Αρχιτεκτονική

10 από τα κορυφαία δείγματα αρχιτεκτονικής και design στην Αττική

Ο φωτογράφος Γιώργος Φάκαρος επιλέγει τα πιο ιδιαίτερα κτίρια και τα αρχιτεκτονικά πρότζεκτς που ξεχωρίζουν από το πορτφόλιό του

 

O Γιώργος Φάκαρος πιστεύει ότι η φωτογράφηση ενός έργου αποτελεί το επόμενο πιο σημαντικό κομμάτι μετά την αρχιτεκτονική δημιουργία, αφού η εικόνα είναι η μόνη μαρτυρία που μένει αναλλοίωτη, αλλά και ένα εργαλείο marketing για την ανάδειξη και προώθηση της δουλειάς του δημιουργού του έργου, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το να έχεις πλήρη πρόσβαση σε κτίρια και κατοικίες που οι περισσότεροι από εμάς θαυμάζουμε εξωτερικά ή βιαστικά και να απεικονίζεις την καλύτερη μορφή τους σε κάδρα που περιγράφουν την αρχιτεκτονική και το design είναι κάτι συναρπαστικό που ο ίδιος απολαμβάνει εδώ και πολλά χρόνια. Οι φωτογραφίες του έχουν δημοσιευτεί σε πολλά διεθνή και ελληνικά έντυπα και οι πελάτες του είναι γνωστά αρχιτεκτονικά γραφεία, ξενοδοχεία, διακοσμητές, αρχιτεκτονικά περιοδικά και διαφημιστικές εταιρίες. Από το 2014 και μετά τη δημοσίευση της δουλειάς του στα ξενοδοχεία Vedema και Mystique στη Σαντορίνη, έγινε ο πρώτος Έλληνας επίσημος φωτογράφος της πολυεθνικής εταιρίας Starwood Hotels & Resorts.

 


George Fakaros® PhotographyΟι εικόνες του αποκωδικοποιούν τον κάθε χώρο και φέρνουν στην επιφάνεια τις όψεις, που αποκαλύπτουν το μοναδικό χαρακτήρα του κάθε έργου που καλείται να αποτυπώσει. Την αποκωδικοποίηση της αρχιτεκτονικής του χώρου και τη μετάφρασή της σε εικόνες την επιτυγχάνει με την περιπλάνηση, την εξέταση και το συσχετισμό φωτός, σχημάτων και διαστάσεων. Δίνει μεγάλη βαρύτητα, σε κάθε λήψη του, στη σύνθεση του κάδρου του. Κάθε εικόνα πρέπει να έχει δομή για να μπορεί να αφηγηθεί με επιτυχία τη δική της εκδοχή της πραγματικότητας. «Mε γοητεύει το ότι κάθε χώρος και κτίριο είναι ξεχωριστός, έχει τόσες όψεις και γωνίες που ακόμα και ο αρχιτέκτονας που έχει «γεννήσει» τον χώρο πολλές φορές δεν έχει δει, παρά μόνο στις τελικές εικόνες που του παραδίδονται», αναφέρει ως προς το τι βρίσκει πιο γοητευτικό στη δουλειά του.

 

Μιλώντας για τις προκλήσεις της δουλειάς του και τι μπορεί να τον δυσκολέψει ή να τον ενθουσιάσει αναφέρει:«Μετά από 15 χρόνια ενασχόλησης με την αρχιτεκτονική φωτογραφία οι προκλήσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί. Αυτό που μετράει πιο πολύ είναι πως θες να αποδώσεις ένα χώρο ή κτίριο, με τι φωτισμό θα το αναδείξεις περισσότερο και πως θα το εναρμονίσεις οπτικά με τον χώρο-τόπο-χρόνο που το περιβάλλει».

 

Του ζητήσαμε να ανοίξει το πορτφόλιό του για το LIFO.gr και να διαλέξει 10 από τα πιο ενδιαφέροντα, καινοτόμα και ξεχωριστά πρότζεκτς που έχει φωτογραφίσει στην Αττική.

 

Οne Athens/ Divercity Architects/ George Fakaros

 

Οne Athens/ Divercity Architects/ George Fakaros

 

Eθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης/ Τάκης Ζενέτος/ George Fakaros

 

Eθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης/ Τάκης Ζενέτος/ George Fakaros

 

Κατοικία στο Κολωνάκι/ People Group/ George Fakaros

 

Κατοικία στο Κολωνάκι/ People Group/ George Fakaros


«Η τελευταία φωτογράφηση που με ενθουσίασε ήταν στην Πάρο όταν φωτογραφίζαμε ένα σπίτι του γνωστού Βρετανού αρχιτέκτονα John Pawson και καθώς ήρθε η νύχτα το σπίτι μεταμορφώθηκε με το φως του φεγγαριού. Ελέγχοντας τον εσωτερικό και εξωτερικό φωτισμό του σπιτιού wireless μπορούσαμε να δούμε άμεσα το αποτέλεσμα, δημιουργώντας έτσι μία δική μας σκηνογραφία».

 

Shop Trade/ kkarchitects- Maria Kokkinou Andreas Kourkoulas / George Fakaros

 

Shop Trade/ kkarchitects- Maria Kokkinou Andreas Kourkoulas / George Fakaros

 

Athens Conservatory/ Ιωάννης Δεσποτόπουλος/ / George Fakaros

 

Athens Conservatory/ Ιωάννης Δεσποτόπουλος/ / George Fakaros

 

Κατοικία στη Βούλα/ Whitebox Architects/ George Fakaros

 

Κατοικία στη Βούλα/ Whitebox Architects/ George Fakaros

 


«Η αρχιτεκτονική ειδικά στο κέντρο της Αθήνας είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Ευτυχώς υπάρχουν εξαιρέσεις, δεν είναι όμως αρκετές για να αντισταθμίσουν την αντιαισθητική πολλές φορές γεύση που σου αφήνει η πόλη. Η περιοχή που μου αρέσει πιο πολύ είναι το Γκάζι γιατί έχει μια Industrial ατμόσφαιρα. Η κατοικία ως κύτταρο της πόλης, αποτελεί δείγμα του πολιτισμού ενός τόπου»

 

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ίδρυμα Ωνάση/ Divercity Architects/ George Fakaros

 

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ίδρυμα Ωνάση/ Divercity Architects/ George Fakaros

 

Κατοικία στο Κεφαλάρι/ AKP Architects/ George Fakaros

 

Κατοικία στο Κεφαλάρι/ AKP Architects/ George Fakaros

 

Κατοικία στο Κολωνάκι/ Expansive Design/ George Fakaros

 

Κατοικία στο Κολωνάκι/ Expansive Design/ George Fakaros

 

Kατοικία στη Βουλιαγμένη/ XOX Architects/ George Fakaros

 

Kατοικία στη Βουλιαγμένη/ XOX Architects/ George Fakaros

fakaros.com

www.instagram.com/georgefakaros

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα βήμα πίσω από το λιμάνι του Πειραιά, σήμερα

Αρχιτεκτονική Ένα βήμα πίσω από το λιμάνι του Πειραιά, σήμερα

23.8.2019
Μέσα στο φουτουριστικό ανάκτορο του Pierre Cardin στις Κάννες

Αρχιτεκτονική Μέσα στο φουτουριστικό ανάκτορο του Pierre Cardin στις Κάννες

31.7.2019
20+1 εμβληματικές πολυκατοικίες της Αθήνας

Αρχιτεκτονική 20+1 εμβληματικές πολυκατοικίες της Αθήνας

4.7.2019
Γιατί ήταν τόσο σημαντική αρχιτέκτονας η Ζάχα Χαντίντ;

Αρχιτεκτονική Γιατί ήταν τόσο σημαντική αρχιτέκτονας η Ζάχα Χαντίντ;

31.3.2019
The New Raw: Οι αρχιτέκτονες που μετατρέπουν τα πλαστικά σκουπίδια σε χρήσιμα αντικείμενα

Αρχιτεκτονική The New Raw: Οι αρχιτέκτονες που μετατρέπουν τα πλαστικά σκουπίδια σε χρήσιμα αντικείμενα

26.9.2018
Στο σπίτι της Γκλόρια Βάντερμπιλτ, στο πανάκριβο Upper East Side του Μανχάταν

Αρχιτεκτονική Στο σπίτι της Γκλόρια Βάντερμπιλτ, στο πανάκριβο Upper East Side του Μανχάταν

18.9.2018
Η βαθιά σχέση της μόδας με την αρχιτεκτονική

Αρχιτεκτονική Η βαθιά σχέση της μόδας με την αρχιτεκτονική

16.9.2018
Μέσα στη φύση, χωρίς ρεύμα και γείτονες: Η design «καλύβα» των SO? στα ελληνοτουρκικά σύνορα

Αρχιτεκτονική Μέσα στη φύση, χωρίς ρεύμα και γείτονες: Η design «καλύβα» των SO? στα ελληνοτουρκικά σύνορα

1.9.2018
O Πύργος του Νείλου - Η Αίγυπτος κατασκευάζει το ψηλότερο κτίριο της Αφρικής που σχεδίασε η Zaha Hadid

Αρχιτεκτονική O Πύργος του Νείλου - Η Αίγυπτος κατασκευάζει το ψηλότερο κτίριο της Αφρικής που σχεδίασε η Zaha Hadid

1.9.2018
Ποιος ήταν ο Δημήτρης Πικιώνης;

Αρχιτεκτονική Ποιος ήταν ο Δημήτρης Πικιώνης;

28.8.2018
4 Σχόλια
avatar
atman 8.1.2017 | 13:55
Ε οχι και η "αρχιτεκτονικη στο κεντρο ειναι ανυπαρκτη" υπερβολικη δήλωση...
DimmyC 8.1.2017 | 21:00
Δηλ, atman, ΠΟΙΑ είναι τα απτά, αξιομνημόνευτα και στοιχειωδώς μετρήσιμα δείγματα σύγχρονης (ή όχι και τόσο) αρχιτεκτονικής του κέντρου που μου διαφεύγουν;
avatar
atman 13.1.2017 | 11:39
οταν λες συγχρονη εννοεις τα τελευτια 20 χρονια ή μοντερνα; Για τα τελευταια χρονια - μετα το 80 - δεν θα εχω σημαντικη διαφωνια. Μια βολτα να κανεις στην Φωκιονος Νεγρη και παρατηρησεις (δεις οχι κοιταξεις) τις εισοδους των πολυκατοικιων θα δεις μια ζωντανη και οργανικη ανατπυξη. Στο κατω κατω πολλα απο τα φωτογραφιζομενα κτηρια εδω ειναι στο κεντρο. Και για να πιασω ορισμενα παραδειγματα: Ωδειο Αθηνων, ΕΙΕ, Πολεμικο Μουσειο, ΧΙλτον (πριν την τερατωδη επεκταση), σε δοση υπερβολης θα ελεγα ακομα και το κτηριο της Ασπις, ωραιο δειγμα μεταμοντερνου, κτηριο Ιντεραμερικαν, Εθνικης Ασφαλιστικης, Πυργος Αθηνων, κλπ κλπ.
Το προβλημα ειναι περισστοερο στο πως βιωνουμε τον δημοσιο χωρο, πχ το πολυ ενδιαφερον κτηριο της Εθνικης Ασφαλιστικης επειδη καποιοι ηλιθιοι βαλαν βομβα ειναι κλειστο ουσιαστικα στο κοσμο.
DimmyC 8.1.2017 | 21:00
Εξαιρετικό το σπίτι στο Κεφαλάρι.