Η Τζένιφερ Λόπεζ στο "Hustlers".
Σινεμά

Γιατί σνομπάραμε Τζένιφερ Λόπεζ και Άνταμ Σάντλερ: Η αβάσταχτη στενομυαλιά όσων ψηφίζουν στα Όσκαρ

Μιλώντας ανώνυμα στην εφημερίδα New York Post, μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιχειρούν να δικαιολογήσουν (ανεπιτυχώς) γιατί αγνόησαν δύο ερμηνείες που αποθεώθηκαν από την παγκόσμια κριτική

Έχουμε μπει πλέον σ΄ αυτό το μεσοδιάστημα ανάμεσα στην αναγγελία των υποψηφιοτήτων και στην τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, όπου διάφορα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, επιχειρούν ανωνύμως να δικαιολογήσουν το στρεβλό συχνά και περιορισμένο σκεπτικό σύμφωνα με το οποίο υπέβαλαν την ψήφο τους.

 

Όπως κάθε χρόνο, ανάμεσα στις φετινές υποψηφιότητες, υπάρχουν και κάποιες ευχάριστες εκπλήξεις, πολύ πιο έντονες ήταν όμως οι εύλογες διαμαρτυρίες για ταινίες, σκηνοθέτες (και κυρίως σκηνοθέτριες), και ηθοποιούς που αγνοήθηκαν επιδεικτικά, ειδικά αν σκεφτεί κανείς τις διθυραμβικές κριτικές που είχαν κερδίσει σε όλη την διάρκεια της σεζόν.

 

Ανάμεσα στις πιο κραυγαλέα αγνοημένες περιπτώσεις σίγουρα συγκαταλέγονται τα ονόματα της Τζένιφερ Λόπεζ για τον ρόλο της στην ταινία "Hustlers" και του Άντριου Σάντλερ για την ερμηνεία του στο "Uncut Gems" (Ακατέργαστα διαμάντια).

 

Κατά τη συνέντευξη που παραχώρησαν (ανωνύμως, πάντα) στην εφημερίδα New York Post κάποια μέλη της Ακαδημίας, μίλησαν για τους λόγους που τους εμπόδισαν να συμπεριλάβουν αυτές τις δύο ερμηνείες που εξυμνήθηκαν από σύσσωμη την κινηματογραφική κριτική ανά τον πλανήτη, στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ πρώτου γυναικείου και πρώτου ανδρικού ρόλου.

 

Όσον αφορά στην περίπτωση της Τζένιφερ Λόπεζ, ένας «παλαίμαχος ηθοποιός χαρακτήρων και παλαιό μέλος της Ακαδημίας» δήλωσε σχετικά: «Καταρχάς, το "Hustlers" δεν είναι 'Οσκαρική ταινία'. Δεν το είδα. Είναι κάπως αιχμηρή σε κάποιες γωνίες της και υποθέτω ότι και άλλοι που ψηφίζουν για ηθοποιούς, δεν το είδαν. Οι ηθοποιοί τείνουν να αντιμετωπίζουν την Τζένιφερ Λόπεζ πιο πολύ ως φαινόμενο παρά ως γνήσια ηθοποιό. Είναι όπως πέρσι που ήταν υποψήφια η Lady Gaga αλλά το βραβείο πήγε στην Ολίβια Κόλμαν – μια πραγματική ηθοποιό».

 

Ο Άνταμ Σάντλερ στην ταινία "Uncut Gems" που θα 'ανέβει' στο Netflix την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου

 

Όσο για την ερμηνεία του Άνταμ Σάντλερ στο "Uncut Gems" των αδελφών Σάφντι (ερμηνεία και ταινία που ο Γιώργος Λάνθιμος ξεχώρισε ως αγαπημένες του για την προηγούμενη χρονιά), ένας άλλος ανώνυμος ψηφοφόρος δήλωσε ότι «επρόκειτο για ένα 'tour de force' ερμηνείας, συμπλήρωσε όμως ότι μοιράζεται και ο ίδιος τον σκεπτικισμό μερίδας του Χόλιγουντ σχετικά με το πόσο σοβαρός ηθοποιός μπορεί να θεωρηθεί ο Σάντλερ: «Από τη μία φαίνεται να αναδεικνύεται ως πραγματικά σπουδαίος ηθοποιός, από την άλλη όμως πάει και κάνει αυτές τις κακόγουστες κωμωδίες για το Netflix».

 

Αποκαρδιωτικές μοιάζουν οι αντιλήψεις του μέσου ψηφοφόρου για τα Όσκαρ, αν κρίνουμε από τους συνεντευξιαζόμενους στη New York Post, και όπως κάθε χρόνο, επανέρχεται το ίδιο ερώτημα: πόσες ακριβώς ταινίες βλέπουν τα 8.000 και πλέον μέλη της Ακαδημίας πριν ψηφίσουν; Όπως παραδέχονται (ανωνύμως) τα ίδια τα μέλη, πολύ λίγες: «Είναι τόσες πολλές οι ταινίες και οι ερμηνείες που πρέπει να δούμε κάθε χρόνο... Δυστυχώς, οι ηθοποιοί εξελίσσονται σε brands κι αυτό επηρεάζει τις επιλογές. To brand του Άνταμ Σάντλερ δεν φωνάζει ακριβώς 'βραβείο Όσκαρ', αντίθετα από το brand του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο ή του Τζόναθαν Πράις...».

Σινεμά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπεν Άφλεκ: «Μακάρι να μην με είχαν δει τα παιδιά μου μεθυσμένο στο διαδίκτυο»

Σινεμά Μπεν Άφλεκ: «Μακάρι να μην με είχαν δει τα παιδιά μου μεθυσμένο στο διαδίκτυο»

19.2.2020
Κάθε άνθρωπος είναι ένας ευεργέτης που παραμένει άγνωστος: Με αφορμή την ταινία του Τέρενς Μάλικ «Μια κρυφή ζωή»

Σινεμά Κάθε άνθρωπος είναι ένας ευεργέτης που παραμένει άγνωστος: Με αφορμή την ταινία του Τέρενς Μάλικ «Μια κρυφή ζωή»

18.2.2020
Η σημασία του οσκαρικού θριάμβου της ταινίας «Παράσιτα»

Σινεμά Η σημασία του οσκαρικού θριάμβου της ταινίας «Παράσιτα»

13.2.2020
Athens Fashion Film Festival: Τα highlights του φετινού τριημέρου μόδας και κινηματογράφου στην Τεχνόπολη

Σινεμά Athens Fashion Film Festival: Τα highlights του φετινού τριημέρου μόδας και κινηματογράφου στην Τεχνόπολη

13.2.2020
Γιάννης Οικονομίδης: «Έχει σπάσει ο τσαμπουκάς του Έλληνα, είναι φοβισμένος, έχει διαψευστεί 100 φορές»

Σινεμά Γιάννης Οικονομίδης: «Έχει σπάσει ο τσαμπουκάς του Έλληνα, είναι φοβισμένος, έχει διαψευστεί 100 φορές»

12.2.2020
10 νοτιοκορεατικές ταινίες που αξίζει να δεις, με αφορμή τον οσκαρικό θρίαμβο των «Παρασίτων»

Σινεμά 10 νοτιοκορεατικές ταινίες που αξίζει να δεις, με αφορμή τον οσκαρικό θρίαμβο των «Παρασίτων»

12.2.2020
Οι Έλληνες που κέρδισαν Όσκαρ

Σινεμά Οι Έλληνες που κέρδισαν Όσκαρ

9.2.2020
Ας είμαστε ρεαλισταί: Ούτε μία «αξέχαστη» ταινία δεν έχει πάρει το μεγάλο Όσκαρ την τελευταία δεκαετία

Σινεμά Ας είμαστε ρεαλισταί: Ούτε μία «αξέχαστη» ταινία δεν έχει πάρει το μεγάλο Όσκαρ την τελευταία δεκαετία

8.2.2020
Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία

Σινεμά Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία

8.2.2020
Λευκές, ανδρικές υποψηφιότητες για Όσκαρ

Σινεμά Λευκές, ανδρικές υποψηφιότητες για Όσκαρ

8.2.2020
1 Σχόλια
Dr. Manhattan 22.1.2020 | 23:39
Αυτός ο υπέρμετρος φόβος των μελών της Ακαδημίας - όπως προκύπτει από τις παραπάνω διαρροές - σχετικά με το αν είναι κάτι αρκετά «σοβαρό για Όσκαρ» είναι που καθιστά τον θεσμό τόσο προβλέψιμο και δυσκίνητο. Επανειλημμένα δυσκίνητο στο να αναδείξει το μομέντουμ μιας ταινίας, μιας ερμηνείας ή ενός δημιουργού που έκανε το μπαμ ή που φαίνεται πως θα αφήσει εποχή, ανίκανο στο να δει συνολικά το σινεμά ως τέχνη που δεν έχει παιδιά και αποπαίδια.

Εξού και οι καθιερωμένες βραβεύσεις σε δράματα και βιογραφίες που έχουν καθιερωθεί ως στιβαρά και άρα «ασφαλή» είδη, την ώρα που αριστουργήματα έχουν αγνοηθεί από την Ακαδημία, είτε επειδή ανήκαν σε παρακατιανά είδη όπως η ταινία τρόμου (βλ. «Η Λάμψη») και η κωμωδία (βλ. «Big Lebowski»), είτε γιατί κινήθηκαν έξω από τα στεγανά των ειδών (από το «Χωρίς Ανάσα» του Γκοντάρ μέχρι τον «Κρυμμένο» του Χάνεκε).