ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
TO BLOG ΤΟΥ ΣΤΑΘΗ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΥ



Maya Deren. «Eίναι η μητέρα όλων μας»

 Maya Deren, Meshes of the Afternoon (1943). Ένα από τα ωραιότερα art films της ιστορίας του κινηματογράφου. Έχει επηρρεάσει κόσμο και κοσμάκη. Πολλά μυστηριώδη και αινιγματικά κολλήματα της indie/hipster αισθητικής (ναι, υπάρχει τέτοια :) έχουν εδώ την πρώτη ρίζα τους. Σφριγηλή και ενδελεχής, λες και δεν έχει περάσει ούτε μια μέρα― δεν πετάς καρέ. Οι άνθρωποι του κινηματογράφου την ξέρουν και την εκτιμούν. Καιρός να την γνωρίσει το μεγαλύτερο κοινό

 

 

 

 

 Maya Deren, Meshes of the Afternoon (1943). 15 λεπτά, 16 χιλιοστά, ασπρόμαυρη, mono

 

«Στόχος μου είναι να κάνω μία πειραματική κινηματογραφική ταινία -η οποία θα εστιάζει στις υλικές συνθήκες- και στην οποία θα προσπαθήσω να διαμορφώσω μία κινηματογραφική καλλιτεχνική φόρμα, που να προέρχεται από τις δημιουργικές δυνατότητες της ίδιας της κάμερας, απελευθερωμένη από την επιρροή άλλων καλλιτεχνικών ιδιωμάτων, όπως η λογοτεχνία, το θέατρο, η γλυπτική και οι παραστατικές τέχνες»
―Maya Deren, 1944
 
 «Το σινεμά της Maya Deren μας μεταφέρει από τα στούντιο: φέρνει μπροστά στα μάτια μας φυσικά γεγονότα, έμπλεα ψυχολογικών ερμηνειών, μας χτυπά απευθείας στην καρδιά, σε μια εποχή που αλλάζει, συνεχίζει, εξελίσσεται, στροβιλίζεται ή πετά μακριά.  Αποδρά κανείς από την ηλιθιότητα που με το ζόρι θέλει να σε κάνει να πιστέψεις κάτι και εγκλωβίζεται από την πραγματικότητα του κινηματογραφικού γεγονότος που συλλαμβάνει η Deren στο σημείο ακριβώς που ο φακός συνεργάζεται με μία ιδιοφυή εξερευνήτρια».
―Le Corbusier, 1945.
 
 «Eίναι η μητέρα όλων μας»
―Stan Brakhage 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kαι 2 πορτρέτα της Μάγια Ντέρεν
 

© Alexandr Hackenschmied, 1942-43 Maya
© Maya Deren