Πόσο μεγάλο λάθος είναι η μήνυση εναντίον της Σώτης Τριανταφύλλου για Ισλαμοφοβία;
Mικροπράγματα

Πόσο μεγάλο λάθος είναι η μήνυση εναντίον της Σώτης Τριανταφύλλου για Ισλαμοφοβία;

Καθώς ορίστηκε η δίκη της, οι αντιδράσεις πληθαίνουν

«Στη χώρα μας όπου η ρατσιστική ρητορική μίσους διακινείται καθημερινά με πολλές και ισχυρές δόσεις και χωρίς καμία τιμωρία, επιλέγεται να οδηγηθεί στα δικαστήρια μια συγγραφέας επειδή εκφράζει τις απόψεις της»

 

Κάθε θρησκεία είναι φοβερά προβληματική. Όμως, περιέργως, κάποιοι ενοχλούνται ΜΟΝΟ όταν τα βάζουμε με την πιο οπισθοδρομική απ' όλες...

 

Αντιγράφω απ' το άρθρο του Γιάννη Παντελάκη:

 

Στις 21 Ιουλίου δικαστής (-ινα) του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών θα πρέπει να κρίνει αν ο Μάρκο Πόλο είπε ή δεν είπε μια αρνητική φράση για τους Μουσουλμάνους! Δεν πρόκειται για τρολάρισμα αλλά για ένα πραγματικό γεγονός. Αν ο δικαστής κρίνει ότι δεν είπε την φράση αυτή η Μάρκο Πόλο, τότε η συγγραφέας και δημοσιογράφος Σώτη Τριανταφύλλου κινδυνεύει να καταδικαστεί.

Η ιστορία είναι ενδεικτική ενός ακόμα παραλογισμού που βιώνει αυτή η χώρα. Ξεκίνησε με ένα άρθρο της Τριανταφύλλου το οποίο αναφερόταν στους μουσουλμάνους και επικαλείτο μια φράση του Μάρκο Πόλο: «φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι». Κάποιος αμφισβήτησε ότι ο Μάρκο Πόλο είχε πει κάτι τέτοιο και μήνυσε την Τριανταφύλλου με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους.

Σε μια χώρα με στοιχειώδη κανονικότητα, η Τριανταφύλλου και κάθε Τριανταφύλλου θα είχε το δικαίωμα της άποψης και της κριτικής και μάλλον θα ήταν αδιανόητο να οδηγείται στα δικαστήρια γιατί επικαλείται μια φράση του Μάρκο Πόλο ώστε να υποστηρίξει ένα επιχείρημά της. Και αυτό ανεξάρτητα από τον βαθμό διαφωνίας ή συμφωνίας με τις απόψεις της. Στη χώρα μας όπου η ρατσιστική ρητορική μίσους διακινείται καθημερινά με πολλές και ισχυρές δόσεις και χωρίς καμία τιμωρία, επιλέγεται να οδηγηθεί στα δικαστήρια μια συγγραφέας επειδή εκφράζει τις απόψεις της. Όσο ακραίες και αν θεωρούνται αυτές.

Είναι τουλάχιστον παράδοξο. Ιδιαίτερα αν σκεφτεί κάποιος ότι ιστορικοί δεν έχουν συμφωνήσει ακόμα για τον ακριβή χρόνο και τόπο γέννησης του Μάρκο Πόλο. Τώρα ένας δικαστής ενός Πρωτοδικείου θα πρέπει να λύσει το παρακάτω αίνιγμα: ο εξερευνητής για τον οποίο δεν είναι βέβαιο πότε ακριβώς έζησε αλλά το γνωρίζουμε περίπου, είπε αυτή την αρνητική για τους μουσουλμάνους φράση;

 

Είναι χειρότερη η ισλαμοφοβία απ' τον ισλαμοφασισμό; Με την προσπάθεια να την τιμωρήσουν, κερδίζουν κάτι οι αντιρατσιστές ή εξαγριώνουν τον πολύ κόσμο ακόμα περισσότερο με τους ισλαμιστές;

 

Περισσότερες πληροφορίες:

Σε δίκη για ισλαμοφοβία με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο παραπέμπεται η συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου, μετά από μήνυση που κατέθεσε εις βάρος της ο Εκπρόσωπος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι και διαχειριστής του blog «Παρατηρητήριο Ρατσιστικών Εγκλημάτων» Παναγιώτης Δημητράς, με αφορμή κείμενό της που είχε δημοσιευθεί στην ηλεκτρονική σελίδα της Athens Voice.

 

Η μήνυση δεν έγινε μόνο για τη φράση που αποδίδεται στον Μάρκο Πόλο, αλλά και τη φράση της ίδιας της Τριανταφύλλου ότι «όσα υφιστάμεθα από τους ισλαμιστές (όχι μόνον την τρομοκρατία αλλά την καθημερινή πίεση, τη συμπεριφορά μίσους) δεν οφείλονται στις «επεμβάσεις» της Δύσης στις χώρες της Ανατολής, αλλά στην πολεμοχαρή και φθονερή φύση του ισλάμ: το ισλάμ δεν είναι μια θρησκεία σαν τις άλλες, αγαπητοί συμπολίτες° είναι πολιτικό πρόγραμμα, είναι ιδεολογία εκβαρβαρισμού».

 

 

Tα δύο σημεία που έδωσαν λαβή στο μηνυτή της Σώτης Τριανταφύλλου

Το πρώτο, κατά τη γνώμη μου, είναι η γενίκευση και ο αφορισμός. ΟΚ, ξέρουμε όλοι τι υποστηρίζει το Ισλάμ ή/και πώς τα αντιλαμβάνονται πολλοί. Αν είσαι πιστός μουσουλμάνος (ή χριστιανός) πάει να πει ότι δέχεσαι όλες τις ακρότητες που υπάρχουν στη θρησκεία σου, κι από ακρότητες άλλο τίποτα οι περισσότερες θρησκείες. 

Η γενίκευση όμως αδικεί το κείμενο, και τραβά την προσοχή απ' τα πιο ουσιαστικά κομμάτια του κειμένου, κάνοντας τη συγγραφέα εύκολη λεία σ' όσους ευκαιρία έψαχναν να της επιτεθούν. Κατ' αυτούς το κείμενο «προκαλεί» αντί να τους κάνει να καταλάβουν πόσο προβληματική είναι η συγκεκριμένη κοσμοθεωρία (και άλλες...) και η συμπεριφορά πολλών πιστών. 

Θέλω να πιστεύω ότι είναι λάθος η γενίκευση και πως ο μέσος μουσουλμάνος είναι τόσο πιστός όσο ο μέσος χριστιανός που ψιλοφοβάται το Θεό, πάει δυο-τρεις φορές το χρόνο στην εκκλησία αλλά δεν ακολουθεί στην καθημερινότητά του το 90% όσων επιτάσσει η Αγία Γραφή. 

 

Το δεύτερο σημείο είναι αυτό με τον Μάρκο Πόλο. Όντως είναι hoax η δήλωση που αποδίδεται σε αυτόν. Υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ένα μπέρδεμα στο ίντερνετ με μια λίστα φράσεων για τους μουσουλμάνους: σε κάποια στιγμή μπερδεύτηκε η σειρά, και η φράση που είχε πει ο αποπάνω του αποδόθηκε στον Μάρκο Πόλο ενώ η φράση του Μάρκο Πόλο πήγε στον αποκάτω του.

 

Καλεί όντως δημόσια «σε υποκίνηση βίας ή μίσους» με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο; Οι δικαστές θα το αποφασίσουν αυτό. Πάντως οι ακραίοι άνθρωποι που περιγράφει στο κείμενο, έστω και γενικεύοντας, δεν καλούν απλώς σε βίαιες πράξεις - τις κάνουν κιόλας οι ίδιοι.

 

Υπερβολική η μήνυση

Δεκάδες συγγραφείς και διανοητές την έχουν στηρίξει μέχρι στιγμής, υποστηρίζοντας (σωστά, κατά τη γνώμη μου) πως από τα κηρύγματα μίσους ηγετών κάθε θρησκείας, τη βία και την τρομοκρατία που αντικρίζουμε γύρω μας είναι άδικο να καταδικαστεί η Τριανταφύλλου επειδή θεωρεί το Ισλάμ πολεμοχαρές, ή επειδή μπέρδεψε τη ρήση του Μάρκο Πόλο. (Δεν νομίζω ότι πιστεύει κανείς ότι γνώριζε ότι ανήκει σε άλλον και παρ' όλα αυτά τη χρησιμοποίησε σκοπίμως για να κερδίσει πόντους απ' τον... Μάρκο Πόλο, ή για να παραπλανήσει τους αναγνώστες. Δεν την επινόησε μόνη της κι ούτε πρέπει να δικαστεί κάποιος επειδή πίστεψε ότι το τάδε ρητό το είπε όντως ο δείνα.)

 

Επίσης, είναι υπερβολή να ισχυριστεί κανείς ότι με το κείμενό της η κα Τριανταφύλλου καλεί όντως δημόσια «σε υποκίνηση βίας ή μίσους» με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο. Οι δικαστές θα το αποφασίσουν αυτό. Πάντως οι ακραίοι άνθρωποι που περιγράφει στο κείμενο, έστω και γενικεύοντας, δεν καλούν απλώς σε βίαιες πράξεις - τις κάνουν κιόλας οι ίδιοι.  

 

Από το κείμενο της, έχει ενδιαφέρον και αυτό το σημείο: «Αν οι μετριοπαθείς μουσουλμάνοι (που, σας διαβεβαιώ, είναι λιγοστοί και αμήχανοι μέσα στο αγριεμένο ισλαμικό πλήθος), θέλουν να αποφύγουν τον στιγματισμό, πρέπει να κατέβουν μαζικά στους δρόμoυς –σήμερα, τώρα- και να διαμαρτυρηθούν για τα εγκλήματα εναντίον της ανθρωπότητας που διαπράττονται στο όνομα του Αλλάχ. Πολύ λίγα έχουν αλλάξει στο ισλάμ από τον ύστερο Μεσαίωνα. Σήμερα, μετριοπαθείς μουσουλμάνοι είναι μόνον οι εκκοσμικευμένοι, τουτέστιν όσοι έχουν εγκαταλείψει την ισλαμική τους ανατροφή – όπως έχουν κάνει πολλοί χριστιανοί στη Δύση. Περιμένω λοιπόν να κατεβούν στους δρόμους όλοι οι καλοί άνθρωποι της Ανατολής και να στηρίξουν τη δυτική δημοκρατία που τους προστατεύει και τους ταΐζει: αν δεν το κάνουν ή αν το κάνουν με μισή καρδιά θα επιβεβαιωθεί η υποψία της ρητής, υπόρρητης ή διφορούμενης στήριξης στον ισλαμοφασισμό.»

 

Θα καταλάβαινα πάντως να έκανε μήνυση στην Σ.Τ. ο Μάρκο Πόλο για τη λάθος ρήση. Δεν καταλαβαίνω τι θα βγει αν την πάνε στο δικαστήριο για να κρίνουν αν είναι σωστό αυτό που είπε, ότι όλοι οι πραγματικά πιστοί ισλαμιστές θέλουν να εκβαρβαρίσουν τους Δυτικούς ή όχι. 

 

Και πώς θα το κρίνουν; Εδώ κάποιοι που θεωρούν τους εαυτούς τους μετριοπαθείς, υποστηρίζουν όσα πολεμοχαρή και φρικιαστικά (θεωρούν ότι;) λέει η θρησκεία τους:

 

 

Αν προβάλλει η Τριανταφύλλου το παραπάνω βίντεο στο δικαστήριο, η υπόθεση θα κλείσει μεμιας και πιθανότατα θα κερδίσει τη δίκη. Θα έχει δίκιο; Μπορεί να αποδειχτεί αυτό; Είναι χειρότερη η ισλαμοφοβία απ' τον ισλαμοφασισμό; Με την προσπάθεια να την τιμωρήσουν, κερδίζουν κάτι οι αντιρατσιστές ή εξαγριώνουν τον πολύ κόσμο ακόμα περισσότερο με τους ισλαμιστές;

 

Περίπλοκα ερωτήματα σε έναν ολοένα και πιο περίπλοκο κόσμο. 

 

ΥΓ. Θυμήθηκα μια φορά που είχα βρεθεί σε μια εκδήλωση Queer αντιεξουσιαστικής συλλογικότητας που μιλούσαν για τις διώξεις που δέχονται οι γκέι παγκοσμίως, και μία κυρία του χώρου, που καθόταν παραδίπλα μου, ανέφερε ανυποψίαστη πως σε κάποιες μουσουλμάνικές χώρες η ομοφυλοφιλία δεν είναι απλά παράνομη αλλά τιμωρείται και με απαγχονισμό. Αναρωτήθηκε αν θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε τους LGBT που υφίστανται βασανιστήρια σε εκείνες τις χώρες, ίσως σε συνεργασία με τη Διεθνή Αμνηστία.

 

Ξαφνικά οι queer, "αλληλέγγυοι" ομιλητές και ομιλήτριες (που κατακεραύνωναν στις ομιλίες τους τη συμπεριφορά της δύσης εναντίον των γκέι) τη διέκοψαν με αυστηρότητα και της είπαν: «Παρακαλούμε να αποχωρήσετε. Δεν ανεχόμαστε ισλαμοφοβικό λόγο εδώ μέσα». Η κοπέλα τα έχασε: «Τι είναι αυτό, δεν ξέρω. Μιλάω για τις τάδε και τάδε και τάδε χώρες όπου οι γκέι βασανίζονται και εκτελούνται επειδή είναι γκέι.»

 

«Παρακαλούμε να μην ξανακάνετε ισλαμοφοβικά σχόλια» της απάντησαν ακόμα πιο αυστηρά και νόμιζα ότι έκαναν πλάκα, ότι γνώριζαν την κυρία και σατίριζαν κάτι επαγγελματίες αντιρατσιστές που κοιτούν το δέντρο και χάνουν το δάσος. 

 

Η κυρία ψέλλισε κάτι του στυλ «Μα η αλήθεια και τα γεγονότα δεν είναι ισλαμοφοβικά ή, ξερωγω, ισλαμολατρευτικά, είναι απλώς αλήθεια και γεγονότα», όμως πλέον και πολλοί θεατές της έδειχναν διακριτικά την έξοδο.

 

Τελικά κυρία αποχώρησε με πικρό χαμόγελο λέγοντας «είστε παιδιά του 21ου αιώνα, αλλά μου θυμίζετε το δογματισμό που μ' έκανε να αποχωρήσω μικρή απ' την ΚΝΕ...». Ο σκοταδισμός είχε νικήσει για άλλη μια φορά. 

 

***

 

Update: Με εκφράζει πολύ ένα σχόλιο που ήρθε πριν λίγο, και το αναρτώ και εδώ:

 

Από Iris Prismatica
Να ξεκινήσω λέγοντας κι εγώ ότι, όπως και να'χει, δε μπορείς να κάνεις μήνυση σε κάποιον που δεν γνωρίζει ότι μια φράση αποδίδεται λανθασμένα σε κάποιον ή είναι ανεπιβεβαίωτο αν ειπώθηκε καν. Αυτό ισχύει ακόμη και για τη φράση με τη βλακεία και το άπειρο (που δεν υπάρχει καμιά απόδειξη ότι είπε ο Αινστάιν), ακόμη και για το "Όταν ήρθαν να πάρουν τους εβραίους δεν αντέδρασα (κοκ.)" που ειπώθηκε αλλά όχι από τον Μπρεχτ, το "Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ (κλπ.)" που δεν είπε ο Βολταίρος. Το κάνουμε όλοι, όλη την ώρα.


Κατά τα άλλα, αφοριστικός μεν ο λόγος της Τριανταφύλλου, αλλά φαίνεται ότι (όπως είπε κι ο Supertrooper) μόνο ο αφοριστικός για τους μουσουλμάνους λόγος είναι έγκλημα, οι άλλοι όχι.

 

Όλες οι θρησκείες είναι φοβερά προβληματικές. Και φυσικά οι συντριπτική πλειονότητα των μουσουλμάνων δεν είναι φονιάδες, έτσι; Αυτό είναι απόλυτα βέβαιο.

 

Αλλά να σας πω κάτι; Και η συντριπτική πλειονότητα των ρατσιστών δεν είναι δολοφόνοι. Έχω γνωρίσει άπειρους ρατσιστές, κανείς δεν είχε σκοτώσει άνθρωπο άλλης φυλής, ούτε είχε κατά κανόνα επιτεθεί εναντίον τους σωματικά ή και λεκτικά καν. Αυτό δεν αλλάζει ότι τους βρίζουν σε κάθε ευκαιρία (όχι μπροστά τους), τους αποδίδουν όλα τα δεινά, διαπράττουν συστηματικά διακρίσεις εις βάρος τους και, φυσικά, ψηφίζουν και με αυτό το κριτήριο. Είναι, τέλος πάντων, ρατσιστές.

 

Λοιπόν, ένα τεράστιο τμήμα των μουσουλμάνων σε πολλές δυτικές χώρες είναι πολύ λιγότερο ανεκτικό και σαφώς πιο οπισθοδρομικό από τις αντίστοιχες πλειοψηφίες των μη μουσουλμάνων. Ρίξτε μια ματιά σε μια εμπεριστατωμένη έρευνα, που δεν δημοσιεύτηκε σε κάποια μαύρη φυλλάδα αλλά στον Guardian:

https://www.theguardian.com/uk/2009/may/07/muslims-britain-france-germany-homosexuality

 

Αυτό δεν τους κάνει ούτε φονιάδες, ούτε τρομοκράτες, ούτε εγκληματίες, αλλά δεν τους κάνει και αθώα πρόβατα.

Είπαμε, και οι περισσότεροι ρατσιστές, ομοφοβικοί και μισογύνηδες δεν είναι δολοφόνοι, αλλά δεν σημαίνει ότι μπορούν να νίπτους τας χείρας των όταν διαπράττονται εγκλήματα στο όνομα αυτών των απόψεων.

 

Συμπεριφορές όπως αυτή η τραγική που περιγράφει ο Άρης στην Queer εκδήλωση, ή όπως πολλών φεμινιστικών οργανώσεων που τηρούν σιγήν ιχθύος αναφορικά με την έμφυλη βία στο Ισλάμ είναι πολύ προβληματικές, και τροφοδοτούν τις αντίστοιχα ακραίες συμπεριφορές όσων ανθρώπων, προοδευτικών απόψεων, καταλήγουν σε ολοκληρωτική απόρριψη του Ισλάμ.

 

  

Ολόκληρο το κείμενο για το οποίο θα δικαστεί η κα Τριανταφύλλου

(Ημερομηνία δημοσίευσης: 14.11.2015 - Θυμίζουμε ότι ήταν τις μέρες μετά την επίθεση στο Μπατακλάν, στο Παρίσι):

 

Rock and roll will never die

«Tυφλότητα» είναι ο τίτλος του καινούργιου βιβλίου του ιστορικού Μαρκ Φερρό: τυφλότητα των ηγεσιών, τυφλότητα των μαζών. Ο Φερρό περιγράφει πώς δεν μπορούμε – και δεν θέλουμε – να αναγνωρίσουμε τα συνταρακτικά, συχνά τραγικά, φαινόμενα που οδηγούν σε ομοίως συνταρακτικά και τραγικά γεγονότα. Ο ισλαμοφασισμός δεν είναι καινούργιο φαινόμενο: τον έχουμε εκθρέψει στη Δύση και παρά τις επαναλαμβανόμενες προειδοποιήσεις, ηγεσίες και μάζες κοιμούνται τον ύπνο των δικαίων. Ψυχική ευρυχωρία; Ενοχές για ένα φαντασματικό παρελθόν; Έξαλλη αισιοδοξία; Χριστιανο-αριστερή πίστη στην ανθρώπινη καλοσύνη; Απύθμενη βλακεία της πολιτικής ορθότητας; Φόβος μπροστά στις ισχυρές ισλαμικές χώρες; Όλα αυτά μαζί με την ιστορική τυφλότητα που αναλύει ο Μαρκ Φερρό.

 

Δεν θα επεκταθώ εδώ στο χονδροειδές σφάλμα της πολυπολιτισμικότητας: όποιος ενδιαφέρεται για το ζήτημα ας αναζητήσει παλιότερα άρθρα και βιβλία. Άλλωστε, μολονότι η αντίθεσή μου στη πολυπολιτισμικότητα – στη μη αφομοίωση των μεταναστών και στην εξύμνηση του ισλάμ – είναι μειονοτική, δεν είμαι η μόνη που τη διατυπώνω. Προσθέτω ωστόσο ότι όσα υφιστάμεθα από τους ισλαμιστές (όχι μόνον την τρομοκρατία αλλά την καθημερινή πίεση, τη συμπεριφορά μίσους) δεν οφείλονται στις «επεμβάσεις» της Δύσης στις χώρες της Ανατολής, αλλά στην πολεμοχαρή και φθονερή φύση του ισλάμ: το ισλάμ δεν είναι μια θρησκεία σαν τις άλλες, αγαπητοί συμπολίτες° είναι πολιτικό πρόγραμμα, είναι ιδεολογία εκβαρβαρισμού.

 

Θα θίξω τρία σημεία: πρώτον, την ανεπάρκεια, τη θλιβερή αναπηρία, των σημερινών ευρωπαϊκών ηγεσιών. Αν στη θέση του Φρανσουά Ολάντ και της εύθυμης παρέας του ήταν ο Ντε Γκολ, ο Πομπιντού ή ο Μιτεράν, η Γαλλία θα είχε κηρύξει πόλεμο στο Ισλαμικό Kράτος και, πιθανότατα, θα τον είχε κερδίσει. Επίσης, θα λειτουργούσαν οι υπηρεσίες πληροφοριών και οι δυνάμεις ασφαλείας, δηλαδή ό,τι προασπίζει τους πολίτες από τη βία και την αυθαιρεσία.

 

Ακόμα και οι επίσημες δηλώσεις μετά την πρόσφατη σφαγή ακούγονται χλιαρές: οι φοβισμένοι και οκνηροί υπάλληλοι της γαλλικής γραφειοκρατίας πασχίζουν να μην εξερεθίσουν τον μουσουλμανικό πληθυσμό που τρώει και πίνει με κρατικές παροχές παραβιάζοντας τους νόμους της γαλλικής δημοκρατίας. Οι νόμοι αυτοί κερδήθηκαν με αγώνες: σήμερα τσαλαπατάμε τους κοινωνικούς αγώνες που δημιούργησαν τα φιλελεύθερα καθεστώτα – η αχαριστία του σύγχρονου ανθρώπου είναι πρωτοφανής° και ο συνδυασμός με την προαναφερθείσα τυφλότητα κλονίζει τα θεμέλια του πολιτισμού μας. Το πρόβλημα πάντως, σύμφωνα με τους Γάλλους σοσιαλιστές, είναι η άνοδος της ισλαμοφοβίας, ενός φυσικού και αυτονόητου αντανακλαστικού, που, ωστόσο, μπορεί να οδηγήσει τους Γάλλους πολίτες στον αριστεροδεξιό συνασπισμό της Μαρίν Λε Πεν. Σε τελική ανάλυση, ο στόχος του Σοσιαλιστικού κόμματος δεν είναι η ανάσχεση του ισλαμοφασισμού αλλά η απόσπαση ψήφων – παλιά ιστορία αυτή.

 

Δεύτερο σημείο: αν οι μετριοπαθείς μουσουλμάνοι (που, σας διαβεβαιώ, είναι λιγοστοί και αμήχανοι μέσα στο αγριεμένο ισλαμικό πλήθος), θέλουν να αποφύγουν τον στιγματισμό, πρέπει να κατέβουν μαζικά στους δρόμoυς –σήμερα, τώρα-- και να διαμαρτυρηθούν για τα εγκλήματα εναντίον της ανθρωπότητας που διαπράττονται στο όνομα του Αλλάχ. Όμως, θα επιμείνω: όπως έλεγε ο Μάρκο Πόλο, «φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι». Πολύ λίγα έχουν αλλάξει στο ισλάμ από τον ύστερο Μεσαίωνα. Σήμερα, μετριοπαθείς μουσουλμάνοι είναι μόνον οι εκκοσμικευμένοι, τουτέστιν όσοι έχουν εγκαταλείψει την ισλαμική τους ανατροφή – όπως έχουν κάνει πολλοί χριστιανοί στη Δύση. Περιμένω λοιπόν να κατεβούν στους δρόμους όλοι οι καλοί άνθρωποι της Ανατολής και να στηρίξουν τη δυτική δημοκρατία που τους προστατεύει και τους ταΐζει: αν δεν το κάνουν ή αν το κάνουν με μισή καρδιά θα επιβεβαιωθεί η υποψία της ρητής, υπόρρητης ή διφορούμενης στήριξης στον ισλαμοφασισμό.

 

Με το τρίτο σημείο απευθύνομαι στους ισλαμιστές και στους ποικίλους φίλους τους – μεταξύ των οποίων στους συμπατριώτες μας που πιστεύουν, όπως ο Γεννάδιος Β', ότι «κάλλιον ειδέναι φακιόλιον τούρκικον παρά καλύπτρα λατινική»: ό,τι και να κάνετε, όσους και σκοτώσετε, συκοφαντήσετε και φιμώσετε, ο δυτικός πολιτισμός θα επιζήσει είναι απείρως ισχυρότερος εξάλλου, η εναλλακτική πρόταση ήταν και παραμένει η βαρβαρότητα.

Όσον αφορά δε την καταστροφή του Bataclan όπου έχουμε δει μερικές από τις καλύτερες ροκ συναυλίες της ζωής μας, είμαι εδώ να σας θυμίζω ότι το ροκ δεν θα πεθάνει ποτέ, ότι ποτέ δεν θα αντικατασταθεί από προσευχές κι από αμανέδες.

Mικροπράγματα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σύντομη και απλή ιστορία της υπέροχης Ειρήνης που ζει μόνη στην Κίναρο

Mικροπράγματα Η σύντομη και απλή ιστορία της υπέροχης Ειρήνης που ζει μόνη στην Κίναρο

2.1.2020
11 τρίβια απ' το πρώτο (πρώτο!) τεύχος της LifO

Mικροπράγματα 11 τρίβια απ' το πρώτο (πρώτο!) τεύχος της LifO

23.11.2019
Πώς κατάφερε η RuPaul να γίνει μία απ' τις πιο επιδραστικές σούπερ-σταρ της δεκαετίας του '10

Mικροπράγματα Πώς κατάφερε η RuPaul να γίνει μία απ' τις πιο επιδραστικές σούπερ-σταρ της δεκαετίας του '10

17.11.2019
Τα 13 πιο συνηθισμένα προβλήματα μεταξύ φίλων

Mικροπράγματα Τα 13 πιο συνηθισμένα προβλήματα μεταξύ φίλων

28.10.2019
6 ξεχωριστοί Δημήτρηδες της Ελλάδας

Mικροπράγματα 6 ξεχωριστοί Δημήτρηδες της Ελλάδας

26.10.2019
Το τέλος του θρυλικού φωτογραφικού Studio Νικολέρη της Θεσσαλονίκης. Αυτή ήταν η ιστορία του.

Mικροπράγματα Το τέλος του θρυλικού φωτογραφικού Studio Νικολέρη της Θεσσαλονίκης. Αυτή ήταν η ιστορία του.

14.10.2019
Παγκόσμια Ημέρα Σκύλου: 20 λόγοι που αγαπάμε τους σκύλους

Mικροπράγματα Παγκόσμια Ημέρα Σκύλου: 20 λόγοι που αγαπάμε τους σκύλους

27.8.2019
ΚΟΥΙΖ: Το είπε η Βίβλος ή το Κοράνι;

Mικροπράγματα ΚΟΥΙΖ: Το είπε η Βίβλος ή το Κοράνι;

20.8.2019
«Ξινός, ευαίσθητος, αμυντικός, κλειστός, περίεργος» | O Αντίνοος Αλμπάνης απαντά στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ

Mικροπράγματα «Ξινός, ευαίσθητος, αμυντικός, κλειστός, περίεργος» | O Αντίνοος Αλμπάνης απαντά στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ

12.7.2019
20 απ' τις πιο παράξενες, ρετροφουτουριστικές στάσεις λεωφορείων της Σοβιετικής Ένωσης

Mικροπράγματα 20 απ' τις πιο παράξενες, ρετροφουτουριστικές στάσεις λεωφορείων της Σοβιετικής Ένωσης

10.7.2019
76 Σχόλια
123
BreeZeR 6.5.2017 | 11:19
Σαφώς και κακώς της κάνουν μήνυση που παραθέτει λόγια κάποιου που δεν τα έχει πει ποτέ. Ελευθερία του λόγου είναι να λες την αποψή σου, αλλά και να παραθέτεις ψευδή στοιχεία.
Όπως και κακώς παρεμβαίνουν εισαγγελείς να σταματήσουν γιαλατζή ιατρούς που πουλάνε βότανα και βιονικές θεραπείες. Ο κάθε ψεκασμένος πρέπει να έχει δικαίωμα να λέει ότι θέλει, με στοιχεία που δεν υπάρχουν, ρήσεις που δεν αντιστοιχούν χωρίς να τα επιβεβαιώνει και να μην τον ενοχλεί κανείς.
Άρης Δημοκίδης 6.5.2017 | 13:08
Νομίζω πως αν την πατήσεις και θεωρήσεις ότι η ρήση είναι όντως του Μάρκο Πόλο ή του Μάρκου Καραϊσκάκη, αρκεί το να σε διορθώσουμε δημοσίως. Δε θα σε βάλουμε και φυλακή.

Η σύγκριση με τους απατεώνες γιατρούς είναι το λιγότερο άστοχη.
Νεαντερταλ 6.5.2017 | 20:59
εννοειται οτι για απατεωνες που παιζουν με τον πονο η δυστυχια να επεμβαινει ο εισαγγελεας.
Haifischnet 10.5.2017 | 16:05
Ο Μάρκος Βαμβακάρης το είπε!
avatar
Supertrouper 6.5.2017 | 11:32
Αρη συμφωνω.Η Σωτη εκφραζεται υπερβολικα κ εμπρηστικα αλλα σε καμια περιπτωση δεν ειναι ρατσιστρια η φασιστρια επειδη τα χωνει στους απογονους του σφαγεα Πατερουλη που ακομα παθαινουν πολλαπλες ονειρωξεις με τον Υπαρκτο..

Επαγγελματιες συριζοτρολ, εμπαθεις ΜΚΟδες που επιδιδονται σε δικαστικο bulling ενω εχουν εκτοξευσει απειρως ρατσιστικοτερα κ διχαστικα σχολια.Οταν η Σωτουλα τα χωνει στο παπαδαριο στα εθνικια κ στα γκολντενεγκς ειναι καλη,

οταν τα χωνει σε ισκαμοφασιστες, τζιχαντια κ κοκκινα φασ ιστακια ειναι απλα μια ασχημη κομπλεξικη duck face νεοφιλελε.Βρειτε τις διαφορες......Ισλαμοφοβια...η νεα καραμελα των ευαισθητουληδων αμηχανων για να καλυψουν τα εγκληματα του Ισλαμοφασισμου.

Αλλα τι λεω....η πλουτοκρατια κ η επαρατος καπιταλιστικη δυση φταιει που το ΙΣΙΣ πεταει gay απ τον εκτο....αλλα παλι τι λεω.. η ομοφυλιφυλια ειναι αστικο αποβλητο της μπουρζουαζιας...Αντι να τρεχουμε νικολοπουλους κ καμενους σε δικες ....

Κ ναι τι ειπε η Σωτη εστω κ χοντρα;οι μετριοπαθεις μιυσουλμανοι οφειλουν εμπρακτα κ καθαρα να βγουν μποστα κ να καταδικασουν τα εγκληματα των ισλαμοφασιστων.
Vernedead 6.5.2017 | 14:59
Ακόμα περιμένω να μου εξηγήσεις που κολλάει ο υπαρκτός,οι κομμουνιστές κ.λπ. όπως σε ρώτησα στο άρθρο του Αντωνόπουλου.Η μήνυση δεν ήρθε από κανέναν από αυτούς,ήρθε από έναν φιλελεύθερο.Σταματήστε να ξυπνάτε στραβά ορισμένοι.
avatar
Supertrouper 7.5.2017 | 01:09
...μπραβο βρε...να σαι καλα...μ εκανες κ γελασα...φιλελευθερος ο συγκεκριμενος.... Τεσπα.....Τρεχα ρωτα πολωνους ουγγρους ουκρανους ρουμανους τσεχους για να μαθεις τι εστι το ολοκληρωτικο καθεστως που λατρευεις
Vernedead 7.5.2017 | 15:09
Άλλα αντί άλλων. Αυτά που λες δεν κολλάνε με την συγκεκριμένη υπόθεση.
avatar
psarie 8.5.2017 | 12:18
τα αναφέρει από κοινού παραπάνω γτ η κριτική στην ελληνική αριστερά είναι επίσης συχνό θέμα στα κείμενά της.
avatar
Πι Καππα 6.5.2017 | 11:33
Συγγνώμη, το άρθρο της αφορά την φαντασιακή της εκδοχή του τι συμβαίνει στη Γαλλία; Και επέλεξε να το δημοσιεύσει στα ελληνικά; Προς κατανάλωση του Ελληνικού κοινού που δεν έχει σχεδόν καμιά εμπειρία συνύπαρξης με μουσουλμάνους; Οι γνώμη της δε βασίζεται ούτε σε ένα στοιχείο, δεν κάνει καμιά προσπάθεια να εξηγήσει πόσο διαφορετικό είναι το γαλλικό από το ελληνικό κοντεξτ. Και πλέκει το εγκώμιο του Ντε Γκωλ, του αποικιοκράτη par excellence;

Με εκπλήσσει και το δικό σας μη-σχόλιο/υπόθεση οτι "όλοι ξέρουμε τι πρεσβεύει το Ισλάμ". Αλήθεια; Που βασίζετε την υπόθεσή σας;

Κρίμα παρά τα τόσα χρόνια παραμονής στη Γαλλία να παραμένει τόσο ανίκανη να επιχειρηματολογήσει βάσει στοιχείων η κα. Τριανταφύλλου. Εγκλωβισμένη στη συνομοσιολογία και το κουτσομπολιό για τις ζωές των άλλων που μαστίζει τη χώρα.
avatar
MelP 7.5.2017 | 09:47
Πολύ σωστή η παρατήρησή σας , και εστιάζετε σε ένα σημείο που δεν στάθηκε να εξετάσει κανείς. Η κα Τριανταφύλλου σχολιάζει την γαλλική και όχι την ελληνική εμπειρία. Η κάθε κοινωνία έχει κάποιες ιδιαιτερότητες και αν το κείμενο αυτό ήταν γραμμένο στα γαλλικά και απευθυνόταν σε γαλλικό κοινό , οι απαντήσεις των αναγνωστών θα ήταν πολύ διαφορετικές. Προσωπικά γνωρίζω γάλλους που σχολιάζοντας το Ισλάμ και τις τρομοκρατικές επιθέσεις παραδεχονται ανοιχτα οτι τους τζιχαντιστές που έκαναν το κακό δεν τους εφτιαξε το Ισλάμ, ‘’εμείς τους φτιάξαμε’’ (αυτά είναι τα λόγια τους) : με την περιθωριοποίηση, το αποτυχημενο προγραμμα ένταξης και τις αθλιες συνθήκες ζωής στα σχεδόν-γκέτο στα οποια ζουν. Αυτοι που έκαναν το κακό στην Γαλλία είχαν γαλικά χαρτιά , ήταν γεννημένοι δηλαδή στην Ευρωπη , δευτερης ή τρίτης γενιάς μετανάστες. Η κα Τριανταφύλλου μου ειναι γενικά πολύ συμπαθής. Δεν ξέρω αν της αξίζει αυτή η μεταχείριση , αλλά σωστο μου φαίνεται το εξης : εάν θέλεις να σχολιάσεις κάτι που βίωσες σε μια συγκεκριμένη κοινωνία πρέπει ή να απευθυνθείς στην ίδια αυτή κοινωνία (ωστε να έχεις και ανθρωπους απεναντι σου που μπορούν να σε βαλουν στη θεση σου αν κάνεις κάπου λάθος, καθως γνωριζουν πολυ καλα τα θεματα της δικης τους κοινωνιας) ή εστω να προσπαθησεις να είσαι αντικειμενικός και να δωσεις όλες τις πλευρες, αν απευθυνεσαι σε κοινο τελείως ασχετο με την ιδιαιτερότητα της γαλλικής κοινωνίας.
Θα ήθελα να επισημάνω επίσης με την ευκαιρία οτι στη Γαλλία οι απόψεις διίστανται στο κατα ποσον καποιοι ‘’τρωνε και πίνουνε’’ χαρη στο κράτος. Αυτη η φράση φέρνει σχεδον πάντα τον καβγά, δεν είναι ομόφωνη άποψη όλων των γάλλων πολιτών. Οι οπαδοι της Μαρίν Λε Πεν είναι αυτοι που υιοθετουν κυρίως αυτη την αποψη , δηλώνοντας οτι έχει πλέον η Γαλλία ‘’πολλούς ξένους’’ που τρωνε και ζουνε χαρη στα επιδόματα που θα έπρεπε να πηγαίνουν μονάχα σε ΄΄γνήσιους γάλλους’’. (όταν βέβαια μιλάμε για δεύτερης και τρίτης γενιάς μετανάστες το πράγμα είναι αρκετά θολό σχετικά με το ποιος είναι τελικά ο γνήσιος γάλλος…) Αντίθετα , οι αντιπαλοι της Λε Πεν έρχονται με νουμερα που αποδυκνείουν πόσο λίγα χρήματα τελικά και επί της ουσίας πηγαίνουν στους ΄΄ξένους’’ και για τι διεστρεβλωση και χειραγωγηση μιλάμε. (Οποιος θέλει ας το ψάξει). Επίσης για το κατα ποσον τους ‘’θρέφει’’ η Δύση και τους προσφέρει εργασία , αν προστρέξει κανείς σε επίσημα στατιστικά στοιχεία θα δει οτι από όσους κάνουν αιτηση για μία δουλειά , αυτοι που εχουν γαλλικό επίθετο έχουν επι του πρακτέου 3 φορες παραπανω περισσοτερες πιθανοτητες να κληθουν για συνέντεξη απο αυτους των οποιων η αιτηση φερει επιθετο που φαινεται αραβικό. Οχι όλοι αλλά πολλοί από αυτους τους ανθρωπους (και ,οχι τυχαία , ειδικά εκείνοι που στράφηκαν στο ‘’Ισλαμικό Κράτος’’) γεννιουνται στο περιθωριο, σε βρώμικες συνοικίες που οι περισσοτεροι ‘’αυθεντικοι γαλλοι’’ σουφρωνουν τη μυτη αν τυχει να διαβουν : γεννιουνται στη φτωχια και η ενταξη τους είναι ένας γολγοθάς, σχεδον αδυνατη. Ειδικά αν περάσει κανείς από το μουσουλμανικό ‘’γκετο’’ του Παρισιού θα σοκαριστεί από την κατάσταση. Εμείς στην ελλληνική κοινωνια δεν έχουμε ιδέα από αυτά τα πράγματα. Αντι να τρωνε και να πινουν τζαμπα μάλλον ζουν πολυ δυσκολες ζωές. Δεν θα διαφωνήσω οτι το Ισλάμ σαν θρησκεία περιέχει στοιχεία που κάνουν πολλούς να αμφιβάλλουν για το κατα ποσο ειναι μια θρησκεία συμβατή με τη δημοκρατία. Απλά νομίζω πως αν θέλουμε να είμαστε σωστοί και ειλικρινείς , όταν καταγγέλουμε τον κλέφτη οφείλουμε να επισημαίνουμε και το μερίδιο ευθύνης του νοικοκύρη, που στην περίπτωση μας είναι το ίδιο το γαλλικό κράτος.
Network 8.5.2017 | 10:09
Melp , ας δούμε την πραγματικότητα επιτέλους χωρίς περίπλοκους συνειρμούς . Το θέμα δεν είναι μόνο Γαλλικό αφορά την Ευρώπη στο σύνολο της, ειναι αρχέγονη σύγκρουση πολιτισμών που προκύπτει απο τη αδυναμία όσμωσης τελείως αντίθετων αξιακών πλαισίων. Ο κανόνας επιβεβαιώνεται με διαφορετικές παραλλαγές σε διαφορετικές χώρες δυστυχώς σε κάποιες με πρωτοφανή βιαιότητα .
avatar
psarie 8.5.2017 | 12:38
Σε φιλική παρέα τις προάλλες σοκαρίστηκα με γλυκύτατη κατά τα άλλα κυρία που έθετε το ζήτημα των μουσουλμάνων της Γαλλίας αποκλειστικά σε πολιτισμική και όχι σε κοινωνική βάση. κατά τη γνώμη μου ο μουσουλμάνος δε ριζοσπαστικοποιείται λόγω κάποιας ιδιαιτερότητας της θρησκείας του, το θεμέλιο της ριζοσπαιστικοποίησης αυτής βρίσκεται σε κοινωνικά αίτια κατά κύριο λόγο. Απλώς (κι αναγνωρίζω πόσο γελοίο ακούγεται αυτό το "απλώς") θα αναζητήσει στην παράδοση στην οποία ανήκει τα υλικά για τη ακραιο-ποίηση της αφήγησής του. δεν είναι το ισλμάμ που είναι πιο οπισθοδρομικό ως θρησκεία, είναι οι ισλαμικές κοινωνίες που είναι -σε γενικές γραμμές- λιγότερο εκκοσμικευμένες. κι αυτό σαν φαινόμενο έχει και πάλι την ιστορική του διαδρομή.
παρ' όλ' αυτά θα πρέπει να αναγνωρίσω ότι η Τριανταφύλλου, όπως κι όσοι ζουν από κοντά τέτοιου είδους προβλήματα, ζητά μια λύση εδώ και τώρα. όχι μια εξήγηση -γιατί η εξήγηση προφανώς όσον αφορά τη Γαλλία συνδέεται με το αποικιοκρατικό της παρελθόν και την αποτυχία της ενσωμάτωσης. ζητεί όχι απλώς μια οντολογική ερμηνεία, μια ιστορική εξήγηση του φαινομένου αλλά μια λύση που εκ των πραγμάτων θα περιλάμβάνει και καταστολή. :/
avatar
MelP 6.6.2017 | 08:52
Και για όσους έχουν όρεξη να διαβάσουν ένα άρθρο στα αγγλικά, παραθέτω τον σύνδεσμο για ένα πολύ ενδιαφερον κείμενο σχετικά με το προφίλ των τζιχαντιστών. Μηδενιστές νέοι με αυτοκτονικές τάσεις προς αναζήτηση εξτρεμιστικού κινηματος, παρά μουσουλμάνοι που ριζοσπαστικοποιήθηκαν...
Καμια φορά οι απαντήσεις δεν είναι τόσο απλές και προφανείς όσο θα θέλαμε, δυστυχως. Αν δεν προσπαθησουμε να καταλάβουμε καλά ένα θέμα και σε βάθος, οδηγούμαστε σε επικίνδυνες και αφελείς γενικευσεις. https://www.theguardian.com/news/2017/apr/13/who-are-the-new-jihadis
Aleee 6.5.2017 | 11:37
Αν τα ίδια λόγια ερχόντουσαν από τον Αμβρόσιο θα ζητούσατε να καταδικαστεί.

Όταν η κ Σ.Τ. όμως λέει πως ελάχιστοι μουσουλμάνοι είναι...ανθρώπινοι, και τσουβαλιάζει 1,6 δις ανθρώπους ως "φασίστες" είναι όλα οκ, δεν προτείνει άλλωστε να τους λιντσάρουμε, αν αυτό κατάλαβε κάποιος ανεγκέφαλος χρυσαυγίτης τι φταίει εκείνη;

Τους ζητάει λέει να κατέβουν μαζικά στον δρόμο για να αποδείξουν πως δεν υποστηρίζουν τον ισλαμοφασισμό.

Εκείνη, όταν η δύση (το ΝΑΤΟ με βάση στην Ελλάδα) βομβάρδιζε τόσα χρόνια περιοχές ολόκληρες, φαντάζομαι κατέβηκε στον δρόμο να δηλώσει την αντίθεση της σε σφαγές αμάχων, αλλιώς θεωρεί τον εαυτό της φασίστα;

Βρίσκω το κείμενο εμετικό και τις γενικεύσεις του αφόρητες, αλλά δεν περίμενα κάτι καλύτερο.
Μ.Ζ. 6.5.2017 | 12:19
"Aν οι μετριοπαθείς μουσουλμάνοι (που, σας διαβεβαιώ, είναι λιγοστοί και αμήχανοι μέσα στο αγριεμένο ισλαμικό πλήθος), θέλουν να αποφύγουν τον στιγματισμό, πρέπει να κατέβουν μαζικά στους δρόμoυς –σήμερα, τώρα-- και να διαμαρτυρηθούν για τα εγκλήματα εναντίον της ανθρωπότητας που διαπράττονται στο όνομα του Αλλάχ."
Νομίζω πως αυτή η φράση είναι λίγο τραγική. Άνθρωποι που ζουν εδώ και 1 τουλάχιστον χρόνο σε σκηνές και λάσπες θα πρέπει από πάνω να απολογηθούν για τα εγκλήματα άλλων μόνο και μόνο επειδή είναι ομόδοξοι; Εδώ κάνουν καμιά πορεία για να μπορέσουν να πάρουν επιτέλους άσυλο και πολλοί ντόπιοι διαμαρτύρονται που βγαίνουν στους δρόμους και "τους εμποδίζουν από τις δουλειές τους". Πάντως, πολλοί μουσουλμάνοι αποδοκιμάζουν τις ακρότητες του Ισλάμ. Κατά τη γνώμη μου η συγγραφέας κάνει παιδαριώδεις γενικέυσεις. Ωστόσο, οι μηνύσεις στην Ελλάδα είναι ψωμοτύρι και θα πρέπει να ελαττωθεί κάπως το φαινόμενο αυτό.
Iris Prismatica 6.5.2017 | 12:47
Συγγνώμη αλλά δεν νομίζω ότι η Τριανταφύλλου περίμενε τέτοιες δράσεις από τους εξαθλιωμένους πρόσφυγες στη Μόρια ή το Καλαί, αλλά από τα εκατομμύρια μουσμουλμάνων που ζουν κανονικότατα εδώ και δεκαετίες σε πάρα πολλές δυτικές χώρες - και σε εξελιγμένες μουσουλμανικές.
Άρης Δημοκίδης 6.5.2017 | 13:09
Βρε Μ.Ζ. δεν αναφέρεται στους πρόσφυγες που ζουν στους καταυλισμούς, αλλά στους 'ενσωματωμένους' εδώ και δεκαετίες στη Δύση, που απολαμβάνουν τα προνόμια της Δύσης. («Περιμένω λοιπόν να κατεβούν στους δρόμους όλοι οι καλοί άνθρωποι της Ανατολής και να στηρίξουν τη δυτική δημοκρατία που τους προστατεύει και τους ταΐζει»). Όπως αναφέρουμε, το άρθρο γράφτηκε για τη Γαλλία, μία ημέρα μετά το μακελειό στο Μπατακλάν.

Αν δεν μπορούμε να κάνουμε καν κατανόηση του κειμένου, μην απορείς πώς φτάνουμε τόσο εύκολα σε μηνύσεις.
avatar
pane 6.5.2017 | 14:01
βέβαιά, όλοι ξεχνάμε ότι η Γαλλία πουλά συστηματικά όπλα στη Σαουδική Αραβία που τροφοδοτεί τους εξτρεμιστές. Όμως οι πλούσιοι μουσουλμάνοι είναι καλοί μουσουλμάνοι, ονειρευόμαστε επενδύσεις από τους άραβες. Πάντως ούτε οι χριστιανοί κατέβηκαν ποτέ σε διαμαρτυρία εναντίον εγκλημάτων που έγιναν ή γίνονται στο όνομα του Χριστού, ή ενάντια στη μισαλλοδοξία που κηρύσσουν κάποιοι στις εκκλησίες. Μόνο κάτι άθεοι τραβιούνται στην Ευρώπη σε τέτοιες περιπτώσεις. Συμφωνώ πάντως ότι μήνυση δεν έπρεπε να γίνει γιατί από γραφική την μετατρέπει σε θύμα και ήρωα
avatar
Ανώνυμος/η 6.5.2017 | 15:08
Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι διάβασε το κείμενο για να το καταλάβει κιόλας; Κάτι πήρε το αυτί του, και μπήκε να πει τα δικά του.
avatar
boxer 6.5.2017 | 15:43
Απ'ότι γνωρίζω, οι μουσουλμάνες διαδήλωσαν στο Λονδίνο μετά την επίθεση στο Ουεστμινστερ.
Μ.Ζ. 6.5.2017 | 16:33
Οκ, αλλά και πάλι διαφωνώ. εγώ βλέπω τους ανθρώπους σαν σύνολα αλλά σαν άτομα. Γιατί να πρέπει να διαδηλώσω εγώ για κάτι που έκανε καποιος με παρόμοια χαρακτηριστικά με εμένα; Εγώ είμαι υπεύθυνος αποκλειστικά για τις δικ΄ς μου πράξεις. Γιατί να νιώθω "ενοχές" για κάτι που έκανε κάποιος που μοιράζεται την ίδια θρησκεία με εμένα;
avatar
Γκαργκάουλας 6.5.2017 | 22:36
Πολύ σωστά τα γράφεις κ. Αρη!
Πολοί όμως ή παρανοούν τα γραφόμενα ή το κάνουν επίτηδες για αντίλογο ή απλά είναι "κολλημένοι" με παρωπίδες.
avatar
psarie 8.5.2017 | 12:50
ε δεν είναι ακριβώς ενσωματωμένοι- αυτό ας της το αναγνωρίσουμε. η δική μου διαφωνία είναι πως δεν είναι η μουσουλμανική τους καταγωγή που τους εμποδίζει, είναι και ζητήματα κοινωνικά τα οποία αρνείται να αναγνωρίσει. αστυνομικό από τις εκδόσεις Πόλις να διαβάσει κανείς μόνο και πάλι θα έχει μια εικόνα του πώς ριζοσπαστικοποιείται η νεολαία των προαστίων. Αυτοι που τους έλεγε αλήτες ο Σαρκοζί μερικά χρόνια πριν. Οι χαρακτήρες που πρωταγωνιστούσαν στο Μίσος του Κασοβιτς, δυο από τους οποίους ήταν παρεμπιπτόντως Μουσουλμάνος και Εβραίος.
ναι προφανώς και πρέπει να κατανοούμε το κείμενο αλλά το κείμενό της κατασκευάζει μια πραγματικότητα, δεν την αποτυπώνει απλώς.
δεν ξέρω αν έχεις υπόψη σου Άρη ένα παλιό βιβλίο, το Κατασκευάζοντας το Ισλαμ του Εντουάρντ Σαϊντ, που αν μη τι άλλο επιμένει σε ένα πράγμα αυτό που η Τριανταφύλλου ονομάζει με ΜΙΑ λέξη ισλάμ δεν υπάρχει. Κι η επιλογή της να το δει αυτό είναι προβληματική, ακόμη και για τη λύση του προβλήματος με όρους καταστολής, όπως η ίδια προτείνει -και δικαιολογημένα σε έναν μεγάλο βαθμό.
avatar
Ερυμανθιος κάφρος 6.5.2017 | 20:16
δε σχολιάζω καν τη μη κατανόηση (ή άρνηση κατανόησης) του κειμένου. το "τους εμποδίζουν από τις δουλειές τους" όμως γιατί σε εισαγωγικά;
Network 6.5.2017 | 12:24
Εξαιρετικό απολύτως ρεαλιστικό άρθρο, πραγματικά είναι καιρός ο δυτικός πολιτισμός να επανακαθορίσει τη βάση και τα όρια του.

Ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω την μονοδιάστατη δράση των κατ' επάγγελμα και μη αλληλέγγυων κατα της ισλαμοφοβίας και την ανύπαρκτη κριτική αντίστοιχα απέναντι στον ισλαμοφασισμο. Η συγκεκριμένη κίνηση απέναντι στην κυρια Τριανταφύλλου ξεπερνά κάθε όριο
avatar
Psineas 6.5.2017 | 15:55
Αλήθεια, πού βρίσκονται όλοι αυτοί οι επαγγελματίες αλληλέγγυοι, οι διάφορες ΜΚΟ και οι γυναικείες οργανώσεις και έχουν μουγκαθεί για το θέμα των κλειτοριδεκτομών που γίνονται στο Ελληνικό; Ο Μουζάλας έστω;
avatar
anonymous204 10.5.2017 | 23:36
1. Δεν έχει αποδειχθεί ακόμα τίποτε, αλλά εσύ το παρουσιάζεις ως δεδομένο «που γίνονται». Ωραίος εγκάθετος.

2. Από μέλος ΜΚΟ που εργάζεται στο Ελληνικό έγινε η καταγγελία. Ξέρεις, σαν αυτές που βρίζεις ως ανύπαρκτες.
patsis 6.5.2017 | 12:58
Γενικώς μιλώντας, νομίζω πως οι άνθρωποι που εκτίθενται δημοσίως, που εκφράζουν μη κρατούσες απόψεις, που κινούν "δυσάρεστες" για κάποιους διαδικασίες με μηνύσεις, αγωγές, αιτήματα στις Αρχές για παροχή στοιχείων ή εξηγήσεων, συλλογές υπογραφών κατά εταιρειών κλπ, που δημιουργούν εχθρούς, είναι πιο πιθανό να αποκτήσουν ή να εμβαθύνουν μια αδιακρίτως πολεμική και επιθετική στάση. Σε κάποιο βαθμό είναι κατανοητό, διότι στην πράξη, στην πραγματική ζωή, κάπως πρέπει να σταθείς και να αμυνθείς απέναντι στους υπερασπιστές του στάτους κβο που θίγεις και, στο κάτω-κάτω, κανείς δεν είναι τέλειος.

Εδώ όμως χρειάζεται η πολιτική τέχνη: να καταφέρνεις να πετύχεις τους πολιτικούς σου σκοπούς χωρίς να ακυρώσεις τις πολιτικές σου θέσεις. Η διαρκής αναζήτηση αντιπάλων, "φασιστών", "ρατσιστών" κλπ που, παρεμπιπτόντως σπάνια εντοπίζονται πέρα από τα πλαίσια της "Δύσης", η αυτομαστίγωση ως "δυτικών", "λευκών", "ιμπεριαλιστών", η δογματική "ορθοδοξία" και η κατακεραύνωση όσων έχουν 5% διαφορετικές αξίες την ίδια στιγμή που μένουν στο απυρόβλητο όσοι έχουν αξίες όχι μόνο διαφορετικές αλλά και βιαίως αντίθετες, όλα αυτά δείχνουν, κατά τη γνώμη μου, τουλάχιστον σύγχυση στις προτεραιότητες, αν όχι ιδεοληπτική εμμονή.

Η αγέρωχη, επιθετική και "φουλ επίθεση" στάση μπορεί να είναι κατάλληλη απέναντι στους βίαιους και οργανωμένους ιδεολογικούς "μαχητές" (ναζί, φασίστες, τζιχαντιστές, τρομοκρατικές οργανώσεις), είναι όμως λιγότερο πρόσφορη απέναντι σε ανθρώπους που φέρουν, συλλογικά και ο καθένας μόνος του, κληρονομιά ανεπεξέργαστων ιδεολογιών, όπως ότι είμαστε μοναδικοί και περιούσιος λαός, ότι η ομοφυλοφιλία είναι γελοία και αιτία στιγματισμού, ότι η πολλή δημοκρατία βλάπτει, ότι ο άντρας που δε ρίχνει και κανένα χαστούκι στη γυναίκα του δεν είναι και πολύ άντρας, ότι οι Εβραίοι θέλουν το κακό μας κλπ κλπ.

Έστω, όμως, ότι μιλάμε για μια συγγραφέα που δεν δικαιολογείται να έχει "ανεπεξέργαστες" απόψεις. Πώς μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η καταλληλότερη αντίδραση στο συγκεκριμένο άρθρο της Σώτης Τριανταφύλλου είναι η ποινική της τιμωρία; Αν το έγκλημα για το οποίο μηνύεται είναι αυτό του άρ. 1 παρ. 1 927/1979, προβλέπει:

"Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή δια του τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, υποκινεί, προκαλεί, διεγείρει ή προτρέπει σε πράξεις ή ενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βία κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων, που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, το σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα φύλου ή την αναπηρία, κατά τρόπο που εκθέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη ή ενέχει απειλή για τη ζωή, την ελευθερία ή τη σωματική ακεραιότητα των ως άνω προσώπων, τιμωρείται με φυλάκιση τριών (3) μηνών έως τριών (3) ετών και με χρηματική ποινή πέντε έως είκοσι χιλιάδων (5.000 - 20.000) ευρώ."

"Προκάλεσε"; Ίσως (λέμε τώρα), αφού κάποιος ασχολήθηκε να της ασκήσει μήνυση. "Διήγειρε"; Αμφίβολο. Σε ποιες "πράξεις" προκάλεσε/διήγειρε; Εξαιρετικά αμφίβολο να προκύψει. Το έκανε με τρόπο που "εξέθεσε σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη"; Μάλλον όχι. Είχε "πρόθεση" για όλα αυτά; Σε κάθε περίπτωση, απίθανο να αποδειχθεί. Για τα λοιπά προβλεπόμενα στο άρθρο υπάρχουν ακόμα λιγότερες ενδείξεις.

Εγώ δεν γνωρίζω προσωπικώς κανέναν από τους εμπλεκομένους, ούτε έχω διαβάσει άρθρα/βιβλία τους. Full disclosure, είχα μια γραπτή "συνομιλία" με αυτόν τον κύριο Δημητρά, σε σχόλια της Lifo εδώ:

http://www.lifo.gr/now/society/26304?comment=600795#600795

Μου είχε κάνει τότε αλγεινή εντύπωση η default υποτιμητική και επιθετική στάση του απέναντι σε εμένα, έναν άγνωστό του, για κάτι που βασικώς συμφωνούσαμε. Και η χρήση, μάλιστα, ενός ισχυρισμού που στη συνέχεια αδιαφόρησε να υποστηρίξει.
patsis 6.5.2017 | 13:37
Φοβάμαι ότι όπου νά 'ναι ο Άρης θα μου απαντήσει απλά: Αγαπημένα, αχρείαστα, εισαγωγικά.

(κι εγώ θα του πω ότι το δεύτερο κόμμα σε αυτή τη φράση είναι κι αυτό αχρείαστο)
Iris Prismatica 6.5.2017 | 13:20
Να ξεκινήσω λέγοντας κι εγώ ότι, όπως και να'χει, δε μπορείς να κάνεις μήνυση σε κάποιον που δεν γνωρίζει ότι μια φράση αποδίδεται λανθασμένα σε κάποιον ή είναι ανεπιβεβαίωτο αν ειπώθηκε καν. Αυτό ισχύει ακόμη και για τη φράση με τη βλακεία και το άπειρο (που δεν υπάρχει καμιά απόδειξη ότι είπε ο Αινστάιν), ακόμη και για το "Όταν ήρθαν να πάρουν τους εβραίους δεν αντέδρασα (κοκ.)" που ειπώθηκε αλλά όχι από τον Μπρεχτ, το "Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ (κλπ.)" που δεν είπε ο Βολταίρος. Το κάνουμε όλοι, όλη την ώρα.
Κατά τα άλλα, αφοριστικός μεν ο λόγος της Τριανταφύλλου, αλλά φαίνεται ότι (όπως είπε κι ο Supertrooper) μόνο ο αφοριστικός για τους μουσουλμάνους λόγος είναι έγκλημα, οι άλλοι όχι.
Όλες οι θρησκείες είναι φοβερά προβληματικές. Και φυσικά οι συντριπτική πλειονότητα των μουσουλμάνων δεν είναι φονιάδες, έτσι; Αυτό είναι απόλυτα βέβαιο.
Αλλά να σας πω κάτι; Και η συντριπτική πλειονότητα των ρατσιστών δεν είναι δολοφόνοι. Έχω γνωρίσει άπειρους ρατσιστές, κανείς δεν είχε σκοτώσει άνθρωπο άλλης φυλής, ούτε είχε κατά κανόνα επιτεθεί εναντίον τους σωματικά ή και λεκτικά καν. Αυτό δεν αλλάζει ότι τους βρίζουν σε κάθε ευκαιρία (όχι μπροστά τους), τους αποδίδουν όλα τα δεινά, διαπράττουν συστηματικά διακρίσεις εις βάρος τους και, φυσικά, ψηφίζουν και με αυτό το κριτήριο. Είναι, τέλος πάντων, ρατσιστές.
Λοιπόν, ένα τεράστιο τμήμα των μουσουλμάνων σε πολλές δυτικές χώρες είναι πολύ λιγότερο ανεκτικό και σαφώς πιο οπισθοδρομικό από τις αντίστοιχες πλειοψηφίες των μη μουσουλμάνων. Ρίξτε μια ματιά σε μια εμπεριστατωμένη έρευνα, που δεν δημοσιεύτηκε σε κάποια μαύρη φυλλάδα αλλά στον Guardian:

https://www.theguardian.com/uk/2009/may/07/muslims-britain-france-germany-homosexuality

Αυτό δεν τους κάνει ούτε φονιάδες, ούτε τρομοκράτες, ούτε εγκληματίες, αλλά δεν τους κάνει και αθώα πρόβατα.
Είπαμε, και οι περισσότεροι ρατσιστές, ομοφοβικοί και μισογύνηδες δεν είναι δολοφόνοι, αλλά δεν σημαίνει ότι μπορούν να νήπτους τας χείρας των όταν διαπράττονται εγκλήματα στο όνομα αυτών των απόψεων.
Συμπεριφορές όπως αυτή η τραγική που περιγράφει ο Άρης στην Queer εκδήλωση, ή όπως πολλών φεμινιστικών οργανώσεων που τηρούν σιγήν ιχθύος αναφορικά με την έμφυλη βία στο Ισλάμ είναι πολύ προβληματικές, και τροφοδοτούν τις αντίστοιχα ακραίες συμπεριφορές όσων ανθρώπων, προοδευτικών απόψεων, καταλήγουν σε ολοκληρωτική απόριψη του Ισλάμ.
avatar
boxer 7.5.2017 | 09:54
"Αλλά να σας πω κάτι; Και η συντριπτική πλειονότητα των ρατσιστών δεν είναι δολοφόνοι. Έχω γνωρίσει άπειρους ρατσιστές, κανείς δεν είχε σκοτώσει άνθρωπο άλλης φυλής, ούτε είχε κατά κανόνα επιτεθεί εναντίον τους σωματικά ή και λεκτικά καν. Αυτό δεν αλλάζει ότι τους βρίζουν σε κάθε ευκαιρία (όχι μπροστά τους), τους αποδίδουν όλα τα δεινά, διαπράττουν συστηματικά διακρίσεις εις βάρος τους και, φυσικά, ψηφίζουν και με αυτό το κριτήριο. Είναι, τέλος πάντων, ρατσιστές."

Αυτό ακριβώς κάνει και η Τριανταφύλλου. Τσουβαλιάζει ένα δισ ανθρώπους. Είναι καθαρά ρατσίστρια.
Iris Prismatica 7.5.2017 | 19:21
Αν θες ρίξε μια ματιά στο λινκ που παραθέτω. Δεν έγινε από το Pegida ή κάτι αντίστοιχο. Δες τα ποσοστά καταδίκης των προγαμιαίων ή των ομοφυλοφιλικών σχέσεων ως ανήθικων. Δες αν συγκρίνονται με την αποδοχή αυτών των πρακτικών από τον γενικό πληθυσμό των αντίστοιχων χωρών. Είναι τσουβάλιασμα να μιλάς για μια κυρίαρχη τάση την οποία υποστηρίζουν έρευνες και γεγονότα; Εκτός αν αναφέρεσαι αποκλειστικά στο βαθμό της υπερβολής της οπότε ΟΚ, συμφωνώ.
Όλοι οι προοδευτικοί θα δεχθούν το δίκιο μου αν μιλήσω για την διάχυτη ομοφοβία του χριστιανικού κλήρου. Αν μιλήσω για την ίδια και (τρισ)χειρότερη κατάσταση στο Ισλάμ, ξαφνικά θα είμαι ισλαμοφοβική. Αυτή η μόνιμη αυτολογοκρισία των προοδευτικών δυνάμεων για αυτά τα ζητήματα οδηγεί συχνά σε αντιδράσεις υπερβολικές αλλά, αν μη τι άλλο, κατανοητές.
(Είχα την εντύπωση ότι σε ενοχλούσαν κι εσένα οι υπερβολές των SJW)
Τέλος, όπως λέει και ο/η VHS Glitch από κάτω, η θρησκεία επ'ουδενί δεν είναι φυλή.
avatar
Ανώνυμος/η 8.5.2017 | 14:42
Iris σχετικά με την τελευταία σου προταση υπάρχει μια ενσταση από εμενα ως προς το εαν είχαν κάνει κτημα τους τις προοδευτικες αποψεις ή απλα ακολουθουν την εκάστοτε κυρίαρχη αποψη, το να απορίψει κάποιος ολοκληρωτικά τα μελη μιας θρησκειας δείχνει ότι την ανεξηθρησκία ποτε δεν την κατανόησε όπως πολλοι ανθρωπιστες δεν κατανοουν την διαφορα κριτικης και αφορισμου και ας ακουγονται προοδευτικοι.
VHS Glitch 6.5.2017 | 13:47
Από πότε μια θρησκεία, δηλαδή ένα σύνολο ιδεών, είναι ράτσα; Οι ιδέες μπορεί να είναι καλές ή κακές αλλά σίγουρα δεν γεννιέσαι με αυτές. Οι ιδέες κριτικάρονται, οι άνθρωποι ελεύθερα μπορούν να υιοθετήσουν καλές ή να αφήσουν κακές ιδέες πίσω τους, σε αντίθεση με πράγματα που δεν μπορούν να αλλάξουν όπως την καταγωγή τους και άλλα χαρακτηριστικά με τα οποία έχουν γεννηθεί και δεν τα επέλεξαν (εδώ έχουμε τον ρατσισμό/σεξισμό κτλ).

Το ισλάμ είναι μια θρησκεία που λέει μπούρδες (όπως όλες οι θρησκείες, για μένα) αλλά είναι με διαφορά η πιο επικίνδυνη *σήμερα* αφού μόνο οι οπαδοί της έχουν απομείνει στο σύγχρονο κόσμο να σκοτώνουν απίστους στο όνομά της. Η Ισλαμοφοβία είναι απλώς μια λέξη προπαγάνδας που προσπαθεί να παύσει την κριτική. Γιατί δεν υπάρχει λέξη ή πρόβλημα Βουδισμοφοβίας; Αστεία πράγματα πραγματικά.
avatar
Γκαργκάουλας 6.5.2017 | 22:39
Σωστός !!!
avatar
boxer 7.5.2017 | 15:36
Αστεία πράγματα είναι η γενοκτονία που έχουν ξεκινήσει οι Βουδιστές εναντίον των Μουσουλμάνων στη Μυανμάρ και δεν κουνιέται φύλλο.
VHS Glitch 7.5.2017 | 22:12
Σε τι υποτίθεται πως απαντάς;
Και η σφαγή μουσουλμάνων στη Σρεμπρένιτσα στον πόλεμο της βοσνίας ήταν ένα έγκλημα πολέμου. Το δικαιολόγησε αυτό κανείς; Kαι τι σχέση έχει με το θέμα του άρθρου ή με αυτά που είπα;
avatar
boxer 8.5.2017 | 09:27
"Υποτιθεται" οτι απαντάω στο οτι το Ισλάμ ειναι η πιο επικίνδυνη θρησκεία του κόσμου. Υπάρχουν και άλλες "ειρηνικές" θρησκείες που αποδεικνύονται εγκληματικές, αλλά εσύ όπως και οι περισσότεροι κολλάτε στο Ισλάμ. Τετρακόσια χρόνια ήταν αυτά. Είναι λογικό να έχουν αφήσει νευρώσεις και συμπλέγματα.
VHS Glitch 8.5.2017 | 15:41
"Υπάρχουν και άλλες "ειρηνικές" θρησκείες που αποδεικνύονται εγκληματικές Πηγή: www.lifo.gr"

Πες ότι θέλεις για όποια θρησκεία θέλεις. ΑΥΤΟ ΔΕ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗ και αυτό είναι το θέμα.

Εσύ πιστεύεις ότι ο σύγχρονος κόσμος αντιμετωπίζει πρόβλημα βουδιστικής βίας και καταπίεσης; Μπράβο σου, γραφικός μπορεί να είσαι αλλά δεν είσαι ρατσιστής.

avatar
anonymous204 10.5.2017 | 23:56
Ο όρος «ρατσισμός» στην καθημερινή χρήση της γλώσσας έχει γίνει συνώνυμο του ορθού «διάκριση». Στην φιλολογία κολλάς ή στην ουσία;

Και ναι, δεν είναι ηθικό να αποκλείεις-διακρίνεις από την κοινωνική συμμετοχή, κάποιον ο οποίος έχει την «λάθος» για σένα θρησκεία. Αδιάφορο αν η θρησκεία είναι επίκτητη ενώ το χρώμα του δέρματος ή το φύλο, όχι.

>μόνο οι οπαδοί της έχουν απομείνει στο σύγχρονο κόσμο να σκοτώνουν απίστους στο όνομά της

Μάλλον επιλέγεις να ενημερώνεσαι για τις σφαγές που σε επιβεβαιώνουν. Δύο παραδείγματα:

- Πριν από δύο-τρεις δεκαετίες σφαζόντουσαν στην Ιρλανδία Καθολικοί με Προτεστάντες.
- Τρέχουσες επιθέσεις απανταχού «χρυσαύγουλων» στην Ευρώπη, εναντίον μουσουλμάνων. Και πριν πεις «όχι, δεν παίζει θρησκεία», το κάθε «χρυσαύγουλο» τείνει να βάζει την όποια 'ορθή' ευρωπαϊκή θρησκεία (ορθοδοξία, καθολικισμό ή προτεσταντισμό), ως βασικό πυλώνα της ιδεολογίας του («πατρίς, θρησκεία, οικογένεια»).
avatar
pyrosvestiras 6.5.2017 | 15:04
Κατά τη γνώμη μου, τα 2 σημεία που αναφέρονται στο "Περισσότερες πληροφορίες" (φράση Μάρκο Πόλο και φράση της ίδιας της Σώτης) είναι απαράδεκτα. Η Σώτη δεν μας ενημερώνει εγκυκλοπαιδικά ότι κάποτε είπε κάτι ο Μάρκο Πόλο. Συμφωνεί με αυτή την φράση, την υιοθετεί, λέει η ίδια αυτή την φράση, θα την έλεγε ακόμα και αν δεν την είχε πει κάποτε κάπου κάποιος.

Εγώ δεν γνωρίζω πολλά για τους μουσουλμάνους, είναι ελάχιστες οι επαφές μου με ανθρώπους που είναι μουσουλμάνοι. Διαβάζω το άρθρο αυτό της Σώτης και αποκτώ έτσι μια πληροφορία από κάποιον που φαίνεται να γνωρίζει πολλά για τους μουσουλμάνους. Δεν σας κρύβω ότι αρχίζω να τους φοβάμαι πια, νιώθω απειλή, ρε αυτοί θέλουν να μου κάνουν κακό μόνο κ μόνο λόγω της θρησκείας τους. Θέλω να προστατεύσω τον εαυτό μου και την οικογένεια μου από αυτούς. Δεν ξέρω αν με υποκινεί σε μίσος η Σώτη, αλλά με βάζει σε σοβαρή σκέψη να μην τους θέλω κοντά μου, φοβάμαι πια, θέλω να προστατευτώ από όλους όσους πιστεύουν στο Ισλάμ και όχι στον Χριστιανισμό. Να σας πω την αλήθεια, δεν θα είχα και πολύ πρόβλημα να πάθαιναν και κάτι, αυτοί δεν είναι άνθρωποι, ζώα πρωτόγονα είναι.

Το ποστ του κου Δημοκίδη το θεωρώ ατυχές, με την έννοια ότι βγαίνει εκτός θέματος, δεν έχει να κάνει με την ουσία της είδησης, που είναι οι πολύ συγκεκριμένες φράσεις για τις οποίες μυνήεται η Σώτη.

Ναι, τραγική ιστορία αυτό με την queer εκδήλωση, κρίμα που δεν υποστήριξε κανείς την κυρία και δεν έγινε μια εκ βαθέων συζήτηση. (παρεμπιπτόντως, κρίμα που και εσείς κύριε Δημοκίδη δεν την υποστηρίξατε)

Ναι, τραγικό που δεν μηνυονται για ρατσισμό και για άλλες θρησκείες, πχ όταν λένε τραγικά πράγματα για τους Εβραίους. Αλλά επειδή δεν τιμωρείται ένα αδίκημα, να μην τιμωρηθεί και ένα άλλο;

Ναι, και εγώ βρίσκω ότι πολύ μεγαλύτερη σημασία θα ήταν να ασχοληθούμε με το υπόλοιπο κείμενο της Σώτης και όχι με 2 φράσεις.

Αλλά, υπάρχει συγκεκριμένος νόμος και ο νόμος πρέπει να τηρείται, άσχετα αν αυτός που έκανε ένα αδίκημα λέει σωστά πράγματα κατά τα άλλα ή αν υπάρχουν άλλοι παραβάτες που δεν διώχθηκαν.

Οι 2 φράσεις της Σώτης είναι κατά τη γνώμη μου πολύ βίαιες, αφορισμοί, γενικότητες. Αλλά δεν έχει σημασία η δική μου η γνώμη. Αν υπάρχει νόμος που λέει ότι είναι και παράνομες, καλώς διώχθηκε. Αν αυτές οι φράσεις δεν εμπίπτουν στα όρια του νόμου, τότε κακώς διώχθηκε. Δεν πειράζει που γίνεται δικαστήριο, ευκαιρία να ανοίξει αυτή η κουβέντα και να πει ένας ειδικός (=δικαστής) αν αυτές οι φράσεις είναι παράνομες ή νόμιμες.
Haifischnet 8.5.2017 | 15:15
Πειράζει που δεν σε πιστεύω ότι δεν γνωρίζεις περί μουσουλμάνων;

Δεν χρειάζεται να έχεις μουσουλμάνους στον κύκλο σου για να γνωρίζεις για τους μουσουλμάνους, εκτός αν ζούσες σε γυάλα όλα αυτά τα χρόνια.
123
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια