Όσο περισσότερα ντους, τόσο το καλύτερο. Είναι ο πιο υγιεινός τρόπος για να διατηρηθεί η θερμοκρασία του σώματος -που έτσι κι αλλιώς ανεβαίνει τις ημέρες της ωορρηξίας, αλλά και της περιόδου- σε φυσιολογικά επίπεδα.
Ψυχή&Σώμα

Καλοκαίρι και περίοδος: 6 tips για να επιβιώσετε

Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τους πόνους, τις κράμπες και την αυξημένη ροή της περιόδου, μπορούν να μετατρέψουν το καλοκαίρι σε εφιάλτη. Ή μήπως όχι;

Δεν υπάρχει μήνας του χρόνου που η περίοδος να είναι... καλά νέα για μία γυναίκα -εκτός κι αν έχει προηγηθεί σημαντική καθυστέρηση, οπότε αναθεωρούμε-, αλλά τους καλοκαιρινούς μήνες εκείνες οι μέρες μπορούν να μετατραπούν σε εφιάλτη. Οι υψηλές θερμοκρασίες, η υγρασία, το αίσθημα κόπωσης που έτσι κι αλλιώς προκαλεί αυτή η λειτουργία του γυναικείου σώματος κάνουν πολλές φορές την καθημερινότητα ανυπόφορη. Αν όλο αυτό συνδυαστεί με τους πόνους, τις κράμπες, τα "όχι" και τους περιορισμούς σε συγκεκριμένα ρούχα (ο εφιάλτης των λευκών παντελονιών ξαναχτυπά!) και δραστηριότητες, τότε -βουαλά!- έχουμε μία μίνι κόλαση δωράκι αποκλειστικά δικό μας, τους πιο (υποτίθεται) ξένοιαστους μήνες του χρόνου. Υπάρχουν, όμως, μερικά tips που μπορούν να κάνουν την κατάσταση λίγο πιο ανώδυνη και περισσότερο υποφερτή και που απομακρύνουν την αγωνία ενός λεκέ, μιας λιποθυμίας και όλων εκείνων των ημερών που απλώς θέλουμε να κρυφτούμε τυλιγμένες αεροστεγώς μέσα στον καταψύκτη μας. 

 

Για πολλές γυναίκες το σεξ κατά τη διάρκεια της περιόδου αποτελεί αν όχι ταμπού, κάτι που απλώς δεν μπορούν να απολαύσουν, λόγω της ροής και όσων τη συνοδεύουν. Ωστόσο, πολλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι οργασμοί μπορούν να ανακουφίσουν τον πόνο και τις κράμπες που η εμμηνόρροια προκαλεί.

 

1.

Λέμε "όχι" στα βαριά γεύματα και στο αλάτι 

Οι μεγάλες ποσότητες φαγητού αυξάνουν το "φούσκωμα" που ούτως ή άλλως η περίοδος προκαλεί και οι αλατισμένες τροφές βοηθούν την κατακράτηση υγρών που κάνει πολλές γυναίκες να νιώθουν (και να είναι) πρησμένες σε όλο τους το σώμα. Μικρά ελαφριά γεύματα, φρούτα, λαχανικά και πολλά υγρά θα περιορίσουν το φαινόμενο, ενώ θα απομακρύνουν εκείνο το δυσάρεστο αίσθημα υπνηλίας και απερίγραπτης κούρασης που σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες ρίχνουν τις άμυνες του οργανισμού. Επίσης, μακριά από τηγανιτά, αναψυκτικά και πικάντικα εδέσματα εκείνες τις μέρες. 

 

2.

Συχνά μπάνια 

Όσο περισσότερα ντους, τόσο το καλύτερο. Είναι ο πιο υγιεινός τρόπος για να διατηρηθεί η θερμοκρασία του σώματος -που έτσι κι αλλιώς ανεβαίνει τις ημέρες της ωορρηξίας, αλλά και της περιόδου- σε φυσιολογικά επίπεδα. Επίσης, το δροσερό νερό αναζωογονεί τις αισθήσεις που πέφτουν σε λήθαργο εκείνες τις μέρες και κρατά σε ετοιμότητα σώμα και πνεύμα. 

 

3.

Ήπιας έντασης άσκηση 

Μπορείτε να αποφύγετε το γυμναστήριο, αλλά επιλέξτε έναν έντονο περίπατο που θα διευκολύνει τη ροή και τη φυσιολογική κυκλοφορία του αίματος στο σώμα σας. Είναι ο καλύτερος τρόπος -μαζί με ένα - δύο ήπια μυοχαλαρωτικά- για να αντιμετωπίσετε τους πόνους και τις απαίσιες κράμπες που κάνουν τις περισσότερες γυναίκες να πιστεύουν ότι θα κρατήσουν για πάντα, εκτός κι αν μείνουν καθηλωμένες στο κρεβάτι για αρκετές ώρες.

 

4.

Όχι αποτρίχωση ή άλλα extreme sports ομορφιάς εκείνες τις μέρες

Το αίσθημα του πόνου σε οποιοδήποτε σημείο του γυναικείου σώματος είναι πολύ πιο έντονο τις μέρες της περιόδου. Τα οιστρογόνα κάνουν τη δουλειά τους μια χαρά -κατακλύζουν το σώμα σας, εν ολίγοις- και αυτό σας καθιστά απολύτως ευαίσθητες σε κάθε άγγιγμα, πόσω μάλλον στην επαφή ακόμη και με το τσιμπιδάκι των φρυδιών που λέει ο λόγος. Ακυρώστε τα ραντεβού με την αισθητικό για λίγες μέρες μετά. Δεν υπάρχει λόγος για άσκοπο πόνο.

 

5.

Ναι στη μεσημεριανή σιέστα

Αν έχετε τη δυνατότητα να κοιμηθείτε για 30 - 45 λεπτά της ώρας, κάντε το. Όχι περισσότερο από αυτό, όμως. Ο ύπνος στις ζεστές καλοκαιρινές μέρες από απόλαυση και ξεκούραση για το σώμα μπορεί να μετατραπεί σε μία ανυπόφορη ημικρανία, δύσκολα διαχειρίσιμη ειδικά κατά τη διάρκεια της περιόδου. Μισή ώρα είναι αρκετή για να ανακτήσετε δυνάμεις και να συνεχίσετε τη μέρα σας. Ακόμη, όμως, κι αν το να ξαπλώσετε δεν είναι ακριβώς εύκολο, δοκιμάστε να μείνετε για λίγο μόνη σ' ένα σκοτεινό δροσερό δωμάτιο με τα μάτια κλειστά. Θα νιώσετε καλύτερα ή τουλάχιστον λιγότερο αβοήθητη απ' όλο αυτό που συμβαίνει στο σώμα σας. 

 

6.

Το σεξ βοηθάει 

Για πολλές γυναίκες το σεξ κατά τη διάρκεια της περιόδου αποτελεί αν όχι ταμπού, κάτι που απλώς δεν μπορούν να απολαύσουν, λόγω της ροής και όσων τη συνοδεύουν. Ωστόσο, πολλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι οργασμοί μπορούν να ανακουφίσουν τον πόνο και τις κράμπες που η εμμηνόρροια προκαλεί. Αν ο σύντροφος δεν έχει πρόβλημα με αυτό, οι γυναικολόγοι δεν έχουν κάποια αντίρρηση στο σεξ κατά τη διάρκεια της περιόδου, υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι κανόνες υγιεινής.  

 

7.

Ταλκ. Κάνει θαύματα

Όσο φιλικό κι αν είναι προς το δέρμα της ευαίσθητης περιοχής το υλικό από το οποίο κατασκευάζονται οι σερβιέτες, οι ερεθισμοί λόγω της τριβής και της ζέστης είναι ένα μικρό ή μεγάλο βάσανο. Λίγη ταλκ -αυτή που χρησιμοποιούμε για τα μωρά- μπορεί να διατηρήσει την περιοχή δροσερή και προστατευμένη ή να ανακουφίσει από ήδη υπάρχοντες ερεθισμούς.

 

Με στοιχεία από Bustle.com, Women'SHealth.com

Ψυχή&Σώμα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έχω κυτταρίτιδα, ε και;

Ψυχή&Σώμα Έχω κυτταρίτιδα, ε και;

8.7.2020
Αντιγόνη Πάντα Χαρβά: «Χριστέ μου, το λίπος θα σε καταπιεί»

Ψυχή&Σώμα Αντιγόνη Πάντα Χαρβά: «Χριστέ μου, το λίπος θα σε καταπιεί»

2.7.2020
Οι εταιρείες καλλυντικών αναγκάζονται να "καθαρίσουν" την εικόνα τους

Ψυχή&Σώμα Οι εταιρείες καλλυντικών αναγκάζονται να "καθαρίσουν" την εικόνα τους

29.6.2020
Πώς να αντιμετωπίσετε τη χρόνια φλεβική ανεπάρκεια

Ψυχή&Σώμα Πώς να αντιμετωπίσετε τη χρόνια φλεβική ανεπάρκεια

29.6.2020
Η δουλειά που κάνεις, ο άνθρωπος που είσαι: ένα υπέροχο κείμενο για την εργασία ως ταυτότητα

Ψυχή&Σώμα Η δουλειά που κάνεις, ο άνθρωπος που είσαι: ένα υπέροχο κείμενο για την εργασία ως ταυτότητα

19.6.2020
H επικεφαλής της Α' Παιδιατρικής Κλινικής στο ΙΑΣΩ Παίδων δίνει πολύτιμες συμβουλές στους γονείς

Ψυχή&Σώμα H επικεφαλής της Α' Παιδιατρικής Κλινικής στο ΙΑΣΩ Παίδων δίνει πολύτιμες συμβουλές στους γονείς

19.6.2020
Η dream team των ειδικών στο ΙΑΣΩ Παίδων, του ηγέτη στη φροντίδα των παιδιών μας

Ψυχή&Σώμα Η dream team των ειδικών στο ΙΑΣΩ Παίδων, του ηγέτη στη φροντίδα των παιδιών μας

15.6.2020
Μακροχρόνια αποτελεσματικότητα και ασφάλεια στη θεραπεία της νωτιαίας μυϊκής ατροφίας

Ψυχή&Σώμα Μακροχρόνια αποτελεσματικότητα και ασφάλεια στη θεραπεία της νωτιαίας μυϊκής ατροφίας

15.6.2020
Μελέτη ιχνηλατεί την ικανότητα καρκινογένεσης των θερμαινόμενων προϊόντων καπνού έναντι των συμβατικών τσιγάρων

Ψυχή&Σώμα Μελέτη ιχνηλατεί την ικανότητα καρκινογένεσης των θερμαινόμενων προϊόντων καπνού έναντι των συμβατικών τσιγάρων

15.6.2020
Οι ασθενείς με χρόνια νοσήματα αντιμέτωποι με τον καύσωνα και τον κορωνοϊό

Ψυχή&Σώμα Οι ασθενείς με χρόνια νοσήματα αντιμέτωποι με τον καύσωνα και τον κορωνοϊό

15.6.2020
2 Σχόλια
Maggie 25.7.2017 | 12:48
Ταλκ; Το ταλκ με οποιοδήποτε υγρό γίνεται λάσπη.
eraki 25.7.2017 | 14:28
Κι εγώ το ίδιο σκέφτηκα, αλλά μήπως εννοεί μεταξύ των ποδιών που λόγω ζέστης και τριβής κοκκινίζουν και ενοχλούν επιπλέον.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια