«Δεν πάνε σχολείο», «δεν πιάνουν μια κανονική δουλειά», «δεν εντάσσονται»: Σοβαρά ε; Σε πόσα σχολεία είναι καλοδεχούμενα τα Τσιγγανάκια (μέχρι εμπρησμοί σε αίθουσες που θα τα φιλοξενούσαν έχουν συμβεί όπως στον Ασπρόπυργο παλιότερα), τι ευκαιρίες ανώτερης μόρφωσης ή επαγγελματικής ανέλιξης τους δίνονται, σε πόσες και ποιες δουλειές θα προσλάβουν Ρομά;
Casus Belli

Μια κουβέντα για τους Ρομά

Η αδέσποτη σφαίρα που σκότωσε ένα 11χρονο παιδί στο Μενίδι και το τριήμερο πογκρόμ που ακολούθησε κατά των Ρομά της περιοχής ξανάβαλε στο στόχαστρο μια από τις πιο παραπεταμένες κοινωνικές ομάδες. Πού είναι το δίκιο και πού το άδικο;

 

Πριν από λίγο καιρό, η ερμηνεία ενός νεαρού Τσιγγανόπουλου στο Ψωμί της Ξενιτιάς του Καζαντζίδη στο τηλεοπτικό X-Factor είχε συγκλονίσει πολλούς τηλεθεατές και κάνει την κοινή γνώμη να δει με μεγαλύτερη συμπάθεια τους Ρομά. Όμως η αδέσποτη σφαίρα που στέρησε τη ζωή ενός 11χρονου μαθητή στο Μενίδι προ τετραημέρου και που αποδόθηκε σε Ρομά άνοιξε ξανά τους ασκούς του Αιόλου. Ραστιστικές κραυγές, επεισόδια, τραυματισμοί, πυρπολήσεις σπιτιών... Τι συμβαίνει στο Μενίδι αλλά και στο Ζεφύρι, τον Ασπρόπυργο, τα Άνω Λιόσια, το Καματερό, τους Αγίους Αναργύρους, γίνανε ξάφνου οι Ρομά της αστικής μεθορίου οι νέοι βάρβαροι τώρα που «ξεμένουμε» από πρόσφυγες; Είναι καλοί μεν ως «διασκεδαστές» αλλά «φύσει» παραβατικοί οπότε μακριά από μας σε ό,τι άλλο, όπως παλιότερα (αλλά κι ακόμα) αντιμετώπιζαν τους μαύρους στην Αμερική;

 

• Φυσικά και είναι εγκληματίας όποιος έριξε τη φονική αδέσποτη σφαίρα, φυσικά και πρέπει να βρεθεί ο ένοχος του φονικού. Το ζητάνε άλλωστε και οι ίδιοι οι Ρομά του Μενιδίου με πανό τους.


• Φυσικά και είναι πρόβλημα η οπλοκατοχή. Αλλά γιατί είναι περισσότερο «πρόβλημα» στο Μενίδι από ό,τι στην Κρήτη π.χ.; Αν στην κηδεία του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στα Χανιά τις προάλλες κάποια αδέσποτη μπαλωθιά από αυτές που ρίχτηκαν τιμητικά είχε ξεφύγει, θα γίνονταν τα ίδια σκηνικά στη γειτονιά του εκλιπόντος; Αν κάποια από αυτές που αγαπά να ρίχνει ο επίσης συμπατριώτης του νυν υπουργός Υγείας «ξεστράτιζε»; Αρκετά θλιβερά ανάλογα περιστατικά έχουν συμβεί ως γνωστό και στην Κρήτη. Εντάξει, πρόκειται για διαφορετικές περιπτώσεις, όμως το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, πολλή τσάμπα «μαγκιά» και πολλά όπλα σε αδέξια χέρια.

 

Ο «αντιτσιγγανισμός» γνωρίζει πιένες πανευρωπαϊκά τα τελευταία χρόνια, φέρνοντας μνήμες απηνών διωγμών άλλων εποχών – ήταν εξάλλου από εκείνες τις πληθυσμιακές ομάδες που πλήρωσαν τον βαρύτεροι φόρο αίματος στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης αμέσως μετά τους Εβραίους. Ποτέ ξανά.

 

• Στα σοβαρά επεισόδια που έχουν ως τώρα συμβεί πρωταγωνιστούν σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις όχι τίποτα «αγανακτισμένοι» ντόπιοι αλλά Χρυσαυγίτες κ.λπ. ακροδεξιά αποβράσματα που ρίχνουν άδεια να πιάσουν γεμάτα. Κουκούλες, πέτρες, λοστάρια, μολότοφ , δύο σπίτια Ρομά πυρπολημένα, καμία σύλληψη. Είδατε πολλά πρωτοσέλιδα τύπου «το Μενίδι στο έλεος των κουκουλοφόρων», ακούσατε πολλά «ποιοι είναι αυτοί, πού είναι το κράτος, γιατί δεν παραιτείται ο αρμόδιος υπουργός, γιατί η αστυνομία δεν προβαίνει σε συλλήψεις κ.λπ.» όπως συνηθίζεται για ψύλλου πήδημα στα Εξάρχεια π.χ.;


• Υπάρχει πρόβλημα παραβατικότητας σε κοινότητες των Ρομά; Βεβαίως υπάρχει, αυτό όμως δεν οφείλεται σε κάποιο «ιδιαίτερο» DNA ή κάποια «έμφυτη» κουλτούρα παρανομίας αλλά στη φτώχεια, τη γκετοποίηση και στις συνθήκες διαβίωσής τους. Αλλά αλήθεια, ποιοι αγοράζουν από τους παραβατικούς Ρομά στη «χοντρική», με το κιλό δηλαδή κλοπιμαία ή σκληρά ντραγκς; (γιατί αυτό ενδιαφέρει, όχι ο πιτσιρικάς που θα ψωνίσει από κει τον μπάφο της μέρας). Μήπως είναι υπεράνω πάσης υποψίας μεγαλόσχημα «μπαλαμιά» όπως οι Κολωνακιώτες της υψηλής κοινωνίας που αγοράζανε μισοτιμής ό,τι ξάφριζε η περίφημη Μαφία των Ρομά που εξαρθρώθηκε πέρσι, με αστυνομικούς να εμπλέκονται επίσης στην υπόθεση; Μήπως στο ναρκωεμπόριο εμπλέκονται κι άλλες Μαφίες (ελληνοποντιακή, αλβανική, αλλοδαπών Ρομά) καθώς επίσης «μπαλαμοί» επιχειρηματίες αλλά και ένστολοι (φυσικά «μπαλαμοί», ούτε ένας Ρομά αστυνομικός δεν υπάρχει), όπως επανειλημμένα έχει καταγγελθεί; Ποιοι έχουν συμφέρον να διατηρείται αυτή η κατάσταση με τους «κακούς» Ρομά για βιτρίνα; Αυτά τα ερωτήματα βέβαια δεν απαντώνται βέβαια με αστυνομικά πογκρόμ για το θεαθήναι, χρειάζεται σοβαρή και συστηματική έρευνα. Ποιος είναι διατεθειμένος να την κάνει; Ή μήπως προτίθεται η Πολιτεία να αποποινικοποιήσει επιτέλους τη χρήση ουσιών, κάτι που εκτός από τα πολλά άλλα οφέλη θα τίναζε στον αέρα το λαθρεμπόριο ναρκωτικών και τα κυκλώματά του αυθημερόν;

 

Στα σοβαρά επεισόδια που έχουν ως τώρα συμβεί πρωταγωνιστούν σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις όχι τίποτα «αγανακτισμένοι» ντόπιοι αλλά Χρυσαυγίτες κ.λπ. ακροδεξιά αποβράσματα που ρίχνουν άδεια να πιάσουν γεμάτα. Φωτο: Nikos Libertas / SOOC


