Τι κάνει, λοιπόν, ένα εξ επαγγέλματος «καλό παιδί», όταν του πέφτει η μάσκα; Κατά τους νόμους αυτού του είδους marketing, αν πρόκειται και για «έξυπνο παιδί», παίζει το χαρτί της παραδοχής.
Media

H Ellen DeGeneres και η κατάρα του «καλού παιδιού»

Οι καταγγελίες για απάνθρωπη συμπεριφορά στους κακοπληρωμένους υπαλλήλους της και η αμερικανική κουλτούρα της ακύρωσης είναι η νέα καθημερινότητα της πιο διάσημης παρουσιάστριας την τελευταία δεκαετία

Η τηλεόραση –και ο κόσμος- αγαπά τα καλά παιδιά. Γενικώς, το «marketing του καλού», είτε αφορά θρησκεία, είτε εταιρεία, είτε μία συγκεκριμένη περσόνα, είναι μία παλιά, αλάνθαστη συνταγή για να κερδίσει κανείς τους πάντες (και τα πάντα) και να φτάσει όσο πιο μακριά επιθυμεί, αναλόγως των φιλοδοξιών του.

 

Η Ellen DeGeneres όλα τα προηγούμενα χρόνια έχτιζε με πίστη και συνέπεια την εικόνα ενός μαχητικού ανθρώπου που είναι με τη μεριά των «καλών»: έκανε θαρραλέο outing και έγινε πρότυπο για την LGBTI+ κοινότητα, είχε πάντα ένα εύστοχα ακυρωτικό σχόλιο για κάθε bully της ευρύτερης χολιγουντιανής γειτονιάς και αναμφίβολα είναι μία από τις πιο οξυδερκείς και ταλαντούχες γυναίκες της τηλεόρασης παγκοσμίως.

 

Οι συνεντεύξεις της με τους πλέον διάσημους (και ξινούς) του star-system δημιούργησαν μια σχολή όπου το χιούμορ και η φαινομενικά ανυπόκριτη άνεση μπορούσαν να ντελαπάρουν τη γνώμη του τηλεοπτικού κοινού, ότι, ναι, πίσω από κάποιον που τον συνοδεύει μια κακή φήμη για χρόνια, μπορεί να υπάρχει και ένας παρεξηγημένος άνθρωπος.

 

Η διάσημη selfie της στα Όσκαρ του 2014, με όλη την αφρόκρεμα του Χόλιγουντ στο πλάι της, «φλυαρούσε» για μια γυναίκα που μπορεί να γίνει η ψυχή της παγκόσμιας παρέας, ένας άνθρωπος, που μπορούσε να συναναστραφεί τους πάντες, που όλοι κάπως ήθελαν στον ευρύτερο κύκλο τους.

 

Δεν υπάρχει αμφιβολία, σύμφωνα και με τα τηλεοπτικά sites του εξωτερικού, ότι οι ολοένα και αυξανόμενες φήμες για τον κακό χαρακτήρα της παρουσιάστριας συνδέονται με την απόφαση των τηλεθεατών να της γυρίσουν την πλάτη.
Τελευταίως μάλιστα, πολλοί χρήστες των social media, εμφανίζονται πεπεισμένοι ότι πίσω από το προσωπείο της "America's Sweetheart" κρύβεται μία αδίστακτη κυνηγός δολαρίων, με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς.

 

Το να κρατάς τα λάβαρα της ειλικρίνειας και να γίνεσαι «σταυροφόρος» για τα δικαιώματα των μη προνομιούχων δεν είναι λίγη δουλειά, ειδικά στον τηλεοπτικό μικρόκοσμο, όπου η διαφορετικότητα αντέχει και επιζεί μέχρι να σβήσουν οι κάμερες. Το να είσαι και εσύ ένας από τους διαφορετικούς που επέζησαν, πέτυχαν και ζουν καλά, σε μετατρέπει σε σύγχρονο «άγιο» του κόσμου του θεάματος.

 

Όμως, όσο καλό κι αν είναι το marketing, η αμαρτία (και το ψέμα) σου θα σε βρει. Κι ακόμη χειρότερα θα σε αποκαθηλώσει. Εδώ και καιρό η DeGeneres παλεύει με μια σειρά διόλου κολακευτικών αποκαλύψεων για τον πραγματικό της χαρακτήρα, όταν σβήνει ο τηλεοπτικός προβολέας και μιλάει η αλήθεια του ανθρώπου και όχι της περσόνας.

 

Στην αρχή, τα αιωνίως φιλότιμα και πρόθυμα tabloids κατέγραψαν τα παράπονα κάποιων πρώην εργαζόμενων στην ομάδα της, που αποχώρησαν άρον – άρον, κάνοντας λόγο για απάνθρωπες τακτικές και συμπεριφορά που αντιστοιχούσε σε πραγματική μέγαιρα.

 

Ακολούθησαν κάποια κείμενα – σεντόνια που εξηγούσαν και στρογγύλευαν την κατάσταση, τονίζοντας ότι η DeGeneres δεν παύει στο τέλος της ημέρας να είναι ένας άνθρωπος σαν όλους τους άλλους με τις κακές στιγμές του. Δεν οφείλει σε κανέναν να είναι αυτό που νομίζει ο κόσμος, μια ισοβίως χαμογελαστή και γλυκιά παρουσιάστρια. Ολόσωστο.

 

Όμως, μετά ήρθαν κι άλλες καταγγελίες. Ακόμη κι από τον σωματοφύλακά της αυτή τη φορά, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ, δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας, η DeGeneres παραφρόνησε. Ότι είχε να κάνει περισσότερο με ένα ανθρωποειδές που έφτυνε εντολές και ύβρεις, παρά απλώς με άλλον έναν απαιτητικό εργοδότη. Ότι έφτασε να εργάζεται σε μία έπαυλη που περισσότερο θύμιζε φυλακή υψίστης ασφαλείας, παρά σπιτικό οικογένειας.

 

Εκ νέου, «πηγές» και «φίλοι από το περιβάλλον» αντεπιτέθηκαν με νέα στρογγυλεμένα κείμενα, που τόνιζαν ότι η καραντίνα ήταν άλλη μία βαριά δουλειά για την παρουσιάστρια που έπρεπε να συντονίσει τα πάντα από το σπίτι και να συνεχίσει να παράγει το καλό τηλεοπτικό προϊόν που προσέφερε μέχρι τώρα, σε μια ολοκαίνουργια συνθήκη...

 

Αυτό, όμως, δεν ήταν ακόμη ένα χτύπημα: λίγο νωρίτερα, τον Μάιο για την ακρίβεια, ο κωμικός Kevin T. Porter, με ένα καθόλου αστείο Tweet του κάλεσε τους πάντες –πρώην εργοδότες, πρώην εργαζόμενους, πρώην φίλους- που γνωρίζουν και συνεργάστηκαν κάποτε με την DeGeneres να του γράψουν για την εμπειρία τους.

 

 

 

Το πράγμα αγρίεψε και το εν λόγω Tweet μέσα σε λίγη ώρα έλαβε πάνω από 13.000 απαντήσεις, 2.000 εκ των οποίων ήταν (όπως ισχυρίζονται οι συντάκτες τους) βιωματικές εμπειρίες από την ελεεινή συνεργασία τους με την ηθοποιό και παρουσιάστρια. Ακόμη χειρότερα; Ο Porter την ανέφερε ανοιχτά «ως τον πιο κακό άνθρωπο εν ζωή» που γνωρίζει.
Gossip κι αυτό και πόλεμος των εχθρών;

 

Πριν από λίγες ημέρες ένα υπεραναλυτικό ρεπορτάζ –αναφορικά με τα ποσά και τις αμοιβές των εργαζομένων στην ομάδα της-, αποκάλυπτε ότι ένα 60% των διαφημίσεων που παίζουν κατά τη διάρκεια της εκπομπής "Ellen" πηγαίνει απευθείας στο πορτοφόλι της.

 

Στα παράπονα για τις χαμηλότατες αμοιβές των συνεργατών της η ίδια απαντά ότι από αυτά τα χρήματα πληρώνονται όλα και όλοι, και ταυτόχρονα ένα μεγάλο μέρος τους –άγνωστο πόσο- πηγαίνει σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, τα οποία στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια.

 

Όμως, η δημοσιογράφος του Forbes, Madeline Berg στην εκτενή έρευνά της, αναφέρει ότι φέτος, η παρουσιάστρια κέρδισε 87,5 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των 20 εκατομμυρίων δολαρίων που έλαβε για να συνεργαστεί με το Netflix, για τη δημιουργία μίας stand up comedy παραγωγής με την υπογραφή της...

 

«Γνωρίζουν οι χορηγοί της, ο SkyBox για παράδειγμα, ότι στην εκπομπή της κόσμος απολύεται, επειδή δεν έχει καλοφτιαγμένο μανικιούρ; Γνωρίζουν ότι οι υπάλληλοι της εργάζονταν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ανασφάλιστοι και για ψίχουλα», αναφέρεται σε άλλο κείμενο που δημοσιεύθηκε στο CCN.com.

 

Μέχρι πρότινος, σε όλα αυτά, το «φιλικό περιβάλλον» απαντούσε με μετριοπάθεια και μία κάποια στωικότητα. Ότι «η Ellen πίστευε πως όλα αυτά προέρχονται από haters ή έστω από κάποιους λίγους που μπορεί να μη συνεργάστηκαν καλά μαζί της. Τώρα, συνειδητοποιεί ότι πρόκειται για κάτι πολύ μεγαλύτερο».

 

 

Προφανώς. Τον Μάρτιο, όταν διέρρευσαν οι πρώτες φήμες ότι το talk show της δεν παίρνει εισιτήριο για την επόμενη τηλεοπτική σεζόν, η "Telepictures Television" (σ.σ.: η εταιρεία παραγωγής πίσω από την εκπομπή "Ellen") με σημαντική καθυστέρηση διέψευσε τη φήμη, όμως, σε αντίθεση με την παρουσιάστρια, οι άνθρωποι της εταιρείας λαμβάνουν σοβαρά υπ' όψιν ότι η τηλεθέαση του show φέτος κατρακύλησε κατά 14%.

 

Δεν υπάρχει αμφιβολία, σύμφωνα και με τα τηλεοπτικά sites του εξωτερικού, ότι οι ολοένα και αυξανόμενες φήμες για τον κακό χαρακτήρα της παρουσιάστριας συνδέονται με την απόφαση των τηλεθεατών να της γυρίσουν την πλάτη.
Τελευταίως μάλιστα, πολλοί χρήστες των social media, εμφανίζονται πεπεισμένοι ότι πίσω από το προσωπείο της "America's Sweetheart" κρύβεται μία αδίστακτη κυνηγός δολαρίων, με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς.

 

Τι κάνει, λοιπόν, ένα εξ επαγγέλματος «καλό παιδί», όταν του πέφτει η μάσκα; Κατά τους νόμους αυτού του είδους marketing, αν πρόκειται και για «έξυπνο παιδί», παίζει το χαρτί της παραδοχής. Σε τελευταία ανάλυση, οι «κακοί» έχουν κι αυτοί την γοητεία τους και συνήθως τον πιο ενδιαφέροντα ρόλο να παίξουν. Αλλά, λογικά αυτό είναι κάτι που το γνωρίζει η 62χρονη DeGeneres.

Media
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια