Η ηλεκτρική εποχή για το Fiat 500 ξεκίνησε, με το ιταλικό μοντέλο να προσφέρει αυτονομία κίνησης για έως και 320 χιλιόμετρα.
Αυτοκίνητο

Το Fiat 500 μας καλωσορίζει στην ηλεκτρική εποχή

Διαθέσιμο τόσο ως hatchback όσο και ως cabrio, το ηλεκτρικό Fiat 500 συνεχίζει να κλέβει την παράσταση με τον δικό του τρόπο.

Το Fiat 500 αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο του Ομίλου Fiat Chrysler Automobiles, αρχικά ως cabrio και πλέον στην hatchback εκδοχή του, με κοινό χαρακτηριστικό την έκδοση «La Prima».


Διατηρώντας τα στοιχεία που έχουν κάνει την οικογένεια 500 εξαιρετικά δημοφιλή, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση έρχεται να ανατρέψει για ακόμα μια φορά τα δεδομένα, αφού οι κανόνες και οι νομοθεσίες δεν είναι αρκετές για μια πραγματική επανάσταση.


Η νέα έκδοση του Fiat 500 συνδυάζει ιδανικά την απόλυτη έκφραση της φιλικότητας προς το περιβάλλον, με τη διαχρονική σχεδίαση του ιταλικού μοντέλου.


Όπως στην μεταπολεμική περίοδο όπου το πρώτο 500 του 1957 προσέφερε τη χαρά της αυτοκίνησης στο ευρύ κοινό, το νέο ηλεκτρικό 500 έρχεται να προσφέρει μια νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση και στις αστικές μετακινήσεις, με την δική του ξεχωριστή προσωπικότητα.


Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του νέου ηλεκτρικού 500 La Prima hatchback αποτελεί η γυάλινη πανοραμική οροφή, ένα πραγματικό «παράθυρο προς τον ουρανό, το οποίο προσφέρει άπλετο φως στα ενδότερα του λιλιπούτειου μοντέλου της Fiat.

 

Η έκδοση «La Prima» του νέου ηλεκτρικού Fiat 500 προσφέρεται με το σύστημα φόρτισης easyWallbox.


Το πίσω μέρος διαθέτει πλέον μια κλασική 3η πόρτα για το χώρο αποσκευών, καθώς και ένα νέο σπόιλερ για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Διαθέσιμοι είναι τρεις χρωματισμοί με έμπνευση από το περιβάλλον: Ocean Green (πέρλα) με έμπνευση από τη θάλασσα, Mineral Grey (μεταλλικό) με έμπνευση από τη γη και Celestial Blue (τριών επιστρώσεων) με έμπνευση από τον ουρανό.


Η χαρακτηριστική σιλουέτα του αυτοκινήτου τονίζεται από το προφίλ της καμπίνας και την κλίση του πίσω μέρους, η οποία αποτελεί μοναδικό γνώρισμα του 500. Η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει μεγαλύτερη καμπυλότητα προσφέροντας αυξημένη ευρυχωρία, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τις καθαρές γραμμές οι οποίες κάνουν το αυτοκίνητο ιδιαίτερα κομψό.


Η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης αποτελούν δύο θεμελιώδη χαρακτηριστικά για τους υποψήφιους αγοραστές του ιταλικού μοντέλου. Οι μπαταρίες λιθίου του ηλεκτρικού 500 διαθέτουν χωρητικότητα 42 kWh και προσφέρουν αυτονομία έως 320 χιλιομέτρων στον κύκλο μετρήσεων WLTP.


Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το ηλεκτρικό 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να κινήσει το αυτοκίνητο για 50 χιλιόμετρα, απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση.

 

Ο ηλεκτροκινητήρας του Fiat 500 έχει ισχύ 87kW (118 ίππους), ενώ η μέγιστη τελική ταχύτητα ορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.


Ο ταχυφορτιστής μπορεί να φορτίσει έως 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά, ενώ χάρη στο βύσμα «Combo 2» έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα. Όπως και στην περίπτωση του cabrio, έτσι και στο hatchback η έκδοση «La Prima» του νέου ηλεκτρικού 500 προσφέρεται με το σύστημα easyWallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας.


Το εν λόγω σύστημα συνοδεύεται από καλώδιο τύπου «Mode 3» που επιτρέπει τη φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιο φορτιστή με ισχύ φόρτισης έως 11kW. Παράλληλα, το ηλεκτρικό 500 διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa.


Το πρόγραμμα Sherpa επενεργεί σε μεγάλο αριθμό συστημάτων του αυτοκινήτου, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας, έτσι ώστε το όχημα να φτάσει στον προορισμό που έχει τεθεί μέσω του συστήματος πλοήγησης ή στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης.


Όπως και ένας οδηγός Sherpa στα Ιμαλάια, ο οποίος είναι υπεύθυνος να κατευθύνει την αποστολή με άνεση και ασφάλεια, έτσι και το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80 χλμ./ώρα, το βαθμό επιτάχυνσης και τη λειτουργία στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης για τη βέλτιστη αυτονομία.

 

Το εντυπωσιακό εσωτερικό του νέου ηλεκτρικού 500 «φωτίζεται» περισσότερο από τη γυάλινη πανοραμική οροφή.


Το πρόγραμμα Normal προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, ενώ στο πρόγραμμα Range ενεργοποιείται η λειτουργία «one-pedal-drive», επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα.

 

Να σημειωθεί ότι ο κινητήρας του 500 La Prima hatchback έχει ισχύ 87kW (118 ίππους), προσφέρει τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας) και επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, ενώ στα 50 χλμ./ώρα σε 3,1 δευτερόλεπτα.


Την ίδια στιγμή το ηλεκτρικό μοντέλο της ιταλικής φίρμας έρχεται με ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), προσφέροντας όπως και η έκδοση cabrio -για πρώτη φορά στην κατηγορία- επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2.


Η εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control - iACC) επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα κλπ., ενώ το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας διορθώνει την κατεύθυνση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις λωρίδες κυκλοφορίας.

 

Το ηλεκτρικό Fiat 500 έρχεται με ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης (ADAS).


Το σύστημα Intelligent Speed Assist «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα Urban Blind Spot προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο. Το σύστημα Attention Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που διαγνώσει κόπωση του οδηγού, ενώ τέλος οι περιμετρικοί αισθητήρες προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου και των πιθανών εμποδίων από ψηλά ώστε να διευκολυνθούν οι ελιγμοί.


Τέλος, το ηλεκτρικό 500 αποτελεί το πρώτο όχημα του Ομίλου FCA που εφοδιάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5, το οποίο έχει σχεδιαστεί με βάση τις μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της συνδεσιμότητας.


Εξελιγμένο ώστε να προσφέρει στους χρήστες μια εντελώς νέα εμπειρία το σύστημα χρησιμοποιεί το εξαιρετικά διαμορφώσιμο λειτουργικό Android Auto. Η ασύρματη δυνατότητα mirroring είναι ήδη διαθέσιμη για το Apple CarPlay, ενώ το UConnect 5 είναι έτοιμο να προσφέρει την ίδια δυνατότητα και για το Android Auto.

 

 

Αυτοκίνητο
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια