Τα σταυροκοπήματα και τα φιλιά στα κομποσκοίνια
Mικροπράγματα

Τα σταυροκοπήματα και τα φιλιά στα κομποσκοίνια

Παρότι άθεος, θεωρώ τις ιεροτελεστίες του Ντάνου αξιοζήλευτες. Να γιατί

Έκανε φυσικά το σταυρό του και μπροστά στο (άγιο;) έπαθλο, μετά τη νίκη του

 

Άκουγα εδώ και καιρό γι' αυτόν τον Ντάνο που σταυροκοπιέται συνεχώς, και υπήρχαν τρεις κατηγορίες αντιδράσεων σχετικά - τουλάχιστον απ' όσα διάβαζα στα social media. 

 

1. Τι καλός που είναι Χριστιανός και σέβεται τη θρησκεία μας και ζητάει βοήθεια απ' το Θεό. 

2. Τι υποκριτής που σταυροκοπιέται συνέχεια μπροστά στις κάμερες για να κερδίσει ψήφους

3. Είναι πολύ υπερβολικός που απασχολεί το Θεό, ζητώντας του βοήθεια για να κερδίσει αυτός συγκεκριμένα λίγη μερέντα ή λίγο τυρί φέτα. Νομίζει ότι ο Θεός δεν έχει σοβαρότερα ζητήματα να ασχοληθεί; 

 

Τον είδα στην τηλεόραση ουσιαστικά για πρώτη φορά χτες, λίγο πριν νικήσει. Σταυροκοπιόταν όντως συνεχόμενα, τον πρόσεξα και να φιλάει πρώτα το ένα χέρι και μετά το άλλο και μετά ξανά το ένα και μετά ξανά το άλλο.

 

Αυτή είναι η γνώμη μου - μια γνώμη από κάποιον που είναι τελείως απ' έξω, και απ' τη θρησκεία και απ' το ριάλιτι:

 

Πολύ καλά κάνει, αφού το νιώθει και του δίνει δύναμη. Μπορεί σε έναν άθεο όπως εγώ να μοιάζει λίγο γελοίο, όμως είναι προφανές πως (σχεδόν ψυχαναγκαστική) η ανάγκη του να το κάνει είναι περισσότερο ψυχολογική παρά θρησκευτική.

 

Σε πολύ αγχωτικές στιγμές ή στιγμές που χρειάζεσαι δύναμη πολύς κόσμος έχει ένα γούρι. Άλλοι επαναλαμβάνουν από μέσα τους μια εμψυχωτική φράση. Άλλοι σκέφτονται ένα αγαπημένο τους πρόσωπο - και διαβάζω πως αυτό συμβαίνει με τα κομποσκοίνια του, δεν ξέρω αν ισχύει. 

 

Δεν νομίζω πως ο εν λόγω παίκτης επαναλάμβανε τις ιεροτελεστίες του ξανά και ξανά, επειδή πίστευε ότι ο Θεός δεν τον είχε ακούσει ήδη απ' το πρώτο σταυροκόπημα και χρειαζόταν συνεχείς υπενθυμίσεις και επαναλήψεις. Ακόμα κι αν πίστευε πως οι ιεροτελεστίες του απευθύνονταν μόνο στο Θεό, στην πραγματικότητα απευθύνονταν (και) στον εαυτό του. 

 

Κατανοώ όσους πιστεύουν ότι το έκανε για να κερδίσει ψήφους. Δεν αποκλείεται. Όμως δεν κέρδισε γι' αυτό. Αν δεν ήταν έτσι κι αλλιώς συμπαθής στον κόσμο δεν τον έσωζε καμία επίδειξη Πίστης. Φανταστείτε ας πούμε έναν μισητό παίκτη (όπως πχ. την Βαλαβάνη ή τον Χανταμπάκη) να σταυροκοπιέται κάθε δύο λεπτά. Θα κέρδιζε ξαφνικά τον κόσμο ή θα τον εξόργιζε ακόμα περισσότερο; Ξέρουμε την απάντηση. 

 

Κι ας μην το ήξερε, προσευχόταν στον εαυτό του, κι οι προσευχές τον βοηθούσαν επειδή πίστευε βαθιά ότι θα τον βοηθήσουν.

 

Συμφωνώ πάντως πως ευτελίζεται η έννοια της προσευχής, όταν τη χρησιμοποιούμε κατ' εξακολούθηση και για μικροπράγματα. Ακόμα κι αν υπήρχε Θεός και άκουγε τις προσευχές (πόσω μάλλον αν τις πραγματοποιούσε), όταν στον κόσμο υπάρχει τόση δυστυχία και πόλεμοι και αρρώστιες, πιστεύω ότι δεν θα έπρεπε να τον ζαλίζουμε με εγωιστικά, παιδιάστικα αιτήματα του τύπου "κάνε να κερδίσω ένα κομμάτι χαλβά" ή "κάνε να κερδίσουν οι διάσημοι το έπαθλο επικοινωνίας"!

 

Απλά θεωρώ πως τα σταυροκοπήματα του Ντάνου δεν είχαν τόσο στόχο να ενοχλήσουν το Θεό του και να απαιτήσουν τη βοήθειά του για τα ανούσια πράγματα που του ζητούσε, όσο για να δώσουν θάρρος στον ίδιο. Κι ας μην το ήξερε, προσευχόταν στον εαυτό του, κι οι προσευχές τον βοηθούσαν επειδή πίστευε βαθιά ότι θα τον βοηθήσουν.

 

 

Όλοι βρίσκουμε μηχανισμούς άμυνας, όλοι τελειοποιούμε κόλπα για να κρατήσουμε τα λογικά μας σε παράλογες συνθήκες, όλοι ενεργοποιούμε το ψυχικό μας σθένος με διαφορετικούς τρόπους, συχνά ψυχαναγκαστικούς.

 

Αυτός ο άνθρωπος είχε τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Έτσι κράτησε τα λογικά του ένα πεντάμηνο σ' ένα μακρινό νησί εν μέσω άπειρων δυσκολιών, έτσι συγκέντρωσε τη δύναμή του και την διοχέτευσε στα αγωνίσματα που έπρεπε να νικήσει. 

 

Είναι μακάριος, όχι τόσο επειδή κέρδισε, αλλά επειδή έχει βρει έναν (έστω και φαινομενικά απλοϊκό) τρόπο ψυχικής εξισορρόπησης που θα ζήλευαν πολλοί 'εξυπνότεροι' απ' αυτόν... 

Mικροπράγματα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

11 τρίβια απ' το πρώτο (πρώτο!) τεύχος της LifO

Mικροπράγματα 11 τρίβια απ' το πρώτο (πρώτο!) τεύχος της LifO

23.11.2019
Πώς κατάφερε η RuPaul να γίνει μία απ' τις πιο επιδραστικές σούπερ-σταρ της δεκαετίας του '10

Mικροπράγματα Πώς κατάφερε η RuPaul να γίνει μία απ' τις πιο επιδραστικές σούπερ-σταρ της δεκαετίας του '10

17.11.2019
Τα 13 πιο συνηθισμένα προβλήματα μεταξύ φίλων

Mικροπράγματα Τα 13 πιο συνηθισμένα προβλήματα μεταξύ φίλων

28.10.2019
6 ξεχωριστοί Δημήτρηδες της Ελλάδας

Mικροπράγματα 6 ξεχωριστοί Δημήτρηδες της Ελλάδας

26.10.2019
Το τέλος του θρυλικού φωτογραφικού Studio Νικολέρη της Θεσσαλονίκης. Αυτή ήταν η ιστορία του.

Mικροπράγματα Το τέλος του θρυλικού φωτογραφικού Studio Νικολέρη της Θεσσαλονίκης. Αυτή ήταν η ιστορία του.

14.10.2019
Παγκόσμια Ημέρα Σκύλου: 20 λόγοι που αγαπάμε τους σκύλους

Mικροπράγματα Παγκόσμια Ημέρα Σκύλου: 20 λόγοι που αγαπάμε τους σκύλους

27.8.2019
ΚΟΥΙΖ: Το είπε η Βίβλος ή το Κοράνι;

Mικροπράγματα ΚΟΥΙΖ: Το είπε η Βίβλος ή το Κοράνι;

20.8.2019
Η σύντομη και απλή ιστορία της υπέροχης Ειρήνης που ζει μόνη στην Κίναρο

Mικροπράγματα Η σύντομη και απλή ιστορία της υπέροχης Ειρήνης που ζει μόνη στην Κίναρο

30.7.2019
«Ξινός, ευαίσθητος, αμυντικός, κλειστός, περίεργος» | O Αντίνοος Αλμπάνης απαντά στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ

Mικροπράγματα «Ξινός, ευαίσθητος, αμυντικός, κλειστός, περίεργος» | O Αντίνοος Αλμπάνης απαντά στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ

12.7.2019
20 απ' τις πιο παράξενες, ρετροφουτουριστικές στάσεις λεωφορείων της Σοβιετικής Ένωσης

Mικροπράγματα 20 απ' τις πιο παράξενες, ρετροφουτουριστικές στάσεις λεωφορείων της Σοβιετικής Ένωσης

10.7.2019
21 Σχόλια
12
αναγνώστρια 6.7.2017 | 16:36
Πόσο πολύ συμφωνώ με την ανάλυσή σου!
avatar
Ανώνυμος/η 6.7.2017 | 17:49
Αρη, συμφωνώ απόλυτα κυρίως για το ψυναλυτικό και φιλοσοφικό νόημα που δίνεις.

Να πω μόνο ότι τα κομποσκοίνια δεν ήταν του πατέρα του. Τον παρακολούθησα στην εκπομπή της Μελέτη να λέει ο ίδιος ότι μόνος του τα πήρε από τη Ρόδο και το Άγιο ΄Ορος. Εχει ενδιαφέρον όμως ο τρόπος που οι αστικοί μύθοι τείνουν να αποδώσουν στο λαϊκό ήρωα μια ακόμα πιο συναισθηματική διάσταση που συγκινεί.
Άρης Δημοκίδης 6.7.2017 | 17:57
Έχεις πιο έγκυρες πηγές :)

Εγώ διάβασα στα διάφορα σάιτ αυτό, που ίσως να ήταν και φτιαγμένο από φανς του: "...Φυσικά φως στο μυστήριο έδωσαν οι φίλοι του απο την Σκιάθο οι οποίοι έγραψαν στο facebook:
«Για όλους εσας που κράζετε Ντανο για το γεγονός οτι φυλαει όλο τα κομποσκοίνια του. Δεν το κανει μονο επειδη πιστεύει & είναι θρησκευτικό συμβολο. Το κανει επειδη αυτά τα κομποσχοίνια ηταν του πατέρα του που δεν ζεί πια. Οπότε εχει τους λόγους του. Δεν σας ζηταμε να ειστε ανθρωποι της εκκλησίας και «σωστοι» ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ.. απλά να είστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ ! Υ.Γ. Εχασε και μια μάχη σημερα ο αρχηγος. Ευκαιρια να χαρουν οι πονεμένοι».»"
avatar
Ανώνυμος/η 6.7.2017 | 18:47
Αυτά που έγραψαν οι φίλοι του στο fb δεν τα ήξερα αλλά γενικά είχα ακούσει κι εγώ αρκετές φορές ότι τα κομποσκοίνια ήταν του πατέρα του. Το διέψευσε ο ίδιος και όπως φαίνεται το λαϊκό μύθο τον ξεκίνησαν οι φίλοι του. Μια λεπτομέρεια είναι με μικρή σημασία. Κατά τα άλλα συμφωνώ απόλυτα, όπως ήδη έγραψα :-)
avatar
Ανώνυμος/η 6.7.2017 | 20:44
https://www.youtube.com/watch?v=oo_CV8yjV88
14:17 8.7.2017 | 23:51
Στην ιδια εκπομπη ο ιδιος παραδεχτηκε (του ξεφυγε;) οτι οταν καταλαβε οτι υπαρχει κοσμος που τον στηριζει, συνειδητα σκεφτηκε να υπερτονισει στη συμπεριφορα του καποια στοιχεια για να γινει ακομα πιο αρεστος στους τηλεθεατες.
Νομιζω αυτο τα λεει ολα.
avatar
Ανώνυμος/η 6.7.2017 | 21:05
Δεν θέλω να συγκρίνω ανόμοια πράγματα, απλά μου θυμίζει πάρα πολύ αυτό που κάνει ο ναδάλ πριν από κάθε μα κάθε σερβις -αυτός κι αν έχει λοιδορηθεί για αυτό- οπότε ναι, κι εγώ σκέφτηκα ή αυτό που λέει το άρθρο, ή ότι γίνεται πλέον υποσυνείδητα η κίνηση, για να συγκεντρωθεί ή να προετοιμαστεί ψυχικά για κάτι.
Αλιόσα 6.7.2017 | 23:05
Είχα κάτι συμμαθητές που σταυροκοπιόντουσαν νευρικά και γρήγορα δύο τρείς φορές πριν βαρέσουν π.χ. πέναλτι... και εμένα μου χτυπούσε άσχημα και δεν μου άρεσε αυτή η πίστη-γούρι. Τώρα το τελείωμα του σρθρου περι εξυπνάδας των υπολοίπων μή πιστών, αν όντως υπονοείται αυτό, επίσης μου χτυπάει άσχημα...
alx3 6.7.2017 | 23:21
Δεν είναι θέμα πίστης, αλλά δυσειδαιμονίας.
Ούτε είναι ξεχωριστός ο τρόπος του (ένα σωρό "χριστιανοί" συμπολίτες μας το συνηθίζουν να σταυροκοπιούνται διαρκώς και με κάθε αφορμή, δεν πρόκειται για...πρωτοτυπία του Ντάνου).
Τέλος, δεν το βρίσκω καθόλου "έξυπνο". Ας εύρισκε να διοχετεύσει το άγχος και τις νευρώσεις του, άλλο πιο συμπαθή τρόπο.
Ashton Heston III 7.7.2017 | 02:03
Superstitious behavior (προληπτική συμπεριφορά) περιέγραψε στα περιστέρια ο Skinner το 1948, σε ένα κλασικό πείραμα στο οποίο φαγητό έπεφτε μέσα στο κλουβί του περιστεριού κατα τρόπο τυχαίο (που δεν συσχετιζόταν με την συμπεριφορά του πουλιού, δηλαδή—αλλά συνέβαινε σε τακτά χρονικά διαστήματα).

Παρατήρησε ότι πολύ συχνά τα περιστέρια ανέπτυσσαν κάποιας μορφής στερεοτυπικές συμπεριφορές, όπως μικρούς χορούς, σαν να πιστεύανε ότι με αυτόν τον τρόπο θα επηρέαζαν την τροφοδοσία τους με φαγητό. Το ερμήνευσε ως ένα είδος «conditioning» που συμβαίνει τυχαία. Το ζώο δηλαδή μαθαίνει να συσχετιζει διάφορες κινήσεις που έτυχε να κάνει όταν του δόθηκε φαγητό, με το γεγονός ότι του δόθηκε φαγητό.

A pigeon is brought to a stable state of hunger . It is put into an experimental cage for a few minutes each day. [...] If a clock is now arranged to present the food hopper at regular intervals with no reference whatsoever to the bird's behavior, operant conditioning usually takes place.

In six out of eight cases the resulting responses were so clearly defined that two observers could agree perfectly in counting instances.

One bird was conditioned to turn counter-clockwise about the cage, making two or three turns between reinforcements. Another repeatedly thrust its head into one of the upper corners of the cage. A third developed a 'tossing' response, as if placing its head beneath an invisible bar and lifting it repeatedly. Two birds developed a pendulum motion of the head and body, in which the head was extended forward and swung from right to left with a sharp 1 movement followed by a somewhat slower return. [...] Another bird was conditioned to make incomplete pecking or brushing movements directed toward but not touching the floor.

Superstitious behavior arises when the delivery of a reinforcer or punisher occurs close together in time with an independent behavior. Therefore, the behavior is accidentally reinforced or punished, increasing the likelihood of that behavior occurring again.
avatar
Λαμπρος Κοντος 8.7.2017 | 23:55
Πολυ ενδιαφεροντα τα οσα εγραψες ,τοσο για τον Skinner οσο και για τους melanesians.Και διαφωτιστικα.
Η υποβολη ελεγχομενων συμπεριφορων μεσω ποικιλων,και συχνα ασχετων, ερεθισματων,αλλα και η αξιοποιηση της αλληλεπιδρασης και των τασεων που δημιουργει μεσα σε συγκεκριμενα κοινωνικα περιβαλλοντα ,εχουν ερευνηθει-και αξιοποιηθει- απο πολλων δεκαετιων.
Απο το γνωστο πονημα του Gustave Le Bon "Psychologie des Foules"(1895)και το πασιγνωστο πειραμα με τα σκυλια του Ivan Palov(1902)εχει,βεβαια,κυλισει πολυ νερο στο αυλακι της επιστημης που εχει σαν στοχο την δημιουργια ,και στην συνεχεια τον ελεγχο, των"μαζικων αντιδρασεων".Η προπαγανδα,η διαφημιση,η πολιτικη,δεν ειναι παρα μερικοι μονον υποτομεις εφαρμογων αυτης.
Το πιο ενδιαφερον σε αυτη την ιστορια δεν ειναι,κατα την γνωμη μου,η σχετικη ευκολια και η μεγαλη αποτελεσματικοτητα της εφαρμογης των διαμορφωθεισων και διαμορφουμενων συνεχως σχετικων τεχνικων.
Ειναι η αρνηση των περισσοτερων ανθρωπων να αποδεχθουν την υπαρξη και εφαρμογη τους.Να αποδεχθουν οτι και οι ιδιοι αποτελουν στοχους των τεχνικων αυτων.
Οπως και αν εχει το πραγμα το survivor ηταν μια εντυπωσιακα επιτυχης "εφαρμογη".Το οτι οι παραγωγοι επετυχαν να δημιουργησουν εξαρτηση ακραιας μορφης σε εκατομμυρια ανθρωπους για ενα "show" to οποιo οχι μονον δεν εiχε καμμια απολυτως σημασια για την ζωη τους ,οχι μονον ηταν επιμελως στερημενο οποιουδηποτε ουσιαστικου περιεχομενου,αλλα ηταν και εμφανως "κατευθυνομενο",ειναι,οπως και να το κανουμε,εντυπωσιακο.Οπως εξαιρετικα ενδιαφερον ηταν να παρατηρεις τον γενικοτερο εντυπωσιασμο που προξενουσε το "μεγαλο επαθλο" των...100.000 Ευρω(!!!),ενος ποσου ,δηλαδη,το οποιο προφανως αποτελουσε ενα ασημαντο κλασμα του κοστους-και του "τζιρου"-της ολης παραγωγης !
Για τους λογους αυτους η μελετη των τεχνικων "παραγωγης",αλλα και των "αντιδρασεων"του κοινου, ειχαν πολυ μεγαλο ενδιαφερον.
Μεχρι την επομενη σχετικη "δουλεια",βεβαια.
Ashton Heston III 9.7.2017 | 02:56
Η ικανότητα να συσχετίζουμε πληροφορίες είναι έμφυτη, και φαίνεται ότι πηγάζει από την σύμφυτη ιδιότητα κάποιων εξειδικευμένων νευρωνικών δικτύων να επιτελούν αυτό που η νευροεπιστήμη αποκαλεί "εντοπισμό συμπτώσεων" ή "ανίχνευση ταυτοχρονισμού"("coincidence detection", όρος τον οποίον εισήγαγε για πρώτη φορά σε θεωρητικό επίπεδο ο Καναδός Donald Hebb το 1949--αν ενδιαφέρεστε να ψάξετε το θέμα περισσότερο).

Τέτοιου είδους νευρωνικά δίκτυα υπάρχουν ακόμα και σε ασπόνδυλα είδη, όπως η Aplysia Californica--ένα είδος θαλασσίου γυμνοσάλιγκα--διάφορα έντομα ή το νηματοειδές σκουλήκι C. elegans. Μάλιστα έχουν περιγραφεί ακόμα και μοριακά δίκτυα που μπορούν να λειτουργούν ως "εντοπιστές/ανιχνευτές συμπτώσεων" (μέσω ενορχηστρωμένων χημικών αντιδράσεων που τελικά δημιουργούν "αναδυόμενες ιδιότητες" (emergent properties) ή λειτουργούν ως απλοί μοριακοί "διακόπτες".

Τέλος πάντων, όλοι μας έχουμε, εκ φύσεως, την τάση να συσχετίζουμε πληροφορίες και να "ανακαλύπτουμε" αλληλουχίες, να ανιχνεύουμε διατάξεις ή μοτίβα ("patterns") στον φυσικό κόσμο. Να κατασκευάζουμε νόημα, με άλλα λόγια. Η δυσκολία, φυσικά, έγκειται στο να μπορεί κάνεις να φιλτράρει τον θόρυβο από την πληροφορία, προκειμένου να καταφέρει να διακρίνει τί πραγματικά ισχύει. Να ξεχωρίσει δηλαδή τους ταυτοχρονισμούς που συμβαίνουν τυχαία (είναι όντως "συμπτώσεις") από εκείνους που σημαίνουν κάτι.

(Και όπως γράψατε και εσείς, επειδή η τάση αυτή είναι έμφυτη, υπάρχουν πολλοί επιτήδειοι που την εκμεταλλεύονται προκειμένου να ελέγξουν συμπεριφορές και να κατευθύνουν αντιδράσεις).
Ashton Heston III 9.7.2017 | 03:48
να *αποκτούν* αναδυόμενες ιδιότητες (emergent properties)
Ashton Heston III 7.7.2017 | 02:05
Επ’ευκαιρία, στην Μελανησία στις αρχές του 20ου αιώνα—και θα δείτε που το πάω—οι κάτοικοι κάποιων περιοχών ανέπτυξαν ιεροτελεστίες τις οποίες οι ανθρωπολόγοι αποκαλούν cargo cults.

Cargo cult: a range of practices that occurs in the wake of contact with more technologically advanced societies. The name derives from the belief which began among Melanesians in the late 19th and early 20th century that various ritualistic acts such as the building of an airplane runway will result in the appearance of material wealth, particularly highly desirable Western goods (i.e., "cargo"), via Western airplanes.

Βασικά κάπως έτσι μοιάζουν να αντιλαμβάνονται πολλοί στην χώρα μας (πχ ευρωπαϊστές συριζαίοι, αλλά όχι μόνο) την περίφημη «Ανάπτυξη»: κάνουμε κάποια τελετουργικά (ψηφίζουμε μνημονιακά μέτρα πχ, «κάνουμε το καθήκον μας» που λέει και ο αλεκσησ) και έρχεται η «Ανάπτυξη»—άλλωστε ας μην ξεχνούμε την εκνευριστική ρήση του Μιτεράν που είναι τόσο δημοφιλής στον ελληνικό τύπο «Πολιτική είναι η διαχείριση συμβόλων».

Δυστυχώς όμως, δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα.

Συγχαρητήρια στον Ντάνο και τα κομποσκοίνια του, by the way—για να μην λέτε ότι γράφω άσχετα σχόλια. :-)
avatar
Λαμπρος Κοντος 7.7.2017 | 09:49
Ειναι αληθεια οτι δισταζα να σχολιασω τα " τεκταινομενα"στο "μυθικο",πλεον,survivor.Κυριως διοτι δεν ειχα πληρη εικονα,αφου και σποραδικα το ειχα παρακολουθησει και,κυριως, τα σημεια οπου υπηρχαν διαλογοι.(το αγωνιστικο σκελος θεωρουσα εξ υπαρχης οτι ειναι ελασσονος σημασιας).
Ειδα ,ομως,σε πολυ μεγαλο βαθμο,τον "περιφημο ημιτελικο" και τον "ιστορικο τελικο".Με αποκλειστικο στοχο να παρατηρησω προσεκτικα την "τελικη"συμπεριφορα και την λειτουργια τοσο της παραγωγης,οσο και των παικτων.Και την επιδραση τους στο"φιλοθεαμον, τηλεοπτικο και μη , κοινο".
Κατα την γνωμη μου το περιφημο αυτο παιχνιδι δεν ηταν παρα ενα "μαθημα δημοσιων σχεσεων".Ουσιαστικα επισημως,αφου το μονο κριτηριο παραμονης η αποχωρησης,μεχρι και την τελικη "νικη",ηταν η "γνωμη του κοινου".
Και στο παιχνιδι των "εντυπωσεων",των δημοσιων σχεσεων, ο τελικος νικητης "Ντανος"κερδισε κατα κρατος.Αλλα ισως οχι μονος και αβοηθητος.
Η σταδιακη βελτιωση του οσον αφορα στην δημιουργια της καλυτερης δυνατης εικονας του ηταν εντυπωσιακη.
Αρκει μονον να επισημανθει το πως απο εξαιρετικα αντιπαρατεθικος και συγκρουσιακος παικτης, εγινε ο πλεον ανθρωπινος και ευγενης,που δεν εφειδετο καλων λογων για τους αντιπαλους του.Τα κομποσκοινια και οι σταυροι,ανεξαρτητα απο το αν ηταν γνησιοι η οχι,δημιουργουν εξαιρετικα θετικη εντυπωση στο μερος εκεινο της κοινωνιας το οποιο ειναι θρησκο η θρησκοληπτο.Το οποιο παρουσιαζει συνεχη και σημαντικη αυξηση τις τελευταιες δεκαετιες.
Ο χειρισμος του λογου απο μερους του νικητου παρουσιασε εντυπωσιακη βελτιωση στην πορεια του παιχνιδιου.Τονος,υφος,συνταξη,και,κυριως,περιεχομενο βελτιωθηκαν σημαντικοτατα.
Οι "συνθηκες"εξελιχθηκαν ευνοικα για τον ιδιο.Ειδικα οταν εμεινε μονος του,ενω στην αλλη ομαδα εμεναν τρεις η τεσσερις,ηταν "θειο δωρο",το οποιο και αξιοποιησε πληρως,μην πηγαινοντας να μεινει στην καλυβα των "μαχητων",αν και προσεκληθη.Η "εστιαση"του φακου επανω του και η εκθετικη αυξηση της συμπαθειας για "το καημενο το παιδι που εμεινε μοναχουλι του" ηταν αναποφευκτη.
Το ερωτημα ειναι αν ολες αυτες οι "βελτιωσεις"ηταν προιον ατομικης η..."συλλογικης" σκεψης.
Δεν το γνωριζω.
Εαν ,ομως,παρακολουθησει καποιος με προσοχη τις ερωτησεις που γινονται στους παικτες απο τον παρουσιαστη ,σε ημιτελικο και τελικο, θα δει οτι εχουν σημαντικες αποκλισεις απο παικτη σε παικτη.Αυτες που εγιναν στους αλλους δυο ηταν mallon κοινες ερωτησεις,ενω αυτες στον Ντανο δεν θα ηταν αδικο να χαρακτηρισθουν "πασες",και μαλιστα απο αυτες που στο ποδοσφαιρο αποκαλουνται"παρε-βαλε".
Οπως και αν εχει το πραγμα αυτο το παιχνιδι(μαθημα επικοινωνιας και δημοσιων σχεσεων,αν οχι και μελετη επι της ψυχολογιας των μαζων)εφθασε εις "αισιον τελος".
Και το μονο που μενει ειναι ενα ερωτημα.Τι απεκομισαν απο αυτο οι νεαρες ηλικιες ,τα παιδια μεχρι 20-22 ετων,τα οποια παρακολουθησαν,οπως δειχνουν οι ερευνες,μαζικα και με θρησκευτικη ευλαβεια το παιχνιδι.
Τι "προτυπα ζωης",τι "μοντελα ανθρωπων"μορφοποιηθηκαν ως ιδανικα στο μυαλο τους.
Η απαντηση ειναι τοσο ευκολη ωστε δεν χρεοιαζεται να γραφει ,καν.
avatar
BettyK 7.7.2017 | 14:06
Για να δούμε ο καλός χριστιανός τώρα που αρχισε να μαζεύει χρήμα από παντού, τι θα κάνει έστω με ένα μέρος τους.
Άρης Δημοκίδης 7.7.2017 | 14:48
Πολύ σωστό!
Ο Νοών... νοείτω 7.7.2017 | 14:39
Ναι εντάξει... ..πάλι καλά που δεν τον υποδεχτήκαμε με τιμές αρχηγού κράτους...!

..κατά τ' άλλα, αγαπητέ μας Άρη, (αν δεν κάνω λάθος) - σε κάποιο άλλο άρθρο σου τάσσεσαι κατά της υποδοχής (με τιμές αρχηγού κράτους), του αγίου φωτός.

Σέβομαι την θρησκευτική πίστη των άλλων, όπου και αν τους έμαθαν (προσηλύτισαν) να πιστεύουν, όμως μέχρι εκεί. Δεν είμαι υποχρεωμένος εν έτι 2017 να απολογούμαι όταν και αν δεν πιστεύω σε όλα αυτά. Το ίδιο ισχύει και για όσους πιστεύουν.

Το μέτρο έχει σημασία για ό,τι κάνουμε στη ζωή μας. Η όποια θρησκευτική πίστη δεν δικαιολογεί καμία υπερβολή, ατομική η συλλογική, εξ ονόματος της.

Προσωπικά με αυτό που διαφωνώ είναι αυτή η υπερβολή και όχι τα θρησκευτικά πιστεύω του καθενός. Αυτό γιατί έχω κατανοήσει σε μεγάλο βαθμό πως είναι πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο να μεταπείσεις κάποιον (ακόμη και με τα λογικότερα επιχειρήματα - βασισμένα ακόμη και στα ιερά μη παραφρασμένα κείμενα), που από βρέφος ακόμη, τον προσηλύτισαν σε μία θρησκευτική πίστη. Εδώ είναι ακατόρθωτο να αλλάξει ο άλλος ποδοσφαιρική ομάδα (άλλος «Θεός» η κάθε μία τους...), πόσο δε θρησκευτική.

Και τέλος το μεγαλύτερο σφάλμα που επιτρέπεται είναι όταν οι θρησκείες με τις ηγεσίες τους αναμιγνύονται κοινωνικοπολιτικά, από μικρό έως τεράστιο βαθμό, με το κοσμικό, εκάστοτε κράτος-πολιτεία και διαμορφώνουν γεγονότα και συνειδήσεις.

Κάποτε βρέθηκα σε μία δίκη όπου ένας γνωστός μου, άθεος, έπρεπε να ψευδομαρτυρήσει και εκείνος μεταξύ πολιτικού ή θρησκευτικού όρκου επέλεξε θρησκευτικό. Όταν μετά τον ρώτησα γιατί επέλεξε θρησκευτικό όρκο ενώ δεν πιστεύει, μου είπε ότι το έκανε ακριβώς γι΄αυτό το λόγο, ότι δεν πιστεύει, λέγοντας μου επακριβώς: «Ψεύδος στο ψεύδος»...!
12