Στην-υψηλού επιπέδου (not)-εκπομπούλα του, ο Γιώργος Λιάγκας μας κέρασε απέχθεια για τις γυναίκες με καμπύλες και παραπάνω κιλά. Εικονογράφηση: Ατελιέ/LIFO
Β. Στεργίου

Αυτές οι χοντρές με μαγιό που θέλουν να γίνουν και μοντέλα

Πρώτες πρώτες αυτές οι γυναίκες πρέπει να απορρίψουν τον τηλετραμπούκο Λιάγκα και να του αφαιρέσουν κάθε δικαίωμα να μιλάει, σταματώντας να βλέπουν τη φρικαλέα εκπομπούλα του.

«Πρέπει να το δούμε τώρα αυτό;» αναρωτήθηκε ο κ. Λιάγκας, ένας παρουσιαστής σε μεσημεριανάδικο, βλέποντας μια κοπέλα με χοντρά μπούτια να φωτογραφίζεται με μαγιό ως μοντέλο. «Μας το επιβάλλουν» μουρμούριζε μια συμπαρουσιάστρια. «Θα με αναγκάσουν να το δω τώρα αυτό;» σκέφτηκα κι εγώ όταν εμφανίστηκε στο κινητό μου ένα βίντεο απ' το συγκεκριμένο μεσημεριανάδικο. Δεν έχω τηλεόραση και δεν βλέπω, γενικώς, ΣΚΑΪ. Μια φίλη, όμως, θεώρησε ότι έπρεπε να δω κάτι. Πάτησα το play στο κινητό μου. Βολεύτηκα στον καναπέ.

 

Εμφανίστηκε μια κοπέλα που πόζαρε ως μοντέλο με μαγιό. Χοντρά μπούτια, κοιλιά, όχι μυώδη μπράτσα. Καταχάρηκα! Προφανώς δεν είμαι απ' αυτές που προτρέπουν τις φίλες τους να μη γυμνάζονται και να μην τρώνε μαγειρευτό φαγητό. Δεν υποτιμώ τη φθηνή ευτυχία ενός πρωινού τρεξίματος, με τον ιδρώτα να κυλάει παντού. Ούτε τη γαλήνη του μαγειρέματος. Αλλά, όπως όλες οι γυναίκες, δεν αντέχω να μου λένε τι να κάνω, ούτε να μου τρίβουν στη μούρη όλη μου τη ζωή αισθητικά πρότυπα με τα οποία, και καλά, πρέπει να συμβαδίσω για να είμαι «γλυκούλα» και «ομορφούλα».

 

Όλες μας το ξέρουμε αυτό το συναίσθημα. Όλες μας ξυπνάμε νωρίτερα απ' τα αγόρια μας, τα αδέρφια ή τους μπαμπάδες μας για να πάμε στη δουλειά «περιποιημένες». Και όλες μας έχουμε αισθανθεί το βλέμμα σε μια επαγγελματική συνάντηση να συγκεντρώνεται στα μπούτια, στα μαλλιά ή στο στήθος μας. Έτσι, καταχάρηκα που είδα μια κοπέλα με χοντρά μπούτια και μαγιό να θέλει να γίνει μοντέλο. Ώσπου ο κεντρικός παρουσιαστής αυτού του τηλεσκουπιδιού άνοιξε τη στοματάρα του.

 

Ο κύριος Λιάγκας ως άντρας σε πατριαρχική κοινωνία φαντασιώνεται ότι είναι ο ριγμένος της υπόθεσης όταν αυτό που βλέπει δεν είναι ακριβώς αυτό που θέλει. Όπως όλα τα μικρο-φασιστάκια γουστάρει να γίνεται το δικό του πάση θυσία.

 

Στην-υψηλού επιπέδου (not)-εκπομπούλα του μας κέρασε απέχθεια για τις γυναίκες με καμπύλες και παραπάνω κιλά. Μίλησε για το σώμα τους σαν να μιλούσε για το χέρι του, σαν κάτι δικό του. Παρομοίασε την κοπέλα με ζωάκι σε διαφήμιση της Greenpeace. Δεν πιστεύω ότι εννοούσε πως έμοιαζε με κάτι που θέλεις να το πάρεις αγκαλίτσα. Μας εξήγησε: ξεφτιλίζεται. Με παχάκια και λάδια, να κυλιέται στην άμμο − ξεφτίλα. Για τις άλλες κοπέλες της εκπομπής μόδας GNTM κανένα πικρόχολο σχόλιο. Ωραιότατες, με τους κοιλιακούς τους, ακόμα πιο αισθησιακές λαδωμένες, ευχαριστήθηκε ο κ. Λιάγκας.

 

Ο παρουσιαστής, μάλλον, χωρίς να το καταλάβει, εξέφρασε μια οικεία σκέψη που δεν λέγεται: το γυναικείο σώμα έχει ως βασική του λειτουργία να ικανοποιεί αισθητικά το αντρικό βλέμμα. Αν δεν ικανοποιεί την αντρική προσδοκία, αποτυγχάνει. Παχάκια, λίπη, δίπλες, χοντρές πλάτες, τρίχες, κοντοί λαιμοί, πεσμένοι κώλοι, όλ' αυτά δεν αρέσουν στον κάθε κ. Λιάγκα. Τα βρίσκει «μη κανονικά» και αγανακτεί. Μάλιστα, στο βίντεο αναλαμβάνει τον ρόλο του τηλετραμπούκου για πάνω από 8 ολόκληρα εφιαλτικά λεπτά, εξηγώντας ότι η κοπέλα πολύ κακώς νόμισε ότι μπορεί να γίνει μοντέλο.

 

Προφανώς, για το μεσημεριανάδικο του ΣΚΑΪ οι γεματούλες, με τις κοιλίτσες τους και την κυτταρίτιδά τους δεν είναι για να βγαίνουν απ' το σπίτι. Οι παραγωγοί αυτών των σκουπιδιών τις θέλουν καθηλωμένες στον καναπέ τους για να έχουν ακροατήριο, ένα ακροατήριο με κατάθλιψη και αγωνία, που φοβάται το σώμα του, που το παραμελεί, που κρύβεται στο σαλόνι, που δεν βγαίνει στην παραλία, στο μπαρ, στο κλαμπ, που δεν φλερτάρει, δεν κάνει σεξ και δεν χαίρεται. Ένα ακροατήριο καθηλωμένο στην κατανάλωση της τηλεφρίκης που λέγεται «showbiz». Πρώτες πρώτες αυτές οι γυναίκες πρέπει να απορρίψουν τον τηλετραμπούκο που τους απευθύνεται μέσα από την οθόνη και να του αφαιρέσουν κάθε δικαίωμα να μιλάει, σταματώντας να βλέπουν τη φρικαλέα εκπομπούλα του. Το επόμενο βήμα είναι να βγουν αδίστακτα έξω και να επιδείξουν τα χοντρά τους μπούτια και τις διπλές κοιλιές τους σε μπαρ, κλαμπ και καφέ.

 

Ο κ. Λιάγκας, ως άντρας σε πατριαρχική κοινωνία, φαντασιώνεται ότι είναι ο ριγμένος της υπόθεσης, όταν αυτό που βλέπει δεν είναι ακριβώς αυτό που θέλει. Όπως όλα τα μικρο-φασιστάκια, γουστάρει να γίνεται το δικό του πάση θυσία. «Είναι η πολιτική ορθότητα, Γιώργο» λέει σαν κακό αυτόματο, σαν παπαγαλάκι της ανδροκρατίας, η συμπαρουσιάστριά του, σε πλήρη σύγχυση, έτοιμη να ξεράσει, λες κι οι χοντρές έχουν κάνει κατάληψη στο στούντιο του ΣΚΑΪ κι έχουν απλώσει υπερμεγέθη μαγιό και φουσκωτές κοιλάρες μπροστά στα έκπληκτα μάτια των παρουσιαστών. Βάζω στοίχημα ότι οι παρουσιαστές θα μπερδεύουν και την ελευθερία του λόγου με το (ανύπαρκτο) δικαίωμα να εκφέρεις εμετικό λόγο και να μη σου λέμε ότι είναι εμετικός.

 

Τίποτα δεν σε αναγκάζει να βλέπεις χοντρά μοντέλα και να γουστάρεις. Εννοείται! Αλλά το να λες ότι τα «plus size» μοντέλα είναι «ξεφτίλα» σηκώνει απάντηση. Εμένα πιο κοντά στην ξεφτίλα μού φαίνεται ο κ. Λιάγκας. Ξεφτίλα είναι να πιστεύεις, χωρίς να το λες, φυσικά, ότι για χοντρές και αχτένιστες η μόνη μοίρα είναι το σπίτι, όπου, κρυφές και κλειδωμένες, θα βλέπουν τα άθλια τηλεσκουπίδια που τους σερβίρεις. Καιρός να το καταλάβει και ο τελευταίος φρικτός παρουσιαστής, στον ΣΚΑΪ και αλλού, ότι χοντρές, μεσαίες ή αδύνατες, με κοιλιά ή κοιλιακούς, οι γυναίκες θα κάνουν καριέρα όπου τους αρέσει.

 

Απόψεις
32 Σχόλια
12
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 4.10.2019 | 12:10
Εντωμεταξύ, στο βίντεο η Γκαγκάκη λέει την φράση "πολιτικά ορθό" με ειρωνικό τρόπο, σαν να θέλει να πει: "Μας πρήξατε πια με την πολιτική ορθότητα.". Λοιπόν, η αρθρογράφος Ειρήνη Γεωργή το έχει πει με πιο απλά λόγια: "Πολιτική ορθότητα είναι να μην θες να κάνεις έναν άνθρωπο που υποφέρει να νιώσει ακόμα πιο σκατά.".
Αλιόσα 4.10.2019 | 23:54
Όχι.
Πολιτική ορθότητα είναι να θές να προσαρμοστεί ΚΑΙ όλος ο υπόλοιπος κόσμος στις ευαισθησίες σου.
Και εκεί, το πράγμα στραβώνει.
avatar
daydreamcatcher 5.10.2019 | 01:52
Όχι να προσαρμοστεί. Να τις σεβαστεί. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο κόσμος το θεωρεί αδιανόητο να μη χρησιμοποιεί λέξεις που θίγουν μειονότητες, ευπαθείς ομάδες, και γενικότερα ανθρώπους που υφίστανται διακρίσεις.
Αλιόσα 5.10.2019 | 09:34
Να προσαρμοστεί, επιμένω: Μιλαμε για δημόσιο λόγο. Αλλιώς, στον Καιάδα. Επίσης και εγώ ποτέ δεν κατάλαβα ποιός αποφασίζει "πότε θίγεται μια μειονότητα". Και ποια τα όρια του όντως θιγμενου και του απλά κομπλεξικού.
caravan 4.10.2019 | 14:17
Ασχολείστε με τα λάθος άτομα. Η έμφαση έπρεπε να δοθεί στην κοπέλα. Ο απερίγραπτος αυτός τύπος θα έπρεπε κανονικά να μην βρίσκει δουλειά πουθενά! Βασιζόμενος όμως στο ότι υπάρχει η μερίδα κόσμου που βρίσκει εμετικό τον λόγο του, και παράλληλα εκείνη που του κρεμάει τις ματαιώσεις της ως υπερασπιστή της "απόγνωσης" από το inclusiveness, το τραβάει όσο μπορεί ώστε να γράφεται το όνομά του σε αράδες στο διαδίκτυο.
Αν συνεχίσει να δουλεύει αντί να πάρι σπιτάκι του θα φταίμε όλοι μας που ασχολούμαστε ακόμη.
avatar
Κάποιος_ 4.10.2019 | 15:06
Οχι κύριες μου ,συγνώμη που θα σας το χαλάσω αλλά η παχυσαρκία δεν ειναι κατι για το,οποίο πρέπει να νιώθει κανεις περήφανος.Ευθυνεται για προβλήματα με την καρδιά ,εγκεφαλικά,καρκίνους και ενα σωρό ακόμα ...
Αν έχει καποιος άνθρωπος πρόβλημα που δεν λύνεται εύκολα ,απολύτως σεβαστό.
Αλλά οχι δεν ειναι υγιές πρότυπο τι να κάνουμε τώρα...
avatar
moli8 4.10.2019 | 17:04
Το σχόλιο επιβεβαιώνει ότι ένα ποσοστό ανθρώπων είναι λειτουργικά αναλφάβητοι και μεταξύ άλλων αδυνατούν να κατανοήσουν ένα κείμενο. Διότι το κείμενο, συγγνώμη που θα στο χαλάσω δεν λέει αυτό, τι να κάνουμε τώρα...
Μη Χειρότερα 4.10.2019 | 17:39
Πάνω σε τι ακριβώς σχολιάζεις; Το άρθρο μιλάει για το εμετικό παραλήρημα του Λιάγκα, έχεις κάτι να πεις για αυτό; Γιατί αν κρίνω από την απάντηση, επικροτείς. Αν δεν είναι υγιές πρότυπο (κατά τη γνώμη σου), άρα καλώς έκανε και ξεφτίλισε την κοπέλα;
avatar
Κάποιος_ 5.10.2019 | 00:00
@Μη Χειρότερα εσένα ο Λιάγκας σου φαίνεται για fit?και αυτός το ίδιο ειναι.Δεν κάνει καλά που ξεφτίλισε την κοπέλα και γενικώς δεν κάνει καλά η ελληνική τηλεόραση που έχει τέτοια σκουπίδια εκπομπές .
Αλλά η παχυσαρκία δεν ειναι κατι για το οποίο πρέπει καποιος να νιώθει υπερήφανος.Η ιατρική το λέει οχι εγώ ...
avatar
daydreamcatcher 5.10.2019 | 01:55
Νομίζω ότι σου διαφεύγει η διαφορά ανάμεσα στο "είμαι περήφανος για τα κιλά μου", και "είμαι περήφανος για τον εαυτό μου ασχέτως των κιλών μου".
Οι άνθρωποι δεν είναι μόνο τα κιλά τους!
Ερωτευμένος Σεξπηρ 4.10.2019 | 15:15
Δικαιώμα του καθενός είναι να διαχειριζεται τον εαυτο του και τη ζωη του οπως επιθυμει. Μεχρις εκει συμφωνουμε. Η λέξη "μοντελο" ειναι ιταλικη και σημαινει "προτυπο , σημειο αναφοράς". Χωρις πολλες αναλυσεις ειναι απαραδεκτο να προβαλλεται ως προτυπο η παχυσαρκια οπως ηταν εξισου απαραδεκτο να προβαλλεται ως προτυπο η ανορεξια στα 90s (με Κειτ Μος κλπ). Οι κοιλιακοι φετες και τα διμετρα ποδια ειναι θεμα αισθητικης και προτιμησεων , ο φυσιολογικος ΔΜΣ ειναι ζητημα υγειας. Ζουμε σε μια χωρα που ειναι ΠΡΩΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ στην παχυσαρκια ενηλικων ΚΑΙ παιδιων και αντι να χτυπαμε τις καμπανες της Νοτρ Νταμ καθομαστε και διαβαζουμε για πατριαρχιες και πρασινα αλογα. Λιγο λογικη ε;
caravan 4.10.2019 | 18:04
Ολίγον ιστορία και γλωσσολογία λοιπόν.

Η λέξη μοντέλο (πρότυπο) εισήχθη εν Ελλάδι με τα περιοδικά του Κωστόπουλου. Πιο πριν, και διεθνώς, η λέξη ήταν mannequin (μανεκέν), δηλαδή κούκλα βιτρίνας για επίδειξη ρούχων.

Η κοπελιά αυτή δεν πήγε στο GMTM για να γίνει πρότυπο ώστε να γίνουμε όλες χοντρές και να πάθουμε καρκίνο και διαβήτη (έχω κι απ'υα δύο κι ας μην είμαι χοντρή), αλλά για να δείχνει ρούχα plus size ώστε να έχουν και πο "χοντρές" κάτι να φορέσουν, εκτός από τσουβάλια....τουλάχιστον μέχρι να κατορθώσουν να αδυνατίσουν. Αν θέλουν.

Σαφές, ελπίζω.
Ερωτευμένος Σεξπηρ 5.10.2019 | 01:59
Καραβαν , με κάθε ειλικρίνεια ούτε το συγκεκριμένο ριαλιτι παρακολουθώ ούτε απο μοδα γνωρίζω.
Νομίζω όμως οτι ειναι ευρεως αποδεκτο οτι τα μοντελα περαν της επαγγελματικης τους ενασχολησης σε επιδειξεις ρουχων/ φωτογραφισεις κλπ λειτουργουν και ως σημεια αναφορας για τα υφισταμενα προτυπα εξωτερικης εμφανισης. Yπάρχουν άπειρες επιστημονικές έρευνες που συνδέουν την ραγδαια αυξηση των διατροφικων διαταραχών (κυριως της νευρικης ανορεξίας) με τα προτυπα ομορφιας που προβαλονται στα ΜΜΕ. Το ίδιο ισχύει και με την υποτιθέμενη "απενοχοποίηση"που επιχειρείται σήμερα. Προβάλει λάθος πρότυπα και στέλνει λάθος μηνύματα. Δεν είναι φυσιολογικό να είναι κάποιος υπέρβαρος , δεν είναι cool και δεν ειναι αξιο θαυμασμου. Η παχυσαρκία είναι νόσος. Είτε είναι κάποιος όμορφος είτε είναι άσχημος , παραμένει νόσος και πρέπει να αντιμετωπιστεί.
caravan 5.10.2019 | 15:05
Κατάλαβα αυτό που είπες από την πρώτη φορά.

Αυτό που προσπαθώ να κατανοήσεις είναι ότι η θεώρηση μοντέλα=πρότυπα, άρα χοντρές= πρότυπα=> αυξανόμενη παχυσαρκία στον γενικό πληθυσμό δεν ισχύει.
Και δεν ισχύει επειδή η παχυσαρκία ήρθε όταν μεσουρανούσαν τα μοντέλα των 90s του heroin chic. Δηλαδή δεν συνδέεται το ένα με το άλλο.
Παλιότερα, όταν ήμουν εγώ παιδάκι (δεκαετία '70, αρχές '80) δεν υπήρχαν χοντρά παιδιά στο σχολείο. Άντε 1-2 σε όλοοοοοολο το σχολείο. Άντε λίγα, μετρημένα στα δάχτυλα, ελαφρώς στρουμπουλά. Επίσης δεν υπήρχαν διατροφικές διαταραχές στον πληθυσμό, κανείς δεν ασχολούνταν με τα "μανεκέν" παρά μόνο για τις επιδείξεις ρούχων. Κανείς δεν γνώριζε ποιά "δείχνει" για τον Τσεκλένη ή τον Παρθένη, παρά το επιτελείο της Γυναικας, περιοδιξού του Τερζόπουλου.
Όταν βγήκαν τα περιοδικά του Κωστόπουλου, και στενά δυην Ελλάδα ΜΟΝΟ, τα κορίτσια της πασαρέλας στελέχωσαν τα τσοντοεξώφυλλά του και τις ονειρώξεις μιας γενιάς σημερινών 30+ρηδων που ταύτισαν το "μοντέλο" με το πώς πρέπει να δείχνει η προσωπική τους ερωτική φαντασίωση.
Το μπουμ των social media ολοκλήρωσε την καταστροφή, επειδή πλέον εκδημοκρατικίστηκε ο ρόλος του "μοντέλου": καθεμία θεωρητικά γινόταν μοντέλο.

Όμως οι επαγγελματίες μοντέλα είναι πάντα, από αρχής μόδας, λεπτές ψηλές αδύνατες κοπέλες ώστε να χτησιμοποιείται ΛΙΓΟ ύφασμα στα πατρόν και να φωτογραφίζονται καλά από οποιαδήποτε γωνία. Το ότι πλέον υπάρχουν επαγγελματίες plus size μοντέλα (και πάλι πιο χαμηλόβαρα από το κοινό) απαντά στην εμπορική ανάγκη του αυξημένου κοινού μεγαλύτερων διαστάσεων.
Τα μοντέλα δηλαδή ακολούθησαν την παχυσαρκία, όχι το αντίθετο!
Η σύγχρονη παχυσαρκία οφείλεται στην άθλια βιομηχανοποιημένη τροφή με την οποία τρεφόμαστε, τα προσθετα και τα φάρμακα, το οπτι ξεχάσαμε να μαγειρεύουμε στο σπίτι, την εξοργιστικά καθιστική ζωή, ακόμη και τα φασόν προγράμματα στο γυμναστήριο ετήσιας συνδρομής 49€ όπου νομίζουμε κάτι κάνουμε και δεν κάνουμε τίποτα απολύτως (στη δεκαετία του '50 δεν υπήρχαν γυμναστήρια παρά για τους αθλητές κι όμως όλοι έμοιαζαν στυλάκια).

Κι επιτέλους δες και το άλλο: γιατί οι Σουηδοί κι πι Γάλλοι είναι λεπτοί ενώ οι Αμερικανοί σαμπρέλες; (σόρρυ για τον ωμό χαρακτηρισμό, σλλά όποιος έχει ταξιδέψει Αμετική να δει ανθρώπους στο δρόμο κατανοεί...το μικρό μέγεθος σναψυξτικού παντού ισοδυναμεί με κουβά! Συγκρίνετε με το στάνταρντ σακουλάκι crisps στο Ημωνένο Βασίλειο και θα καταλάβετε ακόμη πιο πολλά)

Επομένως το να μου λες ότι πρέπει να έχουμε λεπτοσωμα "μοντέλα" ως κίνητρο για να μην παχαίνουμε, είναι σαν να μου φέρνεις παράδειγμα/πρότυπο τον απουσιολόγο για τα οφέλη της μάθησης στο πλαίσιο του ελληνικού σχολείου. Ποιός ποτέ το θεώρησε ικανό κίνητρο για να μελετήσει σωστά;
Οι παθογένειες πάνε πολύ πολύ βαθιά και η κατάσταση απαιτεί τελείως άλλους χειρισμούς.
avatar
moli8 4.10.2019 | 18:06
Για τα άτομα που έχουν μεγαλύτερο ΔΜΣ από το φυσιολογικό (σημ: τα εύρη τιμών ισχύουν ως στατιστικες κατηγορίες) υπάρχουν 7 κατηγορίες ΔΜΣ, 1 κατηγορία για τους "υπέρβαρους" και 6 κατηγορίες για τους "παχύσαρκους". Υπάρχει συνάφεια μεταξύ ΔΜΣ και καρδιαγγειακών νοσημάτων, διαβήτη κλπ. Προφανώς, ένα παχύσαρκο άτομο της κατηγορίας VI έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να νοσήσει από ένα υπέρβαρο άτομο- με την παραδοχή ότι για τα δυο αυτά άτομα οι υπόλοιποι παράγοντες κινδύνου είναι ίδιοι (κάπνισμα, κληρονομικότητα, περιβαλλοντικοί κλπ). Ο ΔΜΣ είναι ένα εύχρηστο εργαλείο αλλά όχι απολύτως αξιόπιστο. Τα μοντέλα της συγκεκριμένης εκπομπής, τα επονομαζόμενα plus size έχουν είτε φυσιολογικό ΔΜΣ είτε είναι υπέρβαρα, ούτε καν παχύσαρκα. Αλλά έτσι κι αλλιώς δεν ξεκίνησε ο δημοσιογράφος σταυροφορία υπέρ της υγιεινής ζωής, ούτε το άρθρο αναφέρεται σε αυτό. Τα σχόλια του δημοσιογράφου αξιολογούσαν τα μοντέλα από αισθητική και μόνο σκοπιά (ο ίδιος άλλωστε δεν εχει φυσιολογικό ΔΜΣ).
Ερωτευμένος Σεξπηρ 5.10.2019 | 02:06
Δεν διαφωνώ κάπου με όσα γράφεις. Εγω αναφέρθηκα στα προβαλλόμενα πρότυπα. Το "πολιτικά ορθο" μηνυμα είναι πολυ σαφες : Μπορεις να εισαι ομορφη ακομα και αν εισαι παχυσαρκη/υπερβαρη. Σωστό ,η συγκεκριμενη κοπελα αλλωστε ειναι εμφανισιμη , αλλά λέει τη μιση αληθεια και αποκρυπτει την αλλη μιση. Χρειαζεται άμεσα μεγαλυτερη ευαισθητοποιηση ως προς την παχυσαρκια. Μου φαινεται αδιανοητο να βαζουμε την ομορφια πανω απο την υγεια. Ο δημοσιογράφος είναι κι αυτός υπέρβαρος (εμφανως) αλλα δεν λειτουργει ως προτυπο. Το δε άρθρο , κράζει (σωστα) τον δημοσιογραφο αλλα και παλι δε λεει τιποτα για την ουσια (λαθος).
Μη Χειρότερα 5.10.2019 | 08:49
Είδες εσύ κανέναν να θέλει να βάλει κιλά επειδή είδε μοντέλο μπαμπατσικο; Όμως ξέρεις, χρειάζεται να εκπροσωπούνται όλα τα σώματα στη μόδα μπας και γλιτώσουν από την κατάθλιψη και την ανορεξία κοπέλες με παραπανίσια κιλά. Και πίστεψε με ένας χοντρός άνθρωπος ξέρει και με το παραπάνω τι λέει η ιατρική και τι πρέπει να κάνει, αν θέλει να χάσει βάρος. Μερικές φορές το δήθεν νοιαξιμο τύπου "εγώ για το καλό σου το λέω" ή "η ιατρική λέει αυτό κι αυτό", προέρχεται από μια βαθύτερη σκέψη που δεν παραδεχομαστε συνειδητά (βάζω και τον εαυτό μου μέσα) και πάει κάπως έτσι : πως τολμά ο χοντρός να αισθάνεται καλά με το σώμα του και να έχει αυτοπεποίθηση ενώ είναι έτσι όπως είναι, κι εγώ που έχω γαμ#@€3 στη δίαιτα νιώθω σκατα
avatar
Μαρία-Μαρία 5.10.2019 | 13:59
"ένας χοντρός άνθρωπος ξέρει και με το παραπάνω τι λέει η ιατρική και τι πρέπει να κάνει, αν θέλει να χάσει βάρος"

Μη χειρότερα, ως πρώην χοντρή διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως κι αν ανοίξουμε τη συζήτηση "τι λέει η ιατρική για να χάσει ένας χοντρός βάρος" δεν τελειώνουμε μέχρι του χρόνου με τα όσα αντιφατικά λέγονται από επιστήμονες.
Lone_Wolf 4.10.2019 | 15:18
Τώρα τελευταία έχει βγάλει ένα καινούργιο θεματικό ο αρκάς με τον Αποστόλη και την τζούλι για αυτό το θέμα που γράφεται.
Katerinaa 4.10.2019 | 15:25
Πολύ ωραίο άρθρο. Εν τω μεταξύ ο Λιάγκας ωρύεται για το πώς τόλμησε μια κοπέλα με παραπάνω κιλά να πάει σε αυτό το τηλεπαιχνίδι. Το gntm όμως δεν είναι καλλιστεία, αλλά προωθεί κοπέλες για να διαφημίζουν ρούχα. Δεν έχουν στόχο να τέρψουν τους οφθαλμούς των αντρών αυτές οι κοπέλες, άσχετα αν κάποιοι νομίζουν ότι όλα κινούνται γύρω από τα μάτια τους. Και λέω πάλι ότι στο χώρο της μόδας σκοπός είναι να προωθήσεις ρούχα και μια χαρά μπορεί να προωθήσει ρούχα και μαγιό η συγκεκριμένη κοπέλα και να ταυτιστούν μαζί της οι γυναίκες με παρόμοια κιλά.
Το αν είναι όμορφη ή όχι είναι άλλο θέμα, ο καθένας έχει τα γούστα του και δεν μπορεί να απαγορεύει σε κανέναν να υπάρχει στο οπτικό του πεδίο επειδή δεν ταιριάζει με την αισθητική του.
Haifischnet 4.10.2019 | 16:54
Ή, για να το πούμε αλλιώς, για να γίνεις μοντέλο πρέπει πρωτίστως να έχεις φωτογένεια και άνεση στον φακό. Η ομορφιά δεν σου εξασφαλίζει τα προσόντα αυτά.

Χαίρομαι που δεν έχω τον χρόνο να βλέπω τηλεόραση, αλλιώς θα έπεφτα πάνω σ' αυτόν τον εμετικό τύπο. Δεν μπορώ να έχω άποψη όμως για την κοπέλα που πήγε στον διαγωνισμό, τον οποίο επίσης δεν θα μπορούσα να παρακολουθήσω, καθώς έχω δει στιγμιότυπα στο κινητό της κόρης μου η οποία δυστυχώς κάθεται και τα βλέπει αυτά τα σκουπίδια.
avatar
Mrs Sofi 4.10.2019 | 19:19
Τα περιττά κιλά δεν προβάλλουν ένα υγιές πρότυπο. Είναι φυσικά αποδεκτό να είναι ο καθένας όπως νιώθει καλύτερα αλλά με τίποτα δεν θα επικρωτήσω μία κοπέλα με τόσα περιττά κιλά γιατί είναι και θέμα υγείας και όχι τόσο γούστου κ ομορφίας. Ένα γυμνασμένο σώμα είναι όμορφο γιατί αποπνέει υγεία κ δύναμη. Και εννοείται μπορεί ο καθένας να έχει αντίθετη άποψη και να μην του αρέσουν τα παχουλά μοντέλα. Καταλαβαίνω πως όταν απενεχοποιείται το φαγητό και το περιττό λίπος είναι ευχάριστο για κάποιους/ες γιατί είναι πιεσττικό, δύσκολο και θέλει πολυ πειθαρχία και αυτοσυγκράτηση να διατηρείς ένα υγίες και γυμνασμένο σώμα και πολλοί δεν θέλουν να καταβάλλουν καμία προσπάθεια. Μπράβο τους! Αλλά και απο την άλλη κατα την γνώμη μου το πάχος δεν μου προκαλεί θαυμασμό. Ο τύπος κάθε γυναίκας είναι διαφορετικός και η καθεμία μπορεί να είναι σέξι με τον τρόπο της αλλά αυτό είναι κάτι ´αλλο. Είναι άλλη κουβέντα.
βλαχάκι (το) 4.10.2019 | 19:42
-Τι κάνεις Γιάννη μου;
-Κουκιά σπέρνω.
caravan 4.10.2019 | 21:26
Πολύ απήλαυσα την εκ των υστέρων αλλαγή του username σε διακριτά θηλυκό τύπο!
Σε καλό μας!
avatar
τυχαίος περαστικός 5.10.2019 | 12:16
Λιάγκας στην τηλεόραση, Σεφερλής στις επιθεωρήσεις κάνει τις εύσωμες γυναίκες να αισθάνονται άσχημα, κάνει body shaming απ' ό,τι έχω δει σε βίντεο και δυστυχώς το κοινό ξεκαρδίζεται από κάτω.
Πρέπει να αναθεωρήσουμε τα πρότυπα (ουτοπία, το ξέρω) και να αναλογιστούμε με τι γελάμε και μέχρι πού φτάνει το δικαίωμά μας στην κριτική και στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό βίο μας.
Δυστυχώς δεν είναι ο συγκεκριμένος άνθρωπος η μοναδική περίπτωση κάποιου που βρίσκει ευχαρίστηση στις προσβολές.
avatar
Μρ97 5.10.2019 | 13:01
Όχι, δεν σας επιβάλλουν τίποτα απολύτως. Απλά, θέλετε να κραξετε και εσείς και αυτή η κοπέλα σας έδωσε το πάτημα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να είναι όπως θέλει, χωρίς να δέχεται τον χλευασμό, την υποτίμηση, ή την στοχοποίηση. Η συγκεκριμένη κοπέλα μπήκε στο ριάλιτι ως κάτι διαφορετικό, όχι απαραίτητα για να κάνει πασαρέλα, αλλά ίσως για να απευθυνθεί σε αυτές τις γυναίκες, που έχουν ανασφάλειες είτε για το βάρος τους, είτε για οτιδήποτε άλλο. Και για να προωθήσει ίσως ρούχα για συγκεκριμένους σωματότυπους. Τώρα, δεν λέω ότι οι σκοποί του ριάλιτι αυτού, είναι να προωθήσουν την ανοχή στην διαφορετικότητα κλπ. Επίσης, δεν λέω ότι είναι καλό να είναι κανείς υπέρβαρος ή παχύσαρκος. Αλλά, αυτός ότι τύπος, απλά θέλει να είναι στο προσκήνιο, και το μόνο που τον ενδιαφέρει, είναι απλά να κοροιδεψει, να μειώσει και να κάνει νούμερα με πιο ύπουλο τρόπο, βασιζόμενος στην πολιτική ορθότητα και στις λοιπές μπαρουφες που πετάει- αυτός και ορισμένοι συνεργάτες του. Ναι, όλοι γνωρίζουμε ότι πρέπει να κανούμε μια υγιεινή ζωή και να γυμναζόμαστε. Αλλά η έλλειψη αυτών, οπωσδήποτε δεν πρέπει να είναι λόγος για να μειώνει κάνεις τον άλλον.
avatar
mouse 5.10.2019 | 14:58
Συγχαρητήρια κα Στεργίου! Δυστυχώς από τα σχόλια καταλαβαίνει κανείς ότι σχεδόν οι μισοί δεν κατάλαβαν καν σε τι αναφέρεται το άρθρο. Από τη χυδαιότητα του body shaming του ανεκδιήγητου μεσημεριανά, έφτασαν να αναλύουν αν είναι υγιεινή η όχι η παχυσαρκία! Φυσικά και η παχυσαρκία δεν είναι επιθυμητή για κανέναν! Αλλά οι αιτίες της είναι τόσες πολλές όσοι ακριβώς οι άνθρωποι που παιδεύονται με αυτήν. Και όσο είναι επικίνδυνη για την υγεία η παχυσαρκία, άλλο τόσο επικίνδυνη είναι η νευρική ανορεξία, από την οποία υποφέρουν επίσης χιλιάδες άνθρωποι, πολύ συχνά τυραννισμένοι από τα δήθεν πρότυπα ομορφιάς. Και από αυτούς, η συντριπτική τους πλειοψηφία είναι επίσης γυναίκες. Και δεν έχει καμιά σχέση η παχυσαρκία με ένα μοντέλο που απλώς είναι plus size. Και όχι δεν είναι ζήτημα πολιτικής ορθότητας να μην ξεφτιλίζεις δημόσια έναν άνθρωπο που δεν ανταποκρίνεται στο δικό σου φαντασιακό ιδανικό πρότυπο. Είναι ζήτημα που αγγίζει τα όρια του μπούλινγκ και αν θυμάμαι καλά το μπούλινγκ έχει πλέον και ποινικές κυρώσεις.
12