• «Η επανειλημμένη δημοσιοποίηση περιστατικών παραβατικότητας που αφορούν την κοινότητα των Ρομά, αφενός ενισχύει το στερεότυπο της "τσιγγάνικης εγκληματικότητας", αφετέρου συντελεί στη συστηματική αγνόηση των γενεσιουργών αιτιών αυτών των περιστατικών και των αδυναμιών του ελληνικού κράτους αλλά και της κοινωνίας στην ουσιαστική προώθηση πολιτικών ένταξης (και όχι ενσωμάτωσης). Καμία κοινωνική ομάδα δεν είναι ελεύθερη αποκλινουσών ή παραβατικών συμπεριφορών. Ωστόσο, η κοινότητα των Ρομά φέρει μία εύκολη ταμπέλα εγκληματικότητας, διαμορφωμένη τόσο από τα ΜΜΕ, όσο και από μία αντίστοιχα εύκολη ανοχή στην κοινωνική πραγματικότητα και τις πραγματικές συνθήκες διαβίωσης των Ρομά», αναφέρει η ανακοίνωση της ΜΚΟ Κλίμακα που δραστηριοποιείται στο Ζεφύρι.

 

• Είναι αλήθεια πως όχι μόνο υπερπροβάλλεται οτιδήποτε αφορά τη Ρομά εγκληματικότητα αλλά ότι επίσης είναι από εκείνες τις κοινωνικές ομάδες που αστυνομεύονται περισσότερο και όπου οι δικαστές εξαντλούν συνήθως όλη την αυστηρότητά τους – άλλη μια απόδειξη η καταδίκη σε 40 μήνες φυλάκιση μη εξαγοράσιμη(!) του νεαρού που συνελήφθη τις μέρες αυτές στο Μενίδι επειδή είχε πυροβολήσει στον αέρα με καραμπίνα, με τον συνήγορό του να ζητήσει εξαίρεση της προέδρου του δικαστηρίου λόγω προκατάληψης (εντέλει η ποινή έλαβε ανασταλτικό χαρακτήρα). Όσο αφορά τη δουλειά αυτών των ΜΚΟ, υπόψη ότι ο μικρός Αλέξανδρος του X-Factor ήταν ενταγμένος στα προγράμματα του Φάρου, μιας ΜΚΟ με πολλή και σοβαρή δουλειά σε έναν κάποτε κακόφημο, επίσης γκετοποιημένο καταυλισμό, αυτόν του Δενδροπόταμου Θεσσαλονίκης.

 
• Έχουν παρά ταύτα και οι ίδιοι οι Ρομά ευθύνες; Ναι, στον βαθμό που κάποιοι εξ αυτών είτε ανέχονται μια κατάσταση είτε υιοθετούν αβασάνιστα μια νοοτροπία ζητιανιάς ή πλιάτσικου, στο βαθμό που δεν επιχειρούν κι οι ίδιοι μέσα στις κοινότητές τους να απομονώσουν τους παραβατικούς . Εννοείται ότι δεν είναι καθόλου εύκολο πρακτικά αυτό, πού θα πάει να «κρυφτεί» ο καταγγέλλων, ποιος θα τον στηρίξει, με ποιους αύριο θα συζήσει και θα συναναστραφεί; Οι στενοί δεσμοί αίματος κι αλληλεξάρτησης καθώς και η «ομερτά» που αναπτύσσει από φόβο ή/και ανάγκη κάθε περιθωριοποιημένη μικροκοινωνία δεν επιτρέπουν παλικαρισμούς. «Δουλεύοντας εδώ και περισσότερο από μία 20ετία μέσα στις κοινότητες των Ρομά, γνωρίζουμε πως υπάρχουν παρεμβάσεις οι οποίες οδηγούν σε σαφή και μετρήσιμα αποτελέσματα βελτίωσης της ποιότητας ζωής και του κοινωνικοοικονομικού επιπέδου... Ωστόσο σε αυτή την κατεύθυνση απαιτείται η ενεργός εμπλοκή της ίδιας της κοινότητας, η οποία δυστυχώς μέχρι σήμερα γίνεται αντιληπτή από τους φορείς εξουσίας και χάραξης πολιτικών αποκλειστικά ως δεξαμενή εξαγοραζόμενων ψήφων», συνεχίζει η ανακοίνωση της Κλίμακας.

 

Τους πας σε έναν προκάτ οικισμό στη μέση συνήθως του πουθενά και με ελλείψεις σε στοιχειώδεις υποδομές, ξεκομμένους από την υπόλοιπη κοινωνία, δυσκολεύοντας τόσο τις κοινωνικές όσο και τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες και περιμένεις να σου φιλάνε τα χέρια για την ευεργεσία;


• Κανείς εντούτοις δεν μπορεί να έχει το ακαταλόγιστο, όσα ελαφρυντικά κι αν του αναγνωρίζονται. Με το να εξιδανικεύουμε μια κοινωνική ομάδα εντέλει την απανθρωποποιούμε και, θέτοντάς τη έτσι σε πλαίσια εντελώς ιδεατά, δε συμβάλλουμε σε καμια ρεαλιστική λύση κανενός προβλήματος. Δίκιο μεγάλο έχουν να αγανακτούν οι Ρομά που τους έχουνε διαρκώς στην μπούκα, δίκιο όμως έχουν κι όσοι «μπαλαμοί» (ή και άλλοι Ρομά) έχουν πέσει επανειλημμένα θύματα κλοπών κ.λπ από παραβατικούς Ρομά, άνθρωποι που συνήθως είναι κι αυτοί φτωχοί, απλοί μεροκαματιάρηδες ή άνεργοι. Δεν μπορείς να εθελοτυφλείς στο δικό τους πρόβλημα, να τους ακυρώνεις συνολικά με ένα «είστε φασίστες/ρατσιστές». Κάπως έτσι βρήκε κι έκανε παιχνίδι η ΧΑ με το μεταναστευτικό.


• Αλλά βέβαια για να αποκτήσουν κοινωνική συνείδηση και ευαισθησία οι παραβατικοί Ρομά (ή όποιοι άλλοι παραβατικοί, ημών των «Αρίων» συμπεριλαμβανομένων) θα πρέπει να διαθέτουν παιδεία, ευκαιρίες, βιώσιμες εναλλακτικές. Έχουν; Tα στοιχεία λένε ότι το 96% ζει στο όριο της φτώχειας, το 50% μένει σε παραπήγματα, το 70% δεν τελειώνει τη βασική εκπαίδευση, ένας στους έξι ετησίως θα ελεγχθεί από την αστυνομία, έχουν μάλιστα υπάρξει ξυλοδαρμοί, τραυματισμοί, ακόμα και δολοφονίες παλιότερα από αστυνομικούς σε Ζεφύρι και Λιβαδειά (ο δράστης του Ζεφυρίου είχε καταδικαστεί με παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη). Στατιστικά ένας στους δύο «μπαλαμούς» δεν τους θέλει στη χώρα, έχουν στοχοποιηθεί επανειλημμένα τα τελευταία χρόνια από τη Χρυσή Αυγή, ενώ καταγγελίες για ρατσιστική συμπεριφορά εκ μέρους της Πολιτείας έχουν γίνει ακόμα και σε διεθνή όργανα. Πρόσθεσε και την κρίση σε όλο αυτό το σκηνικό και ιδού η θραλλίδα. Ας αποκτήσουν πρώτα ασφάλεια, ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση σε πράγματα αυτονόητα για μας κι ας τους κρίνουμε έπειτα με ίσους όρους. Μιλάμε έπειτα υποτίθεται για κανονικούς Έλληνες πολίτες, όχι;


• Ο «αντιτσιγγανισμός» γνωρίζει πιένες πανευρωπαϊκά τα τελευταία χρόνια, φέρνοντας μνήμες απηνών διωγμών άλλων εποχών – ήταν εξάλλου από εκείνες τις πληθυσμιακές ομάδες που πλήρωσαν τον βαρύτεροι φόρο αίματος στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης αμέσως μετά τους Εβραίους. Ποτέ ξανά. Ο κοινωνικός καννιβαλισμός δεν μπορεί να είναι το μέλλον μας.

Διαμαρτυρία κατοίκων Μενιδίου έξω από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Φωτο: Nikos Libertas / SOOC

 

Κάποια κλασικά στερεότυπα για τους Ρομά και πώς ανατρέπονται:

* «Δεν πάνε σχολείο», «δεν πιάνουν μια κανονική δουλειά», «δεν εντάσσονται»: Σοβαρά ε; Σε πόσα σχολεία είναι καλοδεχούμενα τα Τσιγγανάκια (μέχρι εμπρησμοί σε αίθουσες που θα τα φιλοξενούσαν έχουν συμβεί όπως στον Ασπρόπυργο παλιότερα), τι ευκαιρίες ανώτερης μόρφωσης ή επαγγελματικής ανέλιξης τους δίνονται, σε πόσες και ποιες δουλειές θα προσλάβουν Ρομά; Σε πόσα «κανονικά» σπίτια βρίσκουν να νοικιάσουν χωρίς να φάνε πόρτα; Πόσο εύκολα ακόμα κι εσύ που «δεν έχεις πρόβλημα» θα είχες μια στενή φιλική, επαγγελματική ή ερωτική σχέση με Ρομά, πόσο άνετα θα δεχόσουν μια νύφη ή έναν γαμπρό Ρομά, πόσο χαλαρά θα ψήφιζες έναν υποψήφιο δήμαρχο ή βουλευτή από τη φυλή τους;


* «Κάνουν πολλά παιδιά για να παίρνουν παρασιτικά επιδόματα»: Θυμόσαστε πόσα παιδιά κάνανε οι γιαγιάδες και οι προγιαγιάδες σας; Δεν ήταν βέβαια τότε τα επιδόματα το «δέλεαρ» αλλά η μεγάλη θνησιμότητα (ακόμα και σήμερα οι Ρομά εμφανίζουν μεγάλα ποσοστά παιδικής θνησιμότητας και χαμηλό προσδόκιμο ζωής) καθώς και η ανάγκη να υπάρχουν πολλά εργατικά ή/και «φροντιστικά» χέρια στο σπίτι, μια αναγκαιότητα που δεν έχει εκλείψει για τους Ρομά.


* «Τους δίνουμε σπίτια αλλά επιλέγουν να γυρνάνε στους καταυλισμούς»: η άλλη καραμέλα. Τους πας σε έναν προκάτ οικισμό στη μέση συνήθως του πουθενά και με ελλείψεις σε στοιχειώδεις υποδομές, ξεκομμένους από την υπόλοιπη κοινωνία, δυσκολεύοντας τόσο τις κοινωνικές όσο και τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες και περιμένεις να σου φιλάνε τα χέρια για την ευεργεσία; Πόσο μάλλον όταν συχνά ύστερα είτε από διαμαρτυρίες περίοικων (κανονικών ή/και «φερτών») είτε από αστυνομικές επιδρομές με πρόσχημα την πάταξη του εγκλήματος ή υπαγορευόμενες από μεγάλα επενδυτικά συμφέροντα όπως στην περίπτωση του Χαλανδρίου, οι καταυλισμοί τους διαλύονται κι εξαναγκάζονται σε νέα μετακίνηση. Δεν παύουν ωστόσο να φορολογούνται, να στρατεύονται, να έχουν όσες υποχρεώσεις και τα «μπαλαμιά» - στα δικαιώματα είναι που τους «ρίχνουμε».

 

 

Casus Belli
24 Σχόλια
12
avatar
NikolasD 14.6.2017 | 14:53
Δεν φορολογούνται, για να φορολογηθείς πρέπει να έχεις νόμιμη δραστηριότητα. Οι περισσότεροι ζουν από το παραεμπόριο και την ανακύκλωση σκραπ όλα μαύρα .
Albert Pierrepoint 14.6.2017 | 14:55
Νομίζω ότι για όλα φταίει ο έλληνας ο οποίος τελικά είναι ανάδελφος.
Εμείς δεν ταιριάζουμε με τους Τούρκους γιατί μας είχαν από κάτω για 400-500 χρόνια.
Με τους Αλβανούς, γιατί συγκυριακά τους δόθηκε αυτή η γη, που μέρος της ήταν ελληνικό.
Με τους Σκοπιανούς, γιατί καπηλέυονται την ιστορία.
Με τους Βούλγαρους, γιατί όποτε τους δόθηκε η ευκαιρία λεηλάτησαν τη Μακεδονία και το Αιγαίο.
Οι Πακιστανοί, Σύριοι, Αφγανοί κλπ είναι μελαμψοί μουσουλμάνοι.
Οι Πολωνοί, Ρουμάνοι κλπ είναι καθολικοί.

