Design

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία

Ένας καθολικός ναός στον παγωμένο Καναδά που η αρχιτεκτονική του δόμηση δεν κάνει θρησκευτικές διακρίσεις

Η αρχιτεκτονική εταιρία Woodford Sheppard Architecture πρόσφατα ολοκλήρωσε την κατασκευή μιας μίνιμαλ, ξύλινης εκκλησίας στην απομακρυσμένη περιφέρεια Λαμπραντόρ του Καναδά. 

 

Η «Κυρία του Χιονιού» (Lady of the Snows), όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, βρίσκεται στο Sheshatshiu, ένα μικρό απομακρυσμένο χωριό με μόλις 1.300 κατοίκους στην επαρχία του Καναδά. Η περιοχή αυτή είναι ένας οικισμός αυτόχθονων πληθυσμών του ανατολικού Κεμπέκ και του Λαμπραντόρ, γνωστοί και ως Innus.

 

«Η Lady of the Snows βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Melville του Λαμπραντόρ και πρόκειται για έναν καθολικό ναό, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το «τραχύ» περιβάλλον των βόρειων περιοχών του Καναδά», αναφέρει εκπρόσωπος της Woodford Sheppard Architecture. 

«Ενώ στόχος στον σχεδιασμό της εκκλησίας ήταν να δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό σημείο-ορόσημο μέσα στην κοινότητα, παράλληλα αυτός ο νέος ναός δεν προσπαθεί να επισκιάσει ή να κυριαρχήσει εις βάρος των γειτονικών του». 

 

Η Lady of the Snows βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Melville του Λαμπραντόρ και πρόκειται για έναν καθολικό ναό, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το «τραχύ» περιβάλλον των βόρειων περιοχών του Καναδά.

 

Το κτίριο είναι συνολικά 422 τ.μ. και βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, ενώ έμπνευση για το design του αποτέλεσαν οι εκκλησίες της Μοραβίας. Άλλωστε, οι Μοραβιακοί προτεστάντες ήταν αυτοί που έφτασαν πρώτοι στην ανατολική ακτή του Καναδά τον 18ο αιώνα. 

 

Η συγκεκριμένη χριστιανική μειονότητα έχει τις ρίζες της στη Γερμανία και η αρχιτεκτονική της χαρακτηρίζεται από αυστηρές δομές, πράγμα που παραμένει μέχρι σήμερα ζωντανό στην επαρχία Νιουφάουντλαντ και Λαμπραντόρ.

 

Το ξύλο είναι το πρώτο και βασικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε τόσο για τα θεμέλια όσο και για την εσωτερική του επένδυση και τα φινιρίσματα. Η επιλογή των υλικών έγινε με ιδιαίτερη προσοχή, όπως αναφέρουν οι αρχιτέκτονες της εταιρίας, καθώς σε μια τόσο απομακρυσμένη περιοχή τα υλικά που υπάρχουν διαθέσιμα τριγύρω δεν είναι πολλά.

 

Παρόλο που το κτίριο είναι ένας καθολικός ναός, οι αρχιτέκτονες προσπάθησαν να συμπεριλάβουν και στοιχεία τα οποία να μην αναφέρονται αυστηρά σε έναν ορισμένο θρησκευτικό προσανατολισμό. Και για να το καταφέρουν αυτό διαμόρφωσαν δύο ξεχωριστούς χώρους στο εσωτερικό. 

 

Φωτο: Julian Parkinson

 

Ο κύριος χώρος του κτιρίου θυμίζει περισσότερο έναν πιο παραδοσιακό ναό, όπου οι πιστοί συγκεντρώνονται για την τέλεση διαφορών τελετουργιών, όπως ο γάμος, η βάπτιση και η κηδεία.

 

Το εσωτερικό του κτιρίου κινείται σε αρκετά μίνιμαλ αισθητική, πράγμα που σημαίνει ότι έχει μόνο 14 εικόνες του Ιησού με τον σταυρό, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί από τους ίδιους τους αρχιτέκτονες. Επίσης, η αψίδα του ναού χρειάστηκε να σχεδιαστεί δύο φορές, προκειμένου τελικά να διαμορφωθεί σε έναν κοινοτικό χώρο.

 

Το κτίριο, που έχει ως θέα την οροσειρά Mealy, αποκτά έναν ιδιαίτερο φωτισμό χάρη στα ενσωματωμένα γραμμικού προσανατολισμού φώτα, τα οποία ταιριάζουν εξαιρετικά με τα ψηλά ταβάνια σε σχήμα ασύμμετρου τραπεζοειδούς.

 

Στο πίσω μέρος του κτιρίου, που έχει κατεύθυνση προς το χωριό, η είσοδος-βεράντα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να συγκεντρώνονται εξωτερικά του χώρου και να χαζέψουν τον μαγευτικό ορίζοντα του Καναδά

 

 

Φωτο: Julian Parkinson

 

Φωτο: Julian Parkinson

 

Φωτο: Julian Parkinson

 

Φωτο: Julian Parkinson

 

Φωτο: Julian Parkinson
Φωτο: Julian Parkinson

 

Φωτο: Julian Parkinson

 

Με πληροφορίες από Dezeen

 

 

 

Design