Οι Μέισον (στο βάθος η κόρη τους) δεν μπορούσαν να αποκαλύψουν τη στενή σχέση που τους συνέδεε με την κοινότητα― ήταν κάτι που φοβόντουσαν ότι θα τους περιθωριοποιούσε, ακόμα και όταν κινδύνεψαν να πάνε φυλακή και να χάσουν τα πάντα.
TV Series

Circus of Books: To σχεδόν τρυφερό ντοκιμαντέρ του Netflix για το θρυλικό γκέι πορνομάγαζο του L.A.

Το απολαυστικό ντοκιμαντέρ του Netflix ακολουθεί την παράλληλη ιστορία ενός ιστορικού γκέι βιβλιοπωλείου και πορνομάγαζου στην Καλιφόρνια, και των ιδιοκτητών του, ενός ανδρόγυνου συντηρητικών Εβραίων που ουδεμία σχέση είχαν με όσα πουλούσαν.

Είναι από τα διαμαντάκια που καθώς φαίνεται βγήκαν το τελευταίο διάστημα στο Netflix. Και αν διαθέτεις χιούμορ και σου αρέσουν οι ιστορίες ζωής, θα το απολαύσεις! Το Circus of Books υπήρξε για περισσότερα από 30 χρόνια το απόλυτο πορνό βιβλιοπωλείο της γκέι κοινότητας του Δυτικού Χόλιγουντ (γνωστό ως Boys Town), ανατρέφοντας γενιές και γενιές γκέι αντρών.


Είναι όμως και ο τίτλος ενός αποκαλυπτικού ντοκιμαντέρ που υπογράφει η Ρέιτσελ Μέισον, κόρη των ιδιοκτητών της επιχείρησης, της Κάρεν και του Μπάρι Μέισον, ενός ζευγαριού Εβραίων, των οποίων η μόνη πραγματική σχέση με το αντικείμενο και έγνοια ήταν το κέρδος, που θα τους επέτρεπε να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Δεν αναμείγνυαν ποτέ τα οικογενειακά με τα επαγγελματικά τους και τα τρία τους παιδιά, η Ρέιτσελ, ο Τζος και ο Μίκα, μεγαλώνοντας δεν είχαν ιδέα ότι οι γονείς τους ήταν ιδιοκτήτες του πιο διάσημου γκέι βιβλιοπωλείου και πορνομάγαζου στην Καλιφόρνια, αν όχι σε ολόκληρη την Αμερική, όπου μπορούσε κανείς να βρει βιντεοκασέτες σκληρού γκέι πορνό, dildos, cockrings, λιπαντικά και άλλα ερωτικά βοηθήματα, όπως και να «ψωνιστεί» ερωτικά...

 

Το Circus of Books, έχοντας γεράσει μαζί με τους παλιούς πελάτες του και έχοντας κατατροπωθεί από την επέλαση της διαδικτυακής πορνογραφίας και εμπορίου, δεν άντεξε.

Σε αυτό το απολαυστικό ντοκιμαντέρ, μέσα από το οποίο περνάει ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του γκέι κινήματος της Αμερικής, παρακολουθούμε τους Μέισον και πώς με τη δουλειά τους, έστω και εν αγνοία τους, πρόσφεραν σε χιλιάδες ανθρώπους τη χαρά της σεξουαλικής αφύπνισης και διασκέδασης, ακόμα και αν οι ίδιοι δεν άνοιξαν το μαγαζί τους με αυτόν τον σκοπό και, όπως λέει ένας από τους πιο πιστούς τους υπάλληλους, «ήταν σαν να πουλούσαν μήλα στη λαϊκή».

 

H Ρέιτσελ Μέισον, κόρη των ιδιοκτητών της επιχείρησης, υπογράφει το αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ.


Η Κάρεν, δημοσιογράφος από το Σινσινάτι, βρέθηκε αρχές της δεκαετίας του '70 στο Λος Άντζελες για να δει τους γονείς της και ένα βράδυ αποφάσισε να πάει σε ένα πάρτι της εβραϊκής νεολαίας. Εκεί γνώρισε τον Μπάρι, απόφοιτο της κινηματογραφικής σχολής του διάσημου UCLA, επίλεκτο μέλος της ομάδας που έκανε τα ειδικά εφέ στο «2001: Η οδύσσεια του διαστήματος» του Κιούμπρικ και αργότερα του «Star Trek». Παντρεύτηκαν 7 μήνες μετά και σύντομα έπρεπε να βρουν τρόπο να χρηματοδοτήσουν τα όνειρά τους.


Ο ιδιοφυής Μπάρι είχε κατασκευάσει μια μηχανή αιμοκάθαρσης για τον πατέρα του, τα δικαιώματα της οποίας σύντομα πούλησε και στην αναζήτησή του για μια επένδυση που θα τους πρόσφερε ένα αξιοπρεπές εισόδημα ανταποκρίθηκαν σε μια αγγελία του Λάρι Φλιντ που έψαχνε διανομείς για το «Hustler». Πρόκειται για το περιοδικό-ναυαρχίδα του θρυλικού εκδότη πορνογραφίας, ο οποίος μιλάει στο ντοκιμαντέρ με τα καλύτερα λόγια για τους Μέισον.


Η επένδυση πήγε τόσο καλά, που άρχισαν να αναλαμβάνουν κάθε λογής περιοδικά, από πλέξιμο και ξυλουργική μέχρι το «New York Review of Books», αλλά και γκέι πορνοπεριοδικά, από το «Blueboy» και τα «Honcho» και «Mandate» του Φλιντ μέχρι κάθε πιθανή και απίθανη έκδοση που τυπωνόταν στην Αμερική της δεκαετίας του '70 έως τις αρχές του '80. Ώσπου κάποια στιγμή έφτασαν να διανέμουν περί τα 600 γκέι περιοδικά. Βασικός τους πελάτης ήταν και το ιστορικό γκέι πορνό βιβλιοπωλείο Book Circus στη Santa Monica Boulevard, το οποίο όμως ο ιδιοκτήτης αδυνατούσε να διευθύνει από ένα σημείο κι έπειτα.

 

Ο Τζεφ Στράικερ, ο πιο «προικισμένος» πορνοστάρ της εποχής.


Έτσι, οι δυο τους, την κατάλληλη στιγμή άρπαξαν την ευκαιρία και το ανέλαβαν, μετατρέποντάς το σε σύντομο διάστημα στο επίκεντρο της γκέι ζωής του Λος Άντζελες. Με μια αντιμετάθεση στον τίτλο, το ονόμασαν «Circus of Books» και, προσθέτοντας τολμηρά εμπορεύματα και χιλιάδες βιντεοκασέτες, τα κέρδη τους εκτοξεύτηκαν αμέσως στα ύψη. Έζησαν την άνθηση της γκέι πορνό βιομηχανίας, μέχρι που έφτασαν να γίνουν συμπαραγωγοί του Ματ Στέρλινγκ και του Τζεφ Στράικερ, του πιο «προικισμένου» πορνοστάρ της εποχής. Ο τελευταίος, μάλιστα, εμφανίζεται στο ντοκιμαντέρ και μιλάει, καθώς επισκέφτηκε το μαγαζί υπογράφοντας βιντεοκασέτες, όπως το «Stryker Force». Η Κάρεν και ο Μπάρι δεν έβλεπαν ποτέ αυτές τις ταινίες, κοντολογίς πουλούσαν πραμάτεια που δεν είχαν εικόνα της.

 

Ήταν, λοιπόν, τέτοια η επιτυχία που το Circus of Books, που σύντομα απέκτησε και δεύτερο παράρτημα στη δημοφιλή και πλούσια περιοχή Silver Lake. Όλα αυτά τα χρόνια κανένας στον άμεσο κύκλο των Μέισον, όχι μόνο τα παιδιά τους αλλά ούτε φίλοι ή συγγενείς, δεν είχε ιδέα τι ακριβώς δουλειά έκαναν, ενώ η θρησκευόμενη Κάρεν τηρούσε την εβραϊκή παράδοση, αναγκάζοντας τα παιδιά της, κυρίως τους δυο γιους της, να ακολουθούν όλη την τυπολατρία στη Συναγωγή και να διαβάζουν την Τορά, όπως κάθε αξιοπρεπής Εβραίος.

 

Ο Μπάρι όχι μόνο δεν ήταν θρήσκος αλλά εκ φύσεως χιουμορίστας και πάντα χαμογελαστός, στη δουλειά ήταν χαλαρός, δεν αναμειγνυόταν στα προσωπικά των υπαλλήλων τους, που φυσικά ήταν όλοι γκέι, έκανε τα στραβά μάτια σε ό,τι αφορούσε τα «ψωνίσματα» που γινόντουσαν στο μαγαζί και τις σεξουαλικές συνευρέσεις στο πατάρι, καθώς όλα αυτά του ήταν εντελώς αδιάφορα. Ίσως, βέβαια, και επειδή το πραγματικό αφεντικό ήταν η Κάρεν. Θα έλεγε κανείς ότι το ντοκιμαντέρ είναι κυρίως επάνω της, σχετίζεται περισσότερο με τη δική της διαδρομή και λιγότερο με της κοινής τους επιχείρησης. Άλλωστε, αν δεν ήταν δεινή επιχειρηματίας, ίσως να μην είχε εκτιναχθεί σε τέτοια μεγέθη η επιχείρηση. Να σημειώσουμε ότι το πίσω δρομάκι του μαγαζιού ήταν γνωστό στους γκέι ως Vaseline Alley.

 

Η διάσημη drag queen Αλάσκα επίσης εμφανίζεται στο ντοκιμαντέρ.


Η δεκαετία του '80 στιγματίστηκε από την επιδημία του AIDS και τους αμέτρητους θανάτους στην γκέι κοινότητα. Η Κάρεν και ο Μπάρι είδαν δεκάδες συνεργάτες τους να πεθαίνουν, «έξυπνους, ταλαντούχους, νέους» ανθρώπους, ανάμεσά τους και αρκετοί υπάλληλοί τους. Παρότι έχουν περάσει τόσα χρόνια, αφηγούνται συντετριμμένοι την αδιαφορία των οικογενειών όσων πέθαιναν. Η απόρριψη ενός γκέι στην Αμερική των '80s ήταν έντονη ακόμα και πριν από το AIDS, μια αδιανόητη συμπεριφορά, υπέρμετρα ντροπιαστική.


Αλλά οι Μέισον δεν μπορούσαν να αποκαλύψουν τη στενή σχέση που τους συνέδεε με την κοινότητα, ήταν κάτι που φοβόντουσαν ότι θα τους περιθωριοποιούσε, ακόμα και όταν κινδύνεψαν να πάνε φυλακή και να χάσουν τα πάντα, καθώς η θρησκευόμενη δεξιά του Ρέιγκαν και του εισαγγελέα Μις αποφάσισε να καθαρίσει τη χώρα από το μίασμα της πορνογραφίας. Το διάσημο γκέι βιβλιοπωλείο που έκανε διανομές πορνοταινιών σε ολόκληρη την Αμερική μπήκε στο στόχαστρο του FBI και μια λάθος κίνησή τους τούς παρέπεμψε σε δίκη για διακίνηση πορνογραφικού υλικού. Ο Μπάρι κινδύνευσε να πάει φυλακή και είναι βέβαιο ότι θα είχε πάει αν δεν είχε εκλεγεί Πρόεδρος ο Μπιλ Κλίντον.

 

Να σημειώσουμε ότι το πίσω δρομάκι του μαγαζιού ήταν γνωστό στους γκέι ως Vaseline Alley.


Η μεγάλη έκπληξη του «Circus of Books», όμως, είναι το σοκ που δέχτηκε η Κάρεν όταν ο μεγάλος τους γιος, ο Τζος, παραδέχτηκε ότι είναι γκέι. «Έφτασα να πιστεύω ότι ο Θεός με τιμωρούσε για όλα όσα είχα κάνει για τους γκέι. Από την άλλη, ενώ δεν είχα πρόβλημα με τους γκέι, αποδείχτηκε ότι ήμουν ανέτοιμη να έχω γιο γκέι» λέει, καθώς χρειάστηκε πολλή δουλειά για να αποδεχτεί την πραγματικότητα. Ο Τζος αφηγείται την προσωπική του ιστορία και τον αγώνα του να μιλήσει στους γονείς του, καθώς ούτε αυτός ούτε τα δυο του αδέλφια ήξεραν τον ρόλο που είχαν παίξει οι γονείς τους στην γκέι ιστορία της πόλης του, μέχρι την αναμενόμενη συμφιλίωση. Ο Μπάρι λέει ότι αν κάτι τον ενόχλησε ήταν που του το έκρυβε και του πήρε τόσο καιρό να του το πει. Η Κάρεν τώρα πια είναι σύμβουλος της οργάνωσης PFLAG για γονείς και συγγενείς γκέι αντρών σχετικά με θέματα που έχουν να κάνουν με τις παραλλαγές φύλου, ενώ ηγείται των queer παρελάσεων.


Το Circus of Books, έχοντας γεράσει μαζί με τους παλιούς πελάτες του και έχοντας κατατροπωθεί από την επέλαση της διαδικτυακής πορνογραφίας και εμπορίου, δεν άντεξε. Βλέπουμε τον τελευταίο υπάλληλο να συνταξιοδοτείται, τον τελευταίο πελάτη να αγοράζει το τελευταίο DVD, την Κάρεν να μεταφέρει περιοδικά σε ένα ιστορικό αρχείο και τα περισσότερα να καταλήγουν στον κάδο των σκουπιδιών. Και να μπαίνει η ταμπέλα «Ευχαριστούμε για τα 30 χρόνια λειτουργίας μας», κλείνοντας με αξιοπρέπεια τον κύκλο μιας ολόκληρης εποχής.

 

 

Δείτε το τρέιλερ του ντοκιμαντέρ

Media

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι κατσαρίδες προκαλούν φόβο και αηδία, αλλά ένα κόμικ ίσως βοηθήσει να τις δούμε πιο χαλαρά

Media Οι κατσαρίδες προκαλούν φόβο και αηδία, αλλά ένα κόμικ ίσως βοηθήσει να τις δούμε πιο χαλαρά

1.7.2020
Ντέμπορα Οντόνγκ: «Η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερους μαύρους ηθοποιούς»

Media Ντέμπορα Οντόνγκ: «Η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερους μαύρους ηθοποιούς»

30.6.2020
Marquee TV: Το μέλλον των παραστατικών τεχνών είναι ψηφιακό

Media Marquee TV: Το μέλλον των παραστατικών τεχνών είναι ψηφιακό

24.6.2020
Το δημόσιο χρήμα στα ΜΜΕ και πώς το μοιράζουν (όλες) οι κυβερνήσεις

Media Το δημόσιο χρήμα στα ΜΜΕ και πώς το μοιράζουν (όλες) οι κυβερνήσεις

20.6.2020
Νατάσσα, πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με το εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας;

Media Νατάσσα, πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με το εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας;

11.6.2020
Ενώ αποσύρεται το «Όσα παίρνει ο άνεμος», σαρώνει στον πλανήτη ένα ανεκδιήγητο σοφτ πορνό του Netflix

Media Ενώ αποσύρεται το «Όσα παίρνει ο άνεμος», σαρώνει στον πλανήτη ένα ανεκδιήγητο σοφτ πορνό του Netflix

11.6.2020
Στην κουζίνα του ΜasterChef δεν υπάρχει τρεχούμενο νερό!

Media Στην κουζίνα του ΜasterChef δεν υπάρχει τρεχούμενο νερό!

10.6.2020
MasterChef: Αποχαιρετάμε τη Μαριάννα με μια σορμπέ τριαντάφυλλο

Media MasterChef: Αποχαιρετάμε τη Μαριάννα με μια σορμπέ τριαντάφυλλο

6.6.2020
Η Ζωή Είναι Πάντα Μπροστά: Η αληθινή ιστορία του Δημήτρη Χρόνη σε σκηνοθεσία Βασίλη Κεκάτου

Media Η Ζωή Είναι Πάντα Μπροστά: Η αληθινή ιστορία του Δημήτρη Χρόνη σε σκηνοθεσία Βασίλη Κεκάτου

5.6.2020
Το υπερθέαμα της εξέγερσης: Πώς ορισμένα media στέκονται στις φλόγες κι όχι στην αιτία που τις προκάλεσε

Media Το υπερθέαμα της εξέγερσης: Πώς ορισμένα media στέκονται στις φλόγες κι όχι στην αιτία που τις προκάλεσε

2.6.2020
1 Σχόλια
avatar
ΔημήτρηςΑ 30.4.2020 | 13:25
Δεν θα το έλεγα "τρυφερό". Θα το έλεγα καθηλωτικό. Το είδα 2 φορές και τις 2 συγκινήθηκα στην περιγραφή της προσπάθειας του γιού να κάνει "outing" στους γονείς του. Ταυτίστηκα ολότελα στην απάντηση στην αδελφή του, "γιατί δεν αισθανόσουν άνετα με τους κύκλους μου που ήταν όλοι gay"..."too gay, too arty"...
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια