Η επίσκεψη Ερντογάν ήταν σίγουρα μια ιστορική επίσκεψη, θεωρώ όμως πως έγινε για «εσωτερική κατανάλωση», για να «τσιμπήσει» δηλαδή ψήφους ο Ερντογάν απ' τους δεκάδες χιλιάδες Δυτικοθρακιώτες Τούρκους που ζουν και ψηφίζουν στη Τουρκία.
Ελλάδα

Μουσταφά Τσολάκ: Η μειονότητα της Θράκης δεν χρειάζεται ούτε Έλληνες, ούτε Τούρκους «κηδεμόνες»

Πολλά ειπώθηκαν για την πρόσφατη επίσκεψη του Τούρκου προέδρου στην Αθήνα και τη Δυτική Θράκη. Πώς φάνηκε όμως στους ίδιους τους μειονοτικούς; Επίσης, πώς εκείνοι εκτιμούν τη Συνθήκη της Λωζάνης, ποια θεωρούν κυριότερα προβλήματά τους και πόσο αληθεύουν τα στερεότυπα που έχουμε γι΄αυτούς; Απευθύνθηκα για όλα αυτά σε έναν καλό μειονοτικό συνάδελφο και ιδού τι απάντησε σχετικά

Πώς είδες την επίσκεψη Ερντογάν στην Κομοτηνή; Σε ικανοποίησαν όσα είπε για τη μειονότητα; Τι αντιδράσεις υπήρχαν εντός της;

Ήταν σίγουρα μια ιστορική επίσκεψη, διότι μετά από 65 χρόνια ήρθε ένας ΠτΔ της γειτονικής χώρας στην Ελλάδα και κυρίως στη περιοχή μας. Απ' την άλλη, θεωρώ πως αυτή η επίσκεψη ήταν για «εσωτερική κατανάλωση» για τον Ερντογάν, για να «τσιμπήσει» δηλαδή ψήφους απ' τους δεκάδες χιλιάδες Δυτικοθρακιώτες Τούρκους που ζουν και ψηφίζουν στη Τουρκία.

 

Τα όσα είπε για τη μειονότητα ισχύουν αλλά είναι ελλιπή. Η μειονότητα έχει ν' αντιμετωπίσει πολλά άλλα προβλήματα -πέρα απ' το θέμα των μουφτήδων που επέμενε - και θα τα λύσει με τους αγώνες της η ίδια.

 

Όσον αφορά τις αντιδράσεις, ενόχλησε ένα μεγάλο κομμάτι της μειονότητας η «διαίρεσή» της και απ' τον Ερντογάν, σε τρεις ομάδες, Τούρκους, Πομάκους και Ρομά – αυτή είναι και η επίσημη γραμμή του ελληνικού κράτους τα τελευταία 30 και χρόνια. Υπήρχαν βέβαια επίσης θετικές απόψεις, μολονότι μειοψηφία. Συμπερασματικά εξελίχθηκε σε φιάσκο για τον Ερντογάν μιας και πήγαν να τον δουν μόνο κάπου 1000 μειονοτικοί - η συντριπτική πλειοψηφία του γύρισε την πλάτη.

 

Υποστηρίζω την πλήρη κατάργηση της Σαρίας και την εκλογή του μουφτή αλλά ως αποκλειστικά θρησκευτικού ηγέτη, χωρίς καμιά άλλη εξουσία, όπως ταυτόχρονα υποστηρίζω το διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους. Δεν πρέπει ούτε οι μουφτήδες, ούτε οι παπάδες να έχουν κρατική εξουσία/σφραγίδα και να πληρώνονται απ' τους φόρους μας.

 

— Κάποια τρικάκια στα τουρκικά που κυκλοφόρησαν προειδοποιώντας τους μειονοτικούς ότι ο Ερντογάν θα φύγει ενώ αυτοί θα μείνουν ήταν πράγματι λες προβοκάτσια; Τι άλλες εθνικιστικές προκλήσεις υπήρξαν;

Ναι, ήταν προβοκάτσια για να τρομοκρατήσουν τους μειονοτικούς. Πέρα απ' τα τρικάκια, «ζωγράφισαν» σταυρούς σε σπίτια «εκλεγμένων» μουφτήδων και κάποιων πολιτικών. Επίσης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης έγινε μια «παρωδία» διαδήλωσης στην κεντρική πλατεία της Κομοτηνής από 150 άτομα-στελέχη της γνωστής ναζιστικής συμμορίας, κάτι «πατριώτες» με καταγωγή από άλλες «πατρίδες» –οι οποίοι δεν ήξεραν καν να μιλάνε τα ελληνικά– και κάτι καλοπληρωμένους «υπερ-πατριώτες» που είναι γνωστοί για τις δημοκρατικές απόψεις τους όπως «να ρίχνουμε φόλα στα αδέσποτα» κ.λπ.

 

— Οι ίδιοι οι μειονοτικοί τι πιστεύουν για τη Συνθήκη της Λωζάνης; Έχει συνδεθεί με κάποια συγκεκριμένα προβλήματα όσο τους αφορά;

Η συνθήκη αυτή θεωρείται το «Σύνταγμα» της μειονότητας, όσον αφορά τα δικαιώματα της. Αν και αυτό κατά την ταπεινή μου άποψη είναι ξεπερασμένο και δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες, νομίζω πως οι μειονοτικοί για να αποκτήσουν τα δικαιώματα που τους στερούν πρέπει να μάθουν να παλεύουν, να αγωνίζονται και να τα διεκδικούν οι ίδιοι, χωρίς να περιμένουν απ' την οποιαδήποτε κυβέρνηση να τους τα δίνει με βάση συνθήκες και συμφωνίες.

 

Η επίσκεψη εξελίχθηκε σε φιάσκο για τον Ερντογάν μιας και πήγαν να τον δουν μόνο κάπου 1000 μειονοτικοί - η συντριπτική πλειοψηφία του γύρισε την πλάτη.

 

— Με το θέμα των μουφτήδων πού βρίσκεται η αλήθεια; Η Σαρία πόση απήχηση έχει στη μειονότητα;

Ο μουφτής είναι ο θρησκευτικός ηγέτης της μειονοτικής κοινωνίας. Όταν το κράτος σού διορίζει/επιβάλλει τον ηγέτη σου, είναι λογικό να μην τον αναγνωρίσεις. Η Σαρία πάλι για τον μέσο μειονοτικό είναι αφενός δικαίωμα, αφετέρου πρόβλημα. Πολλοί άνθρωποι είχαν σοβαρά θέματα με την εφαρμογή της, κυρίως σε ζητήματα περιουσιών. Γι' αυτό κι έγινε όλη η «φασαρία» μετά την υπόθεση της κ. Χατιτζέ που πήγε στο ΕΔΑΔ και την πρόσφατη κυβερνητική τροποποίηση.


Προσωπική μου άποψη για την τροποποίηση αυτή, που την είπα και δημόσια, είναι «Δεν αρκεί, αλλά είμαι υπέρ». Υποστηρίζω την πλήρη κατάργηση της Σαρίας και την εκλογή του μουφτή αλλά ως αποκλειστικά θρησκευτικού ηγέτη, χωρίς καμιά άλλη εξουσία, όπως ταυτόχρονα υποστηρίζω το διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους. Δεν πρέπει ούτε οι μουφτήδες, ούτε οι παπάδες να έχουν κρατική εξουσία/σφραγίδα και να πληρώνονται απ' τους φόρους μας.

 

—Ποια θεωρείς σημαντικότερα ζητήματα της μειονότητας σήμερα και τι λύσεις θα πρότεινες;

Το σημαντικότερο είναι το οικονομικό. Η περιοχή μας είναι πρώτη στην ανεργία και η νεολαίοι φεύγουν στο εξωτερικό ή στα ναυπηγεία για να δουλέψουν σε ανθυγιεινές εργασίες. Πρέπει αρχικά να βρεθούν λύσεις γι' αυτό. Προσωπικά προτείνω κρατικοποίηση των κλειστών εργοστασίων στη Βι.Πε. και την επαναλειτουργία τους με εργατικό έλεγχο, ώστε να ανοίξουν θέσεις εργασίας για τους ανθρώπους της περιοχής, μειονοτικούς και πλειονοτικούς. Όπως επίσης καινούργια προγράμματα παραγωγικής ανασυγκρότησης, κυρίως για τους νέους αγρότες. Αλλά όλα αυτά δύσκολα μπορούν να γίνουν εντός της Ευρωζώνης και με μια κυβέρνηση-μαριονέτα των Βρυξελλών!

 

Δεύτερο, είναι το εκπαιδευτικό. Εδώ έχουμε πολλά και πολύ σοβαρά προβλήματα. Τα μειονοτικά σχολεία όπως προβλέπεται στη ΣτΛ είναι δίγλωσσα, αλλά δεν υπάρχουν (και δεν επιτρέπεται να ανοίξουν) δίγλωσσα νηπιαγωγεία. Τα παιδιά είναι υποχρεωμένα να πάνε σε δημόσια νηπιαγωγεία, αλλιώς δεν τα δέχονται στο δημοτικό. Αυτό πρέπει να λυθεί άμεσα. Ένα άλλο είναι με τους μειονοτικούς δάσκαλους που είναι στο ελληνόφωνο πρόγραμμα (απόφοιτοι παιδαγωγικών σχολών) και δεν τους επιτρέπεται να διδάσκουν στα μειονοτικά σχολεία (με το ρατσιστικό νόμο Λοβέρδου). Όπως επίσης με τους δασκάλους –απόφοιτους της ΕΠΑΘ– που είναι στο τουρκόφωνο πρόγραμμα, οι οποίοι χρειάζονται «εκσυγχρονισμό», όπως και τα βιβλία... Υπάρχουν επίσης γειτονιές και χωριά που έχουν ανάγκη από νέα σχολεία αλλά το κράτος απαγορεύει να ανοίξουν καινούργια... και άλλα πολλά. Προσωπικά θα πρότεινα α) Δημιουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων, β) Κατάργηση νόμου Λοβέρδου, γ) Ίδρυση καινούργιων σχολείων σε περιοχές που το έχουν ανάγκη.

 

Τρίτο, είναι το Γραφείο Πολιτικών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο ουσιαστικά είναι «προξενείο» μέσα στην ίδια τη χώρα που ασχολείται αποκλειστικά με τη μειονότητα. Εγώ πιστεύω πως αυτό πρέπει να κλείσει και η ευθύνη της μειονότητας να περάσει στο υπουργείο Εσωτερικών και τα λεφτά που δίνονται σ' αυτή την υπηρεσία απ' τα κρυφά κονδύλια του υπουργείου Εξωτερικών, να πάνε για δημόσια υγεία και παιδία.


Τέταρτο, πρέπει επιτέλους οι μειονοτικοί να διαχειρίζονται οι ίδιοι τα βακούφια (μειονοτική περιουσία) τους και να εκλέξουν δικούς τους ανθρώπους για την Διαχείριση Μουσουλμανικής Περιουσίας ώστε να σταματήσει το κράτος να διορίζει «δικά του καλά παιδιά» γι' αυτή τη δουλειά.


Πέμπτο, υπάρχει σοβαρό θέμα με τίτλους στα αυθαίρετα. Χρειάζεται επειγόντως να γίνει τακτοποίηση τίτλων τουλάχιστον στις πρώτες κατοικίες – να υπογραμμίσω εδώ πως βασικά μιλάμε για χαμόσπιτα σε φτωχογειτονιές, όχι για βίλες.


Έκτο, είναι το θέμα-ταμπού: η αναγνώριση συλλόγων με τίτλο τουρκικός-ή», όπως αναγνωρίζονται και λειτουργούν κανονικά και νόμιμα οι σύλλογοι των Πομάκων, Ρομά κλπ. Διότι η άρνηση της ύπαρξης Τούρκων δεν οδήγησε πουθενά πέρα από αδιέξοδο τη χώρα μας και γίναμε ρεζίληδες στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Δεν έπαψαν οι Τούρκοι να είναι Τούρκοι με την άρνηση της ταυτότητας τους, αντίθετα στράφηκαν στον δικό τους εθνικισμό.

 

Το σημαντικότερο πρόβλημα της μειονότητας στη Θράκη είναι το οικονομικό. Η περιοχή είναι πρώτη στην ανεργία και η νεολαίοι φεύγουν στο εξωτερικό ή στα ναυπηγεία για να δουλέψουν σε ανθυγιεινές εργασίες. Φωτο: ΑΠΕ/ΣΑϊΤΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ

 

—Τι θα απαντούσες σε όσους λένε ότι εντάξει, μπορεί να υπάρχουν κάποια θέματα αλλά η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης δεν υπέστη ποτέ τα δεινά της αντίστοιχης ελληνικής στην Τουρκία;

Αυτό που έκανε το τουρκικό κράτος στους Ρωμιούς/Έλληνες, ήταν εθνοκάθαρση. Το ίδιο προσπάθησε να κάνει η Ελλάδα στη μειονότητα με διαφορετικό τρόπο: βλέπε πογκρόμ του '90, άρθρο 19 του κώδικα ιθαγένειας, μπάρες (δηλαδή τελωνεία μέσα στην ίδια τη χώρα) στα μειονοτικά χωριά... άδειες οδήγησης τρακτέρ, άδειες ανακαίνισης σπιτιών που δεν δίνονταν κ.ά.


Τα έθνη-κράτη αυτά κάνουν: Προσπαθούν να αφομοιώσουν τους θρησκευτικά αλλά όχι και εθνικά ομοίους (όπως η Τουρκία τους Κούρδους, Λαζούς κ.λπ., και η Ελλάδα τους εθνικά Μακεδόνες, Βλάχους κ.λπ.) και να «καθαρίζουν» όσους διαφέρουν εθνικά και θρησκευτικά (όπως η Τουρκία τους Ρωμιούς, Αρμένιους κ.λπ. και η Ελλάδα τους Τσάμηδες).


Έτσι λοιπόν γίνανε προσπάθειες να «φύγουν» οι Τούρκοι της Θράκης, αλλά αυτοί ήταν «ξεροκέφαλοι» και επέμεναν να μείνουν! Το πρόβλημα όμως είναι στα μυαλά αυτών που λένε αυτό που ανέφερες: Τι φταίει ένας μειονοτικός της Θράκης αν η Τουρκία έκανε πογκρόμ στους Ρωμιούς εκεί; Για ποιο λόγο να πληρώνει τις αμαρτίες και τα εγκλήματα της Τουρκίας; Αυτή είναι μια καραμέλα που μοιράζει το ελληνικό κράτος και την αναμασάνε κάθε φορά που ανοίγει το μειονοτικό ζήτημα. Κάτι που δυστυχώς επαναλαμβάνουν μέχρι κι αριστεροί άνθρωποι, δημοκράτες.

 

— Έχεις αναφερθεί αν δεν λαθεύω σε «παιχνίδια» Ελλήνων και Τούρκων στην περιοχή ερήμην της ίδιας της μειονότητας και των Θρακιωτών γενικότερα. Πώς το εννοείς;

Από χαφιέδες καλοπληρωμένους έχουμε μπόλικους εδώ, Έλληνες και Τούρκους. Οι μεν υποδύονται τους σωτήρες της μειονότητας, οι δε τους δήθεν «φρουρούς» της Θράκης, δημιουργώντας εντάσεις στη περιοχή. Όμως οι άνθρωποι εδώ έχουμε μάθει να ζούμε μαζί ειρηνικά και το κοινό μας πρόβλημα είναι η φτώχεια, η ανεργία, η εξαθλίωση και οι πολιτικές που οδηγούν σ' αυτά. Οι χαφιέδες κι από τις δύο πλευρές επιχειρούν να μας αποπροσανατολίσουν σπέρνοντας μίσος και εθνικισμό. Θέλουνε να μας διασπάσουν και να μας βάλουν να συγκρουστούμε μεταξύ μας, όμως δε θα τους κάνουμε το χατίρι!

—Η στερεοτυπική εικόνα για τη μειονότητα είναι πως είναι κάτι «συμπαγές», χωρίς ιδιαίτερες ιδεολογικοπολιτικές αποχρώσεις, ότι είναι «υποχείριο» της εκάστοτε τουρκικής πολιτικής, ότι «κατευθύνεται» κ.λπ. Πόσο ισχύουν αυτά;

Καμιά μειονότητα δεν είναι κάτι «συμπαγές». Μέσα στη μειονότητα της Θράκης υπάρχουν θρησκευόμενοι, άθεοι, σουνίτες, αλεβίτες κ.λπ. καθώς και άνθρωποι απ' όλους τους πολιτικούς χώρους: Υπάρχουν δεξιοί, φαν του εθνικιστή Καμμένου, ακόμα και ψηφοφόροι της ναζιστικής συμμορίας – έστω ελάχιστοι. Ταυτόχρονα βέβαια υπάρχουν άνθρωποι προοδευτικοί, αγωνιστές της Αριστεράς, αντιεξουσιαστές... Το παραμύθι που λέει ότι η μειονότητα καθοδηγείται/κατευθύνεται απ' τη Τουρκία μέσω του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, είναι κάτι βολικό για να αποφύγουμε τις διεκδικήσεις της. Τα μειονοτικά προβλήματα που ανέφερα πιο πάνω, τι σχέση μπορούν να έχουν με την Τουρκία; Τι όφελος να έχει η γειτονική χώρα απ' τη ποιοτική εκπαίδευση που θέλουν οι μειονοτικοί ή από την έκδοση αδειών για τα χαμόσπιτά τους;

 

—Λίγα λόγια για το Glasnost.gr όπου συνεργάζεσαι και την «αρθρογραφία από αριστερή σκοπιά»;

Το Glasnost.gr είναι ένας διαδικτυακός χώρος ελεύθερης έκφρασης της Αριστεράς και κυρίως της νεολαίας. Η ιδέα ήταν των συντρόφων απ' την Αθήνα, μου έκαναν πρόταση συμμετοχής και τη δέχτηκα με χαρά.


Στην ιστοσελίδα αυτή μπορούν να γράφουν όλοι όσοι θέλουν να προτείνουν κάτι ή να συμβάλλουν στο διάλογο μέσα στην Αριστερά. Είναι μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν 3 μήνες και ήδη πάει πολύ καλά – σύντομα θα αναβαθμιστεί και θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο.

 

Ο Μουσταφά Τσολάκ γεννήθηκε στις 15//11/88 και ζει στην Κομοτηνή. Είναι ποιητής, δημοσιογράφος, μεταφραστής. Έχουν εκδοθεί δύο ποιητικές του συλλογές στην μητρική του γλώσσα (τα τουρκικά) που η δεύτερη εκδόθηκε επίσης στα αζέρικα ενώ κάποια απ' τα ποιήματα του μελοποιήθηκαν. Έχει πάρει το βραβείο του «Νέου Ταλέντου» στην ποίηση απ' το Κέντρο Ερευνών και Επιστημών «Vector» (Αζερμπαϊτζάν, 2010). Υπήρξε εκδότης και διευθυντής της δίγλωσσης εφημερίδας της Θράκης «Barikat» (2014-2015) ενώ αρθρογραφεί συχνά σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες στα τουρκικά και στα ελληνικά. Είναι οργανωμένος αριστερός και αμετανόητος αντιεθνικιστής.

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H ομάδα Τα Φαντάσματα  του Ασπρόπυργου βοηθά με κάθε τρόπο τα ζώα της περιοχής

Ελλάδα H ομάδα Τα Φαντάσματα του Ασπρόπυργου βοηθά με κάθε τρόπο τα ζώα της περιοχής

16.1.2020
Καταρρίπτοντας τα στερεότυπα: Οι γυναίκες στη συντήρηση αεροσκαφών της Aegean

Ελλάδα Καταρρίπτοντας τα στερεότυπα: Οι γυναίκες στη συντήρηση αεροσκαφών της Aegean

14.1.2020
Σπάνιες φωτογραφίες από τον καταστροφικό σεισμό των 6,5 Ρίχτερ που συγκλόνισε τη Θεσσαλονίκη το 1978

Ελλάδα Σπάνιες φωτογραφίες από τον καταστροφικό σεισμό των 6,5 Ρίχτερ που συγκλόνισε τη Θεσσαλονίκη το 1978

14.1.2020
Η σύντομη και απλή ιστορία της υπέροχης Ειρήνης που ζει μόνη στην Κίναρο

Ελλάδα Η σύντομη και απλή ιστορία της υπέροχης Ειρήνης που ζει μόνη στην Κίναρο

2.1.2020
Οι ρουκέτες του αγά

Ελλάδα Οι ρουκέτες του αγά

1.1.2020
31 Δεκεμβρίου 1989. Το ροζ άλμπουμ

Ελλάδα 31 Δεκεμβρίου 1989. Το ροζ άλμπουμ

31.12.2019
Οι 32 πρωτοβουλίες για κοινωνικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019 για ένα καλύτερο και βιώσιμο μέλλον

Ελλάδα Οι 32 πρωτοβουλίες για κοινωνικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019 για ένα καλύτερο και βιώσιμο μέλλον

30.12.2019
Μεγάλες διακηρύξεις, ελάχιστοι ψηφοφόροι: Η (βραχύβια) ιστορία 13 αποτυχημένων κομμάτων

Ελλάδα Μεγάλες διακηρύξεις, ελάχιστοι ψηφοφόροι: Η (βραχύβια) ιστορία 13 αποτυχημένων κομμάτων

29.12.2019
Έρευνα Vouliwatch: Τελικά, μήπως δεν διαφωνούν και τόσο πολύ στη Βουλή;

Ελλάδα Έρευνα Vouliwatch: Τελικά, μήπως δεν διαφωνούν και τόσο πολύ στη Βουλή;

28.12.2019
10 μύθοι από όλη την Ελλάδα για τους Καλικάντζαρους

Ελλάδα 10 μύθοι από όλη την Ελλάδα για τους Καλικάντζαρους

28.12.2019
11 Σχόλια
avatar
Supertrouper 11.12.2017 | 17:21
Χμ...καλα ολ αυτα κ συμφωνω σε πολλα..δε μπορω να μην επισημανω ομως την σημειολογικα "ποντιοπιλατικη " "πονηρη"επαναληψη του ορου μειονοτητα χωρις επιθετικο προσδιορισμο....μουσουλμανικη;τουρκικη;
avatar
Ανώνυμος/η 11.12.2017 | 17:24
Χμ.....η μειονοτική Θράκη έχει οικονομικά προβλήματα; Γιατί, η υπόλοιπη Ελλάδα δεν εχει; Να μην έκαναν τόσα παιδιά ίσως; Ποιοι είναι οι δημογραφικοί δείκτες των "πλειοψηφικών" και ποιοι των Ρομα, Τουρκόφωνων και των Πομάκων; Εγώ πάντως δύο άτομα αυτής της μειονότητας γνώρισα, σε ελληνικό προξενείο του εξωτερικού, και οι δύο γύρω στα 30-35. Και οι τρεις μας οικονομικοί μετανάστες σε εκεινη τη χώρα - αυτοί οι δυο εποχιακοί, δούλευαν σε καλλιέργειες. Μου εμειναν δύο πράγματα από αυτή τη συνάντηση. Πρώτον το ότι ο ένας, όντας γύρα στα 30-35, δεν ήξερε λέξη ελληνικά, ενώ είχε πάει και στρατό (που ηταν η πρώτη του φορά που "κατέβηκε" στην Ελλάδα εκτος Θράκης). Ο άλλος ήξερε κατι λέξεις. Και με ρωτούσαν, επειδη "είσαι απο την Αθήνα", εν ετει 2013, αν υπάρχει πράγματι οικονομική κρίση στην Ελλάδα/Αθηνα η τα γράφουν αυτά μονο οι εφημερίδες, γιατί γι'αυτούς κρίση στη Θράκη δεν υπηρχε. Γιατί δεν ομιλούμε και για τα προνόμια εισαγωγής στα ελληνικά πανεπιστήμια; Α και οι μπάρες στη Θράκη το 90, ουτε συνιστά πογκρόμ (λεξη που περιγράφει την εθνοκάθαρση εβραίων άλλων μειονοτήτων και τις εξορίες στη Σιβηρία) ούτε συγκρίνεται με αυτά που υπέστη η ελληνική κοινότητα της Τουρκίας. Οι λέξεις με μέτρο, θα συμβούλευα τον αγαπητό δημοσιογράφο-ποιητή.
Κατά τα άλλα, θα ηθελα να προσθεσω ότι και πολιτιστικά θα έπρεπε να αναδεικνύονται ατομα της κοινότητάς τους στην Ελλάδα περισσότερο. Γιατί να διακρίνεται για την ποίησή του στο Αζερμπαϊτζάν και εμείς να μην παίρνουμε πρέφα; Προφανώς όχι μόνο γλώσσας, αφού τα τουρκικά δεν είναι αζέρικα...
avatar
Γράφων 12.12.2017 | 10:22
μία υποσημείωση σε όσα νομίζω ότι ορθά αναφέρεις: ακηδεμόνευτη μειονότητα είναι είτε μια μειονότητα εν αναμονή κηδεμόνα είτε μια μειονότητα με σκιώδη κηδεμόνα. Όπως το "ακηδεμόνευτο" Κοσσυφοπέδιο. Απλά τα Βαλκάνια είναι πολύ εύφλεκτα για να μιλάμε για έλλειψη κηδεμόνων ελαφρά τη καρδία.

Κατά τα λοιπά δεν μπορώ να πάρω θέση σε ένα τόσο λεπτό ζήτημα με καφενειακό ξερολισμό.
avatar
Ανώνυμος/η 13.12.2017 | 00:54
Μα.... δεν αναφέρθηκα σε "ακηδεμόνευτη μειονότητα"...

Επίσης, η περιγραφή γεγονότος που έζησα, όπως και το σχόλιο περί υπαρκτής νομοθεσίας σε σχέση με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια δεν συνιστά "καφενειακό ξερολισμό¨.
avatar
Γράφων 13.12.2017 | 11:07
Ζητώ συγγνώμη αν δεν το έθεσα σωστά:
Ο καφενειακός ξερολισμός αναφερόταν σε πιθανή δικιά μου εκτενή απάντηση. Έχεις δίκιο, ήταν σα να αναφερόμουν σε εσένα, κάτι που δεν ισχύει. Απλά ήθελα να πω ότι εγώ δεν έχω την απαραίτητη γνώση για το θέμα.
avatar
το γελαστό νερό 11.12.2017 | 23:40
Τολμά να εφευρίσκει αναλογίες με την εθνοκάθαρση του 54 ή 65 και τη ζωή της δικής του μειονότητας στην Ελλάδα;
Οι αριθμοί αποτελούν ατράνταχτη απόδειξη.
Πόσοι μουσουλμάνοι εδώ σήμερα και πόσοι ΕΛΛΗΝΕΣ στην ΠΟΛΗ ή την Ίμβρο και την Τένεδο σήμερα;
Απορώ πως δεν του το επισημάνατε Κύριε.
avatar
το γελαστό νερό 11.12.2017 | 23:48
p.s.
Θα τον βόλευε ενδεχομένως να μην υπήρχαν Πομάκοι και Ρομά.
Να ήταν όλοι Τούρκοι.
Κρίμα ειδικώς για την ιδιότητα του ποιητή.
Ι.Β. Μαϊοριανός 12.12.2017 | 07:18
Ενώ στα "του οίκου του" σε πολλά, αν όχι σε όλα, συμφωνούμε. Ενώ στο γενικό πλαίσιο που έχει να κάνει με τη λειτουργία της πολιτείας όσον αφορά διάφορα θέματα που σχετίζονται με τους μειονοτικούς, έχει λογικές προτάσεις. Εκεί που άρχισε να κάνει ιστορικές συγκρίσεις και να αναφέρει ιστορικά παραδείγματα... το έχασε εντελώς. Και το τερμάτισε με την αναφορά στους Τσάμηδες (γνωστοί για την συνεργασία τους, στον πόλεμο, με τους ναζί και για την τότε δράση τους).

avatar
billSKP 13.12.2017 | 11:18
μια χαρά είναι οι Μουσουλμάνοι με την κατάσταση ως έχει. Προνόμια και από τις 2 πλευρες.
avatar
FreeKurdish 17.12.2017 | 15:19
Στην Τουρκία υπάρχουν ακόμα 70.000 Αρμένιοι ιδίως στην Κων/πόλη.Δυστυχώς η Ελληνική μειονότητα έχει πια μόλος 3.000 άτομα. Οσον αφορα τους Κούρδους επειδή είμαι Κούρδος ένας λόγος που οι Κούρδοι καταπιέζονται είναι γιατί δεν αφωμειώθηκαν από τους Τούρκους. Επιπλέον οι μειονοτικοί για εισαγωγή σε Παν/μια για βαθμούς κτλ έχουν ένα απααφελτο
avatar
FreeKurdish 17.12.2017 | 15:20
Να καταργηθεί και το μπόνους των μειονοτικών της Θράκης.