Σινεμά

Ο Σπίλμπεργκ πρόλαβε να γυρίσει το West Side Story: Οι πρώτες εικόνες

Ολοκληρώθηκε η νέα κινηματογραφική εκδοχή του θρυλικού μιούζικαλ από τον διάσημο σκηνοθέτη, ο οποίος μίλησε στο Vanity Fair για αυτό το πρότζεκτ που τον στοίχειωνε, όπως λέει από τότε που ήταν παιδί και είχε ακούσει για πρώτη φορά τα τραγούδια της παράστασης

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ είχε γυρίσει το West Side Story στο μυαλό του πολλές φορές εδώ και πολύ καιρό – από τότε που ήταν αγοράκι στα τέλη της δεκαετίας του '50 και έχοντας ακούσει το soundtrack της παράστασης, προσπαθούσε να φανταστεί τις εικόνες και τη δράση και τη χορογραφία που θα μπορούσε να το συνοδεύει.

 

«Η μαμά μου έπαιζε κλασικό πιάνο», λέει ο διάσημος σκηνοθέτης στο Vanity Fair αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νέας εκδοχής του θρυλικού μιούζικαλ που έχει προγραμματιστεί να κάνει πρεμιέρα στην Αμερική στις 18 Δεκεμβρίου. «Ολόκληρο το σπίτι μας ήταν γεμάτο με δίσκους κλασικής μουσικής. Η μουσική από την παράσταση του West Side Story στο Μπρόντγουεϊ ήταν ο πρώτος δίσκος μη κλασσικής μουσικής που επέτρεψαν οι γονείς μου να μπει στο σπίτι. Τον ερωτεύτηκα αμέσως. Το West Side Story εκείνος ο πειρασμός που με στοίχειωνε πάντα από παιδί και τελικά αποφάσισα να ενδώσω και να κάνω τη δική μου εκδοχή».

 

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ και πόσω του η Ρίτα Μορένο που είχε πρωταγωνιστήσει και στην ταινία του 1961 στο ρόλο της φλογερής Ανίτα.

 

Το West Side Story – σε μουσική του Λέοναρντ Μπέρνσταϊν και στίχους του Στίβεν Σόντχαϊμ – απέκτησε διαστάσεις παγκόσμιου φαινομένου αμέσως σχεδόν μετά την θεατρική πρεμιέρα του στο Μπρόντγουεϊ το 1957. Τέσσερα χρόνια αργότερα η ιστορία του Τόνι και της Μαρία – μια σύγχρονη εκδοχή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας με φόντο τους δρόμους, τις συμμορίες και τις σκιές των ουρανοξυστών στη Νέα Υόρκη του '50 – έγινε και ταινία σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Γουάιζ και χορογραφίες του Τζερόμ Ρόμπινς, κατακτώντας 10 βραβεία Όσκαρ, ανάμεσα τους και αυτό της καλύτερης ταινίας.

 

Ο Άνσελ Έλγκορτ και η νεοφερμένη Ρέιτσελ Ζέγκλερ στους ρόλους του Τόνι και της Μαρία

 

Ρέιτσελ Ζέγκλερ

 

«Στην εποχή μας φαίνεται να έχει επιστρέψει η έτσι κι αλλιώς διαχρονική ιστορία του έργου και μάλιστα με μια επιπρόσθετη κοινωνική οργή», λέει ο Σπίλμπεργκ. «Ήθελα να αφηγηθώ αυτή την πορτορικάνικη εμπειρία στη Νέα Υόρκη και κατ' επέκταση την εμπειρία της μετανάστευσης σ' αυτή την χώρα και τον αγώνα της επιβίωσης ενάντια στα εμπόδια της ξενοφοβίας και της φυλετικής προκατάληψης».

 

Στην ταινία του 1961 πολλοί από τους «Πορτορικανούς» ήταν αμιγώς λευκοί ηθοποιοί με καφετί μακιγιάζ. Ο Σπίλμπεργκ ήθελε τους αντίστοιχους χαρακτήρες να τους υποδυθούν ερμηνευτές ανάλογου φυλετικού background, και σύμφωνα με τους υπολογισμούς του οι 20 από τους 33 τέτοιους χαρακτήρες κατάγονται από το Πουέρτο Ρίκο.

 

Άνσελ Έλγκορτ

 

Η Ρίτα Μορένο, αειθαλής στα 88 της.

 

Στην ταινία του Σπίλμπεργκ πρωταγωνιστεί η νεοφερμένη Ρέιτσελ Ζέγκλερ στο ρόλο της Μαρία που την είχε υποδυθεί η Νάταλι Γουντ στο φιλμ του Ρόμπερτ Γουάιζ. Τον ρόλο του Τόνι υποδύεται ο Άνσελ Έλγκορτ (ο πρωταγωνιστής της ταινίας "Baby Driver"), ενώ τον χαρακτήρα που είχε ερμηνεύσει ο Τζορτζ Τσακίρης στην παλιά ταινία, τον Μπερνάρντο, υποδύεται τώρα ο Ντέιβιντ Άλβαρεζ, που είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση "Billy Elliot: The Musical". Στη νέα παραγωγή εμφανίζεται επίσης σε ρόλο που γράφτηκε ειδικά για εκείνη, μία από τις πιο αξέχαστες ερμηνεύτριες της ταινίας του 1961, η φοβερή και αειθαλής στα 88 της, Ρίτα Μορένο. Τον παλιό της ρόλο, την φλογερή Ανίτα, ερμηνεύει στη νέα ταινία η Αριάνα ΝτεΜπόσε, ένα από τα μεγάλα αστέρια του σύγχρονου Μπρόντγουεϊ.

 

Σπίλμπεργκ: «Ήθελα να αφηγηθώ αυτή την πορτορικάνικη εμπειρία στη Νέα Υόρκη και κατ' επέκταση την εμπειρία της μετανάστευσης σ' αυτή την χώρα και τον αγώνα της επιβίωσης ενάντια στα εμπόδια της ξενοφοβίας και της φυλετικής προκατάληψης».

 

 

Με στοιχεία από το Vanity Fair

 

Σινεμά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το απαλό σκηνοθετικό άγγιγμα της Σοφία Κόπολα: Ξαναβλέπουμε όλες τις ταινίες της

Σινεμά Το απαλό σκηνοθετικό άγγιγμα της Σοφία Κόπολα: Ξαναβλέπουμε όλες τις ταινίες της

28.10.2020
Το Ξυπόλυτο Τάγμα: Μια διαχρονική ιστορία για το παιδί, το τραύμα, την αλληλεγγύη

Σινεμά Το Ξυπόλυτο Τάγμα: Μια διαχρονική ιστορία για το παιδί, το τραύμα, την αλληλεγγύη

28.10.2020
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι 20 ταινίες του αφιερώματος στην επιστημονική φαντασία

Σινεμά Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι 20 ταινίες του αφιερώματος στην επιστημονική φαντασία

26.10.2020
Τι να σου κάνει κι ο Μπόρατ μέσα στο χάος που έχει αφήσει πίσω του ο Τραμπ

Σινεμά Τι να σου κάνει κι ο Μπόρατ μέσα στο χάος που έχει αφήσει πίσω του ο Τραμπ

26.10.2020
Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo;

Σινεμά Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo;

26.10.2020
Borat Subsequent Moviefilm (2020): Θα γελάσεις, αλλά το στοιχείο του αιφνιδιασμού έχει χαθεί

Σινεμά Borat Subsequent Moviefilm (2020): Θα γελάσεις, αλλά το στοιχείο του αιφνιδιασμού έχει χαθεί

25.10.2020
Το «Τραγούδι αγάπης» (1950) του Ζαν Ζενέ

Σινεμά Το «Τραγούδι αγάπης» (1950) του Ζαν Ζενέ

21.10.2020
Λίγο πριν από το Φεστιβάλ Καννών, για το «Motorway 65»

Σινεμά Λίγο πριν από το Φεστιβάλ Καννών, για το «Motorway 65»

21.10.2020
Η «ρεμπετοαναβίωση» στον ελληνικό κινηματογράφο των αρχών της δεκαετίας του ’60

Σινεμά Η «ρεμπετοαναβίωση» στον ελληνικό κινηματογράφο των αρχών της δεκαετίας του ’60

18.10.2020
Η τολμηρή αφροαμερικανική πρωτοπορία του Όσκαρ Μισό στο 11ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Σινεμά Η τολμηρή αφροαμερικανική πρωτοπορία του Όσκαρ Μισό στο 11ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

18.10.2020
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια