Φωτο: Eurokinissi
Β. Στεργίου

H κυρία Κεραμέως ως κακός life coach

Pόλος του κράτους, άρα και της υπουργού, είναι, πρωτίστως, να απαλύνει την επίδραση του τυχαίου στη ζωή μας, όχι να παριστάνει πως τυχαίο δεν υπάρχει, μόνο προσπάθεια.

Υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν αυτήν τη δουλειά: γίνονται γκουρού που σου λένε τι να κάνεις. Σε προτρέπουν να προσπαθείς. Σε βοηθάνε να ξεφύγεις απ' τον χειρότερο εαυτό σου. Έρχονται και σου λένε «κάν' το, μπορείς» ή, άλλες φορές, σου ουρλιάζoυν μέσα από βίντεο με επική μουσική και μελοδραματικό φωτισμό. Κάπως έτσι φαντάστηκα την κ. Κεραμέως με αφορμή τη θέση της ότι το να σηκώσεις τη σημαία επιβραβεύει την προσπάθεια όχι την τύχη.


Αφήνω στην άκρη το ότι γίνονται παρελάσεις. Αφήνω στην άκρη το ότι σηκώνουμε τη σημαία μας. Είναι αλήθεια αυτός ο ρόλος μιας υπουργού Παιδείας; Να μας πει ότι το να σηκώνεις τη σημαία δεν είναι θέμα τύχης; Η τοποθέτησή της με εκπλήσσει, διότι πρέπει να είσαι ακραία αφιλοσόφητος για να υποτιμάς τόσο πολύ τον ρόλο της τύχης στη ζωή μας. Ή μπορεί απλώς να θες να χαϊδέψεις τους συντηρητικούς που σε ψηφίζουν και που μπορεί να βλέπουν γύρω τους μια κάποια ευταξία, κάποιο σοφό σχέδιο (αποτέλεσμα θρησκευτικών απόψεων κι αυτό;), όχι το χάος και την τυχαιότητα.

 

Δουλειά της κ. Κεραμέως δεν είναι να μοιράζει σημαίες, ψευδαισθήσεις κι αυτή την παλιακή εντύπωση που έχουμε για το τι σημαίνει σχολείο, πανεπιστήμιο και μόρφωση. Δουλειά της είναι να έχουν πρόσβαση στην πληροφόρηση και τον πολιτισμό μας όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές και νέοι, ανεξάρτητα απ' το σημείο αφετηρίας τους σ' αυτό που λέμε «στίβο της ζωής».

 

Δεν είναι μια ευχάριστη αλήθεια, αλλά πάρα πολλά εξαρτώνται από παράγοντες που δεν ελέγχουμε. Παίρνουμε αποφάσεις κουβαλώντας τις εντελώς προσωπικές μας ιστορίες, τις οικογένειές μας, την ηθική μας, τα τραύματά μας, τις προσδοκίες μας και χίλια δυο άλλα. Νιώθουμε αυτοπεποίθηση επειδή έχουμε χρήματα ή είμαστε ετοιμόλογοι. Μαζευόμαστε αν είμαστε άσχημοι ή «διαφορετικοί». Η ζωή μας είναι καθημερινά μια αλληλουχία συμπτώσεων, απ' τις οποίες πασχίζουμε να βγάλουμε νόημα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε ατομική ευθύνη, ούτε ότι δεν έχουμε την ευθύνη να κάνουμε τη ζωή μας κάτι με αξία και νόημα. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραλύσουμε από υπαρξιακό άγχος, αλλά σίγουρα δεν μπορούμε και να υποτιμούμε την τύχη, ειδικά όταν μιλάμε για παιδάκια δημοτικού.

 

Δεν μπορώ να φανταστώ άλλη ηλικία που να είσαι τόσο πολύ έρμαιο ή εκλεκτός της τύχης. Είσαι φτωχός ή πλούσιος, με γονείς που σε υποτιμούν ή σε «ανεβάζουν»; Προφανώς, αυτό επηρεάζει την επίδοσή σου και είναι εντελώς τυχαίο. Στο σχολείο τα πράγματα είναι σκληρά ή βελούδινα σε μεγάλο βαθμό, για εντελώς τυχαίους λόγους. Είσαι δυνατός και παίζεις καλό μπάσκετ; Είσαι βασιλιάς. Είσαι χοντρή κοπέλα; Τα πράγματα δεν είναι τόσο καλά. Είσαι χοντρή κοπέλα, αλλά ο μπαμπάς σου είναι ο γιατρός της περιοχής; Ε, τότε, μάλιστα, είσαι famous. Άπειρες τέτοιες ιστορίες θα μπορούσαμε να φτιάξουμε. Ιστορίες τυχαίες. Γι' αυτό μου «χτυπάει» ως κραυγαλέα αβαθής η δήλωση ότι αν πέτυχες στο σχολείο, δεν είναι θέμα τύχης, είναι θέμα προσπάθειας. Σαν κακός life coach, η κ. Κεραμέως λέει «προσπαθήστε» κι αν προσπαθήσετε αρκετά, θα σηκώσετε το λάβαρο.

 

Σε έναν αβέβαιο κόσμο, με προγραμματισμένη την είσοδο των ρομπότ και της τεχνητής νοημοσύνης στη ζωή μας, τα σχολεία κάνουν μαθήματα πληροφορικής από τον προηγούμενο αιώνα. Το βιβλίο δεν είναι κάτι που σου δίνει δύναμη, είναι κάτι που το βαριέσαι και ίσως δεν φταις εσύ, μπορεί να φταίει που 'ναι γραμμένο χάλια. Όσα μαθήματα δεν οδηγούν σε εξετάσεις, απαξιώνονται, οι μαθητές πάνε σ' αυτά για να «ξεδώσουν». Οι σχολικές και δημοτικές βιβλιοθήκες συχνά παλεύουν μόνες τους να κρατηθούν, πατώντας πάνω στις υπερπροσπάθειες αυτών των ρομαντικών τρελών που τις κουμαντάρουν. Η επιστήμη παρουσιάζεται σαν κάτι βαρετό, σκοτώνοντας έτσι αυτό που αποδεδειγμένα κάνει συνήθως τους ανθρώπους επιστήμονες, την περιέργεια. Σε ανθρώπους με τεχνικές δεξιότητες λέμε να βγάλουν πρώτα ένα πανεπιστήμιο και μετά να γίνουν μάστορες, γιατί ο κοινωνικός μας ρατσισμός έχει κάνει την τεχνική εκπαίδευση σ' αυτήν τη χώρα κάτι στο οποίο πας «άμα δεν τα παίρνεις τα γράμματα».

 

Νομίζω ότι αυτό που χρειάζονται οι μαθητές είναι ένα σύστημα το οποίο δεν θα παράγει αυτές τις ανωμαλίες που βασανίζουν παιδιά, εκπαιδευτικούς και τους έρμους γονείς. Συναρπαστικά μαθήματα, λιγότερη αισθητική φυλακής στα σχολεία, υπολογιστές, γνώσεις του 21ου αιώνα, χρόνο να καλλιεργήσουν τις διαφορετικές τους δεξιότητες και επαφή με τον χώρο της επιστήμης, της τέχνης και της αγοράς, καλή, σοβαρή διδασκαλία για όλους.

 

Αφήνω στην άκρη το ότι γίνονται παρελάσεις. Αφήνω στην άκρη το ότι σηκώνουμε τη σημαία μας. Είναι αλήθεια αυτός ο ρόλος μιας υπουργού Παιδείας; Να μας πει ότι το να σηκώνεις τη σημαία δεν είναι θέμα τύχης;

 

Έρχομαι στην απορία με την οποία ξεκίνησα. Ποιος είναι ο ρόλος της υπουργού; Να λέει στα παιδιά προσπαθήστε; Νομίζω, ο ρόλος του κράτους, άρα και της υπουργού, είναι, πρωτίστως, να απαλύνει την επίδραση του τυχαίου στη ζωή μας, όχι να παριστάνει πως τυχαίο δεν υπάρχει, μόνο προσπάθεια. Δουλειά της κ. Κεραμέως δεν είναι να μοιράζει σημαίες, ψευδαισθήσεις κι αυτή την παλιακή εντύπωση που έχουμε για το τι σημαίνει σχολείο, πανεπιστήμιο και μόρφωση. Δουλειά της είναι να έχουν πρόσβαση στην πληροφόρηση και τον πολιτισμό μας όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές και νέοι, ανεξάρτητα απ' το σημείο αφετηρίας τους σ' αυτό που λέμε «στίβο της ζωής».


Η γνώση σώζει ζωές, αυτή είναι η αλήθεια. Η πρόσβαση στην πληροφορία και η συνεχής καλλιέργεια είναι ένας τρόπος που αποδεδειγμένα «ανεβάζει» κοινωνικά, πνευματικά και οικονομικά τους ανθρώπους ‒ ιδιαίτερα κρίσιμο αυτό για όσους δεν τα βρήκαν όλα έτοιμα. Αν η κ. Κεραμέως οραματίζεται φιλοσοφικά την επικράτηση της προσπάθειας έναντι της τύχης, τότε ας κάνει τα δημόσια σχολεία και τα δημόσια πανεπιστήμια να λειτουργούν καλά. Αυτό αρκεί!

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Απόψεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΣΥΡΙΖΑ κατά Κεραμέως: Απαράδεκτη και αήθης επίθεση σε Φίλη ενώ γνωρίζει το σοβαρό πρόβλημα υγείας του

ΠολιτικήΣΥΡΙΖΑ κατά Κεραμέως: Απαράδεκτη και αήθης επίθεση σε Φίλη ενώ γνωρίζει το σοβαρό πρόβλημα υγείας του

16.10.2019
Κεραμέως για επιλογή σημαιοφόρων: Προκρίνεται η προσπάθεια έναντι της τύχης

ΠολιτικήΚεραμέως για επιλογή σημαιοφόρων: Προκρίνεται η προσπάθεια έναντι της τύχης

15.10.2019
Κεραμέως: Έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 12,4 εκατ. ευρώ για τα πανεπιστήμια

ΕλλάδαΚεραμέως: Έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 12,4 εκατ. ευρώ για τα πανεπιστήμια

11.10.2019
Ταχύτερο ίντερνετ στα σχολεία: Έρχεται VDSL σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια

ΕλλάδαΤαχύτερο ίντερνετ στα σχολεία: Έρχεται VDSL σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια

7.10.2019
Κεραμέως: Oι έξι ρυθμίσεις για την Παιδεία που έρχονται στη Βουλή

ΠολιτικήΚεραμέως: Oι έξι ρυθμίσεις για την Παιδεία που έρχονται στη Βουλή

5.10.2019
Φίλης: Η Κεραμέως μπορεί να υπολογίσει στην συμπαράστασή μας

ΠολιτικήΦίλης: Η Κεραμέως μπορεί να υπολογίσει στην συμπαράστασή μας

18.9.2019
Κεραμέως: Περισσότεροι οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις φέτος

ΕλλάδαΚεραμέως: Περισσότεροι οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις φέτος

18.9.2019
Ελένη Αντωνιάδου: Η Barbie που έλεγε ψέματα

ΑπόψειςΕλένη Αντωνιάδου: Η Barbie που έλεγε ψέματα

16.9.2019
Αυτές είναι οι αλλαγές στα Πανεπιστήμια - Η επιστολή της Κεραμέως στους ακαδημαϊκούς

ΠολιτικήΑυτές είναι οι αλλαγές στα Πανεπιστήμια - Η επιστολή της Κεραμέως στους ακαδημαϊκούς

6.9.2019
Κεραμέως: O καλύτερος μαθητής θα σηκώνει τη σημαία - Τέλος στην κλήρωση

ΕλλάδαΚεραμέως: O καλύτερος μαθητής θα σηκώνει τη σημαία - Τέλος στην κλήρωση

5.9.2019
17 Σχόλια
avatar
Γράφων 25.10.2019 | 11:28
Εεε, η συνεχής και επίμονη προσπάθεια μειώνει το τυχαίο στη ζωή...
Αν προσπαθήσεις και κόψεις το τσιγάρο μειώνεις την πιθανότητα να πάθεις έμφραγμα ή ΧΑΠ. Αν προσπαθήσεις να χάσεις βάρος μάλλον θα χάσεις.

Να το πούμε αλλιώς: αν δεν προσπαθήσεις τότε υπάρχει μόνο τυχαίο.

Δεν κατανοώ γιατί άνθρωποι που δεν τους αρέσουν οι παρελάσεις ασχολούνται τόσο πολύ μαζί τους. Κυρίως από την στιγμή που δεν είναι υποχρεωτικές. Είναι σαν κάτι θρησκόληπτους που τρώγονται με το pride.

Εκτός αν πούμε ότι όλες οι παρελάσεις εγείρουν ζητήματα ιδεολογικής ηγεμονίας και τότε να τα βάλουμε κάτω να τα αναλύσουμε.
avatar
foodinspector 25.10.2019 | 14:45
Όπως συμφωνώ απόλυτα μαζί σας ότι "αν δεν προσπαθήσεις τότε υπάρχει μόνο τυχαίο", άλλο τόσο είναι απολύτως ορθό το άρθρο που δεν γράφει, άλλωστε, το αντίθετο. Γράφει απλά ότι είναι "κραυγαλέα αβαθής η δήλωση ότι αν πέτυχες στο σχολείο, δεν είναι θέμα τύχης, είναι θέμα προσπάθειας Πηγή: www.lifo.gr". Η επιτυχία δεν θέλει μόνον προσπάθεια, θέλει και τύχη. Όπως χωρίς προσπάθεια δεν κερδίζει κάποιος από τύχη, έτσι και χωρίς τύχη, με μόνη την προσπάθεια, πάλι δεν κερδίζεις, αυτή είναι η πικρή αλήθεια που ίσως δεν αρέσει στο κοινό που σταυροδοτεί την Κεραμέως, η οποία δεν θα ήταν υπουργός και βουλευτής αν δεν είχε την τύχη να κατάγεται από εύπορη οικογένεια, η οποία της εξασφάλισε ακριβές σπουδές.
avatar
Γράφων 25.10.2019 | 15:22
Για να βγάλεις 19.6 στο γυμνάσιο πρέπει να είσαι γόνος, όπως και βέβαια είναι η κα Κεραμέως, ή απλά να μην παίζεις fortnite όλο το βράδυ και να διαβάζεις λίγο;

Υπάρχει ένα αριστερίστικο λαϊκίστικο λογικό σφάλμα (σ.σ. δεν λέω ότι το κάνεις εσύ): ασχολούμενοι με την μειοψηφία (που όντως θα χρειαστεί βοήθεια) παραβλέπουμε ότι η πλειοψηφία απλά βουλιάζει σε έναν πολτό χαλαρότητας και ήσσονος προσπάθειας.

Για να κρατάμε λίγο την τάξη μεγεθών στο κεφάλι μας, δηλαδή.

Και σε κάθε περίπτωση δεν έχω καταλάβει την εμπάθεια όσων δεν γουστάρουν τις μαθητικές παρελάσεις.

Αν δεν τις γουστάρουν καθόλου ας μην τις παρακολουθούν και ας μην ασχολούνται μαζί τους.

ΥΓ Τοις τολμώσιν η τύχη ξύμφορος. Είναι πασέ ο Θουκυδίδης...
avatar
foodinspector 25.10.2019 | 18:06
@Γράφων
Στη Γ' Λυκείου έβγαλα 19,8 και δεν είμαι γόνος, ήμουν φτωχός και διάβαζα 17 ώρες την ημέρα. Σήμερα (32 χρόνια μετά) είμαι εύπορος, αυτό όμως ... από τύχη: Επειδή εργάστηκα πολλά χρόνια προ της κρίσης με επάγγελμα που αμοιβόταν πολύ καλά. Οι νέοι που σήμερα μπαίνουν στο ίδιο επάγγελμα δεν έχουν ... τύχη (ούτε υψηλές αμοιβές).
Το λογικό σφάλμα να ασχολούμαστε με τη μειοψηφία, ενώ η πλειοψηφία βουλιάζει σε πολτό χαλαρότητας δεν ισχύει στην παιδεία, γιατί αν όλο το βράδυ παίζεις fortnite ή είσαι εθισμένος ή η παιδεία δεν έχει κάτι ενδιαφέρον να σου δείξει (τα βιβλία σήμερα λίγο διαφέρον από εκείνα της εποχής μου). Το δεύτερο σαφώς και δεν αποδίδεται σε ευθύνη των νέων.
Μιας και εκτιμώ ότι καταδικάζεις την τύχη (με την έννοια της ευνοϊκής μη εξαρτώμενης από δράση του προσώπου έκβασης μιας ενέργειας), θα συμπληρώσω και την αρχαία αποστροφή "Ει το μέλλον αεί ημάς συνοίσει, ου καθορώμεν"

avatar
Γράφων 25.10.2019 | 23:01
Για να μην χανόμαστε.

Άλλο ένας απόφοιτος της τάδε σχολης του 1995 και άλλο του 2010.
Εδώ μιλάμε για συμμαθητές σε ενεστώτα χρόνο.

Τύχη (ή ατυχία) υπάρχει. Αυτό δεν αλλάζει καθόλου τον ρόλο της προσπάθειας.
avatar
pane 25.10.2019 | 12:02
πολύ καλό το άρθρο σας
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 25.10.2019 | 14:11
"να έχουν πρόσβαση στην πληροφόρηση και τον πολιτισμό μας όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές".
Όμως ο καπιταλισμός σαν ιδεολογία δεν πρεσβεύει το {όσο περισσότεροι}, αντίθετα πρεσβεύει το {όσοι επιβιώσουν}.
avatar
Μαύρος Γάτος 25.10.2019 | 17:34
Αυτοί που προσπαθούν συνήθως να αρνηθούν εντελώς ή να ελαχιστοποιήσουν τον ρόλο του τυχαίου και της τύχης στη ζωή, είναι ακριβώς όσοι ευνοήθηκαν (από πολύ έως σκανδαλωδώς) από την τύχη και τώρα προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλα αποκτήθηκαν με την "αξία" τους και την "αριστεία" τους.
avatar
pane 25.10.2019 | 18:18
Δεν έχουμε παρά να δούμε τα καταπληκτικά προσόντα του Υπουργού Έρευνας και Ανάπτυξης!
Dry Salami 25.10.2019 | 19:15
Ακριβώς αυτό.
Dry Salami 25.10.2019 | 19:16
Εξαιρετικό άρθρο.
avatar
acantholimon 26.10.2019 | 09:42
Είναι βαθιά αφιλοσόφητος ένας άνθρωπος,που υποστηρίζει,ότι το να σηκώσεις τη σημαία,πρέπει να έχει κι ένα άλλο κριτήριο πέρα από την κωλοφαρδία;Και ποιο άραγε κριτήριο θα ήταν περισσότερο αποδεκτό από τις σχολικές επιδόσεις;Υπουργός παιδείας είναι.Όχι γκρουπιέρισσα.Ούτε η γιαγιά στο χωριό,να λέει έχει ο θεός παιδάκι μου ή αν έχεις τύχη διάβαινε.Προφανώς κανένας,φαντάζομαι,δε διαφωνεί με ένα πιο ελκυστικό εκπαιδευτικό σύστημα.Ένα σύστημα που μπορεί να αναπτύξει παραπάνω δεξιότητες.Ένα σύστημα,αλλά και μια άλλη φιλοσοφία,που δίνει εργαλεία,αποδοχή,αξία κι ένα καλό μέλλον σε όλους ανάλογα με την κλίση τους.Όμως κι αυτό προσπάθεια απαιτεί από το μαθητή.Τι θα αποκομίσεις από τις πιο σούπερ δραστηριότητες,αν δε συμμετέχεις,αν δεν ασχοληθείς,αν δε δουλέψεις;Να περιμένουμε να εξαλειφθεί το τυχαίο πρώτα;Οι αδικίες;Να αφεθούμε σαν το φτερό στον άνεμο κι αν σου κάτσει σου αλλάζει τη ζωή;Το μόνο όπλο που έχει ένα παιδί,ειδικά όταν ξεκινάει με λιγότερες δυνατότητες και προνόμια,είναι ένα καλό δημόσιο σχολείο και η προσωπική του προσπάθεια.Ακόμα και μια πλούσια οικογένεια,σήμερα είναι κι αύριο δεν είναι.Δε βρίσκω πού είναι λάθος να του το εμφυσήσουμε αυτό από μικρή ηλικία.Όπως και να του δώσουμε ένα παράδειγμα,ότι μπορεί αξιοκρατικά να τα καταφέρει και να ανταμειφθούν οι κόποι του.Στραβά κι ανάποδα και άδικα συμβαίνουν και θα συνεχίσουν να συμβαίνουν.Αλλά η προσπάθεια δεν είναι μάταιη.Είναι επένδυση.Και δε θα το ακυρώσουμε αυτό,επειδή δε γουστάρουμε τις παρελάσεις ή δεν καταφέραμε εμείς,το παιδί μας,να σηκώσουμε τη σημαία.Καλύτερα να βρούμε άλλα επιχειρήματα.Στο κάτω κάτω δεν είναι η μοναδική ανταμοιβή ούτε περιστρέφεται όλη η σχολική ζωή γύρω από αυτό.42 φορές παρέλασα πίσω και δίπλα από τη σημαία.Άλλα πράγματα μού έμειναν από το σχολείο.
avatar
moli8 26.10.2019 | 17:24
28η Οκτωβρίου, 25η Μαρτίου και άντε σε μερικές πόλεις και μια έξτρα μέρα (απελευθέρωση) = 3 φορές το χρονο. Ακόμη και στις 12 τάξεις του σχολείου να συμμετείχατε στην παρέλαση (που δεν συμβαίνει) , 42 φορές δεν βγαίνουν τα νούμερα. Just saying ..
avatar
acantholimon 26.10.2019 | 20:29
Στα μικρά σχολεία της επαρχίας δεν είναι κάτι ασυνήθιστο.Όλοι κάνουν παρέλαση από το νηπιαγωγείο μέχρι την γ λυκείου.14 χρόνια.3 φορές το χρόνο σε μας λόγω και τοπικής επετείου.
avatar
moli8 26.10.2019 | 09:43
Ναι , υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση ή το κίνητρο για απόδοση. Πάντως νομίζω ξεφεύγουμε λίγο από το ζητούμενο. ( Παραβλέποντας τη συζήτηση περί αναγκαιότητας των παρελάσεων και αν δεχθούμε ότι σε αυτές πρέπει να γίνεται παρέλαση με τη σημαία ), αυτό πρέπει να γίνεται με κλήρωση (τύχη) ή με κάποιο άλλο κριτήριο ; Γιατί αυτό λέει στην ουσία στη δήλωσή της , ότι το κριτήριο πρέπει να είναι η επίδοση. Η επίδοση δεν είναι θέμα τυχαιότητας, θα ήταν αν για τον βαθμό του καθενός ρίχναμε ζάρια. Είναι σαν να λέμε ότι ο νικητής του χρυσού μεταλλείου στους Ολυμπιακούς Αγώνες κέρδισε από τύχη. Οι παράγοντες που επηρέασαν την επίδοση του μπορεί να επηρεάστηκαν από τυχαία γεγονότα (αυτό το γονίδιο αντί του άλλου), αλλά η διαδικασία για την επίδοση δεν υπακούει σε κάποια πιθανοτικη διαδικασία, δεν έγινε κλήρωση και του δόθηκε ένα μεταλλείο.
avatar
atman 26.10.2019 | 18:34
Η προνομιούχος χαβιαριστερα τα εχει μπερδέψει. Το πώς ένας μέτριοι κ πικροι τύποι στυλ τσακαλωτου κ τσανακοπουλου έχουν περιουσίες κ θέσεις είναι όντως κληρονομικό τύχη. Το αν θα βγάλεις19κ στο σχολείο σου είναι απλή προσπάθεια κ ευφυΐα. Η αλλοιως το αν γίνεις πλούσιος με θέση εξουσίας κλπ είναι όντως κ τύχη. Οι επιδόσεις όχι. Κ για αυτό η χαβιαριστερα σιχαίνεται τις επιδόσεις αλλά δεν αναρωτιέται γιατί ένας τύπος σαν το σταθακη έχει 50 σπίτια. Το θεωρούν κληρονομικό δικαιωμα
konstas 26.10.2019 | 23:37
Κλασσική δικαιολογία των τεμπέληδων.... Η κακή μας η τύχη, η μοίρα που δεν μας ευνόησε, αντίθετα με τους τυχερούς, που γεννήθηκαν από πλούσιο μπαμπά.

Η τύχη φυσικά και παίζει ρόλο στην ζωή μας. Ένα παιδάκι σε μια αφρικανική χώρα ποτέ δεν θα έχει τις ίδιες ευκαιρίες με ένα παιδάκι που θα έχει την τύχη να γεννηθεί σε μια ευρωπαϊκή χώρα.

Οκ fact. Now stop bitching about it. Ότι δεν μπορείς να ελέγξεις (τύχη) το βγάζεις από την εξίσωση, δεν το αναγεις σε πρωταρχικό παράγοντα της εξίσωσης.... Ιδίως όταν μιλάμε για σημαιοφόρους σε σχολεία.

Πόσα πλουσιοπαιδα δεν έχουμε δει να είναι τούβλα; Αντίθετα, πόσα μη προνομιούχα παιδιά δεν έχουμε δει να αριστεύουν; Ο Τσενάι μήπως ήταν προνομιούχο παιδί;

Ρόλος της υπουργού δεν είναι να χαϊδεύει τα αυτιά των μαθητών και να τους παρηγορεί λέγοντας τους ότι αν αποτυχαίνουν φταίει η κακή τους η τύχη (ιδίως σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα με τόσο χαμηλά στανταρ).

Φυσικά, πρωταρχικός λειτουργικός της ρόλος είναι να βελτιώσει το εκπαιδευτικό σύστημα. Παράλληλα όμως, ρόλος της, σε συμβολικό επίπεδο είναι να προωθεί την προσπάθεια... Και αυτό κάνει με την σχετική δήλωση της.