Απώλειες

RIP Pablo Ferrο: Οι αριστουργηματικοί κινηματογραφικοί τίτλοι του θρύλου της Λεωφόρου Μάντισον

Ο σπουδαίος Κουβανός σχεδιαστής, γραφίστας και μοντέρ που πέθανε χθες στα 83 του, άφησε πίσω του ένα γραφιστικό και τυπογραφικό έργο μοναδικής αισθητικής αντίληψης

Όταν ο Πάμπλο Φέρο ήταν ακόμα μικρό αγόρι στην Κούβα, ο παππούς του τον συμβούλευε τακτικά πώς να αποφεύγει τα δαγκώματα των σκορπιών. Από τότε, η ζωή και η καριέρα του βρισκόταν σε διαρκή κίνηση, αρχίζοντας από την ηλικία των 12 ετών που μετακόμισε με την οικογένειά του στην Αμερική.

 

Η φιλόδοξη πορεία του εξαιρετικά ταλαντούχου νεαρού στο χώρου του σχεδίου και της υψηλής γραφιστικής τέχνης ξεκίνησε σχεδιάζοντας κόμικς για λογαριασμό του Σταν Λι στα τέλη της δεκαετίας του '50 και γρήγορα αναδείχτηκε σε «αγαπημένο παιδί» των διαφημιστικών εταιρειών και των σχεδιαστικών ατελιέ της Λεωφόρου Μάντισον στη Νέα Υόρκη.

 

Dr. Strangelove (S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα, 1964): Η χαρακτηριστική «χειροποίητη» τυπογραφία του Πάμπλο Φέρο έγινε γρήγορα το σήμα κατατεθέν του

 

Ατίθαση, ασυμβίβαστη και «άγρια» προσωπικότητα, ο Πάμπλο Φέρο ανέπτυξε στενές φιλίες με σκηνοθέτες ως ο Στάνλεϊ Κούμπρικ, ο Χαλ Άσμπι και ο Τζόναθαν Ντέμ, αλλά και με τον Στιβ Μακ Κουίν, τον ιδιοσυγκρασιακό συνθέτη και ερμηνευτή Χάρι Νίλσον και τον σπουδαίο καλλιγράφο Χάρολντ Άντλερ. 

Ήταν το εφαλτήριο για μια ένδοξη καριέρα στο Χόλιγουντ που κράτησε από τα μέσα της δεκαετίας του '60 ως την πρώτη δεκαετία του αιώνα μας. Ατίθαση, ασυμβίβαστη και «άγρια» προσωπικότητα, ο Πάμπλο Φέρο ανέπτυξε στενές φιλίες με σκηνοθέτες ως ο Στάνλεϊ Κούμπρικ, ο Χαλ Άσμπι και ο Τζόναθαν Ντέμ, αλλά και με τον Στιβ Μακ Κουίν, τον ιδιοσυγκρασιακό συνθέτη και ερμηνευτή Χάρι Νίλσον και τον σπουδαίο καλλιγράφο Χάρολντ Άντλερ.

 

Για τον Κιούμπρικ σχεδίασε τους εναρκτήριους τίτλους για το «Dr. Strangelove» (S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα) αλλά και για το «Κουρδιστό Πορτοκάλι», για το οποίο έφτιαξε και το υπνωτικό τρέιλερ της ταινίας. Η χαρακτηριστική «χειροποίητη» τυπογραφία του πρώτου έγινε γρήγορα το σήμα κατατεθέν του και η «αιχμηρή» αισθητική του αντίληψη τον έκαναν περιζήτητο τόσο στα κινηματογραφικά στούντιο όσο και στα δημιουργικά τμήματα των μεγάλων διαφημιστικών.

 

Στο πλούσιο έργο του συμπεριλαμβάνονται επίσης οι τίτλοι αρχής και ο τυπογραφικός σχεδιασμός στην «Υπόθεση Τόμας Κράουν», στο «Μπούλιτ», στο «Stop Making Sense», στον «Σκαθαροζούμη», στην «Οικογένεια Άνταμς», στο «Λος Άντζελες: Εμπιστευτικό» μεταξύ πολλών άλλων. Υπήρξε επίσης πρωτοπόρος στην τεχνική του split-screen και του μοντάζ πολλαπλών οθονών στο ίδιο κάδρο.

 

Ο Πάμπλο Φέρο σε πρόσφατη φωτογραφία του με φόντο αφίσες από τα πιο σημαντικά έργα του.

 

Bullit (1968)

 

Οικογένεια Άνταμς (1991)

 

 

Υπόθεση Τόμας Κράουν (1968): Ο Φέρο υπήρξε επίσης πρωτοπόρος στην τεχνική του split-screen και του μοντάζ πολλαπλών οθονών στο ίδιο κάδρο.

 

 

Σχεδίασε τους τίτλους για το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» του Κιούμπρικ

 

 

Σχεδίασε τους τίτλους και για την ταινία του Norman Jewison, The Russians Are Coming (1966).

 

 

Απώλειες

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεγαλύτερος από την ζωή: 10 σπουδαίοι ρόλοι του Κερκ Ντάγκλας

Απώλειες Μεγαλύτερος από την ζωή: 10 σπουδαίοι ρόλοι του Κερκ Ντάγκλας

6.2.2020
Τζορτζ Στάινερ (1929-2020): Ένας ανένδοτος εραστής της λογοτεχνίας

Απώλειες Τζορτζ Στάινερ (1929-2020): Ένας ανένδοτος εραστής της λογοτεχνίας

4.2.2020
Γιάννης Τσεκλένης (1937-2020): Ο σχεδιαστής που λάνσαρε την ελληνική μόδα στα πέρατα του κόσμου

Απώλειες Γιάννης Τσεκλένης (1937-2020): Ο σχεδιαστής που λάνσαρε την ελληνική μόδα στα πέρατα του κόσμου

30.1.2020
Γιώργος Κοτανίδης: «Ήμουν από αυτούς που σχεδίασαν το Πολυτεχνείο, όμως δεν είμαι ευτυχής με τη γενιά του Πολυτεχνείου»

Απώλειες Γιώργος Κοτανίδης: «Ήμουν από αυτούς που σχεδίασαν το Πολυτεχνείο, όμως δεν είμαι ευτυχής με τη γενιά του Πολυτεχνείου»

28.1.2020
«Αγαπημένο μου μπάσκετ»: Το ερωτικό ποίημα του Κόμπι Μπράιαντ προς τη μεγάλη του αγάπη

Απώλειες «Αγαπημένο μου μπάσκετ»: Το ερωτικό ποίημα του Κόμπι Μπράιαντ προς τη μεγάλη του αγάπη

27.1.2020
Μαζί με την Elizabeth Wurtzel έσβησαν οριστικά και οι ψευδαισθήσεις της Generation X

Απώλειες Μαζί με την Elizabeth Wurtzel έσβησαν οριστικά και οι ψευδαισθήσεις της Generation X

11.1.2020
'Ερρικα Μπρόγιερ: Εις ανάμνηση

Απώλειες 'Ερρικα Μπρόγιερ: Εις ανάμνηση

7.1.2020
Η μεγαλύτερη θεατρική απώλεια της δεκαετίας ήταν αυτή του Λευτέρη Βογιατζή

Απώλειες Η μεγαλύτερη θεατρική απώλεια της δεκαετίας ήταν αυτή του Λευτέρη Βογιατζή

2.1.2020
Μια δεκαετία (2010-2019) με πολλές και μεγάλες απώλειες για την ελληνική μουσική και το τραγούδι

Απώλειες Μια δεκαετία (2010-2019) με πολλές και μεγάλες απώλειες για την ελληνική μουσική και το τραγούδι

29.12.2019
Θάνος Μικρούτσικος: «Από την ώρα που γεννιόμαστε μέχρι την ώρα που πεθαίνουμε, περνάνε 4.160 Σαββατοκύριακα»

Απώλειες Θάνος Μικρούτσικος: «Από την ώρα που γεννιόμαστε μέχρι την ώρα που πεθαίνουμε, περνάνε 4.160 Σαββατοκύριακα»

28.12.2019