Mικροπράγματα

«Ήρθα σε επαφή με μια δημόσια υπηρεσία, θα κολλήσω κάτι;»

Ο Γιώργος περιγράφει τη γραφειοκρατική περιπέτειά του - και προτείνει λύσεις!

 

Δεν θα μας τρελάνει εμάς η γραφειοκρατία - θα την τρελάνουμε εμείς. Δίνουμε βήμα σε καταγγελίες, αρκεί να γίνονται επώνυμα (άσχετα του αν δημοσιοποιούμε τα στοιχεία σας ή όχι, αυτό εσείς το επιλέγετε). 

 

Ο Γιώργος Γκέτσης θέλει να μοιραστεί μερικές σκέψεις του (τις έστειλε όχι μόνο στη διοίκηση του ΙΚΑ και το υπουργείο Υγείας, αλλά και στο Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης):

 

Τις προηγούμενες μέρες, λόγω ασθένειας αναγκάστηκα να επισκεφτώ το ΙΚΑ υποκατάστημα Νέας Ιωνίας Αττικής, τις διοικητικές υπηρεσίες. 

 

Η κατάσταση τραγική, ουρές, ταλαιπωρία στο ΜΗΤΡΩΟ και δευτερευόντως στις ΠΑΡΟΧΕΣ.


Τι λύση έχουν βρει οι ασφαλισμένοι;

Πάνε από τις 5 η ώρα το πρωί έξω από το υποκατάστημα, ο πρώτος γράφει σε ένα χαρτί τα ονόματα των προσερχόμενων και κατά τις 8 ή ώρα που ανοίγει το υποκατάστημα, ο υπάλληλος, παίρνει την κατάσταση, πηγαίνει στο μηχάνημα που βγάζει τους αριθμούς προτεραιότητας, και μοιράζει τους αριθμούς με βάση τη λίστα. Στις 8 η ώρα σχεδόν όλα τα πολύτιμα «χαρτάκια» έχουν δοθεί.


Κακό; Καλό; Το θέμα είναι πως ο κόσμος βρήκε ένα τρόπο να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα.
Γιατί προφανώς η διοίκηση του υποκαταστήματος δεν ασχολείται με το θέμα της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων. Εκτός από μια αφίσα στο δεύτερο όροφο, που λέει κάτι του στυλ «Ασφαλισμένε, δεν φταίμε εμείς για την ταλαιπωρία σου, φταίει το κράτος, ο Τσίπρας, η Τρόικα, η Μέρκελ, οι Αμερικάνοι, οι τζιχαντιστές κλπ, - αλλά όχι εμείς».

 

Αποφάσισα να κάνω κάτι. Πήγα λοιπόν στη προϊσταμένη και ζήτησα ένα χαρτί να κάνω γραπτά παράπονα και να μου δώσουν γραπτές απαντήσεις. Δίπλα στη προϊσταμένη ήταν ένας κύριος που ενώ εγώ απευθυνόμουν στη προϊσταμένη απαντούσε αυτός, χωρίς να μπει στο κόπο να συστηθεί. Προφανώς θα είναι κάποιος ανώτερος υπάλληλος. Μου είπε λοιπόν ο κύριος: «Γιατί, δεν έχετε πάει σε άλλη δημόσια υπηρεσία;» εννοώντας ότι παντού τα ίδια χάλια είναι.

 

«Δεν με νοιάζει τι γίνεται αλλού» του απαντώ , «ρωτάω αν σας έχει απασχολήσει το θέμα της ταλαιπωρίας μας, αν έχετε
σκεφτεί κάποια λύση, αν έχετε κάνει κάποια ενέργεια και τι έχει γίνει». Με κοιτάει ενοχλημένος. «Εσύ έχεις κάποια λύση;» «Πολλές» του απαντώ, «το ερώτημα είναι αν εσείς έχετε σκεφτεί καμία». «Δεν έχουμε αρκετούς υπαλλήλους» μου απαντά και εκεί τελειώνει η συζήτηση.

 

Καταθέτω λοιπόν το γραπτό αίτημα με αριθμό πρωτοκόλλου 8946 και ημερομηνία 27 Ιουλίου 2017

Τι ρωτώ λοιπόν τη διοίκηση του υποκαταστήματος;

Αν τους νοιάζει που εμείς οι ασφαλισμένοι ταλαιπωρούμαστε,

Αν απασχολούν το μυαλό τους να βρουν λύση

Αν βρήκαν καμία

Αν προχώρησε η λύση που σκέφτηκαν

Αν όχι γιατί.

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η παραίτηση. Όταν λες, δεν γίνεται τίποτα, παντού χάλια είναι , δεν μπορώ να κάνω κάτι.

Και η παραίτηση προϋποθέτει προσπάθεια: προσπάθησα να λύσω το πρόβλημα, δεν τα κατάφερα, κουράστηκα και παραιτήθηκα, δεν προσπαθώ άλλο.

Εδώ το θέμα μας είναι ότι δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια, από αυτούς που πληρώνονται να βρίσκουν λύσεις.

 

Πρέπει να παραδεχτώ ότι είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε μια πολική αρκούδα τι είναι καύσωνας, άλλο μέσα από το γκισέ και άλλο από έξω.

 

Μια ιδιωτική εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες υγείας που είχα πάει πριν δυο μέρες να δώσω αίμα, αντιμετωπίζει το θέμα της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων, ξεκινώντας τη δουλειά στις 06.00 η ώρα τελειώνοντας στις 22.00 το βράδυ, με βάρδιες εννοείται.

 

Πρώτη σκέψη: δεν μπορεί λοιπόν και το υποκατάστημα του ΙΚΑ να βάλει δυο υπαλλήλους να δουλεύουν και απόγευμα , ίσως για κάποιες εβδομάδες το χρόνο που ξέρουν από εμπειρία ότι υπάρχει πολύ δουλειά στο ΜΗΤΡΩΟ; Κάτι τέτοιο γίνονταν με το δωροαδειαόσημο των οικοδόμων αν θυμάμαι καλά.

Δεύτερη σκέψη: για κάποιες χρονικές περιόδους το ΜΗΤΡΩΟ να δουλεύει από τις 06.00 η ώρα έως τις 18.00;

Τρίτη σκέψη: ρωτήστε τους ασφαλισμένους, διανείμετε ερωτηματολόγια , καλέστε τους να δώσουν απαντήσεις

Τέταρτη σκέψη: κάντε συνέλευση ο σύλλογος εργαζομένων τους ΙΚΑ και συζητήστε όχι μόνο για το ποιος φταίει ,αλλά και τι μπορείτε να κάνετε εσείς.

Πέμπτη σκέψη: καλέστε τον υπεύθυνο της ιδιωτικής εταιρίας να σας δώσει συμβουλές, για να μάθετε να σέβεστε τους ασφαλισμένους.

Έκτη σκέψη: μήπως αφού η γνωμάτευση για την αναρρωτική άδεια δακτυλογραφείται από το γιατρό , να στέλνετε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο ΙΚΑ και το Ι ΚΑ να ζητεί από τον ασφαλισμένο να στείλει μέσω mail τα απαιτούμενα έγγραφα, ή να τα στείλει ο εργοδότης με mail , ώστε να μη χρειάζεται ο ασφαλισμένος να στηθεί μπροστά από το γκισέ του ΙΚΑ;

 

Εσείς από τη θέση σας μπορείτε να κάνετε κάτι;

Και όχι απλώς να κοιτάτε καθώς εμείς ταλαιπωρούμαστε;


Ευχαριστώ για το χρόνο σας

Γιώργος Γκέτσης

Mικροπράγματα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σύντομη και απλή ιστορία της υπέροχης Ειρήνης που ζει μόνη στην Κίναρο

Mικροπράγματα Η σύντομη και απλή ιστορία της υπέροχης Ειρήνης που ζει μόνη στην Κίναρο

2.1.2020
11 τρίβια απ' το πρώτο (πρώτο!) τεύχος της LifO

Mικροπράγματα 11 τρίβια απ' το πρώτο (πρώτο!) τεύχος της LifO

23.11.2019
Πώς κατάφερε η RuPaul να γίνει μία απ' τις πιο επιδραστικές σούπερ-σταρ της δεκαετίας του '10

Mικροπράγματα Πώς κατάφερε η RuPaul να γίνει μία απ' τις πιο επιδραστικές σούπερ-σταρ της δεκαετίας του '10

17.11.2019
Τα 13 πιο συνηθισμένα προβλήματα μεταξύ φίλων

Mικροπράγματα Τα 13 πιο συνηθισμένα προβλήματα μεταξύ φίλων

28.10.2019
6 ξεχωριστοί Δημήτρηδες της Ελλάδας

Mικροπράγματα 6 ξεχωριστοί Δημήτρηδες της Ελλάδας

26.10.2019
Το τέλος του θρυλικού φωτογραφικού Studio Νικολέρη της Θεσσαλονίκης. Αυτή ήταν η ιστορία του.

Mικροπράγματα Το τέλος του θρυλικού φωτογραφικού Studio Νικολέρη της Θεσσαλονίκης. Αυτή ήταν η ιστορία του.

14.10.2019
Παγκόσμια Ημέρα Σκύλου: 20 λόγοι που αγαπάμε τους σκύλους

Mικροπράγματα Παγκόσμια Ημέρα Σκύλου: 20 λόγοι που αγαπάμε τους σκύλους

27.8.2019
ΚΟΥΙΖ: Το είπε η Βίβλος ή το Κοράνι;

Mικροπράγματα ΚΟΥΙΖ: Το είπε η Βίβλος ή το Κοράνι;

20.8.2019
«Ξινός, ευαίσθητος, αμυντικός, κλειστός, περίεργος» | O Αντίνοος Αλμπάνης απαντά στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ

Mικροπράγματα «Ξινός, ευαίσθητος, αμυντικός, κλειστός, περίεργος» | O Αντίνοος Αλμπάνης απαντά στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ

12.7.2019
20 απ' τις πιο παράξενες, ρετροφουτουριστικές στάσεις λεωφορείων της Σοβιετικής Ένωσης

Mικροπράγματα 20 απ' τις πιο παράξενες, ρετροφουτουριστικές στάσεις λεωφορείων της Σοβιετικής Ένωσης

10.7.2019
27 Σχόλια
Maggie 6.8.2017 | 11:09
Υπαρχουν υπηρεσιες που οι δημοσιοι υπαλληλοι ξυνονται (αλλα ΞΥΝΟΝΤΑΙ, οχι αστεια) ολη μερα. Και καποιες αλλες που σκιζονται στη δουλεια. Γιατι δεν γινεται ανακατανομη να στειλουν τους ξυστες να βοηθησουν λιγο τους αλλους;
Μα γιατι το βυσμα ειναι μεγαλο πραγμα.
avatar
Προσωρινώς ο Ποκοπίκος 7.8.2017 | 13:12
Αν είσουν απο αυτους που σκίζονται αναμεσα σε αλλους που σκίζονται θα ήθελες να σε πάνε αναμεσα σε αυτους που ξυνονται; 'Η ακομα χειρότερα, να σου δώσουν βοηθο καποιον που ξυνεται και να μην μπορείς να κάνεις τίποτα για αυτο περαν και την δικη του δουλεια;

Maggie 9.8.2017 | 23:35
Πετυχες ανθρωπο που του αρεσει να δουλευει φιλε ποκο.
Οσο για τον αχρηστο βοηθο μου, θα τον κανονιζα καταλλήλως, με τρελο σκισιμο, μεχρι να γινει ανθρωπος, εφόσον θα ηταν υπο την εποπτεία μου.
avatar
Προσωρινώς ο Ποκοπίκος 11.8.2017 | 12:09
Χεχε, αθώο μου παιδι, δεν σου έχουν δωσει βοηθο που δεν μπορεις να ζορίσεις για αυτο τα λες αυτα, εγω ετσι κατεληξα να δουλευω συγκεντρωτικα, πες μου τι θες να κανεις, απαντα σε όλες τις ερωτήσεις μου και φύγε μεχρι να σε φωνάξω ότι είναι έτοιμη η δουλεια.
avatar
pipo 6.8.2017 | 12:15
Το ίδιο μου είχε συμβεί στο ΤΕΒΕ Αγ. Παρασκευής. Εκεί για ένα διάστημα ο καθείς έβαζε το όνομα του σε ένα χαρτί στην είσοδο πολύ πριν τις 5 το πρωί και υπήρχε και κάποιος που έμενε παραπάνω έτσι ώστε αν πχ στις 1 τα μεσάνυχτα γράψω εγώ το όνομα μου και αλλονών 10, ο επόμενος που θαρθει να μην πετάξει την λίστα και αρχίσει δικιά του. Εννοείται οτι στις 8 που ανοίγει το ΤΕΒΕ η λίστα είχε 80+ άτομα και καθημερινά εξυπηρετούνταν γύρω στα 15.
Την πρώτη φορά που πήγα αρχικά ρώτησα τα υπόλοιπα άτομα πως νιώθουν να γράφουν το όνομα τους σε μια λίστα που κάποιος άσχετος είπε να αρχίσει όταν του κάπνισε στις 1 το πρωί. Αν και δεν ήταν τριςχαρούμενοι, το θεωρούσαν σωστό και δίκαιο και μάλιστα πολλοί απο αυτούς ερχόντουσαν από μακρυά.Μετά πήγα στην προισταμένη που με ύφος πιο μπλαζέ και από μπλαζέ και ενώ συνέχιζε την δουλειά της με ρώτησε τι θες να κάνω, της είπα να βάλετε νουμεράκια μου είπε δεν λειτουργούν την ρώτησα αν με κοροιδεύει μου είπε οτι εγώ την κοροιδεύω και έφυγα. Μετά πήρα τηλέφωνο τον συνήγορο του πολίτη και μου είπε οτι έχω δίκιο αλλά έτσι συμβαίνει και στο ΙΚΑ και είναι δίκαιο και σωστό, αν ωστόσο θέλω να καταγγείλω, αυτό γίνεται μόνο γραπτώς από τα γραφεία τους στο κέντρο. Τέλος έστειλα μαιλ σε μια γελοία πλατφόρμα του υπουργείου εσωτερικών αλλά δεν πήρα απάντηση.
Η κατάσταση αυτή κράτησε 4 μήνες. Μετά μειώθηκε ο κόσμος και πάλι με λίστα πήγα μια μέρα στις 7 το πρωί έγραψα το ονοματάκι μου, περίμενα κ στις 2 έφυγα με ένα χαρτί στο χέρι. Θεωρώ οτι μέσα στην τριτοκοσμικότητα των δημ. υπηρεσιών και των πολιτών που τις χρησιμοποιούν εγώ κράτησα τον χαρακτήρα μου και νιώθω υπερήφανος αν και δεν έκανα την δουλειά μου γιατί είχε περάσει η προθεσμία.
avatar
Harlan 6.8.2017 | 12:31
Τάχουμε μπερδέψει εντελώς τα πράγματα. Από πότε είναι οι δημ. υπάλληλοι υπεύθυνοι για την παραγωγικότητα; Σε ποιό συμβόλαιο το γράφει αυτό;

Οι δημόσιοι υπάλληλοι ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να ασχοληθούν με το αν ταλαιπωρείται ο πολίτης. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ τους να μειώνουν την ταλαιπωρία. Δεν έχουν αυτήν την εντολή από τον εργοδότη τους.

Τι περιμένουμε από τον ταμία πίσω από το γκισέ; Να έχει σπουδάσει business administration με ειδικότητα στην αύξηση παραγωγικότητας; Ακόμα και αν είχε τέτοιο πτυχίο, ακόμα και αν είχε κάποιες λύσεις, σε ποιό νομικό πλαίσιο θα τις εφάρμοζε; Με ποιά εντολή από τον εργοδότη του;

Όλοι εσείς που δουλεύετε για ιδιωτικές εταιρείες, κάθε φορά που σκέφτεστε έναν τρόπο για την καλύτερη λειτουργία της επιχείρησης, τον εφαρμόζετε έτσι; Αέρα πατέρα, κάνουμε αυτό που εμείς θεωρούμε καλό;

Η μήπως νομίζουμε ότι ο οποιοσδήποτε διευθυντάκος του οποιουδήποτε ΙΚΑ έχει την αρμοδιότητα / δυνατότητα να επιβάλλει απογευματινές βάρδιες στους υπαλλήλους του; (για να αναφέρω μόνο μία από τις προτεινόμενες δήθεν "λύσεις" ).

Το πρόβλημα είναι κεντρικό.
Είμαστε μια χώρα στην οποία ακόμα και η μετάθεση του Μήτρου Καραμήτρου από την Άνω Τραχανοπλαγιά στην Κάτω Τραχανοπλαγιά απαιτεί υπουργική απόφαση και δημοσίευση στο ΦΕΚ. !!!

Το αν οι πολίτες χρειάζονται 2 χαρτιά ή 200 χαρτιά για μια οποιαδήποτε υπόθεση το αποφασίζει ο εκάστοτε υπουργός, ΠΟΤΈ οι δημόσιοι υπάλληλοι.

Η κάθε δημόσια υπηρεσία λειτουργεί σε ένα - αυστηρότατο - πλαίσο, ΟΛΕΣ τις διαδικασίες τις αποφασίζει ο υπουργός. Και αλοίμονο στον υπάλληλο που θα τολμήσει να ξεφύγει από τις προκαθορισμένες διαδικασίες - π.χ. προκειμένου να μειώσει την ταλαιπωρία των πολιτών. Ο πέλεκυς είναι βαρύτατος. Θα πάω εγώ φυλακή για να εξυπηρετηθείς εσύ καλύτερα; Δεν σφάξανε μεγάλε.

Το σημαντικότερο: αυτό ακριβώς μας αρέσει. Έτσι γουστάρουμε όλοι μας. Οι μαυρογυαλούροι βολέυονται έτσι, γιατί έτσι μπορούν να εξυπηρετούν τα ρουσφετάκια τους (και να μαζεύουν ψήφους).
Οι πολίτες διαωνίζουν την γραφειοκρατία γιατί προτιμούν τα προνομιάκια τους από μια ίση και διαφανή μεταχείριση.

Μόνο οι χαζοί και οι μπατίρηδες στήνονται στις ουρές στο ΙΚΑ. Οι έξυπνοι "μιλάνε" στους σωστούς ανθρώπους και κάνουν την δουλειά τους από τον καναπέ του σπιτιού τους. Και επειδή όλοι φαντασιωνόμαστε ότι είμαστε έξυπνοι, δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ τίποτα.
Lumidy 6.8.2017 | 16:04
Στην προϊσταμένη πήγε, όχι στον ταμία του γκισέ.
avatar
Harlan 6.8.2017 | 19:19
Σε οποιονδήποτε και να πήγε, το ίδιο είναι.
Δεν υπάρχει κανένας δημόσιος υπάλληλος που να μπορεί να αποκλίνει από τις εντολές του υπουργού, χωρίς τον κίνδυνο να παει φυλακή.

Αντί να βρίζετε χωρίς γνώσεις συλλήβδην τους δημόσιους υπάλληλους για τεμπέληδες, μάθετε πρώτα πως λειτουργεί μια οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία.

Το ξαναλέω: για να μετατεθεί ο κάθε Καραμήτρος από το πόστο Α στο πόστο Β απαιτείται υπογραφή υπουργού και δημοσίευση στο ΦΕΚ.

Και αυτό έχει συγκεκριμένη αιτιολόγηση: μόνο έτσι μπορεί ο υπουργός να πουλάει ρουσφέτια (με το αζημίωτο βεβαίως).

Σκέψου το εξής: έστω ότι εγώ είμαι διευθυντής στην δημόχια υπηρεσία Χ. Έστω ότι διαπιστώνω ότι ο ένας τομέας στην υπηρεσία μου έχει υπαράριθμους υπαλλήλους, ενώ ο άλλος τομέας έχει έλλειψη προσωπικού.

Δεν μπορώ όμως να πάρω τους υπεράριθμους και να τους τοποθετήσω εκεί που υπάρχει έλλειψη. Όσο και να το θέλω, όσο και να είναι λογικό, όσο και να ταλαιπωρούνται οι πολίτες.

Αν δεν υπογράψει ο υπουργός (τον οποίο ΕΣΕΙΣ εκλέγετε, για να σας κάνει τα ρουσφετάκια σας) εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτα.

Είμαι λοιπόν εγώ τεμπέλης και ανίκανος; Η μήπως ΕΣΕΙΣ ψηφίζετε εδώ και 50 χρόνια τα χειρότερα και τα πιο ανίκανα λαμόγια για να τα κάνετε υπουργούς;
avatar
ΕΛΠΟ 7.8.2017 | 12:34
Πολύ τραγικά μας τα λέτε.

Αρχίζω από την τοποθέτησή σας "Αντί να βρίζετε χωρίς γνώσεις συλλήβδην τους δημόσιους υπάλληλους για τεμπέληδες, μάθετε πρώτα πως λειτουργεί μια οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία."(σχόλιό σας 19:19').

Επειδή λοιπόν αφενός δεν βρίζουμε, αφετέρου - πολλοί από εμάς - έχουμε μάθει πως λειτουργεί μια Δημ. Υπηρεσία :

1. Αν θέλετε ΕΣΕΙΣ να μάθετε τις υποχρεώσεις/δικαιώματα των ΔΥ στις επαφές τους με τους πολίτες, στα πλαίσια της εργασίας τους, σας παραπέμπω :

http://www.minadmin.gov.gr/wp-content/uploads/20120405_oods54_odigos_orthis_dioikitikis_siberiforas.pdf

Αυτός ο Οδηγός είναι σε ισχύ και έχει κοινοποιηθεί σε όλους ανεξαιρέτως τους ΔΥ, μέσω και άλλων ιστοσελίδων του Δημοσίου, αλλά οι περισσότεροι ΔΥ δεν τον διάβασαν ποτέ και δεν τον εφαρμόζουν βέβαια.

Επειδή λέτε πολλά, θα σταθώ ενδεικτικά σε μερικά μόνο.
Τα υπόλοιπα, Harlan, ψάξτε τα μόνος/η σας, όπως επίσης και οι αναγνώστες της Λάϊφο, για να ενημερωθούν για τα δικαιώματά τους.

Λέτε :

"Οι δημόσιοι υπάλληλοι ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να ασχοληθούν με το αν ταλαιπωρείται ο πολίτης. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ τους να μειώνουν την ταλαιπωρία. Δεν έχουν αυτήν την εντολή από τον εργοδότη τους".

Ο Οδηγός αναφέρει :

A. Μέρος 1, Α.3 Εξυπηρέτηση και σεβασμός προς τον πολίτη

"Η εξυπηρέτηση του πολίτη αποτελεί βασική επιδίωξη και μέλημα του δημοσίου υπαλλήλου και θεμελιώνεται σε δύο κανόνες του Συντάγματος: σύμφωνα με τον πρώτο οι κρατικές εξουσίες υπάρχουν υπέρ του λαού, και σύμφωνα με το δεύτερο, οι δημόσιοι υπάλληλοι τίθενται στην υπηρεσία του ελληνικού λαού." [Σύνταγμα άρθρα 1 παρ. 3 και 103 παρ. 1] Σελίδα 11

Β. Μέρος 1, Β.1.2 Επαγγελματισμός Σελ. 13-14-15

Διαβάστε το όλο, είναι μεγάλο για να το αντιγράψω εδώ.

2. Λέτε :

"Θα πάω εγώ φυλακή για να εξυπηρετηθείς εσύ καλύτερα; Δεν σφάξανε μεγάλε."

Αυτή η "ιερή απειλή" των ΔΥ - αν δεν παρανομήσουν - είναι ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ (συγγνώμη για την έκφραση, αλλά αυτό αξίζει να πω).

Θα πάτε φυλακή επειδή θα εξυπηρετήσετε τον πολίτη ; Λέει τέτοια αιτία για φυλάκιση ο Πειθαρχικός Κώδικας των ΔΥ ; Πείτε που, κεφάλαιο, άρθρο, παράγραφο.

Επειδή έχω αντιμετωπίσει τέτοια τοποθέτηση από Διευθυντή Υποκ/τος ΙΚΑ προς ιθαγενείς ασφαλισμένους (έτσι τους έβλεπε), όταν ήρθε η ώρα της κρίσεως (μετά από κατάλληλες αναφορές), το μάζεψε και έβαλε την ουρά στα σκέλια ο τεμπέλης ή έχων δεύτερη σκέψη και σκοπιμότητα στο πίσω μέρος του κεφαλιού του διευθυντάρας.

Σταματώ εδώ, γιατί το θέμα σηκώνει να γράψουμε βιβλίο αν αρχίσουμε να συζητάμε κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Λυπάμαι και για αυτό που καταλήγετε :

"Μόνο οι χαζοί και οι μπατίρηδες στήνονται στις ουρές στο ΙΚΑ. Οι έξυπνοι "μιλάνε" στους σωστούς ανθρώπους και κάνουν την δουλειά τους από τον καναπέ του σπιτιού τους. Και επειδή όλοι φαντασιωνόμαστε ότι είμαστε έξυπνοι, δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ τίποτα."

Κρίμα για την χώρα που ζούμε.





avatar
ΕΛΠΟ 7.8.2017 | 17:13
Ο Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς και στην παρακάτω σελίδα του ΣτΠ :

https://www.synigoros.gr/resources/toolip/doc/2011/11/15/20120419_oods54_odigos_orthis_dioikitikis_siberiforas.pdf
avatar
ΕΛΠΟ 7.8.2017 | 14:34
Επειδή μνημονεύετε παράδειγμα διευθυντή ΙΚΑ ότι τάχα δεν μπορεί μόνος του να πάρει απόφαση, έχω και εγώ :

Ο συγκεκριμένος ισχυριζόταν ότι είχε καθυστερήσει την διεκπεραίωση υποθέσεων, επειδή δεν είχε επαρκές προσωπικό.

Αποδείχθηκε ότι μπορούσε να ζητήσει και να πάρει έγκριση δαπάνης απασχόλησης υπερωριακά του ήδη υπάρχοντος προσωπικού, αλλά δεν έκανε σκόπιμα χρήση της δυνατότητας αυτής.

Γιατί ;

Επειδή ήταν σε προσωπική κόντρα με τον ΟΜΟΙΟΒΑΘΜΟ του στην Κεντρική Διοίκηση και δεν ήθελε να ζητήσει έγκριση από εκείνον.

Και αντί να σκεφτεί ότι έπαιρνε οδηγίες από το προϊστάμενο κλιμάκιο και όχι από το φυσικό πρόσωπο, δεν διεκπεραίωνε τις υποθέσεις, λέγοντας ψέματα στους πολίτες ότι δεν έχει προσωπικό.

Συνεπώς, Harlan, μπορούσε αλλά δεν ήθελε !

Μπορείς να μας πεις αν σωστά πρέπει να πάει φυλακή για παράβαση καθήκοντος και μη τήρηση του όρκου του ;

Αφού ταλαιπωρούσε πολίτες - και μάλιστα φτωχούς στην πλειοψηφία τους - για λόγους προσωπικής εμπάθειας ;

Harlan, ΠΟΤΕ δεν θα τιμωρηθεί ΔΥ αν δεν παρανόμησε, όχι στο επίπεδο παράβασης μιας εγκυκλίου, αλλά στον όρκο του στο Σύνταγμα !
granita lemoni 7.8.2017 | 17:10
Όταν δούλευα με σύμβαση σε ΔΟΥ, το τι είδαν τα μάτια μου εκεί μέσα δεν λέγεται!
Υπάλληλοι που κάθε μέρα έφευγαν από τις 12.30 για να πιούν καφέ (και κάποιοι είχαν και το θράσος να το λένε έτσι χύμα). Άλλοι έπαιρναν υπηρεσιακά οχήματα και πήγαιναν βόλτες (δημοσία δαπάνη, εννοείται), η πλειοψηφία έβγαζε φωτοτυπίες στο φωτοτυπικό, έπαιρναν για το σπίτι γραφική ύλη, μέχρι και μπουκάλια με νερό. Εννοείται έβαζαν τον καφέ στα έξοδα της δουλειας κ.τ.λ., κ.τ.λ. Και φυσικά, παραμονές Χριστουγέννων ή Πάσχα πιο εύκολα έπιανες το Τζακποτ παρά έβρισκες εργαζόμενο στο κτίριο (όπου μάλιστα συστεγάζονταν παραπάνω από μία ΔΟΥ). Λίγοι μόνο είχαν μείνει να δουλεύουν και να προσπαθούν να βγάλουν τη δουλειά και των υπολοίπων.
Το δε άκρον άωτον ήταν ότι η πλειοψηφία εκεί μέσα ήταν τεχνολογικά αναλφάβητοι, παρότι όλοι είχαν τσεπώσει ωραιότατες αποζημιώσεις για εκπαιδεύσεις στους Υπολογιστές και δεν μπορούσαν ούτε ένα έγγραφο να σκανάρουν.
Λοιπόν, Harlan, πώς ακριβώς δεν ευθύνονται ΚΑΙ οι ΔΥ για την ταλαιπωρία των πολιτών όταν δεν βρίσκονται καν στη θέση για την οποία έχουν διοριστεί και πληρώνονται και όταν ενώ έχουν πληρωθεί από το κράτος για να αποκτήσουν κάποια τυπικά προσόντα (που ο ιδιωτικός υπάλληλος πληρώνει για να αποκτήσει) δεν τα κατέχουν, απλά φροντίζουν με συνοπτικές διαδικασίες να πάρουν το "χαρτί" για να πάρουν περισσότερα χρήματα;
avatar
ΕΛΠΟ 7.8.2017 | 17:50
Εξαιρετικά τα λέτε.

Αλήθεια, θυμήθηκα λόγω ΔΟΥ στο σχόλιο, μάθαμε τίποτε για εκείνον που έλυνε σταυρόλεξο στην δουλειά πριν κανένα μήνα;

Τι έβγαλε η έρευνα της ΑΑΔΕ ;
avatar
ΕΛΠΟ 8.8.2017 | 06:40
Κύριε/α Harlan,

Πέρασε μιάμιση μέρα και εξαφανιστήκαστε και δεν απαντάτε σε όσα καταλογίζονται.

Μία εκδοχή είναι, αυτό να οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας που απεύχομαι.

Αλλά η επικρατέστερη πιθανότητα είναι ότι

ΕΙΣΤΕ Ή ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΣΤΕ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΚΟ ΕΛΛΗΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ (ΠΡΟΪΟΝ ΤΟΥ ΒΑΘΕΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ), ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΕΞΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ :

1. ΑΓΝΟΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΠΛΗΡΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ, ΠΟΥ Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ
ΤΩΝ ΔΥΟ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΨΥΞΗ.
2. ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΟΣΜΙΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΠΙΔΕΙΞΗ
ΘΡΑΣΟΥΣ.
3. ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ,
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ (ΟΠΩΣ
ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΤΗΝ
ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ), ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΧΑΛΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ
ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.

Όλα τα παραπάνω προκύπτουν από την καθημερινή εμπειρία εμάς των πολιτών, αλλά και το ύφος και το ήθος των σχολίων που κάνατε εσείς προσωπικά.

avatar
Harlan 8.8.2017 | 16:22
Ομολογώ: έχω και σημαντικότερα πράγματα να κάνω από το να σχολιάζω στο διαδίκτυο. Αλήθεια, πως τολμάω να λείψω 1,5 μέρα; Ισως θεωρήσετε σαν επαρκή δικαιολογία ότι πρέπει να βγάζω και το ψωμί μου πότε πότε.

Μιας και έπιασα τις προσωπικές εξομολογήσεις, να διευκρινήσω κάτι ακόμα: είμαι ελεύθερος επαγγελματίας, από αυτούς που το ελληνικό κράτος ( * ) έχει καταταλαιπωρήσει και καταληστέψει σε βαθμό που δεν μπορείτε να διανοηθείτε. Και κανένας από τους συγγενείς ή φίλους μου δεν είναι δημόσιος υπάλληλος.

Θα είχα λοιπόν κάθε δικαιολογία να συνταχθώ με την (τεράστια) χορωδία που τραγουδάει συλλήβδην "οι δ.υ. τα ξύνουν, αυτοί φταίνε για όλα".

Αλλά είναι αντίθετο στα πιστεύω μου το να αναζητάω αποδιοπομπαίους τράγους. Πιστεύω ότι αυτή η διαμάχη δημόσιος / ιδιωτικός τομέας είναι τεχνητή (ξέρω πάρα πολλούς ανίκανους και τεμπέληδες ιδ. υπάλληλους). Αυτή η διαμάχη εξυπηρετεί μόνο αυτούς που μας κλέβουν όλους μαζί. Για μένα, δεν υπάρχει.

Προσπαθείτε να αντικρούσετε τα επιχειρήματα μου με γενικολογίες. Μου παραθέτετε π.χ. μια οδηγία που λέει "Η εξυπηρέτηση του πολίτη αποτελεί βασική επιδίωξη και μέλημα του δημοσίου υπαλλήλου και θεμελιώνεται σε δύο κανόνες του Συντάγματος ...".

Στις γενικολογίες είμαστε πρώτοι. Θεωρητικά, όλα λειτουργούν άριστα στην χώρα μας. Θεωρητικά, ο πρωθυπουργός μας και οι υπουργοί μας έχουν ορκιστεί να εξυπηρετούν το γενικό καλό της πατρίδας. Το τι κάνουν πρακτικά, το ξέρουμε.

Σκεφτείτε μόνο το τι είναι ισχυρότερο για έναν δημόσιο υπάλληλο: η γενικόλογη φρασούλα περί "βασικής επιδίωξης" ή οι σαφέστατες εντολές του υπουργού/προιστάμενου;

Και ξανασκεφτείτε ότι αν κανένας δ.υ. δεν έχει υποστεί πειθαρχικές κυρώσεις επειδή δεν εκπλήρωσε την "βασική επιδίωξη". Υπάρχουν όμως πάρα πολλοί που τιμωρήθηκαν επειδή δεν ακολούθησαν τις εντολές του υπουργού.
Και οχι, μη μου ζητήσετε ονόματα, ελπίζω να κατανοείτε τους λόγους.

( * ) Προσοχή παρακαλώ στην διατύπωση: το ελληνικό κράτος μου τα έχει κάνει αυτά, όχι οι δημόσιοι υπάλληλοι.
avatar
ΕΛΠΟ 9.8.2017 | 06:56
Harlan 8.8/16:22 '

Δεν είστε ΔΥ εσείς ο ίδιος, κανένας από τους συγγενείς σας ή τους φίλους σας - επίσης - δεν είναι ΔΥ, δεν σας συνδέει τίποτε με αυτούς, αλλά παρά ταύτα :

- Γνωρίζετε - από επιφοίτηση δηλαδή ; - πολύ καλύτερα από μας πως λειτουργεί μια Δημόσια Υπηρεσία και όχι μόνον, αλλά μας ψέγετε κιόλας όλους εμάς τους αχάριστους πολίτες, που δεν έχουμε άλλη δουλειά να κάνουμε και διατυπώνουμε παράπονα και διαμαρτυρόμαστε για να περάσει η ώρα μας.

- Είστε βαθύς γνώστης των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των ΔΥ (νομικά) και παίρνετε θέση - έτσι ξαφνικά, επειδή σας κατέλαβε συνειδησιακή κρίση υπεράσπισης των ΔΥ :
α. "Θα πάω εγώ φυλακή για να εξυπηρετηθείς εσύ καλύτερα; Δεν σφάξανε μεγάλε."
β. "Δεν υπάρχει κανένας δημόσιος υπάλληλος που να μπορεί να αποκλίνει από τις εντολές του υπουργού, χωρίς τον κίνδυνο να παει φυλακή".

ΜΕ ΜΠΟΛΙΚΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΑΡΣΗ ΚΑΙ ΕΙΡΩΝΕΙΑ !

- Χαρακτηρίζετε τον "Οδηγό Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς" στις σχέσεις των ΔΥ με τους πολίτες - που καταρτίσθηκε από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε συνεργασία με τον Συνήγορο του Πολίτη" - "ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΗ ΟΔΗΓΙΑ" !!!

Κατόπιν αυτών, τι να πω, ΟΣΟ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΗΛΙΘΙΟ, ΤΙ ΕΛΠΙΔΑ ΕΧΟΥΜΕ ;

avatar
ΕΛΠΟ 9.8.2017 | 07:14
Harlan 8.8/16:22'

Και κάτι τελευταίο που μου διέφυγε του βλάκα :

Δεν μας λέτε πόσοι είναι ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ οι ιδιωτικοί υπάλληλοι που ξέρετε ότι είναι "ανίκανοι και τεμπέληδες" και τους κρατάνε στην δουλειά ;

Για να δούμε έτσι την σοβαρότητα της γνώσης και της κρίσης σας με επιχειρήματα, γιατί εμάς μας κατηγορείτε ότι λέμε αερολογίες.
granita lemoni 9.8.2017 | 18:17
Δεν μας λέτε πόσοι είναι ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ οι ιδιωτικοί υπάλληλοι που ξέρετε ότι είναι "ανίκανοι και τεμπέληδες" και τους κρατάνε στην δουλειά ; Πηγή: www.lifo.gr

ΕΛΠΟ, εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου. Υπάρχει μεγάλο ποσοστό ιδιωτικών υπάλλήλων και ελεύθερων επαγγελματιών, που και τεμπέληδες είναι και απατεώνες. Γιατί έχουν ακόμη δουλειά; Για χίλιους δυο λόγους. Ειδικά στην επαρχία που γνωριζόμαστε όλοι μεταξύ μας ξέρεις ποιος υπάλληλος μένει στη δουλειά δουλειά γιατί το αφεντικό είναι αρκετά χαζό και τον νοιάζουν μόνο οι κολακείες, ή ποιος δεν απολύεται γιατί είναι ο κουμπάρος του τάδε, ποιος ελεύθερος επαγγελματίας κατακλέβει τους πελάτες του αλλά έχει δουλειά γιατί έχει μονοπώλειο ή γιατί η οικογένειά του έχει ένα άλφα όνομα στην τοπική κοινωνία ή γιατί την πλειοψηφία του κόσμου με λίγο μπλα μπλα μπορείς να την εντυπωσιάσεις ή γιατί έχει άκρες κι έχει πάρει π.χ. όλες τις εργολαβίες του Δήμου, κ.τ.λ., κ.τ.λ..
Η διαφορών των εργαζομένων στον Ιδιωτικό και το Δημόσιο τομέα έγκειται στο εξής: αν εγώ είμαι αρκετά χαζός και πάω και ξαναπάω στον τάδε ιδιώτη που με κοροϊδεύει και δεν μου προσφέρει αξιόλογες υπηρεσίες φταίω εγώ.
Στο Δημόσιο όμως, δεν υπάρχει το δικαίωμα της επιλογής. Δεν μπορώ να πει π.χ. ο αγρότης "Δεν θα πάω π.χ. στη Δ/ση Αγροτικής Οικονομίας του Δήμου μου γιατί εκεί μέσα δεν ξέρουν τι τους γίνεται". Είναι αναγκασμένος να πάει, ακόμη κι όταν ξέρει πως δεν θα εξυπηρετηθεί.
avatar
ΕΛΠΟ 10.8.2017 | 07:09
Καλημέρα.

Θα σταθώ πάλι στο ΠΟΣΟΣΤΟ των τεμπέληδων ιδιωτικών υπαλλήλων, έστω και στην επαρχία.

Κατ' αρχήν ΔΕΝ μπορώ να πιστέψω ότι τα αφεντικά στην επαρχία είναι ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ τους χαζοί κλπ.
Ο δε ελεύθερος επαγγελματίας με το μονοπώλιο, με "άκρες" στο Δημόσιο κλπ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ.

Συμφωνείτε ;

Και - σε τελευταία ανάλυση - αν κάποιος επιχειρηματίας ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ ΤΟΥ σκορπάει τα λεφτά του σε τεμπέληδες υπαλλήλους για άλλους λόγους, ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΛΟΓΟ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΎ Ή ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ ΟΤΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΑ ΣΚΟΡΠΑΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ.

Αυτό είναι το θέμα μας, ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΥΡΥΘΜΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

Αυτά ισχύουν στις πραγματικά προηγμένες ευρωπαϊκές κοινωνίες.

Π.χ., στο Βέλγιο επί ενάμιση χρόνο δεν υπήρχε κυβέρνηση, αλλά ο Δημόσιος Τομέας λειτουργούσε σαν να μην συμβαίνει τίποτε. Σεβόμενος τους πολίτες, που επειδή ήταν υποψήφιοι ψηφοφόροι δεν σημαίνει ότι δεν έπρεπε να εξυπηρετούνται.

Εδώ, ο Δημόσιος Τομέας δεν λειτουργεί αποτελεσματικά ΑΚΟΜΗ σε κανονικές περιόδους, το τι γίνεται δε όταν εξαγγελθούν εκλογές και μέχρι να γίνουν, το γνωρίζουμε όλοι.

Αυτό λοιπόν είναι το μείζον θέμα, για το οποίο και σχολιάζουμε.

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΧΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

Τώρα, αν υπάρχουν πολίτες σαν τον Harlan που το αμφισβητεί - αμφισβητεί δηλαδή και την συνταγματική επιταγή - και ειρωνεύεται μάλιστα και εμάς που το διεκδικούμε, ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ, ΟΧΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ.



avatar
Harlan 11.8.2017 | 11:16
@ELPO, έλειψα πάλι μια μέρα, ελπίζω να μου το συγχωρέσετε ;-)

Ζητάτε να σας αποκαλύψω το ποσοστό των ανίκανων δ.υ. Πως μπορώ να το κάνω αυτό; Δώστε μου πρώτα έναν σαφή ορισμό του τι είναι ανίκανος.

Εδώ σε 3 γιατρούς πάμε και μας δίνουν 5 διαφορετικές θεραπείες για το ίδιο πράγμα. Σε μηχανικοούς πάμε και μας δίνουν διαφορετικές λύσεις για το ίδιο πρόβλημα.
Πως θα ορίσουμε το τι είναι τεμπέλης /αντιπαραγωγικός δημόσιος (η και ιδιωτικός) υπάλληλος; Με κριτήριο το αν ταλαιπώρησε εσάς; Λυπάμαι, αλλά αυτό δεν το θεωρώ αντικειμενικό κριτήριο.

Έχετε καταλάβει σε ποιά χώρα ζείτε; Ζείτε στην χώρα όπου πρόεδρος του ΟΑΣΘ διορίζεται πατέρας υπουργού. Ζείτε στην χώρα που ο κολλητός του πρωθ. διορίζεται σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού; Ποιός θα αξιολογήσει τους δημόσιους υπάλληλους και με τι κριτήρια; Ο φυγόστρατος που μας κάνει μαθήματα περί παν/μιακού άσυλου;

Δεν λέω να μην αξιολογήσουμε τους δ.υ. Να τους αξιολογήσουμε και μάλιστα πολύ αυστηρά. Αφού τους αξιολογήσουμε θα ξέρουμε και το ποσοστό των ανίκανων, για το οποίο τόσο κόπτεστε.
Αλλά με ποιά κριτήρια;

Το κριτήριο "πήγα μια μέρα εκεί και με ταλαιπώρησαν" δεν είναι αντικειμενικό. Τα κριτήρια της κυβερνησάρας μας τα ξέρουμε (κομματικά, συγγενικά, γενικώς σφουγγοκωλαριοι δικοί μας).

Οταν μου φανερώσετε κάποια αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης, τότε θα σας πω και το ποσοστό που μου ζητάτε.

Η δικιά μου αντιπρόταση στην δικιά σας έχει ως εξής:
1) Κάθε αξιολόγηση είναι για τα μπάζα, εκτός αν γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια και από αντικειμενικό κριτή (κάτι που δεν ισχύει στην παρούσα κατάσταση)

2) Δεν έχει κανένα νόημα να χωριζόμαστε σε δημόσιους και ιδιωτικούς υπάλληλους και να αλληλοβριζόμαστε για το ποιός είναι πιο ανίκανος. Ετσι μας θέλουν άλλωστε. Χωρισμένους και να βριζόμαστε.

3) Πλήρης και αδιαπραγμάτευτη διαφάνεια στον δημόσιο τομέα. Την οποία εμείς οι πολίτες πρέπει να απαιτήσουμε από αυτούς που ψηφίζουμε - και όχι από τους δημ. υπαλλήλους που δεν μπορούν να την επιβάλλουν.
Για να γίνει αυτό πρέπει εμείς (σαν κοινωνία) να παραιτηθούμε από πολλά προνομιάκια. Οι αδιαφάνεια υπάρχει για να κρύβονται ρουσφέτια. Αν εξαφανιστεί, πολλοί μεμονωμένοι θα χάσουν - αλλά όλοι μας σαν σύνολο θα κερδίσουμε.

Θεωρώ την διαφάνεια σαν καλύτερο κριτήριο από την αξιολόγηση, γιατί η διαφάνεια μπορεί να είναι πολύ πιο αντικειμενική από την όποια αξιολόγηση.
Οταν ξέρεις το "γιατί" και το "πως" του κάθε νόμου και της κάθε διαδικασίας στο δημόσιο, οι ανίκανοι θα φανούν αμέσως.
avatar
ΕΛΠΟ 11.8.2017 | 21:06
Για λόγους καθαρά σημειολογικούς, δεν ζήτησα των δ.υ. αλλά φαρδιά-πλατιά και ολογράφως, το ποσοστό των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ υπαλλήλων που είπατε ότι γνωρίζετε ότι είναι ανίκανοι και τεμπέληδες.

Επί της ουσίας, δεν θέλω να σχολιάσω τίποτε περαιτέρω από όσα έχω πει.
avatar
Takis 6.8.2017 | 12:39
Το τελευταίο είναι το πιο σωστό, τα τρία τέταρτα της ταλαιπωρίας με τη γραφειοκρατία θα είχαν λυθεί αν υπήρχε πλήρης μηχανογράφηση, κάτι έχει γίνει με τις ΔΟΥ, όπου είχα διαβάσει παλαιότερα ότι σκέφτονται να καταργήσουν εντελώς την επίσκεψη του κοινού σε αυτές, εκτός αν κληθεί ο φορολογούμενος από την ίδια τη ΔΟΥ.
Εν έτει 2017 είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει ηλεκτρονική κατάθεση δικαιολογητικών κι εξυπηρέτηση φορολογουμένων. Και για όσους δεν κατέχουν από υπολογιστές, κυρίως οι άνω των 40-50 (δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι οποιοσδήποτε εγγράμματος κάτω των 40 δεν ξέρει τίποτα από Η/Υ), υπάρχουν και τα ΚΕΠ.
Lumidy 6.8.2017 | 16:02
Πολλά τους βάζετε να σκεφτούν. Είναι όλοι τους "Αφού είναι αλλού έτσι, γιατί να το φτιάξω εγώ;" Ελληνική πραγματικότητα.

Επίσης, το βασικό πρόβλημα είναι η γραφειοκρατία. Η χαρτούρα που χρειάζεται για ένα απλό έγγραφο είναι τραγική. Και το κυριότερο; Δεν υπάρχει ΣΩΣΤΗ ενημέρωση για το τι δικαιολογητικά χρειάζονται για την εκάστοτε εργασία. Αν υπήρχε σωστή ενημέρωση δεν θα τρέχαμε 10 φορές στην Δημόσια Υπηρεσία με λάθος δικαιολογητικά.
avatar
Harlan 6.8.2017 | 19:35
Σωστή η διαπίστωση. Το επόμενο βήμα είναι να αναρωτηθείς το γιατί γίνεται αυτό.

Δεν είναι δα και τίποτα δύσκολο, το να υπάρξει σωστή ενημέρωση.

Δύο είναι οι αιτίες που εμποδίζουν την σωστή ενημέρωση, για την οποία τόσο κόπτεσαι:

Η μικρή: κάθε 3 και λίγο, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά αλλάζουν (βλέπε υπουργός). Άρα αυτό που ενημερώθηκες σήμερα, δεν ισχύει αύριο.

Η μεγάλη: αν υπήρχε σαφήνεια και διαφάνεια, ο κάθε πολίτης θα ήξερε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του. Αλλά πως θα πουλάγανε μετά ρουσφέτια οι μαυρογυαλούροι;

Όταν οι διαδικασίες είναι σαφείς και διαφανείς, ποιός θα πάει πλαγίως; Ακόμα και αν κάποιος προσπαθήσει, θα τον καταλάβουν αμέσως.
Όταν όμως οι διαδικασίες είναι θολές και αδιαφανείς, τότε ΕΣΕΙΕ οι πολίτες μπορείτε να τρέξετε στα ρουσφετάκια σας και στα λαδωματάκια σας.

Ξέρεις κάτι: οι δημόσιοι υπάλληλοι το ίδιο 8ωρο θα δουλέψουν - είτε εσύ ταλαιπωρηθείς είτε όχι. Και τον ίδιο μισθό θα πάρουν.
Μέσα στο ίδιο 8ωρο είτε θα εξυπηρετήσουν 5 ανθρώπους με 20 δικαιολογητικά, είτε 100 ανθρώπους με 1 διακιολογητικό. Το ίδιο τους κάνει.

Το αν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι 1 είτε 20, το αποφασίζεις αποκλειστικά εσύ - ψηφίζοντας υπουργό. Στο χέρι σου είναι το αν θα ταλαιπωρηθείς ή όχι.
avatar
ΕΛΠΟ 7.8.2017 | 14:42
Πολύ βολικό ότι οι πολίτες δεν θέλουν αδιαφάνεια, γιατί έτσι εξυπηρετούνται στα ρουσφέτια που ζητούν από τους Μαυριγυαλούρους.

Μήπως μπορείτε να μας πείτε - δείχνετε έμπειρος - τι ποσοστό δεν θέλει διαφάνεια ;
Anonymous Guest 7.8.2017 | 00:28
Συμφωνώ σε όλες τις σκέψεις του πλην 1ης και 2ης. Η απασχόληση περισσοτέρων υπαλλήλων (=διορισμοί δηλαδή που τώρα γίνονται με το σταγονόμετρο και όταν γίνονται πάντα, τότε με πολύ κράξιμο απο αρκετούς πολίτες) ή και επέκταση ωραρίου εργασίας των υπαρχόντων (=καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης) σημαίνουν περισσότερο χρηματικό κόστος για το Κράτος το οποίο ακολουθεί πολιτική με περιορισμένες δημόσιες δαπάνες. Συνοψίζονται όλα στις φράσεις-απαντήσεις των Διευθυντών τύπου "δεν έχουμε αρκετό προσωπικό, δύσκολα να μας δοθούν παραπάνω χρήματα κτλπ". Και έχουν απόλυτο δίκιο.

Οι υπόλοιπες παραπάνω σκέψεις είναι ανέξοδες και επαφίεται στο ενδιαφέρον κάθε Προϊσταμένου. Υπάρχουν δημόσιες υπηρεσίες που λειτουργούν μια χαράκαι άλλες ακριβώς αντίθετα που βγάζουν κακή εικόνα του Ελλ. Δημοσίου. Εγώ ο ίδιος μέχρι στιγμής δεν είχα κακές εμπειρίες με Υπηρεσίες (ΚΕΠ, εφορία, Πανεπιστήμιο, Δήμο, ΕΛΑΣ, Νοσοκομεία-Κέντρα Υγείας, σχολείο, διοικητική υπηρεσία Υπουργείου Παιδείας --> όλα στην Ήπειρο κυρίως όμως) - το αντίθετο μάλιστα - παρά ελάχιστες μόνο αλλά έχω την εντύπωση εξ ιδίων εμπειριών και αφηγήσεων πολιτών και στελεχών Δημόσιας Διοίκησης πως ένας χαμούλης παρατηρείται κυρίως στην Αθήνα. Στην υπόλοιπη Ελλάδα όχι τόσο έντονα. Πιστεύω οφείλεται στον υπερπληθυσμό που δημιουργεί τεράστιο φόρτο εργασίας στις ΔΥ.

Γενικότερα χρειάζεται ακόμη πιο πολλή μηχανοργάνωση και αποκέντρωση καθώς και στελέχωση.

ΥΓ: Οι κακές που είχαν ήταν με δημοτολογική υπηρεσία, στρατολογία και μια εσωτερική εντός κτηρίου Περιφέρειας και μεμονωμένα με υπαλλήλους ΔΟΥ. Διαχρονικά πάντως τα μεγαλύτερα και περισσότερα παράπονα τα ακούω απ όσους πάνε να εξυπηρετηθούν σε διοικητικές υπηρεσίες του ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, στρατιωτική υπηρεσία, στην Πολεοδομία και ανάλογα με την υπόθεση σε Εφορία και καμιά του Δήμου. Σχετική αδιαφορία και ουρές.
avatar
Yannis_politikes 7.8.2017 | 12:31
Ζω κι εργάζομαι στην Τουρκία, στην Κωνσταντινούπολη τα τελευταία 7 χρόνια. Ακόμα και η Τουρκία, που είναι χώρα εκτός ΕΕ και με τόσες πολιτικές σοβαρές καταστάσεις, έχει έναν ενιαίο αριθμό, ο αριθμός της ταυτότητάς σου, που μπαίνοντας σε μια σελίδα, e-devlet μπορείς να εκδώσεις ότι δικαιολογητικό χρειάζεσαι, μα από μια απλή βεβαίωση γέννησης, μέχρι και τα πιο σύνθετα δικαστικά ή φορολογικά δικαιολογητικά. Ακόμα μπορείς να εκτυπώσεις από την ίδια σελίδα, ένσημα, να πληρώσεις φόρους που σου αναλογούν, να δεις πρόστιμα που εκκρεμούν (για δηλωμένα οχήματα), να έχεις δικαστική ενημερότητα. Επίσης, τα όποια επιδόματα τα βλέπεις μέσα από αυτή την σελίδα, αφού είναι συνδεδεμένος ο λογαριασμός σου στο edevlet με λογαριασμό της μισθοδοσίας σου και τα πληρώνεσαι από εκεί χωρίς να χρειάζεται ο κάθε πολίτης να πρέπει να τρέχει σε δημόσιες υπηρεσίες. Το σύστημα δε αυτό το έχει δημιουργήσει Έλληνες ο οποίος έχει βραβευθεί από το Κράτος της Τουρκίας γι αυτή την βάση που έχει δημιουργήσει. Σημειωτέον δε, ότι δεν κάνει σε καμία περίπτωση φορολογική δήλωση κανένας μας, αφού οι φόροι αποδίδονται άμεσα στο κράτος από κρατήσεις μέσα από Μισθούς.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια