Αλήθειες κι αρλούμπες για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου
Lgbtqi+

Αλήθειες κι αρλούμπες για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου

Με το νέο υπό κατάθεση νομοσχέδιο τα πράγματα απλοποιούνται –ακόμα καλύτερα, εξανθρωπίζονται– αρκετά για την τρανς κοινότητα. Υπάρχουν όμως κάποια αγκάθια...

Το ότι υπάρχουν άνθρωποι –άνδρες, αλλά και γυναίκες, με τις δεύτερες συχνά να μένουν ακόμα και στο κινηματικό περιθώριο– το βιολογικό φύλο των οποίων δεν συμβαδίζει με το «προκάτ» κοινωνικό ή με αυτό στο οποίο, τέλος πάντων, οι ίδιοι νιώθουν ότι ανήκουν είναι τόσο πραγματικό όσο και το αυτονόητο δικαίωμά τους να διεκδικούν την αναγνώριση αυτή. Η προσωπικότητα, οι επιλογές και η ιδιωτική τους ζωή οφείλουν να είναι απόλυτα σεβαστά σε πολιτείες δημοκρατικές – προσβλητικά, ειρωνικά ή απαξιωτικά βλέμματα ή/και χειρονομίες είναι φαινόμενα εντελώς απαράδεκτα και ποινικά ελέγξιμα, πόσο μάλλον όταν συμβαίνουν σε συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες ή φορείς. Δίκαιη, ακομπλεξάριστη και απολύτως ισότιμη οφείλει να είναι η αντιμετώπισή τους στην αγορά εργασίας, δημόσια ή ιδιωτική.


• Για να αλλάξει κάποιος-α τρανσέξουαλ παλιότερα όνομα και ταυτότητα ο νόμος απαιτούσε χειρουργικό επαναπροσδιορισμό φύλου («αλλαγή» το λέγανε τότε), πράγμα δικαιωματικά και ανθρωπιστικά ασύμβατο. Μέχρι σήμερα, ένα άτομο που καταθέτει αίτηση αλλαγής εγγράφων θα πρέπει να περιμένει μέχρι και επτά μήνες να εκδικαστεί η υπόθεσή του, συν άλλον ένα για να τελεσιδικήσει. Τα παράβολα φτάνουν τα 300 ευρώ, ενώ το όλο κόστος ξεπερνά τα 1.000, ποσό που δύσκολα μπορεί να διαθέσει στις μέρες μας οποιοσδήποτε «κοινός θνητός», φαντάσου τώρα ένας άνεργος τρανς άνθρωπος.

 

Στο αφελές ερώτημα «μα, ποιον αφορούν τελικά όλα αυτά, ενώ έχουμε τόσα άλλα προβλήματα» ας σημειωθεί ότι καταρχάς αφορά μερικές χιλιάδες συμπολίτες μας, ότι κατά δεύτερο στην ακροαματική διαδικασία μίλησαν, μεταξύ άλλων, τρανς και ίντερσεξ σύζυγοι και γονείς και ότι κατά τρίτο –και κυριότερο– η ποιότητα και το εύρος μιας δημοκρατίας κρίνεται από το πώς αντιμετωπίζει τους πιο αδύναμους, τους πιο περιθωριοποιημένους, τους πιο καταφρονεμένους πολίτες της.

 


• Με το νέο υπό κατάθεση νομοσχέδιο τα πράγματα απλοποιούνται –ακόμα καλύτερα, εξανθρωπίζονται– αρκετά, υπάρχουν όμως κάποια αγκάθια που κατά γενική ομολογία και κατ' απαίτηση σύσσωμης της οργανωμένης lgbtqi+ κοινότητας θα πρέπει να αναθεωρηθούν. Αυτά συνοπτικά είναι: α) Η πρόβλεψη αλλαγής της ληξιαρχικής πράξης μέσω δικαστικής διαδικασίας που απαιτεί από το ενδιαφερόμενο άτομο να πιστοποιήσει το φύλο του ενώπιον δικαστηρίου με «κριτή» (από πού κι ως πού;) τον εκάστοτε δικαστή. Αυτό, σε συνδυασμό με την αναφορά της εξωτερικής εμφάνισης ως στοιχείου προς εξέταση, καταργεί τον αυτοπροσδιορισμό, καλλιεργώντας έδαφος για προκαταλήψεις και αυθαιρεσίες. Επιβάλλεται, εξάλλου, η αποσαφήνιση της διαδικασίας αλλαγής και των υπόλοιπων δημόσιων εγγράφων του εν λόγω ατόμου, ώστε να μην εκτίθεται σε δαιδαλώδεις, χρονοβόρες και προπαντός ψυχοφθόρες διαδικασίες. β) Το ηλικιακό όριο των 17 ετών που στερεί από ανήλικα τρανς άτομα τη δυνατότητα αίτησης αλλαγής των εγγράφων τους, έστω κι αν έχουν τη συγκατάθεση των γονέων ή των κηδεμόνων τους. Οι οργανώσεις ζητούν το όριο αυτό να πέσει στα 15, ηλικία στην οποία κάποιος-α μπορεί σήμερα νόμιμα να παντρευτεί (σε αυτό καταρχάς συναινεί και ο υπουργός Δικαιοσύνης). γ) Άτομα που δεν αυτοχαρακτηρίζονται ούτε άντρες ούτε γυναίκες (intersex, non binary) μένουν εκτός διαδικασίας, το ίδιο και όσα δεν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα. Έτσι όμως τρώνε «πόρτα» όχι μόνο τρανς μετανάστες (ακόμα και από χώρες της Ε.Ε.) ή πρόσφυγες αλλά και άτομα ελληνικής καταγωγής, γεννημένα στην αλλοδαπή! δ) Ένα πολύ σημαντικό προς επίλυση ζήτημα είναι αυτό που προκύπτει από την αξίωση να διαλύσει το ενδιαφερόμενο άτομο πιθανό προηγούμενο γάμο του πριν αλλάξει χαρτιά, καθώς επίσης και να «απαρνηθεί» τυχόν προηγούμενα τέκνα του (να μη φαίνεται πουθενά ως βιολογικός τους γονέας). ε) Θα πρέπει επίσης να υπάρχει δυνατότητα αλλαγής τέτοιων εγγράφων περισσότερες από μία φορές.

 

• Μέχρι σήμερα, 19 χώρες-μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης (που πίεσε και την Ελλάδα να αλλάξει στάση) έχουν υιοθετήσει διαδικασία αλλαγής νομικής καταχώρισης φύλου χωρίς προαπαιτούμενες χειρουργικές επεμβάσεις ή στείρωση, καθώς μια σειρά διεθνείς και ευρωπαϊκοί οργανισμοί θεωρούν ότι τέτοια προαπαιτούμενα συνιστούν είδος βασανισμού, απάνθρωπης κι εξευτελιστικής μεταχείρισης, ενώ ταυτόχρονα παραβιάζουν την ιδιωτική και οικογενειακή ζωή των εν λόγω ανθρώπων (άρθρα 3 & 8 ΕΣΔΑ).

 
• Διάφορες αρλούμπες που ακούστηκαν ότι αν απλοποιηθούν οι διαδικασίες αλλαγής δημόσιων εγγράφων μπορεί να ευνοηθούν απατεώνες, ποινικοί ή φοροφυγάδες σαφώς και δεν στέκουν, εφόσον τόσο ο ΑΦΜ όσο και το ποινικό μητρώο ακολουθούν το πρόσωπο και στη νέα του ταυτότητα.

 

• Εντούτοις, όσο σημαντική κι αν είναι, η νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου από μόνη της δεν αρκεί αν δεν εξασφαλίζεται κάπως και ο βιοπορισμός του τρανς ανθρώπου. Με δεδομένο ότι ακόμα κι αν το νομοσχέδιο βελτιωθεί τα μέγιστα και περάσει από τη Βουλή παμψηφεί η κοινωνία εκεί έξω δεν θα αλλάξει αυτόματα την επαύριο, δεν θα έπρεπε στα αιτήματα των ακτιβιστών αλλά και στις προβλέψεις του νόμου να συμπεριλαμβάνονται δυνατότητες επαγγελματικής κατάρτισης, ποσοστό προσλήψεων σε κοινωφελείς εργασίες, επίδομα για ηλικιωμένα/ανήμπορα άτομα κ.λπ., ώστε το πεζοδρόμιο να μην είναι μονόδρομος για άτομα χαμηλών ή και καθόλου εισοδημάτων, δηλαδή για την πλειονότητα;

 

Μέλη του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ) στην κοινοβουλευτική συζήτηση για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου.


• Όσον αφορά το πολιτικό σκέλος της υπόθεσης, πολλά ακούστηκαν για την ξαφνική «μεταστροφή» των ΑΝ.ΕΛ. που όντας αρχικά αρνητικοί (παρότι ο πρόεδρός τους δεν είχε εκφράσει αντίρρηση όταν πληροφορήθηκε το νομοσχέδιο), εντέλει συγκατένευσαν, παρά τις ομοφοβικές και τρανσφοβικές κορόνες που κατά καιρούς έχουν εκστομίσει στελέχη τους. Με δεδομένο ότι φέρονται να υπερψηφίζουν όχι μόνο το εν λόγω νομοσχέδιο («έκπληξη» που έτσι κι αλλιώς δεν θα την έλεγες και απρόσμενη, ο Γιώργος Καρατζαφέρης του ακροδεξιού ΛΑΟΣ π.χ. εξέφραζε ευθαρσώς gay friendly απόψεις) αλλά κι εκείνο που, έστω κουτσουρεμένο, ανοίγει τον δρόμο για την αναγνώριση οργανώσεων όπως η Τουρκική Ένωση Ξάνθης, η «φωλιά» του Πάνου Καμμένου, που φαίνεται ότι έτσι εξασφάλισε τη συριζαίικη κάλυψη εν όψει επαπειλούμενης εξεταστικής για το «αμαρτωλό» Noor 1, πρέπει να είναι πολύ, μα πολύ λερωμένη! Σε κάθε περίπτωση, το περίφημο ρητό του Κινέζου ηγέτη Ντενγκ Χσιάο Πινγκ ότι δεν έχει καμια σημασία αν μια γάτα είναι άσπρη ή μαύρη, αρκεί να πιάνει ποντίκια, νομίζω πως βρίσκει εδώ την πλήρη εφαρμογή της. Εκτέθηκαν οι αντιπολιτευτικές εκείνες δυνάμεις που εκούσια ή ακούσια πήγαν να κάνουν πολιτικό παιχνίδι με τα ανθρώπινα δικαιώματα, δηλώνοντας ότι δεν θα ψηφίσουν οποιοδήποτε νομοσχέδιο δεν διαθέτει κυβερνητική πλειοψηφία. Και ενώ η αφετηρία του σκεπτικού αυτού έμοιαζε σωστή, να μην κάνει δηλαδή η κυβέρνηση ότι ασκεί δικαιωματική πολιτική με τις ψήφους της αντιπολίτευσης και τους ΑΝ.ΕΛ. απέναντι, γύρισε μπούμερανγκ στην πορεία, με το Ποτάμι να αλλάζει άρδην πλεύση και στελέχη της ΔΗ.ΣΥ. να σπεύδουν να διαχωρίσουν τη θέση τους. Για επιλεκτικές ευαισθησίες και πολιτικά παιχνίδια με τα δικαιώματα κατηγορεί και η άλλη πλευρά τον ΣΥΡΙΖΑ, με τη διαφορά ότι επί των δικών του ημερών συμβαίνει να συζητιούνται και να νομοθετούνται στη Βουλή τέτοια θέματα-ταμπού. Τι να κάνουμε τώρα! Οι άλλοι, όσο κυβερνούσαν, περίμεναν τόσο να ωριμάσουν οι συνθήκες, ώστε πέσανε στο χώμα και σάπισαν.

 

• Από όσα μέχρι στιγμής ακούστηκαν και ειπώθηκαν στη Βουλή, το... χρυσό βατόμουρο κερδίζει βεβαίως ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ που χαρακτήρισε τα δικαιώματα της lgbtqi+ κοινότητας «αποτέλεσμα της σήψης του καπιταλισμού». Χωρίς φυσικά να τολμήσει η ομιλητικότατη και τσαμπουκαλού σε τόσα άλλα γκέι βουλευτής του να αρθρώσει μια κουβέντα, όπως άλλωστε δεν είχε κάνει ούτε για το σύμφωνο συμβίωσης. Πιο παλαιολιθικός, πεθαίνεις – όμως το ΚΚΕ εδώ και πολλά χρόνια δεν ενδιαφέρεται να εκσυγχρονιστεί ή έστω να προσπαθήσει να προσεταιριστεί ευρύτερες «μάζες». Προτιμά να παραμένει μια ολιγάνθρωπη, αλλά συμπαγής παλαιοημερολογίτικη «σέχτα» που πρωταρχικό της στόχος είναι όχι κάποια κοινωνική αλλαγή αλλά η πιστή αναπαραγωγή του status quo της στο διηνεκές.

 

• ΚΚΕ και Χ.Α. –που πάντως δεν το έκανε τόσο μεγάλο θέμα όσο ο Περισσός– ήταν τα μόνα κόμματα που καταψήφισαν το νομοσχέδιο για την ταυτότητα φύλου επί της αρχής. Υπερψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝ.ΕΛ. (πλην Θ. Κατσίκη που «ανησυχεί» για τον αθλητισμό, το αξιόμαχο του στρατού και το... άβατο του Όρους, χαζομάρες δηλαδή, άσε που τρανς φίλες έχουν επισκεφτεί ήδη τον Άθω), ΔΗ.ΣΥ. και Ποτάμι, επιφυλάξεις εξέφρασαν ΝΔ (όπου πολλά στελέχη φαίνονται διατεθειμένα για... ανένδοτο) και ΕΚ.

 

Η ποιότητα και το εύρος μιας δημοκρατίας κρίνεται από το πώς αντιμετωπίζει τους πιο αδύναμους, τους πιο περιθωριοποιημένους, τους πιο καταφρονεμένους πολίτες της, ανεξάρτητα από φύλο, φυλή, χρώμα, εθνικότητα, πίστη, ερωτικές ή άλλες προτιμήσεις.


• Σαφώς και δεν είχε καμιά δουλειά να παρευρίσκεται εκεί εκπρόσωπος της Ιεράς Συνόδου και σωστά διαμαρτυρήθηκαν, αποχωρώντας από την αίθουσα, οι ακτιβιστές για την παρουσία και τον φοβικό λόγο του – υπόψη δε ότι η Εκκλησία δεν είχε στο παρελθόν πρόβλημα να παντρεύει τέτοια άτομα, αφότου είχαν αλλάξει νομότυπα τα χαρτιά τους. Στη ρητορική μίσους και στη μισαλλοδοξία πρώτευσε βέβαια ο βουλευτής της ΝΔ Δ. Κυριαζίδης που χαρακτήρισε το νομοσχέδιο προκλητικό και επικίνδυνο, κόντρα και στη θετική εισήγηση του ομόσταβλού του Κ. Καραγκούνη. Να τον χαίρεται ο πρόεδρός του. Κάποιος, επίσης, θα έπρεπε να είχε ενημερώσει την κ. Βούλτεψη ότι το φύλο διορθώνεται, δεν «αλλάζει», προτού της το σφυρίξει ο Αμυράς.

 

• Στο αφελές ερώτημα «μα, ποιον αφορούν τελικά όλα αυτά, ενώ έχουμε τόσα άλλα προβλήματα» ας σημειωθεί ότι καταρχάς αφορά μερικές χιλιάδες συμπολίτες μας, ότι κατά δεύτερο στην ακροαματική διαδικασία μίλησαν, μεταξύ άλλων, τρανς και ίντερσεξ σύζυγοι και γονείς και ότι κατά τρίτο –και κυριότερο– η ποιότητα και το εύρος μιας δημοκρατίας κρίνεται από το πώς αντιμετωπίζει τους πιο αδύναμους, τους πιο περιθωριοποιημένους, τους πιο καταφρονεμένους πολίτες της, ανεξάρτητα από φύλο, φυλή, χρώμα, εθνικότητα, πίστη, ερωτικές ή άλλες προτιμήσεις. Γιατί μπορεί να είναι το φύλο μου ρευστό, που λέει και το σύνθημα, η ιδιότητα του πολίτη όμως όχι! Το προσωπικό είναι πάντα πολιτικό και το δικαίωμα αφενός στον αυτοπροσδιορισμό, αφετέρου στην επιδίωξη της προσωπικής ολοκλήρωσης και ευτυχίας αδιαπραγμάτευτο, ανεξάρτητα από το πόσα επιπλέον προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίζεις. Τόσο απλά.


• Σκέψου να χρειάζεσαι διαβατήριο, ταυτότητα, κάποια βεβαίωση ή εξυπηρέτηση, να αναζητάς απλώς εργασία και να σε δουλεύουν ψιλό γαζί, να χυδαιολογούν, να σε ειρωνεύονται, να αδιαφορούν επιδεικτικά, να σου κάνουν τη ζωή ακόμα πιο δύσκολη, να σε εκμεταλλεύονται ή να σε κλέβουν κανονικά επειδή νομίζουν ότι μπορούν. Ακόμα χειρότερα, να σε διαβάλλουν ή και να χειροδικούν άσχημα εναντίον σου γιατί νομίζουν ότι τους παίρνει. Σκέψου να δυσκολεύεσαι να νοικιάσεις σπίτι, να κάνεις μια αγορά, να ταξιδέψεις, να νοσηλευτείς, να μην μπορείς καν να κηδευτείς με το φύλο και το όνομα που διάλεξες και μετά έλα να μιλήσεις για «πληθωρισμό» δικαιωμάτων και αστικές... παρακμές.

 

• Αν πάλι η κινηματογραφική γλώσσα σε πείθει περισσότερο από την πεζή πραγματικότητα, δες τη συγκλονιστική χιλιανή ταινία «Μια φανταστική γυναίκα» που εστιάζει ακριβώς αυτά τα ζητήματα (πρωτοπροβλήθηκε στις Νύχτες Πρεμιέρας, βγαίνει κανονικά στις αίθουσες τον Οκτώβριο), με την τρανς πρωταγωνίστρια Ντανιέλα Βέγα να θέτει επάξια υποψηφιότητα για Όσκαρ.

 

Lgbtqi+

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Kid Quick: Αυτός είναι ο νέος nonbinary σούπερ ήρωας της DC

Lgbtqi+ Kid Quick: Αυτός είναι ο νέος nonbinary σούπερ ήρωας της DC

26.11.2020
Όχι άλλες «κραυγές στη σιωπή»: Η έμφυλη και ενδοοικογενειακή βία την εποχή της καραντίνας

Lgbtqi+ Όχι άλλες «κραυγές στη σιωπή»: Η έμφυλη και ενδοοικογενειακή βία την εποχή της καραντίνας

25.11.2020
Ο Φώτης Σεργουλόπουλος μιλά με την ακτιβίστρια Στέλλα Μπελιά για το θέμα της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια

Lgbtqi+ Ο Φώτης Σεργουλόπουλος μιλά με την ακτιβίστρια Στέλλα Μπελιά για το θέμα της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια

21.11.2020
Όσα δεν ξέρατε για τη ΛΟΑΤΚΙ+ ορολογία (και θέλατε να ρωτήσετε)

Lgbtqi+ Όσα δεν ξέρατε για τη ΛΟΑΤΚΙ+ ορολογία (και θέλατε να ρωτήσετε)

18.11.2020
Podcast/ Τζεφ Μοντάνα: «Μαμά, μπαμπά, είμαι γυναίκα»

Lgbtqi+ Podcast/ Τζεφ Μοντάνα: «Μαμά, μπαμπά, είμαι γυναίκα»

16.11.2020
Ο Φώτης Σεργουλόπουλος σε μια απολαυστική κουβέντα με τον Γιώργο Καπουτζίδη

Lgbtqi+ Ο Φώτης Σεργουλόπουλος σε μια απολαυστική κουβέντα με τον Γιώργο Καπουτζίδη

13.11.2020
Ο Φώτης Σεργουλόπουλος μιλά με τον Άγγελο - νοσηλευτή και δημιουργό της drag persona Aria D'Vine

Lgbtqi+ Ο Φώτης Σεργουλόπουλος μιλά με τον Άγγελο - νοσηλευτή και δημιουργό της drag persona Aria D'Vine

31.10.2020
Ο Αλέξης Πατέλης μιλά στον Φώτη Σεργουλόπουλο για το δικό του coming out

Lgbtqi+ Ο Αλέξης Πατέλης μιλά στον Φώτη Σεργουλόπουλο για το δικό του coming out

27.10.2020
Ένα εξαιρετικό τραγούδι του Γιώργου Χατζηνάσιου με γκέι περιεχόμενο

Lgbtqi+ Ένα εξαιρετικό τραγούδι του Γιώργου Χατζηνάσιου με γκέι περιεχόμενο

25.10.2020
Ο Βουδιστής μοναχός και make-up artist που παλεύει για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα στην Ιαπωνία

Lgbtqi+ Ο Βουδιστής μοναχός και make-up artist που παλεύει για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα στην Ιαπωνία

19.10.2020
9 Σχόλια
Iris Prismatica 29.9.2017 | 12:02
Περιλαμβάνεται όντως διάταξη ότι πρέπει το άτομο να απαρνηθεί τυχόν προηγούμενα τέκνα του; Δεν υπάρχει κι εκεί κάποιο είδος συνέχειας όπως για το ΑΦΜ και το ποινικό μητρώο; Είναι δυνατόν να απαιτούν όντως κάτι τέτοιο, ή κατάλαβα λάθος την διατύπωση; Με πολλά σημεία του νομοσχεδίου μπορεί να διαφωνώ, αλλά αυτό ειδικά δυσκολεύομαι και να το πιστέψω...
Όσο για το ΚΚΕ, τι να πω, το μόνο που με ενοχλεί πραγματικά είναι η υποκρισία τους. Την κλασική ελληνική "δεξά" την ξέρουμε δα, ο ρατσισμός, ο σεξισμός, η ομοφοβία κλπ. όχι απλώς είναι συνυφασμένες μαζί της, αλλά αποτελούν συνήθως σημαίες της. Όχι βέβαια ότι βελτιώνει τη γνώμη μου γι'αυτούς η... ειλικρίνιά τους, αλλά βρε παιδί μου δεν κοροϊδευόμαστε κιόλας.
Όταν όμως προ μηνών στηλίτευσα την στάση του ΚΚΕ πχ. στο θέμα του συμφώνου/γάμου για ομοφύλους (με αφορμή τη συνέντευξη Κουτσούμπα) έσπευσαν όλοι οι σύντροφοι να με μαυρίσουν και να μου πουν ότι δεν ξέρω τι λέω, είμαι ούτε λίγο ούτε πολύ χαζή, δεν τίθεται θέμα ομοφοβίας -αλίμονο!- αλλά δεν θέλουν τον γκέι γάμο επειδή δεν θέλουν *γενικά* τον γάμο, και γενικώς... προφάσεις εν αμαρτίαις.
βλαχάκι (το) 29.9.2017 | 13:33
...Και 'γώ προβληματίστηκα με την εν λόγω διατύπωση. Το να "απαρνηθεί" είναι εντός εισαγωγικών, όμως, και υποθέτω ότι έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν υφίσταται μεταβολή στην ληξιαρχική πράξη γεννήσεως των τέκνων, αναφορικά με τα στοιχεία των γονέων και ίσως τίθενται μετά θέματα ταυτοπροσωπίας και άλλα κολλήματα;

(πάντως το σχέδιο έλεγε το εξής: "Αν το πρόσωπο που διόρθωσε το καταχωρισμένο φύλο του έχει παιδιά, είτε γεννημένα σε γάμο, είτε γεννημένα σε σύμφωνο, είτε γεννημένα χωρίς γάμο των γονέων τους, είτε υιοθετημένα, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του από τη γονική μέριμνα δεν επηρεάζονται. Στη ληξιαρχική πράξη γέννησης των παιδιών δεν επέρχεται καμία μεταβολή λόγω της διόρθωσης του καταχωρισμένου φύλου του γονέα".)


