Είναι πολλοί οι άνθρωποι που δεν μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς τον τακτικό ψυχαγωγικό αντιπερισπασμό της «νέας ταινίας του Γούντι Άλεν» και ουδόλως τους απασχολεί το ότι η τελευταία «καίρια» ταινία του ήταν το Απιστίες και Αμαρτίες πριν από 30 χρόνια, ενώ στο μεταξύ έχει γυρίσει άλλες 30(!), οι περισσότερες εκ των οποίων κάκιστες.
Απόψεις

Η μακρόσυρτη και πληκτική σταύρωση του Γούντι Άλεν

Αρνούνται, λέει, οι εκδότες στις ΗΠΑ ακόμα και να ακουμπήσουν το βιβλίο απομνημονευμάτων του 83χρονου σκηνοθέτη από τη στιγμή που το όνομά του έχει καταστεί επίσημα «τοξικό» και εγγυάται μόνο αγωγές, απειλές και διαφυγόντα κέρδη.

Μόλις ανακοινώθηκε ότι η τελευταία ταινία του Γούντι Άλεν θα βρει τελικά διανομή στην Ευρώπη, καταρχάς στην Ιταλία και στη συνέχεια σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ως γνωστόν, η ταινία με τίτλο Μια βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη έχει μπλοκαριστεί στις ΗΠΑ από την Amazon μετά την κατάρρευση της συμφωνίας για την παραγωγή τεσσάρων ταινιών που είχε κάνει ο σκηνοθέτης με τον υπερθυρεοειδικό κολοσσό του Τζεφ Μπέζος.


Η Amazon κιότεψε όταν τα απόνερα του #MeToo έφτασαν (προβλέψιμα) και στην πόρτα του 83χρονου δημιουργού, με αποκορύφωμα την ανάδυση, για πολλοστή φορά, της καταγγελίας από την Ντίλαν Φάροου ότι την είχε κακοποιήσει σεξουαλικά στη σοφίτα μια μέρα πριν από 25 χρόνια, όταν εκείνη ήταν 7 χρονών. Με τη σειρά του, ο Γούντι Άλεν έχει κάνει αγωγή στην εταιρεία, αιτούμενος αποζημίωση ύψους 68 εκατομμυρίων δολαρίων.


Να, όμως, που έρχεται για να διασώσει εν μέρει την ταινία η Ευρώπη, η γηραιά κυρία με τα ελευθεριακά αντανακλαστικά που, παρά τις δικές της σκοτούρες, πάντα εμφανίζεται πρόθυμη να προσφέρει άσυλο στα αμαρτωλά αποπαίδια της Αμερικής, καθώς παραδοσιακά εχθρεύεται τον πουριτανισμό και την υποκρισία του Νέου Κόσμου (έχει, άλλωστε, τις δικές της υποκρισίες και ψευδαισθήσεις περασμένων μεγαλείων να προστατεύσει).

 

Άλλο να σε ενοχλεί η ιδέα (και η εικόνα) ενός 55χρονου (τότε) που λιγουρεύεται τη 19χρονη θετή κόρη της συντρόφου του και άλλο να είσαι πρόθυμος να πιστέψεις ψεύδη και ανακρίβειες.


Στην Ευρώπη ίσως καταφέρει να βρει και κάποιον εκδοτικό οίκο να βγάλει το βιβλίο απομνημονευμάτων που έχει γράψει και, σύμφωνα με φρέσκο δημοσίευμα των «New York Times», δεν βρίσκει εκδότη στις ΗΠΑ που να τολμά να το πλησιάσει, από τη στιγμή που το όνομα του συγγραφέα είναι «τοξικό» πλέον και εγγυάται μόνο αγωγές, απειλές και διαφυγόντα κέρδη.

 

Η Σουν-Γι ΔΕΝ ήταν δική του θετή κόρη, ούτε ζούσαν στο ίδιο σπίτι, ούτε ήταν ανήλικη όταν ξεκίνησε η σχέση τους, ούτε ήταν ένα αθώο και αφελές άτομο περιορισμένης αντίληψης (έχει πτυχίο από το Columbia και μιλάει άπταιστα καμιά δεκαριά γλώσσες).


Έχει αποκτήσει, λοιπόν, και επίσημα το στάτους του παρία ο Γούντι Άλεν στη χώρα του, παρ' ότι παραμένει απείρως δημοφιλής παγκοσμίως. Δύο περιπτώσεις μπορώ να θυμηθώ να δέχομαι στο χρονολόγιό μου στο fb πρωτοφανές κύμα αντιδράσεων από «φίλους» αλλά και από φίλους για κάποια ανάρτηση: τη μία επειδή είχα εκφραστεί «απρεπώς» και «ασεβώς» για τους Iron Maiden και την άλλη για τον Γούντι Άλεν. Μιλάμε για τοτέμ, όχι αστεία. Είναι πολλοί οι άνθρωποι που δεν μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς τον τακτικό ψυχαγωγικό αντιπερισπασμό της «νέας ταινίας του Γούντι Άλεν» και ουδόλως τους απασχολεί το ότι η τελευταία «καίρια» ταινία του ήταν το Απιστίες και Αμαρτίες πριν από 30 χρόνια, ενώ στο μεταξύ έχει γυρίσει άλλες 30(!), οι περισσότερες εκ των οποίων κάκιστες.


Δεν είναι όμως αυτός ο λόγος που του έχει επιβληθεί αυτό το πολιτιστικό εμπάργκο στη χώρα του. Ο λόγος είναι μια καταγγελία που δεν μπορεί να αποδειχτεί και προέρχεται από μάλλον μη αξιόπιστο πρόσωπο, αλλά και μια επίμονη «δυσοσμία» που σέρνει ακόμα η καθ' όλα νόμιμη και μακροχρόνια σχέση του με τη Σουν-Γι – σχέση η οποία, ομολογώ, τον έκανε να φαίνεται και στα δικά μου μάτια αντιπαθής και γλοιώδης, σε συνδυασμό με μια χρόνια δυσανεξία στο εναλλακτικό ανδρικό πρότυπο του «νευρωτικού γυαλάκια διανοουμένου» που καλύπτει πονηρά τον σεξισμό και τα απειλητικά ένστικτά του με μια επιμελώς υπολογισμένη συστολή.


Οφείλουμε όμως να είμαστε αντικειμενικοί και δίκαιοι. Το τονίζω διότι την είχα πατήσει κι εγώ. Άλλο να σε ενοχλεί η ιδέα (και η εικόνα) ενός 55χρονου (τότε) που λιγουρεύεται τη 19χρονη θετή κόρη της συντρόφου του και άλλο να είσαι πρόθυμος να πιστέψεις ψεύδη και ανακρίβειες. Η Σουν-Γι ΔΕΝ ήταν δική του θετή κόρη, ούτε ζούσαν στο ίδιο σπίτι, ούτε ήταν ανήλικη όταν ξεκίνησε η σχέση τους, ούτε ήταν ένα αθώο και αφελές άτομο περιορισμένης αντίληψης (έχει πτυχίο από το Columbia και μιλάει άπταιστα καμιά δεκαριά γλώσσες).

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Απόψεις
9 Σχόλια
avatar
Γράφων 11.5.2019 | 15:12
Αμαρτία ομολογουμένη ουκ έστι αμαρτία.

Απλά σαν υποσημείωση. Η πολιτική ορθότητα, όπως οτιδήποτε μετατρέπεται σε άκριτη θρησκεία, παράγει θύματα.
avatar
Μαριάννα Θ. 11.5.2019 | 17:30
Άντε πάλι με το «η SoonYi” δεν ήταν θετή κόρη του.
Ήταν όμως αδερφή των τριών παιδιών που έχει με τη Mia Farrow.

Έκανε σχέση με την αδερφή των παιδιών του!
Εντάξει τώρα;
avatar
Προσωρινώς ο Ποκοπίκος 11.5.2019 | 21:54


Ειστε υπερ του κοινωνικου στιγματισμου ως πρακτικη; της συνειδητης εμποδισης βιοπορισμου για λογους Ηθικης; της ενεργους λογοκρισιας για λογους Ηθικης; Ιδιως οταν δεν εχει αποδειχθει ποινικο εγκλημα;

Προσωπικα δεν μου φαινεται και φυσιολογικο αυτο που εκανανε (συνειδητα και αυτοβουλως ΚΑΙ οι δυο) αλλα δεν θα τον σταυρωσω/στιγματισμο σαν χμμ...ηθικοζηλωτης.

Η αιμομιξια είναι παρανομη όχι επειδη είναι ανηθικη αλλα επειδη παραγει σε μεγαλη συχνοτητα μη υγιης απογονους (για να το πω ευγενικα), αυτο το λεω γιατί μεσω λαμιας εκει ακριβως γινεται η εκκληση στο συναισθημα και κατ'επεκταση στον κοινωνικο στιγματισμο.

Ποιοι ειναι χειροτεροι συναθρωποι; δυο ανθρωποι αυνειδητα και αυτεξουσια παντρευτηκαν χωρις να διαπραξουν κατι το αξιοποινο ή ορδες ηθικοπλαστων που για λογους προσωπικης Ηθικης προκαλουν κοινωνικο στιγματιμο, συνειδητη λογοκρισια;

Εαν τους θεωρητε ανηθικους μην τους κανετε παρεα αλλα δεν εχετε κανενα δικαιωμα να τους στιγματιζετε.

Στην Δυση η ενοχη πρεπει να αποδειχθει όχι η αθωωτητα, ο Νομος οριζει το αξιοποινο και όχι η Ηθικη (η οποια ειναι και υποκειμενικη και οχι καθολικη αξια) για την ακριβεια απο την Αναγεννηση και τον Διαφωτισμο γινεται σοβαρη προσπαθεια ωστε η δικη μας Ηθικη να μην οριζει τις ζωες των αλλων...απο αυτη την προσπαθεια αποηθικοποιησης της κοινωνιας εχουν προκυψει τα Ανθρωπινα δικαιωματα και επεκτινονται σε....."ανηθικους" συμπολιτες και συμπολιτισες μας που δεν αποκαλουντουσαν παντα ως Λοατ, σεξουαλικα ελευθερες γυναικες, τοξικομανεις κτλ.

Το προβλημα δεν είναι ο σκηνοθετης αλλα η λογικη " η δικη μου Ηθικη θα κηδεμονευσει τις ζωες τριτων που δεν την συμμεριζονται", μια λογικη που πολεμανε οι Λοατ και οι φεμινιστριες δεκαετιες τωρα.

Ειναι θεμα Αρχης όχι μικροκλιμακας.

Ο Ηθικος ανθρωπος ειναι επικινδυνος ανθρωπος διοτι οντας ο ιδιος ατελης απαιτει η υπολοιπη ανθρωποτητα να κατακτησει την Θεωση που αυθαιρετα εχει επινοησει και εχει αποτυχει να φτασει.
Ενταξει τωρα;

Υ.Γ. Η Σουν Γι εκανε σχεση με τον πατερα των αδερφων της....το ποιος είναι ο ηθικος και ο ανηθικος είναι πολυ ευκολα μεταβλητο...τοσο απλο οσο μια επανασυνταξη μιας μοναχα προτασης. Ή δυο ανθρωποι διχως νομικη ή βιολογικη συγγενεια εκανανε μη αξιοποινη ερωτικη σχεση και δεν μας αφορα.
avatar
Ανώνυμος/η 12.5.2019 | 01:48
Συμφωνώ μαζί σας.
avatar
Μαριάννα Θ. 12.5.2019 | 02:09
Έχεις δίκιο, είμαι υπερβολική.. 9_9 Τι κι αν ήξερε τη Soon Yi από παιδάκι ως κόρη της συντρόφου του, με την οποία έχει και τρία παιδιά μαζί(1 βιολογικό, 2 υιοθετημένα), και προφανώς μιλάμε για «grooming» που έκανε ο σαραντάρης (στα ελληνικά ο όρος είναι «αποπλάνηση» αλλά δε νομίζω ότι δίνει στον ακροατή την αίσθηση ότι είναι μια διαδικασία που παίρνει χρόνο, και στην οποία το παραπλανημένο μέλος ΔΕ φέρει ευθύνη όπως εσύ αφήνεις να εννοηθεί), και έφερε σε σύγχιση τα αφέρφια της ....οι ανάγκες του για σεξ ήταν πολύ μεγαλύτερες!!! Δηλ θα πρέπει ο κάθε άντρας που πηγαίνει με την κόρη της συντρόφου του (αν ήταν γυναίκα που πήγαινε με το γιο του συντρόφου του άραγε θα έδειχναν το ίδιο ενδιαφέρον να την υπερασπιστούν οι απανταχού μισογύνηδες;), να μας ζητάει και την άδεια;! Πού φτάσαμε,ε;

Για την ιστορία, μην ξεχνάμε και τις 3 γυναίκες γυναίκες που τον έχουν κατηγορήσει για βιασμό (η κόρη του) και για ανάρμοστη συμπεριφορά όταν ήταν ανήλικες (Mariel Hemingway, Christina Engelhardt).

Αλλά, ναι, κρίμα να τον στιγματίσουμε... Εξάλλου όλοι ξέρουμε ότι η ισοτιμία για να πιστέψουμε γυναίκες που κατηγορούν άντρες είναι >10 για 1 άντρα. Μέχρι να βγουν μερικές γυναίκες ακόμη, ας βγάλουμε το σκασμό.
avatar
Γράφων 12.5.2019 | 18:59
Αγαπητή Μαριάννα Θ.,

Δεν ηξεύρω αν συνειδητά μπερδευεις τον νόμο με την ηθική.

Αν δεν το καταλαβαίνεις ας το κάνουμε νιανιά.

Η ηθική είναι κατι υποκειμενικό. Αλλιως αντιμετωπιζεις εσυ τα πραγματα ηθικα, αλλιως ο Άνθιμος. Ό νομος, καίτοι είναι η θεσμοθετημένη κοινωνική ηθική, είναι κάτι αντικειμενικό. Ειναι κοινος για ολους. Υπαρχει στο ΦΕΚ και οχι στο μυαλο ενος εκαστου.

Απλό;

Ο Ξύλινος Άλεν δεν έχει κάνει κάτι παράνομο με τα μέχρι τούδε στοιχεία.
avatar
mspamas 12.5.2019 | 02:11
Δεν είναι κόρη ούτε της Mia Farrow, υιοθετημένη είναι, οπότε δεν είναι βιολογική αδερφή των παιδιών του.

Με τη μια Farrow έχουν δε κοινό μόνο ένα παιδί, για το οποίο η Mia λέει ότι μπορεί να είναι και του Σινάτρα.


avatar
Προσωρινώς ο Ποκοπίκος 12.5.2019 | 17:38
Εχω μιλησει εδω στην λαιφο νηφαλεια, σεβασμια, υποτιμιτικα, εριστικα, ειρωνικα κτλ αλλα ποτε δεν εχει πει ή αφησει να εννοηθει καποιου είδους "εισαι γυναικα, βγαλε το σκασμο" και με θυμωνει παρα πολυ αυτου του ειδους αδικη αντιμετωπιση η οποια ξερω τη ρητορικο σκοπο υπηρετει, απευθηνεται στο χορο.

Υποθετεις πολλα πραγματα και λειτουργεις με λογικα αλματα.

1. Παραθετεις καταγγελειες και τις αντιμετωπιζεις ως αποδεδειγμενα εγκληματα (αθωος/α μεχρι να ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ το αντιθετο σου θυμιζει τιποτα;)
2. Υποθετεις οτι η Σουν Γι ηταν/ειναι και θα ειναι ενα αβουλο κακομοιρικο πλασματακι ερμαιο του ανδρος και όχι πλεον μια αυτεξουσια γυναικα ικανη να περνει και να συντηρει δικες τις αποφασεις.
3. Υποθετεις οτι εαν οι ρολοι ηταν αντιθετοι οι "μισογυνιδες" (αλλη μια αφοριστικη γενικευση) δεν θα την υπερασπιζοντουσαν...μα είναι αποδεδειγμανο ότι οταν η παιδαιρεστια γινεται απο γυναικα περναει ως "ελα μωρε".

Εχεις παραβιασει πολλες σημαντικες κοινωνικες αρχες πανω στις οποιες βασιζεται η Προοδος, εχεις κανει πολλα λογικα αλματα και πολλες αφοριστικες γενικευσεις. Ο λογος είναι οτι λειτουργεις καθαρα συναισθηματικα (φαινεται απο τον λογο σου) και όχι λογικα. Αν σκεφτεις οτι αντιμετωπιζεις μια γυναικα ισαξια ενως αβουλου βοδιου είναι τραγελαφικο να διαμαρτυρεσε για "μισογυνιδες".

Δυο ενηλικοι αυτεξουσιοι ανθρωποι συναψανε νομιμη ερωτικη σχεση....και καποιοι επιμενουν σε κοινωνικες πυρες....

Το γεγονος οτι χρησιμοποιησες την buzz λεξη "μισογυνιδες" (χωρις καποια στοιχειοθετηση) μου λεει ότι ασπαζεσαι τον φεμινισμο των σοσιαλ μιντια...στο παθος σου να να δακτυλοδειξεις τον εκμεταλευτη αρρεν αντιμετωπιζεις την γυναικα ως αβουλο βοδι. Εχεις προδωσει το αρχικο αιτημα του φεμινισμου "μην ανακατευεστε στις προσωπικες μας επιλογες ακομα και αν τις θεωρητε ΑΝΗΘΙΚΕΣ", εχεις αποτυχει να αποδειξεις ενοχη σε αποπλανηση ανηλικου, εχεις αποτυχει να αποδειξεις την εγκυροτητα των κατηγοριων, εχεις επιδειξει εμμονη μονο με το ενα φυλο της σχεσης, εχεις εμμεσως υποτιμησει το γυναικείο φυλο της σχεσης.

Που να μαθεις οτι και εγω το θεωρω ανηθικο ολο αυτο, η διαφορα μας είναι ότι μεχρι να αποδειχθει απο δικαστηριο κατι το αξιοποινο δεν προκυται να ψαξω για πισσα και πουπουλα, αλλα ακομα και να αποδειχθει κατι το αξιοποινο θα απαιτησω να ακολουθηθει η νομιμη διαδικασια και ποινες.

Μια γυναικα (η Σουν Γι) εκανε μια επιλογη που κριθηκε ως ανηθικη και αντιμετωπιζεται ως ενα αβουλο οικοσιτο ζωο... αλλα επειδη δεν μπορειτε να το πειτε ευθεως την εξαιρητε απο την συναρτηση ως "θυμα" ακομα και όταν η ιδια δεν θεωρει τον ευατο της ετσι, εσεις ξερετε καλυτερα τα ερωτικα/συντροφικα συναισθηματα των αλλων απο ότι οι ιδιοι...το επιπεδο της αλλαζονιας είναι εξωφρενικο και συναμα τοσο ομοιο τοσων αλλων.

Οπως είπα και στο αρχικο σχολιο
Ειναι θεμα Αρχης όχι μικροκλιμακας. Πηγή: www.lifo.gr

Φοβου τους ηθικους και δικαιοσυνη φεροντας.

Οσον αφορα αυτο:Αλλά, ναι, κρίμα να τον στιγματίσουμε... Εξάλλου όλοι ξέρουμε ότι η ισοτιμία για να πιστέψουμε γυναίκες που κατηγορούν άντρες είναι >10 για 1 άντρα. Μέχρι να βγουν μερικές γυναίκες ακόμη, ας βγάλουμε το σκασμό. Πηγή: www.lifo.gr,
1. Κανενας δεν σου ειπε να "βγαλεις τον σκασμο", δεν είσαι καποιου είδους θυμα απλα σε καθε λογο υπαρχει και ενας αντιλογος.
2.Την αναλογια θα ηθελα να δω αντικειμενικα στοιχεια που να την υποστηριζουν, 9 χρονια δουλευα και ως στατιστικολογος, φερε...
3. Μια κατηγορια απο τον οποιοδηποτε προς οποιοδηποτε οφειλουμε να την κραταμε σε κατασταση αμφιβολιας μεχρι να ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ, ιστορικα εχει αποδειχθει ότι η εξ αρχης δυσπιστια ή πιστη οδηγει σε λαθη, τραγικα λαθη( περιμενω σχετικη δικογραφια)

Παρουσιαζεσαι ως πεφωτισμενο αγανακτησμενο θυμα εξ αρχης...εαν δεν εγραφες το "ενταξει τωρα;" δεν θα εμπλεκομουνα σε συζητηση. Κανενας δεν σου είπε να "βγαλεις σκαμο" κανενας δεν σε θυματοποιησε, εσυ τα υποθετεις αυτα και μαλιστα με μονο κριτιριο τα γεννητικα οργανα.

Ανακεφαλαιωνοντας: σου εδειξα οτι υποτιμησες την γυναικα στην σχεση, δαιμονοποιησες τον αντρα, προσπαθεις να στιγματισεις κοινωνικα εναν ανθρωπο που δεν εχει αποδειχθει ότι εχει διαπραξει κατι το αξιοποινο και στο τελος παιζεις το χαρτι "εμεις τα θυματα εσεις οι θυτες" λες και οι ανθρωπινες κοινωνιες είναι Παοκ/Αρης.

Εαν κανενας τολμαγε να σου πει "βγαλε το σκαμο" οχι μονο η LIFO θα σε υπερασπιζοτανε αλλα και ολοι εμεις. Μεχρι στιγμης ρητορικα η συζητηση είναι προβλεπομενη ξεκινα δυναμικα με κυριαρχικο "ενταξει τωρα", συνεχιζει στο μεσο με "ειμαι θυμα" σε παρακαλω να μην είναι και ο επιλογος τοσο προβλεπομενος οσο damage control. Δεν είσαι ο πρωτος ανθρωπος που θεωρει αυτόν ηθικο και θυμα ταυτοχρονα, αυτος ο συνδοιασμος είναι τοσο παλιος οσο και η ανθρωποτητα.

Υ.Γ. Βλαχακι δεν ξερεις ποσο σε εκτιμαω, διαφωνω αλλα εκτιμω.

It's all in your head ... 11.5.2019 | 22:22
Σε παρακαλώ πες μου ποια ημερομηνία έγραψες στο χρονολόγιό σου για του Iron Maiden. Σαν μεγάλος φαν, διασκεδάζω αφάνταστα με αυτούς που δεν μπορούν να διανοηθούν αρνητική κριτική σε κάτι καταξιωμένο.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια