Για ακόμη μια φορά ξεγυμνώθηκε η συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ με ΑΝΕΛ και φάνηκε πάλι για αυτό που είναι: Μια ξεδιάντροπη, καιροσκοπική σύμπραξη. (Φωτ.: Nick Paleologos / SOOC)
Απόψεις

Ο ΣΥΡΙΖΑ από σήμερα κυβερνά χάρη στο Ποτάμι;

Το μυστήριο της συγκυβέρνησης με τον Καμμένο μοιάζει ακόμα πιο αποκρουστικό

Χτες ο Δένδιας στη Βουλή είπε πως αν δεν ψηφίσουν οι ΑΝΕΛ το άρθρο 3, δεν θα υπάρχει κυβέρνηση γιατί θα έχει χάσει την αρχή της δεδηλωμένης. Οι ΑΝΕΛ όχι μόνο δεν ψήφισαν το άρθρο 3 αλλά δεν ψήφισαν ούτε καν τα υπόλοιπα (ο Καμμένος εξαφανίστηκε στη Βραζιλία, αλλά και γενικά ψήφισαν ΟΧΙ στο 3 και παρών στο Νομοσχέδιο). 

 

Δεν χάθηκε η δεδηλωμένη βέβαια, και ήταν μάλλον υπερβολικές οι δραματικές κορώνες του κ. Δένδια -το κόμμα του οποίου έκανε την μία πατάτα μετά την άλλη. Είναι αλήθεια όμως πως το Νομοσχέδιο ως έχει -με το άρθρο 3 δηλαδή-, στην ψήφιση του οποίου ο ΣΥΡΙΖΑ είχε παίξει τα ρέστα του, πέρασε μονάχα χάρη στο Ποτάμι. «Είναι μία ευκαιρία να θυμηθούμε ότι η βασική αξία της δημοκρατίας είναι η προστασία και η υπεράσπιση των δικαιωμάτων της μειοψηφίας» τόνισε ο Σταύρος Θεοδωράκης στην ομιλία του στη Βουλή. «Σήμερα που συζητάμε για τη νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου πρέπει να σκεφτόμαστε τις ζωές των ανθρώπων που τους αφορούν, ανθρώπους που ζουν ανάμεσα μας και κάποιοι από εσάς κάνετε πως δεν τους βλέπετε [...] Η αλλαγή φύλου, όπως και η αλλαγή του καταχωρισμένου φύλου, δεν είναι μία χομπίστικη επιλογή, δεν είναι καπρίτσιο, δεν είναι κάτι που κάποιος κάνει γιατί είναι της μόδας. Είναι μία περιπέτεια που πολλές φορές έχει πολύ πόνο. Είναι ένας μονόδρομος για τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών των ανθρώπων» σημείωσε.

 

Με δυο λόγια, για ακόμη μια φορά ξεγυμνώθηκε η συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ με ΑΝΕΛ και φάνηκε πάλι για αυτό που είναι: Μια ξεδιάντροπη, καιροσκοπική σύμπραξη. Θα μου πει κανείς, αφού και οι δύο είναι καιροσκόποι και λαϊκιστές γιατί τους θεωρείς αταίριαστους; Δεκτό, όμως μερικά πράγματα δε χωνεύονται με τίποτα. 

 

Η ημέρα που ανακοινώθηκε η -ήδη προαποφασισμένη- συνεργασία (Φωτ.: Simela Pantzartzi / POOL / SOOC)

 

Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε τις εκλογές του Ιανουαρίου, αντί να συζητήσει πρώτα με όλα τα κόμματα που είναι κοντύτερά του ιδεολογικά, είχε ήδη έτοιμη -κάτω απ' το τραπέζι- συμφωνία με τον Πάνο Καμμένο. Ο Καμμένος ήταν κομμάτι του παλιού κατεστημένου, ένας πλούσιος πρώην υπουργός της ΝΔ και βουλευτής της για σχεδόν 20 χρόνια, νυν ακροδεξιός με κόμμα γεμάτο περίεργους τύπους, κάποιοι απ' τους οποίους ήταν και ρατσιστές. Κι όμως, ο νέος, ριζοσπάστης αντισυστημικός τάχα Τσίπρας έφτιαξε απ' το πρώτο λεπτό κυβέρνηση με το συνωμοσιολογικό, ακροδεξιό συνονθύλευμα των ΑΝΕΛ με τη δικαιολογία του «αντιμνημονιακού αγώνα». 

 

Βλέπετε το Ποτάμι δεν είχε τότε τις αυταπάτες που παραδέχτηκε άργότερα ο Τσίπρας πως είχε ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο Σταύρος Θεοδωράκης ήταν ρεαλιστής και χαμηλών τόνων - αλλά και «προδότης Γερμανοτσολιάς Μνημονιακός», και φυσικά «άνθρωπος του Μπόμπολα» (φυσικά είδαμε ποιος αποδείχτηκε «άνθρωπος του Μπομπολα» στη συνέχεια). Ο Τσίπρας προφανώς έψαχνε κάποιον με αυταπάτες, υψηλών τόνων που να μισεί το Μνημόνιο. Τον βρήκε και μαζί κατέστρεψαν ακόμα περισσότερο την Ελλάδα, φεσώνοντάς μας με πάνω από 100 δισεκατομμύρια ευρώ, επιβάλλοντας capital controls και κοροϊδεύοντάς μας πατόκορφα με δημοψηφισμα και νέα Μνημόνια. 

 

Το ερώτημα μετά το τρίτο Μνημόνιο έγινε πιο επιτακτικό: Τώρα που δεν υπήρχε η δικαιολογία του «αντιμνημονιακού αγώνα» που είχε φέρει κοντά τα δύο ετερόκλητα κόμματα, για ποιο λόγο συνεχίζεται η συνεργασία; Γιατί ο Τσίπρας καλύπτει τον Καμμένο σε όλα όσα έχουν αποκαλυφθεί -απ' τις συνομιλίες με τον ισοβίτη μέχρι το ταξίδι στο Λονδίνο, και γιατί ο Καμμένος βεβαιώνεται ότι δεν θα πέσει ο ΣΥΡΙΖΑ πριν αποφασίσει τι θα ψηφίσει στα πάντα;  (Κάποιοι εικάζουν ότι έχουν πολλά ράμματα ο ένας για τη γούνα του άλλου και ξέρουν πως αν πέσουν θα πέσουν μαζί - αλλά αυτό, μέχρι τυχόν να αποδειχθεί, είναι πάλι απλή συνωμοσιολογία.)

 

Όταν και οι δύο έγιναν μνημονιακοί δεν υπήρχε πια προφανής λόγος για τη συνέχιση της συνεργασίας τους. Κι όμως... (Φωτ.: Nick Paleologos / SOOC)

 

Τον Ιανουάριο του '15, μία υποστηρίκτρια του ΣΥΡΙΖΑ στο Twitter, εκφράζοντας σχεδόν όλους τους Συριζαίους που ήξερα τότε, είχε γράψει το αμίμητο:

 


Σχεδόν τρία χρόνια μετά, χωρίς κανέναν προφανή λόγο, η συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζεται ακάθεκτη. Πόσο ειρωνικό όμως ήταν πως σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ προδόθηκε για άλλη μια φορά απ' τον Καμμένο και κατάφερε να περάσει το Νομοσχέδιο μόνο χάρη στους έξι βουλευτές του Ποταμιού. Οι «ριζοσπαστικοί, προοδευτικοί Αριστεροί» πολιτικοί και ψηφοφόροι πρέπει να καταπιούν μία ακόμη προσβολή του Καμμένου για να εκλογικεύσουν κάπως την χυδαία, καιροσκοπική συνύπαρξή τους μαζί του. 

 

Χωρίς να γνωρίζω αν ή να υποστηρίζω απαραίτητα ότι έπρεπε/πρέπει να κάνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ με το Ποτάμι (εικάζω απλώς ότι θα ήταν πιο ωφέλιμη για τον τόπο απ' το σημερινό τερατούργημα), γέλασα πικρά διαβάζοντας το τουίτ με το οποίο ο aNameToCome συμπύκνωσε -με μπόλικη ειρωνεία- τον παραλογισμό μιας ανίερης συμμαχίας:

 

Απόψεις
16 Σχόλια
Living_in_a_material_world 10.10.2017 | 19:28
Αρη Δημοκίδη,respect,Chapeau,που λένε και οι Γάλλοι, για τούτη την ανάρτηση.
St Beijinger 10.10.2017 | 19:36
Αρκετά άστοχο το σχόλιο του Δένδια σχετικά με την αρχή της δεδηλωμένης.
Επειδή δεν πέρασε ένας νόμος δεν σημαίνει ότι έπεσε η κυβέρνηση.
Αποσο καταλαβαίνω, για να γίνει αυτό πρέπει να γίνει πρόταση μομφής και να χάσει η κυβέρνηση την πλειοψηφία.

Όσο για το Ποτάμι που στήριξε το νομοσχέδιο και τους ΑΝΕΛ που το καταψήφισαν δεν θα έλεγα ότι είναι κατάντια.. Αλλά μάλλον το αντίθετο!
Μακάρι να είχαμε αυτή τη βουλή όπου ο κάθε βουλευτής θα είχε την ελευθερία να ψηφίζει κατά συνείδηση και όχι ό,τι του πει ο πρόεδρος.. ή ακόμη χειρότερα ο αντιπρόεδρος..

Νομίζω πως είναι λάθος να βλέπουμε την βουλή σαν ένα ματς και να θεωρούμε ότι ο ρόλος της αντιπολίτευσης είναι να λέει πάντα όχι σε ό,τι προτείνει η κυβέρνηση.

Επίσης θεωρώ λογικό σε μια κυβέρνηση συνεργασίας να συμφωνούν τα κυβερνητικά κόμματα στα περισσότερα θέματα.. ας πούμε στα 8/10 και να διαφωνούν στα 2.

Αν είχαμε απλή αναλογική όπου θα έπρεπε αναγκαστικά να γίνουν ακόμη πιο ευρείς συνεργασίες, θα ήταν κάτι που θα το βλέπαμε πιο συχνά, και ίσως να ήμασταν και σε καλύτερη θέση ως χώρα.

Τουλάχιστον θα μας ανάγκαζε, για κάποια θέματα σημαντικά να είχαμε ένα κοινό μέτωπο.
Ashton Heston III 10.10.2017 | 22:24
να συμφωνούν τα κυβερνητικά κόμματα στα περισσότερα θέματα.. ας πούμε στα 8/10 και να διαφωνούν στα 2. Πηγή: www.lifo.gr

Πιστεύεις στα σοβαρά ότι οι (διαφόρων αποχρώσεων) αριστεροί Συριζαίοι και οι εθνολαϊκιστές καραδεξιοί ΑνΕλ συμφωνούν στα 8/10 και διαφωνούν στα 2;
avatar
Lias81 10.10.2017 | 23:13
Κατά συνείδηση ψήφο από ανερματιστα ανθρωπάκια που μπήκαν στην Βουλή επειδή οι άλλοι ήταν χειρότεροι, να μου λείπει.
Και να μην σχολιάσω για το ΣΥΡΙΖΑ για τον οποίον βουλευτή φεύγει από την κοινοβουλευτική ομάδα παραιτείται κι από βουλευτής, εξαίρεση ο Γαβριήλ και ο Παναγούλης.
Χίλιες φορές να είχαμε τον Αβέρωφ και τον Ηλιού και να ψήφιζαν όχι
Citellus citellus 11.10.2017 | 00:54
Ας μη ξεχνάμε όμως ότι η ψήφιση τέτοιων νομοσχεδίων από την αντιπολίτευση είναι ένα νέο κοινοβουλευτικό ήθος το οποίο έχουν εισάγει πρόσφατα ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι. Προηγουμένως η αντιπολίτευση (πρώτη και καλύτερη η σημερινή κυβέρνηση) έκανε «κλεφτοπόλεμο», καταψηφίζοντας ακόμα και νομοσχέδια με τα οποίο επί της ουσίας συμφωνούσε. Αν η σημερινή κυβέρνηση ακολουθήσει μια πιο συναινετική γραμμή όταν θα γίνει αντιπολίτευση, ίσως να υπάρχει ελπίδα να μειωθεί ο ρόλος του άκρατου λαϊκισμού στην πολιτική ζωή της χώρας.
avatar
babinos 10.10.2017 | 20:26
Αλήθεια κύριε Δημοκίδη σας παραξενεύει αυτή η σύμπραξη; Αφού αυτοί που πραγματικά κυβερνούν είναι οι Ευρωπαίοι με το ΔΝΤ (ευτυχώς;) μιας και αν στηριζόμασταν στην ανικανότητα που έχει επιδείξει η εγχώρια πολιτική σκηνή, θα είχαμε αποτύχει παταγωδώς! Η συνεργασία αυτών των 2 απλά εξυπηρετεί το σκοπό του συστήματος: μαριονέτες που κινούν έντεχνα άλλοι, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα το αριστερό φρόνημα (ΣΥΡΙΖΑ), διαφυλάσσοντας όμως ένα εθνικοπατριωτικό ύφος (ΑΝΕΛ). Έτσι όλοι είναι σχετικά ικανοποιημένοι, έχουμε να κατηγορήσουμε τον ξένο "κακό", γιατί φυσικά εμείς πότε δε κάνουμε ποτέ κάτι λάθος και συντηρείται μια κατάσταση ψευδοεπιτυχίας. Η αλήθεια άλλωστε είναι πως πολλά από τα μέτρα που πέρασαν τα 3 περίπου αυτά χρόνια, δε θα είχαν περάσει τόσο "ανώδυνα" με άλλες δεξιές, κεντροαριστερές, κλπ κυβερνήσεις, ωστόσο στη τελική απλά εξυπηρετήθηκε ο απώτερος στόχος που είχε τεθεί. Απλά η συγκεκριμένη κυβέρνηση, έπαιξε καλά το παιχνίδι στην αρχή, κέρδισε το κόσμο με το μέρος της και κατηγόρησε πάντα τους άλλους. Πρέπει θεωρώ να το πάρουμε απόφαση, ότι στη πραγματικότητα όλοι ικανοποιούνται με τη κατάσταση και δε θέλουν κατά βάθος να αλλάξει τίποτε και απλά θα συνεχίσουμε να φυτοζωούμε...
avatar
ΕΛΠΟ 10.10.2017 | 20:35
"Με δυο λόγια, για ακόμη μια φορά ξεγυμνώθηκε η συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ με ΑΝΕΛ και φάνηκε πάλι για αυτό που είναι: Μια ξεδιάντροπη, καιροσκοπική σύμπραξη. Θα μου πει κανείς, αφού και οι δύο είναι καιροσκόποι και λαϊκιστές γιατί τους θεωρείς αταίριαστους; Δεκτό, όμως μερικά πράγματα δε χωνεύονται με τίποτα." Πηγή: www.lifo.gr

Σωστή σύνοψη.

Τώρα, για το αν χωνεύονται αυτά, φαίνεται ότι το "ηθικό πλεονέκτημα" έχει ιδιότητες σόδας-λεμόνι, για τα ηθικά ατοπήματα που έχει προγραμματίσει να κάνει όποιος το επικαλείται.

Εμείς σαν πολίτες καλούμαστε να απορρίψουμε την σόδα.

kfnb 10.10.2017 | 20:43
Εύγε κύριε δημοκίδη. Οι αλήθειες είναι σημαντικές να λέγονται
Paper 10.10.2017 | 22:15
Ως προς τι η κριτική για το ποτάμι, δεν το κατάλαβα. Λίγη αξιοπρέπεια χρειάζεται από τους πολιτικούς. Όχι άλλο Κουβέλη..
avatar
Άρης Κωνσταντινίδης 10.10.2017 | 22:20
Η στάση του Θεοδωράκη δείχνει υπευθυνότητα. Και μάλιστα σπάνια για τα ελληνικά δεδομένα. Γι'αυτό ακριβώς και του "την πέφτει" όλος ο λαϊκισμός του πολιτικού φάσματος. Οι δεξιοί τον κατηγορούν ότι και καλά κρατάει τον ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία(λες και αν δεν περνούσε ο νόμος θα έπεφτε η κυβέρνηση) και οι λαϊκιστές των Συριζανελ ότι είναι νεοφιλελεύθερος και γερμανοτσολιάς(εκτός από άνθρωπος του Μπόμπολα όπως έλεγε πάντα ο Καμμένος).

Πραγματικά η σημερινή στάση του στη βουλή τον ανέβασε πολύ στη υπόληψη των σκεπτόμενων ανθρώπων.
Living_in_a_material_world 10.10.2017 | 23:38
Συμφωνώ απολύτως.Ηταν καταπληκτικός σήμερα ο Σταύρος.
avatar
atman 11.10.2017 | 00:16
θυμαμαι αμυδρα ενα τυπο που ελεγε "δεν θελω ου" τον θυμασαι; καλος τυπος αλλα χαλια πολιτικος.
ο Θεοδωρακης εχει το μοναδικο προνομιο να τον εχουν ανεβοκατεβασει ενεργουμενο του Μπομπολα οταν το Εθνος του Μπομπολα ηταν παραρτημα της ... Κουμουνδουρου!!!!

ΟΚ αν θελει το νομπελ ειρηνης το παει καλα. Αν θελεις να ειναι πολιτικος οχι. Btw ο Σταυρος αν και εχει καλες προθεσεις δεν το εχει δυστυχως, δεν εχει το αισθητηριο δεν εχει το λογο δεν εχει τη καταρτιση. Προσπαθει φιλοτιμα αλλα δεν.
Living_in_a_material_world 11.10.2017 | 05:05
Ειλικρινά έχω εντελώς άλλη γνώμη.Εχει τσαγανό,και δεν αποπνέει αυτό του επαγγελματία πολιτικού ή μάλλον πολιτικάντη που έχει η πλειοψηφία των υπολοίπων.
Διαφωνούμε,αλλά βεβαίως συμβαίνουν αυτά,διαφορετικοί άνθρωποι ,διαφορετικές γνώμες.

avatar
Άρης Κωνσταντινίδης 11.10.2017 | 08:51
Δεν είναι αρκετά λαϊκιστής για τον Έλληνα, αυτό εννοείτε προφανώς. Όπως ναι, ούτε ο Ράλλης ήταν. Έχω λόγους να ελπίζω όμως, ότι μετά από τέσσερις δεκαετίες και μετά από αμέτρητα τραγικά λάθη, θα αρχίσει ο κόσμος να αλλάζει. Αν όχι πάλι, κακό του κεφαλιού του....
avatar
maradona 11.10.2017 | 05:58
Πολύ cool τύπος ο Σταύρος! Ψήφισε υπερασπιζόμενος τα πιστεύω του τινάζοντας έστω και για λίγο την σκατίλα και τη ναφθαλίνη της πολιτικής από πάνω του!
avatar
Ανώνυμος/η 12.10.2017 | 16:20
- Το να μην ψηφιζόταν το νομοσχέδιο δε θα σήμαινε πτώση της κυβέρνησης.
- Συμφωνώ απόλυτα στο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να συνεργαστεί με τους ΑΝΕΛ, είναι εντελώς φανερό οτι υπήρξαν συμφωνίες χωρίς κανένα ιδεολογικό περιεχόμενο με μόνο στόχο την εξουσία. Διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για το κατά πόσο θα ήταν διαφορετική η ζωή μας με άλλη συνεργασία.
- Το καλό με το νομοσχέδιο αυτό ( που δεν ξέρουμε ακόμα αν το στε θα το επικυρώσει) είναι οτι άνοιξε μια κουβέντα. Το κακό είναι πως η κουβέντα πήγε σε λάθος μονοπάτια. Πολύς κόσμος κατάλαβε οτι τα παιδιά θα αλλάζουν φύλο. Το άλλο κακό είναι πως υπάρχει πολιτική εκμετάλλευση αυτών των ανθρώπων και φοβάμαι πως όπως και με το σύμφωνο γίνονται μισές δουλειές που αποσκοπούν μόνο στην ψηφοθηρία στην οποία δυστυχώς συμμετέχουν και κάποιοι απο τους άμεσα ενδιαφερόμενους.
- Η σελίδα σας έχει μια συμπάθεια στο Σταύρο ( δεν είναι κακό, πόσες μέρες έμεινε η υποψηφιότητα του στην κεντρική;;) και τον προβάλλετε διαρκως ως τον σούπερ μαχητή των δικαιωμάτων. Καλά κάνετε δε λέω.. Αλλά είναι;
Εγώ λέω πως όχι. Γιατί; Δε θα πω για μπάλες και σακίδια και λοιπά και λοιπά. Θα πω μόνο πως ο μαχητής του φωτός Σταύρος, αγαπημένος των συντακτών σας δεν ψηφισε ( μαζί με το Λεβέντη και τη Χρυσή Αυγή ) το να θεωρείται βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας η μη καταβολή των δεδουλευμένων.
Για τον πρόεδρο, μαχητή, προοδευτικό, φίλο των απλών ανθρώπων είναι εντάξει το να μην πληρώνεται ένας εργαζόμενος. Δεν παίζει θέμα.
http://www.ert.gr/eidiseis/ellada/politiki/psifistike-tropologia-tou-kke-gia-ti-mi-katavoli-ton-dedoulevmenon/
- Αλήθεια, αυτό πως το μεταφράζετε; -
(λιφο παρακαλώ να περάσει το σχόλιο)