Τι έδειχνε σαν σήμερα το 1989, το Mega channel;

Τι έδειχνε σαν σήμερα το 1989, το Mega channel; Facebook Twitter
8


 

Ήταν 3 το μεσημέρι της 20ης Νοέμβρη του 1989 όταν ξαφνικά το βαρετό ζάπινγκ των δύο-τριών υπάρχοντων καναλιών διέκοψε ένα τρισδιάστατο σήμα με μουσική, με λαμπερά (για την εποχή) γραφικά σε έντονα χρώματα να βολτάρουν σε έναν ουρανό με σύννεφα. Αυτή θα ήταν και η ταυτότητα του καναλιού για τα επόμενα χρόνια.

Το καλοκαίρι του 1989, ψηφίστηκε στη Βουλή ένα νομοσχέδιο που προέβλεπε να δοθούν δύο προσωρινές άδειες εκπομπής για ιδιωτικούς σταθμούς. Η μία αφορούσε μία συμμαχία κεντροδεξιών εφημερίδων με την επωνυμία ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και η δεύτερη αντίστοιχη συμμαχία κεντροαριστερών εκδοτών με την επωνυμία ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ.
Η πρώτη άδεια ωστόσο δεν αξιοποιήθηκε ποτέ. Η Νέα Τηλεόραση εξέπεμψε μόνο μία test card για λίγους μήνες και στη συνέχεια ανέβαλλε επ αόριστον την έναρξη λειτουργίας της. Αντίθετα η δεύτερη άδεια αξιοποιήθηκε αμέσως κι έτσι στις 20 Νοεμβρίου 1989 ο ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ ξεκίνησε το κανονικό του πρόγραμμα με το MEGA CHANNEL.

Γενικός διευθυντής του καναλιού ήταν ο Κώστας Σκούρας και διευθυντής ειδήσεων ο Ιάσων Μοσχοβίτης. Μερικοί από τους ανθρώπους που στελέχωσαν το πρώτο διάστημα το κανάλι ήταν ο Αγαμέμνων Φαράκος (αρχισυντάκτης),ο Τάσος Παπαδόπουλος (αρχισυντάκτης), ο Σταύρος Τσώχος (αρχισυντάκτης αθλητικών), ο Κώστας Λυχναράς (σκηνοθέτης), ο Κώστας Γιαννίκος (διευθυντής προγράμματος), ο Δημήτρης Νόλλας (υπεύθυνος ελληνικών προγραμμάτων)ο , Γιώργος Γαμπρίτσιος (διευθυντής τεχνικής υποστήριξης), ο Αλέξης Σκαναβής (διευθυντής οικονομικών υπηρεσιών), η Αμαλία Σκέπερς (υπεύθυνη γραφείου Τύπου).

Για το δελτίο ειδήσεων, το Μεγάλο κανάλι επέλεξε τη δημοσιογράφο Λιάνα Κανέλλη και στο ρόλο του σχολιαστή, τον Γιάννη Πρετεντέρη. Με μια μικρή αλλά φανερή -και λογική- αμηχανία οι δύο παρουσιαστές καμία σχέση δεν έχουν, όπως θα δείτε και στο βίντεο, με τους σημερινούς λαλίστατους και απόλυτα εξοικιωμένους με την τηλεόραση, εαυτούς τους. Στο τμήμα των ειδήσεων ήταν η Εύα Μαυρογένη, η Άλκηστις Κιούση, η Βίκυ Παλαιολόγου, η Μαρία Χούκλη, η Τζένη Μελά και ο Αιμίλιος Λιάτσος. Τα Σαββατοκύρακα, παρουσίαζε τα γεγονότα ο Νίκος Χατζηνικολάου.

Αυτό ήταν το πρώτο διαφημιστικό σποτ που έπαιξε στο MEGA

Τι είδαν όμως την πρώτη μέρα όσοι συντονίστηκαν στο Μεγάλο κανάλι; Το MEGA βγήκε στον αέρα με τον μουσικό οδηγό διασκέδασης MEGA HIT, με το τηλεπαιχνίδι "Γράμματα και αριθμοί" με την δημοφιλή, όπως προλόγισε η Δήμητρα Παπαδήμα, αστυνομική σειρά "οι αντίζηλοι" και φυσικά το δελτίο ειδήσεων του σταθμού.

Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας περιελάμβανε:

15.00΄ Διάστημα 1999 (Σειρά επιστημονικής φαντασίας)
16.00΄ Μπάτμαν (Παιδική σειρά)
16.30΄ MEGA HITS (Νεανικό μουσικό πρόγραμμα)
17.30΄ Δικαίωμα στην αγάπη (Δραματική κοινωνική σειρά, βραζιλιάνικης παραγωγής)
18.00΄ Ειδήσεις
18.05΄ Σλεντζ Χάμερ (Αστυνομική κωμική σειρά)
18.30΄ Κάπιτολ (Αμερικάνικη σαπουνόπερα)
19.00΄ Ειδήσεις
19.01΄ Φάλκον Κρεστ (Κοινωνική δραματική σειρά)
20.00΄ Γράμματα και αριθμοί (Τηλεπαιχνίδι με τον Κώστα Παπαντωνόπουλο)
20.30΄ Τα γεγονότα στις 8.30΄
21.00΄ Ελληνική ταινία: Θανάση, πάρε τ' όπλο σου
22.00΄ Ειδήσεις
22.05΄ συνέχεια της ελληνικής ταινίας
23.00΄ Ιδιωτικός ντεντέκτιβ Σπένσερ (Αστυνομική σειρά)
00.00΄ Ειδήσεις
00.05΄ Οι αντίζηλοι (Αστυνομική σειρά)

Eλληνικές σειρές δεν υπήρχαν εκείνη την εποχή (εκτός από αυτές που είχε η ΕΡΤ, οπότε το MEGA θα έπρεπε να τις δημιουργήσει). Το πρόγραμμα στηρίχθηκε κυρίως σε ξένες παραγωγές και είχε απ' όλα. Σαπουνόπερες, κωμωδίες, δραματικές σειρές και αστυνομικά. Στις 9 το βράδυ ξεκινούσε η ελληνική ταινία που θα διακόπτονταν όμως στις 10 (κακή συνήθεια των καναλιών που κόπηκε πριν λίγα χρόνια) για το δελτίο ειδήσεων και θα συνέχιζε αμέσως μετά.

Οι εφημερίδες την επόμενη μέρα φιλοξενούσαν στα σαλόνια τους διθυραμβικές κριτικές για την πρώτη μέρα λειτουργίας του MEGA (άλλωστε το νέο είναι -σχεδόν πάντα- ωραίο).  Η επιτυχία του Μεγάλου καναλιού ήταν προδιαγεγραμμένη. Κάτι νέο, κάτι φρέσκο, κάτι διαφορετικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της AGB, όπως δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στις 26.11.1990, η τηλεθέαση του MEGA την πρώτη μέρα εκπομπής ξεπέρασε το 30%, ενώ η τηλεθέαση της ΕΤ-1 κυμαινόταν στο 26,86% και της ΕΤ-2 περίπου στο 18%.

Promo του 1989 για τις Τρεις Χάριτες

O ερχομός της ιδιωτικής τηλεόρασης είχε καταλυτική επίδραση στην παραγωγή του τηλεοπτικού προγράμματος και στις συνήθειες των Ελλήνων. Η δημόσια τηλεόραση έχασε σε θεαματικότητα, σε έσοδα από διαφημίσεις, ακόμα και σε προσωπικό που μετακινήθηκε σε ιδιωτικά δίκτυα λόγω καλύτερων αμοιβών και συνθηκών εργασίας. Αποτελεσματική στάθηκε πάντως μια προσπάθεια βελτίωσης της θέσης των κρατικών καναλιών που έγινε προς τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Το 1997 η ΕΤ2 μετονομάστηκε σε ΝΕΤ και έγινε πολιτιστικό κανάλι, κίνηση που είχε θετική επίπτωση στο κοινό τα επόμενα χρόνια.

_________

Η φωτό είναι από το αρχείο του MEGA και έχει δημοσιευτεί στις Τυπολογίες, όπως και ορισμένα στοιχεία από το κείμενο.

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK ΔΕΥΤΕΡΑ «Love Actually»: η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Οθόνες / «Love Actually»: Η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Σαν σήμερα πριν από είκοσι χρόνια έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη η λονδρέζικη χριστουγεννιάτικη κομεντί που εξελίχθηκε σε απαραίτητη χριστουγεννιάτικη προβολή για εκατομμύρια σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Κάθριν Χέμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Σαν Σήμερα / Κάθριν Χέπμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Είκοσι χρόνια μετά τον θάνατό της στις 29 Ιουνίου του 2003 σε ηλικία 96 ετών, η Κάθριν Χέπμπορν παραμένει η εμβληματικότερη κινηματογραφική μορφή αυταπάρνησης και αδιαφορίας για το ασύλληπτης διάρκειας status της, υπονοώντας πως ήταν καταδικασμένη να γίνει, και να πεθάνει, σταρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Η αρχή τέλους για τον όποιο εγχώριο πολιτισμό είχε απομείνει. Όλα τα "καλά παιδιά" της ελληνικης δημοσιογραφίας που ανέδειξαν ως must το σημερινό κοινωνικοπολιτικό σύστημα της αρπαχτής και της αναξιοκρατίας. Και φυσικά 25 χρόνια μετά είναι εδώ ως παμπλουτοι εκδοτες, επιχειρηματιες, παρατρεχάμενοι του καθε μεγαλοσχημονα.
Βλεποντας τη φωτο δε ξερω ποιος απο αυτους εχει ασκησει τον μεγαλυτερο ελεγχο στις υπολοιπες τρεις εξουσιες ως τωρα .Ποιος εκανε το μικροτερο κακο στο κοινο καλο μεσω του συνταγματικα κατοχυρωμενου ρολου τους.
Καλά οι 6 που συνεχϊζουν είναι ίδιοι δε νομίζω ότι θέλουν επεξήγηση. Στο κέντρο πρέπει να είναι ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος και η δεξιά με το πράσινο η Σοφία Ιορδανίδου. Έχω κολλήσει με την κοπέλα όρθια στη μέση, δεν τη θυμάμαι καν στα δελτία.
Τη θυμάμαι αυτή τη μέρα. Ήμουν 7 χρονών στο σπίτι του παππού και της γιαγιάς. Είχαμε δει μαζί όλο το "διάστημα 1999". Πόσο μακρινό φαινόταν τότε το '99, είχα πιστέψει ότι μέχρι τότε θα μέναμε όλοι στο διάστημα...