Θα έρθουν κι άλλοι; Ναι, και θα έρχονται όσο κι αν ελέγξουμε τα σύνορα. Το προσφυγικό δεν είναι ατύχημα, είναι σύμπτωμα των καιρών μας και η κοινωνία πρέπει να μάθει ότι θα ζήσει μ' αυτό.
Απόψεις

Το προσφυγικό ως το «Μνημόνιο» της σημερινής κυβέρνησης

Αντιμέτωποι με ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα της εποχής μας

Ο Σύριζα προ των εκλογών του '15 έλεγε (και πίστευε εν μέρει) ότι θα σκίσει τα μνημόνια. Η συνέχεια γνωστή. Η Νέα Δημοκρατία προ των εκλογών του '19 έλεγε (και πιθανώς πίστευε) πως θα «βάλει τάξη» στο προσφυγικό... Η πραγματικότητα αποδείχθηκε διαφορετική. Στο προσφυγικό, σήμερα, τα πράγματα είναι όμως πολύ, μα πολύ δύσκολα και κινδυνεύουμε με εκτροχιασμό.


Το προσφυγικό εξελίσσεται ταχύτατα στο «Μνημόνιο» της Νέας Δημοκρατίας. Η επίμονη πραγματικότητα που ξεπερνά τις βουλές της τσακίζοντας την αξιοπιστία της. Ο απεχθής συμβιβασμός που ταπεινώνει την ασύγγνωστη έπαρση. Η ανατροπή της υπόσχεσης για μια καλύτερη και αποτελεσματικότερη διοίκηση. Τέλος, η χίμαιρα του αισθήματος ασφάλειας που τόσο φάνηκε να μονοπωλεί τον κυβερνητικό λόγο προεκλογικά αλλά και στους πρώτους μήνες της θητείας.,


Η κυβέρνηση είχε πει πάρα πολλά για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Υποσχέθηκε αφειδώς τάξη και ασφάλεια στους πολίτες, γρήγορες διαδικασίες που θα ξεχωρίζουν τους άξιους προστασίας από τους υπόλοιπους. Και φυσικά –τι άλλο;– υποσχέθηκε επιστροφές των ανθρώπων αυτών στις πατρίδες τους. Οι πολιτευτές της συντηρητικής παράταξης κάνανε την ανέφελη καμπάνια τους στις περιφέρειές τους υποσχόμενοι στους ψηφοφόρους ότι οι μετανάστες κι οι πρόσφυγες δεν θα εμφανιστούν ποτέ στα μέρη τους. Και τώρα τρέχουν και δε φτάνουν... Τέλος, με συνοπτικές διαδικασίες ήρθε πρoς ψήφιση ένας νόμος για το άσυλο ο οποίος κατά τα κυβερνητικά χείλη «θα λύσει τα προβλήματα» επειδή διέπεται από αυστηροποίηση του καθεστώτος.

 

Το προσφυγικό ήρθε για να μείνει και αυτό πρέπει να το ακούσει η ελληνική κοινωνία, ιδίως από συντηρητικά χείλη.


Η κυβέρνηση, με δυο λόγια, καλλιέργησε προσδοκίες λύσης. Καίριο σφάλμα. Το προσφυγικό και το μεταναστευτικό δεν «λύνονται». Εν μέρει κάπως μπορεί να υπάρχουν διευθετήσεις, όχι όμως λύσεις και μάλιστα τέτοιου είδους σαν αυτές που επαγγέλλονται κάποιες ακραίες φωνές στην κυβέρνηση. Το προσφυγικό ήρθε για να μείνει και αυτό πρέπει να το ακούσει η ελληνική κοινωνία, ιδίως από συντηρητικά χείλη.


Στο κείμενο αυτό δεν θα εστιαστώ σε ζητήματα δικαιωμάτων και ανθρωπισμού. Σειρά εκπτώσεων δικαιωμάτων έχουν τεκμηριωθεί και σύντομα θα δοκιμαστούν ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων αλλά και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Θα αναφερθώ μόνο στην πολιτική σκοπιμότητα, τις κοινωνικές συνέπειές του κυβερνητικού λόγου και τις πρακτικές επιπτώσεις της εφαρμογής του νέου νομοθετήματος.

 

Νιώθω ότι η πολιτική ηγεσία του τόπου δεν έχει συναίσθηση του προβλήματος. Η πραγματικότητα όμως δεν συγχωρεί την άγνοια. Χρειάζεται άμεσα μια ένεση επίγνωσης.


Ο νόμος αυτός έχει δύο πολύ βασικά προβλήματα:

Αυστηροποιώντας τις διαδικασίες λήψης ασύλου και αδρανοποιώντας ουσιαστικά το δεύτερο βαθμό προσφυγής για τους αιτούντες άσυλο, θέτει αυτομάτως έναν ολοένα διερυνόμενο αριθμό ανθρώπων εκτός κάποιου προβλεπόμενου από την έννομη τάξη καθεστώτος διαμονής. Εκθέτει τους ανθρώπους που δεν θα λάβουν καθεστώς προστασίας σε νομικό limbo.


Φαντάζομαι την ήδη έτοιμη απάντηση: "μα θα φύγουν!". Έλα όμως ντε που δεν θα φύγουν! Και δεν θα φύγουν διότι ούτε οι χώρες των οποίων είναι πολίτες τους δέχονται ούτε η Ελλάδα (ούτε καν η ΕΕ), δεν έχει κάποιο σοβαρό μέσο πίεσης ώστε οι απελάσεις να γίνουν δεκτές. Τα μεγέθη είναι αδυσώπητα: το πρώτο εξάμηνο του 2019 είχαμε 5331 απελάσεις εκ των οποίων περίπου οι μισές (2243) προς την Αλβανία. Προς το Αφγανιστάν είχαμε 122 και το Πακιστάν 516...

 

Να μιλήσουμε για επιστροφές στην Τουρκία με βάση την Κοινή Δήλωση ΕΕ-Τουρκίας; Εδώ πέφτουμε κι άλλο: από τον Απρίλη του 2016 που εφαρμόζεται η Συμφωνία και δεν έχουμε ακόμη φτάσει τις 2000 επιστροφές. 1914 έχουν επιστρέψει στην Τουρκία ενώ τους τελευταίους μήνες, επί κυβέρνησης ΝΔ, τα μεγέθη κινούνται στο χώρο του ευτράπελου: 7 τον Ιούλιο, 15 τον Αύγουστο και 7 το Σεπτέμβριο.


Με δυο λόγια: δεν μπορεί να γίνει φερέγγυος σχεδιασμός στο προσφυγικό-μεταναστευτικό που θεωρεί πως οι απελάσεις κι οι απομακρύνσεις από τη χώρα θα καλύψουν υπολογίσιμο αριθμό ανθρώπων. Οι προσπάθειες θα συνεχίζονται και τα αποτελέσματα θα είναι πάντα περιορισμένα. Αυτό δεν είναι ελληνική ιδιαιτερότητα· είναι παγκόσμια πραγματικότητα. Μάλιστα, οι ελληνικές επιδόσεις στις απομακρύνσεις –αυτές που αναφέρθηκαν πριν– είναι πάνω του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Αριθμοί ασήμαντοι...

 

Δεν μπορούμε να εξαϋλώσουμε τους ανθρώπους. Άπαξ είναι εδώ –και όσο είναι εδώ– θα πρέπει να ζήσουν ανθρώπινα και μόνο έτσι μπορούν να προσφέρουν στην κοινωνία, ώστε κάτι καλό να μείνει. Ο αβίωτος βίος είναι συνταγή διάλυσης της κοινότητας.


Ακριβώς λοιπόν επειδή οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αντελήφθησαν ότι το σπορ των απελάσεων- απομακρύνσεων είναι ακριβό και ατελέσφορο, κατέληξαν στη λύση της "εξωτερίκευσης" (externalisation) της διαχείρισης του προσφυγικού και μεταναστευτικού που συνίσταται στο να πληρώνουμε τους φτωχούς μας γειτόνους να βαστούν τους φτωχότερους γειτόνους τους που θέλουν να έρθουν σε μας. Κάπως έτσι, δυσάρεστα, μπαίνει στο χάρτη κι η Ελλάδα ως εξωτερικό όριο της ΕΕ.

 

Το δεύτερο πολύ θεμελιώδες, δομικό πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει η χώρα, με όποιον νόμο και να το κάνει, είναι το γεγονός ότι η Τουρκία δεν δέχεται επιστροφές ανθρώπων που έχουν φύγει από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου προς την ενδοχώρα. Αν αυτό δεν αλλάξει –και η κυβέρνηση έχει λόγους να εξαντλήσει όποια διπλωματική πίεση μπορεί να διαθέσει για να αλλάξει– τότε η χώρα θα συνεχίσει να ζει στο ζουρλομανδύα της Συμφωνίας αυτής. Να θέλει να αποσυμφορήσει τα νησιά αλλά να ξέρει πως άπαξ στείλει κόσμο στην ενδοχώρα, ο κόσμος αυτός δεν πρόκειται να φύγει.

 

Είναι κρίμα να οδηγηθούμε σε επικίνδυνες καταστάσεις, επειδή ένα κομμάτι της κοινωνίας θα πιστεύει ότι για τα δεινά της φταίνε 80 χιλιάδων ανθρώπων που ψάχνουν ψωμί και στέγη στην Ευρώπη διωγμένοι από τις πατρίδες τους.

Με λίγα λόγια, ο νόμος αυτός αντί να αποσυμφορήσει την κατάσταση θα προσθέσει νέα προβλήματα: ανθρώπους χωρίς χαρτιά περιφερόμενους στην επικράτεια. Νιώθω ότι η πολιτική ηγεσία του τόπου δεν έχει συναίσθηση του προβλήματος. Επίσης, κακά τα ψέμματα: όπως η Αριστερά δεν είχε αυτιά και τεχνογνωσία για το επιχειρείν π.χ. έτσι και η Δεξιά δεν έχει τα αντίστοιχα για το προσφυγικό. Η πραγματικότητα όμως δεν συγχωρεί την άγνοια. Χρειάζεται άμεσα μια ένεση επίγνωσης.


Οι ανοησίες –η καλλιέργεια προσδοκιών που δεν μπορούν να υλοποιηθούν– δεν είναι αβλαβείς· έχει μια νοσηρή συνέπεια: δηλητηριάζει τον κόσμο και εκφασίζει τις κοινωνίες. Δείτε μόνο ένα βίντεο από τη Σκύδρα όπου ομάδα κατοίκων βεβαιώνει πως θα πάρει τα όπλα αν έρθουν στον τόπο τους πρόσφυγες κι ένας παπάς να δηλώνει πως δεν θέλει μουσουλμάνους «γιατί το Κοράνι είναι για φανατικούς ενώ η Βίβλος λέει "αγαπάτε αλλήλους"».

 


Αν συνεχίσει το δηλητήριο αυτό, η διάχυση του οποίου ευνοείται από το κλίμα ξενοφοβίας που είχε ήδη καλλιεργηθεί, τότε η ασφάλεια και η κοινωνική συνοχή στην Ελλάδα, που ούτως ή άλλως είναι εύθραυστη, απειλούνται ζωτικά. Ο προσφυγικός πληθυσμός σε κατάσταση ολικής ματαίωσης δεν θα έχει να χάσει και πολλά και θα εξαγριώνεται, ο ελληνικός πληθυσμός στα νησιά μπορεί να ξεφύγει εντελώς, ενώ και στην ενδοχώρα να ισχύει το «ο άνθρωπος για τον άνθρωπο λύκος».


Αυτά όμως είναι πολύ σοβαρά πράγματα που δεν πρέπει να αφήσουμε να γίνουν στη χώρα μας. Έχουμε λόγους να είμαστε πολύ ανήσυχοι. Παλεύουμε δέκα χρόνια με την κρίση και η κοινωνία βγαίνει λαβωμένη, αλλά στοιχειωδώς όρθια. Παλεύουμε από το 2013 κι ύστερα να τελειώσουμε με το κτήνος του ναζισμού που σήκωσε κεφάλι στα δύσκολα χρόνια και τα καταφέραμε. Είναι κρίμα να οδηγηθούμε σε επικίνδυνες καταστάσεις, επειδή ένα κομμάτι της κοινωνίας θα πιστεύει ότι για τα δεινά της φταίνε 80 χιλιάδων ανθρώπων που ψάχνουν ψωμί και στέγη στην Ευρώπη διωγμένοι από τις πατρίδες τους.

 

Η μόνη διέξοδος είναι να στείλουμε ένα μήνυμα ένταξης: ας είναι κι αυστηρό. Να είναι όμως μήνυμα που αφήνει μια προοπτική κοινωνικής ειρήνης και καταλλαγής. Δεν μπορούμε να εξαϋλώσουμε τους ανθρώπους. Άπαξ είναι εδώ –και όσο είναι εδώ– θα πρέπει να ζήσουν ανθρώπινα και μόνο έτσι μπορούν να προσφέρουν στην κοινωνία, ώστε κάτι καλό να μείνει. Ο αβίωτος βίος είναι συνταγή διάλυσης της κοινότητας.


Θα έρθουν κι άλλοι; Ναι, και θα έρχονται όσο κι αν ελέγξουμε τα σύνορα. Το προσφυγικό δεν είναι ατύχημα, είναι σύμπτωμα των καιρών μας και η κοινωνία πρέπει να μάθει ότι θα ζήσει μ' αυτό. Μόνο έτσι μπορούμε κάπως να πορευτούμε ώστε να διαπραγματευτούμε με την ΕΕ και να μοιραστούμε την έγνοια.¹ Το ξέρω ότι για μια κυβέρνηση σαν την ελληνική σήμερα, το μήνυμα αυτό δεν είναι ό,τι ευκολότερο. Είναι κόντρα στο δομικό της υλικό. Η εξουσία όμως είναι συνώνυμη της ευθύνης.


Ειδάλλως είναι ανάξια εξουσία.

 

(1): Παρεμπιπτόντως, η έννοια του αναλογικού καταμερισμού της ευθύνης δεν αφορά μετανάστες αλλά πρόσφυγες εντός της ΕΕ. Η καραμέλα ότι "δεν έχουμε προσφυγικό, αλλά μεταναστευτικό" πρέπει να πάψει άμεσα διότι πέραν του ότι είναι ανακριβής είναι και βλαπτική για την ελληνική ελπίδα να υπάρξει μια ισότιμη και αναλογική κατανομή των πληθυσμών αυτών στην ΕΕ.

 

Απόψεις
23 Σχόλια
avatar
Ανώνυμος/η 6.11.2019 | 09:51
Το μεταναστευτικό (και ουχί προσφυγικο) αφενός δεν είναι μοιρολατρικό "σύμπτωμα των καιρών μας" αλλά στρατηγική επιλογή όσων οραματίζονται μια απρόσωπη, εθνικά αποδυναμωμένη , πολυπολιτισμική φεντεραλιστική Ευρώπη στα πρότυπα των ΗΠΑ και αφετέρου δεν είναι ελληνικό πρόβλημα για να άπτεται των επιλογών ή της ρητορικής μιας κυβέρνησης αλλά πανευρωπαϊκό. Και φυσικά, πάνω απ' όλα , δεν αφορά τους 80 χιλιάδες κακομοιρους μεταναστες (που ειναι δεκαπλάσιοι ετσι κι αλλιως στην Ελλαδα) . Αφορά ενα πλεγμα ζητηματων πολιτικών ,νομικών, οικονομικών , πολιτισμικών και κοινωνικών με τεράστιο αντικτυπο στις ευρωπαικες κοινωνιες του παροντος αλλα κυριως του μελλοντος. Ζητημάτων που σίγουρα δε λύνονται με νεοπολιτικαλ κορεκτ ρητορικά δίπολα "οπεμπορντεράδες αντιφά vs ξενοφοβικών ρατσιστών". Όσοι σπέρνουν ανεμους με αμιγως λαικιστική βασισμενη στο συναισθημα ρητορική που στοχοποιεί οσους εκφραζουν διαφωνίες (παραδειγμα η γενικευση του ορου χρυσαυγιτης και νεοναζι για οσους δεν συντασσονται με την κρατουσα περι μεταναστευτικου αποψη) , πολύ φοβάμαι πως θα θερίσουν θύελλες οταν θα γενικευθει με τον ιδιο λαικιστικο τροπο το αντιμεταναστευτικο ρευμα στη βαση μεμονωμενων περιστατικων. Ξέρω, δεν έχετε σκεφτεί καν τι αντικτυπο θα είχε στην ελληνική κοινωνία μια τρομοκρατικη ενεργεια απο ισλαμιστές ή μερικές δολοφονίες και βιασμοί (και μιλάω πάντα για πράγματα που έχουν συμβεί και συμβαίνουν σε πολλές ευρωπαικές χώρες , οχι για κατι καινουργιο). Δε θα γινω Κασσάνδρα γιατι δε μου αρέσει ο ρόλος. Θα πω μόνο : δε θέλετε να μάθετε.
avatar
atman 6.11.2019 | 11:17
80.000? απο που προκυπτει αυτο το σταθερο νουμερο απο την στιγμη που ολο ερχονται και κανεις δεν φεύγει;;;
whatyouseeiswhatyouget 6.11.2019 | 11:56
Τα είπε όλα ο Χριστόπουλος, εξαιρετικό άρθρο.

Μένω στο "δεν μπορούμε να εξαϋλώσουμε τους ανθρώπους", το προσφυγικό είναι σύνθετη πρόκληση για όλους και σιγουρα δεν μπορεί να λυθεί με το να πάρουμε τα όπλα, τις τσουγκράνες, τα φτυάρια για να διώξουμε ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Όσο γρηγορότερα καταλάβει η κυβέρνηση πως πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα, τόσο το καλύτερο για όλους.

Κατά τα αλλα, όταν στην Καλαμαριά και σε άλλα προσφυγοχωρια, πολίτες με προσφυγική καταγωγή, απόγονοι ανθρώπων οι οποίοι όταν ήρθαν στην Ελλάδα 100 χρόνια πριν δεν ήξεραν να μιλήσουν ελληνικα, διαμαρτύρονται για τους πρόσφυγες, η ντροπή περισσεύει.

Τις διαμαρτυρίες να τις αφήσουν στους υπεργηγενείς (τρομάρα τους) της πόλης που ακόμα αποκαλούν τους έχοντες προσφυγική καταγωγή Τουρκους.
avatar
atman 6.11.2019 | 14:05
Ασε που φορουσαν μπουρκες και δεν τρωγαν και χοιρινα μεχρι πριν 100 χρονια (μιας και ειναι και τις μοδας)

οχι ε;
whatyouseeiswhatyouget 6.11.2019 | 15:28
Ναι δεν τρώνε χοιρινό οι πρόσφυγες. Κάποιοι από αυτούς δεν πίνουν αλκοόλ. Ελάχιστες φοράνε μπούρκα.

Ε και;

Δηλαδή η απάντηση ενός πολιτισμένου αυτόχθονα Ευρωπαίου είναι να κάνει πανηγυρακλα έξω από τη μάντρα τους γιατί η τσίκνα θα τους εκπολιτίσει;

Όλοι ψάχνονται για μανούρες, για καυγάδες, στο δημόσιο λόγο απουσιάζει κάθε ίχνος ήρεμου διαλόγου και συνεργασίας. Δυστυχώς το βλέπουμε και στο προσφυγικό.
Citellus citellus 6.11.2019 | 21:49
Ποιοί πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία δεν ήξεραν ελληνικά;
whatyouseeiswhatyouget 7.11.2019 | 22:44
Οι Καραμανλήδες, οι Γκαγκαβούζηδες, οι Μπαφραλήδες είναι κάποια παραδείγματα. Στην απογραφή του 1928 100.000 εκ των Ποντίων προσφύγων απογράφονται ως τουρκόφωνοι. Το 23% των οικισμών του Πόντου επίσης καταγράφεται ως τουρκόφωνο.

Σχετικά, αν θες, μπορείς να δεις στο βιβλίο του Μαραντζίδη "Γιασασίν Μιλλέτ: Ζήτω το Έθνος", στο "Εμείς οι Γκαγκαβούζηδες" του Κοζαρίδη αλλά και στη lifo για μια γενικότερη εικόνα. https://www.lifo.gr/articles/archaeology_articles/123667/mythoi-kai-alitheies-gia-toys-prosfyges-toy-1922
avatar
Giota theo 6.11.2019 | 12:24
Συγχαρητηρια, πολυ καλο αρθρο. Θελω μονο να προσθεσω κατι με βαση μια ακαδημαικη ερευνα στην οποια συμμετειχα και αφορουσε τους αιτουντες ασυλο στην Ελλαδα. Ελληνιδα ευρωβουλευτης, σε συνεντευξη της αρχες του 2019 μου ειπε οτι η ελληνικη κυβερνηση ζητησε επισημα απο την ευρωπαικη επιτροπη να μεσολαβησει ωστε η Τουρκια να μην ερμηνευει την κοινη δηλωση οτι αφορα μονο επιστροφες οσων ειναι στα νησια και η επιτροπη αρνηθηκε να μεσολαβησει.
Επομενως, η οποια διπλωματικη προσπαθεια θα πρεπει να εχει ευρωπαικο προσανατολισμο.
Ομως δυστυχως, οπως και η ελληνικη κοινωνια ετσι και πολλες ευρωπαικες κοινωνιες φασιστοποιουνται. Βλεπε Ιταλια του Σαλβινι. Ολες αυτες οι κοινωνιες το θελουν να μενουν οι προσφυγες σε κολαστηρια στα ελληνικα νησια, οσο το δυνατον πιο μακρια απο τα δυτικα συνορα της χωρας. Και μαζι με αυτους η ΕΕ.

Συμφωνω οτι το προβλημα ηρθε για να μεινει. Ο κοσμος θα το συνειδητοποιησει αργα η γρηγορα. Ελπιζω η κυβερνηση να ξυπνησει εγκαιρα και να τους δωσει τη δυνατοτητα εργασιας με στρατηγικο σχεδιασμο αναλογα με τις αναγκες ανα περιφερεια. Να φροντισει ωστε να εχουν ασφαλεια και περιθαλψη με την υποχρεωση να πληρωνουν και αυτοι τους φορους τους οπως ολοι οι Ελληνες και να σεβονται το κρατος δικαιου και τον πολιτισμο μας.
Αν δεν ενταχθουν η εγκληματικοτητα θα ανεβει και τοτε η κατασταση θα γινει πραγματικα ανεξελεγκτη. Χρειαζεται λοιπον λιγοτερη ξενοφοβικη ρητορεια και περισσοτερος πραγματισμος.
avatar
Supertrouper 6.11.2019 | 12:32
.Οχι δε χωρουν ολοι.Οχι δεν ειναι 80.000 ειναι μυρια που περιμενουν να ρθουν!Οχι δεν ειναι πλεον προσφυγικο αλλα κυριως μεταναστευτικο.Ελεος με τα ψεμματα τις αριστερες ιδεοληψιες, τα no borders κ το ευρωπαικο αυτομαστιγωμα! .Μια χωρα εχει δικαιωμα κ υποχρεωση πρωτα να διασφαλισει τους πολιτες της κ μετα να βοηθησει οσους εκεινη διαλεξει.Οχι ολους.Κ τι πιο αριστερο να δοθει βοηθεια για να ορθοποδησουν οι ανθρωποι εκει στις χωρες τους κ οχι εδω?Τι οχι?Κανεις δεν λεει οτι μπορει ως δια μαγειας να λυθει το μευαναστευτικο.Μπορει ομως να αναχαιτιστει. Υπαρχουν τροποι κ σιγουρα οχι τυπου σας πεταμε στη θαλασσα.Αυστηροτεροι ελεγχοι σε μεταναστες ,φρενο στο φαγοποτι των ΜΚΟ.ασυλο σε οσους προσφυγες το δικαιουνται.Οι υπολοιποι θα ξερουν οτι δεν μπορουν να περασουν στην Ευρωποι με το ετσι θελω.Και αν συνεχιζουν να ερχονται θα ξερουν οτι θα εχουν μια δυσκολη ζωη εδω.
avatar
Γράφων 6.11.2019 | 13:23
Το μεταναστευτικό (διότι αυτό συζητάμε, ας είμαστε ειλικρινείς) δεν έχει εύκολη απάντηση. Τουλάχιστον οι δικές μου γνώσεις είναι κατελάχιστον πεπερασμένες.

Απλά, λέγοντας την αλήθεια και δηλώνοντας το επιθυμητό κάνεις ένα πρώτο βήμα.
Το 2015 πέρασαν από την Ελλάδα 836.000 άνθρωποι. Έκτοτε έχει ικανοποιηθεί η Realpolitik της Γερμανίας. Πήρε τον απαραίτητο αριθμό Σύρων που ήθελε προκειμένου να κρατήσει σταθερή την παραγωγικότητα, τα ημερομίσθια και την βιωσιμότητα των ασφαλιστικών της ταμείων.

Τα σύνορα δεν είναι τόσο ελαστικά πια. Οι ντόπιοι πληθυσμοί δεν είναι τόσο δεκτικοί. Το μεταναστευτικό είναι ένας από τους λόγους του Brexit.

Εμείς τι θέλουμε;

Θέλουμε να είμαστε ένας ανθρωπιστικός "κουβάς" σε αναμονή της καλής θέλησης των βορείων και δυτικών φίλων και γειτόνων;
Θέλουμε να είμαστε κέντρο διερχομένων;
Θέλουμε να είμαστε χώρα απορρόφησης όλων της γης των κολασμένων;

Ευχάριστες απαντήσεις για όλους δεν υπάρχουν.

Το να ακούμε 50-100 ντόπιους σε κάθε Περιφέρεια της χώρας που δεν έχουν ιδέα από το ζήτημα είναι τόσο επικίνδυνο όσο το να μην ακούμε αυτούς που το ζούνε από πρώτο χέρι.
https://youtu.be/M4PqwW5wWHE
avatar
Ramon Ramone 6.11.2019 | 14:46
«Η κόλαση πρέπει να φαντάζει ως παράδεισος μπροστά σε αυτό που θα ζουν εδώ οι μετανάστες»

«Δεν υφίσταται φύλαξη των συνόρων χωρίς νεκρούς»

http://www.ertopen.com/show/item/13581-otan-o-th-pleyrhs-zhtoyse-nekroys-metanastes-sta-synora
Cogito ergo sum 6.11.2019 | 19:56
Μπουμπούκι ή αλλιώς, το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει.

Γενικότερα, πολύ καλό το άρθρο. Το πρόβλημα είναι σύνθετο και εξαιρετικά δύσκολο. Δεν προσφέρεται για κομματική εκμετάλλευση, γιατί οι οποίες αστοχίες μπορούν να οδηγήσουν πολλούς στην αγκαλιά των λαϊκιστών/ακραίων που παραμονεύουν. Δυστυχώς δεν υπάρχει και η απαραίτητη συνενόηση σε επίπεδο ευρωπαϊκής ένωσης. Ως συνήθως, ο καθένας για την πάρτη του με αποτέλεσμα να σηκώνουν όλο το βάρος εμείς και οι Ιταλοί.
Citellus citellus 6.11.2019 | 18:02
Ολο το άρθρο στηρίζεται στην αυθαίρετη υποθεση ότι το σύστημα επιστροφής μεταναστών στην Τουρκία δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Με τις προηγούμενες διαδικασίες η απέλαση ήθελε περίπου μία δεκαετία και αυτοί που απελευνονταν ήταν ουσιαστικά όσοι με δική τους θέληση ζητούσαν την επιστροφή τους. Οι επιστροφές επί Νέας Δημοκρατίας έγιναν με τον παλιό νόμο, τον οποίο σίγουρα έπρεπε να αλλάξει από την πρώτη στιγμή. Το νέο πλαίσιο θα δοκιμαστεί στην πράξη, σίγουρα είναι βελτιωμένο σε σχέση με το παλιό. Τα λοιπά είναι απλώς περιττά.
avatar
Ramon Ramone 6.11.2019 | 18:05
http://www.ertopen.com/show/item/13581-otan-o-th-pleyrhs-zhtoyse-nekroys-metanastes-sta-synora

Για να μην ξεχνάμε ποιος λέει τι.
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 6.11.2019 | 21:55
Σε συσχετισμο με το αρθρο για τον καραγκιοζη Ζιζεκ, ( εδω : https://www.lifo.gr/articles/ideas_articles/258000/ratsistis-antidrastikos-tsarlatanos-clickbait-filosofos-ena-drimy-katigoritirio-gia-ton-zizek ) και το πρωτο σημειο οπου αναφερεται οτι ο Χαντινκτον προμοταρει τον ρατσισμο, δινω πιο κατω μια ξεχασμενη συνεντευξη του Χαντινκτον στο κυριακατικο περιοδικο των ΝΥ Ταιμς απο το 2004, τεσσερα χρονια πριν πεθανει. Θεωρω οτι η θεση του για την συγκρουση πολιτισμων εχει παραποιηθει ( η αντιπαραθεση με την δημοσιογραφο περι κουλτουρας και ανθρωπων ειναι ενδεικτικη ) ετσι ωστε να δημιουργηθει υποβαθρο για το κτισιμο πολυπολιτισμικων κοινωνιων στην Ευρωπη.

Ποτε μου δε πιστεψα οτι οποιος δεν ειναι με τον Ποπερ και τον Σορος ειναι - σιγουρα - οπαδος του Στιβ Μπανον.
Αυτος ο μανιχε’ι’σμος εξυπηρετει χωρες οπως την Αγγλια, το Ισραηλ και την Αμερικη, χωρες που καπως ειρωνικα παιξαν τεραστιο ρολο στις οικιοθελεις ‘η δια της βιας μετακινησεις μεταναστων και προσφυγων απο Αφρικη και Μ Ανατολη, εχουν ομως τεραστια προβληματα να κανουν τα ιδια που απαιτουν και κατηγορουν αλλες χωρες - οπως την Ελλαδα - να κανουν.

Η “Συγκρουση” εγινε βιβλιο το 1996.

Η συνεντευξη πιο κατω ( του 2004 ), εγινε με αφορμη καινουργιο του βιβλιο για την ισπανοφωνη μεταναστευση στην Αμερικη.

The New York Times
By Deborah Solomon
May 2, 2004 - Σελ 21
https://peppassocialproblems.files.wordpress.com/2011/01/samuel-huntington-interview.pdf
Q: Your new book, ''Who Are We? The Challenges to America's National Identity,'' suggests that Hispanic immigrants are undermining the greatness of the United States.

Over 50 percent of the immigrants coming into the country are Hispanic, from Mexico and elsewhere in Latin America. And about half of the people coming into the country speak a single, non-English language. That is totally unprecedented.

Q: Some of us find it surprising that a man like yourself, a Harvard professor and an eminent political scientist, would see the trend toward bilingualism as such a threat.

There are perfectly decent, responsible, democratic countries, like Canada and Belgium, that are bilingual. But that does create its own distinctive set of problems.

Q : But aren't those problems relatively small? Doesn't America's greatness lie in its ability to assimilate all kinds of people?

The founding fathers were ambivalent about immigration. They invented the word ''immigrant'' in the English language to describe the people coming in who were different than themselves. They did say if immigrants come, they should be dispersed.

Q : Your book implicitly endorses Anglo-Protestant values.

Would America be the country it has been and still is, pretty much today, if in the 17th and 18th centuries it had been settled not by British Protestants but by French, Spanish or Portuguese Catholics? The answer is no. It would not be America. It would be Quebec or Mexico or Brazil.

Q : But we've welcomed waves of immigrants since.

Immigration has been central to American development, as well as my personal life. My wife is the daughter of an Armenian immigrant who assimilated totally and successfully, as immigrants should.

Q : How, exactly, would you define the culture that you think immigrants need to embrace?

We are talking about the core culture of this country, which derives from the founding settlers and includes the work ethic and individualism. It also includes the English language, English legal institutions, social institutions and customs.

Q : What about English food? Wouldn't you rather have pizza or sushi than shepherd's pie?

I'm not talking about culture in that sense.
I am talking about a whole set of values.

Q : Are you an immigrant?
I hope you're not one of those Mayflower snobs.

The Huntingtons arrived in Boston in 1633. Almost all Huntingtons in the U.S. are descended from Simon and Margaret Huntington, who were part of a group of settlers from Norwich, England, who founded Norwich, Conn.

Q : Did you grow up in a WASP-y mansion in Connecticut with servants?

WASP yes, servants no. I grew up in an apartment in Astoria, Queens.

Q : Do you think that there is any truth to the stereotypical view of WASP's as emotionally cold people?

Wait a minute.
You're talking about people. I am not talking about people.
I am talking about ideas and practices.

Q : What do you say to the fact that about 10 percent of the U.S. soldiers serving in Iraq are Hispanic?

Again you are talking about people.

Q : What else is there besides people?

There is what people believe, what their assumptions are. I am concerned about the degree to which people -- whatever their color -- believe in the American creed and accept American values.

Q : What political party do you belong to?

I'm an old-fashioned Democrat. I was dead-set against us going into Iraq.

Q : Will you vote for Kerry, then?

Oh, yeah. I've met him several times. He lives a few blocks away from me on Beacon Hill.

Q : How can you reconcile being a Democrat with your views on immigration and assimilation?

Actually, both parties are divided on immigration. And as a scholar I have a responsibility to study society and try to call people's attention to things they might not welcome looking at.

Deborah Solomon

Στη συνεχεια ο Χαντινκτον οπως θυμαμαι γραφει γραμμα στους ΝΥΤ να διαμαρτυρηθει για την Σολομον και τον τροπο που του πηρε συνεντευξη. Δε μπορεσα να βρω το γραμμα αυτο…
Εδω ο επικηδειος του για αυτους που δε ξερουν πολλα γι αυτον.
Samuel Huntington, Political Scientist, Dies at 81 By THE ASSOCIATED PRESS DEC. 27, 2008

https://www.nytimes.com/2008/12/28/us/28huntington.html

Εδω η κριτικη του “Συγκρουση” στο NYRBooks ( 9 Ιαν 1997 )
Decline of the West?

William H. McNeill
JANUARY 9, 1997 ISSUE
The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order
by Samuel P. Huntington
Simon and Schuster, 367 pp., $26.00
https://www.nybooks.com/articles/1997/01/09/decline-of-the-west/
avatar
Ramon Ramone 7.11.2019 | 10:44
During the 1970s, Huntington was an advisor to governments, both democratic and dictatorial. During 1972, he met with Medici government representatives in Brazil; a year later he published the report "Approaches to Political Decompression", warning against the risks of a too-rapid political liberalization, proposing gradual liberalization, and a strong party state modeled upon the image of the Mexican Institutional Revolutionary Party (PRI). After a prolonged transition, Brazil became democratic during 1985.

During the 1980s, he became a valued adviser to the South African regime, which used his ideas on political order to craft its "total strategy" to reform apartheid and suppress growing resistance. He assured South Africa's rulers that increasing the repressive power of the state (which at that time included police violence, detention without trial, and torture) can be necessary to effect reform. The reform process, he told his South African audience, often requires "duplicity, deceit, faulty assumptions and purposeful blindness." He thus gave his imprimatur to his hosts' project of "reforming" apartheid rather than eliminating it.

https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_P._Huntington
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 7.11.2019 | 14:10
Γνωστα αυτα, οπως γνωστα ειναι τα του αδελφου του Νικου του Νεγροποντη, της ανοιχτης υποστηριξης του Ισραηλ στην τοτε κυβερνηση της Ν. Αφρικης. Αλλωστε και η ιδια η Αμερικη και οι ΝΥ Ταιμς εκεινη την εποχη δε καναν θορυβο για την Ν Αφρικη και αλλα μερη οπως Ινδονησια, Τουρκια κοκ.

Ο λογος που δινω την ξεχασμενη συνεντευξη και το βιβλιο, ειναι γιατι ο Χαντινκτον ειχε προβλεψει τους μεταψυχροπολεμικους "θρησκευτικους πολεμους" ως πολιτισμικες συγκρουσεις. Διαφοροποιουσε πχ., τον εμφυλιο της Ισπανιας με τον πολεμο της Βοσνιας ( που ηταν θρησκευτικος και πολιτισμικος ) ενω εναντιωνονταν στον δυτικο ιμπεριαλισμο ως ανηθικο ! ( ηταν πολυ πιο τιμιος και λιγοτερο ρατσιστης απο τον...Μπιλ Κλιντον δηλαδη ).

Σ οτι αφορα την τωρινη συγκρουση δυτικου ιμπεριαλισμου και μουσουλμανισμου, δεν υπαρχει μοναχα η πρακτικη του διασταση ( πχ οι δυτικες αποβασεις στη Μεσοποταμια ). Υπαρχει και μια διασταση λιγοτερο διαφημιζομενη αλλα εξισου σημαντικη.
Η αντιδραση πολλων φτωχων αφρικανων του μακχρεμπ που σου λενε, "εσεις δυτικοι μας ταραξατε στις αποβασεις και εισβολες τοσα χρονια, ηρθε η ωρα να παμε εμεις στη Δυση ( κι αν δε μας δεχτειτε ειναι επειδη καταβαθως εισαστε ρατσιστες ) !

Εδω ακριβως ο Χαντινκτον, που ειχε το θαρρος να πει τα πραματα με το ονομα τους, αποσιωπειται. Ο σημερινος λουξεμβουργιος, ο σημερινος βελγος, ελβετος, ελληνας κοκ πρεπει να δεχτει οικονομικους μεταναστες απο το Μακχρεμπ και τον Καυκασο διαφορετικα ειναι ρατσιστης.

Ερωτω λοιπον : μηπως υπαρχει κρυφη ατζεντα πισω απο την μανιχειστικη προσεγγιση στο ζητημα της οικονομικης μεταναστευσης και προσφυγιας ; Ειναι ρατσιστικο να πει κανεις οτι ο πολεμος στη Βοσνια δεν ηταν πολεμος βασισμενος σε καποια ιδεολογια οπως οι πολεμοι του ψυχρου πολεμου ( Βιετναμ, Κουβα ) ;

Ευχαριστω.

avatar
Ramon Ramone 9.11.2019 | 10:18
Υπαρχει και μια διασταση λιγοτερο διαφημιζομενη αλλα εξισου σημαντικη. Η αντιδραση πολλων φτωχων αφρικανων του μακχρεμπ που σου λενε, "εσεις δυτικοι μας ταραξατε στις αποβασεις και εισβολες τοσα χρονια, ηρθε η ωρα να παμε εμεις στη Δυση ( κι αν δε μας δεχτειτε ειναι επειδη καταβαθως εισαστε ρατσιστες ) ! Πηγή: www.lifo.gr

Ναι, γι' αυτό μεταναστεύουν, από αντίδραση.
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 10.11.2019 | 06:03
Ramon Ramone - Στο πανεπιστημιο που σπουδασα, αυτη η δικαιολογια - και οχι λογος φυσικα - ακουγοταν συνεχεια απο τα χειλια αφρικανων νεολαιων. και το λεγανε κανοντας χιουμορ, σπαζοντας πλακα. Και παροτι εχει μια ιστορικη βαση, απ την πλευρα τη νεολαιας χρησιμοποιοταν οπορτουνιστικα. Το λεγαν γιατι τους επαιρνε να το πουν. Ειναι μια διασταση υπαρκτη, ενα entitlement αν θελεις.

avatar
Ramon Ramone 10.11.2019 | 13:56
Αν επιτρέπεται, ποιο ήταν το πανεπιστήμιο στο οποίο φοιτούσαν τόσοι πολλοί αφρικανοί νεολαίοι από το Maghreb που είχες την ευκαιρία να τους ακούς συνέχεια να κάνουν οπορτουνιστικό χιούμορ με το entitlement της μετανάστευσης;
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 10.11.2019 | 17:49
Το Πολιτειακο της Καλιφορνια του ΣΦ. Αλλα και στο Μπερκλε'ι' που εχω σπουδασει και σε ενα τριτο απ το οποιο εχω σπουδες και εξω στην κοινωνια του ΣΦ οπου γνωριζω πολλους Μακχρεμπιους, εχω ακουσει αυτη τη μιμ. Ειναι φυσικα εμπειρικη η διασταση, αλλα ενδεικτικοτατη.
Και υπαρχει κι απ την αναποδη. Γαλλος επιχειρηματιας φιλος μου, που εφερε την πρωτη μπακετα στο ΣΦ πριν 40 χρονια, ο Λιονελ μου ελεγε τις προαλλες, κριτικαροντας τους αλγερινους " τους δωσαμε δικαιωματα, τους δωσαμε τα παντα, κι ακομη μιλανε για τον ιμπεριαλισμο της Γαλλιας".
Στη θεοκρατικη νεολαια απ το Μακχρεμπ, η μιμ αυτη, ειναι μια ευκολη λεωφορος στο entitlement.




avatar
Ramon Ramone 10.11.2019 | 19:31
Μάλιστα. Ομολογώ πως δεν το γνώριζα πως (δεκαετίες πριν, υποθέτω) είχε τόσους πολλούς αφρικανούς σπουδαστές προερχόμενους από την θεοκρατική νεολαία του Maghreb στα πανεπιστήμια της Καλιφόρνια που εδύνατο κανείς να τους ακούει συνεχώς να κάνουν οπορτουνιστικό χιούμορ με το entitlement της μετανάστευσης. Ευχαριστώ.
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 11.11.2019 | 05:23
Το Σαν Φρανσισκο ειναι μια απο τις πιο πολυπολιτισμικες πολεις στον κοσμο. Προσωπικα απο τα χαρακτηριστικα του προσωπου μπορω να ξεχωρισω αφρικανους απο την Νιγηρια, Κενυα, Μακχρεμπ κοκ. Δυο καλα βιβλια στο ζητημα ειναι το κλασσικο "Forced Out" με εντιτορ την θρυλικη Κ. Κισμαρικ, και το "Μεταναστευσεις" του Σαλγκαδο με ειδικο κεφαλαιο για τους Μακχρεμπιους της δεκαετιας του 90 ( κυριως τυνησιους και μαροκινους ) που περνουσαν στην Ευρωπη κατα χιλιαδες με τα λεγομενα "πατερας" ( και πνιγονταν τοσοι πολλοι ) που στην πολιτεια της Ανδαλουσιας υπαρχει τουλαχιστον ενα νεκροταφειο αγνωστων παρατυπων μεταναστων.