Δεν είχε άραγε τίποτε να μας πει ο κ. Σημίτης για την επί πρωθυπουργίας του ασκούμενη συστηματική συστημική προπαγάνδα που έσπρωχνε τον κόσμο όλο να επενδύσει – και να τα χάσει – τις οικονομίες του στη χρηματιστηριακή «φούσκα» του '99; Eικονογράφηση: Dreyk the Pirate/ LIFO
Απόψεις

Συνέντευξη Σημίτη στον ΣΚΑΪ: Οι απαντήσεις που δεν δόθηκαν

Τσάμπα έκαιγε η λάμπα του σκηνικού στη χτεσινή τηλεοπτική εμφάνιση του πρώην πρωθυπουργού, καθώς για κομβικά ζητήματα (Χρηματιστήριο, ξέφρενος δανεισμός, πλαστά στοιχεία για την είσοδο μας στην ΟΝΕ) δεν υπήρξε καμία αναφορά...

Οι φίλοι μου, μου είπαν πόσο... χαμηλά θα με έριχνε και ότι στη θέα του, πόσο μάλλον στο άκουσμά του θα ρίσκαρα να ξανακυλήσω στην ξαφνική ανοιξιάτικη γρίπη, όμως εγώ ήμουν αποφασισμένος να ξενυχτήσω να τονε δω. Τι διάλο, ο τύπος που όλοι θυμόμαστε για τα «πχοιοτικά» του ελληνικά, το σχεδόν μόνιμο σαρδόνιο χαμόγελο και 'κείνο το περίφημο «μπλοκάκι» ανά χείρας υπήρξε, αν μη τι άλλο, εκτός από δις (μάλλον αποτυχημένος) υπουργός, ο μακροβιότερος μεταπολιτευτικά πρωθυπουργός μας (8 χρόνια και δυο μήνες). Εκείνος που μας έβαλε, έστω με «μαγειρεμένα» στοιχεία στην ΟΝΕ και στο Ευρώ, διεκδίκησε και προετοίμασε τους Ολυμπιακούς που δυστυχώς γι΄αυτόν τους γεύτηκε ο Κωστάκης, «γλίτωσε» από έναν πόλεμο με την Τουρκία, ευχαριστώντας δημοσίως τις ΗΠΑ που δεν τον... επέτρεψαν (ευτυχώς βέβαια γιατί ποιος θα πήγαινε να σκοτωθεί για δύο ξερονήσια), μας "τρέλανε" στην ανάπτυξη δρομολογώντας μεγάλα έργα (νέο αεροδρόμιο, Αττική Οδός, Εγνατία, γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, τραμ κ.λπ.), έβαλε και τη γιαγιά μου στον χρηματιστηριακό πυρετό, αφού στο όνομα του «λαϊκού καπιταλισμού» απέκτησε ΕΛΔΕ και η Έξω Ραχούλα. Επίσης τότε, και παρά το «κραχ» του '99, είχαμε ακόμα λεφτά – αρκετά μάλιστα, ώστε να τρώνε ακόμα με δέκα κουτάλες οι διάφοροι Τσοχατζόπουλοι -, μπόλικη αισιοδοξία (σε αυτό μπορεί να φταίγανε και τα πολλά "Ε", ήτανε βλέπετε και το rave στο φόρτε του) κι ελπίδες – μπόλικες κι ας ήταν φρούδες. Τι να λέμε, εδώ υπήρχαν ακόμα ποδοσφαιρικές ομάδες που έπαιρναν το πρωτάθλημα κι ας μην λέγονταν Ολυμπιακός!


Αμ το άλλο, που ήταν από τους ελάχιστους μεταπολιτευτικά πολιτικούς ηγέτες που δεν ανήκαν ούτε στο παπανδρέικο, ούτε στο καραμανλέικο-μητσοτακέικο πού το' χετε; Οπότε με αυτά και με εκείνα, ο Κώστας Σημίτης έγινε ο λατρεμένος πολιτικός των απανταχού "εκσυγχρονιστών", "ευρωπαϊστών", "ορθολογιστών" και πάει λέγοντας παρά το... τρομοκρατικό του παρελθόν (επί δικτατορίας) που σε άλλες περιπτώσεις θα τους "ξίνιζε" όσο και του Μπελογιάννη. Κι έμεινε μόνο μια Μαλβίνα να ξεφωνίζει ανελέητα από τηλεοράσεως (ώσπου «την έπαψε», σύμφωνα με κάποιες κακές γλώσσες) τον «Τάπερμαν», έχοντας βεβαίως ψυχανεμιστεί «τι κούφια λόγια ήσανε αυτές οι βασιλείες».

 

Ο ίδιος παρουσιάζεται ως ο ορισμός του αδιάφθορου – άντε να το δεχτούμε. Μια κουβέντα δεν είχε να πει για το γεγονός ότι σχεδόν το μισό του υπουργικό συμβούλιο (Τσοχατζόπουλος, Τσουκάτος, Παπαντωνίου, Μαντέλης, Λεονάκης...) είναι σήμερα φυλακισμένοι ή υπόδικοι για μύριες όσες απάτες και σκάνδαλα;


Με αυτά και μ' εκείνα στήθηκα μαύρα μεσάνυχτα μπροστά στο γυαλί, διατηρώντας μια ψευδαίσθηση ότι ΟΚ, θα τα ευλογήσει προφανώς τα γένια του, αλλά δεν μπορεί, ο «σοβαρός», «διαβασμένος», «μετρημένος» Σημίτης που πάντα απέφευγε, λέει, τους λαϊκισμούς θα έκανε, με την άνεση της χρονικής απόστασης και του γεγονότος ότι δεν επιθυμεί πια ανάμειξη στην πολιτική, όπως διαβεβαίωνε, σε μια κάποια αυτοκριτική - στην τελική, όλες οι κυβερνήσεις των δύο προηγούμενων δεκαετιών έχουν βαριές ευθύνες για τα μνημόνια της πτώχευσης. Παραμύθια. Κανένα λάθος δεν βρήκε, καμιά ευθύνη δεν ανέλαβε, σε καμιά απολογία δεν προέβη για το οτιδήποτε. Ούτε και πιέστηκε, άλλωστε - οι δύο (ένας δεν έφτανε, άραγε;) δημοσιογράφοι του Σκάι που έπαιρναν τη συνέντευξη, Τσίμας και Κοσιώνη, απέφυγαν συστηματικά οποιαδήποτε ιδιαίτερα πιεστική ή «ενοχλητική» ερώτηση, το δε μελιστάλαχτο, σχεδόν λάγνο βλέμμα του πρώτου κάθε φορά που του απηύθυνε το λόγο ήταν στα όρια της σεξουαλικής παρενόχλησης. Για να μη φανώ... μεροληπτικός, οφείλω βέβαια να συμπληρώσω ότι δυσκολεύομαι να θυμηθώ οποιαδήποτε συνέντευξη Έλληνα πολιτικού σε οποιοδήποτε εγχώριο κανάλι που να τον «στρίμωξε» πραγματικά διότι από πότε τα πόδια θα σηκωθούν να χτυπήσουν το κεφάλι;

 

Ο μακροβιότερος μεταπολιτευτικά πρωθυπουργός μας (8 χρόνια και δυο μήνες) μας έβαλε έστω με «μαγειρεμένα» στοιχεία στην ΟΝΕ και στο Ευρώ.


«Εσύ δηλαδή τι θα τον ρώταγες;», προλαβαίνω την ερώτηση. Δεν έχω φυσικά τα χαρίσματα και την αξιοσύνη των εν λόγω τηλεοπτικών συναδέλφων, ιδού όμως κάποιες απορίες που δειλά-δειλά θα διατύπωνα:

α) Δεν είχε άραγε τίποτε να μας πει ο κ. Σημίτης για την επί πρωθυπουργίας του ασκούμενη συστηματική συστημική προπαγάνδα που έσπρωχνε τον κόσμο όλο να επενδύσει – και να τα χάσει – τις οικονομίες του στη χρηματιστηριακή «φούσκα» του '99; Ναι, φυσικά φταίνε και οι «παίχτες», κάποιος όμως τους είχε πριν παντοιοτρόπως πείσει πως το παιχνίδι ήτανε τάχα «μιλημένο», στανταράκι διπλό σαν να λέμε

β)Κάποια έστω φτηνή δικαιολογία για το γεγονός ότι εν γνώσει του στο Χρηματιστήριο τότε παίχτηκαν εν κρυπτώ (και χάθηκαν) ένα σωρό αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων, φέρνοντας μερικά άλματα κοντύτερα τη χρεωκοπία τους; Δεν έφταιγε, βλέπετε, μόνο το «όχι» στο νομοσχέδιο Γιαννίτση...

γ) Ο ίδιος παρουσιάζεται ως ο ορισμός του αδιάφθορου – άντε να το δεχτούμε. Μια κουβέντα δεν είχε να πει για το γεγονός ότι σχεδόν το μισό του υπουργικό συμβούλιο (Τσοχατζόπουλος, Τσουκάτος, Παπαντωνίου, Μαντέλης, Νεονάκης...) είναι σήμερα φυλακισμένοι ή υπόδικοι για μύριες όσες απάτες και σκάνδαλα;

δ) Δεν είχε άραγε τίποτα να πει για τα υπερκοστολογημένα Ολυμπιακά έργα και τα μεγαλομανή, ανερμάτιστα, χρηματοβόρα εξοπλιστικά προγράμματα των ημερών του που «τάισαν» ένα σωρό εμπλεκόμενους αλλά που δεν στάθηκαν ικανά να ανταποκριθούν στο ελάχιστο όταν υποτίθεται χρειάστηκε; (υπόθεση Ίμια).

ε) Είχε άραγε ή όχι ηθικές ευθύνες για την προπαγάνδα του ξέφρενου δανεισμού (μόνο... γαμωδάνεια δεν δίνανε τότε οι τράπεζες), για την αναδιανομή πλούτου από την... ανάποδη που επετεύχθη χάρη στη «φούσκα» της (τότε) Σοφοκλέους;

στ) Το ότι μπήκαμε με πλαστά στοιχεία στην ΟΝΕ ωφέλησε τελικά τους εργαζόμενους ή τις κυρίαρχες τάξεις; Και πόσο πιο «χαζές» αποδείχθηκαν χώρες όπως η Δανία που συμμετέχουν μεν στην Ένωση αλλά όχι στο κοινό της νόμισμα;

ζ) Εφόσον ζούσαμε τότε ακόμα το ντοπαρισμένο Greek Dream (που καθόλου δεν φαινόταν να τον χαλούσε) κι όλα τα βασικά μας μοιάζανε λυμένα, δεν θα έπρεπε ένας σοσιαλιστής, οραματιστής και δη εκσυγχρονιστής με περικεφαλαία πρωθυπουργός να είχε προωθήσει δικαιωματικά ζητήματα όπως η ιθαγένεια των μεταναστών, το σύμφωνο συμβίωσης, η αναθεώρηση της αντιναρκωτικής πολιτικής κ.λπ.;

 

Σε τίποτε από τα παραπάνω δεν αναφέρθηκε, ούτε κάτι από αυτά του ρωτήθηκε. Μόνο στις γενικολογίες, τα ευχολόγια και τον αυτοθαυμασμό διακρίθηκε, δέσμιος πάντοτε της επιμελώς καλλιεργημένης "ιδεατής του εικόνας", καταπώς έλεγε κι η Μαλβίνα. Να πάμε σε εκλογές, να ξεχάσουμε τις εξεταστικές γιατί «παράγουν εχθρότητα», αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι όλο αυτό το προ κρίσης διαπλεκόμενο πολιτικοοικονομικομιντιακό σκηνικό και η κουλτούρα που το παρήγε έπρεπε να είχαν μπει οριστικά αν όχι στα κάγκελα, τουλάχιστον στο «χρονοντούλαπο της ιστορίας», για να μνημονεύσω μια παλιά καλή παπανδρεϊκή ρήση. Εκτός όμως από την αποτυχία της σημερινής κυβέρνησης να ανταποκριθεί στο ρόλο του «Ελ Σιντ» που με σύσσωμο τον αδικημένο λαό στο πλευρό της θα πετούσε όλον αυτό των «βαρβάρων συρφετό» στη θάλασσα, η χτεσινή εμφάνιση Σημίτη επιβεβαίωνε το δυσοίωνο déjà vu που βιώνουμε τελευταία, τουλάχιστον τηλεοπτικά: Το ίδιο κανάλι που έπαιξε τον «Κινέζο», λίγο νωρίτερα (αλλά και αργότερα!) γέμιζε ώρες ολόκληρες προγράμματος με ένα ριάλιτι της συμφοράς σαν αυτά που κυριαρχούσαν στη μικρή οθόνη τα χρόνια εκείνα (το Survivor με την... σταλινικών σχεδόν ποσοστών τηλεθέαση), ενώ σε κάποιο άλλο ακκίζονταν σελέμπριτις του τότε, θλιβερές φιγούρες του σήμερα (Κωστόπουλος, Καρβέλας). Τυχαίο ή κάτι θέλει να μας πει η τηλεοπτική δημοκρατία μας;

 
Υπάρχει βέβαια και η άποψη ότι, σωστός ή λάθος, ο Κώστας Σημίτης πίστευε πράγματι σε αυτά που έλεγε. Ότι ήταν όντως συνετός, οραματιστής, αδιάφθορος, ότι φταίγανε για τις κακοτοπιές ο «κακός» λαός, οι «κακοί» συνεργάτες ή η «κακιά στιγμή» (το «κραχ» του '99 ήταν εξάλλου διεθνές). Στην τελική, ποιος άλλος πρωθυπουργός τόλμησε να τα βάλει με την Εκκλησία (υπόθεση ταυτότητες) και να νικήσει; Αλλά βέβαια και το ότι ο Χρήστος Σαρτζετάκης είχε π.χ. σταθεί «ανένδοτος» ως ανακριτής στην υπόθεση της δολοφονίας Λαμπράκη και είχε υποφέρει από τη χούντα γι΄ αυτό, δεν τον έκανε ούτε ακριβώς προοδευτικό, ούτε και τον ιδανικότερο πρόεδρο Δημοκρατίας, όπως θα θυμόμαστε κι από την υπόθεση Χρήστου Ρούσσου – ήταν, λέγεται, η μεταφυσική του σχεδόν εμμονή στο γράμμα του νόμου που τον έκανε «ήρωα» στην υπόθεση Λαμπράκη. Την ίδια εμμονή επεδείκνυε κι ο Σημίτης στον «εκσυγχρονισμό με κάθε κόστος» - αυτό εξηγεί και τον δικό του «ηρωισμό» στην υπόθεση με τις ταυτότητες. Ακόμα όμως κι αν ο ίδιος δεν είχε ευθέως προσωπικές ευθύνες για τα επί των ημερών του διαδραματιζόμενα, μόνο όσοι μηρυκάζουμε σανό μπορούμε να πιστέψουμε ότι δεν γνώριζε, δεν ήξερε, δεν υποψιαζόταν έστω τίποτα από όλα αυτά, ότι δεν ένιωσε έστω κατόπιν εορτής την ανάγκη για μια τόση δα αυτοκριτική, μια τόση δα απολογία. Επέδειξε αντίθετα την ίδια οίηση, τον ίδιο κομπασμό και την ίδια αναισθησία με όλους σχεδόν τους πολιτικούς που έχουν δώσει τηλεοπτικές συνεντεύξεις αλλά και με τους δημοσιογράφους που τους τις πήραν. Και έμεινε εκείνη η παλιακιά λάμπα-πορτατίφ του τηλεοπτικού ντεκόρ να.. καίει τσάμπα, μαζί με τη δική μου που χαζοξενύχτησα...

 

 

 

Απόψεις
13 Σχόλια
avatar
giorgos1234 29.3.2017 | 14:29
Τσοχατζόπουλος, Τσουκάτος, Παπαντωνίου, Μαντέλης, Λεονάκης. Πηγή: www.lifo.gr
Μια διόρθωση προς το πραγματικά εξαίσιο κείμενο του αρθρογράφου. Είναι Νεονάκης και όχι Λεονάκης. 60 δις συναλλαγές στο χρηματιστήριο.
Να θυμίσω κιόλας τη συναίνεση του Κ.Σημίτη με τον τότε υπουργό Εξωτερικών ΓΑΠ στους βομβαρδισμούς της Σερβίας. Το σκάνδαλο Πάχτα στη Χαλκιδική κλπ κλπ
avatar
tktk 29.3.2017 | 14:58
Νομίζω ότι για τα πλαστά στοιχεία εδωσε εξηγήσεις παρουσιάζοντας στοιχεία της ΕΕ.
Ευλογα κάποια ερωτήματά σου, αλλά αν δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά της Δανίας που μπορεί να σταθεί μόνη της με δικό της νόμισμα, απ την Ελλάδα, μάλλον δεν είσαι αντικειμενικός.
Πολλά μπορούν να ειπωθούν για όλες τις κυβερνήσεις. Και για τα δανεικά. Το τελευταίο όμως είναι η φούσκα του χρηματιστηρίου, όπου ο κάθε ανίδεος τεμπέλης, νόμισε ότι θα πλουτίσει γρήγορα. Δε θυμάμαι να μπήκε το μαχαίρι στο λαιμό κανενός για να επενδύσει στο χρηματιστήριο (το οποίο ενίοτε καταρρέει) ούτε να τρέξει στις τραπεζες για δάνεια, απαιτώντας μάλιστα απ τις κυβερνήσεις να του χαρίσουν τα χρέη του όταν τα βρήκε σκούρα. Ειδικά λαικίστικες υποσχέσεις τυπου σεισάχθεια, από αριστερούς της κακιάς ώρας, έπιασαν τόπο και το βλεπουμε σήμερα. Σημειωτέον τα δάνεια του κάθε ηλίθιου τα πληρώνουμε με τους φόρους μας.
Αν μη τι άλλο ο Σημίτης ήταν ο ορθολογικότερος πρωθυπουργός που είχαμε ποτέ, έχοντας να παλέψει με το δεξιό/εκκλησιαστικό εθνολαικισμό και την αριστερή ιδεοληψία, που ανέλαβε να παρακωλύσει όσα δεν κατάφερε η δεξιά, χωρίς φυσικά να είναι τέλειος.
Αν δε βλεπετε τη διαφορά με κυβερνήσεις πχ Καραμανλή, Παπανδρέου, Τσίπρα... δε θα δείτε τίποτα.
Επίσης αν δεν ήμασταν σήμερα στο "μισητό" ευρώ θα περιμένατε ήδη σε ουρές για ρύζι και κωλόχαρτο, ανταλλάσσοντας μπουνίδια....
avatar
AthanBXL 29.3.2017 | 15:46
Από τον εξυμνητή της εντελώς αχαρακτήριστης πρώην Προέδρου της Βουλής ("11 σημεία υπεράσπισης της Ζωής Κωνσταντοπούλου") δεν περιμένω αντικειμενικότητα στην αξιολόγηση της διακυβέρνησης της εποχής κυβερνήσεων Σημίτη ή της τωρινής συνέντευξης του...

Αλλά να δούμε τι θα εχει να πεί για τις σημερινές καταστάσεις παράνοιας που ζούμε, ο αρχηγός των ανίκανων που κυβερνούν σήμερα την χώρα, αν βέβαια ποτέ ασχοληθεί κάποιος δημοσιογράφος μαζί του ύστερα από 14 χρόνια...

Άϊντε να τελειώνουμε:
29 μήνες μείνανε μεχρι τις εκλογές του '19.
Και μετά πάπαλα!

avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2017 | 16:04
Για το χρηματιστήριο κάνετε λάθος. Υπήρξε συστηματική, σταθερή κυβερνητική παρότρυνση με αποτέλεσμα να σπεύσουν να επενδύσουν άνθρωποι με καμία προηγούμενη εμπειρία:

«Σήμερα ένα εκατομμύριο επενδυτές ξέρουν ότι οι μετοχές έχουν αξία» (προεκλογική αφίσα του ΠΑΣΟΚ, ευρωεκλογές, Ιούνιος 1999)
«Ο τζίρος του Χρηματιστηρίου θα είναι υψηλός και θα αποδώσει αυτά τα οποία έχουμε σχεδιάσει» (Κ.Σημίτης, 5/9/99, συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ).

«Το Χρηματιστήριο πάει κανόνι. Και ό,τι να λένε, ψηφίζει ΠΑΣΟΚ. Η Ελλάδα, το καλοκαίρι πλέον, θα έχει ένα Χρηματιστήριο που θα το ζηλεύουν πολλά άλλα διεθνή Χρηματιστήρια» (Γιάννος Παπαντωνίου, 2/6/1999)

«… το Χρηματιστήριο θα συνεχίσει να αντανακλά τη δύναμη της Ελληνικής Οικονομίας» (Γιάννος Παπαντωνίου, Σεπτέμβριος 1999).

«Το 2000 η πορεία του Χρηματιστηρίου θα είναι δυναμικά ανοδική, καθώς η ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ, θα δώσει ώθηση στη Σοφοκλέους»(Γιάννος Παπαντωνίου, 20/12/1999).

«…όσοι είναι στο Χρηματιστήριο θα είναι κερδισμένοι. Είναι πολύ απλό το μήνυμα, το συμπέρασμα, το δια ταύτα αυτών των εκτιμήσεων. Θα πάει καλά το Χρηματιστήριο, διότι η οικονομία πάει πολύ καλά, πάει καλύτερα και απ’ ό,τι περιμέναμε...» (Γιάννος Παπαντωνίου, 28/3/2000)

«Δεν υπάρχει κανείς απολύτως κίνδυνος. Πήραμε πολύ έγκαιρα τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, ώστε ήδη σήμερα να έχουν γίνει όλες οι αναγκαίες ρυθμίσεις. Δεν υπάρχει κανείς απολύτως κίνδυνος στο Χρηματιστήριο...» (Γιάννος Παπαντωνίου, 9/11/1999)

«Για τους επενδυτές δημιουργήθηκαν νέες ευκαιρίες τοποθέτησης των αποταμιεύσεών τους με υψηλή απόδοση... Σήμερα ένα εκατομμύριο επενδυτές, όπως και όλοι οι Έλληνες, ξέρουν ότι οι μετοχές έχουν αξία(…)» (Ανακοίνωση Τύπου του ΠΑΣΟΚ, 8/6/99, προεκλογική περίοδος).

Kαι φυσικά αυτό που βρήκε να πει μετά την κατάρρευση ο Σημίτης ταυτίζεται με την αποπάνω θέση.
Ένα κυνικό "Ας πρόσεχαν"
avatar
tktk 30.3.2017 | 03:57
Δεν αμφισβητώ τις δηλώσεις τους. Μας έλεγαν στην ουσία οτι εχουν παρει τα απαραιτητα μέτρα για εύρυθμη λειτουργία του χρηματιστηρίου και ότι η ελληνική οικονομία μπορεί να στηρίξει την άνοδό του. Όχι ότι οι πάντες θα κερδίσουν και ότι παντοτε θα ανεβαίνει. Προφανώς η οικονομία δεν ήταν σε τετοιο επίπεδο. Δεν ειναι η πρωτη φορα που πολιτικοί πέφτουν έξω στα λεγόμενά τους. Η ευθύνη των πολιτών που επένδυσαν δεν αποσείεται.
Σε καμία περίπτωση δεν το βρίσκω χειρότερο απ τις δηλώσεις Καραμανλή το 2008 ότι η χώρα ειναι θωρακισμενη απέναντι στη διεθνή κρίση, ουτε απ την την καταργηση του μνημονίου με εναν νόμο και ενα άρθρο αργότερα.
avatar
Leontios 29.3.2017 | 15:17
Μόνο Σημιτό-φιλος δεν είμαι, αλλά πρέπει να παραδεχτώ τα εξής:
-Η κομπίνα του Χρηματιστηρίου και η ενθάρρυνση για "επένδυση" σε αυτό, από πρωθυπουργικά μάλιστα χείλη (του ίδιου Σημίτη), δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορώ να την καταλογίσω στον Τάπερμαν. Είχε πολλάκις τονισθεί ο βασικός κανόνας του 25% (μεταξύ άλλων), αλλά στου κουφού την πόρτα...
-Ο ίδιος ο Σημίτης είχε πολλάκις δηλώσει ότι ήταν αντίθετος με την ανάληψη των Ολυμπιακών, αλλά μέσα στο γενικευμένο ενθουσιώδες παραλήρημα ευφορίας, υπερηφάνιας και συγκίνησης για την τιμή που μας έκαναν οι Αθανατοι να μας επιλέξουν, το βούλωσε. Και καθότι ένα κράτος που αδυνατεί να ελέγξει τα βασικά, δεν μπορούσε επουδενί να διαχειριστεί ένα ΤΟΣΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ογκο έργων, με τόσο πιεστική ημερομηνία παράδοσης. Ως εκ τούτου, όποιος μπορούσε, εκβιάζε και έπαιρνε ότι ζητούσε.
Και κλείνοντας, δεν μπορώ να καταλάβω την μομφή και ειρωνία για την "ανάπτυξη" μέσω των έργων υποδομής που αναφέρονται. Η συμβολή τους στην πρόοδο και ευημερία της χώρας είναι τεράστια!
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2017 | 15:56
Αντικειμενική και ακριβοδίκαιη αποτίμηση της διακυβέρνησης και του ίδιου του πολιτικού κύριε Αντωνόπουλε.
avatar
Άρης Κωνσταντινίδης 29.3.2017 | 16:41
Δυστυχώς στην Ελλάδα επικρατεί η τάση της "εξίσωσης". Ήταν όλοι τους καθάρματα, λαμόγια και ανίκανοι. Καμία διαφοροποίηση, καμία δυνατότητα να δούμε, αν όχι ποιος έκανε το μαγαλυτερο καλό, τουλάχιστον το ποιος έβλαψε με τον χειρότερο τρόπο την χώρα. Εξισώνουν τον Σημίτη με τον Καραμανλή(αν είναι δυνατόν) και πολλοί ακόμα και με τον Τσίπρα. Μας έβαλε στο ευρώ(ώστε να μην καταντήσουμε σήμερα Ζιμπάμπουε), έκανε έργα που δε θα βλέπαμε Ποτέ(μετρό, Αττική οδός, Ρίο Αντίρριο και πολλά άλλα), πέτυχε να γίνουν εξαιρετικοί ολυμπιακοί αγώνες στην ψωροκωσταινα(και μη βιαστούν όλοι να ρίξουν το ανάθεμα πριν θυμηθούν με πόσο πάθος ο λαός τους ζηταγε τότε), εξευρωπαισε τη χώρα σε έναν βαθμό που ποτέ άλλοτε και κανένας δεν πέτυχε. Έχει ευθύνες και εκείνος για πολλά, αλλά ας μπούμε κάποτε και σε μία προσπάθεια σύγκρισης με όλους τους άλλους που επιλέξαμε (Εμείς οι ίδιοι, κανένας αλλος) για να μας κυβερνήσουν.
avatar
sara mara kako synapanthma 29.3.2017 | 21:20
Πράγματι τζάμπα καθίσατε να δείτε την συνέντευξη κε Αντωνόπουλε. Η μεροληψία σας δεν σας επέτρεψε να ειπράξετε ουτε τα πιο απλά πράγματα που ειπώθηκαν.
Tasos Kotaras 29.3.2017 | 21:31
Δεν αναφέρθηκε κανείς στην είσοδο της Κύπρου στην ΕΕ, κόντρα στις επιφυλάξεις των εταίρων.
Και όσο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, μπορεί να μην ήταν απαραίτητοι, σίγουρα κόστισαν παραπάνω από ό,τι έπρεπε, αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι κόστισαν όσο λίγοι μήνες διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, και παρόλα αυτά άφησαν και κάτι πίσω, τότε δεν μπορεί να τους επικαλείται κανείς για να εξηγήσει την καταστροφή της χώρας. Το δημόσιο χρέος, παρά τον ασταμάτητο δανεισμό, είχε πέσει μετά από πολύ καιρό κάτω από το 100% και γενικά ήταν σχεδόν σταθερό, μέχρι και την μαγική περίοδο Καραμανλή. Και φυσικά μαγειρεύτηκαν στοιχεία, με τους ευρωπαίους να κάνουν τα στραβά μάτια, αλλά άλλο να κάνεις το 4-5% έλλειμμα να φαίνεται σαν 3%, και άλλο να καταντάς την χώρα μπανανία.
Τέλος, είναι γνωστό ότι ένα χρηματιστήριο φτιάχνει και καταστρέφει περιουσίες. Είναι κάτι σαν τον ηλεκτρισμό: Αν ξέρεις να τον χρησιμοποιήσεις είναι ωφέλιμος. Αλλά το να συγκρίνουμε αρνητικά εκείνη τη φούσκα (όπου όμως μαζί με τη φύρα υπήρχαν και σοβαρές εταιρίες που ωφελήθηκαν) σε σύγκριση με το σημερινό χρηματιστήριο των 700 μονάδων, μόνο και μόνο γιατί τώρα "ο κόσμος δεν χάνει πια λεφτά" και ότι σταμάτησε πια "η αναδιανομή του πλούτου από τους φτωχούς στους πλούσιους", είναι τουλάχιστον αστείο. Το να συγκρίνουμε αρνητικά την εποχή που οι Τράπεζες είχαν λεφτά να δώσουν εκείνα τα διακοποδάνεια και γαμοδάνεια, σε σύγκριση με την σημερινή των capital controls, επειδή τώρα ο λαός δεν παρασύρεται, είναι επίσης γελοίο.
Το πρόβλημα της περιόδου Σημίτη ήταν ότι το βαθύ ΠΑΣΟΚ, όπως ο Τσοχατζόπουλος, ήταν οι πραγματικά λαοφιλείς "σοσιαλιστές" και αγαπημένοι του κυρίαρχου λαού και άρα και του κόμματος (μην ξεχνάτε και με πόση μικρή διαφορά είχε χάσει την ηγεσία του κόμματος από τον Σημίτη), ενώ οτιδήποτε μεταρρυθμιστικό πέρναγε με το ζόρι (αν δεν κόλλαγε, π.χ. Ασφαλιστικό). Θα έλπιζα και εγώ να ήταν ο Σημίτης πιο τολμηρός και να μεταρρυθμίσει ακόμα και το ίδιο του το κόμμα - ίσως δεν το μπορούσε ή ίσως και δεν το ήθελε - αλλά εκ των υστέρων και έχοντας δει και τι επακολούθησε μέχρι σήμερα, αντιλαμβάνομαι ότι γενικά η Ελλάδα, με όλα τα προβλήματα εκείνης της εποχής, τελικά δεν άξιζε και δεν αξίζει κάτι καλύτερο.
Στην Δανία ίσως ο Σημίτης να ήταν "λίγος", ή ακόμα και να αποκαλείτο "διεφθαρμένος". Αλλά για εμάς, εκείνη η εποχή ήταν η κορυφή, είτε μας αρέσει είτε όχι.
ΘΩΡΗΚΤΟ 30.3.2017 | 09:35
Εξαιρετικό άρθρο και αποστασιοποιημένο.
Εύλογες απορίες κι άλλες τόσες που μου έρχονται κι εμένα.

Δε θα σταθώ στις κριτικές του καθενός που σαν γνήσιος έλληνας κατακρίνει ή επιδοκιμάζει μια πολιτική θέση, που στο κάτω κάτω ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ το να κυβερνάς.
Πόσο μάλλον όταν - όπως έγραψε ένας σχολιαστής - εμείς τον επιλέξαμε.

Αυτό που πρέπει να κάνει όμως ένας δημόσιος άντρας δυστυχώς, δεν το κάνει κανείς από τους πρίν, τους νυν και τους μετά, τους οποίους ΕΜΕΙΣ επιλέξαμε.
Ειλικρινή κριτική και αληθινή κουβέντα με εξηγήσεις!
Κι αυτό, εμείς τους το επιτρέψαμε.
Να λειτουργούν δηλαδή ως στυλίστες της αυταρέσκειάς τους και του image που έχουν εδραιώσει ή να εξυπηρετούν - το πιο πιθανό στη συγκεκριμένη συνέντευξη - επικοινωνιακές καταστάσεις και κατευθύνσεις σε διατεταγμένη υπηρεσία!
Άλλωστε τόσα χρόνια προπαγάνδας, έχουν αναδείξει την αξία της κουλτούρας (οικονομική, ηθική, κοινωνική, οικογενειακή) που διαμορφώνει η Οθόνη...
avatar
patatasc 31.3.2017 | 13:23
Μερικές συμβουλές (γιατί την είδα την συνέντευξη):

1) Καλό είναι να μην λαϊκίζουμε, και να μιλάμε για στοιχεία (νούμερα). Καταστράφηκαν τα ταμεία από το χρηματιστήριο; Όχι. Είχαν απώλειες; Ναι. Πόσες; Κοντά στα 3.5 δις. Είναι λίγα; Όχι. Έφεραν καταστροφή; Όχι. Γιατί; Επειδή η κρατική χρηματοδότηση κάθε χρόνο είναι τεράστια.
Ο Σημίτης τα έβαλε να παίζουν στο χρηματιστήριο; Όχι.
Πότε επιτράπηκε τα ταμεία να τοποθετούνται σε μετοχές; Το 1992, επί Μητσοτάκη, μέχρι το 20% των αποθεματικών τους. Το άλλαξε ο Σημίτης; Ναι, το πήγε στο 23%.

Έκανε κάτι άλλο; Ναι επέτρεψε στα ταμεία να αγοράζουν δομημένα ομόλογα. Αγόρασαν τα ταμεία; Ναι, του Ελληνικού κράτους. Είχαν απώλειες; Ναι κάπου 19δις με το PSI. Που πήγαν τα λευτά; Τα πήρε το κράτος.
Φταίνε όλα αυτά; Δεν ξέρω, αλλά με δεδομένο ότι το κράτος χαρίζει κάπου 20 δις το χρόνο στα ταμεία, είναι δύσκολο να βγει ασφαλές συμπέρασμα.

Φταίει το χρηματιστήριο και ο Σημίτης για την κατάσταση των ταμείων; Εδώ μπαίνει η υποκειμενική άποψη, η δική μου πάει προς το ελάχιστα.

2) Χρηματιστήριο και κόσμος. Εδώ δεν ξέρω στοιχεία, είναι πολύ υποκειμενικό. Εσένα έπαιξε η γιαγιά σου, εγώ δεν ασχολήθηκα καθόλου. Δεν ήξερα, και δεν έμπλεξα.

3) Ολυμπιάδα. Έγινε αναφορά, και είναι γεγονός ότι η ολυμπιάδα επίσημα είναι ισοσκελισμένη. Πάντα θυμόμαστε τα έξοδα (π.χ. έργα), και δεν αναφέρουμε ποτέ τα έσοδα. Πεδίο λαμπρό για δημοσιογραφική έρευνα. Αν τα επίσημα στοιχεία ισχύουν, η αναφορά είναι λαικισμός. Αν δεν ισχύουν, δεν είναι λαικισμός. Να δεχθούμε τα επίσημα στοιχεία μέχρι να βρεθεί ότι είναι λάθος;

4) Πλαστά στοιχεία ΟΝΕ. Πέρα του ότι έγινε αναφορά, και έγινε μεγάλο θέμα από την επόμενη κυβέρνηση, είναι επίσης ψέμα. Πέρα του ότι υπάρχει απόφαση της επιτροπής που δικαιώνει τον Σημίτη, τον μπήκαμε με έλλειμμα 3.2% και όχι 3%, την στιγμή που μέχρι και η Γαλλία έτσι μπήκε, δεν δικαιολογεί με τίποτα όλον αυτό το διασυρμό για πλαστά στοιχεία.

5) Διαφθορά: Θα έπρεπε να ερωτηθεί. Αν και συμφωνώ με αυτό που είπε ότι οι εξεταστικές δεν έχουν νόημα. κατευθείαν η δικαιοσύνη.

Γιατί μας βάζεις σε αυτή την θέση να γράφουμε κατεβατά;
Λαικίζουν οι πολιτικοί, λίγο προσοχή στο τι γράφουν και οι δημοσιογράφοι, γιατί καταλήγουμε με κυβερνήσεις σαν την σημερινή.
avatar
alexisphoto 2.4.2017 | 18:18
καλησπέρα,
δυο-τρία σχόλια έχω:

1, Θυμάται κανείς να έτρωγε με χρυσά κουτάλια τότε -άλλο αν με τα σημερινά δεδομένα μοιάζουν τα τότε λευκόχρυσα-;
Το ίδιο το ΠΑΣΟΚ δεξιό τον ανέβαζε, δεξιό τον κατέβαζε.

2, Η λέξη λιτότητα ήταν μόνιμα στους λόγους του. Ο όποιος εξορθολογισμός του δημοσίου -λέμε τώρα- ξεκίνησε από τον νόμο Πεπονή. Μετά από λίγα χρόνια, βάλανε και την συνέντευξη στο κόλπο και τα ξανακάνανε σκ...

3, Εκλέχτηκε με τις απόψεις κ το έργο του και ΟΧΙ με το επώνυμό του. Για μετρήστε από το '74 και μετά πόσα ονόματα παίζουν -και θα εξακολουθούν να παίζουν τους πρωθυπουργούς- Κάτι λέει αυτό.

4, έφαγε το δούλεμα της αρκούδας για τα μπλοκάκια που χρησιμοποιούσε και την οργάνωση που προσπάθησε να μας περάσει ως τακτική. Κάποιοι, λίγο καιρό μετά, έγραψαν την αύξηση του ΦΠΑ σε λαδωμένη χαρτοπετσέτα και την παρουσίασε στην Μέρκρελ για να μην ξεχνιόμαστε

5, Τα έβαλε με την εκκλησία και με τον τότε δημοφιλέστατο Χριστόδουλο και με επιτυχία. Σήμερα οι πολιτικοί είναι χάντρες στο κομπολόι του Ιερώνυμου!

6, Είχε την αισχρότατη αντιπολίτευση του Καρατζαφέρη, Γεωργιάδη, Βελόπουλου κλπ που βροντοφώναζαν ότι είναι Εβραίος, ανθέλληνας, πράκτορας κλπ....

Θα μπορούσα να γράψω πολλά και άλλα. Και ναι η συνέντευξη ήταν μάπα. Αλλά δεν κάνει να μπαίνουν όλα στο ίδιο τσουβάλι.

Ευχαριστώ