Media

Making a Viral: To διαφημιστικό agency πίσω από τo «Ti Nisi 'Se Si» μας μιλά για τα μυστικά ενός πετυχημένου viral

Μιλήσαμε με τον Κρίτωνα Ρούντο, ιδρυτή και CEO της Cambo, και την Κατερίνα Μπεκύρου, Creative Director της ομάδας για την πιο viral καμπάνια του φετινού καλοκαιριού.

Ανά καιρούς, «γεννώνται» διάφορα virals στον κόσμο του internet, που γεμίζουν το newsfeed και την homepage μας. Κάποια από αυτά είναι αρκετά πετυχημένα, κάποια άλλα όχι και τόσο - αυτά που πραγματικά ξεχωρίζουν, ωστόσο, είναι εκείνα που βλέπουμε ακόμα και σε προφίλ «φίλων» που σπάνια κάνουν posts. 

 

Ένα από αυτά ήταν και το πλέον γνωστό σε όλους Ti Nisi 'Se Si του Sun of a Beach, που φέτος το καλοκαίρι γέμισε το newsfeed μας περισσότερο από κάθε τι άλλο σχετικό με τα ελληνικά νησιά. Μάλιστα, αποδείχτηκε εξαιρετικά εύστοχο - και σε προσωπικό επίπεδο, αφού τα Κύθηρα βρίσκονται πολύ ψηλά στη λίστα με τα αγαπημένα μας νησιά.

 

 

Κάπως έτσι, αναρωτηθήκαμε ποιος βρίσκεται πίσω από το συγκεκριμένο viral του φετινού καλοκαιριού κι έτσι ήρθαμε σε επαφή με την Cambo και τον Κρίτωνα Ρούντο, ιδρυτή και CEO της Cambo, και την Κατερίνα Μπεκύρου, Creative Director της ομάδας. Όπως μας είπαν και οι ίδιοι, το κουίζ απάντησαν 200.000 χρήστες σε 30 ερωτήσεις για να μάθουν ποιο νησί είναι - με τους 50.000 να είναι από την Αμερική -  ενώ μας μίλησαν και για το πώς δημιουργείται ένα πετυχημένο viral.

 

—Πώς προέκυψε η συνεργασία με το Sun of a Beach;

Tο Sun of a Beach είναι το baby brand μας, ένα brand που το χτίζουμε χρόνια εδώ στη Cambo και επειδή υπάρχει μια σχέση εμπιστοσύνης, τις πιο «τρελές» ιδέες μας τις δοκιμάζουμε σε αυτό και κερδίζουμε έτσι σε τεχνογνωσία την οποία κατόπιν εφαρμόζουμε σε άλλους πελάτες μας.

 

«Στην αρχή της πανδημίας καταλάβαμε ότι θα ήταν ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι για τα ελληνικά νησιά. Λίγος κόσμος θα κατάφερνε να τα επισκεφθεί και να χαρεί τις ομορφιές τους, επομένως και το περιεχόμενο που μοιραζόμαστε στα social media θα ήταν πολύ λιγότερο από άλλες χρονιές. Μοιραία, χωρίς περιεχόμενο στα social media, δεν είναι εύκολο να ορίσεις τα ελληνικά νησιά ως top of mind destination.»

 

Από το όνομα του brand (Sun of a Beach) μέχρι το ti nisi'se si, έχουμε ακολουθήσει μια πολύ συγκεκριμένη στρατηγική. Σκοπός μας είναι να κάνουμε το Sun of a Beach συνώνυμο του ελληνικού καλοκαιριού. Αν το σκεφτείτε, όλα τα summer brands που είναι γνωστά, είναι είτε από την Καλιφόρνια και το Miami και την Καραϊβική, είτε από τη Γαλλία. Tα τελευταία χρόνια, έχουμε δει και πολλά Αυστραλέζικα brands να πηγαίνουν πολύ καλά.


Παράλληλα, στην Ελλάδα, που έχει τόσο δυνατό beach culture και το πιο όμορφο καλοκαίρι, δεν έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα brand που να είναι αντάξιο αυτής της εμπειρίας που προσφέρουμε.

 

Κρίτων Ρούντος: CEO της Cambo

 

—Πώς προέκυψε η ιδέα για το ti nisi 'se si;

Κ.Μ: Στην αρχή της πανδημίας καταλάβαμε ότι θα ήταν ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι για τα ελληνικά νησιά. Λίγος κόσμος θα κατάφερνε να τα επισκεφθεί και να χαρεί τις ομορφιές τους, επομένως και το περιεχόμενο που μοιραζόμαστε στα social media θα ήταν πολύ λιγότερο από άλλες χρονιές. Μοιραία, χωρίς περιεχόμενο στα social media, δεν είναι εύκολο να ορίσεις τα ελληνικά νησιά ως top of mind destination.

 

Πιστεύαμε ότι το κοινό έψαχνε ευκαιρία να γεμίσει το feed με εικόνες από θάλασσες, παραλίες και μπλε ορίζοντα. Έτσι σκεφτήκαμε να σχεδιάσουμε μια ενέργεια μέσα από την οποία οι χρήστες θα μοιράζονταν λαχταριστές φωτογραφίες από τα νησιά μας, όμως όχι με τυχαίο τρόπο - θέλαμε τα αποτελέσματα να τους αντιπροσωπεύουν.

 

Για μηχανισμό πήραμε μια δοκιμασμένη συνταγή που έχει δουλέψει καλά στο παρελθόν. Σκεφτήκαμε πως αν ο κόσμος ενδιαφέρεται να μάθει με ποιον ηθοποιό του Hollywood μοιάζει ή ποιο ποτό είναι – τότε σίγουρα θα τον ενδιαφέρει να μάθει ποιο ελληνικό νησί είναι. Το όνομα προέκυψε από την κλασική ατάκα που όλοι έχουμε ακούσει και συνδέσει με τα καλοκαίρια των παιδικών μας χρόνων «τίνος είσαι εσύ;». Και αυτή την ελληνικότητα μετέφερε ο Βασίλης, ο art director της ενέργειας, σε όλο το design.

 

—Έχουμε δει πολλές προσπάθειες και από μεγαλύτερα brands να αναδείξουν το ελληνικό καλοκαίρι, αλλά όχι κάτι αντίστοιχο - ποιο είναι το μυστικό ενός πετυχημένου viral;

Κ.Ρ: Προφανώς πάντα ξεκινάμε από μία καλή ιδέα - αλλά σίγουρα αυτό δεν είναι αρκετό. Είναι πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να γίνουν σωστά για να καταφέρεις να έχεις περισσότερες πιθανότητες να γίνει κάτι viral. Όπως λέει και η Ελιάννα, ο master of puppets της Cambo, «το project πρέπει να γυαλίζει!».

 

Κατερίνα Μπεκύρου: Η Creative Director της Cambo

 

—Ποια ήταν ακριβώς η διαδικασία;

Κ.Ρ: User Experience is King: αν σας έλεγα ότι θα κάνουμε ένα quiz που θα έχει 30 ερωτήσεις και ότι θα γίνει viral – θα λέγατε ότι είμαι τρελός. Αλλά με ένα καλά μελετημένο interface, όμορφες εικόνες και γρήγορο/snappy interface τα καταφέραμε. Ο Γιάννης, ο lead developer, δούλεψε ατελείωτες ώρες πάνω στο user interface έτσι ώστε το micro site να συμπεριφέρεται σαν να είναι ένα mobile app και η εμπειρία του χρήστη να είναι τέλεια. Σκεφτείτε ότι το 95% τον χρηστών που ξεκίνησε το quiz to ολοκλήρωσε.  

 

Επίσης, δώσαμε πολλή προσοχή στο scoring system. Γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται κάποιος να κάνει share το result του αν δεν του ταιριάζει ακριβώς – αν εσύ πιστεύεις ότι είσαι η Ανάφη και το quiz σου πει ότι είσαι η Μύκονος – θα το μοιραζόσουν στο FB; Γι' αυτό τον λόγο, μιλήσαμε με κόσμο που ξέρει καλά κάθε ένα από τα 60 νησιά που είχαμε συμπεριλάβει, μάθαμε όλα τα μυστικά του καθενός από αυτά και μετά χρησιμοποιήσαμε ένα αρκετά σύνθετο μαθηματικό μοντέλο για να «ματσάρουμε» με ακρίβεια το νησί που ταιριάζει στον καθένα.

 

Για εμάς, έχει μεγάλη σημασία και η εμπιστοσύνη μεταξύ πελάτη-agency. Μπορεί αυτό να ακούγεται εντελώς τετριμμένο, αλλά είναι αληθινό. Όταν πας μια καλή ιδέα σε έναν πελάτη, συνήθως μέχρι να λανσαριστεί έχει χάσει την ελκυστικότητά της. Όταν πρέπει να περάσει από δέκα τμήματα (Marketing, Trade, Legal, Management, κ.α.) και ο καθένας προσθέτει ή αφαιρεί κάτι, καταλήγει να είναι μια ιδέα που δεν έχει κάποιο edge. Με το Sun of a Beach – υπάρχει πλήρης εμπιστοσύνη – αυτό που τους παρουσιάζουμε είναι αυτό που τελικά λανσάρουμε.

 

Κ.Μ: Σωστό timing. Η ενέργεια βγήκε λίγο μετά την καραντίνα που o κόσμος είχε τρομερή ανάγκη να πάει διακοπές σε κάποιο νησί. Οι ερωτήσεις του quiz σε έβαζαν να περάσεις μέρα από μια σειρά από κλασικά διλήμματα που περνάς όταν είσαι σε διακοπές: Πάνω σε ξαπλώστρα ή στην άμμο, αμμουδιά ή βότσαλο, καλαμαράκι ή κατσικάκι, αλλά και μερικές πιο fun - χωριάτικη ή ceviche, spritz ή ρακόμελο; Με αυτόν τον τρόπο μεταφέραμε στον χρήστη, έστω και για μερικά λεπτά, την αίσθηση του τι σημαίνει «είμαι διακοπές».

 

—Και όσον αφορά τα νούμερα;

Κ.Ρ: Πάνω από 200 χιλιάδες χρήστες έπαιξαν σε Ελλάδα και εξωτερικό και το πιο σημαντικό είναι ότι αυτό το καταφέραμε χωρίς καθόλου διαφημιστικό budget.

 

 

—Δηλαδή το ti nisi 'se si έγινε viral και στο εξωτερικό;

Κ.Ρ: Ναι! Ειδικά στην Αμερική. Είχαμε πάνω από 50.000 χρήστες από τις ΗΠΑ - και με διάφορους Ελληνοαμερικανούς φίλους που μίλησα, μου είπαν ότι όλο το community έπαιξε φανατικά. Επίσης, να σημειωθεί ότι έγινε η καλύτερη και πιο organic διαφήμιση για τα ελληνικά νησιά και μάλιστα από ένα brand που δεν ασχολείται καν με τον τουρισμό.

 

«Δεν είμαστε ένα digital agency - είμαστε ένα advertising agency με Digital DNA. Γιατί μπορεί το digital να είναι το βασικό μέσο, όμως η ιδέα είναι μία. Το μήνυμα είναι ένα, και πολλές φορές για να καταφέρεις να το μεταδόσεις σωστά μπορεί να χρειάζεται να μιλήσεις από διαφορετικά κανάλια.»

 

—Εκτός από awareness, είδατε κάποιον αντίκτυπο και στις πωλήσεις;

Κ.Ρ: Ναι. Κατά τη διάρκεια του promotion – η αύξηση τον πωλήσεων ήταν της τάξης του 140% στο eshop του Sun of a Beach – αλλά υπήρξε και σημαντική αύξηση στα φυσικά καταστήματα των retails.

 

—Και αυτή δεν είναι η πρώτη viral καμπάνια που έχετε κάνει για το Sun of a Beach, σωστά;

K.Ρ: Ναι, πριν από δύο χρόνια είχαμε κάνει μια αντίστοιχη καμπάνια για το Sun of a Beach, με ένα παιχνίδι το οποίο έβγαζε το ποσοστό των ελληνικών νησιών που ο χρήστης έχει επισκεφθεί. Και αυτό, χωρίς καθόλου πληρωμένη διαφήμιση, είχε καταφέρει να συγκεντρώσει πάνω από 30.000 χρήστες, ενώ κέρδισε και αρκετά βραβεία.

 

 

—Υπάρχουν ενδιαφέροντα insights που να προέκυψαν από τα αποτελέσματα;

Κ.Ρ: Λοιπόν, απ' ό,τι φαίνεται το spritz έχει γίνει το εθνικό μας ποτό, καθώς το 65% το προτιμά έναντι του ρακόμελου. Επίσης, παρόλο που έχουμε δει το kite να είναι πολύ δημοφιλές τα τελευταία χρόνια, το τάβλι «του το πήρε διπλό», καθώς το kite το προτιμά μόλις το 33% των χρηστών.


Η «βασίλισσα» όλων, όμως, είναι η χωριάτικη. Ποσοστό πάνω από 80% απάντησε ότι προτιμά τη χωριάτικη έναντι του ceviche, που δεν το λες κι ευκαταφρόνητο αντίπαλο.

 

—Μπορείτε να μας πείτε μερικά πράγματα για την Cambo;

Κ.Ρ: Στην Cambo πιστεύουμε ότι αν ένα brand δεν εξελίσσεται, πεθαίνει. Η ταχύτητα της πληροφορίας είναι τόσο γρήγορη, που αν δεν καταφέρεις να μείνεις επίκαιρος, ο κόσμος σε ξεχνάει πολύ γρήγορα. Αναλαμβάνουμε brands που έχουν όρεξη και κέφι να τρέξουν και  να εξελιχθούν γρήγορα και δυναμικά, αλλά με τα παραδοσιακά μέσα αυτή η εξέλιξη θα είναι είτε πολύ αργή, είτε πολύ ακριβή.


Δεν είμαστε ένα digital agency - είμαστε ένα advertising agency με Digital DNA. Γιατί μπορεί το digital να είναι το βασικό μέσο, όμως η ιδέα είναι μία. Το μήνυμα είναι ένα, και πολλές φορές για να καταφέρεις να το μεταδόσεις σωστά μπορεί να χρειάζεται να μιλήσεις από διαφορετικά κανάλια.

 

 

 

Μπορείτε να μάθετε πολλά περισσότερα για την Cambo στο www.camboagency.com.

Media
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια