Τα σχέδια των εταιρειών για το μέλλον της αυτοκίνησης
Αυτοκίνητο

Τα σχέδια των εταιρειών για το μέλλον της αυτοκίνησης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποκαλύπτουν τα μελλοντικά τους σχέδια, τα οποία περιλαμβάνουν φουλ της ηλεκτροκίνησης.

Volvo

 

H Volvo Cars παρουσίασε ένα από τα πλέον φιλόδοξα σχέδια στην αυτοκινητοβιομηχανία, στοχεύοντας στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων της έως και 40% ανά όχημα μεταξύ του 2018 και του 2025. Πρόκειται για το πρώτο ξεκάθαρο βήμα προς την υλοποίηση της φιλοδοξίας της Volvo να γίνει μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040.


Το σχέδιο εμπεριέχει συγκεκριμένες δράσεις και εναρμονίζεται με την Παγκόσμια Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα (2015), η οποία επιδιώκει να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη σε 1,5 βαθμούς Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα.

 

Οι στόχοι της Volvo για το 2040 δεν αφορούν μόνο την καθολική αντιμετώπιση του ζητήματος των εκπομπών καυσαερίων στα οχήματά της μέσω της ηλεκτροκίνησης. Η σουηδική φίρμα θα μειώσει δραστικά τις εκπομπές άνθρακα στο δίκτυο των μονάδων παραγωγής, στις ευρύτερες υπηρεσίες της και στην αλυσίδα εφοδιασμού, ενώ θα διευρύνει την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση υλικών.


Ως πρώτο βήμα στην πραγματοποίηση των φιλοδοξιών της για το 2040 η Volvo εφαρμόζει μια σειρά από άμεσα μέτρα, προσπαθώντας να ελαττώσει το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα στον κύκλο ζωής κάθε αυτοκινήτου της, όπως προαναφέραμε.

 

Σε αυτό το χρονικό σημείο η εταιρεία στοχεύει επίσης όλες της οι εγκαταστάσεις παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο να είναι κλιματικά ουδέτερες. Για να πετύχει την ιδιαίτερα σημαντική μείωση κατά 40% του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα ανά αυτοκίνητο έως το 2025, θέτει ένα σύνολο στόχων που αφορούν διαφορετικά τμήματα των λειτουργιών της.


Ο στόχος που έχει ανακοινωθεί ήδη, ότι έως το 2025 τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων της Volvo, είναι πρωταρχικός. H επίτευξή του θα αποφέρει μείωση κατά 50% των εκπομπών άνθρακα ανά αυτοκίνητο «στην εξάτμιση» μεταξύ του 2018 και του 2025.

 

Άλλοι βραχυπρόθεσμοι στόχοι είναι οι εξής:

 

• Έως το 2025, μείωση κατά 25% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με την αλυσίδα εφοδιασμού σε παγκόσμιο επίπεδο.

• Έως το 2025, το 25% των πλαστικών στα νέα αυτοκίνητα της Volvo θα προέρχεται από ανακυκλωμένο υλικό.

• Μείωση κατά 25% των εκπομπών άνθρακα που προκύπτουν από τη συνολική δραστηριότητα της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των παραγωγικών της δραστηριοτήτων και του εφοδιασμού.

 

Suzuki

 

Η Suzuki έχει μεταστρέψει τη φιλοσοφία και τη στρατηγική εξέλιξής της με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, προκειμένου να παραδοθεί στις επόμενες γενιές ένα βιώσιμο περιβάλλον.

 

Το 2015 παρουσίασε στην Ευρώπη το πρώτο της υβριδικό μοντέλο, ενώ πριν ακόμα και από τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή (Μάρτιος 2016) έθεσε σε ισχύ το «Περιβαλλοντολογικό Πλάνο Suzuki 2015», στο οποίο καταγράφονται όλες οι δραστηριότητές της με οικολογικό χαρακτήρα.

 

Η οικολογική δραστηριότητα της Suzuki που υπαγορεύεται από την περιβαλλοντική της συνείδηση αποτυπώνεται στις τεχνολογίες και στις δράσεις που πραγματοποιεί με σκοπό να μειώσει περαιτέρω το ενεργειακό της αποτύπωμα στον πλανήτη.


Τα σημαντικότερα στοιχεία της μάρκας είναι οι καινοτομίες που τη χαρακτηρίζουν, η ποιότητα και η ιδιαίτερη ταυτότητά τους. Το «Περιβαλλοντολογικό Πλάνο Suzuki» έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή σε όλες τις εταιρικές της δομές, δίνοντας ιδιαίτερη βάση σε κομβικούς τομείς:

 

1.

Μείωση της θερμοκρασίας του πλανήτη – Διατήρηση βιώσιμου περιβάλλοντος

Μέσω της κατασκευής οχημάτων με κορυφαία στην κατηγορία τους υβριδική τεχνολογία, η οποία εξασφαλίζει απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μειώνει τις εκπομπές ρύπων CO2, ενώ ταυτόχρονα εξοικονομεί ενέργεια στην παραγωγή και κάθε μορφή εργασίας της.

 

2.

Δίνοντας έμφαση στο τρίπτυχο των 3R, Reduce - Reuse - Recycle (Μείωση - Επαναχρησιμοποίηση - Ανακύκλωση).

Ελαχιστοποιώντας τα απορρίμματα της παραγωγικής διαδικασίας χάρη στη μείωση δαπάνης των πόρων και συμβάλλοντας συνεχώς στις προσπάθειες ανακύκλωσης, όπως επιτάσσει η σύγχρονη εποχή. Με λίγα λόγια, η Suzuki φροντίζει να είναι απόλυτα συμβατή με όλες τις περιβαλλοντικές νομοθεσίες και κανονισμούς, κάνοντας παράλληλα το επιπλέον βήμα και θέτοντας η ίδια ακόμα υψηλότερους στόχους. Μέσω των αυτοκινήτων που διαθέτει στη σύγχρονη γκάμα της, επιδιώκει να πετύχει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα σε απόδοση, ποιότητα και μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

 

Ford

 

Η Ford ανακοίνωσε το λανσάρισμα εντός του 2019 16 νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνονται επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα, καθώς και προτάσεις της SUV κατηγορίας.

 

Σε αυτό το πλαίσιο η Ford προετοιμάζει το έδαφος για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, ενώ το Ford Hybrid αποτελεί ένα νέο ορόσημο, τόσο για την εταιρεία με σήμα το Μπλε Οβάλ όσο και για τους υποψήφιους αγοραστές της στην Ευρώπη, οι οποίοι στο εξής θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων τα πλεονεκτήματα που προσφέρει σε οικονομία και απόδοση η υβριδική τεχνολογία.

 

Απώτερος στόχος της Ford είναι να συμβάλει στη δημιουργία πιο καθαρών και αθόρυβων πόλεων, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο προσιτή στο ευρύ κοινό. Και όλα αυτά χωρίς συμβιβασμούς στους τομείς της οδηγικής απόλαυσης, της πρακτικότητας και της αξιοπιστίας.

 

Mercedes-Benz

 

Το project με την ονομασία «Ambition2039» αποτελεί τη στρατηγική της Mercedes-Benz για το πώς θα κινηθεί στο άμεσο μέλλον. Αρχικά, σύμφωνα με το πλάνο της γερμανικής φίρμας, στόχος της είναι να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σε τέτοιο σημείο ώστε να συνδράμει σημαντικά στη μείωση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.

 

Έτσι, λοιπόν, η Mercedes-Benz ευελπιστεί ότι μέχρι το 2029 τα μισά και πλέον μοντέλα στην γκάμα της θα είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά, ενώ έως το 2039 επιδιώκει μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα! Μέσω του Ambition2039, η γερμανική φίρμα ενεργοποιεί άμεσα τον οικολογικό μηχανισμό της, ξεκινώντας από την αλλαγή των παραγωγικών διαδικασιών στα εργοστάσιά της στην Ευρώπη με το μοντέλο Factory56.

 

Επιπλέον, η Mercedes-Benz, σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, θα τους βοηθήσει ώστε να λειτουργούν σε όσο το δυνατόν πιο «πράσινες» διαδικασίες παραγωγής, για να συμβάλουν κι εκείνοι με τη σειρά τους στην προστασία του περιβάλλοντος.

 

Nissan

 

Η Nissan αποκάλυψε μια νέα υπηρεσία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τη Nissan Charge, η οποία έχει σχεδιαστεί για να κάνει την εμπειρία ιδιοκτησίας ενός EV καλύτερη από ποτέ.

 

Αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Plugsurfing, τον κορυφαίο πάροχο υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, η Nissan Charge επιτρέπει στους ιδιοκτήτες του Leaf να βρίσκουν και να έχουν πρόσβαση, πληρώνοντας μια συνδρομή, σε ένα δίκτυο 100.000 και πλέον σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, ενώ βρίσκονται καθ' οδόν.


Διαθέσιμη με όλα τα καινούργια και μεταχειρισμένα ηλεκτρικά Leaf, η Nissan Charge επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να αναζητήσουν το καλύτερο σημείο φόρτισης μέσω μιας ειδικής εφαρμογής smartphone για Apple και Android.

 

Οι αναζητήσεις μπορούν να φιλτραριστούν με βάση το μοντέλο του αυτοκινήτου, την ταχύτητα και τον τύπο φόρτισης, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να εντοπίζουν γρήγορα το καλύτερο μέρος για την επαναφόρτιση τους οχήματός τους.

 

Οι χρήστες μπορούν να πλοηγηθούν στο επιλεγμένο σημείο φόρτισης μέσω της εφαρμογής και να χρησιμοποιήσουν το τηλέφωνό τους για να εκκινήσουν και να σταματήσουν εξ αποστάσεως τις «συνεδρίες» φόρτισης σε συμβατούς σταθμούς.


Η εφαρμογή Nissan Charge εντοπίζει, επίσης, σημεία φόρτισης σε αντιπροσώπους και συνεργάτες της Nissan, παρέχοντας στους χρήστες εύκολη πρόσβαση και ανταγωνιστικές τιμές, βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο την εμπειρία ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού οχήματος.

 

Η νέα υπηρεσία ενισχύει το γόητρο του Nissan Leaf ως του εμβληματικού μοντέλου του οράματος Nissan Intelligent Mobility, καθώς διαθέτει πλήθος τεχνολογιών οδήγησης, όπως το ProPILOT για υποστήριξη του συστήματος διεύθυνσης, τα συστήματα ελέγχου λωρίδων κυκλοφορίας και πέδησης, το ProPILOT Park και το μοναδικό e-Pedal για οδήγηση με ένα πεντάλ.


Επιπλέον, το καινούργιο Nissan Leaf διαθέτει το νέο προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας NissanConnect με τα Apple CarPlay και AndroidAuto, καθώς και το αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης TomTom LIVE premium traffic, με δυνατότητες βελτιστοποίησης της διαδρομής.


Τέλος, η Nissan Charge είναι διαθέσιμη στη Γερμανία και στην Ιταλία. Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη αργότερα και σε Βέλγιο, Γαλλία, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Πορτογαλία, Αυστρία, Ελβετία, Νορβηγία, Δανία, Σουηδία, Φινλανδία, Πολωνία, Τσεχική Δημοκρατία, Ουγγαρία και Σλοβακία.

 

 

 

Αυτοκίνητο