Το «Ad Astra» πλοηγείται και στα χωρικά ύδατα του «Δέντρου της Ζωής», φυσικά πολύ γνώριμου έργου στον Μπραντ Πιτ.
Σινεμά

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Ο Μπραντ Πιτ ταξιδεύει στ' αστέρια

Με το αλληγορικό «Ad Astra», ο Μπραντ Πιτ με τον Τζέιμς Γκρέι ψάχνουν στα σύνορα του γαλαξία τη σύγχρονη ανδρική ψυχοσύνθεση

Ξεκινώντας με ένα ξαφνικό ατύχημα που κοστίζει πολλές ανθρώπινες ζωές, σε έναν διαστημικό σταθμό κοντά στη Γη, το Ad Astra προσκαλεί τους θεατές σε αυτόματη σύγκριση με το Gravity του Αλφόνσο Κουαρόν, που είχε επίσης κάνει την απόλυτα επιτυχημένη του πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας. Και η συνέχεια της ταινίας του Τζέιμς Γκρέι (ο οποίος ειδικεύεται σε είδη θεαματικά αντίθετα από την επιστημονική φαντασία), με τον Μπραντ Πιτ να ψάχνει τον πατέρα του, αλλά κυρίως τον εαυτό του, σε μια υπαρξιακή περιπέτεια με πολλά εμπόδια, συνεχίζει να μοιάζει με το ταξίδι της Σάντρα Μπούλοκ από μπουκαπόρτες σε ακάτους, και από τα απόβλητα του διαστήματος στις καταιγίδες του μυαλού – κι ένα πένθος που δεν ξεπέρασε ποτέ, μέχρι την τελική λυτρωση στα πάτρια, γήινα εδάφη.

 

Το Ad Astra πλοηγείται και στα χωρικά ύδατα του Δέντρου της Ζωής, φυσικά πολύ γνώριμου έργου στον Μπραντ Πιτ, ο οποίος έπαιξε τον κατά Τέρενς Μάλικ πατέρα, σε μια αναζήτηση φιλοσοφική, πνευματικά πολύ πιο κοντινή στο σινεμά του Τζέιμς Γκρέι – αν αφαιρέσουμε τον ποιητικό μυστικισμό από την εξίσωση.

 

Για αλλαγή του male αφηγήματος μίλησε ο Μπραντ Πιτ στη συνέντευξη τύπου της ταινίας, και δεν έχει άδικο. Μόνο που η ταινία το υπονοεί αχνά, σα να εξατμίζεται το νόημα στα αστέρια και την απεραντοσύνη της κλίμακας.

 

Πίσω από την παρακινδυνευμένη, έκτακτη αποστολή του Ρόι Μακμπράιντ στις εσχατιές του ηλιακού μας συστήματος για να εντοπίσει τον εδώ και δεκαετίες αγνοούμενο, ήρωα πατέρα του, μετά από μια σειρά από φονικές εκρήξεις ακτινοβολίας που μπορεί να προέρχονται από εκείνον, κρύβεται η εξερεύνηση της ανδρικής ψυχοσύνθεσης και, πιο συγκεκριμένα, αν και με αλληγορικούς όρους, ο ρόλος των «αρσενικών» σχέσεων στην κοινωνία του κοντινού μέλλοντος.

 

Δεν είναι τυχαία η καίρια παρέμβαση μιας γυναίκας, της Ρουθ Νέγκα, σε μια στιγμή που όλα δείχνουν πως οι άνδρες που λαμβάνουν τις αποφάσεις, ως συνήθως, αρνούνται ή αδυνατούν να δουν την πολύπλοκη κατάσταση αλτρουιστικά και μακροσκοπικά, παίζοντας μοιραία παιχνίδια εξουσίας που βασίζονται στην έλλειψη ειλικρινούς συνεννόησης.

 

Για αλλαγή του male αφηγήματος μίλησε ο Μπραντ Πιτ στη συνέντευξη τύπου της ταινίας, και δεν έχει άδικο. Μόνο που η ταινία το υπονοεί αχνά, σα να εξατμίζεται το νόημα στα αστέρια και την απεραντοσύνη της κλίμακας.

 

Ο Γκρέι δεν αποφεύγει την πλοκή, μειώνει τα στοιχεία της επιστημονικής φαντασίας προς όφελος της λυρικής περιπέτειας στο διάστημα, λογίζει τον Μπραντ Πιτ, στο ρόλο του εγκρατούς, μοναχικού αστροναύτη και πονεμένου survivor ενός αμφιλεγόμενου πατέρα, ως συνδημιουργό (εκτός από συμπαραγωγός, είναι ενεργά παρών σε κάθε καρέ της ταινίας), και προχωρά χωρίς έμπνευση στον διάλογο, ή φαντασία στην εικόνα, σε μια συνετή, αν και αργή ανάπτυξη χαρακτήρα στο επίκεντρο ενός κολοσσιαίου, συμπαντικού στοιχήματος.

 

Οι πρωταγωνιστές Λιβ Τάιλερ, Μπραντ Πιτ και Ρουθ Νέγκα και ο σκηνοθέτης Τζέιμς Γκρέι στο photocall του «Ad Astra» στο 76ο Φεστιβάλ Βενετίας. Φωτο: Tristan Fewings/Getty Images

 

 

Ad Astra trailer

 

Σινεμά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Deep End» του Γιέρζι Σκολιμόφσκι, ένα ξεχασμένο κινηματογραφικό διαμάντι των '70s

Σινεμά Το «Deep End» του Γιέρζι Σκολιμόφσκι, ένα ξεχασμένο κινηματογραφικό διαμάντι των '70s

1.4.2020
Δείτε ολόκληρο το ντοκιμαντέρ με τον Μίλο Μανάρα να μιλάει για τη συνεργασία του με τον Φελίνι

Σινεμά Δείτε ολόκληρο το ντοκιμαντέρ με τον Μίλο Μανάρα να μιλάει για τη συνεργασία του με τον Φελίνι

1.4.2020
Ζιλ Ντασέν: Η ζωή και οι ταινίες του σκηνοθέτη του Ριφιφί και του Ποτέ την Κυριακή

Σινεμά Ζιλ Ντασέν: Η ζωή και οι ταινίες του σκηνοθέτη του Ριφιφί και του Ποτέ την Κυριακή

31.3.2020
Μαρκίζες σινεφιλίας και ελπίδας: 20 μηνύματα από κλειστά σινεμά

Σινεμά Μαρκίζες σινεφιλίας και ελπίδας: 20 μηνύματα από κλειστά σινεμά

30.3.2020
Το τέλος της Άνοιξης: ολόκληρο το αριστούργημα του Γιασουτζίρο Όζου

Σινεμά Το τέλος της Άνοιξης: ολόκληρο το αριστούργημα του Γιασουτζίρο Όζου

27.3.2020
Οι 25 καλύτερες κωμωδίες του 21ου αιώνα

Σινεμά Οι 25 καλύτερες κωμωδίες του 21ου αιώνα

26.3.2020
11 ντοκιμαντέρ για την αρχιτεκτονική και το design

Σινεμά 11 ντοκιμαντέρ για την αρχιτεκτονική και το design

26.3.2020
Λουτσία Μποζέ (1931 - 2020): Η διακριτική Ιταλίδα ντίβα

Σινεμά Λουτσία Μποζέ (1931 - 2020): Η διακριτική Ιταλίδα ντίβα

24.3.2020
Τρεις Έλληνες κινηματογραφιστές «ξεκλειδώνουν» τις υπέροχες ταινίες τους, που αξίζει να παρακολουθήσουμε

Σινεμά Τρεις Έλληνες κινηματογραφιστές «ξεκλειδώνουν» τις υπέροχες ταινίες τους, που αξίζει να παρακολουθήσουμε

24.3.2020
Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ

Σινεμά Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ

23.3.2020
1 Σχόλια
alele 30.8.2019 | 12:01
Περιμενα να δω σοβαρη ταινια επιστημονικης φαντασιας και οχι τον αντρικο ρολο στην κοινωνία του κοντινού μέλλοντος. Ελπιζω να ειναι καλη.