Με την καμπάνια «We are hiring» επιχειρούν μια ακόμα τομή, αποφασίζοντας πως γι' αυτές τις τρεις θέσεις εργασίας δεν θα βασιστούν στα προσωπικά στοιχεία, το παρουσιαστικό, την ηλικία, την εθνικότητα, το γένος των υποψήφιων, αλλά αποκλειστικά και μόνο στις ικανότητές τους
Ελλάδα

H Στέγη προσλαμβάνει τις ιδέες σου, όχι την ταυτότητά σου: «Τυφλές προσλήψεις» για 3 νέες θέσεις εργασίας

Ένας πρωτοποριακός τρόπος προσλήψεων για 3 διαφορετικές θέσεις εργασίας εφαρμόζεται από τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

«Προσλαμβάνουμε τις ιδέες σου, όχι την ταυτότητά σου»: με αυτό τον πρωτότυπο τρόπο η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση ανακοίνωσε στα social media τρεις νέες θέσεις εργασίας που έχουν ανοίξει στους κύκλους της. 

 

Η μέθοδος των «τυφλών προσλήψεων» είναι κάτι μάλλον πρωτόγνωρο στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι στο εξωτερικό εφαρμόζεται σε διάφορες περιπτώσεις εδώ και δεκαετίες. Σύμφωνα με σχετικό άρθρο των New York Times, στα '70s οι συμφωνικές ορχήστρες αποτελούνταν ακόμα σχεδόν αποκλειστικά από λευκούς άνδρες, καθώς οι διευθυντές ισχυρίζονταν ότι ήταν οι μόνοι που διέθεταν τα κατάλληλα προσόντα. Τότε, σε πολλές ορχήστρες εφαρμόστηκε η διαδικασία των τυφλών οντισιόν, όπου οι κριτές δεν μπορούσαν να δουν τα πρόσωπα των υποψήφιων μουσικών και συχνά δεν μπορούσαν καν να τους ακούσουν να προσέρχονται στην αίθουσα, εξαιτίας των χαλιών που κάλυπταν τα δάπεδα, ώστε να μην καταλαβαίνουν αν πρόκειται για άντρες ή γυναίκες. Η Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστόνης ήταν η πρώτη που εισήγαγε αυτή την τακτική το 1952 και πολλές άλλες ακολούθησαν, ειδικά μετά από μια διαβόητη υπόθεση ρατσιστικής αντιμετώπισης δύο μαύρων μουσικών στη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, το 1969. Έκτοτε, ερευνητές του Χάρβαρντ και του Πρίνστον μελέτησαν τα στατιστικά και βρήκαν ότι οι τυφλές οντισιόν αύξησαν την πιθανότητα να επιλεγεί γυναίκα κατά ένα ποσοστό που κυμαινόταν από 25 έως 46%.

 

Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση είναι, εκτός των άλλων, ένας πολιτιστικός οργανισμός πρωτοπόρος στην Ελλάδα για τη θέση που λαμβάνει ως προς τα ανθρώπινα δικαιώματα, την έμπρακτη στήριξη των μειονοτήτων και γενικότερα την όλη στάση της ηγεσίας και των εργαζομένων στην καθημερινότητα και τη ζωή στην πόλη. Με την καμπάνια «We are hiring» επιχειρούν λοιπόν μια ακόμα τομή, αποφασίζοντας πως γι' αυτές τις τρεις θέσεις εργασίας δεν θα βασιστούν στα προσωπικά στοιχεία, το παρουσιαστικό, την ηλικία, την εθνικότητα, το γένος των υποψήφιων, αλλά αποκλειστικά και μόνο στις ικανότητές τους, θέτοντας παράλληλα ένα αξιοθαύμαστο παράδειγμα προς μίμηση για όλες τις μεγάλες εταιρείες της Ελλάδας, αναφορικά με την ανάγκη για διαφορετικότητα και μεγαλύτερη συμπερίληψη. Φυσικά, κάποια στιγμή, θα χρειαστεί να γίνουν συνεντεύξεις από κοντά για την τελική επιλογή, αλλά το αδιάβλητο θα διασφαλιστεί, κρατώντας την όλη διαδικασία «τυφλή», για όσο περισσότερο είναι δυνατό.

 

Η ιδέα πίσω από την ανακοίνωση είναι ένας ουσιαστικός, όσο και συμβολικός τρόπος για να δείξουμε πως η έμπνευση, η ικανότητα, το ταλέντο, η όρεξη για δουλειά δεν έχουν να κάνουν με το πού γεννήθηκες, με το πώς επιλέγεις να ζήσεις, με το φύλο, με τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή με την ηλικία. Καταλήξαμε σε αυτή την πρόταση γιατί συνοψίζει όλα όσα πιστεύουμε: σημασία έχει ο τρόπος με τον οποίο σκέφτεσαι, όχι η ταμπέλα που σου έχει επιβάλει η κοινωνία.

 

Θα φέρουν λοιπόν αυτές οι «τυφλές» προσλήψεις το τέλος του βιογραφικού, της ευνοιοκρατίας, του «ονόματος», των συστάσεων, των «κονέ»; Ο Υπεύθυνος Περιεχομένου της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση Δημήτρης Θεοδωρόπουλος εξηγεί: 

 

— Πώς προέκυψε αυτός ο πρωτότυπος τρόπος ανοιχτού καλέσματος για τις τρεις νέες θέσεις εργασίας του Ιδρύματος Ωνάση; Γιατί καταλήξατε συγκεκριμένα στην πρόταση για «απόκρυψη» των προσωπικών στοιχείων (ονοματεπώνυμο, ηλικία, γένος, εθνικότητα) των ενδιαφερόμενων;

Προέκυψε από τον τρόπο που προκύπτουν όλα: από την παρατήρηση της κοινωνίας, από τη γνώση πως ζούμε σε μια χώρα που ακόμα παλεύει να κατανοήσει –και απέχει αρκετά από το να λύσει– όλες τις ξεπερασμένες προκαταλήψεις, τους αποκλεισμούς, τους περιορισμούς με τους οποίους συμβιώνουμε καθημερινά. Προέκυψε επίσης από την καθημερινότητα μας. Από τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε στο Ίδρυμα Ωνάση: Προσπαθώντας να δημιουργήσουμε τις συνθήκες, να αμφισβητήσουμε τα στερεότυπα και να πυροδοτήσουμε τις συζητήσεις που θα οδηγήσουν σε μια καλύτερη κοινωνία – στα αγγλικά που είναι η γλώσσα στην οποία κυκλοφόρησε η αγγελία, καθώς δεν απευθύνεται μόνο σε Έλληνες, ακούγεται ακόμα πιο ωραίο: "shape and shake society".

 

Η ιδέα πίσω από την ανακοίνωση είναι ένας ουσιαστικός, όσο και συμβολικός τρόπος για να δείξουμε πως η έμπνευση, η ικανότητα, το ταλέντο, η όρεξη για δουλειά δεν έχουν να κάνουν με το πού γεννήθηκες, με το πώς επιλέγεις να ζήσεις, με το φύλο, με τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή με την ηλικία. Καταλήξαμε σε αυτή την πρόταση γιατί συνοψίζει όλα όσα πιστεύουμε: σημασία έχει ο τρόπος με τον οποίο σκέφτεσαι, όχι η ταμπέλα που σου έχει επιβάλει η κοινωνία.

 

— Ζητάτε βιογραφικό για να γίνει κάποια πρώτη διαλογή; Πώς κάποιος θα απαντήσει στις ερωτήσεις της φόρμας χωρίς να «αποκαλυφθεί» η πραγματική του ταυτότητα;

Η διαδικασία είναι η εξής: Στην πρώτη διαλογή δεν ζητάμε ούτε όνομα, ούτε στοιχεία, ούτε βιογραφικό. Αρκεί η δημιουργία ενός λογαριασμού μέσω του onassis.org και η εύρεση ενός nickname. Ο ενδιαφερόμενος πρέπει απλά να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις που έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να φανεί το ταλέντο, η αντίληψη του, η προσέγγιση των πραγμάτων. Παράλληλα, ζητάμε ένα δείγμα προηγούμενης δουλειάς και πάλι σε επίπεδο ανωνυμίας. Σε όλη τη διαδικασία της πρώτης φάσης, θα μπορούσε κάποιος να συμμετάσχει με ένα ψευδώνυμο όπως Michael Jordan ή Madonna ή οτιδήποτε άλλο θέλει. Αν στη διαδικασία της δεύτερης φάσης, στη συνέντευξη, δεν εμφανιστεί ο MJ ή η βασίλισσα της ποπ για να ζητήσουν δουλειά στην Αθήνα, κανείς δεν θα ασχοληθεί με το ψευδώνυμο που επελέγη.

 

 

— Πρακτικά πόσο πιο εύκολη ή δύσκολη θα είναι η διαδικασία της τελικής επιλογής; Θα ακολουθήσουν συνεντεύξεις;

Νομίζω πως από άποψη όγκου εργασίας, κάθε διαδικασία τελικής επιλογής σε έναν χώρο εργασίας όπως το Ίδρυμα Ωνάση είναι δύσκολη, ακόμα και αν είχαμε ακολουθήσει τον παραδοσιακό τρόπο του ανοιχτού βιογραφικού – το ταλέντο που υπάρχει στη χώρα, οι ευκαιρίες και οι προοπτικές του χώρου εργασίας εγγυώνται πως θα υπάρξουν αρκετές αιτήσεις.

 

Σε δεύτερο χρόνο, αφού φτάσουν οι ιδέες και οι απαντήσεις στις ερωτήσεις, θα τις διαβάσουμε, θα τις κατατάξουμε, θα τις ξεδιαλέξουμε και έπειτα θα ακολουθήσει και συνέντευξη από κοντά. Η λογική, όμως, είναι να κάτσουμε απέναντι από έναν άνθρωπο που θα μας έχει δείξει το πώς σκέφτεται και όχι τι λένε οι συνθήκες γι' αυτόν. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να κάνεις σχέσεις: Πρώτα βλέπεις πώς σκέφτεται ο άλλος και έπειτα ακούς τι λένε οι άλλοι γι' αυτόν. Αν έχει καν νόημα να τους ακούσεις.

 

— Τι είναι αυτό που ζητάτε συνολικά από τους ενδιαφερόμενους και ποια qualifications πρέπει να διαθέτουν για τα επιμέρους positions;

Συνολικά από τους ενδιαφερόμενους ζητούμε τις ιδέες τους, την περιέργειά τους, την όρεξή τους, το ανοιχτό μυαλό τους και τη διάθεση να δοκιμάσουν κάνοντας ακόμα και λάθη – όχι όμως τα ίδια λάθη πολλές φορές. Τα υπόλοιπα από κοντά.

 

Σε πιο συγκεκριμένα qualifications, ο/η Social Media Editor θα πρέπει να έχει:

- Σπουδές Ψηφιακού Μάρκετινγκ, ΜΜΕ και/ή Επικοινωνίας

- Τουλάχιστον 3 έτη επαγγελματικής εμπειρίας στην ανάπτυξη περιεχομένου για διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης

- Άριστη γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας

- Δυνατότητα επεξεργασίας εικόνων

 

Ο/Η Senior Graphic Designer θα πρέπει να έχει:

- Σχετικές σπουδές

- Τουλάχιστον 6 έτη εμπειρίας

- Οργανωτικές δεξιότητες

- Άριστη γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας

- Αντίληψη του τρόπου λειτουργίας των κοινωνικών δικτύων

- Θετικό πνεύμα συνεργασίας

- Ηγετικές ικανότητες

 

Και ο/η Audience & Client Development Coordinator θα πρέπει να έχει:

- Σπουδές Ψηφιακού Μάρκετινγκ ή/και Επικοινωνίας

- Τουλάχιστον 5 έτη εμπειρίας σε παρόμοια θέση (ή σε γραφείο CRM)

- Άριστη γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας

- Άρτια τεχνογνωσία των ψηφιακών πλατφορμών

- Εμπειρία στη διαχείριση πελατών (CRM)

- Θετικό πνεύμα συνεργασίας

 

— Γιατί κάποιος να εργαστεί στο Ίδρυμα Ωνάση και τη Στέγη; Από την ως τώρα εμπειρία σου, ποιο θα είναι το προσωπικό όφελος που θα αποκομίσει;

Αντιστρέφοντας το ερώτημα θα αναρωτιόμουν γιατί κάποιος –που βρίσκεται σε ένα συγγενές αντικείμενο– να μη θέλει να εργαστεί στο Ίδρυμα Ωνάση και τη Στέγη. Σε έναν χώρο δημιουργίας, ελευθερίας, σε ένα διεθνές περιβάλλον που ανανεώνεται διαρκώς, σε μια εργασιακή κουλτούρα που υποστηρίζει και υποδέχεται τις ξεχωριστές απόψεις και τη μοναδική ιστορία του καθενός. Μεταξύ άλλων, το προσωπικό όφελος είναι πως μάλλον δεν θα βαρεθεί ποτέ. Και δεν είναι λίγο.

 

Info

Περισσότερες πληροφορίες εδώ >>> https://www.onassis.org/el/news/we-are-hiring-your-ideas-not-your-id

 

Ελλάδα