electronic Odyssey απέσπασε το Βραβείο των Σκηνοθετών στο Sundance Film Festival του 1994). Βλ. technofresh.ru και persons-info.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Αριστερά ο Léon Theremine παρουσιάζει το 1927 το Termenvox, μία πιο εξελιγμένη εκδοχή του Θερεμίν, tygodnik.onet.pl, Δεξιά: persons-info.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. salonkritik.net και caramoor.org.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. caramoor.org.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Το Theremin’s Carnegie Hall Εnsemble, στο οποίο συμμετείχε η Lucie Rosen.Βλ. caramoor.org.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Η Lucie Rosen. Βλ. caramoor.org.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. manzardcafe.blog.hu.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Η Clara Rockmore. Παιδι-θαύμα -ήταν μόλις πέντε ετών όταν έγινε δεκτή στο Αυτοκρατορικό Ωδείο της Αγίας Πετρούπολης- που αναγκάστηκε για λόγους υγείας να εγκαταλείψει το βιολί μερικά χρόνια αργότερα, η Clara Rockmore υπήρξε η μεγάλη βιρτουόζος στο θέρεμιν, χάρη στην κλασική της παιδεία και το απόλυτο μουσικό της αυτί. Είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί στενά με τον Léon Theremine, προτείνοντας διάφορες σημαντικές βελτιώσεις και μετατροπές. Σε αντίθεση με πολλούς μουσικούς που χρησιμοποίησαν το θέρεμιν κυρίως για ηχητικά εφέ (όπως στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας), η Clara Rockmore το αντιμετώπιζε σαν ένα κανονικό κλασικό όργανο. Ανάμεσα στους (άπειρους) ερμηνευτές που το δοκίμασαν, συναντάμε τα ονόματα του Edgar Varèse, του Bohuslav Martinu και του Dmitri Shostakovich, αλλά και των Pixies, Placebo, Portishead, Radiohead, The Beach Boys, The Rolling Stones, Jean Michel Jarre, Ennio Morricone, κλπ. Βλ. cps-static.rovicorp.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Η Clara Rockmore. Βλ. thereminworld.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. persons-info.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. persons-info.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βανδαλισμοί στο εργαστήρι του Léon Theremine στη Μόσχα. Βλ. chtoby-pomnili.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. persons-info.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. persons-info.com
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. persons-info.com
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. createdigitalmusic.com (Leon Theremin Gets His Own Comic Book, And Then Goes Time) και Synthtopia.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Βλ. thereminworld.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Θερεμίν στο σπίτι με τον Kevin Colosa και την Amy, Βλ. picasaweb.google.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Το θερεμίν είναι ιδαίτερα προσφιλές στην Ιαπωνία. Βλ. maxresdefault.jpgwww.youtube.com.
Θέρεμιν, η ιστορία του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου μέσα από φωτογραφίες Facebook Twitter
Υπάρχει και το μίνι-θερεμίν (ιαπωνικής κατασκευής). Βλ. japanese.lingualift.com και rebeccabaxter.ca.

Je te veux. Μουσική Eric Satie. Gakken Mini Theremin & Toy Piano : Yoko Onishi(大西ようこ)

 


Leon and Natalia Theremin

Η Clara Rockmore παίζει στο θέρεμιν τον Κύκνο του Saint-Saëns.

Αρχείο
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Φανταστικό άρθρο! Στη διάδοση του Theremin, προάγγελο των συνθεσάιζερ, έπαιξε καθοριστικό ρόλο και ο Robert Moog, ο οποίος κατασκεύααε το πρώτο του Theremin το 1948, βασισμένο στα σχέδια του Λεοντα. Ο Moog ξεκίνησε την καριέρα του και την πορεία της εταιρείας του Moog Music Inc. -που εν πολλοίς ευθύνεται για τη διάδοση του συνθετικού ηλεκτρονικού ήχου- πουλώντας Theremin, ενώ ο ίδιος θεωρούσε σταθμό στην σταδιοδρομία του όταν επισκέυασε το Theremin της Clara Rockmore, στα τέλη της δεκαετίας του '80.
nice! νομίζω ότι το θέρεμιν πάντοτε θα έχει αυτή την οπτική ιδιαιτερότητα (παίζω στον αέρα), αλλά δεν ήταν το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο, for sure"In 1897 Thaddeus Cahill patented what was to become the “Telharmonium” or “Dynamophone” which can be considered the first significant electronic musical instrument . The Telharmonium was an immense instrument of about 200 tons in weight and 60 feet in length assuming the proportions and appearance of a power station generator….the quoted cost was $200,000."http://120years.net/the-telharmonium-thaddeus-cahill-usa-1897/