Τι ακριβώς μας είπε ο ποιητής; Ότι αντί να είμαστε καλά Ευρώπαιδα και να αποταμιεύουμε φασούλι το φασούλι, τα τρώγαμε στα τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια – και στις γυναίκες, βεβαίως, οι οποίες προφανώς ούτε εργάζονται ούτε και δικαιούνται να κάνουν τέτοια ζωή – κι όλα αυτά με «ξένα δανεικά»
Απόψεις

Γερούν, γεράσαμε...

Εκτός από ρατσιστικό, σεξιστικό, νεοαποικιακό και σίγουρα κομπλεξικό, το λεκτικό ατόπημα του προέδρου του Eurogroup είναι ένα ακόμα δείγμα τού πόσο έχει τόσο βαθύνει ο Ευρωδιχασμός

«Κατά τη διάρκεια της κρίσης του ευρώ, οι χώρες του Βορρά έδειξαν αλληλεγγύη στις χώρες που επηρεάστηκαν από την κρίση. Ως σοσιαλδημοκράτης, αποδίδω εξαιρετική σημασία στην αλληλεγγύη. Αλλά και αυτοί έχουν υποχρεώσεις. Δεν μπορούν να ξοδεύουν όλα τα χρήματα σε ποτά και γυναίκες και μετά να ζητούν βοήθεια», δήλωνε προ ημερών ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάιζελμπλουμ ξεσηκώνοντας δικαιολογημένα τσουνάμι αντιδράσεων σε Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία και καταφέρνοντας να ευτελίσει μέσα σε λίγες αλλά τίγκα στον ρατσισμό, τον σεξισμό και το μεταμοντέρνο αποικιοκρατικό σκεπτικό αράδες τόσο την έννοια της σοσιαλδημοκρατίας, όσο και εκείνη της αλληλεγγύης. Ακόμα κι αν οι έντονες αντιδράσεις των Ισπανών κυρίως οφείλονταν, καθώς λέγεται, στο ότι θέλουν τον «δικό τους» υπουργό Οικονομικών στη θέση του Ολλανδού (πράγμα που, μαζί με τη «μετριοπάθεια» που επεδείκνυε εσχάτως ο τελευταίος στο ελληνικό ζήτημα, εξηγεί υποτίθεται τη «μουγγαμάρα» των συνήθως λαλίστατων δικών μας κυβερνώντων, την «τιμή» των οποίων επιχείρησε να σώσει η Σία με εκείνες τις «πουτάνες του Νότου» που παρότι κλήθηκαν ως «σύμμαχες», παραμένουν έωλες νομικά στην Ελλάδα), η κόντρα που ξέσπασε επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά πόσο βαθύς παραμένει ο Ευρωδιχασμός. «Λυπάμαι αν κάποιος προσβλήθηκε από αυτό το σχόλιο. Ήταν άμεσο και μπορεί να εξηγηθεί (αν ιδωθεί) από μια αυστηρή ολλανδική, καλβινιστική κουλτούρα, με ολλανδική αμεσότητα», ήταν η διευκρινιστική δήλωση του Γερούν που, αρνούμενος ταυτόχρονα να παραιτηθεί όπως του ζητήθηκε έστω να ανακαλέσει, όχι μόνο έριξε περισσότερο λάδι στη φωτιά αλλά και ομολόγησε εν αγνοία του, ίσως, το γιατί η «Πάνω» Ευρώπη διαφέρει τόσο από την «Κάτω».


Κάτι που, ναι, είναι και θέμα θρησκείας ή μάλλον οφειλόμενων σε αυτή πολιτισμικών καταβολών. Μπορεί η θρησκεία να επηρεάζει σήμερα πολύ λιγότερο τα μυαλά και τις ζωές των ανθρώπων, ιδίως στον κοσμικότερο ευρωπαϊκό βορρά, μπορεί ένα 70% των σύγχρονων Ολλανδών να δηλώνει αδιάφορο θρησκευτικά και οι καλβινιστές, στους οποίους αναφέρθηκε ο Ντάιζελμπλουμ, να μην ξεπερνούν σήμερα το 8%. Όπως όμως συμβαίνει σε πολλές από αυτές τις φαινομενικά «άθεες» χώρες, τα θρησκευτικά δόγματα στα οποία όμνυαν παλαιότερα οι άρχουσες τάξεις τους έχουν απλώς μετουσιωθεί στα κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά αντίστοιχά τους, «εξηγώντας» έτσι και την εμμονή με την οποία παρουσιάζονται ως απόλυτες αλήθειες – λέγε με ΤΙΝΑ. Αν και ο καθολικισμός επίσης ευνόησε την ελεύθερη αγορά, «μήτρα» του καπιταλισμού και ειδικά της νεοφιλελεύθερης εκδοχής του υπήρξε βασικά, όπως έγραφε ήδη από τον 19ο αιώνα ο Μαξ Βέμπερ ο προτεσταντισμός. Ήταν μάλιστα η ομολογία που εναγκαλίστηκαν τα πιο δυναμικά, τα πιο «εκσυγχρονιστικά» κομμάτια της αστικής τάξης αφού απενοχοποιούσε πλήρως τη συσσώρευση κέρδους (και τον τόκο), προβάλλοντάς τη ως θεάρεστο έργο, ανέδειξε σε ύψιστες αρετές την ηθική της εργασίας και της στερημένης αυτοπειθαρχίας και – στην καλβινιστική του εκδοχή – προέβαλε το δόγμα του προορισμού, η άποψη πως όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι ως προς την ανικανότητά τους να αποκτήσουν την σωτηρία τους με τα δικά τους έργα και δυνάμεις. Κοντολογίς, δε πα να χτυπιέσαι στις προσευχές και τις ελεημοσύνες, η σωτηρία της ψυχής είναι αποκλειστικό επακόλουθο της Θείας Χάρης, ο δε Ύψιστος όντας Παντοδύναμος γνωρίζει από πριν ποιοι είναι προορισμένοι να σωθούν και ποιοι όχι. Το εν λόγω ελιτίστικο, κάργα ρατσιστικό «δόγμα του προκαθορισμού» χρησιμοποιήθηκε μάλιστα από τους Μπόερς στη Νότια Αφρική αλλά και στις ολλανδικές αποικίες στην Ασία ώστε να έχουν και θεωρητικό «πάτημα» ο αυταρχισμός, η βάρβαρη εκμετάλλευση και οι φυλετικές διακρίσεις. Ο ίδιος ο Νέλσον Μαντέλα είχε κατηγορήσει την ολλανδική Μεταρρυθμισμένη Καλβινιστική Εκκλησία ως συνυπεύθυνη για τα δεινά των Αφρικανών, αναγκάζοντας την τελευταία να προβεί το 1986 σε δημόσια συγνώμη για τη στήριξη που παρείχε στο απαρτχάιντ.

 

Οι άνθρωποι έχουμε τις ίδιες αδυναμίες, τα ίδια πάθη, τα ίδια μεράκια είτε είμαστε «Βόρειοι», είτε «Νότιοι», είτε «Ανατολικοί», είτε «Δυτικοί»: η βασική διαφορά δεν είναι καν σε κάποιο DNA αλλά στην έκφραση, το βίωμα, την ένταση αλλά και το γεωγραφικό τους στίγμα.


Τα παραπάνω δεν γράφτηκαν φυσικά με σκοπό να φανεί πόσο... κακοί είναι οι «αιρετικοί» προτεστάντες, άλλωστε τόσο στον καθολικισμό (που, σημειωτέον, παίρνει πλέον ανοικτά ολοένα μεγαλύτερες αποστάσεις από τον νεοφιλελευθερισμό) όσο και στην «καθ' ημάς» Ορθοδοξία περισσεύουν ο ψυχαναγκασμός, η μισαλλοδοξία και η υποκρισία. Γεγονός είναι όμως πως ο θρησκευτικός δογματισμός μεταλλαγμένος σε πολιτικό, οικονομικό και πολιτιστικό πρόταγμα παραμένει μια υπολογίσιμη παράμετρος που συχνά αγνοούμε. Επιστρέφοντας, τώρα, στην «κοσμική» διάσταση του θέματος και καταγγέλλοντας προκαταβολικά αντιδράσεις τύπου «χασικλήδες, τσίπηδες, τσιγκούνηδες Ολλανδοί» ως εξίσου καγκούρικες και ρατσιστικές, τι ακριβώς μας είπε ο ποιητής; Ότι αντί να είμαστε καλά Ευρώπαιδα και να αποταμιεύουμε φασούλι το φασούλι, τα τρώγαμε στα τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια – και στις γυναίκες, βεβαίως, οι οποίες προφανώς ούτε εργάζονται ούτε και δικαιούνται να κάνουν τέτοια ζωή – κι όλα αυτά με «ξένα δανεικά» (αυτό το τελευταίο είναι το μόνο που είχε δίκιο, άσχετα που και τα δανεικά αυτά μόνο τυχαία ή αφελώς δεν δίνονταν). Και αναρωτιέσαι πόσα κοινά είχε με τη γενιά στην οποία θεωρητικά ανήκει, τη γενιά του κινήματος των Provos, των καταλήψεων, του ελεύθερου έρωτα, της ελεύθερης κάνναβης, του σεβασμού κάθε διαφορετικότητας και όλων εκείνων των κοινωνικών κινημάτων και στοιχημάτων χάρη στα οποία η Ολλανδία έγινε από τις πιο φιλελεύθερες ευρωπαϊκές χώρες προτού «υποκύψει» κι εκείνη στη γοητεία του νεοσυντηρητισμού και του νεοεθνικισμού, εκλέγοντας παραλίγο ακροδεξιό πρωθυπουργό αρχές Μαρτίου (εκλογές όπου οι Εργατικοί του κ. Ντάιζελμπλουμ καταποντίστηκαν κιόλας στο 5% από 25%).

 

Και αναρωτιέσαι πόσα κοινά είχε με τη γενιά στην οποία θεωρητικά ανήκει, τη γενιά του κινήματος των Provos, των καταλήψεων, του ελεύθερου έρωτα, της ελεύθερης κάνναβης, του σεβασμού κάθε διαφορετικότητας και όλων εκείνων των κοινωνικών κινημάτων και στοιχημάτων χάρη στα οποία η Ολλανδία έγινε από τις πιο φιλελεύθερες ευρωπαϊκές χώρες


Αυτά και άλλα καμώματα του 51χρονου υπουργού Οικονομικών της Ολλανδίας και προέδρου του Eurogroup (όπως π.χ. οι καταγγελίες ότι χρησιμοποίησε πλαστό πτυχίο κι ότι οι σπουδές του ελάχιστη σχέση είχαν με το αντικείμενό του) είναι εξάλλου απολύτως ενδεικτικά της «κρίσης ταυτότητας» της σημερινής ΕΕ: ένας υδροκέφαλος, δύστροπος, αυταρχικός, αδιαφανής γραφειοκρατικός οργανισμός όπου διαφεντεύει μια νομενκλατούρα άνευρων, ασπόνδυλων πολιτικών «του σωλήνα» που δεν βλέπουν την ώρα να μεταπηδήσουν άμα τη λήξει της θητείας τους σε εκείνο το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ή την πολυεθνική τα συμφέροντα της οποίας έχουν εξυπηρετήσει καλύτερα. Αυτή ακριβώς την «κρίση ταυτότητας» ανέδειξε και ο τρόπος που η ΕΕ μεταχειρίστηκε το λεγόμενο ελληνικό ζήτημα (αλλά επίσης το ισπανικό, το πορτογαλικό, το ιταλικό κ.λπ., έστω σε μικρότερο βαθμό), άσχετα με τις αναμφισβήτητες ευθύνες του εγχώριου πολιτικού συστήματος αλλά και της κοινωνικής νοοτροπίας που είχε διαμορφώσει για την κρίση. Για τη βορειοευρωπαϊκή ελίτ, οι «Νότιοι» παραμένουν τα άτακτα κακά παιδιά, χώρες εξωτικές, παραδομένες στη διαφθορά, τη σπατάλη και τις ηδονές που θα έπρεπε κανονικά να είναι αποικίες - και όχι μόνο τα καλοκαίρια. Εκείνο που τους χρειάζεται είναι ένα ορθολογικό, δεσποτικό, αμείλικτο "A Male" γκουβέρνο να τους βάλει σε τάξη, με το αζημίωτο φυσικά. «Η ανάληψη θέσεων "ισχύος" στο Eurogroup και στην τρόικα προϋποθέτει χαμηλό επίπεδο ήθους και τεχνογνωσίας», σχολίασε για τον πρώην ομόλογό του στο twitter ο Γιάνης Βαρουφάκης, που ό,τι και να του καταλογίσεις όχι μόνο «είδε» ότι ο βασιλιάς, δηλαδή το ευρωπαϊκό «Διευθυντήριο» είναι τσίτσιδος αλλά τόλμησε πρώτος απ' όλους να του το φωνάξει και κατάμουτρα μέσα στο ίδιο του το «σπίτι» (στην Κομισιόν - στην πορεία είχαμε βέβαια κι άλλα «στριπτίζ», εγχώρια αυτά, όμως δεν είναι του παρόντος...). Γελοιωδέστεροι βέβαια όλων είναι οι διάφοροι βασιλικότεροι του βασιλέως "His Master's Voice" που στήνουν ολόκληρες καριέρες παπαγαλίζοντας τα καλά και συμφέροντα των μεγάλων αφεντικών με την ίδια πάντοτε «καρμπόν» φρασεολογία – το «μαζί τα φάγαμε στα ουίσκια και τις πουτάνες» ήταν, θυμάμαι, και παραμένει το βασικό επιχειρηματολογικό «μάντρα» όχι μόνο ξένων αλλά και εγχώριων συστημικών πολιτικών, διανοητών και δημοσιογράφων.

  

Ακόμα τέλος κι αν θέσουμε το «ξόδι» για το οποίο μας κατηγόρησε ο συνονόματος του διάσημου αρχαίου Τυράννου των Συρακουσών σε πολιτικά ορθή βάση, ξανά δε στέκει: Οι άνθρωποι έχουμε τις ίδιες αδυναμίες, τα ίδια πάθη, τα ίδια μεράκια είτε είμαστε «Βόρειοι», είτε «Νότιοι», είτε «Ανατολικοί», είτε «Δυτικοί»: η βασική διαφορά δεν είναι καν σε κάποιο DNA αλλά στην έκφραση, το βίωμα, την ένταση αλλά και το γεωγραφικό τους στίγμα. Αυτό είναι που κάνει αδύνατο για έναν Γερμανό π.χ. να συμπεριφερθεί σαν Έλληνας στη Γερμανία και αντιστρόφως, μπορεί μια χαρά όμως οι ρόλοι να αντιστραφούν ξανά αν ο ένας κληθεί να ζήσει στον τόπο του άλλου (σε τέτοιες ομοιότητες θα έπρεπε να «ποντάρει» το κοινοτικό όραμα, όχι σε κάτι άλλες «προκάτ»). Και από όσο ξέρω, κοινοτική ντιρεκτίβα που να λέει ότι το πώς γουστάρει να τη βρίσκει ο μεν είναι πιο σωστό ή «υγιές» από του δε, δεν έχει μέχρι τούδε εκδοθεί!

 

 

Απόψεις
10 Σχόλια
avatar
Ανώνυμος/η 23.3.2017 | 15:50
Αναδιατυπώνω την ουσία της δήλωσης του: Τα ξοδεψαμε σε διασκεδάσεις αντί σε παραγωγικές επενδύσεις; αυτό είπε αλλά με ακομψο τρόπο και η κριτικη γίνεται στους τύπους γιατί η ουσία της δηλωσης του γνωρίζουμε ότι είναι ορθη.
isos 23.3.2017 | 17:22
Ενταξει,τα φαγαμε τα ηπιαμε,δεν τα καναμε εργα,αν και τα πιο πολλα,ναι τα πιο πολλα εργα υποδομων εγιναν,ενταξει να δεχτουμε οτι ολοι μαζι το βαλαμε το δαχτυλο στο μελι,αλλα για να σταματησουμε τις αταξιες και τις ζαβολιες πρεπει με το στανιο να αλλαξουμε τροπο,και οχι μονο να τον αλλαξουμε,αλλα να τον εμπεδωσουμε κιολας και παραλληλα να τον αποδεχτουμε και ενδεδειγμενο,κι ολο αυτο το πακετο να εσωτερικευεται ψυχοπνευματικα ασμενως κι αυτοβουλως,χωρις την παραμικρη υπονοια οτι επιβαλλεται εξωθεν,αλλα εσωθεν με εκουσιους αυτοματισμους,ειναι σαν να ζητας απο τον Γερουν να χορεψει συρτακι ατακα κι επιτοπου,με φινετσα και με χαρη,κι οχι τσατρα πατρα.
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2017 | 11:19
Isos προφανως και εαν δεν κάνουμε κτημα μας την ορθολογιστική χρήση των οικ.πόρων μας δεν πρόκυται να σωθουμε, ο Γερουν δεν μπορεί να το κάνει αυτό για εμας και είμαι ο τελευταίος που θα ζητήσω κηδεμονικη εκπαιδευση από τρίτους. Αλλά πρόσεξες τι ζητας; αυτοι να δωσουν σε εμας χρόνο να σοβαρευτουμε ως λαός κτλ, επί της ουσίας αυτό λες. Στα 50.000 χρόνια ανθρώπινης ιστορίας σε όλο τον πλανητη πότε εγινε αυτό; Ποτέ! Δεν πρόκυτε κανεις να μας δώσει "κηδεμονικο" χρόνο εξελιξης λόγο στοργης (και παραλληλα κατανόηση στην εφηβική μας επαναστατικότητα). Το να ζητάμε εμμεσως πλην τετοια αντιμετώπιση θετουμε τους εαυτους μας ως ανευθυνα παιδαρελια,ζηταμε δανεικα, ζητάμε χρόνο προσαρμογης, ζητάμε, ζηταμε, ζητάμε και ταυτόχρονα συμπεριφερόμαστε θρασυδειλα απειλώντας λες και είματε ανικανοι,εμενα αυτό με προσβάλει περισσότερο ως πολίτη αυτης της χώρας, δεν με προσβάλει ο Γερουν αλλά με προσβάλει ότι θετουμε τους εαυτους μας στη θέση να μας την λέει ο κάθε Γερουν και με απογοητευει ότι όλοι νοιαζονται για το τί λεει ο κάθε Γερουν και όχι πως να μην δίνουμε εξ αρχής δικαιώματα για τετοιες δηλώσεις. Παλι το εθνικο φαινεσθαι μας νοιαζει και όχι η εθνικη μας ξεφτίλα.

Μπορουμε να αποδείξουμε στον κάθε Γερουν ότι δεν είμαστε πια (το παρελθον δεν αλλάζει) αυτό που περιγραφει; όχι δεν μπορουμε, θα μπορεσουμε κάποτε; με τα μυαλα που κουβαλάμε όχι. Ο σεβασμος κερδίζεται και το γεγονός ότι τον απαιτουμε με την παλαμη ανοιχτη για δανεικα απειλώντας σημαίνει ότι δεν τον έχουμε κερδίσει και μετά μας φαίνεται περίεργο που δεν μας σεβονται, αυτες οι δηλώσεις είναι η αυτονόητη φυσική συνέπεια της εθνικης μας συμπεριφορας.
WLGFQ 24.3.2017 | 12:01
Επειδή το α' πληθυντικό με ενοχλεί τα μάλα, αφού εγώ δεν έκανα ΤΙΠΟΤΕ από όσα κατηγόρησε τους ΠΟΛΙΤΕΣ συλλήβδην του Ευρωπαϊκού Νότου ο ..Αχαρακτήριστος, καλό θα ήταν να προσέχουμε ΟΛΟΙ τον τρόπο που διατυπώνουμε τις σκέψεις μας.
Αν κάποιες ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ του Ευρωπαϊκού Νότου σε συνέργεια με κάποιες ΕΤΑΙΡΙΕΣ του Ευρωπαϊκού Βορρά, ροκάνισαν κάποια Ευρωπαϊκά Κονδύλια που έπρεπε να γίνουν Ανάπτυξη, δεν ενοχοποιεί τους πολίτες αλλά τους πολιτικούς.
ΜΗΝ ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ!!!
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2017 | 14:14
WLGFQ θες δεν θες ανηκεις όπως όλοι μας σε κοινωνικά συνολα, ως ενα βαθμό ακόμα και εαν ως ονοματεπώνυμο δεν επραξες αυτά που καταλογίζει ο Γερουν στην κοινωνία μας...ζουσες σε αυτήν και 1ον) ή δεν εκανες κατι για αυτο ή δεν καταφερες να το αποτρεψεις, 2ον) είμαστε 10.000.000 ονοματεπώνυμα το να μην χρησιμοποιουμε γενικευσεις γιατί μερικά ονοματεπωνυμα εξαιρουνται σημαίνει ότι οι δηλώσεις θα πρέπει να γίνονται με τον εξης τρόπο: οι κατωθι......(9.999.000 ονοματεπωνυμα) λειτουργησαν ετσι ή οι ταδες κοινωνίκη ομαδα με εξαιρεση.......(εκατονταδες χιλιαδες ονοματεπώνυμα) λειτουρησε έτσι.

Τελος είναι υποκρισία να σε ενοχλει να σε τσουβαλιάζουν (στα αρνητικα) με α'πληθυντικο αλλά στο ίδιο σου το σχόλιο τσουβαλιάζεις σε α'πληθυντικο ΟΛΑ τα μελη των καποιων "κυβερνησεων", ΟΛΩΝ των μελων των καποιων εταιριων του ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ Βορρα και δεν ενοχοποιει τους (ΟΛΟΥΣ)πολιτες (έτσι γενικά;χωρίς να εξαιρεσεις ονοματεώνυμα όπως διεκδικεις για τον εαυτό σου;) αλλά τους (ΟΛΟΥΣ) πολιτικους (έτσι γενικά;χωρίς εξαιρεσεις όπως διεκδικεις για τον εαυτό σου;). Δεν σε είδα να εξαιρεις ονοματεπώνυμα.....

Τουλάχιστον πραξε αυτό το "αντι-συλλήβδυν" που ζητας να πράξουν οι άλλοι για λογαριασμό σου εντος του ίδιου του σχολίου σου. Εσυ τσουβαλιαζεις την ίδια στιγμη που ζητας να μην τσουβαλιαστεις.....
avatar
Ανώνυμος/η 25.3.2017 | 11:48
"Γνωρίζουμε ότι η ουσία της δήλωσής του είναι ορθή. " Δεν γνωρίζουμε αλλά ερμηνεύουμε κατά το δοκούν (ή μάλλον κατά το γέρουν) . Το subtext της δήλωσης με άλλα λογια δεν είναι ζήτημα ουσιοκρατικό αλλά ζήτημα ερμηνείας . π.χ. ο χρήστης ποκοπίκος και ο γραφων το άρθρο το ερμηνεύουν διαφορετικά . Ακόμη και έτσι όμως , δεν πρόκειται για μία γνωση που κατέχουμε αλλά για μία γνωμη που έχουν κάποιοι . (Ποιοί είναι παρεμπιπτόντως το εγκλειστικό εμείς που χρησιμοποιείς ; ) Η "οικονομική κρίση" είναι ένα αρκετά πολύπλοκο φαινόμενο για να το ερμηνεύσουμε με μία πρόταση οι οποία εκτός του ότι γενικεύει και μιλάει αόριστα υποθέτει από μόνη της την ορθότητά της .
avatar
pautz 23.3.2017 | 19:41
ΑΝ ΤΟ ΕΛΕΓΕ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΚΑΝΕΙΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΙΟΛΙ ΒΙΟΛΑΚΙ ΜΑΣ.ΕΤΣΙ ΝΑ ΤΑ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΚΙ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΜΥΑΛΟ.ΣΤΑ ΠΑΝΥΓΥΡΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΕ ΤΑ 50ΕΥΡΑ ΝΑ ΚΟΛΟΥΝΤΕ ΣΤΙΣ ΦΑΤΣΕΣ ΤΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΣΚΟΡΠΑΝΕ,ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ,ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΛΠ.ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ ΤΙ ΘΑ ΦΑΜΕ ΟΜΩΣ,ΜΟΥΓΓΑ.ΔΕΝ ΛΕΩ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ,ΦΤΑΝΕΙ ΑΥΤΟ,ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ
WLGFQ 24.3.2017 | 15:57
"...μερικά ονοματεπωνυμα εξαιρουνται...";
Σοβαρά;
Αντί του "συγκεκριμένοι πολιτικοί και τα τσιράκια τους ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ για το σημερινό χάλι και ΑΚΟΜΗ δεν έχουν λογοδοτήσει στη Δικαιοσύνη";
Όχι αγαπητέ. ΔΕΝ τα φάγαμε όλοι μαζί.
Κι αν κάνεις πως δεν αντιλαμβάνεσαι τις ευθύνες ΌΛΩΝ των μετεχόντων σε οποιαδήποτε Κυβέρνηση, η επικοινωνία σταματά εδώ.
avatar
Psineas 24.3.2017 | 20:38
Γερούν γεράσαμε και δεν βάλαμε μυαλό ούτε εμείς ούτε εσύ. Μόνο που εσύ θα γερνάς έχοντας πάει σπίτι σου με την σύντροφό σου ενώ εμείς θα γερνάμε μαζί με τους αντικαταστάτες σου.
SMURFakos 25.3.2017 | 13:30
Λοιπόν για να μην αναρωτιέσαι τι μεσολάβησε και κατάληξαν οι Ολλανδοι (αλλά και σχεδόν όλες οι ΒΔ Ευρωπαϊκές κοινωνίες) από τους provos στους κάθε Βιλντερς:
- Η καθολική άρνηση των Β. Αφρικανών, Τούρκων κτλ να ενταχθούν στην κοινωνία, η εμμονή τους σε μεσαιωνικές αντιλήψεις/ πρακτικές και το μίσος που τρέφουν προς την υπόλοιπη κοινωνία
-Η καθολική άρνηση της αριστεράς να δώσει μια προοδευτική απάντηση στο παραπάνω πρόβλημα. Και όταν η Αριστερά - ο φυσικός αντίπαλος κάθε θρησκοληψίας και σκοταδισμού - πέρα βρέχει, ο κόσμος αφήνεται στα χέρια της ακροδεξιάς που έχει ντυθεί αρνάκι
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια