Το υπέρ τους κίνημα συμπαράστασης έφτασε να περιλαμβάνει από κινηματικό κόσμο και συνδικαλιστές μέχρι καλλιτέχνες, πολιτικούς, νομικούς κι επιστήμονες. Eπεξεργ. φωτo: ΑΤΕΛΙΕ/LIFO, Φωτο: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
Casus Belli

Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία, αλλά τι θα συμβεί αν στην περίπτωσή της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι;

Ομόφωνα αθώους έκρινε χτες το Πενταμελές Εφετείο τους Ηριάννα Β.Λ. και Περικλή Μ. που είχαν καταδικαστεί πρωτόδικα σε 13 χρόνια κάθειρξη για συμμετοχή στους Πυρήνες της Φωτιάς και είχαν ήδη εκτίσει ένα χρόνο ποινής, διάστημα στο οποίο γιγαντώθηκε το υπέρ τους κίνημα συμπαράστασης που έφτασε να περιλαμβάνει από κινηματικό κόσμο και συνδικαλιστές μέχρι καλλιτέχνες, πολιτικούς, νομικούς κι επιστήμονες.

 

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε ένα κινηματικό «φλασμπάκ» υποδέχτηκε τη χαρμόσυνη είδηση με ένα tweet τόσο ενθουσιώδες όσο η ανταπόκριση των φίλων και των πολιτικών τους συντρόφων - χωρίς, εντούτοις, να πει οτιδήποτε περί αναθεώρησης ή κατάργησης του τρομονόμου 187Α, οι ασάφειες και οι αυθαίρετες ερμηνείες του οποίου ευθύνονται τόσο για τα τραβήγματα των δύο αυτών (και όχι μόνο) νέων ανθρώπων με τη δικαιοσύνη, όσο κι αντίστοιχα πιθανά μελλοντικά «τσουβαλιάσματα», ας όψονται όμως οι εγχώριες και διεθνείς «δεσμεύσεις»...

Το πιο ανησυχητικό είναι τι θα συμβεί αν αύριο στη θέση της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν τυλιγμένοι σε μια κόλλα χαρτί κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι, λιγότερο κινηματικά «δημοφιλείς», με λιγότερους φίλους, αλληλέγγυους και «πλάτες», με πιο άσημη καταγωγή, με τα πλήρη στοιχεία τους εξαρχής στη φόρα, με πιο αδύναμη φωνή και μικρότερη απήχηση στα ΜΜΕ.


Το έωλο κατηγορητήριο (πάνω από 270 βιοεπιστήμονες ζητούσαν την αποφυλάκιση της Ηριάννας κρίνοντας το ανευρεθέν δείγμα DNA ελλιπές κι αναξιόπιστο, ανάμεσά τους ο πρώην υποδιευθυντής της δ/νσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛΑΣ δρ. Ν.Ταΐρης), το νεαρό της ηλικίας, τα ασύλληπτα μαργαριτάρια που είχαν ακουστεί στις δίκες τους από πλευράς έδρας «ποινικοποιώντας» ντε φάκτο ιδέες, κοινωνικές σχέσεις («αφού ήταν αναρχικός, γιατί δεν τον χώρισες;»,) ακόμα και δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς όπως η... τρομοκρατομάνα Βαρκελώνη, η θερμή στήριξη από πλήθος αλληλέγγυων αλλά κι από τις «καλές» τους οικογένειες, οι δηλώσεις συμπαράστασης (γνήσιες ή υποκριτικές, άλλο κεφάλαιο) ακόμα κι από υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, παίξανε σίγουρα το ρόλο τους – και πολύ καλά κάνανε.

 

Διότι αλίμονο αν κάποιος φτάνει να καταδικάζεται για τις ιδέες, τις παρέες και τις πολιτικές του δραστηριότητες του επειδή δεν μας βγαίνει διαφορετικά.

 

«Λυσσάει» εννοείται η απέναντι πλευρά, μάταια όμως. Το τεκμήριο της αθωότητας αποτελεί θεμέλιο λίθο της αστικής δικαιοσύνης, αυτό που τη διαχωρίζει από τον νόμο της ζούγκλας.

 

Ούτε απλές «ενδείξεις», ούτε τυχόν «οδηγίες» ή μύχιες επιθυμίες ενοχοποίησης επαρκούν. Μια παράνομη πράξη οφείλει να αποδεικνύεται από ατράνταχτα στοιχεία. Τυχόν αμφιβολίες, είθισται να λειτουργούν υπέρ του κατηγορούμενου.

 

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου υπήρξε σαφής: «Ομόφωνα αθώοι, χωρίς αμφιβολίες» (που σημαίνει ότι μπορούν – και ίσως πρέπει, εφόσον ανακηρύχθηκαν αθώοι - να αιτηθούν αποζημίωση για την ταλαιπωρία και τον άδικο εγκλεισμό τους), υπογραμμίζοντας (προς τιμή της) ότι «οι φιλικές σχέσεις δεν ποινικοποιούνται».


Δεν ήταν βέβαια όλοι σύμφωνοι. Η εισαγγελέας Αναστασία Μασούρα ζήτησε την ενοχή τους κι επέμεινε μέχρι τέλους σε αυτή, με τον ίδιο ζήλο που είχε προ δεκαετίας υπερασπιστεί την αθωότητα του Κώστα Πλεύρη για το αντισημιτικό συγγραφικό του παραλήρημα με τίτλο «Εβραίοι - Όλη η Αλήθεια» που κάποτε διαφήμιζε κι ο Άδωνις (για την ιστορία, στην πρώτη εκείνη εκδίκαση της μήνυσης που είχαν καταθέσει ΕΠΣΕ, ΚΙΣ και Αντιρατσιστική Κίνηση, ο Πλεύρης έφαγε 14 μηνάκια με αναστολή για να αθωωθεί, εντέλει, στον Άρειο Πάγο).


Δεν ξέρω πόσο η κ. εισαγγελέας αντιπροσωπεύει τη «μαύρη αντίδραση» που εν πολλοίς εμφωλεύει στο δικαστικό σώμα, εμφανίζοντάς το συχνά πανάκριβο στα πίτουρα και τσίπικο στ' αλεύρι («χάδια» σε μεγαλοαπατεώνες, υπόδικους φασίστες που καλούν δημόσια σε πραξικοπήματα, εξάντληση αυστηρότητας σε φτωχοδιαβόλους και κοινωνικούς αγωνιστές) και δίνοντας την ευκαιρία στη σημερινή κυβέρνηση να υπερθεματίζει σε προοδευτικότητα και κοινωνική ευαισθησία.

 

Ξέρω, όμως, ότι κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία.


Το πιο ανησυχητικό είναι τι θα συμβεί αν αύριο στη θέση της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν τυλιγμένοι σε μια κόλλα χαρτί κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι, λιγότερο κινηματικά «δημοφιλείς», με λιγότερους φίλους, αλληλέγγυους και «πλάτες», με πιο άσημη καταγωγή, με τα πλήρη στοιχεία τους εξαρχής στη φόρα, με πιο αδύναμη φωνή και μικρότερη απήχηση στα ΜΜΕ.

 

Άνθρωποι δηλαδή «ξυπόλητοι», από εκείνους που προτιμά να «δαγκώνει» η δικαιοσύνη όταν μεταμορφώνεται σε δηλητηριώδες φίδι. Κάτι που είναι, δυστυχώς, πολύ πιθανό να συμβεί όσο ένας τέτοιος τρομονόμος παραμένει σε ισχύ.

 

