«Είμαι εθισμένος στα ναρκωτικά, δεν τα πίνω τα πουλάω σε μικρά παιδιά» (από τραγούδι του Sin Boy)
Απόψεις

Γιατί δικαιολογούμε τον κάθε 25χρονο Sin Boy λες κι είναι απλώς ανώριμος 12χρονος (ενώ τσακίζουμε τους άλλους;)

Η απαίσια ασυλία που απολαμβάνουν οι (τ)ράπερς

Τους ακούνε σχεδόν όλα τα παιδάκια και κάποιοι νέοι (και κάποιοι ελάχιστοι μεγάλοι, συχνότατα επειδή θέλουν να δείξουν -στον εαυτό τους περισσότερο- ότι πιάνουν τον παλμό του σήμερα). Κάποιοι είναι καλοί, άλλοι είναι τόσο εξωφρενικά χάλια που γίνονται viral.

 

Όμως, αλήθεια: γιατί απολαμβάνουν αυτήν την ιδιότυπη ασυλία απ’ το κοινό, κυρίως, και δευτερευόντως απ’ τα media, σ’ ό,τι πουν, κάνουν ή τραγουδήσουν;

 

Σε μια εποχή που αν κάποιος καλλιτέχνης κάνει ακόμα και το παραμικρό στραβοπάτημα «ακυρώνεται», πώς γίνεται να έχουμε μισογύνηδες, ρατσιστές ή παιδεραστές στο απυρόβλητο;

 

Σ’ ένα ξένο μουσικό σάιτ είχα διαβάσει ένα πύρινο άρθρο εναντίον του Νικ Κέιβ εξαιτίας μιας -μάλλον ανώδυνης- μπαρούφας που είχε πει. Ο συντάκτης διέγραφε εντελώς τον Κέιβ και κατέληγε πως «η μουσική του μετά απ’ αυτό ακούγεται απαίσια». Όταν όμως στο ίδιο σάιτ έδωσαν υψηλότατη βαθμολογία στον Αμερικανό ράπερ 6ix9ine, ούτε ανέφεραν ούτε τους πείραξε η καταδίκη του για σεξουαλική επαφή με 13χρονο παιδί ενώ ήταν ενήλικας, το ότι έχει συλληφθεί για διάφορα πράγματα -από απόπειρα πνιγμού 16χρονου μέχρι συμμετοχή σε συμμορίες-, ότι έκανε φυλακή γιατί εμπορευόταν ηρωίνη ή το ότι τώρα αντιμετωπίζει φυλάκισης ποινή έως και 42 ετών. (Παιδοφιλία, απαγωγές, ηρωίνη: Η πολυτάραχη ζωή του ράπερ 6ix9ine)

 

(Ο 6ix9ine, πάνω, που από άποψη λουκ και τέχνης μοιάζει το πρότυπο του δικού μας Sin Boy, κάτω)

 

Αν γίνει καταγγελία, ακόμα και χωρίς αποδείξεις, εναντίον ηθοποιού, η καριέρα του/της τελείωσε. Αν ένας μουσικός, όπως ο Morrissey, έχει πολιτική άποψη που δεν ταιριάζει με τη δική μας, απαιτούμε να αλλάξει άποψη και του κάνουμε μποϊκοτάζ. Αν ένας ηθοποιός κάνει ένα ομοφοβικό ή ρατσιστικό σχόλιο (βλέπε Rossane Barr ή Isaiah Washington) απολύεται κατευθείαν και αναγκάζεται να ζητήσει συγγνώμη.

 

Αν όμως ένας «ράπερ» κάνει όλα τα παραπάνω κι ακόμα περισσότερα, απλώς πάει Νο1 και κανένας μουσικοκριτικός δεν τολμά να πάει κόντρα, μη τυχόν και χάσει το streed cred του ή/και του πουν «αχ, γέρασες, άσε τα παιδιά να χαρούν».

 

Boys will be boys ¯\_(ツ)_/¯

Στην Ελλάδα έχουμε τους δικούς μας μίμους που μαϊμουδίζουν τα του εξωτερικού χωρίς καν δική τους δημιουργική πινελιά – σαν Ali G που κατά βάθος παίρνουν τους εαυτούς τους στα σοβαρά.

 

Και πώς αντιδράμε σε σχέση με ακραίες δηλώσεις ή στίχους τους; Με την νοοτροπία “Boys will be boys, τι να κάνουμε τώρα;” φυσικά.

 

Θυμάστε τον χαμό με το σεξιστικό τουίτ του τενίστα Στέφανου Τσιτσιπά το οποίο ο αθλητής  αναγκάστηκε να σβήσει κατευθείαν λόγω της κατακραυγής; Η μόνη κατακραυγή για παρόμοιο (αλλά πολύ χειρότερο) του Sin Boy ήρθε μόνο από μια γυναίκα και τους 23 μόλις νοματαίους που της έκαναν λάικ:

 

 

Στο πολύ ενδιαφέρον άρθρο «Δυο σχόλια για την πρωτοφανή επιτυχία του άλμπουμ “Ka Gu Ras” του Sin Boy» υπάρχει μεν παραδοχή πως «οι στίχοι παραπέμπουν σε σεξισμό και μισογυνισμό ή παραβατικότητα», αλλά αυτό δεν μοιάζει να πειράζει και πολύ. Διαβάζουμε και πως «τις πιο πολλές φορές χωρίς οι ίδιοι οι καλλιτέχνες να έχουν σχέση με όσα λένε στα riddims». (Πράγμα που δεν είναι καθόλου σίγουρο πως ισχύει στην περίπτωση του Sin Boy, αλλά και να ίσχυε η κουλτούρα του «δεν ακούω καμία πουτάνα» το ίδιο θα διαδιδόταν.)

 

Είναι κατανοητό πως έχουμε διαφορετικές απαιτήσεις από Έλληνες (και όχι μόνο) τ/ράπερς απ’ ό,τι από άλλους. Άλλο να μιλάμε για έναν τέτοιο απίθανο τύπου κι άλλο για τον Νικ Κέιβ, τον Κραουνάκη ή τον Ταραντίνο, κι είναι λογικό απ’ τους δεύτερους να έχουμε περισσότερες απαιτήσεις.

 

Όμως από αυτό μέχρι μια παραίτηση του στυλ ‘άσε τον τρελό στην τρέλα του’ ή μέχρι να καταπίνουμε σαν απόλυτα λογική -έως και κουλ- κάθε ακρότητα επειδή αρέσει στα παιδιά, υπάρχει διαφορά. (Θυμάστε τι χαμός έγινε πριν λίγο καιρό με την «Καριόλα» του Δάντη και τις επίσημες καταγγελίες για σεξισμό. Εδώ δεν ανοίγει ρουθούνι.)

 

 

 

 

 

Οι «πουτάνες» και τα 7χρονα

Με το να νταντεύουμε και να δικαιολογούμε ως κοινωνία τον κάθε Sin Boy σαν να είναι απλώς ένας ανώριμος 12χρονος, πάμε στο άλλο άκρο απ’ αυτό των υπερβολικών επιθέσεων στον Τσιτσιπά. (Εντωμεταξύ ο Τσιτσιπάς είναι 20 ετών, ο Sin Boy είναι 25!)

 

Και μην ξεχνάμε πως ο Sin Boy τη μεγαλύτερη επιδραστικότητα την έχει κυρίως στα παιδιά από 7 ετών, μπορεί και μικρότερα. «Γιατί να εκτίθενται μικρά παιδιά στην κουλτούρα των drugs και του μισογυνισμου;» αναρωτήθηκε ένας σχολιαστής. Και γιατί να το θεωρούμε cool αυτό; -αναρωτιέμαι εγώ. Από πότε η σκέψη πως «πουλάει στα παιδιά» εξαγνίζει το οτιδήποτε; Προς τι ο ψυχαναγκασμός να δεχόμαστε αδιακρίτως ως αξιόλογο κάθε τι νεανικό για να μη νιώσουμε ότι γεράσαμε;

 

Δεν θα αλλάξει κάτι αν επικρίνουμε τους στίχους ή τη συμπεριφορά των ξένων ή Ελλήνων τ/ράπερς: Απλά θα μας κράξουν ως party-poopers που ξεχνάμε τι ακούγαμε εμείς στην ηλικία τους (ναι, όντως τα Παπάκια ήταν πολύ hardcore) και δεν αφήνουμε τα παιδιά να διασκεδάσουν επειδή τα ζηλεύουμε. Δεν θα αλλάξει κάτι και ως προς το σουξέ τους: Θα κρατήσει όσο είναι να κρατήσει, πριν μείνει (αν μείνει) στη μνήμη όπως κάποιο αστείο novelty hit τύπου Μακαρένα. Τουλάχιστον όμως θα έχει καταγραφεί κι αυτή η άποψη…

 

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Καλλιτέχνης γεννιέσαι... Καραγκιόζης γίνεσαι» – 20 αντιδράσεις για τον Sin Boy στου Αρναούτογλου
Απόψεις

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ιός ως συνωμοσία για να ξανακερδίσουμε τους/τις πρώην μας, ακόμα κι αν δεν βρεθούμε ποτέ ξανά μαζί

Απόψεις Ο ιός ως συνωμοσία για να ξανακερδίσουμε τους/τις πρώην μας, ακόμα κι αν δεν βρεθούμε ποτέ ξανά μαζί

28.3.2020
Μας κάνει ο ιός ξανά πολίτες που νοιάζονται;

Απόψεις Μας κάνει ο ιός ξανά πολίτες που νοιάζονται;

27.3.2020
Την εποχή του κορωνοϊου τα fake news μπορούν να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές

Απόψεις Την εποχή του κορωνοϊου τα fake news μπορούν να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές

26.3.2020
Nick Cave: «Σ’ αυτή την απομόνωση εμφανίζεται η ίδια η ουσία μας και μας ρωτά τι θέλουμε να κρατήσουμε και τι όχι»

Απόψεις Nick Cave: «Σ’ αυτή την απομόνωση εμφανίζεται η ίδια η ουσία μας και μας ρωτά τι θέλουμε να κρατήσουμε και τι όχι»

25.3.2020
Πώς ο Σωτήρης Τσιόδρας κέρδισε την εμπιστοσύνη ενός πολύ καχύποπτου λαού

Απόψεις Πώς ο Σωτήρης Τσιόδρας κέρδισε την εμπιστοσύνη ενός πολύ καχύποπτου λαού

25.3.2020
Η εξουσία του φόβου και το «μετά», που θα είναι διαφορετικό ( ; )

Απόψεις Η εξουσία του φόβου και το «μετά», που θα είναι διαφορετικό ( ; )

25.3.2020
Κυβέρνηση και αντιπολίτευση στο πεδίο μιας μάχης που θα κρίνει το μέλλον

Απόψεις Κυβέρνηση και αντιπολίτευση στο πεδίο μιας μάχης που θα κρίνει το μέλλον

25.3.2020
«Τι κάνετε ρε; Μην πιανόσαστε!»: Όποια ταινία ή σειρά πας να δεις, μοιάζει από άλλη ζωή

Απόψεις «Τι κάνετε ρε; Μην πιανόσαστε!»: Όποια ταινία ή σειρά πας να δεις, μοιάζει από άλλη ζωή

24.3.2020
Ακόμα κι αν ο ιός σκότωνε «μόνο» ηλικιωμένους, γιατί μας φαίνεται ΟΚ αυτό;

Απόψεις Ακόμα κι αν ο ιός σκότωνε «μόνο» ηλικιωμένους, γιατί μας φαίνεται ΟΚ αυτό;

24.3.2020
«Τρέμω»: η συγκλονιστική επιστολή μιας νεαρής Ελληνίδας γιατρού

Απόψεις «Τρέμω»: η συγκλονιστική επιστολή μιας νεαρής Ελληνίδας γιατρού

22.3.2020
50 Σχόλια
avatar
panagope 5.8.2019 | 23:19
Kε Δημοκίδη,
εντάξει μην είστε κ τόσο αυστηρός με τα νέα παιδιά

α) κατ αρχήν ξέρετε κ εσείς καλά ότι τα νέα παιδιά για να επιβιώσουν γίνονται υπηρέτες της παλαιότερης γενιάς (των ΔΕΚΟ , του Δημοσίου, της αυστηρής κυρίας των 3500 ευρώ σύνταξης, των 100.000 ευρώ εφάπαξ. Και όλο αυτό τους προκαλεί θυμό. Αλήθεια έχετε μιλήσει με νέους πιτσιρικάδες για τον θυμό του να δουλεύεις στην παραλία όλη μέρα και να σερβιρεις καφέδες στις ξαπλώστρες για 30 ευρώ μεροκάματο?
β) Το ότι εκφράζουν σεξισμό δεν σημαίνει ότι το πιστεύουν κιόλας. Απλά είναι αντίδραση , θυμός. Θέλουν να ξεσπάσουν κάπου. Φυσικά υπάρχουν και οι πραγματικοί σεξιστές . ρατσιστές, όπως σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας. Αλλά δεν είναι η πλειοψηφία.
Λίγη επιείκια στα νέα παιδιά που τα φορτώσαμε 300 δις χρέος , κλείνοντας την κυκλοφορία στην Πανεπιστημίου κ στο σύνταγμα και εκβιάζοντας επιδόματα.
Ποιός είναι ο πραγματικός φταίχτης για το σύστημα που έχουμε φτιάξει ?
avatar
mspamas 6.8.2019 | 04:57
"Αλήθεια έχετε μιλήσει με νέους πιτσιρικάδες για τον θυμό του να δουλεύεις στην παραλία όλη μέρα και να σερβιρεις καφέδες στις ξαπλώστρες για 30 ευρώ μεροκάματο?"

Ενω οι παππουδες τους το 40 το 50 το 60 και το 70 που δουλευαν; Τους είχανε μανατζερς καπου; Η επειδη λαδωσε το αντερο των πατεραδων τους με το ΠΑΣΟΚ περιμενουν οτι για παντα θα επαιζαν καλες δουλειες, μπιζνες αντιμινιστρεισον και καριερες στα πανεπιστημια και το να σερβιρεις ειναι ντροπη; Ποσα εκατομμυρια δουλευουν τετοιες δουλειες στο εξωτερικο, και δεν θεωρουν τους εαυτους τους ριγμενους;
avatar
tenerisius 6.8.2019 | 08:12
Αυτό το πράγμα, που σε κάθε περίσταση, για οποιοδήποτε ζήτημα, ψάχνουμε και βρίσκουμε άλλοθι στην "κρίση" με ξεπερνάει πια.
Αλι+3ις αλι 6.8.2019 | 10:35
Νομίζω ειναι λιγο αστοχο το σχολιο σχετικά με τα λεφτα κλπ
Εγω και πολλοι αλλοι δούλευαν σε κωλοδουλιες και ο μισθος ηταν ψιχουλα δηλ επρεπε οχι απλα να ακουμε τετοιου ειδους μουσικη αλλα να τα κανουμε κιολας αυτα που ακουμε.
Για να δωσω παράδειγμα
Δουλεια σε οικοδομη τσιμεντα,κομπρεσέρ,κουβαλημα, κλπ
6 μερες την βδομαδα 9-10 ωρες την μερα 70 ευρω την βδομαδα επερνα
Ισα ισα το χαρτζιλικι εβγαζα
Και το βραδυ νυχτερινό γυμνασιο
Για αυτο θεωρω πολυ αστοχο το σχολιο σας.
Απλα ειναι μοδα και το ακουνε ολοι
Εγω το απεχθάνομαι αυτο το συναφι σινμποϊ κλπ
avatar
Μαύρος Γάτος 7.8.2019 | 17:49
Αλήθεια έχετε μιλήσει με νέους πιτσιρικάδες για τον θυμό του να δουλεύεις στην παραλία όλη μέρα και να σερβιρεις καφέδες στις ξαπλώστρες για 30 ευρώ μεροκάματο? Πηγή: www.lifo.gr

Και για ακόμα χαμηλότερο μεροκάματο να συμπληρώσω εγώ (γνωρίζω αρκετές περιπτώσεις). Ομως, τον δικαιολογημένο θυμό σου για όλα αυτά τον ξεσπάς εκεί που πρέπει: στο αφεντικό που σε λειώνει στην εκμετάλλευση, στο πολιτικό σύστημα που προωθεί ή ανέχεται ή δεν μπορεί να εμποδίσει αυτές τις συμπεριφορές.
Δεν τον μετατρέπεις όμως σε μισογυνισμό. Πολύ ευκολάκι, διόλου "αντρίκιο" : τρως όλη μέρα σφαλιάρες στη δουλειά και γυρίζεις να ξεσπάσεις στη γυναίκα σου ή στα παιδιά, όπως έκαναν πολλοί "άντρες" στο παρελθόν...
avatar
LaCallas 5.8.2019 | 23:39
Σας ευχαριστώ πολύ κ.Δημοκίδη.Συμφωνώ κι επαυξάνω.Από την επαφή μου στο Δημοτικό σχολείο δεν υπάρχει παιδί από Α΄εως ΣΤ΄ τάξη που να μην έχει ακούσει sinboy .Ιδίως αυτό το" μαμά" φέτος έκανε θραύση κι είναι πάρα πολλά παιδιά που το ξέρουν απ'έξω κι αυτό κι άλλα τραγούδια του ιδίου ύφους.Για μένα το να ακουω τέτοιους στίχους απο μικρά παιδιά και να τα βλέπω να μιμουνται το όλο στυλ και να το θαυμάζουν είναι το λιγότερο σοκαριστικό..Να βουτάνε χωρίς να το καταλαβαίνουν καν μέσα σε τόσο μίσος.Κι από μουσική τι να πει κανείς ,είναι σκέτο ανέκδοτο.Εμείς στην ηλικία τους άκουγαμε Boy George και Carma Chameleon,Michael Jackson το Billie Jean..classical music δηλαδή σε σχέση με τα σημερινά!
Cogito ergo sum 5.8.2019 | 23:43
Εξαιρετικός σχολιασμός. Επιτέλους μια φωνή λογικής στη LIFO σε σχέση με το παρακμιακό αυτό φαινόμενο.
Bulbasaur 5.8.2019 | 23:47
Πολύ σοφό άρθρο!
SimosZ 5.8.2019 | 23:50
Γιατί όταν οι έστω ελαφρώς μεγαλύτεροι που κράζουμε τα σκουπίδια του σημερα, είμαστε οι γραφικοι που ξέρω γω κάνουμε το ίδιο που έκαναν οι γονείς μας το 80-90 για τις ανάλογες μουσικές...

Έλα όμως που τότε υπήρχε κάτι πιο αληθινό. Η ραπ και χιπ χοπ είχε κάτι να πει, η ποπ, το ροκ, πανκ κλπ..ακόμα και η eurodance είχε έρθει με το κύμα του rave στην έστω πιο ποπ μορφή της..

Τώρα τι? Priviledged δήθεν οτιδήποτε που γίνονται κάποιοι λόγω των μεντια...
avatar
mspamas 6.8.2019 | 05:01
"Έλα όμως που τότε υπήρχε κάτι πιο αληθινό. Η ραπ και χιπ χοπ είχε κάτι να πει, η ποπ, το ροκ, πανκ κλπ..ακόμα και η eurodance είχε έρθει με το κύμα του rave στην έστω πιο ποπ μορφή της."

τα ιδια λεγανε και τοτε, η ροκ του 60/70 ή ο θεοδωρακης ειχαν κατι να πουν, ενω σήμερα (το 80-90) τα παραπάνω οχι.

τι ειχαν να πεί το cop killer το gangsta paradise, οι 2 unlimited, διαφορες πανκ παπαριες, το smack my bitch up, το material girl (θέλω φράγκα, κλπ) κλπ φοβεροτερο απο το mama σημερα;

avatar
Ανώνυμος/η 6.8.2019 | 00:31
Πιστεύω ακράδαντα ότι κανείς δεν μπορεί να κρίνει τον χαρακτήρα και την ηθική ενός ανθρώπου από το περιεχόμενο των στίχων της μουσικής που γράφει. Το μόνο που μπορούμε να κ
avatar
iVasvas 6.8.2019 | 15:37
Για αυτό ακριβώς δεν γράφουμε όταν οδηγάμε.
avatar
Ανώνυμος/η 7.8.2019 | 02:12
Πολύ αστείο. Δεν οδηγούσα, απλώς πατήθηκε το κουμπί "Καταχώριση" πριν προλάβω, όχι απλώς να γράψω, αλλά ούτε καλά καλά να σκεφτώ τι θέλω να πω.
GameofDrones 6.8.2019 | 00:45
Επιτέλους! Ευχαριστούμε κύριε Δημοκίδη!
avatar
Ανώνυμος/η 6.8.2019 | 01:56
Γιατί πολύ απλά η πολιτική ορθότητα στρεφεται εξ ορισμου ενάντια στους λευκους αντρες που αποτελουν την αρχουσα τάξη στις ΗΠΑ απ' οπου προερχεται και στην Δύση εν γένει. Για να επιβληθεί αναγκάστηκαν να "συμμαχήσουν" πολλές κοινωνικές μειονότητες , πολύ ετερόκλητες και ενίοτε με αντικρουόμενα αιτήματα και κοσμοθεωρίες : LGBTQ+ , φεμινίστριες , αναρχικοί , μετανάστες , αριστεριστές, οικολόγοι, χορτοφάγοι ,εύσωμοι κλπ κλπ Το αποτέλεσμα είναι οποιος φερει μια απο τις ταυτοτητες αυτές να οφείλει να υποστηρίξει εκείνες των υπολοίπων (ειδάλλως τιθεται εν αμφισβητησει η δικη του "διαφορετικοτητα") και καπως έτσι εχουμε φτάσει στο σημείο να βλεπουμε απο παρανοικές ιδεολογικές τοποθετήσεις (πχ φεμινιστριες να μαχονται υπερ της μαντηλας (!)) μεχρι εκτεταμένα αλληθωρίσματα , όπως στην περίπτωση που αναφέρεις που οι πρωταγωνιστές ειναι ως επι το πλειστον "σύμμαχοι" (μαυροι, μεταναστες , αριστεριζοντες κλπ κλπ).
avatar
Γράφων 6.8.2019 | 13:58
Το πιο to the point σχόλιο.
avatar
Γράφων 6.8.2019 | 07:04
Εγώ εξακολουθώ να προτιμώ τα φαντάσματα του παρελθόντος.

Μιχελονακου, Τσεσμελή, Mr Εθνικά Μπούτια et.al. > Sin Boy.

Εύκολα.

ΥΓ Η ραπ αυτού του είδους δεν είναι το μόνο θέμα στο οποίο σκάβουμε τον λακο μας υποστηρίζοντας το και καλά προχωρημένο. Ή πρωτοπορία είναι ο κλασικισμός.
avatar
AthanBXL 6.8.2019 | 08:49
Κι αναρωτήθηκα διαβάζοντας το άρθρο της lifo για το νεο αλμπουμ του sinboy, αν κάτι χάνω στο νόημα. Λόγω ηλικίας σκέφτηκα...
Ευτυχώς, τωρα κατάλαβα ότι δεν είναι μόνος...
avatar
Maria_R 6.8.2019 | 09:09
O εκάστοτε Sin Boy αποτελεί επακόλουθο, όχι αίτιο της παρακμής μιας κοινωνίας. Παρεπιπτόντως, οι 35+ θα θυμόσαστε την περιβόητη "κασέτα του Βρωμύλου" του Δημήτρη Μεντζέλου (μετέπειτα μέλος στο δημοφιλές χιπ χοπ συγκρότημα Ημισκρούμπια), η οποία κυκλοφορούσε από χέρι σε χέρι, σε κάθε γυμνάσιο και λύκειο αρχές των 90's. Τα τραγούδια του Sin Boy θυμίζουν Mazoo and the Zoo μπροστά στα τραγούδια εκείνης της κασέτας. Η κοινωνία μας είναι βαθιά σεξιστική, εδώ και δεκατίες, δεν κινδυνεύει από κανέναν Sin Boy. Εν έτει 2019, η κυβέρνηση της Ελλάδας αποτελείται μονάχα κατά 10% από γυναίκες. Λέτε να φταίνε για αυτό τα 7χρονα και ο Sin Boy; Όσο οι ίδιοι οι γονείς των παιδιών φέρονται σαν αιώνιοι έφηβοι, ξοδεύοντας ώρες στο fb και στο insta για να νιώσουν ότι είναι ακόμα ποθητοί και να ξεφύγουν από τη μιζέρια μιας νεκρής σχέσης ή μιας μουντής ζωής, το να ασχολούμαστε με τον Sin Boy είναι στρουθοκαμηλισμός.
avatar
Γράφων 6.8.2019 | 12:05
Η διαφορά είναι ότι η κασέτα του Μετζέλου ήταν μια φάρσα μεταξύ φίλων που διέρρευσε και όχι επίσημο προς πώληση προϊόν.

Ουδέποτε ο Μετζέλος, που αισίως έχει καμιά εικοσαετία στο κουρμπέτι, έχει υποστηρίξει την παράνομη κασέτα. Αντίθετα είναι κάθετος ότι ήταν μία πλάκα, ένα πείραμα μεταξύ φίλων.

Κάποτε νο1 σε πωλήσεις ήταν η Βέμπο και τώρα ο Sin Boy. Εικάζω ότι οι καιροί ήταν πιο φεμινιστικοί τότε...

Το τελευταίο εδάφιό σου είναι 100% αληθές.
avatar
Maria_R 6.8.2019 | 14:30
Άσχετα με το αν ήταν προΐόν που διανεμήθηκε μέσω επίσημου δικτύου ή διαρροή, έφτασε στα χέρια της πλειοψηφίας των εφήβων στις αρχές της δεκαετίας του '90 και το περιεχόμενο της ήταν απείρως πιο σκληρό. Τα τραγούδια της κασέτας μπορεί αυτή τη στιγμή να τα βρει ένα ανήλικο παιδί στο YΤ και να τ' ακούσει.
Η trap δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Αποτελεί "γκροτέσκα" μετεξέλιξη της ραπ των 90s. Η αναφορά σε όπλα, ναρκωτικά, γυναίκες έχει ξεκινήσει μαζικά από τα '90s. Πάντοτε οι νέες γενιές έκαναν την "άγουρη" και μαζική "επανάσταση" τους μέσω της μουσικής. Στα 60s είχαμε την σεξουαλική επανάσταση, παράλληλα από τα μέσα των 60s είχαμε τον πειραματισμό με ψυχοτρόπες ουσίες (Psychedelic Era), στα 80s την κόκα να ρέει άφθονη στους "ναούς" της εποχής (πχ Studio 54). Μην δημιουργούμε μύθους στο μυαλό μας, ότι παλιότερα όλα ήταν καλώς καμωμένα.
Δεν είναι το πρόβλημα η trap και ο Sin Boy, όπως δεν ήταν στα 60s το πρόβλημα οι Rolling Stones (διαρκώς υπό την επήρεια ουσιών).
Οι γονείς ψάχνουμε κάθε τρόπο για να διώξουμε την ευθύνη από πάνω μας. Τα κάναμε όλα σωστά, αλλά η ρημάδα η κοινωνία με τα Fortnite και τον Sin Boy καταστρέφει τα παιδιά μας. Αν εγώ στα 35+ μου, ανεβάζω διαρκώς stories στο Instagram, ακκίζομαι ως 18χρονο, τι περιμένω από το παιδί μου, ιδίως στην εφηβεία; Να φερθεί πιο ώριμα από τους γονείς του; Τα παιδιά μας δεν κινδυνεύουν από κανέναν Sin Boy, όπως εμείς δεν γίναμε cop killers παρότι ακούγαμε Rage Against the Machine και παίζαμε Grand Theft Auto (1998). Τα υπόλοιπα είναι να είχαμε να λέγαμε.
Άρης Δημοκίδης 6.8.2019 | 15:31
Συγγνώμη κιόλας, αλλά ακούγατε RATM απ' τα 7 σας; Γιατί η ελληνική ραπ εκεί θριαμβεύει περισσότερο.

Φυσικά σε κάθε εποχή υπήρχαν οι Rolling Stones κλπ, αλλά τους άκουγαν οι 16ρηδες!

Κι η σεξουαλική επανάσταση και οι ψυχοτρόπες ουσίες και τα Studio 54 ήταν για ενήλικες, οπότε προς τι η σύγκριση;

Πολύ ανάλαφρα μου φαίνεται πως το παίρνετε
avatar
Γράφων 6.8.2019 | 16:52
@ Maria_R

Νομίζω ότι χάνουμε λίγο τις τάξεις μεγεθών.

Η σεξουαλική απελευθέρωση είναι ένα θέμα που αφορά τους ενήλικες και όχι τα ανήλικα.

Στη ζωή, πέραν του νηπιοβαπτισμού που είναι μάλλον παράδοση και όχι κάτι που σε πειθαναγκάζει εν τοις πράγμασι, στους ενήλικες δίνουμε περισσότερες αρμοδιότητες και ευθύνες από ότι στα ανήλικα.

Τα ανήλικα -σε γενικές γραμμές- δεν έχουν δικαίωμα ούτε να κάνουν δικαιοπραξίες, ούτε να κάνουν σεξ ακόμα και αν είναι επιλογή τους, ούτε να αλλάζουν φύλο, ούτε να καπνίζουν ή να καταναλώνουν αλκοόλ.

Το επιχείρημα εδώ, νομίζω, είναι ότι αυτή η μουσική θα έπρεπε να πωλείται μόνο σε ενήλικες.

Κατά τα λοιπά συμφωνώ απόλυτα ότι μέσα σε ένα σύμπαν μ@λ@κίας δομημένο από ενήλικες τα ανήλικα δεν έχουν ευθύνες.

Η κοινωνία είμαστε εμείς. Όχι κάποιοι άλλοι.
avatar
Maria_R 6.8.2019 | 16:53
Κύριε Δημοκίδη λόγω μεγαλύτερου αδελφού (10 χρόνια μεγαλύτερος, σκληροπυρηνικός ροκάς, μετέπειτα σε συγκρότημα) πρωτάκουσα RATM στην "τρυφερή" ηλικία των 8, αλλά προφανώς δεν μπορούσα να μεταφράσω τους στίχους (αυτό έγινε από τα 13 κι έπειτα), σε αντίθεση με Τρύπες, Μωρά στη Φωτιά, Ξύλινα Σπαθιά τους στίχους των οποίων καταλάβαινα (στον βαθμό που μου επέτρεπαν οι γνώσεις και εμπειρίες μου) κι άκουγα συνειδητά από τα 11 μου (μη συνειδητά πολύ νωρίτερα, ας όψεται ο αδελφός). Λόγω αγάπης για τη μουσική στην εφηβεία μου, αλλά και ως φοιτήτρια, εξερεύνησα όλα τα είδη (ιδιαίτερα της ελληνικής σκηνής) από ροκ, χιπ χοπ μέχρι Death (Septic Flesh) και Black (Rotting Christ). Παράλληλα, έπαιζα "βίαια" παιχνίδια της εποχής όπως (Duke Nukem 3D, GT, ...) στον 1ο μου υπολογιστή. Ήμουν το κλασικό ροκάκι αγοροκόριτσο στην εφηβεία μου.
Δεν έχω καπνίσει (πέρα από τις κλασικές τζούρες της εφηβείας στα κρυφά), δεν πίνω αλκοόλ, μιλάω άπταιστα τρεις γλώσσες, παίζω πιάνο, έχω δύο πτυχία κι ένα μεταπτυχιακό. Το σημαντικότερο είμαι μητέρα και σύζυγος. Δεν κατέληξα σατανίστρια, ναρκομανής, δολοφόνος ή έμπορος ναρκωτικών. Αν και λάτρευα τον Ozzy (ως performer) δεν δάγκωνα νυχτερίδες.
Κανένα παιδί δεν θα γίνει δολοφόνος, έμπορος ναρκωτικών ή εγκληματίας λόγω της μουσικής που ακούει. Θα γίνει λόγω της αποτυχίας ή ανικανότητας των γονιών του. Όσο σκληρό κι αν ακούγεται, αυτή είναι η πραγματικότητα.
Γράφετε ότι η σεξουαλική επανάσταση και οι ψυχοτρόπες ουσίες ήταν για ενήλικες. Τι λέτε; Υπήρχε νομοθεσία το 1960 που τιμωρούσε με φυλάκιση την σεξουαλική επαφή δύο ανήλικων; Δεν υπήρχε το 1960 διακίνηση ναρκωτικών ουσιών στα σχολεία της Αμερικής; Την δεκαετία του 90, που δεν υπήρχε η trap και ο Sin Boy, στα rave party στα Οινόφυτα πήγαιναν ενήλικες ή γυμνασιόπαιδα και λυκειόπαιδα; Έχετε ακουστά για το MDMA; Δεν είχαν πρόσβαση σε αυτό τα λυκειόπαιδα στα μέσα του 90;
Όσα λέμε εμείς σήμερα για το Sin Boy μας έλεγαν οι γονείς μας για τους Sin Boy της εποχής μας. Στην τελική, αν η σημερινή κοινωνία είναι χειρότερη και πιο επικίνδυνη για τα παιδιά και τους εφήβους, το φταίξιμο ας το ρίξουμε στον καθρέφτη μας οι 35+ και ιδιαίτερα οι 50+. Οι μόνοι που δεν φταίνε είναι τα παιδιά και ο εκάστοτε γκροτέσκος Sin Boy.
Άρης Δημοκίδης 6.8.2019 | 18:29
@μαρία

Ακούγεστε πολύ ενδιαφέρον άτομο :)

Κατά τα άλλα όμως συνεχίζετε να συγχέετε δύο πράγματα:

Τους ανθρώπους (αν όχι ενήλικες σίγουρα 15-16 και άνω) που πήγαιναν στα Οινόφυτα ή συμμετείχαν στην σεξουαλική επανάσταση ή έπαιρναν LSD, με τα 7χρονα και 10χρονα παιδιά που έχουν σαν θεούς τους τράπερς. (Το ότι εσείς ακούγατε κάτι -χωρίς βέβαια να καταλαβαίνετε στίχους- στα 8 σας, δεν είναι απαραίτητα αντιπροσωπευτικό.)

Και δεύτερον, πουθενά δεν υποστηρίζω ότι οι μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού που λατρεύουν τραγούδια που μιλούν για πουτάνες θα γίνουν «δολοφόνοι, έμποροι ναρκωτικών ή εγκληματίες».

Απλά λέω ότι, σε μια πολύ ευαίσθητη ηλικία, μπαίνει μέσα τους η κουλτούρα του μισογυνισμού.

Μόνο αν όντως μετέτρεπε τα παιδιά σε δολοφόνους θα ανησυχούσατε εσείς; Ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουν να σκέφτονται για τις γυναίκες, τους γκέι, τους «άλλους» τα παιδάκια της Πρώτης ή της Δευτέρας δημοτικού είναι το πρόβλημα. Όχι ότι θα γίνουν εγκληματίες.

Εξάλλου συμφωνώ ότι η τέχνη δεν μπορεί έχει τόσο υπερβολικά καταστροφικές επιρροές (δεν ξέρω αν έχουν γίνει έρευνες σε 7χρονα βέβαια), όμως η κουλτούρα του ρατσισμού ή του σεξισμού είναι πολύ πιο λάιτ, καθημερινές επιρροές - άρα και πολύ πιο πιθανές.
avatar
Maria_R 6.8.2019 | 18:36
@Γραφών:
Είτε μας αρέσει, είτε όχι οι εποχές αλλάζουν ("τhe times they are a-changin" που τραγουδούσε ο Μπομπ).
Ο αδελφός μου (πλέον 40+), όταν ήταν στην εφηβεία (αρχές 90) για να έρθει σε επαφή με πορνογραφικό υλικό, έπρεπε κάποιος στην παρέα του να έχει ενήλικο αδελφό (για να του κλέψουν τα περιοδικά ή να τον παρακαλέσουν να τους νοικιάσει βιντεοκασέτες). Πλέον, αρκεί ένας υπολογιστής ή ένα κινητό με σύνδεση στο διαδίκτυο. Εδώ και τουλάχιστον μία εικοσαετία, μειώνεται διαρκώς ο μ.ο. της ηλικίας στην οποία τα παιδιά έρχονται σε επαφή με πορνογραφικό υλικό. Δεν συμφωνώ, αλλά είναι η πραγματικότητα. Όπως, μειώνεται και η ηλικία στην οποία έχουν ολοκληρωμένες σεξουαλικές επαφές. Παγκοσμίως, όχι στην Ελλάδα. Η λύση δεν είναι η λογοκρισία. Κι άντε νομοθετείς την πώληση μονάχα σε ενήλικες. Ποιος εμποδίζει τον πιτσιρικά να κατεβάσει το άλμπουμ ή την ταινία από torrent site; Αν οι γονείς είναι ανίκανοι να θέσουν όρια και να ελέγξουν παιδιά τους (ιδίως παιδιά δημοτικού), το πρόβλημα δεν είναι ο εκάστοτε Sin Boy, αλλά ο ανεπαρκής γονέας. Και δεν το λέει αυτό κάποια χωρίς παιδιά εκ του ασφαλούς, αλλά μια μητέρα. Η λογοκρισία είναι απλά η παραδοχή της αποτυχίας μας.
avatar
Γράφων 7.8.2019 | 07:07
Ή ιστορική εξέλιξη δεν είναι γραμμική. Σπιράλ είναι.

Ή εποχή μας είναι αυτή που είναι. Με όλα τα γνωστά δεδομένα. Και θα χρησιμοποιήσουμε κάθε διαθέσιμο και ανθρώπινο μέσο για να αμβλύνουμε τα μειονεκτήματά της.

Ή λογοκρισία, parental advisory λέγεται στις ΗΠΑ, είναι ένα μέσο.
WLGFQ 7.8.2019 | 08:38
Φίλτατη, έχεις δίκιο 100% αλλά δεν πρόκειται να το βρεις ούτε εδώ, ούτε τώρα.
Σου εφιστώ την προσοχή μόνο και μόνο για να σε γλιτώσω από δίχως νόημα ξόδεμα χρόνου στο εξής:

Ακριβώς επειδή το φαινόμενο Sin Boy & σινάφι του δεν είναι πρωτοφανές στον πλανήτη αλλά εδώ εμφανίστηκε με ικανή διαφορά φάσης, όλη αυτή η πολεμική επίσης δεν είναι κάτι καινούργιο ή πρωτοφανές. Δηλ. Ότι επιχείρημα πέσει στον εδώ δημόσιο διάλογο είτε υπέρ, είτε κατά, έχει ήδη κατατεθεί κι αντικρουστεί αλλού (και σε πιο σοβαρό επίπεδο).
Έτσι, το ποια θέση παίρνει πάνω στο φαινόμενο κάποιος ενημερωμένος για αυτό στην Ελλάδα σήμερα, πρέπει να ελέγχεται για το πόσο αθώα/ αυθόρμητη/ ειλικρινής είναι.

Η ιδιαίτερη επιμονή δήθεν υπεράσπισης των 7χρονων με κάνει εξαιρετικά δύσπιστο για το ειλικρινές των προθέσεων των κηνσόρων, ιδιαίτερα μετά τα σχετικά με το ΕΣΡ και τον Μπομπ τον Σφουγγαράκη (που αναφέρω και σε σχόλιό μου στο παρόν άρθρο).
Στην τελική για το τι βλέπουν κι ακούν τα 7χρονα, υπεύθυνοι είναι οι κηδεμόνες τους, όμως το άρθρο δεν απευθύνεται σε αυτούς.
avatar
Herod 6.8.2019 | 10:35
Το άρθρο είναι πάρα πολύ εύστοχο!
Συγχαρητήρια στον αρθρογράφο θεωρώ προσωπικά ότι είπε πολύ σωστά
σεμνά και ταπεινά.

Αυτή η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως, το άτομο δεν είναι καλλιτέχνης, κάνει ότι κάνει απλά γι αν προκαλέσει ώστε να αποκομίσει χρήματα.

Εμείς οι ίδιοι σαν άνθρωποι αυτής της χώρας έχουμε ευθύνη που προβάλουμε
τον κάθε αποτυχημένο σάν κάτι το ιδιαίτερο, το συναρπαστικό.

Υπάρχουν σπουδαίοι καλλιτέχνες που αξίζουν την προβολή, που σεμνά και ταπεινά δίνουν την ζωή τους για την τέχνη τους χωρίς φήμη ή χρήματα.
Αυτοί οι άνθρωποι ειναι τα παραδείγματα για μια καλύτερη πολιτισμένη κοινωνία.
Nexus6 6.8.2019 | 11:11
Πες τα χρυσόστομε!
Επιτέλους μια φωνή ενάντια στο κατρακύλισμα των ηθών και των αξιών που κατακλύζει τα σημερινά παιδιά.
Νομίζω οτι κάτι πολύ άρρωστο αναδύεται όταν τα παιδάκια του δημοτικού διασκεδάζουν με στίχους τύπου "είμαι ο μάγκας ο σωστός, ο πιστολέρο, κονομάω, ναρκωτικά & π...νες πουλάω, αμαξάρες οδηγάω" κλπ.
Φοβάμαι οτι σύντομα θα "θερίσουμε ότι σπέρνουμε"...
neuroburned 6.8.2019 | 12:17
Κι εγώ με το που διάβασα χθες το σχετικό άρθρο (2 σχόλια για την πρωτοφανή επιτυχία...κτλ) στη LIFO αυτά ακριβώς σκέφτηκα. Πριν λίγα χρόνια δεν είχε βγάλει ο Δάντης ένα τραγούδι όπου χρησιμοποιούσε τη λέξη "καριόλα" και έγινε χαμός; Γιατί όντως οι ράπερς έχουν αυτή την ασυλία; Νομίζω ότι οι μουσικοκριτικοί έχουν το σύνδρομο του μπάρμπα που θα κάτσει εδώ με τη νεολαία... Μου θυμίζει λίγο όλο αυτό την περίοδο που ήμουν κι εγώ έφηβος όπου είχαμε τη Βουλή των εφήβων και ό,τι μπαρούφα ακουγόταν έπρεπε να γίνει σεβαστή γιατί "πρέπει να ακούμε τη νεολαία". Μήπως αυτό είναι τελικά και το άλλοθι των "μεγάλων"; Να ακούγονται μόνο οι μπαρούφες από τη νεολαία;
WLGFQ 6.8.2019 | 14:30
Προφανώς τον στίχο «Είμαι εθισμένος στα ναρκωτικά, δεν τα πίνω, τα πουλάω σε μικρά παιδιά» πρέπει ο εισαγγελέας να τον πάρει σαν δημόσια ομολογία ή καταγγελία.
Κι επειδή δεν μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο, πρέπει(;) να επέμβει η … ηθική αστυνομία και να κινητοποιήσει τους …καταναλωτές ώστε να απαιτήσουν το μπανάρισμα από τα ΜΜΕ του Sin Boy (που άλλωστε ομολογεί με το ψευδώνυμό του πως είναι αμαρτωλός) δια της οικονομικής τους δύναμης, ώστε είτε να εξαφανιστεί απ’ την κοινωνία η κάκιστη επιρροή του στη νεολαία, είτε να συμμορφωθεί ο ίδιος και να άδει στο εξής κάτι πιο αποδεκτό.

Όλα αυτά παραπέμπουν σε έμμεση (;) απόπειρα επιβολής λογοκρισίας, διαδικτυακού εκφοβισμού του τραγουδιστή και λαϊκισμού.
Όμως επειδή η Ιστορία τα έχει καταστήσει αυτά βαριές κατηγορίες, σήμερα τα εκφράζει, πιο …comme il faut, ο όρος political correctness.

Όσοι όμως λησμονούν την Ιστορία τους είναι καταδικασμένοι να την ξαναζήσουν κι εγώ γράφω αυτό το σχόλιο διότι δεν έχω κανέναν τέτοιο σκοπό.

Η Ιστορία λοιπόν έχει να μας επιδείξει σαν παράδειγμα που ταιριάζει γάντι στην περίπτωση του σιναφιού του Sin Boy και των rap, trap, hiphop και δεν συμμαζεύεται, την περίπτωση των ρεμπέτηδων και των αμανέδων, ρεμπέτικων, μουρμούρικων και δεν συμμαζεύεται.
Ο δικτάτορας λοιπόν Ιωάννης Μεταξάς είχε επιβάλλει λογοκρισία στα ρεμπέτικα για λόγους που αναλύονται πολύ απλά, κατανοητά, σύντομα και ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ π.χ. και στον εδώ σύνδεσμο: https://bit.ly/2Ksx8hi.
Νομίζω καθένας οφείλει να γνωρίζει πως σήμερα περιλαμβάνονται επίσημα στον κατάλογο άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ.

Για να αποφευχθούν παρανοήσεις/ παρεξηγήσεις/ κακόπιστες παρερμηνείες του σχολίου μου, σας παραπέμπω σε έτερο πρόσφατο εδώ: https://bit.ly/2Kg1m8e όπου αναπτύσσω την άποψή μου για το όλο φαινόμενο δηλώνοντας ταυτόχρονα κάθε άλλο παρά φαν του Sin Boy για καθαρά αισθητικούς λόγους σε ό,τι αφορά, όχι ασφαλώς τη σκηνική του παρουσία –δεν πρόκειται να παραβρεθώ σε show του, αλλά τους μέχρι τώρα (το τονίζω: μέχρι τώρα) στίχους που τραγουδά.

Οπότε, καλός ο προβληματισμός, αλλά ως εκεί.
neuroburned 6.8.2019 | 17:51
Νομιζω οτι στη συγκεκριμενη περιπτωση ειναι λαθος να κανουμε συγκρισεις με το παρελθον.Το ιδιο λαθος βεβαια κανουν και οσοι (κυριως αυτοι) που κραζουν φαιμομενα sin boy,οτι παλια δεν υπηρχαν τετοια φαινομενα κ.α. τετοια ανακριβη.
Η ουσια ειναι να τον κρινουμε με βαση την εποχη μας και το πλαισιο της, το κινημα metoo την κατιδικη καθε ειδους σεξισμου κτλ.Οποτε το ερωτημα δεν ειναι αν τα πραγματα παλια ηταν καλυτερα η χειροτερα αλλα γιατι σε μια εποχη που ξεγραφουμε το Ναμποκοφ, τον Κερουακ, περναμε απο κοσκινο καθε λεξη που μπορει να υπαινισσεται κατι σεξιστικο αφηνουμε τον sin boy στο απυροβλητο να ξεστομιζει αυτα που ξεστομιζει.

WLGFQ 6.8.2019 | 22:44
Δεν νομίζω πως τα γεγονότα μας λένε πως ο Sin Boy και το υπόλοιπο σινάφι έμειναν ή μένουν στο απυρόβλητο: αν μη τι άλλο παρακολουθήστε τις εκπομπές του Αρναούτογλου ή τις internetικές «συνεντεύξεις» τους όπου φαίνεται πως έχουν δεχτεί σφοδρή κριτική τόσο σοβαρή, όσο και σε επίπεδο parody.

Ο αρθρογράφος δεν ασκεί κριτική στον Sin Boy, δεν μιλά για το απυρόβλητο που αναφέρετε εσείς, αλλά μιλά για «ασυλία» προφανέστατα επιδιώκοντας «καταδίκη» και μάλιστα κοινωνική κι όχι νομική (αλλιώς θα κατέθετε αγωγή –παρέα ίσως με γνωστή κυρία φέρουσα επώνυμο που παραπέμπει σε ευαγγελιστή).
Ξεκάθαρα αναρωτιέται «…γιατί απολαμβάνουν αυτήν την ιδιότυπη ασυλία απ’ το κοινό, κυρίως, και δευτερευόντως απ’ τα media, σ’ ό,τι πουν, κάνουν ή τραγουδήσουν;…»

Και μάλιστα υπάρχει άπειρη υποκρισία διότι είναι προφανής η απάντηση: «ΔΙΟΤΙ ΑΡΕΣΟΥΝ όσα λένε, κάνουν και τραγουδούν» όσο κι αν διαφωνείς υπάρχουν κάποιες χιλιάδες που διασκεδάζουν με όσα λένε και κάνουν.
Άρα δεν ζητά την παύση της ασυλίας από το κοινό, αλλά από κάποιο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ κοινό.
Αντιλαμβάνεστε τι διαφορά;
Όπως όλοι μας (κι εσείς κι εγώ μέσα) δεν γουστάρουμε κάποιους «καλλιτέχνες» για χίλιους δυο λόγους (μέσα και τα σχετικά με σεξισμό και με ουσίες). Δεν μιλώ όμως για ασυλία των σκηνοθετών και εταιρειών που παράγουν και διακινούν πορνογραφία (αυτό κολλά στον σεξισμό) ούτε στην απαγόρευση της αναπαραγωγής των ρεμπέτικων από τα ΜΜΕ σήμερα (αυτό κολλά στις ουσίες αλλά και στα όσα αναφέρετε για το ό,τι κρίνουμε με βάση την εποχή μας).

Σας θυμίζω πως το ΕΣΡ απαγόρευσε κάποτε τον Μπομπ τον Σφουγγαράκη διότι εκτίθονταν μικρά παιδιά σε προώθηση της ομοφυλοφιλίας κι αυτό δεν συνέβη επί Μεταξά.
Αλλάξτε στο άρθρο ονόματα, προσθέστε στιγμιότυπα από το cartoon και …λόγο καταγγελίας των όσων …ανησυχητικών κι επικίνδυνων συμβαίνουν και θα πάρετε παρόμοια σχόλια για τον Μπομπ των Σφουγγαράκη.
Ο Νοών... νοείτω 6.8.2019 | 14:39
Μόδα είναι, ακόμη και αν δεν εκλείψει σε κάποιο διάστημα, σίγουρα θα ξεθωριάσει σημαντικά.

Δεν είναι τυχαίο, καθόλου τυχαίο πως το ακούνε, χάριν χαβαλέ, μόνο 15χρονα, με τις ορμόνες τους στο κόκκινο, με τα γνωστά-κλισέ, ψευτο-υπαρξιακά ζητήματα της εφηβείας. (Σε μερικά χρόνια θα αναρωτιούνται τι άκουγαν κάποτε...).

Δεν είναι ντροπή να πούμε και να παραδεχτούμε πως είναι μια μεγάλη μ@@κία. Δεν είναι ντροπή.

Αν ο Sin Boy ήταν χαρακτήρας κόμικ, θα ήταν (ΑΝΕΤΑ), ο ανιψιός του Κακοφωνίξ, ο Σινμποΐξ!...
avatar
goodluckthere 6.8.2019 | 15:41
Έφτιαξα λογαριασμό μόνο και μόνο για να σου πω ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ!!!
mr. pinkeyes 6.8.2019 | 15:59
Αυτό που με σόκαρε σ αυτό το πολύ σωστό άρθρο είναι η φωτογραφία του 6ιχ9ιne (δεν τον είχα ξαναδεί) οπότε κατάλαβα την αντιγραφάρα που του έχει κάνει ο sinboy
MarionL 6.8.2019 | 17:55
Ακριβώς κύριε Δημοκίδη. Ούτε μύτη δεν άνοιξε με αυτό το εμετικό τουιτ που είναι ΠΟΛΥ χειρότερο και πιο προσβλητικό για τις γυναίκες από αυτό του Τσιτσιπά (που ας πούμε ότι υπάρχει και μια πιθανότητα να ήταν κοροϊδευτικό για τους σεξιστές). Για εκείνο το τουιτ, μέσα σε μισή ώρα αφού το έγραψε και το έσβησε είχαν ανεβεί 30 πύρινα άρθρα, κι εδώ στη lifo βέβαια. Για τον Sin Boy όχι μόνο αποσιωπείται η αηδία αλλά σχεδόν του λέμε και μπράβο γιατί είναι "αυθεντικός" και "αντισυμβατικός". Μας φαίνεται η καφρίλα, αξιοθέατο...

Αλλο ένα παράδειγμα για τη λίστα σας: ο Κρις Μπράουν χτύπησε τη Ριάνα και την έστειλε στο νοσοκομείο, χτύπησε και την επόμενη κοπέλα του, απείλησε να τη σκοτώσει και τώρα με εντολή δικαστηρίου δεν επιτρέπεται να την πλησιάσει στα 50 μέτρα, έχει επιτεθεί σε άσχετους ανθρώπους στο δρόμο και έχει καταδίκες για κακουργήματα, και πόσα ακόμη περιστατικά. Χθες το βράδυ έπαιξε σε συναυλία στον Καναδά, μπροστά σε 30.000 κόσμου που τον αποθέωσαν. Αυτά.
avatar
Magic Fly 6.8.2019 | 19:38
Η δικές μου απορίες είναι γιατί δικαιολογούμε:

- τους γονείς που πετάνε ένα tablet στα εφτάχρονα για να τα ξεφορτωθούν
- το YouTube που δεν χαρακτηρίζει μόνο για ενήλικες όλα αυτά τα βίντεο, που απόχαρακτηρίζει ως 18+ βίντεο μετά από πίεση των εταιριών (βλ. “Mono Xasis”), που γενικά το comment section είναι ένας βόθρος που αν τα διαβάσεις πεφτει το IQ σου
- τη lifo που παρουσιάζει ως πρωτοπόρους τυπάκια όπως iLLeOo με στίχους «στο μουνί πατάω μπουνίδι» που έχουν ως είδωλα τον Κρίς Μπράουν
- την Minos EMI και την Panik που σπρώχνουν όλους τους τράπερς μέχρι αηδίας

Συμφωνώ σε πολλά με την Μαρία που σχολίασε παραπάνω.
Είναι και κάπως κοντόφθαλμο να τα ρίχνουμε όλα αυτά στον Sin Boy επειδή τραγουδά ηλίθιους στίχους με πιασάρικη μουσική.

Τελικά πού ήσασταν όταν τραγουδούσε το Παιδί Θαύμα την Σούζη;
avatar
ddffgg11 6.8.2019 | 21:31
Προσωπικά να πω την αλήθεια, προτιμώ Sin Boy από κάτι "ποιοτικούς" (βλέπε Νταλάρα, Μαχαιρίτσα, και όλο το συνάφι τους) που το παίζουν ιστορία, και νομίζουν ότι αυτοί είναι οι "έντεχνοι" όπως αποκαλούν τους εαυτούς τους, και οι υπόλοιποι είναι άτεχνοι, δηλαδή άσχετοι με το αντικείμενο.
avatar
Γράφων 7.8.2019 | 09:31
Νταξ τώρα. Και ο άλλος προτιμάει να διαβάζει Λιακόπουλο από Ντοστογιέφσκι. Τι να κάνουμε τώρα;
avatar
ddffgg11 7.8.2019 | 11:47
Δε κατάλαβα το σχόλιο σου...αλλά μου φαίνεται ότι ειρωνεύεσαι. Απλά μου τη δίνουν οι δήθεν ψαγμένοι κουλτουριάρηδες, και έχουμε ουκ ολίγους στη μουσική σκηνή. Νταλάρας, Μαχαιρίτσας, Κότσιρας, Αγγελάκας, Θηβαίος, Ιωαννίδης, κτλ που αποκαλούν τη μουσική που παίζουν ΕΝΤΕΧΝΟ (στην πραγματικότητα αυτό το είδος που παίζουν οι "έντεχνοι" λέγεται Indie Pop, απλά το λένε έντεχνο μόνο και μόνο για να δείξουν ότι αυτοί είναι οι ποιοτικοί καλλιτέχνες) δίνουν σπάνιες συνεντεύξεις για να δείξουν ότι δεν θέλουν να είναι κομμάτι του συστήματος και καλά, κατηγορούν τα σκυλάδικα, τη σύγχρονη pop, τη hip hop για υποκουλτούρα, έχουν μονίμως ύφος 100 καρδηναλίων...

1000 φορές λοιπόν ο Sin Boy, η Πάολα, ο TUS, και όλα τα "σκουπίδια" (κατ'αυτούς) που δε το παίζουν δήθεν.
avatar
Μαρία-Μαρία 7.8.2019 | 12:30
Κατά τη γνώμη μου ο Ιωαννίδης έχει δώσει την καλύτερη απάντηση στο παραπάνω κομπλεξικό ξέσπασμα:

«H παραμονή μου στην Πετρούπολη με βοήθησε να φύγει από μέσα μου το κόμπλεξ του ανθρώπου που του αρέσει η κλασική μουσική», λέει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης.

«Και μιλάω για κόμπλεξ, γιατί στην Ελλάδα δεν έχει πέραση το είδος - θεωρείται είδος πολυτελείας. Οι ίδιοι οι κλασικοί μουσικοί σνομπάρουν τους υπόλοιπους, με αποτέλεσμα να γίνονται αντιπαθητικοί και να απομονώνονται, χώροι για να παίζεται αυτή η μουσική δεν υπάρχουν, όπως το Μέγαρο Μουσικής - αλλά κι αυτός είναι ένας χώρος φορτισμένος και ταξικά χρωματισμένος στο μυαλό πολλών.

Στη Ρωσία απλώς υπάρχει μουσική. Ο κόσμος που ακούει r'n'b και death metal ακούει και κλασική, οι άνθρωποι στον δρόμο γνωρίζουν τους συνθέτες του τόπου τους, ξέρουν τα έργα τους, βάζουν λουλούδια στα αγάλματά τους. Εν ολίγοις είναι μια μουσική ζωντανή - σήμερα. Στην Ελλάδα δεν είναι. Δεν έχει και νόημα να τη ζωντανέψει κανείς με το ζόρι. H παράδοση ενός λαού και οι επιλογές του καθορίζουν την πορεία του στην τέχνη. Και η πορεία της Ελλάδας είναι, ούτως ή άλλως, σημαντική»
avatar
Γράφων 7.8.2019 | 12:53
Συγγνώμη από το να φάω δήθεν γκουρμεδιά ή σκατά προτιμώ να φάω πιτόγυρο.

Το δίλημμα είναι λάθος.

Μεταξύ Μαχαιρίτσα και Παόλας προτιμώ εκκλησιαστικούς ύμνους, AC/DC, Μπετόβεν, Λοΐζο, Σεζάρια Εβόρα, Ζαμπέτα, Μπατμανίδη ή οτιδήποτε άλλο.

Ο TUS είναι δήθεν. Και η Πάολα. Αυτό λέμε. Ότι όλο αυτό το "λαϊκό" ύφος είναι απλά ανακύκλωση του βόθρου προς εμπορική και μόνο εκμετάλλευση. Επειδή είναι πολύ αυθεντικό το να χέζει κάποιος δεν σημαίνει ότι θα κάνουμε τέχνη τα σκατά.

https://en.wikipedia.org/wiki/Artist%27s_Shit

Αυτό. Δεν μου αρέσει. Προτιμώ τον Ερμή του Πραξιτέλη.
avatar
σαλιγκάρι 7.8.2019 | 10:08
εγώ θα πρόσθετα ότι η λύση του προβλήματος δεν είναι η λογοκρισία αλλά η ανάδειξη του προβλήματος. όμως δεν ξέρουμε να κουβεντιάζουμε. ούτε μας αρέσουν τα επιχειρήματα, δεν μιλάμε ποτέ με επιχειρήματα (μιλάμε μόνο για τα συναισθήματα που έχουμε). ούτε δεχόμαστε άλλες απόψεις. είμαστε αντίθετοι, επιθετικοί και προσβλητικοί με όποιον εκφράζει άλλη άποψη από αυτήν της κοινής γνώμης. όμως πάραυτα πάντα ζητάμε επιβολή του σωστού και μάλιστα εσπευσμένα, χωρίς καμία καθυστέρηση. αλλά ποιό είναι το σωστό; εκεί δεν έχουμε απάντηση πέραν της απλούστευσης μία κατάστασης. ως κοινωνία δεν είμαστε ικανοί για να βρούμε την λύση γιατί δεν είμαστε ικανοί στο να αναδεικνύουμε τα προβλήματα. αντίθετα τα κρύβουμε (πάντα).
ας μην ξεχνάμε επίσης ότι σε πολλές περιπτώσεις η λογοκρισία επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα με την έννοια ότι ακριβώς επειδή λογοκρίνεις κάτι ή κάποιον εξάπτεις το ενδιαφέρον και προκαλείς αντίδραση (αυτός που ανέδειξε αυτή την πλευρά ήταν η Φουκώ (για όποιον ενδιαφέρεται και αγαπάει το διάβασμα)).

υ.γ. η Μαρία το λέει σωστά ότι η λογοκρισία είναι η ομολογία της αποτυχίας μας
avatar
bcool 7.8.2019 | 10:12
Ελπίζω ότι ο προβληματισμός σας κε Δημοκίδη, να επιφέρει αποτελέσματα και εσωτερικά εκεί στη LIFO.

Διαφορετικά...
https://www.lifo.gr/now/people/213372/i-cardi-b-katigorei-ti-nicki-minaj-gia-tis-apeiles-enantion-tis-koris-tis
ο νους αληταριό 7.8.2019 | 15:06
αφού κύριε Άρη όταν είχε βγει το μαμά διαβάσαμε ένα άρθρο στη lifo με απόψεις 6 δημοσιογράφων και κανείς δεν είχε πρόβλημα.. από που να το πιάσεις και που να το αφήσεις φαντάσου μετά τo reflex που θα πρέπει να χουν φυλάδες τύπου espresso.

Από κει και πέρα το πώς καταπολεμάς τη βλακεία είναι τεράστιο θέμα.Σίγουρα αν πας να την απαγορεύσεις θα χεις αντίθετα αποτελέσματα.Σίγουρα αν πας να την κράξεις με μόνο υστεροβουλία το να μοιραστείς κομμάτι από την πίτα της απήχησης κάνει τα πράγματα σε συνολικό επίπεδο χειρότερα.Αυτό που χρειάζεται είναι δυο λόγια λογικά & ξάστερα χωρίς φανατισμό όπως το παραπάνω άρθρο.
Άρης Δημοκίδης 7.8.2019 | 22:44
«απόψεις 6 δημοσιογράφων και κανείς δεν είχε πρόβλημα»...

Όχι ακριβώς

https://www.lifo.gr/articles/music_articles/234567/mas-aresei-to-mama-4-gnomes-gia-to-terastio-viral-hit-toy-sin-boy

Πωλίν Κόκλα:

«Κρετίνικο, στεγνή αντιγραφή ξένων, όλα τα καγκούρικα χλιδοκλισέ του Κωστόπουλου σε συσκευασία στέντικαμ, φλώροι που νομίζουν ότι είναι γκάγκστερ (αλλά βολεύονται να είναι βαποράκια και μπάουνσερς), αγορασμένα views του YouTube με τη σέσουλα (γνωστότατο στα πέριξ, απορώ ποιος τσιμπάει ακόμα εάν δεν είναι αφελής), στίχοι άρρυθμοι, ασπόνδυλοι, κυριολεκτικά γτπ, αισθητική L.A. αν στο L.A. προσγειωνόταν η εγγονή της μαντάμ Σουσού κ.λπ.»
ο νους αληταριό 8.8.2019 | 00:14
Οκ 4 δημοσιογράφοι που δεν έχουν κανένα πρόβλημα και με επιχειρήματα εκ των οποίων αρκετά σχετικιστικά και μία που διαφώνησε και αυτή στριμωγμένη στο τέλος με υ.γ
σαφώς και έχουμε δημοκρατία αλλά δυστηχώς έτσι δε σώζετε η κατάσταση,τέλος πάντων αυτό πέρασε ας κοιτάμε το εδώ συγχαρητήρια για το άρθρο σας
Tasssos 8.8.2019 | 03:11
Απορώ τι δεν καταλαβαίνει (ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει) ο κ. Δημοκίδης. Όσον αφορά το συγκεκριμένο κοινό του "Sinboy" πρώτον έχει "γραμμένους" τους "γέρους" και την κάλπικη ηθική τους και δεν έχει προλάβει να διαφθαρεί τόσο πολύ ώστε να παίρνει μέρος σε πολιτικώς ορθές παραστάσεις. Συγκινείται από εισαγόμενα πρότυπα ενώ αήθεια δεν το ενοχλεί επειδή δεν έχει διδαχθεί καμιά αξία με ειλοκρίνεια και αυτό επειδή εκείνοι που θα έπρεπε να του τις διδάξουν δεν διαθέτουν ούτε οι ίδιοι. Όσον αφορά τους ανθρώπους των μέσων εκείνοι προσπαθούν αποφεύγουν την ευθεία καταδίκη ώστε να μην αποκαλυφθεί η αδυναμία επιρροής τους πάνω στο συγκεκριμένο κοινό που είναι και ελκυστικότατο στο εμπορικό κομμάτι. Τώρα αν το "σε χύνω στη μάπα" είναι ανήθικο στη εποχή του Pornhub για μένα δεν είναι και τόσο βέβαιο. Το πρόβλημα για μένα με τον Sinboy δεν είναι τόσο αν είναι πολιτικώς ορθός αλλά ότι είναι μάλλον ατάλαντος.