Αυτοκίνητα πόλης, crossover/SUV και ηλεκτρικά: Τα κορυφαία μοντέλα του 2020
Αφιέρωμα Αυτοκίνητο 2020

Αυτοκίνητα πόλης, crossover/SUV και ηλεκτρικά: Τα κορυφαία μοντέλα του 2020

Ο Covid-19 ήρθε και ανέτρεψε όλα τα δεδομένα για το 2020, ωστόσο καμία πανδημία δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην εξέλιξη και στη δημιουργία, όπως συνέβη και με την αγορά αυτοκινήτου σε παγκόσμιο επίπεδο. Ακόμη και εν μέσω των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνουμε παρουσιάστηκαν αρκετά νέα και ενδιαφέροντα μοντέλα και εμείς επιλέξαμε όσα θεωρούμε ότι ξεχώρισαν στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες αυτή την περίοδο.

Το 2020 οδεύει προς το τέλος του και δυστυχώς θα μείνει στην ιστορία ως η χρονιά του κορωνοϊού, παρότι είχε όλες τις προϋποθέσεις για να αποτελέσει ορόσημο, και όχι μόνο για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Στα ελάχιστα θετικά του συγκαταλέγεται το γεγονός ότι ακόμη και εν μέσω πανδημίας δεν σταμάτησαν να παρουσιάζονται νέες τεχνολογίες και νέα μοντέλα, με σαφή τάση στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως άλλωστε είναι λογικό.


Παράλληλα, το αυτοκίνητο επανήλθε για τα καλά στο προσκήνιο ως το βασικό όχημα τόσο για τις καθημερινές μετακινήσεις όσο και για κάθε είδους εξορμήσεις ή διακοπές, με αποκορύφωμα το φετινό καλοκαίρι. Επιπροσθέτως, οι ταξινομήσεις νέων μοντέλων, παρά το αρχικό σοκ που υπέστη η ελληνική αγορά σε ευρύτερο πλαίσιο, δείχνουν ότι το τελευταίο διάστημα έχουν επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς, τηρουμένων των αναλογιών.


Και κάπως έτσι, στο 6ο αφιέρωμα της LiFO για το αυτοκίνητο, επιλέξαμε τα κορυφαία μοντέλα του 2020 από τις τρεις πιο hot κατηγορίες: αυτοκίνητα πόλης, crossover/SUV και ηλεκτρικά. Άλλωστε, το αυτοκίνητο παραμένει τρόπος ζωής και βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας με κάθε πιθανό ή απίθανο τρόπο, ακόμη και εν μέσω πανδημίας.


Ας παραμείνουμε υγιείς απ' όλες τις απόψεις, παίρνοντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από τον Covid-19, και ας τηρούμε τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας σε κάθε μετακίνησή μας, με την ευχή το 2021 όλα αυτά να αποτελούν απλώς ένα άσχημο όνειρο.


Καλή ανάγνωση!

 

BMW X1 Plug-in Hybrid

 

Το δημοφιλές premium μοντέλο της BMW διατηρεί τα κορυφαία χαρακτηριστικά του σε συνδυασμό με τις αρετές της ηλεκτροκίνησης. Σε ό,τι αφορά το υβριδικό σύστημα κίνησης, αποτελείται από έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ο οποίος, σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, αποδίδουν συνολική ισχύ 220 ίππων.


Οι επιδόσεις της X1 xDrive25e είναι εξαιρετικές, καθώς για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα αρκούν μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί, επίσης, ότι η BMW X1 xDrive25e είναι τετρακίνητη, καθώς ο κινητήρας βενζίνης δίνει την κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω.

 

Η ηλεκτρική διάσταση της BMW X1 xDrive25e προσφέρει τη μοναδική εμπειρία ηλεκτροκίνησης για έως 52 χιλιόμετρα (WLTP) μέσω της μπαταρίας υψηλής τάσης μεικτής χωρητικότητας 10 kWh. Συνεπώς, οι καθημερινές διαδρομές μπορούν να πραγματοποιούνται απόλυτα οικονομικά, αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους, με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα (Max eDrive). Παράλληλα, και στο υβριδικό πρόγραμμα λειτουργίας (Auto eDrive) η κίνηση μπορεί να πραγματοποιείται με χρήση αποκλειστικά της ηλεκτρικής ενέργειας, με τη διαφορά ότι από ένα επίπεδο ταχύτητας και πάνω (90 χλμ./ώρα) ενεργοποιείται και ο βενζινοκινητήρας.

 

Η πλήρης επαναφόρτιση της μπαταρίας μπορεί να ολοκληρωθεί σε 5 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα ή σε 3,2 ώρες σε φορτιστή AC ισχύος 3,7 kW. H φόρτιση της μπαταρίας μπορεί, φυσικά, να πραγματοποιηθεί και εν κινήσει από τον κινητήρα βενζίνης, αν ο οδηγός επιλέξει το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης (Save Battery). Η μέση κατανάλωση καυσίμου σε περίπτωση υβριδικής λειτουργίας είναι 1,7 λίτρα/100 χλμ. (WLTP) και οι εκπομπές ρύπων CO2 περιορίζονται στα 39 γρ./χλμ. (WLTP).


Να σημειωθεί ότι η BMW X1 xDrive25e απαλλάσσεται από τον φόρο εταιρικής χρήσης, καθώς η λιανική τιμή για τη βασική έκδοση προ φόρων είναι σημαντικά χαμηλότερη από το θεσμοθετημένο όριο των 40.000 ευρώ, με πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Με μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης διατίθεται και τo προνομιακό πακέτο εξοπλισμού Business Advanced, το οποίο προσφέρει κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας.

 

Πιο συγκεκριμένα, η BMW X1 xDrive25e Business Advanced περιλαμβάνει, πέραν του βασικού εξοπλισμού: πακέτο xLine, δερμάτινα ηλεκτρικά σπορ καθίσματα, πακέτο Ιnnovation, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα Hi-Fi, πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο (RTTI), Apple CarPlay, πακέτο εξωτερικών καθρεφτών με ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, μεταλλικό χρώμα (11 επιλογές). Την ίδια στιγμή, η BMW Financial Services προσφέρει για όλα τα μοντέλα Plug-in Hybrid το προνομιακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Electrified All Inclusive».

 

Με ονομαστικό επιτόκιο 3,9% και μια σειρά από υπηρεσίες (ασφάλεια, επέκταση εγγύησης κ.λπ.), αποτελεί την κορυφαία επιλογή χρηματοδότησης στην ελληνική αγορά. Τέλος, για όλους τους ιδιοκτήτες plug-in υβριδικών μοντέλων παρέχονται δωρεάν υπηρεσίες δημόσιας φόρτισης στο δίκτυο «Φορτίζω» για 24 μήνες.

 

Ford Puma

 

Το νέο Ford Puma ξεχωρίζει για τη σχεδίαση, τους κορυφαίους χώρους, την πρακτικότητα, την εξαιρετική συμπεριφορά στον δρόμο και κυρίως λόγω των προηγμένων κινητήρων, οι οποίοι έχουν ως σημείο αναφοράς την ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV.


Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει πλήρως τα χαρακτηριστικά του πολυβραβευμένου βενζινοκινητήρα της Ford (1.0 EcoBoost 125 και 155 ίππων), αφού επιτρέπει την αποθήκευση της ενέργειας που χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του αυτοκινήτου σε μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V.


Επιπλέον, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης (Ford EcoBoost) και diesel (Ford EcoBlue), οι οποίοι υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop, για μειωμένο λειτουργικό κόστος, καθώς και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost των 125 ίππων εξασφαλίζει εκπομπές CO2 από 131 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, ενώ πλέον διατίθεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο προσφέρει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων για βελτιστοποιημένη, αθόρυβη λειτουργία και κατανάλωση.

 

Τα μηχανικά σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid διαθέτουν, επίσης, το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για 3κύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο, όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Την ίδια στιγμή, η έκδοση diesel 1.5 EcoBlue, με απόδοση 120 ίππους, προσφέρει γραμμική απόδοση τόσο της ισχύος όσο και της ροπής.


Παράλληλα, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος και την κορυφαία διαρρύθμιση του εσωτερικού, το νέο Ford Puma εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες, καθώς και τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο φόρτωσης (456 λίτρα). Σημείο αναφοράς εδώ αποτελεί το καινοτόμο MegaBox, ένας βαθύς και ευέλικτος αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων κάτω από το ρυθμιζόμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να τοποθετηθεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις, ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες σας.

 

Σε ό,τι αφορά τα ενδότερα του νέου Puma, είναι σαφείς οι επιρροές από τα υπόλοιπα μοντέλα της Ford και κυρίως από το Fiesta, όπως είναι λογικό, ωστόσο την παράσταση κλέβει η ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών, έτοιμη να προσφέρει απλόχερα ψυχαγωγία, πληροφορία και συνδεσιμότητα στους επιβάτες. Τέλος, να σημειωθεί ότι το νέο Ford Puma είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Titanium και ST-Line X, ενώ διατίθεται στη χώρα μας με ιδιαίτερα ευέλικτη χρηματοδότηση. Το πρόγραμμα MyPuma από τη Ford Finance προσφέρει προνομιακούς όρους με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες. Επιπροσθέτως, το νέο Puma προσφέρεται με 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.

 

Mercedes-Benz GLA

 

H νέα GLA αποτελεί το όγδοο μοντέλο στην τρέχουσα γκάμα των compact μοντέλων της Mercedes-Benz, ενώ ευελπιστεί να συνεχίσει την εντυπωσιακή εμπορική πορεία της πρώτης γενιάς στην ελληνική αγορά και όχι μόνο.


Ο συνδυασμός της περιπετειώδους και ταυτόχρονα κομψής εμφάνισης με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας χαρακτηρίζει τη νέα Mercedes-Benz GLA. Σε σχέση με την προκάτοχό της είναι ψηλότερη, πιο συμπαγής σε διαστάσεις και με καλύτερη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων. Στο εσωτερικό της νέας GLA ξεχωρίζει η διαμόρφωση με τις διπλές οθόνες, με κορυφαία την ενιαία τεχνοτροπία Widescreen (10,25 ίντσες η καθεμία οθόνη), ενώ οι επιβάτες θα απολαύσουν ανέσεις και ασφάλεια 5 αστέρων. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών εμφανίζεται μεγαλύτερος, με χωρητικότητα 435 λίτρα. Όσον αφορά την «καρδιά» της νέας Mercedes-Benz GLA, αρχικά συναντάμε το μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1,33 λίτρων (GLA 200) απόδοσης 163 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα και μεικτή κατανάλωση 5,6-5,9 λίτρα/100 χλμ.), το οποίο αναμένεται να μονοπωλήσει το εμπορικό ενδιαφέρον, ειδικά στη χώρα μας.


Στη συνέχεια, ακολουθούν οι GLA 250 και GLA 250 4MATIC με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 225 ίππων, η GLA 35 4MATIC με 2λιτρο μοτέρ 306 ίππων, καθώς και η κορυφαία GLA 45 με ισχύ έως και 421 ίππους. Στις diesel επιλογές διαθέσιμες είναι οι GLA 200 d και GLA 200 d 4MATIC με κινητήρες 2.0 λίτρων και απόδοση 150 ίππους, καθώς και οι επίσης 2λιτρες GLA 220 d και GLA 220 d 4MATIC με ισχύ 190 ίππους.

 

Την ίδια στιγμή, ο βασικός εξοπλισμός είναι παραπάνω από πλήρης και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 7 αερόσακους, αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT με paddles στο τιμόνι, Active Brake Assist, Cruise Control, Dynamic Select, MBUX σύστημα πολυμέσων, σπορ τιμόνι, σύστημα κλιματισμού, ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρα βροχής, κάμερα οπισθοπορείας κ.ά.

 

Επιπροσθέτως, οι τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC περιλαμβάνουν στον βασικό εξοπλισμό το πακέτο Offroad, το οποίο προσφέρει ένα επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης, λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης σε κατηφόρα και προβολή offroad κινούμενων εικόνων στην οθόνη πολυμέσων, καθώς και μια ειδική λειτουργία φωτισμού για εκτός δρόμου οδήγηση σε συνδυασμό με τους προβολείς Multibeam LED. Παράλληλα, η νέα Mercedes-Benz GLA εξοπλίζεται με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι οι λειτουργίες αλλαγής κατεύθυνσης, λωρίδας έκτακτης ανάγκης και προειδοποίησης αποβίβασης, καθώς και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.

 

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμο και ένα μοντέλο EQ Power με υβριδικό σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς και θα ακολουθήσει η EQA, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

 

Nissan Juke

 

Το νέο Nissan Juke, στη δεύτερη γενιά του, συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τον δικό του τρόπο, καθώς η ιαπωνική φίρμα εφαρμόζει τη συνταγή της επιτυχίας από την πρώτη γενιά, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της εποχής. Έτσι, λοιπόν, το νέο Nissan Juke παραμένει ξεχωριστό εμφανισιακά, χωρίς ωστόσο να «διχάζει», όπως ο προκάτοχός του με την ιδιαίτερη σχεδίαση.


Παράλληλα, διαθέτει μεγαλύτερες διαστάσεις, εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και σχεδίαση «αιωρούμενης οροφής» τύπου coupé, ενώ διατηρεί τους χαρακτηριστικούς κυκλικούς προβολείς με τη νέα υπογραφή σχήματος Y, που συμπληρώνουν τη μάσκα V-Motion της Nissan. Ένα αποκλειστικό χρώμα του αμαξώματος, το Fuji Sunset, είναι διαθέσιμο για να συμπληρώσει με τον καλύτερο τρόπο την παλέτα των 11 χρωμάτων.

 

Επίσης, το νέο Juke είναι πλέον πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (χωρητικότητα 422 λίτρα). Το αναδιαμορφωμένο εσωτερικό προσφέρει ποιότητα, στυλ και άνεση, ενώ ξεχωρίζει το νέο πακέτο αναβάθμισης N-Design, με το οποίο οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να δημιουργήσουν πραγματικά το δικό τους Juke! Να σημειωθεί ότι με μήκος 4.210 χλστ., ύψος 1.595 χλστ. και πλάτος 1.800 χλστ. για μεγαλύτερη ευρυχωρία, το νέο Nissan Juke παραμένει συμπαγές και ελαφρύτερο κατά 23 κιλά.Την ίδια στιγμή, το ιαπωνικό compact crossover εφοδιάζεται με έναν άκρως αποδοτικό 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα DIG-T χωρητικότητας 1.0 λίτρου, με ισχύ 117 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή εναλλακτικά με ένα σπορ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων με paddles στο τιμόνι, καθώς και με έναν επιλογέα τρόπου οδήγησης (Eco, Standard, Sport).

 

Το νέο Nissan Juke διαθέτει την τεχνολογία ψυχαγωγίας και πληροφοριών NissanConnect, καθώς και την τεχνολογία Nissan Intelligent Mobility, με κορυφαία συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι, μεταξύ άλλων, το ProPilot, η έξυπνη πέδηση έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η έξυπνη παρέμβαση εσφαλμένης αλλαγής λωρίδας, το σύστημα προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας και η παρέμβαση τυφλού σημείου.


Επίσης, με το NissanConnect, οι επιβάτες του νέου Juke μπορούν να χρησιμοποιούν το Apple CarPlay και το Android Auto για να απολαμβάνουν τις αγαπημένες τους εφαρμογές από το smartphone τους μέσω της οθόνης αφής 8 ιντσών του ιαπωνικού μοντέλου. Επίσης, οδηγός και επιβάτες, πέρα από την αναβαθμισμένη ποιότητα στα ενδότερα του νέου Juke, θα απολαύσουν στο έπακρο την αγαπημένη τους μουσική χάρη στο ηχοσύστημα Bose Personal Plus, το οποίο διαθέτει οκτώ ισχυρά ηχεία. Στον δρόμο, το νέο Nissan Juke παραμένει ευκολοδήγητο, σταθερό και φυσικά ασφαλές, όπως επιβεβαιώνουν, άλλωστε, και τα 5 αστέρια με τα οποία βαθμολογήθηκε στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του, ικανοποιεί και με το παραπάνω, καθώς κινείται με ιδιαίτερη άνεση και ευελιξία εντός πόλης, ενώ αντίστοιχη είναι η συμπεριφορά του σε εθνικό οδικό δίκτυο.

 

Renault Captur

 

Το νέο Renault Captur ήρθε για να μείνει, όντας μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο εντυπωσιακό σε σχεδίαση από τον προκάτοχό του, ενώ είναι φανερό ότι ξεφεύγει από τα στενά όρια της κατηγορίας των compact crossover και μπορεί να προκαλέσει ακόμη και μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.


Βασίζεται σε μια τελείως καινούργια πλατφόρμα (CMF-B), η οποία του δίνει τη δυνατότητα να είναι απόλυτα δικτυωμένο, να κάνει χρήση τεχνολογιών ασφαλείας που του επιτρέπουν επίπεδο 2 αυτόνομης οδήγησης (Highway & Traffic Jam Companion), ενώ αποτελεί και το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Renault. Στα ενδότερα του νέου Captur συναντάμε το Smart Cockpit, με την οθόνη των (έως και) 10,25 ιντσών σε μορφή tablet και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να κλέβουν την παράσταση. Η άνεση βρίσκεται σε εξαιρετικά επίπεδα, όπως άλλωστε και η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά μήκος της καμπίνας των επιβατών.


Παράλληλα, το γαλλικό μοντέλο παραμένει απόλυτα λειτουργικό, με συρόμενο πίσω κάθισμα και χώρο αποσκευών 536 λίτρων, καθώς και προσαρμόσιμο στο στυλ του κάθε οδηγού, με δυνατότητα 90 συνδυασμών χρωματικής εξατομίκευσης στο εξωτερικό και στο εσωτερικό του. Στην «καρδιά» του νέου Renault Captur συναντάμε μια πλήρη γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης, diesel, LPG και Plug-in Ηybrid. Στους βενζινοκινητήρες ξεχωρίζει αρχικά ο 1.000άρης TCe απόδοσης 100 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται και με σύστημα υγραεριοκίνησης (LPG), καθώς και ο 1.3 TCe FAP με ισχύ 130 και 155 ίππους, για τους πιο «ανήσυχους» οδηγούς. Ο diesel κινητήρας 1.5 Blue dCi αποδίδει 95 και 115 ίππους, προσφέροντας εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου.


Σε ό,τι αφορά το Captur Plug-in Hybrid, αποδίδει συνολική ισχύ 160 ίππων, ενώ μπορεί να κινηθεί με 100% ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα τα 135 χλμ./ώρα σε μεικτές συνθήκες κίνησης (WLTP), καθώς και μέχρι 65 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο (WLTP πόλης).

 

Την ίδια στιγμή, η πληρότητα και η αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων τεχνολογιών ασφαλείας εξασφάλισαν στο νέο Renault Captur την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης νέων ευρωπαϊκών μοντέλων. Η εξελιγμένη δομή του, τα ανασχεδιασμένα καθίσματά του και οι νέες ζώνες ασφαλείας που εξασφαλίζουν κορυφαία υποστήριξη του σώματος των επιβατών με πυροτεχνικούς προεντατήρες και περιοριστές δύναμης έδωσαν το έναυσμα για ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Τέλος, πολύτιμη ήταν και η συνδρομή της τεχνολογίας καθισμάτων Fix4sure, η οποία εμποδίζει το φαινόμενο του «υποβρυχίου», όπου το σώμα γλιστράει κάτω από τη ζώνη σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ τα παιδικά καθίσματα τοποθετούνται εύκολα και με ασφάλεια στις βάσεις isofix.

 

Opel Mokka

 

Η νέα γενιά του Opel Mokka συνδυάζει αρμονικά τη σύγχρονη και μοντέρνα εμφάνιση με επιδόσεις και μηδενικές εκπομπές ρύπων στην αμιγώς ηλεκτρική της έκδοση, η οποία προστέθηκε στην γκάμα του δημοφιλούς SUV.


Η δεύτερη γενιά του Mokka υιοθετεί μια εντελώς νέα σχεδίαση, βασισμένη στην αποδοτική πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) της εταιρείας. Το εν λόγω αρθρωτό σύστημα παρέχει μέγιστη ευελιξία στην εξέλιξη των οχημάτων, ενώ επιτρέπει επίσης την εφαρμογή αμιγούς ηλεκτροκίνησης με μπαταρία, καθώς και με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σχεδιαστικά, το θρυλικό έμβλημα του κεραυνού της Opel κυριαρχεί στο κέντρο της μάσκας (Opel Vizor), παρέα με την τελευταία γενιά προβολέων IntelliLux LED matrix. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το νέο Mokka ζυγίζει έως 120 κιλά λιγότερο από τον προκάτοχό του, με σχεδόν ίδιο μεταξόνιο και παρόμοιες διαστάσεις ελαστικών, ενώ διατηρεί τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών στα 350 λίτρα.


Στο εσωτερικό του, ο οδηγός λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες από το Opel Pure Panel, ένα υψηλής τεχνολογίας cockpit, το οποίο είναι πλήρως ψηφιακό. Η δομή του, σε συνδυασμό με τις διευρυμένες οθόνες έως και 12 ιντσών, καθιστά περιττό έναν μεγάλο αριθμό από διακόπτες και χειριστήρια, αυξάνοντας τον δείκτη ψηφιοποίησης.


Το νέο Mokka προσφέρει, επίσης, την υπηρεσία OpelConnect, με την ενημέρωση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, την άμεση σύνδεση με οδική βοήθεια και την υπηρεσία eCall να καθιστούν τα ταξίδια ακόμα πιο ξεκούραστα για οδηγούς και επιβάτες. Εάν ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι ή οι προεντατήρες ζωνών ασφαλείας σε ένα ατύχημα, το eCall επικοινωνεί αυτόματα με το Public Safety Answering Point (PSAP). Για πρώτη φορά στην ιστορία της Opel, το νέο Mokka θα διατίθεται από την πρώτη ημέρα και με μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Το Mokka-e προσφέρει λειτουργία χωρίς εκπομπές ρύπων, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει ισχύ 136 ίππων (100 kW) και μέγιστη ροπή 260 Nm, άμεσα διαθέσιμη από την εκκίνηση.


Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco και Sport), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα προς όφελος της ενέργειας, που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία 50 kWh, και της αυτονομίας. Ένα σύστημα ταχείας φόρτισης 100 kW DC επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 30 λεπτά, με το Opel Mokka-e να έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 324 χιλιόμετρα (WLTP). Η φόρτιση γίνεται είτε με επιτοίχιο φορτιστή, είτε με ταχυφορτιστή, είτε ακόμη και με οικιακή ηλεκτρική πρίζα, ενώ η μπαταρία συνοδεύεται με εγγύηση οκτώ ετών. Την ίδια στιγμή, το νέο Mokka συνεχίζει την παράδοση της Opel να προσφέρει καινοτόμες τεχνολογίες από μεγαλύτερες κατηγορίες σε όλα τα οχήματά της. Μεταξύ αυτών, συναντάμε τα εξής προηγμένα συστήματα: ACC (Advanced Cruise Control) με λειτουργία stop & go, Active Lane Positioning, σύστημα φωτισμού IntelliLux LED matrix με 14 στοιχεία κ.ά.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Αυτοκίνητο
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια