Άγνωστο ακόμα αν ο Κατσίφας ενήργησε αυτόβουλα ή τον πήραν στο λαιμό τους κάποιοι «εξυπνότεροι» που θέλανε να δημιουργήσουν διπλωματικό θέμα. ΕΙκονογράφηση: Ατελιέ LIFO
Ανάλυση

Κωνσταντίνος Κατσίφας: Μια δολοφονία με πολλαπλές αναγνώσεις

Η αλήθεια για τη δολοφονία του 35χρονου Βορειοηπειρώτη εθνικιστή από τα αλβανικά ΕΚΑΜ διέφερε εντέλει αρκετά από ό,τι αρχικά παρουσιάστηκε, προβληματίζοντας για το «φόντο» της και ξαναθέτοντας επιτακτικά το ερώτημα «ποιος ενημερώνει επιτέλους αυτό τον τόπο».

«Αλβανοί αστυνομικοί εκτέλεσαν εν ψυχρώ Έλληνα ομογενή που ύψωσε την ελληνική σημαία σε νεκροταφείο Ελλήνων πεσόντων», «τον γάζωσαν για τη σημαία», «οι Αλβανοί τον ήθελαν νεκρό». Κοντολογίς, τα media εννοούν: «αδούλωτος λεβέντης μειονοτικός τολμά να διαλαλήσει την ελληνικότητά του τιμώντας το γαλανόλευκο λάβαρο ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου και οι εγκληματίες ράμπο των άθλιων δυναστών τον εκτελούν εν ψυχρώ σε μια περιοχή (Βουλιαράτι) που όπως και όλη η Βόρειος Ήπειρος όφειλε να περιλαμβάνεται στην ελληνική επικράτεια». «Ήρωας», «μάρτυρας», «παλικάρι» κ.λπ.

 

Αυτή η εικόνα κυριάρχησε στα περισσότερα μέινστριμ ελληνικά ΜΜΕ (συγκρότημα Μαρινάκη, Πρώτο Θέμα, Star, Μακελειό κ.λπ.) την πρώτη μέρα μετά από ένα περιστατικό πράγματι τραγικό, που όμως όπως όλα τα στοιχεία δείχνουν ουδεμία σχέση είχε με τον τρόπο που παρουσιάστηκε αρχικά τουλάχιστον στην Ελλάδα από πολλά μεγάλα ΜΜΕ, θέτοντας ξανά το ερώτημα – που είχε πάλι πρόσφατα τεθεί με το όργιο συνειδητής, σε πολλές περιπτώσεις, παραπληροφόρησης σχετικά με τον θάνατο-δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου - «ποιος ενημερώνει επιτέλους αυτό τον τόπο».

 

Όπως εκείνη, έτσι κι αυτή η είδηση «πετάχτηκε» στην αρένα της ενημέρωσης χωρίς καμία διασταύρωση πληροφοριών, καμία επαλήθευση, καμία έστω στοιχειώδη έρευνα. Αντί αυτών είδαμε κι ακούσαμε υπαγορευμένες, «προκάτ» βεβαιότητες που περισσότερο σχετίζονταν με την κοσμοθεωρία είτε των ρεπόρτερ είτε των καναλιών και των χρηματοδοτών τους, τους παρά με την αλήθεια.

 

Η είδηση «πετάχτηκε» στην αρένα της ενημέρωσης χωρίς καμία διασταύρωση πληροφοριών, καμία επαλήθευση, καμία έστω στοιχειώδη έρευνα. Αντί αυτών είδαμε κι ακούσαμε υπαγορευμένες, «προκάτ» βεβαιότητες που περισσότερο σχετίζονταν με την κοσμοθεωρία είτε των ρεπόρτερ είτε των καναλιών και των χρηματοδοτών τους, παρά με την αλήθεια


Ο 35χρονος Κωνσταντίνος Κατσίφας δεν σήκωσε ποτέ καμία σημαία στο νεκροταφείο των πεσόντων του ελληνοϊταλικού πολέμου, που ήταν άλλωστε ήδη γεμάτο ελληνικές σημαίες λόγω και της επίσημης (με τη συμμετοχή των αλβανικών αρχών) εορταστικής εκδήλωσης όπου παρίσταντο και η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά.

 

Γαλανόλευκες, ελληνικές επιγραφές και συνθήματα ακόμα συναντάς άλλωστε παντού στα μειονοτικά χωριά της Βορείου Ηπείρου/Νότιας Αλβανίας σε βαθμό που κι εμένα με είχε εντυπωσιάσει σε αρκετά παλιότερο κιόλας ταξίδι μου σε εκείνα τα μέρη. Φορούσε στολή παραλλαγής, ήταν οπλισμένος με «πειραγμένο» καλάσνικοφ, αντάλλαξε πυροβολισμούς με τα αλβανικά ΕΚΑΜ. Τον φάγανε στην ψύχρα, λέει, ενώ θα μπορούσαν να τον είχαν εξουδετερώσει.

 

Ενδεχομένως να συνέβη πράγματι έτσι, γνωστό άλλωστε τοις πάσι πως το «αυτή είναι η πρακτική της αστυνομίας και σ' όποιον αρέσει», καταπώς είχε δηλώσει ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ για τους άνδρες της ΔΙΑΣ που κακοποίησαν τον αιμόφυρτο κι εξουδετερωμένο ήδη Ζακ Κωστόπουλο συμβάλλοντας ίσως και στη μοιραία του κατάληξη, έχει παγκόσμια ισχύ, εξ ου και το ασεβές ακρωνύμιο ACAB.

 

Δεν θυμάμαι πάντως να αγανακτήσαμε τόσο πανεθνικώς το '99 όταν οι ΕΚΑΜίτες της γείτονος είχαν εκτελέσει – παρότι οι μαρτυρίες τον έφερναν έτοιμο να παραδοθεί - τον 25χρονο Φλαμούρ Πίσλι που είχε οδηγήσει από τη Θεσσαλονίκη στην Αλβανία ένα λεωφορείο γεμάτο ομήρους, αντίθετα πολλοί το «χαρήκαμε» κιόλας.

 

Για να μην πω τι θα συνέβαινε αν κάποιος βαριά οπλισμένος μουσουλμάνος μειονοτικός της Θράκης π.χ. έκανε αντίστοιχες «μαγκιές»! Εδώ φρικάρουμε όταν μαθητούδια κάνουν με τα χέρια τους το διεθνές κιόλας, πλέον, «σήμα του αετού».

 

Ο 35χρονος Κωνσταντίνος Κατσίφας δεν σήκωσε ποτέ καμία σημαία στο νεκροταφείο των πεσόντων του ελληνοϊταλικού πολέμου, που ήταν άλλωστε ήδη γεμάτο ελληνικές σημαίες λόγω και της επίσημης (με τη συμμετοχή των αλβανικών αρχών) εορταστικής εκδήλωσης όπου παρίστατο και η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά. Φωτο:EUROKINISSI

 

Τα δικαιώματα της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία είναι θεσμικά κατοχυρωμένα και σεβαστά όσο τουλάχιστον είναι και τα λοιπά ανθρώπινα δικαιώματα στη γειτονική χώρα.

Οι κατά καιρούς – καταδικαστέες, φυσικά -προκλήσεις Αλβανών εθνικιστών εναντίον της, φαντάζουν «πταίσματα» συγκριτικά με τα έργα και τις ημέρες της εγχώριας ακροδεξιάς (και της ΕΛΑΣ συχνά-πυκνά, βεβαίως) κατά μεταναστών και προσφύγων από όπου Γης.  Ειδικά όταν κατά καιρούς προβάλλονται κάποιες ακραίες αποσχιστικές φωνές μέσα στη μειονότητα με «έξωθεν», συνήθως, παροτρύνσεις καλοθελητών. 

Οι κατεδαφίσεις σπιτιών πέρσι στο παραλιακό μέτωπο της Χειμάρρας, που είχαν παρουσιαστεί σαν «πογκρόμ» κατά των Βορειοηπειρωτών, αφορούσαν και αλβανικής καταγωγής πολίτες, κατά κανόνα το ίδιο μη προνομιούχους με τους αντίστοιχους ελληνικής καταγωγής θιγόμενους.

Πολύ κοντύτερα στον ορισμό του πογκρόμ ήταν οι αδιάκριτες επιθέσεις σε Αλβανούς στην Ελλάδα το '04 αμέσως μετά την ήττα της Εθνικής Ελλάδας στα Τίρανα με ξυλοδαρμούς, μαχαιρώματα, μέχρι και δολοφονίες.


Το ίδιο το θύμα ήταν «βαμμένος» εθνικιστής, όπως αποκαλύπτουν και οι αναρτήσεις του στα σόσιαλ μίντια. Εκεί ανάμεσα στα άλλα αξίωνε μια ελληνική, «καθαρή» Βόρειο ήπειρο, αναφερόταν σε «Μογγόλους» εισβολείς, ήταν δε «συμπαθών» της τρομοκρατικής οργάνωσης ΜΑΒΗ που το '94 είχε εισβάλει κανονικά από ελληνικό έδαφος σε αλβανικό στρατόπεδο νεοσυλλέκτων στην Επισκοπή όπου σκότωσε ένα αξιωματικό κι έναν φαντάρο, τραυματίζοντας σοβαρά άλλους τρεις.

 

Η πιο σκληροπυρηνική δηλαδή εκδοχή του σμήναρχου Βρακά ο οποίος την ίδια χρονιά παραβίασε τον εναέριο χώρο της Αλβανίας με ψεκαστικό αεροπλάνο σκορπίζοντας προκηρύξεις που καλούσαν τη μειονότητα σε εξέγερση.

 

Κατά τα άλλα, οι Αλβανοί είναι που εποφθαλμιούν ελληνικά εδάφη επειδή θέτουν θέμα Τσαμουριάς (πέρα φυσικά από την αλυτρωτική προπαγάνδα των εκατέρωθεν εθνικιστών, το θέμα των Τσάμηδων και των περιουσιών τους ίσως πρέπει κάποτε να εξεταστεί ψυχραιμότερα εφόσον δεν ήταν, εννοείται, όλοι οι Τσάμηδες που εκτόπισε μαζικά το '44 ο ΕΔΕΣ από την Ήπειρο «συνεργάτες των Γερμανοϊταλών»).

 

Γενικώς ειπείν, έχει κι εδώ εφαρμογή το αξίωμα ότι θα ζούσαμε σε έναν πολύ καλύτερο κόσμο αν, αντί να έχουμε μάτια μόνο για την «καμπούρα» του διπλανού, κοιτάζαμε καταρχήν τη δικιά μας.

 

Το ίδιο το θύμα ήταν «βαμμένος» εθνικιστής, όπως αποκαλύπτουν και οι αναρτήσεις του στα σόσιαλ μίντια.

 

Το σίγουρο είναι πως οι καιροί είναι πονηροί. Η εγχώρια ακροδεξιά και το βαθύ κράτος που τη συντηρεί (στο οποίο περιλαμβάνονται και τα πολλά του «πλοκάμια» στον χώρο των ΜΜΕ), έχοντας προς ώρας φάει τα μούτρα τους στο «μακεδονικό» δεν αποκλείεται να ανακινήσουν «βορειοηπειρωτικό» ενόψει και των ελληνοαλβανικών συνομιλιών για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας στο Ιόνιο.

 


Άγνωστο ακόμα αν ο Κατσίφας ενήργησε αυτόβουλα ή τον πήραν στο λαιμό τους κάποιοι «εξυπνότεροι» που θέλανε να δημιουργήσουν διπλωματικό θέμα, ενδεχομένως και "casus belli" σαν τον ανοικονόμητο αρχηγέτη της Νέας Δεξιάς και τέως σύμβουλο του Σαμαρά που απαιτεί να βομβαρδίσουμε την Αλβανία(!) ή τον χερ Μιχαλολιάκο, που επίσης έσπευσε να «αλυχτήσει» μπας και ξεκολλήσει κάπως την πλάτη του από τον τοίχο όπου τον έχει καθηλώσει η εξέλιξη της δίκης της ΧΑ.

 

Το σίγουρο είναι πως οι καιροί είναι πονηροί. Η εγχώρια ακροδεξιά και το βαθύ κράτος που τη συντηρεί (στο οποίο περιλαμβάνονται και τα πολλά του «πλοκάμια» στον χώρο των ΜΜΕ), έχοντας προς ώρας φάει τα μούτρα τους στο «μακεδονικό» δεν αποκλείεται να ανακινήσουν «βορειοηπειρωτικό» ενόψει και των ελληνοαλβανικών συνομιλιών για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας στο Ιόνιο σε μια αλλοπρόσαλλη εποχή που η ακροδεξιά, εθνικιστική, ρατσιστική ρητορική γίνεται παγκόσμιο και ιδιαίτερα ανησυχητικό "trend", όπως δυστυχώς δείξανε κι οι πρόσφατες προεδρικές εκλογές στη Βραζιλία.


Οι σε γενικές γραμμές αρμονικές σχέσεις ελληνόφωνων και αλβανόφωνων στην περιοχή φαίνεται ευτυχώς να αποτελούν «ανάχωμα» στα σχέδια των δώθε και κείθε σοβινιστών.

 

Όμως οι συνεχείς, επίμονες προσπάθειες να δημιουργηθεί συγκρουσιακό κλίμα για «εθνικά», μειονοτικά, φυλετικά κ.λπ. ζητήματα – υπόψη πως του επεισοδίου στις Βουλιαράτες είχε προηγηθεί άσχετη, φαινομενικά, επίθεση ακροδεξιών στον γνωστό για τις προοδευτικές του αντιλήψεις καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Βασίλη Νιτσιάκο - προκειμένου να αποκτήσουν λόγο ύπαρξης, ισχύ, ψήφους κι εκδουλεύσεις, είναι σίγουρα λόγος ανησυχίας και συσπείρωσης.

 

Ακόμα περισσότερο, όταν είναι πια ολοφάνερο πως μια σεβαστή μερίδα των εγχώριων ΜΜΕ δεν ασκεί ούτε για τα προσχήματα μια στοιχειωδώς – με όλες της έστω τις ιδεοληψίες – αντικειμενική δημοσιογραφία, αλλά ωμή παραπληροφόρηση και κατευθυνόμενη, ασύδοτη προπαγάνδα.

 

Κάτι που φυσικά – και ευτυχώς, μολονότι στο απέναντι άκρο καραδοκεί ο ισοπεδωτικός λαϊκισμός τού «όλοι ίδιοι είναι» - γνωρίζουν καλά πια οι Έλληνες πολίτες εφόσον πρόσφατη έρευνα της Pew Research τους έφερνε ως τους πλέον επιφυλακτικούς παγκοσμίως απέναντι στα ΜΜΕ της χώρας τους (τα εμπιστεύονται πια μόλις ένα 18%).

 

 

Απόψεις
79 Σχόλια
123
Albert Pierrepoint 30.10.2018 | 16:25
Δεν θα ήθελα να σχολιάσω καθόλου το άρθρο και να πέσω όπως πολύς κόσμος στην παγίδα του να κρίνω τα πάντα πολιτικά.
Κρατούσε σημαία ήταν ακροδεξιός, έκανε το σταυρό του ήταν δεξιός, πάντρεψε το παιδί του με πολιτικό γάμο ήταν κεντρώος, είναι trans άρα είναι και αριστερός.
Ανούσιες και αναχρονιστικές ταμπέλες για το 2018 που δεν οδηγούν πουθενά.

Θα σχολιάσω όμως την προφανή και ειλικρινή έκπληξη του αρθρογράφου στη φράση:
"Γαλανόλευκες, ελληνικές επιγραφές και συνθήματα ακόμα συναντάς άλλωστε παντού στα μειονοτικά χωριά της Βορείου Ηπείρου/Νότιας Αλβανίας σε βαθμό που κι εμένα με είχε εντυπωσιάσει σε αρκετά παλιότερο κιόλας ταξίδι μου σε εκείνα τα μέρη".
Αυτό το "κι εμένα".
Εδώ έχουμε παραδοχή προκατάληψης αλλά και πλήρους άγνοιας για το τι γίνεται, όχι στα 10-20 χλμ από τα ελληνικά σύνορα (αυτό θα ήταν λίγο υπερβολικό να το ζητούμε εμείς οι ακρίτες από τα κέντρα εξουσίας) αλλά στα 10-20 χλμ απόσταση από τα καφενεία του κέντρου της Αθήνας, στην οποία από ότι φαίνεται οι ειδήσεις φτάνουν εντελώς "αφιλτράριστες" και αντικειμενικές.


kouasimodistros 30.10.2018 | 16:56
Σωστά, ποιος ενημερώνει επιτέλους αυτόν τον τόπο;
Και ποιους ενημερώνει, να προσθέσω. Μάλλον κάθε τόπος έχει τα ΜΜΕ που του αξίζουν.
avatar
Γράφων 30.10.2018 | 17:11
Το τι έχει πει το κάθε μεμονωμένο Μαζικό Μέσο Ενημέρωσης (έχω κι εγώ μεγαλώσει με Λιάνα Κανέλλη) για τον θάνατο του Κωστόπουλου ή τη δολοφονία του Κατσίφα αφήστε να το κρίνουμε όσοι ξέρουμε ανάγνωση. Για το ποια ΜΜΕ "πηδάνε" την ακροαματική διαδικασία και βαφτίζουν απροσδιόριστους μέχρι τούδε θανάτους ως δολοφονία άκριτα και δίχως στοιχεία. Για την ακρίβεια όταν υπάρχουν ΑΝΤΙΘΕΤΑ στοιχεία, όπως πχ οι γνωματεύσεις ΔΥΟ ιατροδικαστών.

Σε κάθε περίπτωση το άρθρο αγνοεί επιδεικτικότατα την απελευθέρωση τρεις φορές από τον ελληνικό στρατό της Βορείου Ηπείρου και την άρνηση της ένωσης από τις Μεγάλες Δυνάμεις παραβλέποντας το δίκαιο της δορυκτησίας.

Το άρθρο αγνοεί το τι τράβηξε η ελληνική μειονότητα επί Χότζα. Όπου Χότζα = ο ήρωας των μουλούδων. Να πούμε ότι ακόμα ΚΚΕ μ-λ και ΜΛ ΚΚΕ βλέπουν σαν ήρωες τον Χότζα και τον Μάο αντίστοιχα. Αυτή είναι η διαφορά τους για όσους αναρωτιούνται τόσα χρόνια. Ναι φίλε, του Εμβέρ Χότζα και του Μάο Τσε Τουνγκ. Καλά διάβασες.

Οι Τσάμηδες για τους οποίους υπάρχει η ακραιφνής από την ελληνική αριστερά ευαισθησία, σε αντίθεση με όοοολους τους άλλους (φερόμενους) συνεργάτες των Ναζί, πολλοί από τους οποίους εκτελέστηκαν συνοπτικά από το ΕΑΜ, όπως η ηθοποιός Ελένη Παπαδάκη, ήταν λιγότεροι από 20.000. Λιγότεροι από τα παιδιά του Παιδομαζώματος (25.000) λίγο μετά από τον Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδος που εστάλησαν που; Μαντέψτε! Στην Αλβανία και σε άλλες χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού. Χωρίς καμιά αποζημίωση. Αλλά άλλο αυτό...

Αν είναι να μιλάμε για το ποιόν των θυμάτων επιθέσεων να το κάνουμε για όλα τα θύματα. Ή ο σεβασμός στον νεκρό υπάρχει μόνο αν αυτός ήταν gay activist. Αν ήταν national activist ήταν τρελός, εθνίκι και πρεζάκι; Δικαιούται να βγαίνει ένας πρωθυπουργός να αναφέρεται σε έναν νεκρό από σφαίρες ειδικών δυνάμεων ως "τρελό" πριν γίνει τίποτα γνωστό για τις συνθήκες θανάτου του; Επιτρέπεται να σκοτώνουμε όποιον πχ έχει μολότοφ; Ή μαχαίρια; Και ντύνεται "προκλητικά"; Να τα συζητήσουμε αυτά παιδιά. Μην αφήνουμε πράγματα μες στο σκότος της αμαθείας.

Επίσης, εγώ συμφωνώ, πρέπει να συλληφθούν όλοι όσοι εδώ και 40 χρόνια πλακώνουν στο ξύλο αντιφρονούντες μέσα στα ελληνικά πανεπιστήμια. Εδώ κύριε Αντωνόπουλε έχετε δίκιο. Όλα κι όλα.

Τέλος, οι συμψηφισμοί με τους κάφρους που το 2004 πλάκωσαν αλλοδαπούς στο ξύλο που κολλάνε; Γενικά, το κλίμα συμψηφισμού που κολλάει;

ΥΓ Να αποκαλούμε "βαμμένο" εθνικιστή έναν άνθρωπο ο οποίος μεγάλωσε δίπλα στα επί μισόν αιώνα άταφα οστά των ανθρώπων που πολέμησαν τον πραγματικό φασισμό είναι τουλάχιστον ύβρης και αμετροέπεια.
avatar
Ramon Ramone 30.10.2018 | 22:15
Αν είναι να μιλάμε για το ποιόν των θυμάτων επιθέσεων να το κάνουμε για όλα τα θύματα. Ή ο σεβασμός στον νεκρό υπάρχει μόνο αν αυτός ήταν gay activist. Αν ήταν national activist ήταν τρελός, εθνίκι και πρεζάκι; Πηγή: www.lifo.gr

Επιτρέπεται να σκοτώνουμε όποιον πχ έχει μολότοφ; Ή μαχαίρια; Και ντύνεται "προκλητικά"; Να τα συζητήσουμε αυτά παιδιά. Μην αφήνουμε πράγματα μες στο σκότος της αμαθείας. Πηγή: www.lifo.gr

Γράφων, εκτίθεσαι. Κάνεις ένα πολύ βασικό και σχεδόν "ύποπτο" λάθος. Ο τύπος ήταν οπλισμένος. Με καλάσνικοφ. Θα μπορούσε να οδηγήσει σε χοντρό διπλωματικό επεισόδιο. Δεν υπάρχει τίποτε άλλο να συζητήσουμε. Δεν υπάρχει λόγος οποιασδήποτε περαιτέρω συζήτησης. Τέλος. Γιατί, ναι μεν να μιλάμε για όλα, αλλά να μην εξισώνουμε και τα πάντα ισοπεδώνοντας έννοιες και γεγονότα. Επίσης, για πρεζάκι δεν ξέρω, αλλά αν ήταν national activist εξυπακούεται ότι ήταν εθνικιστής και μάλιστα χωρίς εισαγωγικά. Επίσης είναι πολύ πιθανόν να μην ήταν και πολύ στα καλά του, ακριβώς για αυτόν τον λόγο. Σιγά την ύβρη και την αμετροέπεια δηλαδή...
avatar
Γράφων 31.10.2018 | 06:51
Εσύ εκτίθεσαι συντασσόμενος με τον Ράμα.

Δεν θα αφήσω ποτέ την ανοιχτομυαλιά τη δικιά μου να είναι άλλοθι στον εθνικισμό του άλλου.

Όχι αδερφέ ούτε για πλάκα.

Άρα όποιος κρατάει μολότοφ είναι τρελός που δεν πολυπειραζει να του φυτέψουμε δύο διαμπερή τραύματα από σφαίρες στο στήθος;

Όποιος τοξικομανής κρατάει μαχαίρι είναι τρελός και δεν πειράζει αν τον τσακίσουμε στα κλωτσομπουνιδια;

Εσύ κάνεις ύποπτα λάθη. Για την ακρίβεια όχι ύποπτα. Ένοχα.

Λες ο,τι λέγαν οι ΧΑίτες για τον Κωστόπουλο. Δεν πειράζει αφού ήταν αυτός που ήταν. Οι δημοκρατικές σου ευαισθησίες καλύπτουν μόνο όσους είναι περίπου ομοϊδεάτες σου.


Ξέρεις η έννοια της δημοκρατίας εμπεριέχει και την ισονομία. Δεν ισχύει μόνο για φίλους και γνωστούς.
avatar
Ramon Ramone 31.10.2018 | 13:49
Άρα όποιος κρατάει μολότοφ είναι τρελός που δεν πολυπειραζει να του φυτέψουμε δύο διαμπερή τραύματα από σφαίρες στο στήθος; Όποιος τοξικομανής κρατάει μαχαίρι είναι τρελός και δεν πειράζει αν τον τσακίσουμε στα κλωτσομπουνιδια; Πηγή: www.lifo.gr

Βγάζεις βιαστικά συμπεράσματα και εκτίθεσαι περισσότερο. Πότε είπα εγώ κάτι τέτοιο; Πότε είπα ότι δεν πειράζει; Μην διαστρεβλώνεις αυτά που λέω και μην βάζεις λόγια στο στόμα μου. Το να αναφέρεις κάτι προφανές δεν σημαίνει ότι συντάσσεσαι με σκοπιμότητες. Η ισονομία δεν είναι το ίδιο με την ισοπέδωση και την εξίσωση διαφορετικών πραγμάτων και εννοιών. Όποιος εξισώνει το καλάσνικοφ με την μολότωφ και το μαχαίρι ή ηλίθιος είναι, ή έχει δόλο. Αυτό δεν φανερώνει ανοιχτομυαλιά αλλά προκατάληψη. Εσύ για ηλίθιος δεν μου κάνεις. Για αυτό γράφω ότι η παράλειψη αυτή μοιάζει «ύποπτη». Για αυτό σου λέω «πρόσεχε τι γράφεις και πως το γράφεις». Γιατί όταν κάνεις τέτοιες παραλείψεις (που εμένα τουλάχιστον μου προκαλούν έκπληξη) και γράφεις για ύβρη και αμετροέπεια μοιάζει να συντάσσεσαι εσύ με τους εθνικιστές και τους χρυσαυγίτες που τον αποθεώνουν ως ήρωα. Και ήρωας δεν είναι. Εκεί που έχεις 100% δίκιο είναι στα δύο μέτρα και δύο σταθμά όσον αφορά την δυνατότητα σχολιασμού σε διαφορετικές περιπτώσεις. Αυτό ήταν λάθος. Χοντρό λάθος.
avatar
Γράφων 30.10.2018 | 17:40
Για όσους έχουν μεγαλώσει πίνοντας ποτάρες στο Βios και στο Guru να πούμε ότι είναι λίγο διαφορετικό να μεγαλώνεις δίπλα στα άταφα κόκκαλα 7.796 άταφων συμπατριωτών σου στα βουνά της Αλβανίας. Λίγο μετά την πτώση του καθεστώτος του Χότζα. Ενός καθεστώτος που αν έλεγες ότι είσαι Έλληνας εκτός των οριοθετημένων ως μειονοτικών περιοχών σε έτρωγε μαύρο φίδι. Όχι μεταφορικά. Κυριολεκτικά.

https://www.lifo.gr/now/politics/173386#1965679
https://www.lifo.gr/now/greece/179526/to-geetha-zita-ti-lipsi-dna-apo-syggeneis-pesonton-toy-ellino-italikoy-polemoy

7.796 από αυτούς που πολεμήσαν τον πραγματικό φασισμό. Όχι τον νομιζόμενο φασισμό. Τον πραγματικό. Μείναν άταφοι για 75 χρόνια. Δίπλα σε αυτά τα κόκκαλα μεγάλωσε ο νεκρός "εθνικιστής".
avatar
Ramon Ramone 30.10.2018 | 22:17
Για όσους έχουν μεγαλώσει πίνοντας ποτάρες στο Βios και στο Guru Πηγή: www.lifo.gr

Κι αυτό συμψηφισμός είναι. Εκτίθεσαι...
avatar
Γράφων 31.10.2018 | 06:59
Δεν είναι συμψηφισμός. Σύγκριση είναι.

Άμεση και σοβαρή. Δεν δικαιούνται οι αριστεροί που ζουν στην ασφάλεια του κέντρου της Αθήνας να κρινουν τον Κατσιφα. Που έζησε πραγματική δικτατορία. Που έζησε ως μειωνοτικος δίπλα σε άταφους Έλληνες.

Τον Κατσιφα θα μπορούσε να τον κρίνει η δικαιοσύνη της γείτονος αλλά μάντεψε... Δεν μπορεί γιατί είναι νεκρός!

Ξέρεις, πάνω στο αίμα του άλλου το παίζεις εξυπνάκιας. Δεν είναι σωστο αυτό. Είχε μάνα και συγγενείς. Δείξε λίγο σεβασμό αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα ότι μπορεί να δουν τα σχόλια σου.
avatar
atman 31.10.2018 | 14:11
Θα συμπληρωνα ισως ακριβεστερα για οσους εχουν μεγαλωσει Ψυχικο Αγ.Παρασκευη Χαλανδρι και εχουν εκπαιδευτει στους Γειτονες και τα Κολλέγια.

Απο ποτε το ταξικο μπουρζουαζικο προσημο του καθενα εγινε συμψηφισμος;
avatar
Ramon Ramone 31.10.2018 | 15:59
Δεν δικαιούνται οι αριστεροί που ζουν στην ασφάλεια του κέντρου της Αθήνας να κρινουν τον Κατσιφα. Που έζησε πραγματική δικτατορία. Που έζησε ως μειωνοτικος δίπλα σε άταφους Έλληνες. Πηγή: www.lifo.gr

Δεν είναι καθόλου σοβαρή σύγκριση. Και για να ακριβολογούμε, είναι μάλλον αφορισμός. Αυτά είναι γελοία και στερεοτυπικά επιχειρήματα που φανερώνουν εθνικιστικού και ταξικού τύπου προκατάληψη. Κάτι τέτοια "δεν δικαιούσθε δια να ομιλείτε" έλεγε και ο Κουτσόγιωργας. Από που κι ως που δεν δικαιούται ο οποιοσδήποτε να κρίνει τον Κατσιφά; Σιγά την προσωπικότητα δηλαδή. Σιγά τον ήρωα. Μάνα και συγγενείς έχουμε όλοι. Πάνω στο αίμα του άλλοι κάνουν εξυπνακισμούς με τις "ποτάρες στο Guru και στο Bios" αποπροσανατολίζοντας από τα ουσιώδη. Και άλλοι χρησιμοποιούν αυτούς τους αποπροσανατολισμούς προς όφελος των δικών τους πολιτικών επιδιώξεων. Θα του δείξω όσο σεβασμό του αξίζει λέγοντας πως ότι και να ήταν, είναι κρίμα που σκοτώθηκε και πως πρέπει να διαλευκανθούν οι συνθήκες υπό τις οποίες αυτό συνέβη. Τίποτε άλλο.
Δον Ιδιώτης 31.10.2018 | 17:14
@Γράφων
Τι σχέση έχουν τα κόκαλα όσων πολέμησαν τους Ιταλούς το 1940 με τον τύπο που πήρε το καλάσνικοφ κι αποφάσισε ότι πρέπει να προσαρτήσουμε τη Β. Ήπειρο;
Κι αν ξεκινούσε επεισόδιο ή ακόμα χειρότερα σύρραξη και σκοτώνονταν 5, 10, 20 άνθρωποι ακόμα, τι θα γινόταν. Αυτοί δεν θα είχαν μανούλες; Ρώτησε κανείς τους Έλληνες αν γουστάρουν πόλεμο με την Αλβανία; Είναι δυνατόν να δικαιολογούνται εξτρεμιστές στο όνομα του πατριωτισμού;
Λίγη σοβαρότητα επιτέλους.
avatar
Γράφων 31.10.2018 | 20:12
Το νεκροταφείο στις Βουλιαρατες τι νεκρούς εμπεριειχε; Τους επί 75 χρόνια αταφους πεσόντες του ελληνοϊταλικού πολέμου.

Τους συμπολεμιστές του άλλου βαμμενου εθνικιστή Οδυσσέα Αλεπουδελη.
avatar
Ramon Ramone 31.10.2018 | 21:53
@ Γράφων

Να' χαμε να λέγαμε. Δεν απαντάς. Η λογική σου είναι επικίνδυνη. Πολύ επικίνδυνη.
avatar
Γράφων 1.11.2018 | 06:57
Αγαπητέ Ραμόν,

Ούτε έχω καταλάβει σε τι αναζητάς απάντηση ούτε συντάσσομαι με το υφάκι σου.

Όχι οι μοσχαναθρεμμενες επαναστατικές υπάρξεις της Αθήνας αδυνατούν να κατανοήσουν τον Κατσίφα. Λίγο ενσυναίσθηση όμως δεν βλάπτει. Λίγο μέτρο.

Ούτε για εξεγέρσεις μίλησα ούτε για πολέμους. Για σεβασμό στον νεκρό μίλησα. Και για τα δύο μέτρα και σταθμά όλων των μοσχαναθρεμμενων επαναστατικών υπάρξεων. Για την αήθεια τη δικιά σου και του Ράμμα να τον πείτε τρελό.

Μέχρι εκεί μου επιτρέπει η ανατροφή μου την κουβεντα. Παραπάνω είναι εφηβικό "να τις μετρησουμε".

Τα σέβη μου.
avatar
Ramon Ramone 1.11.2018 | 12:35
Δεν έχω κανένα υφάκι και μην προσπαθείς να στρέψεις αλλού την συζήτηση. Δεν απαντάς σε αυτά που ρωτάει ο Δον Ιδιώτης απευθυνόμενος σε εσένα. Υπεκφεύγεις καταφεύγοντας σε φληναφήματα για τον Ελύτη και σε φαιδρότητες περί εφηβείας και τα ρέστα. Τα γελοία Κουτσογιώργεια επιχειρήματά σου τελειώνουν εκεί. Ο αυτοεξευτελισμός σου συνεχίζεται. Τον νεκρό δεν τον σέβονται εκείνοι που τον εκμεταλλεύονται για να πουλήσουν πατριωτισμό και εκδούλευση στην ακροδεξιά. Εκείνοι είναι που κρατούν (όπως πάντοτε) δύο μέτρα και δύο σταθμά, ζητώντας να δείξουμε κατανόηση σε έναν εξτρεμιστή με καλάσνικοφ που επειδή είναι από την δική μας την μεριά δικαιολογείται και δεν πειράζει που είναι national activist. Αυτό είναι αληθινή, γνήσια, πραγματική αήθεια. Και μεγαλύτερη αήθεια από την εκμετάλλευση του νεκρού - στην οποία συμμετέχεις κι εσύ - δεν υπάρχει. Εκεί τελειώνει η κουβέντα φίλε μου.
Διογένης Κυνικός 30.10.2018 | 17:54
Καλή η ανάλυση, ψύχραιμη και μετριοπαθής.Αλλά παραγνωρίζονται πολλές παράμετροι στην περιοχή των Βαλκανίων, όπου τα προβλήματα δεν είναι πάντα τόσο μονοσήμαντα, ούτε όλα μπορούν να εξηγηθούν λόγω της ύπαρξης μερικών παραφρόνων εθνικιστών.
Ο εκλιπών ήταν λοιπόν ένας ''κακός'' εθνικιστής. Ας το δεχθούμε καταρχήν. Τι ήταν αυτό που έκανε έναν σκληροπυρηνικό εθνικιστή να πάρει ένα όπλο και να ζωστεί μερικά φυσεκλίκια και να αντιπαρατεθεί ΜΟΝΟΣ με την αλβανική αστυνομία; Τι προηγήθηκε; ήταν ένας απλός παράφρων; ένας σαλεμένος; Τι ακριβώς;;;
Πόσοι γνωρίζουμε ότι πριν 10 ημέρες ήταν στην Αλβανία ο κ. Τσαβούσογλου; μήπως η ένταση και η παρουσίαση ενός νεκρού ως ''εξτρεμιστή Έλληνα'' διευκολύνει τους πολιτικούς σχεδιασμούς του Αλβανού πρωθυπουργού, που λειτουργεί υπό την επιρροή της Άγκυρας;;;
Και γιατί νιώθω ότι τελικά όλοι οι εθνικισμοί είναι δικαίωμα των πάντων, ενώ η αγάπη προς καθετί ελληνικό είναι κατακριτέος εθνικισμός που πρέπει να τσακιστεί;
Takis Papas 31.10.2018 | 03:31
Αυτή η χρυσαυγίτικη χαζομάρα/επιχείρημα : ο,τιδήποτε ελληνικό σας πειράζει ενώ...
είναι καιρός να πάψει. Συζητάμε τα πάντα κι ακούμε επιχειρήματα. Αυτό που "νιωθεις" να το κοιτάξεις. Αναιρεί ο,τιδήποτε άλλο σοβαρό μπορείς να συνεισφέρεις σε μια συζήτηση. Σε αδικεί.
Διογένης Κυνικός 31.10.2018 | 15:22
Σε αδικεί το να θεωρείς ''χρυσαυγίτη'' καθέναν που αγαπά την πατρίδα και τη θρησκεία του.
ms12 30.10.2018 | 17:58
Στο άρθρο δεν έχει γίνει καμμία αναφορά στις επίσημες δηλώσεις του Έντι Ραμα, που δεν αρμόζουν σε πρόεδρο χώρας. Δεν έχει γίνει αναφορά σε πανό που ανέβηκε σε ποδοσφαιρικό αγώνα ομάδας που σχετίζεται με στενό συγγενικο πρόσωπο του Ραμα. Δεν έχει γίνει αναφορά στα όσα δηλώνει η οικογένεια του Κοτσιφα σχετικα με τροπο εισβολής της αλβανικής αστυνομίας στο σπίτι της οικογένειας και στην μέχρι στιγμής άρνηση για ανεξάρτητη ιατροδικαστική έρευνα (για την ακρίβεια μάλλον δεν έχουν πάρει ακόμη το σώμα του νεκρού τους).
Μάλλον κατα τον συντάκτη του άρθρου, πρέπει ως νέα Opus Dei να αυτομαστιγωνομαστε, για το υπέρτατο αμάρτημα της εθνικοτητας μας, όπως αυτή αναγράφεται στο διαβατήριο.
Physio 31.10.2018 | 09:55
Αστεία πράγματα αυτά που λεσ. Γιατι η αστυνομία μπήκε έτσι στο σπίτι του . Πραγματικά το σκέφτηκες αυτό πριν το πεισ.ο άνθρωπος αυτός είχε πάρανομα ένα καλάσνικοφ μηπωσ οι αστυνομικοί πρέπει να ρωτήσουν για άδεια να μπουν μέσα. Στο ποδόσφαιρο μην περιμένεις να βρεις τρομερά μυαλά. Άμα δεις κάθε εβδομάδα ανεβάζουν τέτοια πανιά με εβριστικα συνθήματα σ αγώνες ποδοσφαίρου στην ελλαδα. Μάλιστα ο πρόεδρος της ομάδας ζήτησε συγγνώμη.Ο πρωθυπουργός της Αλβανίας δεν μιλησε πολύ σωστά για πολιτικό κατά την γνώμη μου αλλά μην περιμένεις πολλά εδώ είναι Βαλκάνια. Κάποιοσ Έλληνας πολιτικός μάλιστα είπε να ρίξουμε βομβεσ στην Αλβανία . Φαντάσου τι γελοίο.
avatar
Ανώνυμος/η 30.10.2018 | 18:53
"Δεν θυμάμαι πάντως να αγανακτήσαμε τόσο πανεθνικώς το '99 όταν οι ΕΚΑΜίτες της γείτονος είχαν εκτελέσει – παρότι οι μαρτυρίες τον έφερναν έτοιμο να παραδοθεί - τον 25χρονο Φλαμούρ Πίσλι "
Οι ανίκανοι Αλβανοί εκαμίτες, είχαν εντολή να σκοτώσουν, γι`αυτό και έριξαν στο ψαχνό τον άτυχο Έλληνα όμηρο που ξεμύτησε πρώτος από το λεωφορείο πριν τον Πίσλι.
"Φορούσε στολή παραλλαγής, ήταν οπλισμένος με «πειραγμένο» καλάσνικοφ, αντάλλαξε πυροβολισμούς με τα αλβανικά ΕΚΑΜ."
Στην Αλβανία ήταν απλώς Κυριακή.

``Ενδεχομένως να συνέβη πράγματι έτσι, γνωστό άλλωστε τοις πάσι πως το «αυτή είναι η πρακτική της αστυνομίας και σ' όποιον αρέσει``
Ναι, όμως εκεί μιλάμε για ακινητοποίηση και χειροπέδηση, όχι για χαριστική βολή. Τον Μαζιώτη πχ του απάντησαν με πυρa: πιο συγκεκριμένα με 1 σφαίρα στο βραχίονα, αφότου εκείνος είχε πυροβολήσει κατά αστυνομικών αλλά και αδιακρίτως τραυματίζοντας ανθρώπους, σε τρεις διαφορετικές τοποθεσίες κατά την καταδίωξη.
Να μη μιλήσουμε για τα παιδιά της ΔΙΑΣ που είχαν εντολή να παρακολουθούν με τα παπάκια οπλισμένους ανατολικοευρωπαίους μαφιόζους που φύγαν `έτσι΄, ή  για τα πρόσφατα τραγελαφικά στο γραφείο Γαβρόγλου που πήγαν τον αστεράτο αστυνομικό κλωτσοπατινάδα. Η ΕΛΑΣ είναι φιμωμένη και έχει πλέον το σύμπλεγμα του αναποτελεσματικού loser.
``Για να μην πω τι θα συνέβαινε αν κάποιος βαριά οπλισμένος μουσουλμάνος μειονοτικός της Θράκης π.χ. έκανε αντίστοιχες «μαγκιές»!
Οκ, καταρχήν ο μειονοτικός έχει θρησκευτική ταυτότητα, όχι εθνική. Dεν είναι το ίδιο. Οπότε, ας αφήσουμε στην άκρη το τυράκι του ``εθνικιστή μειονοτικού`` (και ποιου μειονοτικού συγκεκριμένα? του τουρκόφωνου πρώην οθωμανού πολίτη? του Κιρκάσιου? του Πομάκου ή του Ρομά?).

"Εδώ φρικάρουμε όταν μαθητούδια κάνουν με τα χέρια τους το διεθνές κιόλας, πλέον, «σήμα του αετού»."
Με αυτή τη λογική, τα μαθητούδια μπορούν να κάνουν με τα χέρια τους τον -όχι και τόσο διαφορετικό ως προς την ιδεολογική φόρτιση- διεθνή `αρχαιοελληνικό` χαιρετισμό και να μην τρέξει κάστανο?
Έγινε και διεθνής η ανάποδη διπλή μούντζα, τι άλλο θα ακούσουμε...
"Οι κατά καιρούς – καταδικαστέες, φυσικά -προκλήσεις Αλβανών εθνικιστών εναντίον της, φαντάζουν «πταίσματα» συγκριτικά με τα έργα και τις ημέρες της εγχώριας ακροδεξιάς (και της ΕΛΑΣ συχνά-πυκνά, βεβαίως) κατά μεταναστών και προσφύγων"
Όπως? Υπάρχει κάποια έστω αντιστοιχία? Ή το λες με «προκάτ» βεβαιότητα?
``Κατά τα άλλα, οι Αλβανοί είναι που εποφθαλμιούν ελληνικά εδάφη επειδή θέτουν θέμα Τσαμουριάς``
Ότι έγινε έγινε. Δεν τους απαγόρευσε κανείς να έρθουν και να εργαστούν στην Ελλάδα και να κάνουν περιουσία, οπότε το τσάμικο δεν είναι καν θέμα.
Οι Αλβανοί δεν έχουν καν αεροπορία, οπότε δεν είναι σε θέση να διεκδικήσουν τίποτε από μόνοι τους (βέβαια αυτό δεν τους εμποδίζει από το να βάζουν τρικλοποδιές με τις πλάτες της Τουρκίας σε θέματα όπως της ΑΟΖ).
Όμως πρέπει να μας προβληματίζει ιδιαίτερα το γεγονός πως έχουμε να κάνουμε με έναν πρωθυπουργό με μυαλό 16χρονου εθνικιστή, ο οποίος εκπροσωπεί ένα λαό που δεν δείχνει να έχει ίχνος αυτοκριτικής στον επίσημο, έντυπο αλλά και στον ανεπίσημο λόγο των σόσιαλ μίντια. Μάλλον, οι γείτονες είναι αυτοί που πρέπει να κάνουν βαθιά ενδοσκόπηση για τον δικό του εθνικολαϊκσιμό, αντί να επιδίδονται δημοσίως σε ανάποδες μούντζες με τα χέρια σαν τα νήπια, ντροπιάζοντας τους εαυτούς τους σε κάθε περίσταση.
Citellus citellus 30.10.2018 | 19:24
"Η εγχώρια ακροδεξιά και το βαθύ κράτος που τη συντηρεί (στο οποίο περιλαμβάνονται και τα πολλά του «πλοκάμια» στον χώρο των ΜΜΕ), έχοντας προς ώρας φάει τα μούτρα τους στο «μακεδονικό»"

Η μονη ακροδεξιά που έχει φάει τα μούτρα της με το μακεδονικό είναι ο Καμμένος. Διότι η ΧΑ και ο Βελόπουλος πήραν τονοτικές ενέσεις με τις αλχημείες Ζάεφ-Τσίπρα και αυτό αντικατοπρίζεται και στα ποσοστά τους.

avatar
Ramon Ramone 30.10.2018 | 19:44
Σιγά την έκπληξη. Θυμάμαι το 2004, το βράδυ που η εθνική Ελλάδος κατέκτησε το Euro, όλη την Ομόνοια, τίγκα γεμάτη, να φωνάζει υστερικά "δεν θα γίνεις Έλληνας ποτέ, Αλβανέ, Αλβανέ". Θυμάμαι να ακούω το σύνθημα βλέποντας το ρεπορτάζ με τους πανηγυρισμούς. Θυμάμαι να αναρωτιέμαι αφελώς "μα καλά, είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσοι κομπλεξικοί;" Θυμάμαι το πανοραμικό πλάνο από ψηλά να περνάει μπροστά από μία παρέα χαρούμενων αφρικανών με τις γνωστές πολύχρωμες κελεμπίες (μάλλον Νιγηριανοί ήταν) οι οποίοι χόρευαν και γελούσαν, συμμετέχοντας στο πανηγύρι. Θυμάμαι την ώρα ακριβώς που το πλάνο εστιάζει σε αυτούς να δέχονται απρόκλητη επίθεση από το πλήθος με βροχή από κλωτσιές και γροθιές. Θυμάμαι και την κάμερα να φεύγει αμέσως και ταχύτατα από αυτό το σημείο και να εστιάζει αλλού, σαν να μην τρέχει τίποτα. Αν θυμάμαι δε καλά, το ρεπορτάζ ολοκληρώθηκε γρήγορα γιατί τελικά έπεφτε τρελό ξύλο παντού στην Ομόνοια σε όποιον δεν έμοιαζε "Έλληνας". Θυμάμαι ότι το θέμα σχεδόν αποσιωποιήθηκε. Μη γίνουμε και ρόμπα...
avatar
Ανώνυμος/η 30.10.2018 | 22:07
Το γελοίο της υπόθεσης είναι το ΓΙΑΤΙ να θέλει κανείς να γίνει έλληνας.. 10 χρόνια κρίσης κι ακόμα έχει καμμένους, που θα φώναζαν μια χαρά το ίδιο σύνθημα.
avatar
zero-gravity 30.10.2018 | 20:20
'Οαση το συγκεκριμένο άρθρο. Το να παρακολουθείς ειδήσεις κάτι τέτοιες στιγμές είναι σχεδόν απελπισία.
Ευχαριστώ για τη νηφαλιότητα και τη σφαιρική τοποθέτηση.
123