Design

Το σπίτι που φιλοξένησε τον Τζον Λένον και τη Γιόκο Όνο στο Κολωνάκι μετατράπηκε σε boutique hotel

Η συναρπαστική ιστορία πίσω από τους τοίχους ενός παλιού νεοκλασικού στη γωνία Διδότου και Σίνα, που πλέον στεγάζει τη μικρή ξενοδοχειακή μονάδα Monsieur Didot

Ένα πανέμορφο νεοκλασικό αθηναϊκό σπίτι στην καρδιά της Αθήνας, στο Κολωνάκι, ξαναζωντάνεψε στεγάζοντας πλέον ένα boutique ξενοδοχείο με υποδειγματικό στυλ, φιλική ατμόσφαιρα και σεβασμό στα παραδοσιακά χαρακτηριστικά αλλά και την τοπική ιστορία, υπενθυμίζοντάς μας ότι η τουριστική ανάπτυξη έχει και τα θετικά της.


Έχουν περάσει ήδη 50 χρόνια από τότε που ο Τζον Λένον και η Γιόκο Όνο φιλοξενήθηκαν στο σπίτι αυτό, σε μία ινκόγκνιτο επίσκεψή τους στην πόλη. Το διατηρητέο κτίριο, που στεγάζει πλέον τη μικρή ξενοδοχειακή μονάδα Monsieur Didot, είχε χτιστεί στις αρχές του 20ού αιώνα και ανήκει αρχιτεκτονικά στον όψιμο νεοκλασικισμό. Την ιδέα της αναγέννησής του διέπει ο ιδιαίτερος σεβασμός ως προς την διατήρηση του χαρακτήρα του, την επαναδιαπραγμάτευση των νεοκλασικών του στοιχείων αλλά και την ιστορία του δρόμου στον οποίο βρίσκεται.

 

Κρυφά περάσματα ξυπνούν το συναίσθημα του παιδικού ενθουσιασμού αλλά και μυστικές πόρτες που φαντάζεται κανείς ότι θα μπορούσαν να αποκαλυφθούν με το τράβηγμα ενός βιβλίου από τη βιβλιοθήκη. Η ιστορία που κρύβεται πίσω από τους τοίχους του Monsieur Didot είναι συναρπαστική.


Το κτίσμα που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Διδότου και Σίνα δεν μπορεί παρά να τραβήξει τις ματιές των περαστικών που νοσταλγούν τα κτίρια της Αθήνας περασμένων δεκαετιών: Ψηλά ταβάνια, καλοσχηματισμένοι χώροι, τελετουργική αίσθηση που συναντάται στις ιδιωτικές κατοικίες ευγενών.

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου


Οι εσωτερικοί χώροι σχεδιάστηκαν από το BaBatchas Design Studio, ένα μελετητικό γραφείο που δραστηριοποιείται στην αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων. Η Χρύσα Μακρή και η Νεφέλη Γκύζη, οι επικεφαλής της κολεκτίβας των BaBatchas, είχαν κατά νου να κάνουν τις λιγότερο δυνατές επεμβάσεις στους αρχικούς χώρους του κτιρίου. «Σκοπός μας ήταν να επιτευχθεί η νέα λειτουργία του ως boutique ξενοδοχειακής μονάδας, διατηρώντας στο επίκεντρο το κύριο χαρακτηριστικό των νεοκλασικών κτιρίων: Την κλιμάκωση της διαδρομής του επισκέπτη μέσα από μια αλληλουχία εντυπωσιακών, εναλλασσόμενων, ψηλοτάβανων χώρων που αποκαλύπτουν ακόμα και παλιές, διακοσμημένες οροφές τις οποίες ανακάλυψαν οι συντηρητές του ξενοδοχείου στον χώρο της εισόδου» λένε οι ίδιες.


Κρυφά περάσματα ξυπνούν το συναίσθημα του παιδικού ενθουσιασμού αλλά και μυστικές πόρτες που φαντάζεται κανείς ότι θα μπορούσαν να αποκαλυφθούν με το τράβηγμα ενός βιβλίου από τη βιβλιοθήκη. Η ιστορία που κρύβεται πίσω από τους τοίχους του Monsieur Didot είναι συναρπαστική.

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου
Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου


Το όνομα του ξενοδοχείου προκύπτει από τον Firmin Didot, δημιουργό της γραμματοσειράς Didot και εφευρέτη της στερεοτυπίας, o οποίος μάλιστα σχεδίασε και μία ελληνική γραμματοσειρά στο Παρίσι το 1805, υπό την επίδραση των φιλελληνικών του ιδεών, που χρησιμοποιήθηκε αμέσως στο εκδοτικό πρόγραμμα του Αδαμάντιου Κοραή, κορυφαίου λόγιου της ελληνικής Αναγέννησης. Ο εγγονός του Firmin, Amboise-Firmin Didot, έφερε τελικά τη γραμματοσειρά στην Ελλάδα με ένα τυπογραφικό πιεστήριο κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Έκτοτε, η γραμματοσειρά αυτή απολαμβάνει  απαράμιλλη επιτυχία ως η πιο προτιμώμενη επιλογή σχεδόν σε κάθε είδους δημοσίευση στα ελληνικά, μέχρι τις τελευταίες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Προς τιμήν του τελευταίου, ονοματοδοτήθηκε η οδός πάνω στην οποία βρίσκεται και το Monsieur Didot.

 

Μέσα το πρότζεκτ της ανακαίνισης του κτιρίου, η ομάδα του BaBatchas Design Studio αποφάσισε να χαρίσει στον Monsieur Didot τη χαμένη του αρχοντιά, να του ξαναδώσει την ξεχασμένη ταυτότητα της εποχής του. Οι χώροι του κτιρίου αντιμετωπίστηκαν σαν μουσείο και αυτός είναι και ο λόγος που έχουν διατηρηθεί τα παλιά του «στολίδια»: γύψινα διακοσμητικά, ζωγραφισμένοι τοίχοι και ταβάνια, ψηλά σοβατεπί.

 

Την ίδια στιγμή οι BaBatchas Design Studio «έντυσαν» τον Monsieur Didot κύριο και ευγενή, με βιβλία και διακοσμητικά από όλο τον κόσμο, πολυταξιδεμένο και γεμάτο εμπειρίες, που προσφέρει στους φιλοξενούμενούς του εντυπωσιακές και συγχρόνως εκλεπτυσμένες ανέσεις. Ο σκοπός της ανακαίνισης ήταν άλλωστε να δημιουργείται η αίσθηση ότι ο επισκέπτης βρίσκεται στο σπίτι ενός ανθρώπου των γραμμάτων και των τεχνών.

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου


Αυτή η πρόταση υπογράμμισε την πορεία του interior design: πλήθος από βιβλιοθήκες, χρωματιστές αφίσες και πίνακες από διάσημους και άγνωστους καλλιτέχνες, πορτρέτα σημαντικών φυσιογνωμιών, ιδιαίτερης κατασκευής πολύφωτα, χειροποίητα κεραμικά φωτιστικά και διακοσμητικά συνδυάζονται εμπλουτίζοντας με αντιθέσεις, ποικιλία υφών και χρωμάτων την παλέτα του κάθε χώρου.

 

Στην είσοδο του ξενοδοχείου βρίσκονται τρεις προθήκες στις οποίες έχουν τοποθετηθεί τα βιβλία «Etudes de la Nature» από τον Bernardin de Saint-Pierre, τα οποία τυπώθηκαν από την οικογένεια Didot το 1784.


Την επίπλωση επιμελήθηκε το ΒaBatchas Design Studio, ως επί το πλείστον με ειδικές κατασκευές. Έπιπλα, δηλαδή, σχεδιασμένα εξολοκλήρου για το Μonsieur Didot, που αποπνέουν ένα boutique ύφος και εξυπηρετούν τις ανάγκες του ξενοδοχειακού του χαρακτήρα.


Η γοητευτική ατμόσφαιρα που δημιουργείται από το σύνολο της διακόσμησης σε συνδυασμό με τις ξεχωριστές υπηρεσίες του μικρού ξενοδοχείου δημιουργούν μια αυθεντικά boutique εμπειρία «κατοίκησης», όπως άλλωστε ορίζει και το όνομα του καταλύματος, «Monsieur Didot, the residence», ευελπιστώντας να γίνει ένα ζεστό σπίτι μακριά από το σπίτι.

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου
Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου
Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου
Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου

 

Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου
Φωτο: Ιωάννα Ρουφοπούλου

 

 

 

 

 

Design

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέλιος Κόης, αρχιτέκτονας: «Η κατοικία, ειδικά τώρα, επανεκτιμάται ως το δοχείο της προσωπικής ζωής»

Design Στέλιος Κόης, αρχιτέκτονας: «Η κατοικία, ειδικά τώρα, επανεκτιμάται ως το δοχείο της προσωπικής ζωής»

4.4.2020
Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα

Design Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα

1.4.2020
Στη μετά-κορωνοϊού εποχή, ο designer Ρομπέρτο Παλόμπα λέει πως θα αλλάξουν οι ζωές, οι πόλεις και τα σπίτια μας

Design Στη μετά-κορωνοϊού εποχή, ο designer Ρομπέρτο Παλόμπα λέει πως θα αλλάξουν οι ζωές, οι πόλεις και τα σπίτια μας

1.4.2020
Pandemic Architecture: Διεθνής Διαγωνισμός: Τι μπορεί να κάνει η Αρχιτεκτονική για την υγεία μας;

Design Pandemic Architecture: Διεθνής Διαγωνισμός: Τι μπορεί να κάνει η Αρχιτεκτονική για την υγεία μας;

28.3.2020
Μέσα στον καταπράσινο λαβύρινθο στην Πάρμα της Ιταλίας

Design Μέσα στον καταπράσινο λαβύρινθο στην Πάρμα της Ιταλίας

28.3.2020
Θύμα του κορωνοϊού ο Αμερικανός αρχιτέκτονας Μάικλ Σόρκιν

Design Θύμα του κορωνοϊού ο Αμερικανός αρχιτέκτονας Μάικλ Σόρκιν

27.3.2020
Πιρούνι, ρολόι, μπάνιο, καναπές: Οι συναρπαστικές ιστορίες των πιο γνωστών οικιακών αντικειμένων

Design Πιρούνι, ρολόι, μπάνιο, καναπές: Οι συναρπαστικές ιστορίες των πιο γνωστών οικιακών αντικειμένων

27.3.2020
11 ντοκιμαντέρ για την αρχιτεκτονική και το design

Design 11 ντοκιμαντέρ για την αρχιτεκτονική και το design

26.3.2020
Οι γιατροί, οι πραγματικοί ήρωες των τελευταίων ημερών, «αγιοποιήθηκαν»

Design Οι γιατροί, οι πραγματικοί ήρωες των τελευταίων ημερών, «αγιοποιήθηκαν»

16.3.2020
Νέοι δημιουργοί απ’ όλες τις πτυχές του design παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο Ρομάντσο

Design Νέοι δημιουργοί απ’ όλες τις πτυχές του design παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο Ρομάντσο

12.3.2020
1 Σχόλια
avatar
Peter Griffin 26.10.2019 | 14:41
Πολύ ωραία όλα, αλλά ρε παιδιά ήταν ανάγκη να μπει πάνω από το κρεββάτι το έργο τέχνης? και να κόβεται στην μέση από το ξύλινο πλαίσιο? Βγάζει μάτι.