14 χαρακτικά του Γιάννη Κεφαλληνού σε υψηλή αναλυση

Ο πρωτοποριακός δυναμισμός των έργων ενός «σιωπηλού» χαράκτη

Ο Γιάννης Κεφαλληνός (1894 –1957) ήταν ένας διακεκριμένος Έλληνας χαράκτης, σχεδιαστής βιβλίων και καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια από εύπορη αστική οικογένεια με κεφαλλονίτικες και χιώτικες ρίζες. Ανακάλυψε πολύ νωρίς την καλλιτεχνική του κλίση και, παρά τις αντιρρήσεις των γονιών του, σπούδασε Ιστορία της Τέχνης και ζωγραφική στο Παρίσι, όπου έζησε αρκετά χρόνια. Το 1930 επέστρεψε στην Αθήνα και το 1931 ανέλαβε το Εργαστήριο Χαρακτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Μαθητές του ήταν σπουδαίοι κατοπινοί Έλληνες χαράκτες όπως μεταξύ άλλων η Βάσω Κατράκη, ο Κώστας Γραμματόπουλος, ο Τάσσος (Αλεβίζος), ο Γιάννης Μόραλης, ο Γιώργος Βαρλάμος, ο Τηλέμαχος Κάνθος, ενώ το Εργαστήριο του ήταν σε καιρούς πολύ δύσκολους όαση δημιουργική και δημοκρατική. Με τη κήρυξη του πολέμου του 1940 έθεσε το Εργαστήριό του και τους μαθητές του στην υπηρεσία της μαχόμενης Ελλάδας εκδίδοντας αφίσες με πατριωτικό/προπαγανδιστικό περιεχόμενο ενώ το 1943 φυλακίστηκε γιατί κάποια έργα του ενόχλησαν τις ιταλικές αρχές κατοχής. Στη δεκαετία του '50 ασχολήθηκε με τον σχεδιασμό γραμματοσήμων για λογαριασμό των ΕΛΤΑ και επίσης σχεδίασε μία γραμματοσειρά με την επωνυμία Θεόκριτος για την έκδοση του λευκώματος Δέκα λευκαί λήκυθοι του Μουσείου Αθηνών (1956). Το 1954 εκλέγεται διευθυντής της ΑΣΚΤ, θέση που θα τη διατηρήσει μέχρι το θάνατό του. Το έργο του διακρίνεται για την αρτιότητά του και τον πρωτοποριακό του δυναμισμό. Ο Κεφαλληνός ουδέποτε ενδιαφέρθηκε να προβάλει το έργο του, δικαιώνοντας το χαρακτηρισμό "ο Σιωπηλός", που του έδωσε ο Π. Πρεβελάκης στη νεκρολογία του.
Κεφαλληνός Γιάννης, Δημήτριος Αραβαντινός
Κεφαλληνός Γιάννης, Μυκονιάτικο θαλασσινό τοπίο

Κεφαλληνός Γιάννης, Μυκονιάτικο θαλασσινό τοπίο

Κεφαλληνός Γιάννης, Η Μπανανιά
Κεφαλληνός Γιάννης, Η μπανανιά
Κεφαλληνός Γιάννης, Μυκονιάτικο βουνίσιο τοπίο
Κεφαλληνός Γιάννης, Ο Μεγάλος Ταῦρος

Κεφαλληνός Γιάννης, Ο μεγάλος ταύρος

Κεφαλληνός Γιάννης, Κεφάλι τοῦ Ἀποστόλου Παύλου
Κεφαλληνός Γιάννης, Κεφάλι του Ἀποστόλου Παύλου

Κεφαλληνός Γιάννης, Σχέδιο γιά τό «Μυκονιάτικο θαλασσινό τοπίο»

Κεφαλληνός Γιάννης: Σχέδιο γιά τό «Μυκονιάτικο θαλασσινό τοπίο»

Κεφαλληνός Γιάννης, Οἱ μαοῦνες (Τά τιμόνια), 1920
Κεφαλληνός Γιάννης, Ταναγραία

Κεφαλληνός Γιάννης, Η Ταναγραία

Κεφαλληνός Γιάννης, Το άλογο
Κεφαλληνός Γιάννης,  Το άλογο

Κεφαλληνός Γιάννης, Τράγος

Κεφαλληνός Γιάννης: Τράγος

Κεφαλληνός Γιάννης, Ο πελαργός
Κεφαλληνός Γιάννης, Τό φιλόξενο Saint-Cloud, 1920
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μία περιήγηση στους πιο εμβληματικούς πίνακες του Βαν Γκογκ στις αίθουσες του μουσείου του

Εικαστικά Μία περιήγηση στους πιο εμβληματικούς πίνακες του Βαν Γκογκ στις αίθουσες του μουσείου του

29.3.2020
Μαρκ Σαγκάλ: Ο ανένταχτος ποιητής της μοντέρνας τέχνης

Εικαστικά Μαρκ Σαγκάλ: Ο ανένταχτος ποιητής της μοντέρνας τέχνης

28.3.2020
Τι μας λέει για το μέλλον της τέχνης αυτό το meme με την αραχτή Μόνα Λίζα στο άδειο Λούβρο;

Εικαστικά Τι μας λέει για το μέλλον της τέχνης αυτό το meme με την αραχτή Μόνα Λίζα στο άδειο Λούβρο;

27.3.2020
Smartify: Δωρεάν όλες οι ηχητικές περιηγήσεις των μουσείων για το υπόλοιπο του 2020

Εικαστικά Smartify: Δωρεάν όλες οι ηχητικές περιηγήσεις των μουσείων για το υπόλοιπο του 2020

27.3.2020
18+1 μουσεία και χώροι που μπορείς να επισκεφτείς τώρα από το σπίτι σου

Εικαστικά 18+1 μουσεία και χώροι που μπορείς να επισκεφτείς τώρα από το σπίτι σου

25.3.2020
Το 1821 μέσα από 25 έργα τέχνης

Εικαστικά Το 1821 μέσα από 25 έργα τέχνης

25.3.2020
10 εικόνες από τα Infinity Rooms της Yayoi Kusama για να τριπάρεις εντελώς

Εικαστικά 10 εικόνες από τα Infinity Rooms της Yayoi Kusama για να τριπάρεις εντελώς

25.3.2020
H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση

Εικαστικά H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση

24.3.2020
Θεόφιλος, ο ζωγράφος της λαϊκής ρωμιοσύνης

Εικαστικά Θεόφιλος, ο ζωγράφος της λαϊκής ρωμιοσύνης

24.3.2020
Πώς οι πίνακες του Χόπερ έγιναν η ιδανική απεικόνιση της κουλτούρας της καραντίνας

Εικαστικά Πώς οι πίνακες του Χόπερ έγιναν η ιδανική απεικόνιση της κουλτούρας της καραντίνας

21.3.2020
1 Σχόλια
Lucretius 20.10.2016 | 16:07
Απίστευτος. Ειδικά το Μυκονιάτικο τοπίο έχει εκλπηκτική λεπτομέρεια.