____________

Εξαιρετική η Ντανιέλα Βέγα, κυριολεκτικά "σηκώνει" όλη την ταινία στην πλάτη της. Όσοι δεν πετύχατε το una mujer fantástica στις νύχτες, να σπεύσετε!
Iris Prismatica 29.9.2017 | 20:26
Σ'ευχαριστώ βλαχάκι!
Φερόμενος 29.9.2017 | 22:17
«Σαφώς και δεν είχε καμιά δουλειά να παρευρίσκεται εκεί εκπρόσωπος της Ιεράς Συνόδου και σωστά διαμαρτυρήθηκαν, αποχωρώντας από την αίθουσα, οι ακτιβιστές για την παρουσία και τον φοβικό λόγο του – υπόψη δε ότι η Εκκλησία δεν είχε στο παρελθόν πρόβλημα να παντρεύει τέτοια άτομα, αφότου είχαν αλλάξει νομότυπα τα χαρτιά τους. Πηγή: www.lifo.gr»

Κύριε Αντωνόπουλέ, ομολογώ πως τρανς(έξουαλ) Ορθόδοξο γάμο δεν είχα ξανακούσει. Μπορεί και να κάνω λάθος. Με μία μικρή έρευνα πάντως, δεν βρήκα κάτι για αυτό, πλην μίας περίπτωσης μακρινής του 2001 όπου διάφορα χριστιανικά site (αυτή η μάστιγα…) ομιλούν -όχι ιδιαίτερα φιλικά είναι αλήθεια- για ιερέα που τέλεσε τέτοιο γάμο. Θα με ενδιέφερε αν έχετε παραπάνω λεπτομέρειες/πληροφορίες επι τούτου. Π.χ. κάποια ανακοίνωση/απόφαση της συνόδου.

Δεν ξέρω αν ακούστηκαν «αρλούμπες» ή όχι, πάντως το νομοσχέδιο μπάζει σε αρκετά καθημερινά πρακτικά ζητήματα. Τώρα αν μας συμφέρει να προβάλουμε μόνο την αντίδραση του κου κατσίκη, γιατί έτσι έχουμε τον «βάρβαρο» που λέει και ο ποιητής είναι άλλο θέμα.

http://avmag.gr/80272/80272/
Ιδού, ο «φοβικός» λόγος του δικηγόρου/εκπροσώπου της ι.σ. Ηταν η ανάγνωση της απόφασης της επιτροπής βιοηθικής επί του (σχεδίου τότε ακόμα του) νόμου. Την κόβω αρκετά ψύχραιμη και πλήρως ενημερωμένη νομικά, με αναφορές κι παράδοξα με βάση το ισχύον πλαίσιο χωρίς ιδιαίτερα θεολογικά/μεταφυσικά επιχειρήματα.
http://www.romfea.gr/images/article-images/2017/09/romfea1/diagop/bioithikis.pdf
Θα με ενδιέφερε, αν έχετε χρόνο και διάθεση να ασχοληθείτε, να μου υποδείξετε τα «φοβικά» της σημεία (αφού δεν είπατε για την αγαπημένη ρητορική μίσους πάλι καλά).


avatar
βασιλης βασιλειαδης 29.9.2017 | 22:44
σχετικα με την στρατευση,πως αντιμετωπιζει το νομοσχεδιο,οσους δηλωσουν γυναικες,για να αποφυγουν την θητεια;και,βασικα,θα μπορουν να την αποφευγουν;
avatar
boxer 30.9.2017 | 09:07
Ως γυναίκες.
Vernedead 30.9.2017 | 00:13
Δεν μπορώ να καταλάβω που είναι το πρόβλημα με το να αναγράφει η ταυτότητα σου το αντίθετο φύλο από αυτό που γεννήθηκες μόνο κατά την περίπτωση επαναπροσδιορισμού.Για ποιον λόγο να διεκδικείται δηλαδή το να μπορεί να αναγράφει ο καθένας στην ταυτότητα του ό,τι θέλει και όχι να διεκδικείται το να δίνονται λεφτά από το κράτος σε όσους "γεννήθηκαν Βασίλης,νιώθουν Βασιλική" and vice versa και δεν μπορούν να το σηκώσουν οικονομικά;Δηλαδή αυτό που λέει και το ΚΚΕ,ανάμεσα σε πολλά άλλα τα οποία σαφώς και δεν αναφέρονται πουθενά,ότι η στήριξη ενός trans ατόμου δεν γίνεται να είναι ατομική υπόθεση του ίδιου του ατόμου άλλα της κοινωνίας.Αλλά ναι,συγγνώμη το ξέχασα,το εν λόγω σύστημα-και η κοινωνία που εκτρέφει-δεν σηκώνει τέτοιες γαλαντομίες και αν ακούσει ο μπήξε-δείξε πως τα λεφτά από τον ΕΝΦΙΑ δεν δίνονται για να έρθει ανάπτυξη θα ξεσηκωθεί.Οπότε μείνε εκεί με καθρεφτάκια για ιθαγενείς("δικαιώματα" και κάτι τρέχει στα γύφτικα) και άσε πιο ριζοσπαστικά αιτήματα και λύσεις να ικανοποιηθούν στην δευτέρα παρουσία.Δεν το ήξερα πως αριστερός σημαίνει "πηγαίνω όπου με βγάλει το ρυάκι του συστήματος,εγώ απλά κωπηλατώ ώστε να βρώ που είναι πιο ήπιο το ρεύμα",έπρεπε να παραδειγματιστώ καλύτερα από τον ΣΥΡΙΖΑ και το εξωκοινοβούλιο.Ποιος το βράζει το να χτυπάς το πρόβλημα στην ρίζα του;Ριζοσπαστική αριστερά my ass.

Επίσης σοβαρά τώρα,μιλάμε το να δίνεται το "δικαίωμα" σε άτομα εφηβικής ηλικίας να πάνε μπουκωθούν με ορμόνες ή να κάνουν εγχειρήσεις;Δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος που να ξέρει τι του γίνεται στην εφηβεία.Άστους να το κάνουν αφού ενηλικιωθούν και κατασταλάξουν σε 2-3 πράγματα.Όσον αφορά την ληξιαρχική πράξη,για να αλλάξεις έναν τόνο στο όνομα σου,που λέει ο λόγος θέλει ολόκληρη μανούρα(και καλά γίνεται),το να αλλάξεις φύλο πρέπει να γίνει διαδικασία φαστ τρακ;

Υ.Γ.:Σοβαρά τώρα γράφτηκε πως η ΧΑ δεν το έκανε τόσο μεγάλο θέμα όσο ο Περισσός;Δηλαδή η θέση του ΚΚΕ που μιλάει για επιστημονική τεκμηρίωση και ένα σωρό ακόμα είναι πως το κάνει ζήτημα,αλλά της Χ.Α. που μιλάει για αντεθνικό σχέδιο και διάφορα μεσαιωνικά κ.λπ. κ.λπ., "ντάξει,οκ είναι αντίθετοι αλλά τι να κάνουμε";Έλεος!
MEN.gr 30.9.2017 | 05:51
Χωρίς φυσικά να τολμήσει η ομιλητικότατη και τσαμπουκαλού σε τόσα άλλα γκέι βουλευτής του να αρθρώσει μια κουβέντα, όπως άλλωστε δεν είχε κάνει ούτε για το σύμφωνο συμβίωσης. Πιο παλαιολιθικός, πεθαίνεις – όμως το ΚΚΕ εδώ και πολλά χρόνια δεν ενδιαφέρεται να εκσυγχρονιστεί ή έστω να προσπαθήσει να προσεταιριστεί ευρύτερες «μάζες». Πηγή: www.lifo.gr
avatar
Γράφων 31.10.2017 | 17:19
Ειλικρινά ίσως έχω αδυναμία κατανόησης κάποιων θεμάτων.

Για χρόνια η αριστερά του δικαιωματισμού ήταν υπέρ του να μην καταχωρίζονται σε δημόσια αρχεία/έγγραφα οι πεποιθήσεις, οι προτιμήσεις, οι επιθυμίες των πολιτών. Είτε αυτό αφορούσε στον σεξουαλικό προσανατολισμό τους είτε στις πολιτικές πεποιθήσεις τους είτε στα θρησκευτικά πιστεύω τους. Στάση πολύ κατανοητή διότι το τι πιστεύω ή το τι θέλω ή το τι νιώθω δεν μπορεί να εμφιλοχωρεί στη σχέση μου με την οργανωμένη πολιτεία. Την πολιτεία την αφορά το αν υπακούω στους νόμους της και τα αντικειμενικά στοιχεία ταυτοποίησής μου προκειμένου να με ταυτοποιήσει και να με διώξει αν είμαι παραβάτης. Τίποτα άλλο. Το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας περιέχει, ελλιπώς είναι η αλήθεια, στοιχεία ταυτοποίησής μου: φωτογραφία, ύψος, υπογραφή, παλιότερα δακτυλικό αποτύπωμα, ονοματεπώνυμο. Δεν αναφέρεται στο τι ψηφίζω, τι ομάδα είμαι, ποια είναι η απόψή μου για τον Πλιάτσικα και πως νιώθω για τον/την πρώην μου.

Τώρα έρχεται η ίδια αριστερά του δικαιωματισμού να ζητήσει από την πολιτεία να αλλάζει τα δημόσια αρχεία και έγγραφα (ΑΔΤ και πιστοποιητικό γέννησης) σύμφωνα με το τι αισθάνεται ένας πολίτης… Αισθάνεται άντρας, γυναίκα ή gender non binary; Μα γιατί δεν ρωτάμε και «τι ύψος αισθάνεστε ότι έχετε» προκειμένου να καταχωριστεί στην ταυτότητα; Εγώ δεν θέλω να είμαι πια 1,82. Νιώθω 2,10. Ακούγεται ειρωνικό; Όχι περισσότερο από το “ gender non binary ”. Φαντάζεται κανείς ετικέτα λευκού κρασιού που αντί για «λευκό κρασί» να αναγράφει: «υποκίτρινο έως κεχριμπαρένιο κρασί»; Η γλώσσα όπως και η ζωή έχει συμβάσεις βάσει των οποίων συνεννοούμαστε...

Το φύλο στο πιστοποιητικό γέννησης έχει την έννοια της ταυτοποίησης προκειμένου η πολιτεία να τηρεί ένα ιστορικό αρχείο των πολιτών της. Η φωτογραφία στην ταυτότητα έχει τη λογική της ταυτοποίησης. Το ξέρουμε ότι κάποιος μπορεί να βάψει τα μαλλιά του ή να κάνει πλαστική και να αλλάξει την όψη του. Όταν βγάζουμε φωτογραφία διαβατηρίου δεν βάζουμε υποσημείωση «εδώ είμαι καραφλός αλλά νιώθω χαιτάς». Το γεγονός ότι ο δικαιωματισμός είναι η απάντηση στο ιδεολογικό κενό της εποχής μας δεν σημαίνει ότι πρέπει να του επιτρέπεται να οδηγεί τις κοινωνίες μας σε παράλογα νομοθετήματα. Σε νομοθετήματα τα οποία δημιουργούν ανασφάλεια δικαίου διότι αναφέρονται σε υποκειμενικά πράγματα όπως ο αυτοπροσδιορισμός βάσει του τι αισθάνεται κάποιος.

Θα ήταν ανόητο να πει κάποιος «ναι, και οι εθνικές ταυτότητες αυτό δεν είναι; αυτοπροσδιορισμός βάσει συναισθήματος;» διότι απλούστατα από τότε που ο δικαιωματισμός αυτονομήθηκε σαν ιδεολογία έχουμε την «εθνική ταυτότητα» πχ του Κοσοβάρου (να μην επεκταθώ αλλά τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει, ούτε οι ίδιοι οι Κοσοβάροι νιώθουν «έθνος»)… Ή, αν αυτό το επιχείρημα λογίζεται εσφαλμένο, είναι λάθος να επεκτείνουμε μία εσφαλμένη πρακτική και σε άλλους τομείς. Σε κάθε περίπτωση, ασχέτως πως νιώθεις, όσο έχεις τα βιολογικά χαρακτηριστικά του άνδρα είσαι άνδρας για την σχέση σου με την πολιτεία, της οποίας ο σκοπός είναι να σε αναγνωρίσει όχι να σε ερμηνεύσει ή να σε κατανοήσει σαν οντότητα. Δεν κατανοώ γιατί και πως τα πράγματα πρέπει να ιδεολογικοποιηθούν ή να γίνουν σύνθετα όταν δεν χρειάζεται. Δηλαδή ένα gender non binary άτομο αντιμετωπίζει κοινωνικό ρατσισμό επειδή η ταυτότητα γράφει ΑΡΡΕΝ ενώ αν γράφει ΜΗ ΔΥΪΚΟ ΦΥΛΟ θα αντιμετωπιστεί κανονικά;

Ο καθένας έχει απόλυτο δικαίωμα στον σεξουαλικό του προσανατολισμό δίχως αυτό να αφορά οποιονδήποτε τρίτο. Ο καθένας έχει απόλυτο δικαίωμα να αισθάνεται ό,τι θέλει και να προσδιορίζεται όπως θέλει βάσει του τι νιώθει. Ο καθένας θα πρέπει να έχει δικαίωμα στο γάμο ασχέτως φύλου. Αλλά για όνομα του Αυτονόητου δεν καταχωρίζουμε σε δημόσια έγγραφα το τι νιώθουμε. Το τι νιώθουμε αφορά τον/την σύντροφό μας, τον/την ψυχαναλυτή/-τριά μας, έναν φίλο/μία φίλη ή τους γονείς μας αλλά, διάολε, όχι την πολιτεία! Αν το έχουν κάνει κι άλλες χώρες ειλικρινά δεν με αφορά. Τα μεγέθη δεν νομιμοποιούν ένα λογικό σφάλμα. Αλλά είναι τόσο μεγάλο το πάθος μας για το αν κάτι είναι αριστερό ή δεξιό που στις καλένδες μας αν είναι λογικό…
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια