Το νέο ντοκιμαντέρ του HBO που έχει τίτλο "Liberty: Mother of Exiles"  και έκανε πρεμιέρα πριν λίγες μέρες, αποτελεί μια διεισδυτική, συναισθηματική εξερεύνηση του πιο διάσημου μάλλον αγάλματος στον κόσμο.
Σινεμά

Είναι το Άγαλμα της Ελευθερίας η πιο μεγάλη drag queen στον κόσμο;

Ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO με παρουσιάστρια τη διάσημη σχεδιάστρια μόδας Diane von Furstenberg ακολουθεί την πορεία του επιβλητικού μνημείου ως συμβόλου υποδοχής μεταναστών και προσφύγων αλλά και ως αιώνιου μνημείου κιτς αισθητικής

Το νέο ντοκιμαντέρ του HBO που έχει τίτλο "Liberty: Mother of Exiles" (Ελευθερία: Μητέρα των εξόριστων) και έκανε πρεμιέρα πριν λίγες μέρες, αποτελεί μια διεισδυτική, συναισθηματική εξερεύνηση του πιο διάσημου μάλλον αγάλματος στον κόσμο.

 

Με αφορμή την κατασκευή του Μουσείου του Αγάλματος της Ελευθερίας που άνοιξε πρόσφατα, η ταινία ακολουθεί την πορεία του επιβλητικού μνημείου – το οποίο δέχεται πάνω από τέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο – από την σύλληψή του το 1874 στη φαντασία του Γάλλου γλύπτη Φρεντερίκ Μπαρτολντί, κατόπιν πρότασης του ιστορικού Εντουάρ ντε Λαμπουλέ να κατασκευαστεί ένα μνημείο προς τιμήν της γαλλοαμερικανικής φιλίας – μέχρι τις σύγχρονες διαστάσεις του ως συμβόλου υποδοχής μεταναστών και προσφύγων αλλά και αιώνιου μνημείου κιτς αισθητικής.

 

Συν-σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Ράντι Μπαρμπάτο, το δημιουργικό ήμισυ (μαζί με τον συνεργάτη του Φέντον Μπέιλι) της εταιρείας παραγωγής The World of Wonder, υπεύθυνη μεταξύ άλλων για κινηματογραφικές βιογραφίες προσώπων όπως η Μόνικα Λεβίνσκι και ο Ρόμπερτ Μάπλθορπ, αλλά και για το τηλεοπτικό σόου του RuPaul, "RuPaul's Drag Race."

 

«Ίσως γνωρίζεις την φήμη σύμφωνα με την οποία το μοντέλο που πόζαρε στον Μπαρτολντί για να φτιάξει το άγαλμα, ήταν ο αδελφός του», λέει υπαινικτικά ο Μπαρμπάτο απαντώντας στην ερώτηση που του απευθύνει χαριτολογώντας το Salon: «Μήπως πρόκειται τελικά για την πιο μεγάλη drag queen στον κόσμο;».

 

Εκτός από το ίδιο το άγαλμα, πρωταγωνίστρια-οικοδέσποινα του ντοκιμαντέρ είναι η διάσημη σχεδιάστρια μόδας Diane von Furstenberg η οποία λειτουργεί και ως ζωντανή μετενσάρκωση αυτού που συμβολίζει το μνημείο, ως παιδί του Ολοκαυτώματος που ήρθε στην Αμερική για να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, η κάμερα την ακολουθεί σ' ένα ταξίδι ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του μνημείου.

 

«Θυμάμαι να φτάνω εδώ και να αντικρίζω την Κυρά της Ελευθερίας ένα πρωί», λέει η Diane von Furstenberg. «Καθώς την κοιτούσα σκεφτόμουν ότι φορά χλαμύδα, μοιάζει σαφώς θηλυκή αλλά από την άλλη, η στάση του σώματός της είναι τόσο ευθυτενής και ισχυρή».

 

Η επιλογή της βελγικής καταγωγής σχεδιάστριας δεν είχε να κάνει μόνο με την ιδιότητα της ως μετανάστριας. Η von Furstenberg υπήρξε τόσο αποτελεσματική στον ρόλο της, ως επικεφαλής της καμπάνιας για την δημιουργία του Μουσείου (κατάφερε να συγκεντρώσει γύρω στα 100 εκ. δολάρια) ώστε ο αντιπρόεδρος του ιδρύματος Statue of Liberty–Ellis Island Foundation, Ρίτσαρντ Φλαντ την αναγόρευσε επίσημα «νονά της Lady Liberty»

 

«Θυμάμαι να φτάνω εδώ και να αντικρίζω την Κυρά της Ελευθερίας ένα πρωί», λέει η ίδια για το Άγαλμα. «Καθώς την κοιτούσα σκεφτόμουν ότι φορά χλαμύδα, μοιάζει σαφώς θηλυκή αλλά από την άλλη, η στάση του σώματός της είναι τόσο ευθυτενής και ισχυρή». Σύμφωνα με τους δημιουργούς, η συμμετοχή της 72χρονης σχεδιάστριας, έδωσε έναν πιο πνευματώδη και συγχρόνως πιο παιγνιώδη τόνο στο ντοκιμαντέρ, συμβατό με τις παραδοξότητες και τα αλληλοσυγκρουόμενα στοιχεία που συνδυάζει ως έμβλημα το Άγαλμα της Ελευθερίας.

 

 

 

 

Με στοιχεία από το Salon

 

Σινεμά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανταπόκριση από το Βερολίνο: Ποζάροντας για την τέχνη

Σινεμά Ανταπόκριση από το Βερολίνο: Ποζάροντας για την τέχνη

23.2.2020
Μπεν Άφλεκ: «Μακάρι να μην με είχαν δει τα παιδιά μου μεθυσμένο στο διαδίκτυο»

Σινεμά Μπεν Άφλεκ: «Μακάρι να μην με είχαν δει τα παιδιά μου μεθυσμένο στο διαδίκτυο»

19.2.2020
Κάθε άνθρωπος είναι ένας ευεργέτης που παραμένει άγνωστος: Με αφορμή την ταινία του Τέρενς Μάλικ «Μια κρυφή ζωή»

Σινεμά Κάθε άνθρωπος είναι ένας ευεργέτης που παραμένει άγνωστος: Με αφορμή την ταινία του Τέρενς Μάλικ «Μια κρυφή ζωή»

18.2.2020
Η σημασία του οσκαρικού θριάμβου της ταινίας «Παράσιτα»

Σινεμά Η σημασία του οσκαρικού θριάμβου της ταινίας «Παράσιτα»

13.2.2020
Athens Fashion Film Festival: Τα highlights του φετινού τριημέρου μόδας και κινηματογράφου στην Τεχνόπολη

Σινεμά Athens Fashion Film Festival: Τα highlights του φετινού τριημέρου μόδας και κινηματογράφου στην Τεχνόπολη

13.2.2020
Γιάννης Οικονομίδης: «Έχει σπάσει ο τσαμπουκάς του Έλληνα, είναι φοβισμένος, έχει διαψευστεί 100 φορές»

Σινεμά Γιάννης Οικονομίδης: «Έχει σπάσει ο τσαμπουκάς του Έλληνα, είναι φοβισμένος, έχει διαψευστεί 100 φορές»

12.2.2020
10 νοτιοκορεατικές ταινίες που αξίζει να δεις, με αφορμή τον οσκαρικό θρίαμβο των «Παρασίτων»

Σινεμά 10 νοτιοκορεατικές ταινίες που αξίζει να δεις, με αφορμή τον οσκαρικό θρίαμβο των «Παρασίτων»

12.2.2020
Οι Έλληνες που κέρδισαν Όσκαρ

Σινεμά Οι Έλληνες που κέρδισαν Όσκαρ

9.2.2020
Ας είμαστε ρεαλισταί: Ούτε μία «αξέχαστη» ταινία δεν έχει πάρει το μεγάλο Όσκαρ την τελευταία δεκαετία

Σινεμά Ας είμαστε ρεαλισταί: Ούτε μία «αξέχαστη» ταινία δεν έχει πάρει το μεγάλο Όσκαρ την τελευταία δεκαετία

8.2.2020
Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία

Σινεμά Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία

8.2.2020