Σινεμά

Oι ταινίες που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι

Τα θερινά σινεμά επιτέλους ανοίγουν την 1η Ιουνίου και τους επόμενους μήνες θα προβάλλουν πολλές ενδιαφέρουσες νέες κυκλοφορίες και επανεκδόσεις.

ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Με ανώτατο όριο πληρότητας το 40% της χωρητικότητας της αίθουσας και αυστηρή τήρηση αποστάσεων ανάμεσα στους θεατές, σίγουρα δεν θα είναι ένα συνηθισμένο καλοκαίρι ούτε για τα θερινά σινεμά. Οι εταιρείες διανομής, έχοντας να αντιμετωπίσουν και τον σκόπελο του γενικότερου παγώματος παραγωγής και κυκλοφοριών από το εξωτερικό, σχεδιάζουν να διανείμουν κοντά στις 100(!) ταινίες μέσα στο καλοκαίρι ‒ άγνωστο πόσες (και ποιες) από αυτές θα παιχτούν τελικά.

 

Η κατάσταση είναι κι εδώ ρευστή, από τις αντιδράσεις στα social media, όμως, φαίνεται να υπάρχει αρκετός κόσμος που έχει επιθυμήσει την εμπειρία της αίθουσας κι αυτό είναι ένα ενθαρρυντικό σημάδι. Από τις ταινίες που έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν τους προσεχείς μήνες επιλέξαμε τις πιο ενδιαφέρουσες νέες κυκλοφορίες, μαζί με μερικές επανεκδόσεις, και σας τις παρουσιάζουμε. Κάποιες τις έχουμε δει ήδη, κάποιες, Θεού θέλοντος και κορωνοϊού επιτρέποντος, αναμένουμε να τις δούμε κι εμείς μαζί σας. Έστω και σε απόσταση 1,5 μέτρου.

 

Tenet

Παραδοσιακά ο Νόλαν έρχεται με auter-ίστικη αυθάδεια για να σώσει το σινεμά της υπερπαραγωγής, αλλά φέτος ίσως να σώσει και τα ίδια τα σινεμά. Το «Tenet» θα γίνει, εκτός απροόπτου, η πρώτη στουντιακή υπερπαραγωγή που θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κατά τα λοιπά, η γνώριμη μυστικοπάθεια –ο Σιάμαλαν έχει το όνομα, αλλά ο Νόλαν τη χάρη‒ δεν θα μπορούσε να λείπει. Ελάχιστα ξέρουμε για το φιλμ, πέρα από το ότι κινείται στον χώρο της κοσμοπολίτικης κατασκοπείας. (16/7)

 

 

 

The personal history of David Copperfield

Ο ανεξάντλητος Αρμάντο Ιανούτσι εξετάζει βαθύτερα τον χαρακτήρα του διαχρονικού ήρωα του Τσαρλς Ντίκενς, από την ανέμελη παιδική ηλικία και την κακοποίηση μέχρι τη φιλότιμη προσπάθειά του να γίνει τζέντλεμαν και συγγραφέας. Ο φρέσκος, ελαφρώς ρεβιζιονιστικός, αλλά κλασικός στην όψη του Ντέιβιντ Κόπερφιλντ του 2020 είναι ο Ντεβ Πατέλ, πλαισιωμένος από τον Χιου Λόρι, την Τίλντα Σουίντον, τον Πίτερ Καπάλντι και τον Μπεν Γουίσο στον ρόλο του Ουράια Χιπ.

 

 

 

The high note

Μόνο πέντε γυναίκες άνω των 40 πήγαν στο Νο1 των καταλόγων επιτυχιών, γι' αυτό και όταν η Τρέισι Έλις Ρος (κόρη της θρυλικής Νταϊάνα Ρος), κακομαθημένη σούπερ σταρ με ένδοξο παρελθόν και χλωμό μέλλον, αναγγέλλει στη δισκογραφική εταιρεία της πως σκοπεύει να ηχογραφήσει νέο υλικό, την αντιμετωπίζουν με δέος και τρόμο, και μόνο η αφοσιωμένη βοηθός της (Ντακότα Τζόνσον) πιστεύει πως μπορεί να επιτύχει. Μαζί με το After we collide, το High Note είναι μια κομεντί ιδανική για το καλοκαίρι και ένα πιο νεανικό κοινό. (18/6)

 

 

 

Οι Μεταφραστές (Les Traducteurs)

Απομονωμένοι σε μια πολυτελή κατοικία, χωρίς καμία δυνατότητα επαφής με τον έξω κόσμο, εννέα μεταφραστές μεταφράζουν το τελευταίο μέρος ενός εκ των μεγαλύτερων best seller της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Στο Διαδίκτυο διαρρέουν οι 10 πρώτες σελίδες του βιβλίου και ένας εκβιαστής απειλεί να αποκαλύψει τη συνέχεια αν δεν του δοθεί ένα εξωφρενικό ποσό. Όλοι, ανάμεσά τους και ο δικός μας Μανώλης Μαυροματάκης, είναι ύποπτοι και ψάχνουν τον ένοχο που προκάλεσε τη διαρροή. Στο θρίλερ του Ρεζίς Ρουανσάρ πρωταγωνιστούν ο Λαμπέρ Ουιλσόν και η Όλγκα Κουριλένκο. (18/6)

 

 

 

Η Αναζήτηση (The song of names)

Μια εικοσαετία μετά το ιδιαίτερα αγαπητό στο κοινό Κόκκινο Βιολί ο Φρανσουά Ζιράρ βάζει και πάλι βιολονίστες στο σκηνοθετικό του μικροσκόπιο σε μια συγκινητική ιστορία που ξεκινά από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και εκτείνεται μέχρι σήμερα. Συμμετέχουν οι Τιμ Ροθ και Κλάιβ Όουεν, πραγματικός πρωταγωνιστής όμως είναι η μουσική του Χάουαρντ Σορ – πιθανότατα η καλύτερη δουλειά του από την εποχή του Eastern Promises.

 

 

 

Ένας υπέροχος γείτονας (A beautiful day in the neighbourhood)

Μετά από μια σειρά σταθερά στέρεων ερμηνειών που δεν απέφεραν υποψηφιότητες, ο Τομ Χανκς βρέθηκε ξανά στην πεντάδα των Όσκαρ με τον ρόλο του Φρεντ Ρότζερς, του καλόβολου τηλεοπτικού διασκεδαστή των παιδιών, ο οποίος λυτρώνει έναν κυνικό δημοσιογράφο με τις εύστοχες παραβολές και την ειλικρινή συμπόνιά του. Ο Αμερικανός ηθοποιός είναι ο ζωτικός λόγος για να δει ο θεατής το Ένας υπέροχος γείτονας. (2/7)

 

 

 

Πινόκιο (Pinocchio)

Ο Ματέο Γκαρόνε του Γκομόρα καταπιάνεται με τον «ιερό» Πινόκιο του Κάρλο Κολόντι και καταφέρνει να προσδώσει νατουραλισμό στην ιστορία του ξύλινου αγοριού και του ασυνάρτητου πατέρα του, διατηρώντας τον ρεαλισμό της φτωχής Ιταλίας της περιφέρειας και τον παραμυθένιο πυρήνα μιας πολύπλοκης αλληγορίας. Ο Ρομπέρτο Μπενίνι αποδεικνύεται απείρως πιο ώριμος ως Τσεπέτο σε σχέση με τον άστοχο, σε τόνο και ηλικία, Πινόκιο που είχε ενσαρκώσει πριν από χρόνια. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βερολίνου και τιμήθηκε για τα εντυπωσιακά οπτικά εφέ, σκηνικά και κοστούμια με τα βραβεία David di Donatello. (18/6)

 

 

 

Μουλάν (Mulan)

Η επική περιπέτεια της Χούα Μουλάν, της πολεμίστριας του Αυτοκρατορικού Στρατού που υπερασπίστηκε τα σύνορα της χώρας της μεταμφιεσμένη ως αγόρι, έγινε live action από την Ντίσνεϊ, σκηνοθετήθηκε όχι από τον Ανγκ Λι, που είχε προσεγγιστεί αρχικά, αλλά από γυναίκα (τη Νίκι Κάρο), και περίμενε υπομονετικά το τέλος της καραντίνας για να βγει στις αίθουσες. Μαζί με το Φύγαμε, σε επαναληπτικές προβολές, και τους Ευχούληδες 2, η Mulan είναι το θερινό δέλεαρ για τα παιδιά. (30/7)

 

 

 

Για τη μικρή Σάμα (For Sama)

Μια «επιστολή αγάπης» από μια μητέρα στην κόρη της. Η ταινία αφηγείται τη ζωή της Oυάντ επί πέντε χρόνια στο Χαλέπι, καθώς εκείνη ερωτεύεται, παντρεύεται και γεννά τη Σάμα, την κόρη της, ενώ γύρω της ο κόσμος κυριολεκτικά καταρρέει. Η Oυάντ αποτυπώνει με την κάμερα την απώλεια, τη χαρά, τη θυσία, τη σχετικότητα των πραγμάτων και το μοιραίο δίλημμα: να μείνεις ή να φύγεις; Το ντοκιμαντέρ των Ουάντ Αλ Κατέμπ και Έντουαρντ Γουάτς προτάθηκε για Όσκαρ. (9/7)

 

 

 

Τιμώμενος Επισκέπτης (Guest of Honour)

Αν αναλογιστείς τι σήμαινε το όνομα του Εγκογιάν στα '90s, σε πιάνει θλίψη με την εξέλιξη της καριέρας του. Tα τελευταία χρόνια προσπαθεί να παντρέψει το γνώριμο μοτίβο του σινεμά του –η αλήθεια και η διαρκώς διαφεύγουσα φύση της‒ με το αγνό σινεμά είδους. Του βγήκε με το Γράμμα από το παρελθόν, αρκετοί κριτικοί υποστηρίζουν ότι το πέτυχε κι εδώ, ενώ όλοι τους εκθειάζουν την εμφάνιση του Ντέιβιντ Θιούλις. Eπίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του περσινού Φεστιβάλ Βενετίας.

 

 

 

Νεντ Κέλι, ο Νο1 καταζητούμενος (The true history of the Kelly Gang)

Αναθεωρητική, αλαφροΐσκιωτη εκδοχή του βίου και της πολιτείας του θρυλικού Αυστραλού παρανόμου από τον Τζάστιν Κερζέλ. Πρωταγωνιστεί ο Τζορτζ ΜακΚέι του 1917, που αποδεικνύει ότι ήρθε για να μείνει, και οι Ράσελ Κρόου, Τσάρλι Χάναμ και Νίκολας Χουλτ ενισχύουν το ερμηνευτικό οπλοστάσιο του φιλμ. Όσοι γοητεύτηκαν από τον Μακβέθ του σκηνοθέτη με Φασμπέντερ και Κοτιγιάρ, θα βρουν κι εδώ ανάλογες αρετές. (18/6)

 

 

 

Wonder Woman 1984

Αν η πειραματική έξοδος του Tenet αποδώσει καρπούς, τον Αύγουστο θα δούμε τις νέες περιπέτειες της πριγκίπισσας Νταϊάνα της Θεμισκύρας, που πραγματοποιούνται στα εσχάτως πολυφορεμένα '80s. Γκλίτερ, γκλάμουρ, νέον, περμανάντ, synth ήχοι ‒μπλιμπλίκια για τους hardcore οπαδούς του ήχου‒ και η κωμικός Κρίστεν Γουίγκ σε ρόλο ανταγωνίστριας στην πιο πολυαναμενόμενη φετινή ταινία για τους φαν της υπερηρωικής περιπέτειας. (20/8)

 

 

 

Vivarium

Νεαρό ζευγάρι αναζητά το ιδανικό σπίτι και παγιδεύεται σε μια γειτονιά γεμάτη από «ιδανικά», πανομοιότυπα σπίτια. Τα πράγματα γίνονται όλο και πιο παράξενα όσο περνά η ώρα σε αυτό το αλληγορικό, ιδιότυπο κράμα μαύρης κωμωδίας, τρόμου και επιστημονικής φαντασίας που σε σημεία μοιάζει να κυνηγά την ουρά του, αλλά διόλου δεν θα χαλάσει τον φίλο του σινεμά του φανταστικού.

 

 

 

Ταξίδι στην Ελλάδα (Τhe trip to Greece)

Οι γαστρoνομικές ταξιδιωτικές περιπέτειες των κωμικών Στιβ Κούγκαν και Ρομπ Μπράιντον ‒ένα ιδιαίτερο φιλμικό work in progress που μερικοί ευχόμαστε να μην τελειώσει ποτέ– συνεχίζονται, αυτήν τη φορά στα μέρη μας. Ακολουθώντας τα χνάρια του Οδυσσέα, ξεκινούν από την Τροία –από τη γειτονική Τουρκία δηλαδή– για να φτάσουν στην Ιθάκη. Ξεκαρδιστικές μιμήσεις, μπόλικη αυτοκριτική, πνευματικές ανησυχίες και μια υφέρπουσα μελαγχολία που βρίσκει το έρεισμά της όταν τα πράγματα έρχονται έτσι που δικαιώνεται ο Καβάφης. (2/7)

 

 

 

Μαρία Κιουρί, Η γυναίκα που άλλαξε τον κόσμο (Radioactive)

Ένα κινηματογραφικό ταξίδι στη ζωή της θρυλικής Μαρίας Κιουρί, στις παθιασμένες σχέσεις της, τις καινοτομίες της και τις ανυπολόγιστα θετικές συνέπειες των ευρημάτων της σε όλοκληρο τον κόσμο. Η γνωριμία της με τον Πιερ Κιουρί, ο γάμος τους και η ανακάλυψη του ραδίου, που άλλαξε την επιστήμη για πάντα. Το Radioactive προσηλώνεται στην εύθραυστη ισορροπία των Κιουρί που άλλαξε τον κόσμο και τους οδήγησε όχι μόνο στο βραβείο Νόμπελ αλλά και στην παγκόσμια αναγνωρισιμότητα. Με ερμηνεύτρια τη Ρόζαμουντ Πάικ, η Μαρζάν Σατραπί ανιχνεύει τον δύσκολο χαρακτήρα μιας ιδιοφυούς γυναίκας που αμφισβητήθηκε από την ανδροκρατούμενη επιστημονική και πολιτική κοινότητα της εποχής της.

 

 

 

Αβάνα, η πόλη των κατασκόπων (Wasp Network)

Κουβανοί κατάσκοποι σε αμερικανικό έδαφος, εξωτικό περιβάλλον και ψυχροπολεμικό κλίμα στα '90s, οικογενειακές προδοσίες κι ένα λαμπερό καστ που αποτελείται από την Πενέλοπε Κρουζ, τον Έντγκαρ Ραμίρεζ και τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ συνθέτουν την πιο φιλόδοξη περιπέτεια που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Γάλλος Ολιβιέ Ασαγιάς, και έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.

 

 

 

Καπόνε (Capone)

Χτυπημένος από νευροσύφιλη, σωματικά ανήμπορος και πνευματικά αποδεκατισμένος αμέσως μετά την αποφυλάκισή του, ο διαβόητος κακοποιός Αλ Καπόνε περιφέρεται σαν φάντασμα στην έπαυλή του στη Φλόριντα, διανύοντας τα τελευταία χρόνια της ζωής του ανάμεσα σε εφιαλτικές αναμνήσεις και βλέμματα οίκτου από την οικογένεια, τους φίλους και τους σωματοφύλακες. Το Καπόνε του Τζος Τρανκ (Chronicle) δίνει την ευκαιρία στον Τομ Χάρντι για άλλη μία ακραία μεταμόρφωση μετά το Μπρόνσον και μοιάζει να εγκαλεί τη μετανοημένη παρακμή του γκανγκστερισμού που προσδιόρισε τον Ιρλανδό. (27/8)

 

 

 

Το Κλαμπ των Χωρισμένων (Divorce Club)

Να μπει κανείς ή να μην μπει; Όταν ο Μπεν χωρίζει, συναντά έναν επίσης διαζευγμένο φίλο, σβήνει τη λύπη του στο σπίτι του και σύντομα το καταφύγιο των πικραμένων μετατρέπεται σε ένα εύθυμο διασκεδαστήριο διαζευγμένων με μότο το «no couple, no trouble». Η γαλλική κομεντί του Μικαέλ Γιουν είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις κωμωδιών που συνδυάζουν βραβεία κριτικών και φεστιβάλ και φιλοδοξεί να κάνει την «αστεία» έκπληξη του καλοκαιριού.

 

 

 

The Beatles: Get Back

Με την εγκάρδια συγκατάθεση των δύο εν ζωή Beatles και των συζύγων του Λένον και του Χάρισον, ο Πίτερ Τζάκσον επεξεργάστηκε 55 ώρες βασικά ανέκδοτου οπτικοακουστικού υλικού από τις ηχογραφήσεις του «Let it be» το 1969, φωτίζοντας από νέα γωνία το βραβευμένο με Όσκαρ, αντίστοιχο ντοκιμαντέρ του 1970 από τον Μάικλ Λίντζεϊ Χογκ. Ο σκηνοθέτης του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών και ορκισμένος φαν του συγκροτήματος υπόσχεται πως θα ακούσουμε τραγούδια και demos που δεν κυκλοφόρησαν ποτέ, θα κρυφοκοιτάξουμε τις πραγματικές σχέσεις των μελών της μπάντας και θα δούμε και τα 42 λεπτά της τελευταίας τους εμφάνισης στην ταράτσα του στούντιο της Saville Row.(3/9)

 

 

Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς

Μόλις μία εβδομάδα πρόλαβε να προβληθεί η νέα ταινία του Οικονομίδη, οπότε η επάνοδός της στις αίθουσες λογίζεται περίπου σαν νέα κυκλοφορία. Στη μία αθηναϊκή αίθουσα που παίχτηκε το φιλμ σημειωνόταν λαϊκό προσκύνημα επί καθημερινής βάσης, αρκετοί ήταν οι θεατές που έμειναν έξω, οπότε τώρα θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία, μαζί με εκείνους της υπόλοιπης Ελλάδας, ώστε να απολαύσουν μια πασπαλισμένη με άφθονο μαύρο χιούμορ μικρογραφία της (νεο)ελληνικής επαρχίας.

 

 

 

Η Νύχτα του Κυνηγού (The Night of the Hunter)

Το ζοφερό, ποιητικό θρίλερ από το 1955, που τα «Cahiers du Cinéma» κατατάσσουν στη δεύτερη θέση των καλύτερων ταινιών όλων των εποχών πίσω μόνο από τον Πολίτη Κέιν είναι το μοναδικό που σκηνοθέτησε με αυτοπεποίθηση και επινοητικότητα ο κορυφαίος ηθοποιός Τσαρλς Λότον και ανατέμνει τον φόβο και την υποκρισία μέσα από μια συναρπαστική αφήγηση και ένα εξπρεσιονιστικό ύφος που ακουμπά στον βωβό και ξεπερνά με τόλμη το πνεύμα και το στυλ της εποχής που γυρίστηκε. Πρωταγωνιστούν η Σέλεϊ Γουίντερς, η Λίλιαν Γκις και ο Ρόμπερτ Μίτσαμ, στον καλύτερο ρόλο της καριέρας του.

 

 

 

Λαγωνικό 24 Καρατίων (A shot in the dark)

Ενορχήστρωση, timing και ένα κωμικό ταλέντο ελεύθερο να κάνει τα μαγικά του. Αυτό χρειάζεται για να κάνεις μια καλή κωμωδία και ο Μπλέικ Έντουαρντς το ήξερε. Στον Ροζ Πάνθηρα μας σύστησε τη φιγούρα του επιθεωρητή Κλουζό, εδώ, όμως, ο Πίτερ Σέλερς την τελειοποίησε και τα υπόλοιπα έμειναν στην Ιστορία. Ίσως η πιο αστεία ταινία της σειράς, οι αθάνατες μελωδίες του Χένρι Μαντσίνι σιγοντάρουν ταιριαστά, στο τέλος το μυστήριο λύνεται κυριολεκτικά από μόνο του. Σκέτη ευφορία.

 

 

 

Για όλα φταίει το γκαζόν (Gazon Maudit)

Μεγάλη επιτυχία (και) στα ελληνικά ταμεία, όταν πρωτοβγήκε στα μέσα των '90s, το φιλμ της Ζοσιάν Μπαλασκό επιστρέφει στις αίθουσες για να προσελκύσει μια νέα γενιά θεατών αλλά και εκείνους που το νοστάλγησαν. Ελαφριά κομεντί αμφισεξουαλικής διάθεσης με Αλέν Σαμπά και Βικτορία Αμπρίλ σε μεγάλα κέφια και την ίδια την Μπαλασκό να υποδύεται τη γυναίκα που μπαίνει ανάμεσά τους.

 

 

 

Μετά τα μεσάνυχτα (Don't look now)

Οιωνοί, προμηνύματα και μεταφυσικές ανησυχίες για τον Ντόναλντ Σάδερλαντ, που βλέπει στα κανάλια της Βενετίας τη φιγούρα της νεκρής του κόρης και ξεκινά μια εμμονική αναζήτηση, η οποία σταδιακά εκτρέπεται σε αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Η Βενετία του Νίκολας Ρεγκ μοιάζει καμωμένη από το υλικό που φτιάχνονται οι εφιάλτες, με το τελευταίο δεκάλεπτο του φιλμ να σου παγώνει το αίμα ακόμα και σε νύχτες με θερμοκρασία 40 βαθμών Κελσίου. Μέσα στις δέκα κορυφαίες ιστορίες φαντασμάτων της μεγάλης οθόνης.

 

 

 

Ο βασιλιάς της κωμωδίας (Τhe King of Comedy)

Από μια σκοπιά ο Σκορσέζε εδώ ξαναγυρίζει τον Ταξιτζή του για τα '80s, οπότε η επιτυχία μετριέται με γνώμονα τη διασημότητα. Ήρωας και πάλι κάποιος που αδυνατεί να αποκτήσει τη μερίδα που του έταξαν από το αμερικανικό όνειρο, γι' αυτό αναπτύσσει παρεκκλίνουσα συμπεριφορά. Ο Τζέρι Λιούις όπως δεν τον έχεις ξαναδεί ποτέ, ο Ντε Νίρο στη σπουδαιότερη (σχετικά) άγνωστη ερμηνεία της καριέρας του και ο Μάρτι προσθέτει στη φιλμογραφία του ακόμα ένα έργο που, παρά το σφίξιμο στο στομάχι, παρακολουθείς καθηλωμένος. Επίσης, η ταινία που σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποίησε ο Τοντ Φίλιπς ως πατρόν για τον Τζόκερ του.

 

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Σινεμά
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια