5 πράγματα που κάνετε λάθος, από την ώρα που ανοίγετε τα μάτια σας
Ψυχή&Σώμα

5 πράγματα που κάνετε λάθος, από την ώρα που ανοίγετε τα μάτια σας

...και σαμποτάρετε την ευτυχία και τη δημιουργικότητά σας μέσα στη μέρα

Λένε ότι ο άνθρωπος κάνει λάθη από την ώρα που ξυπνάει μέχρι την ώρα που θα πέσει και πάλι για ύπνο. Και μάλλον δεν πρόκειται για υπερβολή, αφού ακριβώς την ώρα που ξυπνάμε - ή προσπαθούμε, τουλάχιστον- κάνουμε μικροπράγματα που σαμποτάρουν όλη μας τη μέρα και μαζί την πιθανότητα να ευτυχήσουμε. 

 

Για παράδειγμα: 

 

1.

Πατάμε το snooze. Συνεχόμενα. 

Το ξυπνητήρι χτυπάει, αλλά εμείς θέλουμε 5 λεπτά ακόμη. Και 10 και πάει λέγοντας. Όσο περισσότερο, όμως, πατάμε την "αναβολή αφύπνισης", τόσο βυθιζόμαστε, ξανά και ξανά, σε κύκλους ύπνου που δεν θα ολοκληρώσουμε ποτέ. Ο οργανισμός μας παίρνει το απολύτως λάθος μήνυμα -ότι θα ξανακοιμηθούμε, δηλαδή- και στο τέλος σηκωνόμαστε από το κρεβάτι, πιο κουρασμένοι από ποτέ. 

 

2.

Ελέγχουμε μηνύματα, mails και notifications με το που ανοίγουμε τα μάτια μας. 

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι πρόκειται για τη συνήθεια που άπαξ και αποκτήσει κανείς, είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποβάλλει. Το υγιές είναι να ελέγχουμε υποχρεώσεις, εκκρεμότητες και πρόγραμμα ημέρας, τουλάχιστον μία ώρα μετά την αφύπνιση μας, όταν σώμα και πνεύμα έχουν ξυπνήσει πλήρως και μπορούν να διαχειριστούν δύσκολες καταστάσεις, αγχώδεις προθεσμίες και γενικώς κρίσιμες καταστάσεις. Σε διαφορετική περίπτωση, βυθιζόμαστε σε έναν στρεσογόνο κύκλο που επιβαρύνει την καρδιά, αυξάνει την αρτηριακή πίεση και εκτοξεύει τα επίπεδα άγχους. 

 

3.

Πίνουμε καφέ, ενώ τρέχουμε να ετοιμαστούμε. 

Τις πρωινές ώρες, μεταξύ 8 και 9 το πρωί, το σώμα παράγει τα υψηλότερα επίπεδα κορτιζόλης, που ρυθμίζουν τα επίπεδα ενέργειας. Η κατανάλωση καφέ πριν από αυτές τις ώρες, μειώνει την κορτιζόλη. Η καλύτερη ώρα για τον πρώτο καφέ της ημέρας είναι μετά τις 9.30 το πρωί. 

 

 

4.

Δεν τρώμε πρωινό 

Το πρώτο γεύμα της ημέρας είναι εκείνο που κινητοποιεί τον μεταβολισμό και ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Η πρωινή πείνα, ακόμη κι όταν δεν γίνεται αντιληπτή, μας κάνει εριστικούς και δεν μας επιτρέπει να συγκεντρωθούμε σ' αυτό που έχουμε να φέρουμε εις πέρας. Οι διαιτολόγοι προτείνουν ελαφρύ πρωινό, για όσους δεν έχουν όρεξη το πρωί. Δημητριακά και χυμοί φρούτων είναι ό,τι πρέπει ακόμη και για τους πιο δύσκολους... 

 

5.

Φτάνουμε στη δουλειά με καθυστέρηση

Δεν έχει σημασία αν αναπληρώνουμε τον χρόνο, φεύγοντας αργότερα. Οι ώρες που χάνονται το πρωί είναι οι πιο παραγωγικές και κυρίως εκείνες που διασφαλίζουν τις υγιείς σχέσεις με προϊσταμένους και συναδέλφους. Αθροιστικά, όλα τα παραπάνω λάθη συμβάλλουν στο να καταστρέφουν κάθε μέρα κι από λίγο, να φέρνουν γκρίνια στις επαφές και χαμηλούς ρυθμούς απόδοσης... Ό,τι μπορεί να βελτιώσει κανείς, κέρδος προκύπτει!

 

Με στοιχεία από Business Insider

 

 

Ψυχή&Σώμα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς να μάθουμε να διαχειριζόμαστε το στρες αναπνέοντας σωστά

Ψυχή&Σώμα Πώς να μάθουμε να διαχειριζόμαστε το στρες αναπνέοντας σωστά

1.4.2020
Κορωνοϊός και σεξ: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Ψυχή&Σώμα Κορωνοϊός και σεξ: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

31.3.2020
8 apps για να κάνετε διαλογισμό στο σπίτι

Ψυχή&Σώμα 8 apps για να κάνετε διαλογισμό στο σπίτι

30.3.2020
Πώς να ξαναβάλουμε τη γυμναστική στο ημερήσιο πρόγραμμά μας μένοντας στο σπίτι

Ψυχή&Σώμα Πώς να ξαναβάλουμε τη γυμναστική στο ημερήσιο πρόγραμμά μας μένοντας στο σπίτι

30.3.2020
Μπορούμε να περάσουμε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά μας όταν βρισκόμαστε μαζί τους 24 ώρες το 24ωρο;

Ψυχή&Σώμα Μπορούμε να περάσουμε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά μας όταν βρισκόμαστε μαζί τους 24 ώρες το 24ωρο;

28.3.2020
Η θεραπευτική αξία της κηπουρικής σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς

Ψυχή&Σώμα Η θεραπευτική αξία της κηπουρικής σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς

28.3.2020
12 πιθανά μαθήματα από τον ιό. Του Στέφανου Ξενάκη

Ψυχή&Σώμα 12 πιθανά μαθήματα από τον ιό. Του Στέφανου Ξενάκη

28.3.2020
Οι σχέσεις στην εποχή του κορωνοϊού: Μία ψυχολόγος εξηγεί τι εντάσεις αναφύονται στον υποχρεωτικό εγκλεισμό

Ψυχή&Σώμα Οι σχέσεις στην εποχή του κορωνοϊού: Μία ψυχολόγος εξηγεί τι εντάσεις αναφύονται στον υποχρεωτικό εγκλεισμό

26.3.2020
Ικαρία: Το πρώτο όμορφο πράγμα της Κυριακής 22 Μαρτίου

Ψυχή&Σώμα Ικαρία: Το πρώτο όμορφο πράγμα της Κυριακής 22 Μαρτίου

22.3.2020
Απλές συμβουλές για να αντέξουμε στην καραντίνα από έναν αστροναύτη που πέρασε ένα χρόνο στο διάστημα

Ψυχή&Σώμα Απλές συμβουλές για να αντέξουμε στην καραντίνα από έναν αστροναύτη που πέρασε ένα χρόνο στο διάστημα

22.3.2020
2 Σχόλια
avatar
ellemichael 3.2.2017 | 16:07
"Δημητριακά και χυμοί φρούτων είναι ό,τι πρέπει ακόμη και για τους πιο δύσκολους..."

Αμάν με τους φρουτοχυμούς σας, ο χειρότερος τρόπος κατανάλωσης φρούτου, χάνεται όλη η ουσία. Ή το φρούτο όπως είναι ή πολτοποιημένο (smoothie) αλλιώς είναι σαν να πίνεις ένα ποτήρι ζάχαρη!
επιπλέω 7.2.2017 | 21:29
Αμα εισαι "δυσκολος" το καλύτερο είναι κανα κεκάκι, κανένα κρουασανάκι, κανένα τοστάκι, κανενα τυροπιτάκι... Νοστημα και απλά πράγματα. Ασε τα φρουτα για πιο μετα