Casus Belli
54 Σχόλια
12
avatar
atman 29.6.2018 | 11:54
Εγω εχω στο μυαλο μου ενα τετοιο άνθρωπο: αυτον που εκτελεστηκε για πραγματικα ή φανταστικά εγκληματα με μια σφαιρα στο κεφαλι, προς δοξα του "κανενας ανθρωπος στις φυλακες" - φυσικα και οι φυλακες θα κλεισουν αν το τροπος απονομης της "αναρχικης" δικαιοσυνης ειναι οι εκτελεσεις.
avatar
atman 29.6.2018 | 11:58
Και τελος παντως θεωρω αφορητη υποκρισια του αναρχικου χωρου οταν θελει να αποδωσει δικαιοσυνη αυτος να χρησιμοποιει - κυριολεκτικά - δημιους αλλα ταυτοχρονα να κατηγορει την αστικη δικαιοσυνη - με τα προβληματα και τις προσπαθειες βελτιωσης που πρεπει να γινουν - με αυτα τα εντυπωσιακα λογια τα οποια δεν εχουν σκοπο την βελτιωση της (αυτο θα το δεχομουν) αλλά την καταργηση της και την αντικατασταση τους απο την δικαιοσυνη που δειχνουν να αντιλαμβανονται: την γκιλοτινα του δημιου.

Το προβλημα στον κοσμο ειναι οτι η υποτιθεμενη αντιεξουσια βρωμαει εξουσιασμο αρχομανια και ολοκληρωτισμο πολυ πιο βαρυ απο αυτον στον οποιο εναντιον μαχεται.
Βαγγέλης 29.6.2018 | 17:48
Φίλε atman, επιχειρηματολογείς για να σ'ακούσει ποιος; Οι υπερασπιστές της 17N; Αυτοί που έκαναν καριέρα να το παίζουν θύματα -παρεμπιπτόντως διορισμένοι όλοι στο δημόσιο, τόσο θύματα- και φτάσανε να πάρουν την κυβέρνηση αλλά όχι την εξουσία (sic);

Η χώρα λατινοποιείται, ποιος δεν το βλέπει; Χρειάζεται να επιχειρηματολογούμε επ'αυτού;
ημίθεος 1.7.2018 | 05:52
να μιλάτε με καλύτερο τρόπο για τη Ντόρα
avatar
ΧΙΚΑ 29.6.2018 | 17:58
Προς atman. Πραγματικά με πόνο ψυχής δεν έχω παρά να συμφωνήσω μαζί σας. Είμαι σίγουρος δε ότι πολλοί του "αντιεξουσιαστικού χώρου" στενοχωρήθηκαν με την απόφαση γιατί τους χαλάει το αφήγημα.
Ο λοιδορημένος "Μεγαλέξαντρος" του Θόδωρου Αγγελόπουλου τα είχα πει όλα πριν από 38 χρόνια!
ημίθεος 1.7.2018 | 05:54
εγώ πάλι (στα social media) το φιλελεδιστάν βλέπω να κλαψουρίζει...
avatar
Γράφων 29.6.2018 | 12:32
Three are singing and two are dancing.

Η Μασούρα έχει προτείνει αθώωση μελών του ΣΠΦ και έχει υπάρχει καταπέλτης στο ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ. Αλλά αυτά για ανθρώπους που κάνουν πολιτική προπαγάνδα και δεν ενδιαφέρονται ποτέ για την αλήθεια είναι ψιλά γράμματα.

Η ελευθερία της έκφρασης υπάρχει για να προστατεύει την ελευθερία της σκέψης. Προϋπόθεση, λοιπόν, είναι η σκέψη και όχι η αναπαραγωγή μισών αληθειών και ολόκληρων ψεμάτων.

Στόχος όμως είναι οι παθιασμένες κουβέντες, τα πολλά εισαγωγικά ("") και η ανακίνηση παθών. Σε μια χώρα που είναι πρώτη στην Ευρώπη στην αναρχική τρομοκρατία είμαστε περήφανοι που βγαίνουν έξω "κοινωνικοί αγωνιστές" των οποίων dna βρέθηκε σε γεμιστήρα καλάσνικοφ, έστω και αν το δείγμα ήταν λίγο.

Θα έχουμε για πάντα την άποψη ότι η δικαιοσύνη σιγοντάρει την ακροδεξιά κι ας έχουν συλληφθεί και (κατα)δικαστεί ο δολοφόνοι του Γρηγορόπουλου, του Φύσσα ή του Λουκμάν (σ.σ. η δίκη του συνεχίζεται).

Κι ας είμαστε ανίδεοι για τις μισές και πλέον δολοφονίες της 17Ν, για τους νεκρούς της Marfin (προβοκάτσια, όλοι το ξέρουν αυτό), για τους δύο νεαρούς ΧΑίτες που φάγαν συνοπτικά αναρχικοί (ή επειδή είναι ΧΑίτες μπορούμε να τους σκοτώνουμε;), για το μικρό αφγανόπουλο στα Κάτω Πατήσια (παράπλευρη απώλεια), για τον Χαμπίμπι, για τους αστυνομικούς που έχουν δολοφονηθεί κατά καιρούς από ακροαριστερούς, για τους άπειρους εμπρησμούς του βιβλιοπωλείου του Άδωνι (ή επειδή διαφωνούμε με τον Άδωνι είναι ΟΚ να του καίμε το μαγαζί;), για τα μπάχαλα κάθε 17 Νοέμβρη, κάθε 6 Δεκέμβρη, κάθε Παρασκευή και Σάββατο, για τα καμένα αυτοκίνητα που υπάρχουν κάθε Δευτέρα στα Εξάρχεια.

Όλοι κάνουν λες και αθωώθηκε από κάποιο λαϊκό δικαστήριο. Χρυσόψαρα αναφορικά με το γεγονός ότι η Ηριάννα αθωώθηκε από αυτούς που μέχρι χτες οι ίδιοι βρίζαν ως μεροληπτούντες, προβάλλοντας τις δικές τους ιδεοληψίες σε άλλους.

Η Ηριάννα αθωώθηκε από τους ίδιους που αθωώσαν τον Θεοφίλου, τον Σερίφη και τόσους άλλους.

Η Ηριάννα αθωώθηκε από την δικαιοσύνη της αστικής δημοκρατίας που, όσο ελλειμματική κι αν είναι, είναι το μοναδικό εχέγγυο φυσιολογικότητας και λογικής.

Φτάνει το δούλεμα.
avatar
Ζίνα 29.6.2018 | 12:50
*ο πρόεδρος, αν δεν απατώμαι
Το καλοκαίρι 29.6.2018 | 13:07
Αλληλέγγυοι και σύριζα.
Double Helix 29.6.2018 | 13:31
Περιέργως αυτό που διδαχτήκαμε οι περισσότεροι είναι ότι η δικαιοσύνη είναι καλή όταν ευνοεί άτομα που συμπαθούμε ή ανοίκουμε στο ίδιο ιδεολογικό δόγμα σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση είναι τουλάχιστον απαράδεκτοί. Επίσης αν ο κατηγορούμενος είναι υποψήφιος διδάκτωρ ή έχει κάποιο άλλο τίτλο με αίγλη στον αριστερό χώρο δεν παύουμε να το επαναλαμβάνουμε. Τέλος όλοι μας είμαστε εν δυνάμει αναλυτές CSI και γνώστες σε ότι αφορά το dna και τα στοιχεία εγκλήματος.
ημίθεος 29.6.2018 | 21:51
στον εαυτό σας αναφέρεστε; οι αναρχικοί υποστηρίζουν ότι οι κοινωνικοί αγώνες είναι δίκαιοι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ τού τι λέει η αστική δικαιοσύνη. Αν εσείς υποστηρίζετε ακριβώς το αντίθετο, δεν έχετε παρά να το πείτε ευθαρσώς
avatar
Γράφων 1.7.2018 | 16:38
Οι αναρχικοί δεν έχουν ορίσει ποτέ τι είναι κοινωνικός αγώνας. Η ληστεία τράπεζας είναι; Η αποστολή βόμβας και ο παρα λίγο θανάσιμος τραυματισμός πρώην πρωθυπουργου; Η κατά λάθος δολοφονία νεαρού μετανάστη;

Πόσες και τι ειδους παράπλευρες απώλειες είναι αποδεκτές; Από πού νομιμοποιούνται για κοινωνικούς αγώνες; Στο όνομα ποιου τους κάνουν αφού σε εκλογές δεν παίρνουν πάνω από 1%;

Φτάνει το δούλεμα.
avatar
Μαύρος Γάτος 2.7.2018 | 18:09
Προς ΓΡΑΦΟΝΤΑ:
Εντελώς πληροφοριακά, στο αναρχικό χώρο υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν πλήθος τάσεων και ρευμάτων, συχνά με τεράστιες διαφορές αναμεταξύ τους: από μηδενιστές ως αναρχοσυνδικαλιστές, από ιλεγκαλιστές μέχρι αναρχο-οικολόγους της αποανάπτυξης, έως χριστιανοαναρχικούς ή ελευθεριακούς διανοούμενους...
Για να μην αναφερθούμε και σε ένα πλήθος πιτσιρικάδων χωρίς την παραμικρή ιδεολογική και θεωρητική εμβάθυνση που ψάχνει απλά μια ωραία ταμπέλα για να στεγάσει την λύσσα και την απελπισία του "No future destroy", όπως κραύγαζαν και οι Βρετανοί πανκ όταν η Θάτσερ κατέστρεφε τον κοινωνικό ιστό.
Απ' ό,τι μαθαίνω, ακόμα και ο αναρχικός χώρος της Αθήνας είναι εξαιρετικά διασπασμένος.

Γι' αυτό είναι μάλλον άστοχο να λέμε οι "αναρχικοί", όπως εξίσου άστοχο είναι να τσουβαλιάζονται αδιακρίτως όλα τα ρεύματα της Αριστεράς.
avatar
Γράφων 2.7.2018 | 19:39
Σοβαρά ρε μαυρογατε υπάρχει πολυδιάσπαση;

Γιατί δεν έχει βγει μια συλλογικότητα και να πει τον Χαμπίμπι τον έφαγε ο Τάδε ο Ταδοπουλος. Ή να περιφρουρήσει, κνίτικα όχι ελευθεριακα, μια πορεία ή να ζητήσει αστυνόμευση στα Εξάρχεια διότι η κατάσταση έχει ξεφύγει. Μια χαρά μονομπλοκ τους βλέπω στην συγκάλυψη. Πάντα αλληλέγγυοι με την ανομία.

Είναι συστατικό κομμάτι της αναρχίας η βία αγαπητέ. Διότι επανάσταση δίχως βία δεν υπάρχει. Αλλιώς είσαι εθνικιστής μαζί με τον Γκάντι.

Αν δεν γουστάρεις τη βία κανεις εκλογές, όχι εξέγερση.

Και μην πούμε το παραμύθι με τον Κροπότκιν. Γενικά, όποιος έχει απορία ας ζήσει στην Αθήνα. Όχι στο Χαλάνδρι ή στην Αγία Παρασκευή.

Πες εγώ είμαι &+);¢|√© ισχύει το ίδιο και για τις στατιστικές που λένε ότι η αριστερή βία έχει ξεφύγει στην Ελλάδα; Μην μου πεις για τον Κροποτκιν. Να μου πεις για το Βοξ. Όχι θεωρητικισμους. Να μου πεις αν το nosotros έχει ρίξει πόρτα σε μπαχαλιστες.

Έχει βγει ποτέ συλλογικότητα και να πει "είμαστε κατά των ενόπλων ληστειων σε τράπεζες"; Εδώ ο Τσίπρας, εν ενεργεία πρωθυπουργός, δεν πήγε να δει τον Παπαδήμο, πρώην πρωθυπουργό, που έφαγε βόμβα.

Άσε τώρα. Μην δουλευόμαστε μεταξύ μας λες κι ήρθαμε από τη Χριστιανία. Στα Εξάρχεια περνοδιαβαινω εδώ και είκοσι τόσα χρόνια. Τόση μαλακια και αρρώστια ποτέ άλλοτε. Αρρώστια.
avatar
Γράφων 2.7.2018 | 22:21
Εξάλλου αγαπητέ μαυρογατε δια των ερωτήσεων δίνω την δυνατότητα σε όλους τους έτσι αυτοπροσδιοριζομενους ή συμπαθούντες να πάρουν θέση απατωντας στα ερωτήματα.

Αντ' αυτού οι διαφωνούντες (μάλλον ο ίδιος είναι) δεν μπαίνουν καν στον κόπο να απαντήσουν. Απλά παίζουν με τα χεράκια κάτω.

Όποτε ρωτάς έναν αριστερό κάτι τέτοιο ποτέ δεν παίρνει θέση. Μπάλα στην εξέδρα. Κάτι αόριστα και γενικά.

Εγώ το λεω: μου την σπάει η βία. Αριστερη-δεξια-κεντρωα. Όλες.
Ashton Heston III 3.7.2018 | 02:17
Αυγά Φαμπερζέ, οι αναρχικοί--και δη οι Ελληνάρες αναρχικοί που συχνάζουν στα Εξάρχεια, το Καρτιέ Λατέν (μουχαχα) των Αθηνών. Έκαστος και εκάστη μοναδικοί εις το είδος των.

♫ Είμαστε Aνάρχες ξακουστοί παντού
Και σ'αυτήν ακόμα την Αγγλίαν
Και όσοι λόρδοι πέρασαν απ´το (γαλατικό) χωριό
Μας εβγάλαν και φωτογραφίαν ♫

♫ Είμαστε Ανάρχες ξακουσμένοι
και από την Γκάρντιαν δοξασμένοι
και οι κοινωνιολόγοι μας θαυμάζουν
κι έρχονται εδώ και μας ξετάζουν ♫

♫ Όλοι μας φορούμε μαύρη φορεσιά
και μ’αυτή περνούμε τη ζωή μας,
σπέρνουμε μολότοφ όλοι περισιά
και την βρίσκουμε και μεταξύ μας ♫
[ρωτήστε την ανέραστη Σώτη]

♫ Κι όποιος φιλελές ξενιτεμένος
έλθει με τα φλώρικα ντυμένος
άμα δεν φορεί τη φορεσιά μας
Εμείς θα τον σπάσουμε στο ξύλο ♫

And so on.

Βασισμένο στο (πολύ αστείο) Χιώτικο τραγουδάκι "Οι Πυργούσοι":
https://tinyurl.com/y8dw9fqc

Και οι στίχοι:
https://tinyurl.com/y96cuw6k
avatar
Άρης Κωνσταντινίδης 29.6.2018 | 14:21
Το "τεκμήριο της αθωότητας" για το οποίο μιλάει με τα καλύτερα λόγια ο αρθρογράφος (και πολύ καλά κάνει κατά τη γνώμη μου), φαίνεται να πηγαίνει περίπατο στην περίπτωση της εισαγγελέος που σχεδόν καταδικάζεται(ελέω θεου
avatar
Γράφων 29.6.2018 | 14:56
περίπατο πάει το τεκμήριο αθωότητας οιουδήποτε τολμά να είναι "απέναντι" όπως χαρακτηριστικά λέει ο συνειδητά και συστηματικά πολωτικός αρθρογράφος, ο οποίος αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα αποκλειστικά με όρους χαρακωμάτων.
Το καλοκαίρι 29.6.2018 | 19:37
@Γράφων

Όπου μαθήτευσε ο καθένας...
ημίθεος 29.6.2018 | 21:51
γιατί, πότε δικάστηκε η εισαγγελεύς και δεν το πήραμε χαμπάρι;
avatar
Μαύρος Γάτος 2.7.2018 | 18:15
Το τεκμήριο της αθωότητας αφορά πάντα ύποπτο ή κατηγορούμενο.
Στην περίπτωση της εισαγγελέως, ασκείται απλά κριτική στα πεπραγμένα της, πράγμα που αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε πολίτη.
Και έχει γιγάντια διαφορά το "καταδικάζω: αποδοκιμάζω με σφοδρότητα" που χρησιμοποιείται μεταφορικά από το κυριολεκτικό "καταδικάζω" που συνεπάγεται στέρηση της ελευθερίας.
Πόσο μάλλον που απορώ που βρήκες το "ελέω θεού" (ωραίο ρητορικό σχήμα, δεν λέω, αλλά καλό είναι και να κολλάει
λιγάκι και στην υπόθεση για την οποία μιλάμε)
avatar
Άρης Κωνσταντινίδης 29.6.2018 | 14:23
(ελέω θεου-οι αλληλέγγυοι άλλωστε δεν πολυπιστεύουν σε αστικά δικαστήρια και τέτοια), ως περίπου υμνητρια του φασισμού. Μ'αρεσει όλη αυτή η δημοκρατική αντίληψη ορισμένων....
ημίθεος 30.6.2018 | 07:35
δίκιο έχετε! ελέω θεού καταδικάστηκε, να τη δούμε και στη φυλακή ελέω θεού παίζει ή μπα;
avatar
Ramon Ramone 29.6.2018 | 14:45
Ξέρω, όμως, ότι κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία.
Πηγή: www.lifo.gr

Κέρδος για την κοινωνία είναι το ότι το "σύστημα", έστω και με καθυστέρηση, έστω και αν πλειστάκις και ομολογουμένως εμφανίζεται βαθιά, βαθύτατα διεφθαρμένο, αυταρχικό και ανάλγητο, εν προκειμένω και παρά τα προσκόμματα και τις προκαταλήψεις, εν τέλει λειτούργησε όπως έπρεπε και οι άνθρωποι αυτοί αθωώθηκαν, εφόσον δεν βρέθηκαν επαρκή ενοχοποιητικά στοιχεία εις βάρος τους - είτε επειδή δεν έπραξαν κάτι αξιόποινο, είτε επειδή αυτό δεν απεδείχθη. Όπως πολύ σωστά λέτε κι εσείς, αυτό που τη διαχωρίζει από τον νόμο της ζούγκλας και αποτελεί θεμέλιο λίθο της αστικής δικαιοσύνης είναι το τεκμήριο της αθωότητας. Της αστικής δικαιοσύνης. Που διέπεται από νόμους, έστω κι αν κάποιοι από αυτούς χρήζουν βελτίωσης, επανεξέτασης, αναθεώρησης, ακόμα και κατάργησης, αν χρειαστεί, προκειμένου ακριβώς να υπηρετούν αυτήν την (αστική) δικαιοσύνη. Η ύπαρξη της οποίας προϋποθέτει την ύπαρξη και λειτουργία αστικής Δημοκρατίας, όσο κι αν ο προσδιορισμός είναι απεχθής σε πολλούς που, όταν βρεθούν σε δύσκολη θέση, ξαφνικά θυμούνται, εκτιμούν και χρησιμοποιούν προς όφελός τους τα προτερήματα αυτού ακριβώς του προσδιορισμού, κάποιοι μάλιστα διατρανώνοντας την πρόθεσή τους να καταργήσουν ολοσχερώς είτε μόνο τον προσδιορισμό, είτε και το ουσιαστικό που ακολουθεί. Τα υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, ως καλοί πολιτικάντηδες και μαστόρια στην υποκρισία σίγουρα παίξανε έναν ρόλο - ως συνήθως - μόνο που, ακριβώς επειδή είναι υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, δεν κάνανε καθόλου καλά να ανακατευτούν (για άλλη μια φορά) σε χωράφια που δεν είναι δικά τους και αυτό ήταν ξεκάθαρη και μεγάλη ζημιά για την Δημοκρατία και την κοινωνία, εν αντιθέσει με την δική σας πεποίθηση. Κέρδος για την κοινωνία δεν είναι η μικροπολιτική που κάνουν κάποιοι βοσκοί προσδοκώντας να ξαναβάλουν στο μαντρί τα χαμένα πρόβατα προπαγανδίζοντας με οποιονδήποτε τρόπο την "αντισυστημικότητα" τους. Κέρδος για την κοινωνία είναι η απόφαση του δικαστηρίου. Τίποτε άλλο...
Κυκλοδίωκτος 29.6.2018 | 14:53
Βρέθηκα(παρασυρόμενος από παρέα) σε μία από τις συναυλίες/δράσεις αλληλέγγυων για την συγκεκριμένη κοπέλα.Το κεντρικό αφήγημα ήταν πως η κοπέλα είναι αθώα ,δεν είχε καμιά σχέση με την Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς και κρατείται παράνομα και άδικα.Ως εδώ καλά.Το θέατρο του παραλόγου ξεκίνησε όταν οι αλληλέγγυοι της ξεκίνησαν να φωνάζουν συνθήματα αποθέωσης των πυρήνων της φωτιάς(!). Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα για το τι συμβαίνει στη χώρα.
12
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια