O κρατούμενος Κουφοντίνας κρίθηκε για τις πράξεις του και καταδικάστηκε. Αμετάκλητα, ποινικά και ηθικά. Η χορηγούμενη άδεια δεν ισοδυναμεί με συλλογική συγχώρεση, δεν αμφισβητεί ούτε αναιρεί την καταδίκη του.
Απόψεις

Ο Κουφοντίνας στο Κολωνάκι

Θέλουμε θεσμοθετημένα κριτήρια ή αρκεί το θυμικό μας και ο θόρυβος των ΜΜΕ;

Οι ολιγοήμερες άδειες του Δ. Κουφοντίνα προκαλούν αντιδράσεις και δημόσια συζήτηση. Είναι έγκλειστος από το 2002, καταδικασμένος σε 11 φορές ισόβια για εγκλήματα με μεγάλη ποινική, ηθική και πολιτική απαξία. Οι αντιδράσεις μάς θυμίζουν ότι οι πολιτικές δολοφονίες, όπως κάθε βαρύ έγκλημα, προξενούν οδύνη και οργή. Οι συγγενείς των θυμάτων βίωσαν βίαιη και ανεπίστρεπτη απώλεια από τις πράξεις αυτόκλητων σωτήρων σε καιρό δημοκρατίας.


Ας προσπαθήσουμε να αποπροσωποποιήσουμε, όμως, τη συζήτηση: στο θέμα των αδειών ο Κουφοντίνας δεν στέκεται απέναντι στους συγγενείς των θυμάτων. Στο κάτω-κάτω, οι οικείοι ενός θύματος μπορεί να μη θέλουν να πάρει ποτέ άδεια ο δολοφόνος. Να μην αποφυλακιστεί, να μη δει το φως του ήλιου, να μη δει τα παιδιά του, να μην πάρει ανάσα. Στον χώρο των ανθρώπινων παθών και της οδύνης η εκδίκηση κατέχει εξέχουσα θέση. Κατανοητή και σεβαστή, λοιπόν, η ανθρώπινη αντίδραση των συγγενών. Όταν, όμως, διατυπώνεται ταυτόχρονα ως πολιτική θέση, κρίνεται ανάλογα.


Απέναντί του, λοιπόν, ο βαρυποινίτης Κουφοντίνας έχει την πολιτεία. Από αυτήν ζητάει άδεια. Εκείνος που με πράξεις τρομοκρατικής βίας επέδειξε βαθιά περιφρόνηση στη δημοκρατία. Και είναι αυτή μια νίκη του κράτους δικαίου.

 

Ζητάει τις από τον νόμο προβλεπόμενες άδειες εκείνος που στην απολογία του έλεγε: «Αρνούμαι τις κατηγορίες, αρνούμαι το κατηγορητήριο, αρνούμαι να συνεργήσω στο να δικαστεί μια επαναστατική οργάνωση ως εγκληματική (...). Θεωρώ ότι το δικαστήριό σας δεν θέλει ούτε μπορεί να δικάσει τη 17Ν γι' αυτό που πραγματικά ήταν».

 

Κάθε αίτησή του επιβεβαιώνει την ευρύχωρη δύναμη της ταλαιπωρημένης, συκοφαντημένης δημοκρατίας. Επιβεβαιώνει συνάμα την ήττα των δικών του μεθόδων.

 

Οι άδειες των κρατουμένων προβλέπονται από τον νόμο. Όποια πολιτική δύναμη θεωρεί ότι πρέπει να αλλάξει ο νόμος, ας τον αλλάξει, εάν έλθει στην εξουσία. Είναι όμως ανεπίτρεπτη η πρόκληση ηθικού πανικού για πολιτικούς σκοπούς.


Γιατί είναι καλό να παίρνει ένας βαρυποινίτης άδεια; Γιατί οι δεσμοί εκτός φυλακής βρίσκονται στην καρδιά του σωφρονισμού, συμβάλλοντας στην ειδική πρόληψη και επανένταξη. Ομαλή επάνοδος σημαίνει οικογενειακούς δεσμούς, υποστηρικτικό περιβάλλον, επαγγελματική επανένταξη.

 

Κάποιοι από άγνοια ή σκόπιμα μιλούν για αποφυλάκιση. Προσοχή. Ο κρατούμενος δεν παύει να εκτίει την ποινή του. Βγαίνει με τον όρο ότι θα επιστρέψει στη φυλακή. Δεν μιλάμε για διακοπή εκτέλεσης της ποινής, υφ' όρων απόλυση, αναστολή ή κάτι παρόμοιο.

 

Η άδεια δεν συνδέεται με τη βαρύτητα του αδικήματος, δεν συνιστά αθώωση ή καταδίκη. Ο σωφρονισμός αφορά ανεξαιρέτως όλα τα αδικήματα.

 

Υπήρχαν παλιότερα εξαιρέσεις; Ναι, αποκλείονταν όσοι κρατούνταν σε φυλακές ασφαλείας τύπου Γ. Όταν καταργήθηκαν οι φυλακές αυτές, καταργήθηκαν και οι εξαιρέσεις.

 

Υπάρχουν, φυσικά, προϋποθέσεις: πρέπει να έχει εκτίσει το 1/5 της ποινής ή 8 έτη σε περίπτωση ισοβίων, να μην εκκρεμεί ποινική διαδικασία για κακούργημα, να μην εκτιμάται κίνδυνος νέων εγκλημάτων, φυγής ή κακής χρήσης της αδείας. Αυτά εξετάζει το αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο με προεδρεύοντα εισαγγελέα. Δεν εξετάζει αν ο κρατούμενος μετάνιωσε, αν έχει αλλάξει βιοθεωρία, αν βλέπει τον κόσμο διαφορετικά, αν αυτομαστιγώνεται στο κελί του. Αυτά πρέπει να εξετάζονται αν ο κρατούμενος ζητήσει αναστολή.


Διαβάζουμε: «Δεν έχει επιδείξει ο Κουφοντίνας την παραμικρή μεταμέλεια». Μπορεί να είναι έτσι. Κάποιοι είδαν αλαζονεία και πρόκληση στη «βόλτα στο Κολωνάκι». Μπορεί να έχουν δίκιο. Ο καθένας ας το κρίνει. Όμως αυτό δεν συνδέεται με τη χορήγηση άδειας.

 

Ο Συνήγορος του Πολίτη το 2008 χαρακτήρισε παράνομη τόσο ενδεχόμενη ερώτηση προς τον αιτούντα άδεια για το αδίκημά του όσο και την απαίτηση για δήλωση μετάνοιας. Και πάντως, εν προκειμένω, αν η «ένοπλη επαναστατική δράση» κατέληξε «προκλητική βόλτα», δεν το λέει κανείς εύκολα απειλή για την ασφάλεια.

 

Αν το 2032 ο αδειούχος κρατούμενος Ρουπακιάς κυκλοφορήσει στη Νίκαια πολλοί θα αγανακτήσουν. Όμως σε μια ανοιχτή κοινωνία μαθαίνουμε να ζούμε και με τη δυσφορία μας. Εκεί δοκιμαζόμαστε.


Ας πούμε, λοιπόν, ανοιχτά τι θέλουμε. Θα έπρεπε ο κρατούμενος να ερωτηθεί αν μετάνιωσε; Ειδικά αυτός; Όχι ο έμπορος ναρκωτικών, ο καταδικασμένος για σεξουαλικά εγκλήματα, ο νονός της νύχτας; Κι ακόμα, η δήλωση μετάνοιας τι σημασία θα είχε; Μήπως θέλουμε κάποιες κατηγορίες κρατουμένων να αποκλειστούν συνολικά από τις άδειες, χωρίς εξατομικευμένη κρίση; Ή μήπως θέλουμε συνολική περιστολή, ακόμα και κατάργηση των αδειών; Εν τέλει, θέλουμε θεσμοθετημένα κριτήρια ή αρκεί το θυμικό μας και ο θόρυβος των ΜΜΕ;


Οι άδειες ισχύουν από το 1989 με αποτελέσματα αναμφίβολα θετικά. Όλοι σχεδόν βγαίνουν και επιστρέφουν κανονικά, έχουν κίνητρο καλής διαγωγής στη φυλακή, έχουν κίνητρο να αποφεύγουν παράνομες πράξεις εκτός φυλακής. Μόνο ένα 2% δεν επιστρέφει ή διαπράττει άλλο αδίκημα. Και το αρμόδιο συμβούλιο έχει τη δυνατότητα να αρνηθεί αιτιολογημένα τη χορήγηση άδειας. Το συμβούλιο, όχι η κυβέρνηση ή ο υπουργός.


Δεν είναι, φυσικά, παράλογη η δυσφορία ή η απέχθεια μπροστά σε έναν κρατούμενο, οι πράξεις του οποίου γεννούν φορτίσεις και αποτροπιασμό. Πάντα έτσι συνέβαινε και θα συμβαίνει. Αν το 2032 ο αδειούχος κρατούμενος Ρουπακιάς κυκλοφορήσει στη Νίκαια πολλοί θα αγανακτήσουν. Όμως σε μια ανοιχτή κοινωνία μαθαίνουμε να ζούμε και με τη δυσφορία μας. Εκεί δοκιμαζόμαστε. Η δημοκρατία δείχνει τα δόντια της αλλά και την ευρυχωρία της απέναντι στους εχθρούς της, είτε στη Νίκαια είτε στο Κολωνάκι.

 

Εν προκειμένω, ο κρατούμενος Κουφοντίνας κρίθηκε για τις πράξεις του και καταδικάστηκε. Αμετάκλητα, ποινικά και ηθικά. Η χορηγούμενη άδεια δεν ισοδυναμεί με συλλογική συγχώρεση, δεν αμφισβητεί ούτε αναιρεί την καταδίκη του.


Οι άδειες των κρατουμένων προβλέπονται από τον νόμο. Όποια πολιτική δύναμη θεωρεί ότι πρέπει να αλλάξει ο νόμος, ας τον αλλάξει, εάν έλθει στην εξουσία. Είναι όμως ανεπίτρεπτη η πρόκληση ηθικού πανικού για πολιτικούς σκοπούς.

 

Είναι κακόβουλη η απαξίωση συλλήβδην των αδειών, θεσμού με ανυπολόγιστη συμβολή στην ομαλή λειτουργία των φυλακών και στην επανένταξη των κρατουμένων. Όσοι το κάνουν, ευθέως υπονομεύουν τη δημόσια ασφάλεια κι ας ορκίζονται στο όνομά της.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

 

Απόψεις
26 Σχόλια
12
Double Helix 10.1.2019 | 12:31
Πολύ απλοϊκή προσέγγιση θα έλεγα. Ο Κουφοντίνας είναι αμετανόητος δολοφόνος, που δεν παύει να δικαιολογεί οποιαδήποτε πράξη του πράγμα που δημιουργεί εύλογα την αντίληψη ότι αν μπορούσε ίσως και να την επαναλάμβανε. Για ποιό λόγο να απολαμβάνει άδειες σε τακτά χρονικά διαστήματα δεδομένου ότι δεν έχει δείξει μεταμέλεια ή διάθεση σοφρωνισμού;
διχασμένοςκορμός 10.1.2019 | 14:50
Διότι ο νόμος δεν προϋποθέτει για την χορήγηση άδειας κάποιου είδους μεταμέλεια ή διάθεση σωφρονισμού που να καλύπτει τον Double Helix, ή τον διχασμένοκορμό, ή τον όποιον τυχαίο αποφασίζει πως αυτός θα είναι ο κριτής της νομιμότητας και της δικαιοσύνης.
Το εξήγησε και το ανέλυσε αυτό, μεταξύ άλλων, ο πρώην Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, πρώην Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας, πρώην Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, πρωτεργάτης στη σύσταση του Δικτύου Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας, πρώην πρόεδρος του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας, πρώην μέλος ΔΣ της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη.
Άν οι δικές σου εμπειρίες σου επιτρέπουν μια πιο σύνθετη προσέγγιση, είμαι όλος μάτια.
Αλιόσα 10.1.2019 | 20:09
Με το συμπαθιο και με όλον τον σεβασμό, κάποιες ιδιότητες που παραθέσατε δεν συντείνουν αντανακλαστικά σε "σύνθετη" προσέγγιση, αλλά μάλλον σε χρωματισμένη. Θέλω να πω, άνθρωποι προερχόμενοι από τέτοιους χώρους φαντάζομαι πως είναι οι ίδιοι που θα πρώτοι έβαζαν το "θυμικό" πάνω από τον νόμο της καλής μας και ανεκτικής δημοκρατίας, για να πιέσουν καταστάσεις πχ για την διάρκεια της δίκης της ΧΑ. Λέω εγώ τωρα.
Chorizo 10.1.2019 | 23:57
Εντάξει, το καταλάβαμε ότι η άδεια είναι νόμιμη. Η κουβέντα γίνεται γύρω από τα αν είναι η σωστή επιλογή, όχι τόσο για την ηθική πρόκληση αλλά κυρίως για το αν αποτελεί απειλή για την ασφάλεια. Ο αρθρογράφος δείχνει να μην το νομίζει και καλεί τον κόσμο να μάθει να ζει με τη δυσφορία του ("ξυδάκι" ευγενικά). Εγώ πάλι δεν είμαι τόσο σίγουρος. Ίσως φταίει το ότι ζω στα Εξάρχεια, όμως το ότι βολτάρει ένα από τα ινδάλματα του ένοπλου αγώνα παρέα με εκπροσώπους της νέας γενιάς του "χώρου", το βρίσκω ιδιαιτέρως ανησυχητικό. Ξέρω... ξυδάκι, όμως ούτε το άρθρο ούτε εσείς δεν είπατε κάτι για την ουσία του ζητήματος.
διχασμένοςκορμός 11.1.2019 | 02:02
Αλιόσα, χωρίς κανένα συμπάθειο ή αχρείαστο πληθυντικό, αλλά οπωσδήποτε με σεβασμό:
Προφανώς δικαιούται ο καθένας να μην γνωρίζει ποιός είναι ο Παπαιωάννου. Άν έχεις κάτι συγκεκριμένο και Επί του Θέματος, να του προσάψεις, νομίζω μπορείς να το κάνεις, αντί να καταφεύγεις σε φανταστικές, χρωματισμένες προσεγγίσεις.
Αλιόσα 11.1.2019 | 10:38
@διχασμένεκορμέ

Κάποιος που θεωρεί πως ένα πειθαρχικό συμβούλιο οφείλει να αφήνεται ελεύθερο από κάθε συλλογικό ή ατομικό θυμικό προκειμένου να κρίνει την άδεια του κάθε Κουφοντίνα, δεν μπορεί ταυτόχρονα να έχει στήσει έναν ολόκληρο μηχανισμό στον οποίο πρόσκεινται οργανώσεις που απαιτούν από ένα δικαστήριο να αλλάζει αίθουσες ή να απαλλάξει από άλλα καθήκοντα εμπλεκόμενους δικαστές, προκειμένου να καταδικαστεί ένα χρόνο γρηγορότερα κάποιος απλώς και μόνον επειδή ανήκει στους «άλλους».
Υ.Γ.:
Με μία σύντομη έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο, τα στοιχεία είναι κάπως αντικρουόμενα. Από την μία, ο συγγραφέας του άρθρου λέει πως η δίκη εξελίσσεται ομαλά: https://gr.euronews.com/2018/09/18/dikh-xrysis-ayghs-apofasi-to-2019
(αν και αυτό από μόνο του, δεν αποτελεί μία ψύχραιμη τοποθέτηση. Μία δίκη, εξελίσσεται ως ορίζει το σύστημα της δικαιοσύνης. Κάθε κρίση πέραν τούτου, αποτελεί παρέμβαση ολόιδια με εκείνη που κρίνει αδιανόητη την βόλτα του Κουφοντίνα)

-από την άλλη, το «παρατηρητήριο», στο οποίο (αν δεν απατώμαι) συμμετέχει ενεργότατα
http://goldendawnwatch.org/?page_id=233

ξεκάθαρα, έχει διασυνδέσεις με οργανώσεις και συγκεκριμένες εκδηλώσεις και παρεμβάσεις όπου σε καμία περίπτωση δεν τις λες «κατά φαντασία χρωματισμένες», ή υπεράνω της θυμικής αντιμετώπισης.
avatar
Μαύρος Γάτος 11.1.2019 | 16:39
Διχασμένε,
δεν πρέπει να ξεχνάς ότι υπάρχουν μερικά άτομα που είναι εντελώς θωρακισμένα και απρόσβλητα από τον ιό της νομικής σκέψης και της κριτικής σκέψης.

Στην καλύτερη περίπτωση άγονται και φέρονται από το συναίσθημα.
Στην χειρότερη...
avatar
Μαύρος Γάτος 11.1.2019 | 16:43
Προς Chorizo :
Κάνει βόλτα στο Κολωνάκι σε ενοχλεί, κάνει βόλτα στη γειτονιά σου στα Εξάρχεια σε ενοχλεί...

Πρότεινέ του κάποια πλατεία που θα ελαχιστοποιούσε την όχληση που σου προκαλεί...
Αν πάει πλατεία Ροδόπολης ή Διονύσου, καλά είναι;
avatar
ΑΚ-εξωτερικού 12.1.2019 | 07:11
στον περίβολο των φυλακών Κορυδαλλού θα ήταν καλά και στον περίβολο φυλακών τύπου Γ' στο Δομοκό ακόμα καλύτερα
avatar
σκύλος 10.1.2019 | 13:32
Γιατί είναι καλό να παίρνει ένας βαρυποινίτης άδεια; Γιατί οι δεσμοί εκτός φυλακής βρίσκονται στην καρδιά του σωφρονισμού, συμβάλλοντας στην ειδική πρόληψη και επανένταξη. Ομαλή επάνοδος σημαίνει οικογενειακούς δεσμούς, υποστηρικτικό περιβάλλον, επαγγελματική επανένταξη. Πηγή: www.lifo.gr

Παρέα με τον manager του ρουβίκωνα βολτάριζε, τι λέτε;

Το κείμενο μπάζει από 40 σημεία με βασικότερο το ότι ασχολούμαστε ακόμα με τον αμετανόητο δολοφόνο.

Δεν με πειράζει το ''δολοφόνος''.

Η έλλειψη μετάνοιας με γυρνάει το μυαλό και ειδικά όταν έχει γιο στην ηλικία του Αξαρλιάν...

υγ Αξαρλιάν: Παραπλευρη απώλεια, γιατί βιάζονταν να πάει διακοπές στη Γαύδο (δήλωση Τζωρτζάτου)!
avatar
johnjohnson 10.1.2019 | 13:57
Υπάρχει σαφής διαφορά ανάμεσα σε κάποιον, ο οποίος μπορεί να αφαιρέσει μια ανθρώπινη ζωή σε μια στιγμή πάθους, κατά τη διάρκεια μιας ληστείας ίσως και σε κάποιον ο οποίος -στο όνομα μιας οποιασδήποτε ιδεολογίας που αυτός θεωρεί σωστή- να εκτελεί 11 ανθρώπους. Η άδεια στους φυλακισμένους παίζει τον ρόλο της προσαρμογής εκτός φυλακής μόνο για αυτούς οι οποίοι κάποια στιγμή θα αποφυλακιστούν. Δηλαδή η ποινή κράτησης μετριέται σε 2 το πολύ δεκαετίες.
Προφανώς δεν έχουν κανένα αντίκτυπο σε κάποιον ο οποίος θα αφήσει και πρέπει να αφήσει την τελεταία του πνοή στην φυλακή. Το αν έχει μετανοήσει ή όχι μικρή σημασία έχει.
avatar
AthanBXL 10.1.2019 | 14:00
Μεταξύ άδειας για περίπατο στο κέντρο της Αθήνας και άδειας να δει τους οικείους του στο σπίτι του, υπάρχει τεράστια διαφορά...
και τα δυο θεωρούνται άδειες... Ε;
avatar
stelios6dia 10.1.2019 | 14:20
Πολύ καλό άρθρο! Καιρό είχα να διαβάσω κάτι τόσο ψύχραιμο στη LIFO, πέραν των άρθρων του κ. Αντωνόπουλου.
Ashton Heston III 10.1.2019 | 15:47
Συμφωνώ απολύτως όσον αφορά το παρόν άρθρο. Άλλωστε το Νέο Πασόκ (Σύριζα) έχει και αυτό τους εκσυγχρονιστές γιάπηδές του (όπως και το παλιό Πασόκ) που χρειάζονται και αυτοί νηφάλιους και ψύχραιμους αρθρογράφους να τους διαβεβαιώσουν πως η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα, και πως δεν εκδικείται, να τους πουν για την πολιτική που είναι η τέχνη του εφικτού και άλλα τέτοια ωραία. Μειδιώμεν καθ´ οδόν προς τη Σοσιαλδημοκρατία (με τον Πολάκη και τον Μπαλαούρα συνοδοιπόρους, και με σολομό, φιλέτο σχάρας και πέρκα φιλέτο φούρνου αλά σπετσιώτα συνοδευόμενα με ρύζι και ψητά λαχανικά, γαριδομακαρονάδα και χταπόδι με κοφτό μακαρονάκι στο τίμιο δισάκι μας).
avatar
optillusion 10.1.2019 | 14:50
"Απέναντί του, λοιπόν, ο βαρυποινίτης Κουφοντίνας έχει την πολιτεία. Από αυτήν ζητάει άδεια. Εκείνος που με πράξεις τρομοκρατικής βίας επέδειξε βαθιά περιφρόνηση στη δημοκρατία. Και είναι αυτή μια νίκη του κράτους δικαίου."

Αυτό είναι πάρα πολύ σωστό και σημαντικό. Είναι ένα είδος πολιτισμένης εκδίκησης. Οι πράξεις αυτού του ανθρώπου όμως, δεν αλλάζουν ούτε με παράνομη στέρηση εξόδου, ούτε με (ψευδο)μετάνοιες. Το ό,τι χρησιμοποιούν δημοσίως το γεγονός κάποιοι πολιτικοί, ακόμα κι αν ορισμένους τους έχει πληγώσει προσωπικά στο παρελθόν ο Κουφοντίνας, είναι λαϊκισμός και δείχνει το ποιόν τους.
avatar
atman 10.1.2019 | 17:47
Τα πραγματικα θυματα εχουν ονομα επωνυμο και φυσικα προσβαλεται η μνημη τους οταν 11 ισοβια ειναι 22 χρονια και καποιες αδειες θριαμβολογωντας και ποδοπατωντας την μνημη των αθωων θυματων του.

https://www.pronews.gr/opinion-makers/740255_pros-ektora-koyfontina-eida-ton-hmati-me-hymena-ta-myala-sto-patoma-itan

Υποψη οτι οταν η 17Ν σκοτωσε τον τελευταιο χουντικο της ο Κουφοντινας πηγαινε σχολειο, μονο σε παρακρατικης υφης επιθεσεις εχει συμετασχει ο σταλινας.
avatar
emg 10.1.2019 | 18:58
Ένα είναι σίγουρο , ότι ο Κωστής Παπαϊωάννου που γράφει το άρθρο δεν είναι Δεξιός. Τώρα το ποσό βαθιά αριστερός είναι δεν με ενδιαφέρει.. Αυτο που θέλω να καταφέρει είναι να είναι λογικός.
Υποστηρίζει ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος που βαπτίστηκε πολιτικός κρατούμενος καλώς και παίρνει άδειες και κυκλοφορεί όπου γουστάρει .. ακόμα και στο κολωνακι όπου έδρασε ως πληρωμένος δολοφόνος. Η 17Ν πρέπει να μάθει ο κόσμος ότι δεν είναι ακριβός ότι υποστηρίζει αλλά και να ήταν , δεν παύει να είναι ΤΡΟΜΟκρατικη οργάνωση και τα δολοφονικά της μέλη δεν μπορούν να βγαίνουν έξω και να σουλατσάρουν κουβεντιάζοντας με νέους επίδοξους τρομοκρατες δίνοντας πιθανόν ιδέες και συμβουλές σε αυτους.. Έλεος πια , αυτά είναι στοιχειώδη πράγματα που θα έπρεπε να αποφευχθούν.. Τέτοιες επαφές είναι απολύτως επικίνδυνες και εύκολα θα μπορούσαν να φέρουν νέες τρομοκρατικές πράξεις.. Άσε που θα μπορούσε ως αμετανόητος να πάρει ένα όπλο και να σκοτώσει όποιον αυτός θέλει είτε γιατί πληρώθηκε είτε γιατί θέλει να υποστηρίξει την «ιδεολογία» του. Δεν θα ήταν καθόλου δύσκολο για αυτόν. Τι κάνει νιαου νιαου στα κεραμίδια ..; Το ότι το χαίρονται όλο αυτό οι Κυβερνουντες δεν είναι λαϊκισμός ;; Και ειναι λαϊκισμός το ότι φωνάζουν οι Νεοδημοκράτες που είναι μέχρι και συγγενείς θυμάτων;; Μόνο στην Ελλάδα του σήμερα μπορουν και γίνονται τέτοια πράγματα ..

Ντροπή και αίσχος !

ΥΓ: Και το μονάχα 3% των κρατουμένων με άδεια που λέει ο αρθογράφος οτι παρεκτρέπεται αν είναι να δολοφονήσει , βιάσει , κλέψει και βασανίσει συγνώμη αλλά δεν είναι καθόλου αμελητέο ...

Αν ήταν ο ιδιος ή κάποιος δικός του ανθρωπος θύμα βέβαια όλα θα άλλαζαν και θα εξοργιζόταν με αυτά που ο ιδιος γράφει..
avatar
Μαύρος Γάτος 11.1.2019 | 16:52
Πέρα από το γεγονός ότι διαφωνώ εντελώς με το σχόλιό σου, κάνεις και ένα κατάφωρο λάθος:

δεν είναι 3%, είναι 2% .
Στη βιασύνη σου δυσφημίσεις ένα πολύ χρήσιμο σωφρονιστικό μέτρο, αύξησες το ποσοστό όσων δεν επιστρέφουν από τις άδειες κατά 50%!

Και πάλι μικρό θα ήταν!
Δεν θα με εξέπληττε δε αν κάπου τόσοι είναι και οι κρατούμενοι που αποδρούν... (σήμερα απέδρασαν 6)
avatar
emg 11.1.2019 | 23:44
Εισαι διάνοια μαύρε γατε !
avatar
emg 12.1.2019 | 11:37
Το συγκλονιστικό 1% διαφοράς που εντοπισες ( αν ισχύουν βέβαια τα ποσοστά που γράφει ο Παπαϊωάννου ) είναι άξιο συγχαρητηρίων..! Τώρα μήπως θες να μας πεις με τι ακριβώς διαφωνείς επι της ουσίας ;; Γιατί υπάρχεις εδώ βασικά πέραν της υπόδειξης των τυπογραφικών λαθών ;;
avatar
Μαύρος Γάτος 12.1.2019 | 17:23
Ο λόγος που ασχολήθηκα με αυτή την -ελάχιστη όντως- διαφορά ήταν για να τονίσω πόσο μικρό, σχεδόν αμελητέο ήταν το ποσοστό του 2%.

Μόνο σε πολύ μικρά μεγέθη, η ελάχιστη αυξομοίωσή τους συνιστά σημαντική μεταβολή. Σε μεγάλα, άξια λόγου μεγέθη, για να είναι αξιόλογη η μεταβολή, θα πρέπει αν είναι πραγματικά σημαντική.
Τόσο απλά...
avatar
Μαύρος Γάτος 12.1.2019 | 17:25
Κατά τα άλλα, όσον αφορά τη διαφωνία μου, την συνοψίζει με τον βέλτιστο τρόπο στο άρθρο του, οπότε δεν βλέπω γιατί να χάνω αρκετό χρόνο για να παράξω κατώτερο αποτέλεσμα...
avatar
GreyAgainstWolf 10.1.2019 | 23:36
Δεν αδειοδοτεί ο νόμος τον κ. Κουφοντίνα αλλά το πειθαρχικό συμβούλιο. Θα περίμενε κάποιος οτι θα απέρριπτε το αίτημα ενός αμετανόητου εγκληματία που έχει καταδικαστεί σε 11 φορές ισόβια ως επικίνδυνο για τη διάπραξη νέων αδικημάτων κατά την άδεια του.
avatar
Μαύρος Γάτος 11.1.2019 | 16:35
Εξαιρετικό!
Δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να προσθέσει κανείς έστω και μια λέξη!
12