Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν
Casus Belli

Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Το παλιομοδίτικο, δασκαλίστικο κήρυγμα του εκνευρισμένου Γάλλου προέδρου σε νεαρό σπουδαστή που τάχα τον ειρωνεύτηκε αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος, το ήθος αλλά και τους μύχιους φόβους της εξουσίας σήμερα διεθνώς

Aυτό το άρθρο γράφτηκε στις 20/06.2018... Αναδημοσιεύεται γιατί αναδρομικά απέκτησε νέο νόημα.

 

«Πάρε πτυχίο, βρες δουλειά και μετά κάνε την επανάστασή σου» (και μάθε να σέβεσαι τους μεγαλύτερους, ειδικά άμα είναι υψηλοί κρατικοί λειτουργοί), ήταν το απόσταγμα του... δημόσιου κατσαδιάσματος που επεφύλαξε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν σε έφηβο που τόλμησε να τον χαιρετίσει προσφωνώντας τον με το μικρό του όνομα και μάλιστα το «χαϊδευτικό» του στη διάρκεια των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της 18ης Ιουνίου στο Μον Βαλεριάν – μια ιστορική μέρα εφόσον στις 18/6/1940 ο στρατηγός Ντε Γκολ είχε απευθύνει από εκεί έκκληση στους ηττημένους Γάλλους να συνεχίσουν την αντίσταση στους ναζί.

 

Δεν ξέρω αν ο εθνικός ήρωας της νεότερης Γαλλίας είχε συμβουλέψει τότε τους νεαρότερους να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους πριν στρατευτούν στους Maquis, από εξεγερμένους φοιτητές πάντως ήταν που παραλίγο να υποχρεωθεί να εγκαταλείψει τον προεδρικό θώκο και τη χώρα σχεδόν τριάντα χρόνια αργότερα, στο αποκορύφωμα του Μάη του '68!

 

Οι «Αβράκωτοι» των φτωχών παρισινών προαστίων, που δεν είχανε βέβαια καμία πανεπιστημιακή μόρφωση ήταν η «μαγιά» της Γαλλικής Επανάστασης του 1789, χάρη στην οποία οι αστοί σαν και του λόγου σου γίνανε έκτοτε η κυρίαρχη κοινωνική τάξη – διαφορετικά, πιθανό να «ανήκες» ακόμα οικογενειακώς σε κάποιο φέουδο.

 

 

Οι «Αβράκωτοι» των φτωχών παρισινών προαστίων, που δεν είχανε βέβαια καμία πανεπιστημιακή μόρφωση ήταν η «μαγιά» της Γαλλικής Επανάστασης του 1789, χάρη στην οποία οι αστοί σαν και του λόγου σου γίνανε έκτοτε η κυρίαρχη κοινωνική τάξη – διαφορετικά, πιθανό να «ανήκες» ακόμα οικογενειακώς σε κάποιο φέουδο.

 

 

«Οι Αβράκωτοι, η κύρια δύναμη κρούσης των επαναστατών ήταν παθιασμένοι με την ισότητα, δε αποκαλούσαν ποτέ κάποιον "κύριε" αλλά "πολίτη" και δεν χρησιμοποιούσαν ποτέ πληθυντικό», διαβάζω. Αλλά και την Κομμούνα του Παρισιού (1871) αγράμματοι προλετάριοι την είχαν σε μεγάλο βαθμό στελεχώσει – οι πιο αφοσιωμένοι επαναστάτες είναι βλέπεις συνήθως εκείνοι που δεν έχουν τίποτα να χάσουν, μήτε σπουδές, μήτε δουλειές, μήτε πλούτη, μήτε αξιώματα, παρεξόν ίσως τις αλυσίδες τους.

 

Και αλήθεια, τι άραγε θα έλεγε ο Γάλλος πρόεδρος αν είχε μπροστά του ένα άλλο διάσημο αυθάδη Γάλλο νεαρό, τον Αρθούρο Ρεμπό, να τσακιστεί να πάει να βγάλει κάποια σχολή προτού αρχίσει να γράφει τη «Μια Εποχή στην Κόλαση» και τις «Εκλάμψεις»;

 

Ή μήπως ο ίδιος ο Μακρόν περίμενε να αποφοιτήσει προτού κάνει τη δική του καθ' όλα σεβαστή προσωπική επανάσταση, να ερωτευθεί δηλαδή όντας ακόμα έφηβος την 24 χρόνια μεγαλύτερη – ήδη παντρεμένη και με παιδιά - καθηγήτριά του με την οποία, παρά τις σφοδρές οικογενειακές αντιδράσεις, εντέλει παντρεύτηκαν και είναι σήμερα η Πρώτη Κυρία της χώρας;

 

Υπόψη ότι και το καθολικό του βάπτισμα το είχε κάνει 12 χρονών ύστερα από δική του απαίτηση, δεν είχε γονείς θρησκευόμενους ούτε περίμενε να βγάλει τουλάχιστον το γυμνάσιο.


Θα μου πεις και τι να έκανε, να έλεγε του πιτσιρικά «κόλλα το», take five; Δεν θα φαινόταν κάτι τέτοιο «λαϊκίστικο», «δήθεν»; Πιθανόν, θα ήταν όμως μια ανθρωπινότερη αντίδραση. Το ήθος και το ύφος μεσήλικα χουντικού γυμνασιάρχη εποχής που επέδειξε είναι μάλλον αταίριαστο με το άνετο, νεανικό, μοντέρνο προφίλ που πλασάρει, ίσως όμως κοντύτερα σε αυτό που πραγματικά είναι άμα ανασκάψεις λίγο την ποπ επιφάνεια: ένα σνομπ νεοσυντηρητικό κολεγιόπαιδο της τεχνοκρατικής γαλλικής ελίτ.

 

Ίσως πάλι περισσότερο κι από τον ενικό του πιτσιρικά να τον ενόχλησε η Διεθνής που λέγεται ότι σιγοτραγουδούσε ο «ένοχος» - αφότου ανέλαβε «εργολαβία» να βάλει τη Γαλλία στο «σωστό δρόμο» της εργασιακής απορρύθμισης, της σκληρής λιτότητας, των γενναίων περικοπών μισθών και επιδομάτων και του κοινωνικού δαρβινισμού, έννοιες που στο νεοφιλελεύθερο λεξιλόγιο ταυτίζονται με την ανάκαμψη, την πρόοδο, την ανάπτυξη και την παραγωγή ακόμα περισσότερου πλούτου για ακόμα λιγότερους – αυτά που ζούμε κι εδώ δηλαδή από τα χρόνια που ο τωρινός Γάλλος πρόεδρος έκανε τον επενδυτικό τραπεζίτη στη Ρότσιλντ.

 

Αποτέλεσμα οι κοινωνικές αναταραχές, οι απεργίες και οι διαδηλώσεις να έχουν γίνει σύνηθες σκηνικό στη Γαλλία, άσχετα που τέτοιες ειδήσεις τις περνάνε συνήθως «στα ψιλά».

 

Όσο για το «φάντασμα» του Μάη του '68, οι διεκδικήσεις του οποίου «δεν αφορούν τη σύγχρονη γαλλική κοινωνία, ούτε συνάδουν με τις ανάγκες της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης οικονομίας», καθώς αποφάνθηκε ο Μανωλάκης ο Μακρόν σαν πιέστηκε να αναφερθεί στη φετινή του επέτειο, φαίνεται ότι παρά ταύτα εξακολουθεί, μισόν αιώνα μετά, να κάνει ανήσυχο τον ύπνο των κρατούντων ακόμα και σαν απόηχος ενός σαρκαστικού γέλιου.

 

Ακόμα κι αν αυτοί δεν είναι τίποτα παλαιών αρχών υπερσυντηρητικοί, «ξινοί γέροι» σαν τον Ντε Γκολ τού '68 αλλά νέοι, ωραίοι και γυαλιστεροί «εκσυγχρονιστές» σαν τον μεσιέ Μακρόν που μπορεί στα νιάτα τους να άκουγαν μέχρι και Daft Punk αλλά που ουδέποτε θα μπορούσαν να είναι πραγματικοί πανκ.

Casus Belli
64 Σχόλια
123
tropique 20.6.2018 | 13:21
Σε μια χώρα που ο προπηλακισμός πολιτικών είναι σχεδόν καθημερινότητα, το να απευθυνθεί ένας 15χρονος στον 25χρόνια μεγαλύτερό του πρόεδρο της χώρας του στον ενικό, είναι προφανώς άνευ σημασίας. Τα όρια ανοχής μας σε αγενείς και προσβλητικές συμπεριφορές έχουν αμβλυνθεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Επίσης, ο πληθυντικός στη γαλλική κοινωνία είναι πολύ διαδεδομένος, δεν χρησιμοποιείται κατ΄εξαίρεση σε ειδικές περιπτώσεις. Και αν βάζεις έναν έφηβο που δεν έχει δείχνει σεβασμό σε ένα θεσμό στη θέση του, δεν σε χαρακτηρίζει αυτό "χουντικό γυμνασιάρχη".
Lumidy 20.6.2018 | 14:20
Το να μιλήσεις με κάποιον στον ενικό δεν σε κάνει ασεβή προς τον θεσμό και την θέση του. Ίσα ίσα δείχνεις οικειότητα και όταν δείχνεις οικειότητα σημαίνει ότι το αγαπάς.

Μου θυμίζει αρκετά χουντικό γυμνασιάρχη όπως βλέπουμε στις παλιές ταινίες. Ή θα μιλάς στον πληθυντικό (λες και είναι πολλοί) ή θα τρως σφαλιάρα. Προφανώς δεν του έριξε σφαλιάρα ο Μακρόν αλλά τον έκανε χώμα σίγουρα για κάτι απλό.

Α, ρε Φεουδάρχες που μας χρειάζονται.
tropique 20.6.2018 | 15:51
Συγγνώμη, δεν ήξερα πως πλέον οι μαθητές μπορούν να απευθύνονται στους καθηγητές και στους γυμνασιάρχες τους στον ενικό. Είμαι της πιο παλιάς σχολής βλέπετε.
Vasilis21 20.6.2018 | 15:59
Εσύ, Lumidy, στους καθηγητές σου απευθυνόσουν με τα μικρά τους ονόματα;
avatar
atman 20.6.2018 | 18:42
Μιλας για την Γαλλία, τη χωρα που εφευρε τον πληθυντικο, οχι για την Ελλαδα που η ισοπεδωση προς τα κατω ειναι το πιο βολικο για την κατασκευη εξουσιαστικων και νεοφεουδαρχικων δομων.
Lumidy 21.6.2018 | 07:25
@tropique Τώρα μπορούν αλλά δεν το κάνουν. Βλέπετε, είναι άλλο το να σέβεσαι με πληθυντικό τον άλλον επειδή στο επέβαλαν, και άλλο το να του μιλάς στον πληθυντικό επειδή θες.

@Vasilis21 Τους μίλαγα στον πληθυντικό και ακόμα μιλάω στον πληθυντικό με ανθρώπους που δεν ξέρω ή που σέβομαι. Το ερώτημα είναι γιατί να μην μιλάμε στον ενικό; Ούτε πολλοί είναι ο άλλος, ούτε δείχνουμε ασέβεια εκτός κι αν μιλήσεις στον άλλον με υφάκι.

@atman δεν το βλέπω ως ισοπέδωση να μιλάς στον πληθυντικό. Υπάρχουν αρκετές χώρες που ΔΕΝ χρησιμοποιούν πληθυντικό και μια χαρά σέβονται τους άλλους. Είναι θέμα νοοτροπίας και όχι τι λέξεις χρησιμοποιείς. Μην ξεχνάμε πως και οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχανε πληθυντικό και μια χαρά άκμασαν. Ξέρω, άστοχος συσχετισμός...
skeletor 21.6.2018 | 09:00
@Vasilis21: Ο Λουμίντιτης δεν βρέθηκε ποτέ σε αυτό το δίλημμα γιατί δεν πήγε σχολείο.

Αλλά γενικά, το να βλέπεις στο πρόσωπο ενός αγράμματου καραγκιόζη έναν πιθανό επαναστάτη είναι από αφελές μέχρι βλακώδες. Ας πει κάποιος στους Συριζαίους ότι για να αλλάξεις τον κόσμο χρειάζεται προσόντα, μόρφωση και ήθος.

Εκτός αν οραματίζεσαι να αλλάξει ο κόσμος όπως άλλαξε στη Βενεζουέλα ή την Κούβα, εκεί πάσο.

========
avatar
atman 21.6.2018 | 20:30
@Lumidy για πληθυντικο αυτο ακριβως λεω,οτι στο πλαισιο της γαλλικης κουλτουρας ο πληθυντικος ειναι κατι βασικο
Vasilis21 20.6.2018 | 13:24
Δεν είμαστε, όμως, ούτε στο 1968 ούτε στο 1871 ούτε στο 1789. Είμαστε στο 2018. Πολύ καλά έκανε ο Μακρόν και του την είπε του μαθητή. Δεν απευθυνόταν στον κολλητό του ή σε κάποιο συνομίληκό του. Μιλούσε σε έναν άγνωστο μεγαλύτερης ηλικίας και κάτοχο δημοσίου αξιώματος.
Double Helix 20.6.2018 | 16:39
Όπως φαίνεται στις ονειρεμένες σοσιαλιστικές ουτοπίες τέτοια πράγματα δεν μετράνε: αξιώματα, υποχρεώσεις, δικαιώματα, όλοι ίσιοι και όλοι σούζα στην αυθόρμητη νεανική αυθάδεια.
avatar
atman 20.6.2018 | 18:33
Ετσι ακριβως,αδυνατουμε να πιστεψουμε οτι ζουμε με μεγαλυτερη ελευθερια ευημερια και ισοτητα σημερα απο οποιαδηποτε αλλη εποχη. Πρωτα ας συνειδητοποιησουμε αυτο και μετα ας παλεψουμε για την βελτιωση του. Οι αναπολοντες τους Σταλινικους παραδεισους και μεγαλες επαναστασεις που ειτε δεν ηρθαν ποτε ειτε εκφυλιστικαν σε εξουσισαστικο παροξυσμο ομως δεν αισθανονται ανετα στην σημερινη εποχη βλεπεις.
Haifischnet 20.6.2018 | 23:52
Σταλινικούς παραδείσους... Άραγε θα τολμούσε κανείς να απευθυνθεί στον Στάλιν έτσι;
avatar
Μαύρος Γάτος 21.6.2018 | 02:27
Οσον αφορά τον ενικό, σε μια χώρα όπου όλοι μιλούν στον πληθυντικό, είχε ένα δίκιο (από την άλλη ο ενικός μπορεί να δείχνει την κάθετη αντιπαράθεση, όταν ο άλλος σου έχει στείλει πριν μερικές εβδομάδες τα ΜΑΤ και έχουν χτυπήσει άγρια πολλούς φοιτητές).

οσον αφορά το "πάρε το πτυχίο, βρες δουλειά και μετά κάνεις την επανάσταση" εκτός από αφόρητη μούχλα είναι και εκτός πραγματικότητας.
Γιατί δεν του έλεγε δηλαδή: "δούλεψε μέχρι τα 65 υπηρετώντας το σύστημα και κάνε την επανάστασή σου στη σύνταξη, τότε που θα έχεις άφθονο χρόνο" ΄;
avatar
atman 26.6.2018 | 10:53
δεν το λεω προσωπικα, αλλα φανταζομαι αυτο το σχολιο (λογω πολλων επαναστασεων) να γραφετε σε ενα σαλε Γαλλια, με αφθονο εξαιρετικο κοκκινο κρασι και τυρια.

Το προβλημα της μπουρζουαζιας και την νομεκλατουρας ειναι οτι εχει ξεχασει οτι δεν υπαρχει λεφτοδεντρο, οπως οι παταταες δεν φυτρωννουν μονες τους, τα κινητα δεν φτιαχνονται μονα τους κλπ. Εχουν μπερδεψει την αφθονια που κυριαρχει στη ζωη τους με απουσια απαιτησης εργου για να συντηρηθει η ζωη.
Living_in_a_material_world 20.6.2018 | 13:58
Μεσήλικα χουντικού γυμνασιάρχη!
Α..εσείς έχετε πολύ μεγάλη φαντασία,οπότε ναι, ονειρεύεστε και εξεγέρσεις του στυλ
που--να όλα,να μη μείνει κολυμπιθρόξυλο,κάτω ο καπιταλισμός ,ο ιμπεριαλισμός,ζήτω η κομμουνιστική διεθνής,εμπρός της γης οι κολασμένοι....κλπ..
Δεν λέω..είναι και όλα τούτα μία άποψη...δεν είστε ο μόνος εξ΄άλλου.
Living_in_a_material_world 20.6.2018 | 14:03
Εφυγε πριν τελειώσω..
Οντως που λέτε κ αρθογράφε τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουν πάντα οι 'διαβασμένοι".
Το πρόβλημα είναι πως κάποιες φορές οι μη "διαβασμένοι" γίνονται πρωθυπουργοί και κει αφήστε τα..μας παίρνει και μας σηκώνει!
Lumidy 20.6.2018 | 14:18
Αυτό ακριβώς προσπαθώ να εξηγήσω και στο πρώτο άρθρο που αναφέρθηκε το περιστατικό. Οι περισσότεροι επαναστάτες ανά τους αιώνες ήταν αγράμματοι. Οι μορφωμένοι παίρνανε αξιώματα, όπως ο Μακρόν, και "υποδούλωναν" τους αμόρφωτους.

Ευτυχώς σε εποχές σημαντικές (όπως Γαλλική Επανάσταση, Β'ΠΠ) δεν υπήρχαν τύποι σαν τον Μακρόν που στέλνανε πρώτα τους αμόρφωτους να πάνε να μορφωθούν πριν ξεκινήσουν επανάσταση ή άμυνα.

Και μην ξεχνάμε ότι ΔΕΝ τον προσέβαλε. Του μίλησε απλά πολύ οικεία (πράγμα που λείπει στους σημερινούς καιρούς). Μάλλον τον φωνάζει έτσι η γυναίκα του όταν είναι στις ιδιαίτερες στιγμές τους και αναστατώθηκε ο Μανώλης.
avatar
Γράφων 20.6.2018 | 18:06
Μάλιστα...

Οι μορφωμένοι "υποδουλώνουν" τους αμόρφωτους... Γιατί ρε Lumidy, αφού το έχεις. Γιατί τόσο χαμηλά?
Lumidy 21.6.2018 | 07:28
Που διαφωνείς ακριβώς; Την "υποδούλωση" την έβαλα σε εισαγωγικά γιατί δεν την εννοούσα με την κυριολεκτική έννοια. Ανέκαθεν οι πλούσιοι και μορφωμένοι είχανε πάντα περισσότερη δύναμη απ' τους αμόρφωτους και είναι λογικό.
avatar
Γράφων 21.6.2018 | 13:18
Η "υποδούλωση" ή υποδούλωση πρέπει να ενέχει το βουλητικό στοιχείο του υποκειμένου της πράξης. Ο μορφωμένος τα μόνα βουλητικά στοιχεία που έχει είναι είτε της μόρφωσης σαν αυτοσκοπό είτε σαν μέσο για την κοινωνικοοικονομική ανέλιξη.

Δεν έχει σκοπό να βλάψει ή "να βλάψει" κανένα. Αλλά εκεί έρχεται η αριστερίστικη φοβικότητα με την ιεράρχηση.

Είναι κακό για τον πιο εργατικό να βγάζει πιο πολλά; Όπου υπάρχει ιεράρχηση σημαίνει ότι είναι προϊόν αδικίας ή διακρίσεων; Δικαιώνουμε τον αποτυχημένο στην πράξη Προυντόν (του οποίου η αναρχική και δίκαιη ανταλλακτική τράπεζα βάρεσε κανόνι καραμπινάτο) ως προς το "η ιδιοκτησία είναι κλοπή" αφού η μόρφωση "υποδουλώνει".

Ε λοιπόν όχι. Η μόρφωση απελευθερώνει. Η αμορφωσιά είναι δουλεία.

Σεβόμαστε τα ζώα αλλά όχι τους ανθρώπους. Λένε οι άντρες "παρούσα" και οι γυναίκες διεκδικούν το δικαίωμα στις αξύριστες μασχάλες (λες και τους απαγόρευσε κανείς τίποτα).

Αν βαφτίσουμε τα λογικά παράλογα, και τούμπα, δεν χορταίνουν οι κοιλιές των πεινασμένων. Οι κοιλιές των πεινασμένων χορταίνουν με ψωμί που παράγεται με ιδρώτα.

Μόρφωση για όλους. Όχι αμορφωσιά για όλους. Ισότητα προς τα πάνω, όχι προς τα κάτω. Να δουλέψουν όλοι να αποκτήσουν κατσίκα, όχι να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.
avatar
hali houli 20.6.2018 | 19:43
Δυστυχώς η ιστορία σε διαψεύδει. Των επαναστάσεων ηγούνταν συνήθως μορφωμένοι (προερχόμενοι συχνά από την αριστοκρατία ή την αστική ταξη). Ροβεσπιέρος, Σαιν-Ζυστ, Μπακούνιν, Λενιν μερικά παραδείγματα.
Lumidy 21.6.2018 | 07:29
Όχι πάντα αλλά δεν μιλάμε μόνο για ηγεσία. Ξέρεις, οι επαναστάσεις δεν αποτελούνται μόνο από ηγέτες.
eraki 20.6.2018 | 15:39
Πλήρης αριστερή ισοπέδωση...
Πολύ καλά του είπε. Και το ότι ασχολήθηκε να του πει δυο πράγματα, είναι προς τιμήν του, θα μπορούσε απλώς να τον είχε προσπεράσει, σα σκαμνί.
Εδώ έχουμε προ πολλού ξεχάσει τί θα πει σεβασμός και ευγένεια - το ότι είναι νεαρός δεν σημαίνει αυτομάτως ότι του συγχωρούνται τα πάντα. Ο πληθυντικός δεν είναι ούτε δουλεπρέπεια ούτε χουντικό κατάλοιπο, είναι ευγένεια. Αυτός που έχει απέναντί του δεν είναι παλιόφιλος, είναι ο πρόεδρος της χώρας του. Μιας χώρας που του παρέχει πλείστα δικαιώματα, ελευθερίες, δημοκρατία. Αυτά, οφείλει να τα εκτιμά και να τα σέβεται.
Lumidy 21.6.2018 | 07:33
Ο πληθυντικός είναι για τους πολλούς.
Η ευγένεια και ο σεβασμός δεν έχει να κάνει με τον πληθυντικό. Μπορείς να είσαι ευγενικός και χωρίς πληθυντικό, αλλά βλέπεις, εκεί έχουμε θέμα, οπότε βάζουμε τον "πληθυντικό" και ησυχάζουμε και ξαφνικά θεωρούμαστε "ευγενικοί".
Το καλοκαίρι 20.6.2018 | 16:01
Διαπιστώνω συστηματικά ότι κι εδώ στη LIFO περνάνε πολλές ειδήσεις συνήθως «στα ψιλά».

Πολλά σχόλια δε, αποσιωπώνται σκοπίμως.

Επίσης, από πότε η στοιχειώδης ευγένεια και η ευπρέπεια στο δημόσιο διάλογο θεωρούνται παλιομοδίτικα και δασκαλίστικα, κατά τον αρθρογράφο, χαρακτηριστικά;

Εκτός κι αν προτιμάτε την χοντροκοπιά, την αναίδεια και την απρέπεια.
avatar
atman 26.6.2018 | 10:55
μετα ψαχνουν γιατι οι Χαυγες επιικρατουν, που εχουν αυτα τα χαρακτηριστικα εγγενως.
avatar
Azrael269 20.6.2018 | 16:24
Σαφώς δεν είναι απαραίτητο να είναι κάποιος "σπουδαγμένος" για να κάνει επανάδταδη. Καλό είναι, όμως, να κατανοεί τί είναι αυτό ενάντια στο οποίο επαναστατεί και ποιές είναι οι ρεαλιστικές επιλογές για την επόμενη μέρα. Ναι, των επαναστάσεων του παρελθόντος ηγήθηκαν τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα αλλά πλέον η στοιχειώδης παιδεία και η πρόσβαση στην πλουραλιστική πληροφορία είναι διαθέσιμα σχεδόν στο σύνολο του πληθυσμού, τουλάχιστον στις "δυτικές χώρες". Εν έτει 2018, η επανάσταση πρέπει να οργανώνεται από ανθρώπους που κατανοούν πολιτική και οικονομία, ειδάλλως καταλήγεις με επαναστάσεις τύπου Αγανακτισμένων και οπορτουνιστές κυβερνήτες.
καθιστος ταυρος 20.6.2018 | 16:41
Συμφωνω απολυτα με τον αρθρογραφο.
Οταν πρωτοδιαβασα την ειδηση σκεφτηκα τους μοντερνους γονεις που ειμαστε φιλαρακια με τα παιδια μας,
τους λεμε τα "αντιεξουσιαστικά" μας κατορθωματα στο σχολειο κλπ
και ξαφνικα στραβωνουμε οταν αυτα
τολμανε κατι αναλογο
avatar
atman 26.6.2018 | 10:56
αντιεξουσιαστικα κατορθωματα στο σχολειο; Πες μου οτι μιλας για τις καταληψεις του 91? Αλεξη εσυ;;;
avatar
car der ine 20.6.2018 | 16:54
Μετά την όχι σωστή πρώτη φράση η μετέπειτα παρουσία του παιδιού δεν ήταν προσβλητική και αυτό δεν το έλαβε καθόλου υπ όψιν ο Μακρόν. Αρα τον ενδιέφερε περισσότερο να συνεχίσει το σόου μπροστά στην κάμερα γιατι αν μιλήσουμε με όρους "εκπαιδευτικούς" όπως θέλησε ο ίδιος η συμπεριφορά και η συγγνώμη ενός μετράει περισσότερο ακόμα και από μια αρχικά ατυχή του έκφραση.
Haifischnet 20.6.2018 | 19:12
Ναι, ήθελε να έχει τον τελευταίο λόγο και καλά έκανε και επέμεινε.
123
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια