Σύμφωνα με την VW, το I.D.3 με την μπαταρία των 58 kWh και τους 204 ίππους, επιτυγχάνει αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα. Όχι πια.
Αυτοκίνητο

Ρεκόρ αυτονομίας για το νέο ηλεκτρικό Volkswagen ID.3

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο κάλυψε απόσταση 531 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση, ξεπερνώντας την επίσημη αυτονομία κατά 100 και πλέον χιλιόμετρα.



ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ
και πλέον βελτιώνουν την απόδοση τους με κάθε τρόπο. Όπως συνέβη με το νέο Volkswagen ID.3, το οποίο κάλυψε τα 531 χιλιόμετρα από το Zwickau της Γερμανίας, έδρα του εργοστασίου κατασκευής του, έως το Schaffhausen της Ελβετίας, με μία μόνο φόρτιση.


Επισήμως, το μοντέλο με τη συγκεκριμένη μπαταρία των 58 kWh και τους 204 ίππους, επιτυγχάνει αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα (WLTP). Ωστόσο, το εν λόγω νούμερο ξεπεράστηκε κατά 100 και πλέον χιλιόμετρα, ήτοι μία αύξηση της τάξης του 26%. Να σημειωθεί ότι η διαδρομή προς την Ελβετία περιλαμβάνει δημόσιους δρόμους και αυτοκινητόδρομους, μέσα από πόλεις όπως το Bayreuth και το Ulm.


Το αυτοκίνητο που δημιούργησε το ρεκόρ οδήγησε ο Ελβετός Felix Egolf, ο οποίος ειδικεύεται στο «hypermiling». Ο συγκεκριμένος όρος προέρχεται από τις Η.Π.Α. και αναφέρεται στην οδήγηση ενός μοντέλου παραγωγής με τεχνικές που μεγιστοποιούν την οικονομία και ελαχιστοποιούν την κατανάλωση.

 

Το ID.3 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Zwickau, ενώ αποτελεί το πρώτο μέλος της οικογένειας των ηλεκτρικών μοντέλων της Volkswagen.


Αν και το ταξίδι με στόχο το ρεκόρ δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμο με συνηθισμένες εξορμήσεις, ωστόσο υπογραμμίζει την πρακτικότητα του ID.3 σε καθημερινή βάση. Με την μπαταρία υψηλής ενέργειας, το αποδοτικό σύστημα μετάδοσης και τη γρήγορη φόρτιση, ακόμη και οι μεγάλες διαδρομές δεν αποτελούν πρόβλημα για το γερμανικό μοντέλο.

 

Το 44% των χιλιομέτρων της διαδρομής του ρεκόρ έλαβαν χώρα σε αυτοκινητόδρομους και το 56% σε επαρχιακούς δρόμους.


Πέρα από την τεχνολογία, η προσπάθεια για την κατάρριψη ενός ρεκόρ εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το οικονομικό στυλ οδήγησης. Ο Felix Egolf φρόντιζε να εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του ID.3, δεν πίεζε το γκάζι όταν δεν ήταν απαραίτητο και άφηνε το ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen να «ρολάρει».

 

Στον αυτοκινητόδρομο, εκμεταλλεύτηκε κάποιες φορές και το slipstream, δηλαδή την αεροδυναμική κάλυψη από τα φορτηγά που προπορεύονταν. Από την άλλη, το βάρος δεν ήταν το ιδανικότερο, μιας και η παρουσία του κάμεραμαν και του εξοπλισμού του, πρόσθεταν περίπου 250 κιλά.

 
Επιπλέον, καταναλωτές ενέργειας όπως το σύστημα πλοήγησης, τα φώτα ημέρας, το ραδιόφωνο και ο εξαερισμός λειτουργούσαν είτε περιοδικά είτε μόνιμα. Όμως η κατανάλωση ενέργειας ήταν μόλις 10,9 kWh/100 χιλιόμετρα, αρκετά πιο κάτω από την τυποποιημένη, επίσημη κατανάλωση ενέργειας του ID.3 που είναι 14,5-15,4 kWh/100 χιλιόμετρα.

 

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού το σύστημα πλοήγησης, τα φώτα ημέρας, το ραδιόφωνο και ο εξαερισμός λειτουργούσαν κατά συνθήκη.


Το 44% των χιλιομέτρων της διαδρομής του ρεκόρ πραγματοποιήθηκαν σε αυτοκινητόδρομους και το 56% σε επαρχιακούς δρόμους. Η μέση ταχύτητα ήταν 56 χλμ./ώρα, ενώ ο Felix Egolf ολοκλήρωσε το ταξίδι από το Zwickau στο Schaffhausen σε περίπου εννέα ώρες.

 

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι το ID.3 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Zwickau και είναι το πρώτο μέλος της οικογένειας των ηλεκτρικών μοντέλων της Volkswagen. Το εργοστάσιο στη Σαξονία διαδραματίζει βασικό ρόλο στη μετάβαση του συστήματος παραγωγής στην ηλεκτρική κινητικότητα.

 

Για πρώτη φορά ένα μεγάλο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων αφιερώνεται εξ ολοκλήρου στην ηλεκτροκίνηση, με επενδύσεις ύψους περίπου 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ.

 

Το 2021, το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας του εργοστάσιου του Zwickau αποκλειστικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, θα παραχθούν περίπου 300.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται στη μεταβλητή ηλεκτρική πλατφόρμα (MEB).

 

 
Αυτοκίνητο
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια