ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι;

Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
1

Η τεχνολογία, η ταχύτητα του ίντερνετ, τα social media και κυρίως τα βελτιωμένα μέσα καταγραφής βίντεο και εικόνων ευθύνονται για τον αργό θάνατο των φωτορεπόρτερ.

Τουλάχιστον αυτός είναι ο ισχυρισμός των επαγγελματιών και των πρακτορείων που βλέπουν τα κέρδη τους να μειώνονται συνεχώς.

Ακόμη και τα μεγαλύτερα μέσα του πλανήτη δέχονται να δημοσιεύσουν μια ίσως κακής ποιότητας εικόνα που αποτελεί ντοκουμέντο προκειμένου να έχουν όσο γίνεται συντομότερα την είδηση.

Πλέον ο καθένας σηκώνει με πολύ μεγάλη ευκολία το κινητό του τηλέφωνο και καταγράφει ένα ατύχημα, ένα αναπάντεχο γεγονός ή ακόμη και κάτι που του φαίνεται ύποπτο.

Οι φωτορεπόρτερ δεν είναι οι πρώτοι που φτάνουν στο σημείο της είδησης και συχνά ακόμη και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές μιας ιστορίας διοχετεύουν το υλικό μόνοι τους. Αυτή είναι η τάση στη σύγχρονη εποχή της δημοσιογραφίας, αλλά σίγουρα δεν είναι κάτι καινούριο.

Η έκθεση "Amateurs Make the Front Page" θα είναι ανοιχτή για το κοινό έως τις 14 Σεπτεμβρίου στο Perpignan στη Γαλλία και φιλοξενεί μια σειρά από ντοκουμέντα που δείχνουν πως αυτό συνέβαινε και στο παρελθόν. Ο επιμελητής της έκθεσης θέλει να δείξει πώς χάρη σε ερασιτέχνες, υπήρξε η καταγραφή μερικών σπουδαίων γεγονότων της ιστορίας. - Θανάσης Χαραμής

Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
To Frame #372 από το περίφημο βίντεο του Αβραάμ Ζάπρουντερ που κατέγραψε τη δολοφονία του Κένεντι. 22 Νοεμβρίου 1963
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Υλικό από το βίντεο του George Holliday ο οποίος κατέγραψε τον ξυλοδαρμό του Rodney King από αστυνομικούς. Η υπόθεση αφορούσε ένα περιστατικό απίστευτης αστυνομικής βίας που ακολούθησε μετά από καταδίωξη για υπερβολική ταχύτητα. 3 Μαρτίου 1991
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Η πτήση 4590 της Air France απογειώνεται από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκωλ με τη φωτιά να διακρίνεται στο αριστερό φτερό του αεροπλάνου.Λίγα λεπτά αργότερα το αεροπλάνο πέφτει σκοτώνοντας 109 επιβάτες και τέσσερις ακόμη ανθρώπους που ήταν στο έδαφος. Το υλικό κατέγραψε στις 25 Ιουλίου 2000 ένας ιάπωνας επιχειρηματίας ο οποίος βρισκόταν σε άλλο αεροπλάνο.
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Η φωτογραφία ενός κρατούμενου στις φυλακές του Abu Ghraib στο Ιράκ. Την εικόνα με τον άντρα στον οποίο έχουν φορέσει κουκούλα και του έχουν περάσει καλώδια με ρεύμα τράβηξε η στρατιωτικός Sabrina Harman το 2003.
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Ντοκουμέντο με βασανισμό κρατούμενου στις φυλακές Abu Ghraib στο Ιράκ.
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Φωτογραφία ενός τουρίστα που απαθανάτισε το πρώτο τσουνάμι που ετοιμάζεται να χτυπήσει την παραλία Hat Rai Lay στην Ταϊλάνδη - 26 Δεκεμβρίου 2004.
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Ο Adam Stacey προσπαθεί να αποδράσει από το μετρό του Λονδίνου μετά την έκρηξη βόμβας στις 7 Ιουλίου του 2005. Οι φωτογραφίες του ήταν από τις λίγες που είδαν τόσο γρήγορα το φως της δημοσιότητας μιας και δεν υπήρχε καθόλου πρόσβαση στο σημείο από φωτορεπόρτερ.
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Επιβάτες προσπαθούν να αποδράσουν από το μετρό του Λονδίνου.
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Υλικό που διοχετεύτηκε από την ιρακινή κυβέρνηση και δείχνει τον Σαντάμ Χουσεΐν τη στιγμή του απαγχονισμού - 30 Δεκεμβρίου 2006
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Το φονικό τσουνάμι χτυπά τις ακτές της πόλης Miyako στην Ιαπωνία. Τη φωτογραφία τράβηξε με το κινητό του ένα δημόσιος υπάλληλος στις 11 Μαρτίου του 2011.
Είμαστε όλοι δημοσιογράφοι; Facebook Twitter
Ερασιτεχνικό βίντεο καταγράφει τη σύλληψη και τον ξυλοδαρμό του Καντάφι στη Λιβύη. 20 Οκτωβρίου 2011
1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα ο επαγγελματίας φωτορεπόρτερ και κάποιος τυχαίος περαστικός ή αυτόπτης μάρτυρας που με το κινητό του ή την φωτογραφική του μηχανή απαθανάτισε ένα τραγικό ή όχι, περιστατικό.Για να απαντήσω όμως στο ερώτημα του τίτλου του άρθρου, επίσης είναι κάτι εντελώς διαφορετικό ο δημοσιογράφος από τον φωτορεπόρτερ. Ενώ τις περισσότερες φορές μία ειδησεογραφική φωτογραφία αποτυπώνει την πραγματικότητα χωρίς υπεκφυγές και υπονοούμενα, τα νοήματα και οι αντιφάσεις αρχίζουν να τίθενται από τη στιγμή που ο εκάστοτε δημοσιογράφος συμπληρώνει το άρθρο του κάτω ή δίπλα από τη φωτογραφία του φωτογραφούμενου γεγονότος. Για να μη πω ότι και μία απλή, δίγραμμη λάθος λεζάντα, συμπληρωμένη από τον εκδότη (όχι από τον φωτορεπόρτερ), αρκεί για να διαστρεβλώσει το πραγματικό γεγονός. Τα σχετικά παραδείγματα πάρα πολλά.Μπορεί, όπως λέγεται, μία εικόνα να αξίζει όσο χίλιες λέξεις, όμως και μία λάθος λέξη δίπλα στη εικόνα, αρκεί για να αλλοιώσει ή να μπερδέψει το νόημα της.