Απλά τρικ μπορούν να βοηθήσουν τη διαδικασία προσαρμογής και να κάνουν τις πρώτες εβδομάδες του φθινοπώρου πιο ευχάριστες.
Ψυχή&Σώμα

Ομαλή προσγείωση στη φθινοπωρινή ρουτίνα

Μικρές μονοήμερες αποδράσεις και δραστηριότητες (όπως το να διαβάζουμε λίγες σελίδες από ένα αγαπημένο μας βιβλίο πριν κοιμηθούμε) μας βοηθούν να πέσουμε στα μαλακά.

Καλοκαίρι ήταν και τέλειωσε. Δηλαδή δεν τέλειωσε ακόμα, αλλά κοντεύει και η επιστροφή στην πόλη και στους ρυθμούς της είναι ένα αναγκαίο κακό αλλά και αναγκαία συνθήκη ώστε να συνεχίσουμε να χρηματοδοτούμε όλα μας τα θέλω, τα δικά μας και της οικογένειάς μας. Από αυτή την οπτική γωνία η επιστροφή στη φθινοπωρινή ρουτίνα δεν είναι κάτι αρνητικό και δεν χρειάζεται να είναι ανώμαλη.

 

Απλά τρικ μπορούν να βοηθήσουν τη διαδικασία προσαρμογής και να κάνουν τις πρώτες εβδομάδες του φθινοπώρου πιο ευχάριστες. Καταρχάς, οι ειδικοί συμβουλεύουν να μη βάζουμε ψηλά τον πήχη των προσδοκιών τις πρώτες ημέρες. Δεν θα καθαρίσουμε μέσα σε ένα 8ωρο το ασφυκτικά γεμάτο mail box, το γραφείο και τα συρτάρια του, ούτε θα ξεκινήσουμε πέντε πρότζεκτ την ίδια μέρα.

 

Ξεκινήστε βάζοντας τάξη στο σπίτι, γιατί η ακαταστασία δημιουργεί πρόβλημα στη συγκέντρωση, και συνεχίστε στην πόλη τις δραστηριότητες που σας άρεσαν το καλοκαίρι, όπως το να διαβάζετε ένα ωραίο μυθιστόρημα το βράδυ πριν από τον ύπνο ή στον πρωινό καφέ.

 

«Ξεκινήστε βάζοντας τάξη στο σπίτι, γιατί η ακαταστασία δημιουργεί πρόβλημα στη συγκέντρωση, και συνεχίστε στην πόλη τις δραστηριότητες που σας άρεσαν το καλοκαίρι, όπως το να διαβάζετε ένα ωραίο μυθιστόρημα το βράδυ πριν από τον ύπνο ή στον πρωινό καφέ. Τέλος, οργανώστε μικρές μονοήμερες αποδράσεις τα Σαββατοκύριακα, που δημιουργούν την ψευδαίσθηση πως το καλοκαίρι συνεχίζεται» συστήνει η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αλεξάνδρα Καππάτου.

 

Δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για το αν θα μπορέσουμε να ξυπνήσουμε εγκαίρως τα παιδιά για το σχολείο, καθώς αυτά έχουν μεγάλη δυνατότητα προσαρμογής στο νέο ωράριο. Πιο πολύ ζορίζονται οι ενήλικες και για να αποφύγουμε το ζόρι μια καλή ιδέα είναι να βάλουμε στόχο, όση δουλειά κι αν προκύψει, να κάνουμε 1-2 φορές την εβδομάδα κάτι που μας ευχαριστεί μετά το γραφείο, π.χ. μια ποδηλατάδα, μια έξοδο για θερινό σινεμά, μια βόλτα για παγωτό χωνάκι.

 

Ψυχή&Σώμα