Οι ρομά από την άλλη έχουν όλα τα αρνητικά για εμάς.
Εϊναι μελαμψοί, δεν ξέρω τη θρησκεία πιστεύουν, μιλάνε άλλη γλώσσα, έχουν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία, παραδόσεις, συνήθειες, νόμους κλπ.

Έχουν όμως ομόαιμα αδέρφια σε όλη την Ευρώπη και την Δυτική Ασία.

demetris 14.6.2017 | 15:36
Οι Ρομά δεν έχουν ενταχθεί σε καμία κοινωνία της Ευρώπης, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Ακόμη και σε Σκανδιναβικές χώρες, με τα δεκάδες επιδόματα και το κοινωνικό κράτος οι Ρομά δημιουργούν τα ίδια προβλήματα.
Το θέμα της θνησιμότητας είναι αστείο να αναφέρεται. Αν είχατε ποτέ επισκεφτεί δημόσιο νοσοκομείο στη Δυτική Αττική θα βλέπατε οτι είναι οι περισσότεροι και ποιο "απαιτητικοί" ασθενείς.
"Τους πας σε έναν προκάτ οικισμό στη μέση συνήθως του πουθενά και με ελλείψεις σε στοιχειώδεις υποδομές Πηγή: www.lifo.gr" Ενώ οι Πόντιοι, οι Αλβανοί και οι λοιποί μετανάστες, όταν ήρθαν πήραν περισσότερα? Τίποτα δεν πήραν, ούτε τα επιδόματα που παίρνουν αυτοί, αλλά το μεγαλύτερο μέρος τους εντάχθηκε.
Το πρόβλημα των Ρομά είναι ότι δεν θεωρούν τους εαυτούς του ούτε Έλληνες, ούτε Ευρωπαίους, ούτε Μενιδιάτες. Θεωρούν τους εαυτούς τους μόνο Ρομά, με τις παροχές των Ελλήνων, Ευρωπαίων, Μενιδιατών και καμία ευθύνη.
avatar
psifo-foros 14.6.2017 | 16:00
Εκτός από τα πολλά δακρύβρεχτα (φτωχοί άνθρωπο, ας κλέψουν, πουλήσουν ναρκωτικά) (κι αναληθή πχ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ), το μεγαλύτερο ψέμμα είναι αυτό της ποινής. O αρθρογράφος και μάλιστα με (!) αναφέρει ότι η ποινή ήταν ΧΩΡΙΣ αναστολή.

Τη στιγμή που το google: http://www.iefimerida.gr/news/343687/anestali-i-poini-gia-ton-23hrono-roma-menei-eleytheros#axzz4jytU1zWj

ένα τυχαίο link, ανάμεσα στα πολλά. Τολμάει και μιλάει για ρατσιστμό και αντιτσιγγανισμό!. Ας πάρουμε όλοι λοιπόν καραμπίνες (παράνομη οπλοκατοχή) κι ας πυροβολήσουμε στον αερα (οπλοχρησία) κι όλοι ελεύθεροι μετά.
#μια_στραβή.



Θοδωρής Αντωνόπουλος 14.6.2017 | 22:29
Έχετε δίκιο για την αρχική ποινή, εκ παραδρομής γράφτηκε πως ήταν χωρίς αναστολή αντί για μη εξαγοράσιμη, διορθώθηκε. Δακρύβρεκτα κι αναληθή, τώρα, είναι συνήθως τα ρατσιστικά αντανακλαστικά και οι ηθικοί πανικοί.
avatar
psifo-foros 15.6.2017 | 14:37
Ναι, εντάξει. Εμείς είμαστε οι ρατσιστές. Μην σου τύχει μόνο να τον τρακάρεις, να φταίει και να σου προκαλέσει υλικές ζημιές ΜΟΝΟ. Τυχερός θα 'σαι αν έχει... δίπλωμα. Για ασφάλεια, ούτε λόγος. Όλοι οι δήθεν "αντι-ρατσιστές" έξω από το χορό ευχολόγια και παγκόσμια ειρήνη.

Η πραγματικότητα τα διαψεύδει καθημερινά. Κατέχουν όπλα επειδή είναι... φτωχοί και... αποκλεισμένοι. Μας πείσατε
avatar
Sissy30 14.6.2017 | 17:16
Σε κάθε καλόπιστο υπερασπιστή των τσιγγάνων έχω να κάνω μια απλή ερώτηση. Γιατί άνθρωποι που έχουν έρθει μετανάστες στην Ελλάδα ακόμα και από χώρες της Αφρικής με απολύτως διαφορετική κουλτούρα έχουν καταφέρει να προσαρμοστούν παρά τη φτώχεια παρά τις αντιξοότητες και παρά το ρατσισμό και οι τσιγγάνοι όχι;
peloma boq 14.6.2017 | 17:19
1.Όπως ειπώθηκε και σε άλλο σχόλιο, το μεγαλύτερο μερος της εισοδηματικής δραστηριότητας σε οικισμούς τσιγγάνων δε φορολογείται.
2.Η ανοχή στο οργανωμένο έγκλημα σε μια ομάδα ανθρώπων και μια κοινότητα την καθιστά συνυπεύθυνη ή όχι; η σιωπή είναι συνενοχή, όπως λέει και το σχετικό σύνθημα όμορρου χώρου στον οποίο πιθανώς ανήκει ο αρθρογράφος, ή όχι;
3.Με άρθρα αστικής αριστερής - και δη επιθετικής - ματιάς δεν αντιμετωπίζεται ένα καθημερινό πρόβλημα που έχουν τοπικές κοινωνίες. Η τακτική αυτή μάλιστα είδαμε ότι οδηγεί τις κοινωνίες σε άλλες χώρους.
4.Τα "σοβαρά επεισόδια" έχω την εντύπωση ότι τα δραματοποιείτε. Δυο μολότοφ σε κάτι πλακάκια =/= δύο καμένες βίλλες(εμπόρων πρέζας) και σίγουρα δεν εξισώνονται με μια χαμένη παιδική ζωή. Σοβαρό επεισόδιο είναι και ο καθημερινός τρόμος και η παραβατικότητα. Η βία φέρνει βία.
5.Ο νεαρός που πυροβόλησε στον αέρα με καραμπίνα πιθανότατα σκότωσε και το παιδί (αν και δεν αποδεικνύεται σε αυτή τη φάση γιατί καραμπίνα γιοκ) και επίσης γιόρταζε την αποφυλάκιση συγγενούς του για ναρκωτικά. Συγγνώμη, αλλά δε μπορώ να είμαι συμπαθής σε αυτό το προφίλ.
6.Συμφωνώ μαζί σας ότι το πρόβλημα θέλει αλλαγές πολιτικής (με κυριότερη αυτή των ναρκωτικών), αλλά και επίσης θέληση από την κοινότητα των Ρομά να αλλάξει και η ίδια. Υπάρχουν άλλωστε κοινότητες και κοινότητες Ρομά, άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο ενταγμένες.Πάμπολλα και τα ατομικά παραδείγματα ανθρώπων που είναι αθίγγανοι αλλά δεν κυκλοφοράνε πρέζα για να ζήσουν και να κτίσουν.
7.Αν είστε βιωματικός τύπος, μια βόλτα από το Μενίδι θα σας πείσει ότι δε φταίει πάντα το κακό κράτος και οι αστοί μπαλαμοί. Πολλές φορές το πρόβλημα είναι πολύπλοκο.
michail23 14.6.2017 | 17:49
"Τους πας σε έναν προκάτ οικισμό στη μέση συνήθως του πουθενά και με ελλείψεις σε στοιχειώδεις υποδομές, ξεκομμένους από την υπόλοιπη κοινωνία, δυσκολεύοντας τόσο τις κοινωνικές όσο και τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες και περιμένεις να σου φιλάνε τα χέρια για την ευεργεσία;" Πηγή: www.lifo.gr

σε κατι τετοιου οικισμους μενανε και οι προσφυγες απο τη σμυρνη γιατι δε μενουν και σημερα εκει??
φτανει πια με την αγιοποιηση τους ελεος, ρωτηστε καποιον που μενει στην ιδια γειτονια μ'αυτους μη γραφετε οτι θελετε απο τον καναπε σας
avatar
disco 14.6.2017 | 19:10
Επαγγελματικά έχω πελάτες. Κανένα θέμα. Πληρώνουν μετητοίς ( ή κατάθεση). Σχεση για να ΄χα θα πρεπε να ΄μουν παιδεραστής γιατί στα 14-15 παντρέυονται. Στρατο για να λες οτι πηγαίνουν μάλλον εσυ δεν εχεις παει. Σχολείο αν ηθελαν θα πηγαίνανε. Το 96% που λες οτι ζει κατω απ το οριο της φτωχειας, σιγουρα ετσι δηλώνεικαι σίγουρα ετσι δε ζει (ειτε για να ειπραττει επιδοματα, είτε επειδη τα εσοδα προερχονται απο παρανομη δραστηριοτητα)....ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΑ τα επιχειρηματα που κατεθεσες αντικρούονται. Και σε συνεχεια των επιχειρημάτων υπερασπισης στοχοποιεις την κοινωνια του Μενιδιου που ζει υπο το φόβο τσιγγανου νταβατζη (συγνώμη ΡΟΜΑ)...
avatar
Εν οίδα... 14.6.2017 | 19:32
Έζησα τα πρώτα 35 χρόνια της ζωής μου στα Άνω Λιόσια... Εμπόριο ναρκωτικών, επαναλαμβανόμενες κλοπές και ληστείες, απροκλητες βιοπραγιες, φραστικοι προπηλακισμοι, βιασμοί, κακοποιήσεις παιδιών αλλά και ζώων, ρύπανση του περιβάλλοντος, βανδαλισμοί ηταν και ειναι καθημερινότητα...Αναφέρετε στο κείμενο σας πως η Ρομά εγκληματικότητα υπέρπροβάλλεται και δεν θα μπορουσατε να κάνετε μεγαλύτερό λάθος. Η εγκληματικότητα των Ρόμα αποσιωπάται.Αναφέρετε πως η απουσία εκπαίδευσης\παιδείας εμποδίζει τους Ρομά στο να ενσωματωθούν, και αναρωτιέμαι... Χρειάζεται μια μάνα να παει σχολείο για να μαθει πως δεν επιτρέπεται να χτυπά με βία στο κεφάλι των λίγων μηνών βρέφος της προκειμένου να σταματήσει το κλαμα;Χρειαζεται το σχολείο για να αντιληφθεί ένας πατέρας πως προτεραιότητα έχει η ένδυσή, σιτηση των παιδιών του και όχι η αγορά πανακριβων αυτοκινήτων;

Πρεπει να ζησετε μάζι τους και αναμεσα τους και μονο τοτε θα καταλαβετε το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος. Και κάτι ακόμη... Είναι βέβαιο πως οι φασιστικες \ρατσιστικες συμπεριφορές εναντίον τους τους οδηγούν σε συσπείρωση, σε περιθωριοποίηση. Το ίδιο όμως ακριβως κανουν και απόψεις σαν τις δικές σας που τους παρουσιάζουν σαν θύματα, τους παρέχουν άλλοθι και τελικά τους απαλλασουν των ευθυνών τους...
avatar
Ανώνυμος/η 14.6.2017 | 21:24
Εν ολιγοις συμπεραινει κανεις απο το αρθρο, πως προβλημα δεν υφισταται ή εαν υφισταται ειναι αλλο και το δημιουργει ο καπιταλισμος και οχι οι ρομα....
12