Να έχεις εμπιστοσύνη στον πολιτισμό σου. Δεν τον αντιπροσωπεύουν οι περικεφαλαίες και οι ασπίδες που διώχνουν πούλμαν με παιδάκια, τα μπάρμπεκιου στα κάγκελα και οι φωνές του μίσους. Ίσα-ίσα, αυτά τον αλλοιώνουν, αυτά τον απειλούν... Φωτο: Getty Images/Ideal Image/ LIFO
Κ. Παπαϊωάννου

Σ΄ εσένα που φοβάσαι: Ένα γράμμα τώρα που έσβησαν τα κάρβουνα στο μπάρμπεκιου

Πρέπει να ακούσεις μια «πικρή» αλήθεια: έτσι κι αλλιώς θα ζήσουμε με αυτούς τους ανθρώπους. Αν όχι με όλους, πάντως με τους περισσότερους. Οι επιστροφές που σου υπόσχονται δεν θα γίνουν, γιατί δεν μπορούν να γίνουν.

Δεν γράφω σ' εσένα με την περικεφαλαία που φύλαγες την είσοδο της Νάουσας, εσύ έχεις καεί. Να είσαι καλά, μας έκανες να γελάσουμε, αλλά, φίλε, δεν σώζεσαι. Δεν γράφω στους πεντέξι στις Σέρρες που σταμάτησαν για λίγο τους πρόσφυγες στα διόδια. Ούτε στον πατριώτη στη Σκύδρα που απειλούσε να πάρει τα όπλα και τα κανάλια τον έκαναν είδηση, κρύβοντας ότι ήταν οργανωμένος χρυσαυγίτης.


Γράφω σ' εσένα που φοβάσαι και στέκεσαι πίσω από τις γρίλιες ή στο μπαλκόνι ανήσυχος. Γράφω σ' εσένα που το συζητάς στο καφενείο και στην αγορά, στο φροντιστήριο αγγλικών καθώς περιμένεις τα παιδιά σου, στο δημοτικό πάρκο ή στην πλατεία. Που ακούς κάθε μέρα μια νέα φήμη. Ότι πρώτα θα φέρουν λίγους, αλλά αργότερα θα έρθουν χιλιάδες μετανάστες στην πόλη. Ότι τα μισά παιδιά στην τάξη θα είναι μουσουλμάνοι. Ότι θα χτιστούν παντού τζαμιά. Ότι ανάμεσά τους είναι μέλη του ISIS. Ότι τρώνε σκυλιά και γάτες. Ότι θα απαγορευτεί το χοιρινό. Ότι τα κορίτσια μας δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν.


Σ' εσένα γράφω, λοιπόν, που φοβάσαι. Που είσαι θυμωμένος. Και σου τη δίνει να σε λένε από πάνω ακροδεξιό και φασίστα. Που σε στιγματίζουν οι βλακείες με τα μπάρμπεκιου και τα χοιρινά. Το ξέρεις ότι αυτά είναι ακρότητες, αλλά, μεταξύ μας, είσαι ζορισμένος και τους νιώθεις λίγο τους ακραίους.

 

Ξέρω ότι είσαι έξαλλος. Άλλα σου έλεγαν, περίμενες να γυρίσουν όλοι στις χώρες τους, να «λυθεί» το προσφυγικό. Έλα όμως που το προσφυγικό και το μεταναστευτικό δεν «λύνονται», δεν είναι σαν τα κόκκινα δάνεια ή την ατμοπλοϊκή σύνδεση ενός νησιού.


Κάποιοι σε βρίζουν εκ του ασφαλούς. Σε κατηγορούν για σκατοψυχιά, για ρατσισμό. Σου λένε πως οι άνθρωποι στη Μακεδονία ξεχάσανε γρήγορα ότι οι παππούδες τους ήταν πρόσφυγες. Ότι ξεχάσανε πώς τους υποδέχτηκαν κι εκείνους πριν από 100 χρόνια, ότι τους λέγανε τουρκόσπορους. Πως οι εφημερίδες γράφανε για «αγέλη προσφύγων». Σου θυμίζουν ότι και τους Έλληνες που πήγαν στην Αμερική έτσι τους υποδέχτηκαν. Ότι τους λέγανε βρομιάρηδες. Και ότι η εγκληματικότητα των Ελλήνων μεταναστών τα πρώτα χρόνια ήταν πολύ υψηλή. Βαριά εγκληματικότητα. Και ότι δεν είναι απόλυτη αλήθεια το «όλοι εμείς πηγαίναμε νόμιμα, δεν ήμασταν λαθρομετανάστες». Γιατί και παράνομα πήγαν πολλοί παππούδες μας στην Αμερική.

 

Ξέρω ότι όλα αυτά δεν σε ενδιαφέρουν. Δεν σε βοηθάνε. Και τι με νοιάζει εμένα, θα πεις, αν το 1910 κάποιοι Έλληνες στην Αμερική εγκλημάτησαν; Πρέπει γι' αυτό να δεχτώ την εγκληματικότητα των μεταναστών στο χωριό μου; Εκατό χρόνια μετά; Όχι. Κι έχεις δίκιο.


Ξέρω ότι είσαι έξαλλος. Άλλα σου έλεγαν, περίμενες να γυρίσουν όλοι στις χώρες τους, να «λυθεί» το προσφυγικό. Έλα όμως που το προσφυγικό και το μεταναστευτικό δεν «λύνονται», δεν είναι σαν τα κόκκινα δάνεια ή την ατμοπλοϊκή σύνδεση ενός νησιού. Ξέρω, επίσης, ότι νιώθεις να αδικείσαι διπλά. Γιατί δεν είσαι αυτό που λένε. Έχεις μαζέψει και κουβέρτες και ρούχα και γάλα και τα έστελνες στα νησιά. Έχεις δείξει ανθρωπιά. Αλλά γίνεται μια σύγκρουση μέσα σου. Θες να φροντίσουν τα ασυνόδευτα παιδιά-πρόσφυγες, θες να βοηθήσεις τα γυναικόπαιδα, όμως την ίδια ώρα ανησυχείς για τους άντρες. Ανησυχείς για την κουλτούρα που φέρνουν μαζί τους.

 

Έλα να δούμε τι σε φοβίζει. Και τι σε συμφέρει. Και μετά να δούμε πώς θα προχωρήσουμε. Γιατί πρέπει να ακούσεις μια «πικρή» αλήθεια: έτσι κι αλλιώς θα ζήσουμε με αυτούς τους ανθρώπους. Αν όχι με όλους, πάντως με τους περισσότερους. Οι επιστροφές που σου υπόσχονται δεν θα γίνουν, γιατί δεν μπορούν να γίνουν. Και θα ζήσουμε και με άλλους που θα έρθουν. Γιατί θα συνεχίσουμε να έχουμε αφίξεις. Κανένας δεν χαίρεται, δεν το διαλέξαμε. Έτσι έχει κάτσει η φάση, για να σ' το πω απλά. Οπότε πες τι σε φοβίζει και προσπάθησε να δεις λογικά τα πράγματα. Ο «αγανακτισμένος» που ψήνει πανσέτες στα Διαβατά παίζει μπάλα στην πλάτη σου. Σπεκουλάρει. Σε κοροϊδεύει. Είναι προς το συμφέρον σου να τον κάνεις στην άκρη αυτόν, να τον απομονώσεις.


Ξέρω ότι νιώθεις πως κανένας δεν συζητάει μαζί σου, πως σου επιβάλλονται καταστάσεις. Αλλά ξέρω, επίσης, ότι το «όχι εδώ, να τους πάνε αλλού» δεν οδηγεί πουθενά. Κι εσύ το έχεις μέσα σου το αίσθημα του δικαίου. Και δεν είναι αυτό δίκαιο για τα νησιά. Οπότε, κοίτα να συζητήσεις κάποιους όρους.


Πες ναι, να έρθουν κάποιοι, αλλά να δούμε τις συνθήκες διαμονής τους. Κι αν τώρα πρέπει να μένουν συγκεντρωμένοι για πρακτικούς λόγους, δώστε μας εγγυήσεις ότι μετά θα εγκατασταθούν κανονικά σε σπίτια. Όχι πολλοί μαζί. Πες «ναι», να έρθουν, αλλά ζήτα τα παιδιά τους να πάνε σχολείο. Πες «ναι» και απαίτησε να γίνουν και τάξεις υποδοχής για να είναι πιο ομαλή η ένταξή τους στην τάξη του παιδιού σου. Πες «ναι», γιατί πρέπει να φοβάσαι περισσότερο αν τα παιδιά αυτά δεν πάνε σχολείο και είναι όλη μέρα στον δρόμο με ένα κινητό. Πες «ναι» και μακάρι να δουλέψουν σε τομείς της παραγωγής που νέκρωσαν από την εγκατάλειψη. Γιατί σε συμφέρει να δουλεύουν οι πρόσφυγες. Και σε συμφέρει να ψωνίζουν στα μαγαζιά της πόλης. Και κοίτα, όταν έρθουν, να αποκτήσετε επαφή. Να τους γνωρίσεις. Κι αυτοί θα μάθουν από σένα κι εσύ έχεις να μάθεις από αυτούς. Και θα μπορείς τα προβλήματά σου να τα συζητάς μαζί τους. Γιατί, πίστεψέ με, πρώτοι εκείνοι θα θέλουν να απομονώσουν όποιον σου δημιουργεί προβλήματα. Γιατί πρώτοι εκείνοι θα θέλουν ηρεμία.


Και κάτι τελευταίο. Αφέσου στην ανθρωπιά που έχεις μέσα σου. Ημέρεψε. Και μην αφήνεις τους πονηρούς να επενδύουν στον φόβο σου. Να έχεις εμπιστοσύνη στον πολιτισμό σου. Δεν τον αντιπροσωπεύουν οι περικεφαλαίες και οι ασπίδες που διώχνουν πούλμαν με παιδάκια, τα μπάρμπεκιου στα κάγκελα και οι φωνές του μίσους. Ίσα-ίσα, αυτά τον αλλοιώνουν, αυτά τον απειλούν.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Απόψεις
37 Σχόλια
avatar
Γράφων 14.11.2019 | 10:18
(α) Αυτοί που ήρθαν με την ανταλλαγή πληθυσμών το 1922 δεν ήταν πρόσφυγες γενικώς και αορίστως. Ήταν Έλληνες πρόσφυγες. Επίσης, ήταν Έλληνες πρόσφυγες δεν ήταν μετανάστες. Όποιος κάνει ότι δεν το καταλαβαίνει έχει τα δικά του θέματα να λύσει πριν να λύσει τα προβλήματα του πλανήτη.

Δεν πήγαν να κάνουν κατάληψη σε ένα πρώην σχολείο στο Λονδίνο ή στη Βιέννη και όποιος στραβομουτσούνιαζε να τον βρίζουν φίλιά τους ΜΜΕ.

(β) Οι παππούδες μας που πήγαν παράνομα στην Αμερική (και όχι στη Γερμανία, στο Βέλγιο ή αλλού καθώς η μεταπολεμική μετανάστευση έγινε πολύ πιο συνταγμένα από την προπολεμική) το κάναν γιατί η Αμερική ήταν έθνος μεταναστών. Ήθελε ανθρώπους η Αμερική γιατί δεν είχε. Εδώ υπάρχει ήδη ένας αρκετά μεγάλος πληθυσμός. Καλό είναι να μην γράφουμε πλήρως στα κακάλια μας τη βούλησή του. Ακόμα και όταν έχει άδικο σύμφωνα με την πεφωτισμένη δεσποτεία στην οποία πιστεύουμε καθώς όλοι οι άλλοι πλην ημών είναι βάρβαροι και απαίδευτοι.

Όσο καταπιέζουμε τη βούλησή τους, όσο ειρωνευόμαστε τις παρελάσεις τους ή τους κοροϊδεύουμε ως χρήσιμους ηλίθιους αν συμμετάσχουν σε κάποιο συλλαλητήριο για κάποιο εθνικό θέμα τόσο τους ωθούμε στα άκρα. Εκτός αν αυτό επιδιώκουμε για να κρύψουμε ότι εμείς είμαστε το ένα άκρο.

(γ) Ο αγανακτισμένος ντόπιος γαλουχήθηκε με την κουλτούρα να μην εμπιστεύεται τις επιλογές της κεντρικής διοίκησης. Είτε αυτή ήταν μια χωματερή πιο κει από το χωριό του είτε η εθνική οδός που θα περνούσε (παλιότερα μακρυά και τώρα κοντά) από το χωριό του είτε δινόταν άδεια σε μια εταιρεία να σκάψει για χρυσό κοντά στο χωριό του.

Γιατί να εμπιστευτεί τώρα την κεντρική διοίκηση; Τι άλλαξε;
λukum (το) 14.11.2019 | 10:49
δ) Η θέση της χώρας είναι πολύ ιδιαίτερη, η ιστορία δεν της επιτρέπει να μην κάνει κακόβουλους συσχετισμούς. Το ίδιο και η χρονική συγκυρία.

Η μετανάστευση και το diversity δεν έχουν το ίδιο νόημα παντού. Η θέση, η ιστορία και οι συγκυρίες είναι πολύ διαφορετικές από χώρα σε χώρα. Εκτός αν έχει προαποφασιστεί από κάποιους πως δεν υπάρχουν πλέον χώρες αλλά μόνον αγορές...
avatar
Γράφων 14.11.2019 | 11:15
Δυσκολεύομαι να διαφωνήσω.
avatar
atman 14.11.2019 | 12:05
οπως παντα λειπουν οι συλλογικες αναφορες, Γιεζιντι και Ισλαμιστες ολοι το ιδιο πραγμα, και οι Εβραιοι και οι Γερμανοι προσφυγες του ΒΠΠ το ιδιο και το αυτο.
avatar
Μαύρος Γάτος 16.11.2019 | 17:26
Ήταν Έλληνες πρόσφυγες Πηγή: www.lifo.

Ορισμένοι από αυτούς μάλιστα τουρκόφωνοι γιατί η ανταλλαγή έγινε με θρησκευτικό κριτήριο. Και σχεδόν όλοι τους, Έλληνες, αλλά με αρκετά διαφορετικό τρόπο ζωής, ήθη και έθιμα.

Κι όσο κι αν ήταν όντως Ελληνες, ακόμα και οι τουρκόφωνοι, μεγάλη μερίδα των ντόπιων Ελλήνων τους αντιμετώπισε απολύτως εχθρικά, ενδεχομένως και χειρότερα από όσο αντιμετωπίσαμε στον καιρό μας, τους μετανάστες αρχικά, και στη συνεχεια τους πρόσφυγες.

Μάλιστα, αυτής ακριβώς της τάσης της ελληνικής κοινωνίας ηγήθηκε η Καθημερινή.
avatar
Supertrouper 14.11.2019 | 11:20
Μ αυτο λεμε και οι περισσοτεροι κ Παπαιωαννου Και ειμαστε πλειοψηφια Ναι στους προσφυγες, με μετρο κ ελεγχο οι οικονομικοι μεταναστες.
avatar
atman 16.11.2019 | 08:59
Μα δεν λέει αυτο
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 14.11.2019 | 11:25
Αυτο που δε μπορω να καταλαβω ολα αυτα τα χρονια της προσφυγικης/ μεταναστευτικης κρισης που γνωριζει η Ευρωπη ειναι γιατι μεχρι στιγμης ολοι κανουν ζητημα τον χαρακτηρα και την λογικη των πολιτων των "οικοδεσποτικων" χωρων της Ευρωπαικης Ενωσης, κανεις ομως δε ρωτα κατα ποσον οι προσφυγες-μεταναστες αυτοι, επιθυμουν και πραττουν σε τελικη αναλυση τον σεβασμο στις αξιες και τους νομους του σεκιουλαριστικου ευρωπα'ι'κου συνταγματος.

Αν με αλλα λογια, συμφωνουμε οτι η τωρινη προσφυγικη ροη και μεταναστευση ειναι στην πλειοψηφια της μουσουλμανικη ( και κακα τα ψεμματα παροτι ο κ Παπαιωαννου εμμεσως πιο πανω επιχειρηματολογει οτι δεν υπαρχουν σκληροπυρηνικοι γουαχαμπιστες σ αυτη την μεταναστευση, να του υπενθυμισω οτι συμφωνα με την αμερικανικη εκδοση των Νιου Γιορκ Ταιμς, ο ισλαμιστης που ανατιναχθηκε εξω απο το καινουργιο Παρκ Ντε Πρενς σε φιλικο παιχνιδι της Γαλλιας πριν καποια χρονια, ειχε περασει απ την Ελλαδα, ενω σιγουρα μια πρωτοχρονια πριν καποια χρονια στην πολη της Κολωνιας ειχε στιγματιστει απο σεξιστικες επιθεσεις εναντιων κοριτσιων απο μουσουλμανους νεολαιους ) γιατι να θεωρειται ρατσιστικο να ρωτησει κανεις κατα ποσο ο μουσουλμανισμος κυριως στα φτωχα στρωματα της “ουμας” - που αποτελει ουτως ‘η αλλως την πλειοψηφια των προσφυγων και οικονομικων μεταναστων που δεχομαστε στα εδαφη μας - ειναι διατεθειμενος να σεβαστει τις σεκιουλαριστικες αξιες του ευρωπα’ι’κου διαφωτισμου; Ετσι αντιδρουσαν οι προσφυγες της Μακεδονιας πριν 100 χρονια ;

Γνωριζω οτι το ζητημα αυτο ειναι τεραστιο, ομως αν κυτταξει κανεις τι κανει η σημερινη Δανια, προτυπο ευρωπα'ι'κης χωρας στα δικαιωματα των μειονοτητων και οχι μονο - στους δικους της προσφυγες/μεταναστες, σιγουρα θα καταλαβει οτι το προβλημα σε πολιτισμικο επιπεδο ειναι υπαρκτο και πολυ σοβαρο.

Αληθεια, τι ρολο επαιξε το ανεξελεγκτο των ελληνο-ιταλικων θαλασσιων συνορων, στη σταση της Δανιας απεναντι στους ιδιους προσφυγες-μεταναστες ;

Ποιος σεβεται περισσοτερο τις γυναικες και τους ομοφυλοφιλους ;;; Η Ουμα ‘η το Ευρωπα’ι’κο Συνταγμα και η Δανια ;

Denmark : A small, wealthy Scandinavian democracy of 5.6 million people, it is according to most measures one of the most open and egalitarian countries in the world.

It has the highest income equality and one of the lowest poverty rates of any Western nation.

Known for its nearly carbon-neutral cities, its free health care and university education for all, its bus drivers who are paid like accountants, its robust defense of gay rights and social freedoms, and its vigorous culture of social and political debate, the country has long been envied as a social-democratic success, a place where the state has an improbably durable record of doing good.

Danish leaders also have a history of protecting religious minorities: the country was unique in Nazi-occupied Europe in prosecuting anti-Semitism and rescuing almost its entire Jewish population.

When it comes to refugees, however, Denmark has long led the continent in its shift to the right—and in its growing domestic consensus that large-scale Muslim immigration is incompatible with European social democracy.

Πηγη : Hugh Eakin - Senior Editor NYR of Books
The New York Review of Books - MARCH 10, 2016 σελ 34

Και μια τελευταια ερωτηση : Γνωριζουμε οτι 4 εκατομμυρια Συροι, ζουνε σε καταυλισμους στην Τουρκια. Ενα μεγαλο ποσοστο, αν οχι το μεγαλυτερο, θελει να περασει στην Ευρωπη. Ας βαλουμε στην ακρη ολους τους οικονομικους μεταναστες απο Βορεια Αφρικη και αλλου και ας μιλησουμε μοναχα με προσφυγες απο δυο θεατρα πολεμου των τελευταιων δεκαξι χρονων στα οποια η Ελλαδα οχι μονο δε συμμετειχε αλλα εναντιωθηκε καθετως : Ιρακ, Συρια. Ποσοι ειναι οι μεταναστες και προσφυγες πολεμου που ζουν αυτη τη στιγμη στην Ελλαδα ;;; Εχετε καποια νουμερα ;
Ποιο ειναι το εργατικο δυναμικο της χωρας ;; Να πουμε τριαμισι εκατομμυριακια ;;; Στα ποσα εκατομμυρια προσφυγες μη-ελληνικης καταγωγης θα εισασταν ευχαριστημενος ;;; Ισως αν μας πειτε ενα συγκεκριμενο νουμερο, να μπορουμε να δουμε αν βγαινουν τα κυανοκολαρα νουμερα με την σημερινη ανεργια και φτωχια που μαστιζει τη χωρα. Απλα να σας υπενθυμισω οτι οι τρεις χωρες-μεγαθηρια ( που η Ελλαδα ειναι ενας μικροσκοπικος νανος μπροστα τους ) : Αμερικη, Βρετανια και Ισραηλ, τρεις χωρες που παιξαν πρωταγωνιστικο ρολο στα θεατρα πολεμου στο Ιρακ και Συρια, η μεν Αμερικη δεχεται συρους με το σταγονομετρο, η Βρετανια ειναι ετοιμη να σηκωσει τοιχος και το Ισραηλ κανεναν. Θα λεγατε αυτες τις χωρες λιγακι πιο ρατσιστικες απο την δικη μας ; Κι αν ναι και σας ενδιαφερει ο ανθρωπισμος, γιατι δε γραφετε κατι γι αυτες ; Τι φοβαστε ολα αυτα τα χρονια ;;;

avatar
npc131 14.11.2019 | 11:34
Ζω σε ενα απο τα ακριτικά νησιά που εδω και χρόνια δεχονται την πίεση της προσφυγικής/μεταναστευτικής κρίσης και δε χρειάζονται κουβέντες καφενείου. Βγαίνω απο την πόρτα μου και γνωρίζω τι ζώ εδώ και 10 χρόνια (δεν ειναι νέο για εμας αυτό που συμβαίνει. Σε μένα απευθύνεσαι ή όχι; Σε ενα κείμενο που θρίθει χειραγωγησης του στιλ "Ναι σε νιώθω, αλλά..." θα σου απαντήσω πως οχι. Δε με νιώθεις αν δεν έχεις ζήσει στο πετσί σου τις συνέπειες της κακής διαχείρησης της κρίσης.Είμαι πραγματίστρια και γνωρίζω οτι αυτοί οι ανθρωποι ήρθαν να μείνουν, και στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη γιατι κι αυτοί θέλουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, κάτι που προσφέρει η Ευρώπη. Και καλά κάνουν και ψάχνουν καλύτερες συνθήκες. Όμως όπως διαφωνώ με τους ψήστες στα Διαβατά, έτσι διαφωνώ και με σενα που πιστέυεις πως "Έτσι έχει κάτσει η φάση" οπότε ας τη δεχτούμε ως κάτι μη αντιμετωπίσημο . Και διαφωνώ με σενα που τους τσουβαλιάζεις όλους ως πικραμένους πρόσφυγες, ενώ ξέρω/ζώ πως μεγάλη μερίδα τους ειναι μετανάστες, αρκετοί εκ των οποίων με παραβατική συμπεριφορά.
Λοιπον πριν απευθύνθεις στο μέσο Έλληνα που λογικό ειναι να προβληματίζεται μπροστά στο άγνωστο. Απευθύνσου στην κυβέρνηση ή καθέναν που παίρνει αποφάσεις για το μεταναστευτικό/προσφυγικό ώστε:
α. Να στελεχώσουν πιο σωστά τα νοσοκομεία και τις υπηρεσίες που δε μπορούν να σηκώσουν τον αυξημένο πληθυσμό
β. Να γίνεται γρηγορότερα ο έλεγχος και η άμεση απομακρυνση των παραβατών οι οποίοι τώρα κυκλοφορούν έξω μέχρι τη δίκη τους -γιατι δε χωρούν στα κρατητήρια των νησιών.
γ. Να γίνει μελέτη των υπαρχουσών δομών χυτα-αποχετευσης, και να προσαρμοστούν στις νέες πληθυσμιακές ανάγκες , σε όποιο μέρος μεταφερθούν οι πρόσφυγες/μετανάστες. Ενδεικτικά στο νησι μου υπολειτουργουν και τα δυο καθώς δεν ήταν σχεδιασμένα για αυτό τον αριθμό των ανθρώπων, με αποτελεσμα μια υγειονομική βόμβα που βάζει σε κίνδυνο την υγεία όλων.
δ. Με τον συντομότερο έλεγχο, να επιστρέφουν στη χώρα τους όσοι μετανάστες δεν πληρούν τα κριτήρια μετανάστευσης που ορίζει η Ελλάδα. Υπάρχουν όρια σε όλες τις χώρες, κι αυτό συμβαίνει για κάποιο λόγο. Προφανώς όχι για να προστατευθει η εθνική ταυτότητα, αλλά για να μπορούν να δουλεύουν όλοι, νόμιμα, χωρίς να καταφεύγουν στην παρανομία για να επιβιώσουν.
Σε μια λειτουργική, σωστή κοινωνία, όλοι οι καλοί χωράνε -Ρωσοι, Πακιστανοι, Αλγερινοι ό,τι θες. Στο μπαχαλο που ζούμε όμως, το μόνο που συμβαίνει ειναι να χειροτερεύουν για όλους οι συνθήκες διαβίωσης (γι' αλλοδαπούς κι ημεδαπούς) και ετσι να οδηγούμαστε σε ακραίες καταστάσεις (παραβατικότητα, ξενοφοβία, γκετοποιηση, μπαρμπεκιου)
avatar
Supertrouper 14.11.2019 | 11:49
Αψογη
Πρίγκιπας για μια βδομάδα 14.11.2019 | 12:43
npc131 Νομίζω πως είναι ό,τι καλύτερο έχω διαβάσει το τελευταίο διάστημα. Ζω στην Αθήνα, αλλά μετά από χρόνια παραστάσεων και εικόνων, κατάλαβα, πως όση καλή διάθεση κι ενσυναίσθηση και να έχω, στην πραγματικότητα δεν μπορώ να καταλάβω το ζόρι που περνά κάποιος χωρίς να το ζω. Αυτό δεν ισχύει μόνο για το προσφυγικό. αλλά στα πάντα.
Μαρλένα Μάρκου 14.11.2019 | 14:54
Έχετε απόλυτο δίκιο σε όλα όσα γράφετε. Αλλά έχω την εντύπωση πως δεν διαφωνείτε και τόσο με το άρθρο. Με ένα άλλο ύφος και τρόπο προσέγγισης δεν απέχετε και πολύ. Χωρίς να θεωρώ πως πέφτω σώνει και καλά μέσα, δεν νομίζω επίσης ότι το κείμενο απευθύνεται σε ανθρώπους όπως εσείς που μέσα στην καρδιά των γεγονότων εκφράζεστε με τέτοια ακρίβεια και ψυχραιμία.
avatar
Μαρία-Μαρία 14.11.2019 | 15:08
npc131, για να επιστρέφουν άνθρωποι στις χώρες τους απαιτείται καλή επικοινωνία και συντονισμός με τις υπηρεσίες των χωρών τους. Τουλάχιστον προς το παρόν αυτό είναι μια ουτοπία για τη χώρα μας. Δεν μπορεί η Ελλάδα να στείλει ανθρώπους π.χ. στην Αλγερία μόνο και μόνο επειδή δήλωσαν Αλγερινοί. Άρα όπως πολύ πραγματιστικά γράφει στο άρθρο:

"Οι επιστροφές που σου υπόσχονται δεν θα γίνουν, γιατί δεν μπορούν να γίνουν."

Για να είναι η φάση αντιμετωπίσιμη, χρειάζεται να ξεκινήσουμε από αυτό. Να λειτουργούν δίκαια, να γίνουν νέες και να ενισχυθούν οι υπάρχουσες δομές, ναι και νοσοκομεία και δομές χύτα-αποχέτευσης και στην εκπαίδευση, κυρίως στην εκπαίδευση αν θέλουμε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, αλλά να λειτουργούν και να λειτουργούν σωστά. Είναι απαράδεκτο κρατικές υπηρεσίες να παραβιάζουν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. Είναι απαράδεκτο κρατική υπηρεσία να παραπέμπει ανθρώπους στο Skype για να κάνουν αίτηση ασύλου.

Επίσης, ας έχουμε κατά νου ότι υπάρχουν και πάρα πολλοί Έλληνες μουσουλμάνοι. Εκτός από τα μπάρμπεκιου και τις λοιπές ρατιστικές ακρότητες, οι ρατσιστικές δήθεν ανησυχίες που εκφράζονται δείχνοντας την πλήρη άγνοια που έχει για το Ισλάμ μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας στρέφονται κατά όλων, αλλοδαπών και ημεδαπών.
avatar
Ramon Ramone 14.11.2019 | 11:35
https://www.lifo.gr/articles/archaeology_articles/123667/mythoi-kai-alitheies-gia-toys-prosfyges-toy-1922
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 14.11.2019 | 11:59
Περιμενουμε απαντησεις κ. Παπα'ι'ωαννου.

Δωστε μας νουμερα για να καταλαβουμε τι ακριβως θελετε.
avatar
boxer 14.11.2019 | 13:43
Εγώ ξέρω ότι μέχρι στιγμής δεν αλλοιώθηκε ο πολιτισμός μας.
Δεν απαγορεύτηκε το χοιρινό, ούτε το αλκοόλ. Ούτε τα μπικίνι, ούτε οι μίνι φούστες. Δεν έκλεισαν εκκλησίες, ούτε γεμίσαμε τζαμιά.
Δεν έκλεισαν μπαρ και κλαμπ, δεν μας επιβλήθηκε το ραμαζάνι, δεν είμαστε αναγκασμένοι να ακούμε μουεζίνηδες.
Οπότε τι? Θα είμαστε μονίμως εγκλωβισμένοι σε έναν πιθανό φόβο του θα? Θα αυτό, θα εκείνο?
Μια χαρά είναι οι άνθρωποι, έδωσαν ζωή σε κ…συνοικίες, άνοιξαν μαγαζιά, ζουν ανάμεσα μας. Και αν τους δώσουμε τη δυνατότητα, θα δώσουν ζωή και σε άλλους εγκαταλειμμένους τόπους που οι σημερινοί ελληνάρες απαξιούν να κατοικήσουν.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, δεν βλέπω να κινδυνεύω από τους μουσουλμάνους. Κινδυνεύω από τους κινδυνολόγους ελληνάρες, που διασπείρουν τον φόβο, που παρκάρουν όπου θέλουν, που οδηγούν σαν κάφροι, που δεν υπολογίζουν τίποτα και που εχουν αντικοινωνική συμπεριφορά. Που πουλάνε νταηλίκι και τσαμπουκά, που πετάνε σκουπίδια και καίνε τα δάση.
Αυτοί είναι που υποβαθμίζουν την καθημερινότητα μου.
Τα πλήθη των προσφύγων και μεταναστών δεν με ενοχλούν. Με ενοχλεί όμως αφάνταστα το ρατσισταριό που εκοψε τις κολόνες της ΔΕΗ στη Βεροια και όλος ο φασιστοσυρφετός που ξερνάει χολή στην Καλαμαριά ή στη Νάουσα.
Με ενοχλεί όταν η παραβατική συμπεριφορά ενός πρόσφυγα/μετανάστη γίνεται πρωτοσέλιδο και αναπαράγεται συνεχώς, όταν η βία, οι καυγάδες, οι κλοπές οι φόνοι είναι σε συντριπτική πλειοψηφία προνόμιο των ελληναράδων.
Μέχρι στιγμής λοιπόν, δεν αλλοιώθηκε ο πολιτισμός μας. Τουλάχιστον όχι από τους μουσουλμάνους. Από τους ελληνάρες σίγουρα αλλοιώθηκε.
Βρίστε ελεύθερα, ποσώς με ενδιαφέρει.
peloma boq 14.11.2019 | 15:29
Textbook human bias: κρίνεις κοινωνικές επιπτώσεις που θα συμβούν σε βάθος δεκαετιών και εξαρτώνται από την - ήδη προβληματική - ενσωμάτωση πληθυσμών βάσει της δικής σου πενταετούς εμπειρίας. Ένα καλύτερο επίπεδο κρίσης είναι βάσει του τι έγινε στις (πιο οργανωμένες) ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Βέλγιο) τα τελευταία τριάντα χρόνια που εκτέθηκαν σε σημαντικούς μουσουλμανικούς πληθυσμούς. Περιττό να πω ότι η Ελλάδα είναι πιο απροετοίμαστη, βαθιά σε κρίση, με τον πληθυσμό της να γερνάει, τους γείτονες να το παίζουν προτέκτορες των απανταχού γης μουσουλμάνων και τις ισορροπίες να αλλάζουν γρήγορα.
A guy somewhere north 14.11.2019 | 16:34
Peloma Boq, έτσι αφελείς σαν εσένα ήταν και οι πληθυσμοί στη βόρεια Ευρώπη όπου ζω, τις δεκαετίες του του 70 και του 80, και κάποιοι είνα ακόμα και σήμερα. Κοινωνίες πολύ πιο πλούσιες και οργανωμένες απ΄ό,τι είναι η ελληνική, σήμερα. Και δέχτηκαν μαζικά μετανάστες, με τους σημερινούς απογόνους τους να είναι 2ης και 3ης γενιάς. Οι μετανάστες 1ης γενιάς εν πολλοίς δνε ενσωματώθηκαν, αλλά δεν προξένησαν και προβλήματα, καθώς φοβόντουσαν για τα χαριτά και την απέλαση, δεν ήξεραν την τοπική γλώσσα, κλπ. Πολλά από τα παιδιά και τα εγγόνια τους, όμως, γεννημένα εδώ και μη φοβούμενα τίποτα και κανέναν, εξιδανεικεύουν Μαρόκα, Τυνησίες, Αιιγύπτους και Τουρκίες, όπου δεν έχουν ζήσει, και τα ονειρεύονται, πιστεύοντας πως οι εκεί νοοτροπίες θα έλυναν τα δικά τους προβλήμαατα μη ένταξης εδώ. Έλα, λοιπόν, να δεις τι γίνεται. Στο Άμστερνταμ, στις Βρυξέλλες, στο Παρίσι, στη Στοκχόλμη.
Σε χαιρετώ, σκουπίζοντας το αίμα στο πρόσωπο του φίλου μου, μετά την ομοφοβική επίθεση που δεχτήκαμε από 4 τέτοια εικοσάχρονα κωλόπαιδα εγώ και 2 φίλοι μου, απλώς επειδή ο ένας " φαινόταν γκέη". Χωρίς πρόκληση.
Σε αφήνω ΄λοιπόν να αιθρεροβατείς, αλλά θα κάνω ό,τι μπορώ με την ψήφο μου ώστε να μην κανεις την Ελλάδα το κωλοχανείο που έχει γίνει η πόλη όπου ζω.
Γιατί εγώ μιλάω εκ πείρας. Εσύ εξ αφελείας.
avatar
boxer 14.11.2019 | 17:26
Για πες μας εσυ που ξέρεις, τι έγινε στη Γαλλία και στο Βέλγιο τα τελευταία 30 χρόνια?
Γιατί αυτό το ακούω συνεχώς έτσι αόριστα, λες και εκεί οι Γάλλοι και οι Βέλγοι ζουν σε καθεστώς πολιορκίας κλειδαμπαρωμένοι, ενώ έξω κυριαρχούν αιματοβαμμένοι μουσουλμάνοι σέρνοντας ανυπεράσπιστα κορίτσια από τα μαλλιά.
Η Γαλλία απ'ότι ξέρω παραμένει κοσμικό κράτος, έχει απαγορέψει μπούργκες, φερετζέδες και τα τοιαύτα και οι Γαλλίδες εξακολουθούν να κυκλοφορούν με μίνι και να πίνουν αλκοόλ.
Στο δε Βέλγιο - οπως και σε όλες τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες ζουν εκατομμύρια μουσουλμάνοι χωρίς πρόβλημα. Εχουν ευρωπαϊκά διαβατήρια και μάντεψε: Μπορούν όποτε γουστάρουν να έρθουν και να στρογγυλοκαθήσουν στην άσπιλη και αμόλυντη γαλανή πατριδα μας. Νόμιμα.
Και δεν θα μασήσουν ούτε σε μπάρμπεκιου, ούτε σε κομμένες κολόνες, ούτε σε καρναβάλια με ασπίδες και περικεφαλαίες.
Οι ακραίοι μουσουλμάνοι είναι μια μειοψηφία. Ειναι αυτοί που χτύπησαν το Μπατακλάν. Αλλά παραμένουν μειοψηφία. Γιατί αν ήταν όλοι ακραίοι θα είχαμε πέντε Μπατακλάν κάθε μέρα.
Στη Γαλλία επίσης, όπως και στη Σουηδία υπήρξαν ταραχές σε συγκεκριμένες γειτονιές, αλλά αυτές ήταν καθαρά ταξικές και όχι θρησκευτικές. Απλά οι μουσουλμάνοι βρίσκονται σε χαμηλό εισοδηματικό επίπεδο και είναι λογικό να εξεγείρονται, μαζί με τους άλλους μετανάστες (Βαλκάνιοι, Καυκάσιοι, Αφρικανοί).
Και μεις εχουμε τέτοιες ταραχές. Με τους Ρομά.
A guy somewhere north 14.11.2019 | 16:39
Συγγμώμη, δεν αναφερόμουν στον/στην paloma boq αλλά στον Boxer, που δεν τον ενδιαφέρει αν τον βρίσουν, θα τον ενδιαφέρει όμως όταν θα του ανοίξουν το σπίτι, όταν θα του σπάσουν το αυτοκίνητο και όταν θα του επιτεθούν στο δρόμο επειδή είναι γκέη ή επειδή είναι γυναίκα με μίνι φούστα, όπως έχει συμβεί σε εμένα (τα τρία πρώτα) ή στον περίγυρό μου (και τα τέσσερα), στη βόρεια Ευρώπη.
peloma boq 14.11.2019 | 19:09
@boxer νομίζω ότι ο guy somewhere north σου απάντησε καλά. Ο συνδυασμός σκληροπυρηνικών θρησκευτικών πεποιήθσεων με τον κοινωνικό αποκλεισμό (που είναι αναπόφευκτος λόγω αριθμού) είναι εκρηκτικός. Το αν θα βαπτίσεις το αποτέλεσμα ταξικό, εθνολογικό ή θρησκευτικό ποσώς με ενδιαφέρει: η αλήθεια άλλωστε (όπως και στις περισσότερες ιστορικές περιπτώσεις) είναι κάπου ανάμεσα.
avatar
boxer 14.11.2019 | 21:43
Λυπάμαι που δέχτηκες επίθεση από μουσουλμάνους στο βορρά που ζεις. Έλα στην Ελλάδα λοιπόν και κυκλοφόρησε με τον φίλο σου να δεις πόσες επιθέσεις θα δεχτεις από ελληνάρες.
A guy somewhere north 14.11.2019 | 21:55
"Έλα στην Ελλάδα λοιπόν και κυκλοφόρησε με τον φίλο σου να δεις πόσες επιθέσεις θα δεχτεις από ελληνάρες". Δεν ζω εκεί, ζω εδώ, εδώ αυτά είχαν λυθεί και τώρα τα ξανανοίγουμε γιατί ήρθαν οι νεοφερμένοι με την κουλτούρα τους και πρέπει να μαζευτούμε ΕΜΕΙΣ!!! Πόσο άσχετο σχόλιο, πόσο εκτός θέματος...
A guy somewhere north 14.11.2019 | 18:26
Και να υπενθυμίσω στον boxer ότι κοινωνικά προβλήματα δεν δημιουργούνται μόνο με τα Μπατακλάν. Δεν χρειάζεται να έχουμε Μπατακλάν για να έχουμε πρόβλημα με τους μετανάστες, 1η2, 2ης ή 3ης γενιάς. Εσύ περιμένεις ένα Μπατακλάν για να ανησυχήσεις;

Κοινωνικό πρόβλημα δημιουργείται από τα παραδείγματα που ανέφερα προηγουμένως, από τις μικρές καθημερινές μικρο-επιθέσεις, ή τον φόβο μη συμβεί σε σένα αυτό που έχει συμβεί στον περίγυρό σου. Π.χ. από το γεγονός πως πριν 10 χρόνια μπορούσα να κρατάω το χέρι του φίλου μου στο δρόμο με πολύ μεγαλύτερη άνεση απ'ό,τι σήμερα, γιατί η τοπική κοινωνία τα είχε λύσει αυτά τα ζητήματα και τα κωλόπαιδα ήταν πολύ μικρότερη μειοψηφία. Ενώ τώρα δε μπορώ, γιατί θα με πλακώσουν στο ξύλο οι νεοφερμένοι (στους οποίους έχει δοθεί άσυλο αβέρτα, οπότε δεν φοβούνται απέλαση), αλλά και οι παλιότεροι που έχουν ξεθαρρέψει γιατί πλέον είναι μεν μειοψηφία, αλλά κατά πολύ πολυπληθέστερη.
avatar
Μαρία-Μαρία 14.11.2019 | 23:47
Οι πολιτικές που ακολουθεί σήμερα η Ελλάδα στηρίζονται στο "καλύτερο επίπεδο κρίσης" που διέθεταν οι "πιο οργανωμένες" χώρες κατά τη λήψη κοινών αποφάσεων για το προσφυγικό, ήτοι την εμπειρία μεγαλύτερης εκμετάλλευσης του φτηνού εργατικού δυναμικού που προσέφεραν και προσφέρουν ανειδίκευτοι χωρίς χαρτιά (Γαλλία, Βέλγιο). Είναι αναμφισβήτητα το σημείο που πέτυχαν οι πολιτικές των "πιο οργανωμένων" χωρών και εύκολα μπορείτε να καταλάβετε ότι σε αυτό και μόνο σε αυτό σχεδιάστηκαν να πετύχουν. Οι "πιο οργανωμένες" χώρες δεν ενδιαφέρθηκαν ποτέ πραγματικά για ενσωμάτωση, αλλά μάλλον για μια ισοπεδωτική πολιτισμική αφομoίωση με σκοπό τον έλεγχο και την απαγόρευση ουσιαστικής ενσωμάτωσης καθώς κάτι τέτοιο θα απαιτούσε σεβασμό δικαιωμάτων, ισονομία κλπ. Πέρα από τα παραπάνω, η αναφορά σε Γαλλία και Βέλγιο δε νομίζω ότι προσφέρει κάτι, καθώς οι Έλληνες και γενικά οι Βαλκάνιοι περισσότερα κοινά έχουν με τους Ανατολίτες παρά με τους Βορειοευρωπαίους, από τον "μακεδονικό" ταχινοχαλβά, το κοκορέτσι και τις λέξεις που χρησιμοποιούνται στη γλώσσα μέχρι τη συντηρητικίλα της επαρχίας και τη ρητορική μίσους του Αμβροσίου. Ποια αλλοίωση πολιτισμού; Καλά λέει ο boxer, πιο δύσκολο είναι να διαφωτιστούν οι Ελληνάρες και πιο επικίνδυνοι είναι από το μπαμπούλα με τον οποίο παρομοιάζετε τους μουσουλμάνους που έρχονται χωρίς χαρτιά. Μην ξεχνάμε ότι τον Ζακ οι "νοικοκυραίοι" Έλληνες τον έφαγαν. Αντίθετα, οι μουσουλμάνοι στη Θράκη παρά τα όσα πέρασαν με τη βούλα του κράτους δεν πείραξαν ποτέ ούτε κουνούπι.
avatar
atman 15.11.2019 | 00:19
Αν αρχίσουμε τι έγινε στη μια κ στην άλλη περίπτωση να βρούμε εκτός από τον ζακ κ την Μυρτώ κ τη κοπέλα ΑΠΘ που βιαστήκε κ αυτό το κακομοίρη που τον σφαξαν την μέρα που γενηθηκε το παιδί του κ ότι άλλες περιπτώσεις εξυπηρετούν τα αφηγήματα του κσθενα. Για μένα όλο το νόημα είναι αν η φώτο του άρθρου είναι οιονει σεξιστικη αν κάνουμε ένα ζουμ αουτ η όχι. Ο σύζυγος της απεικονιζομενης κυριας τι φοράει; κρίσιμο είναι μπορεί να φορέσει το ίδιο ή κυρία; αν όχι δεν είναι ακραία πατριαρχια αυτό; μήπως αισθάνονται άβολα στην σχετικά κοσμική Συρία του ασαντ; τους γιεζιντι ποιοι τους κατασφαξαν; οι Αμερικανοί; κ πάει λέγοντάς συνεχίζοντας μια συζήτηση με λαιφσταιλ κ όχι πολιτικά χαρακτηριστικά.
avatar
Μαρία-Μαρία 15.11.2019 | 03:16
Ας βρούμε και το Ζακ και τη Μυρτώ και τον φοιτητή που ξυλοκόπησαν ομοφοβικοί Έλληνες στο Ρέθυμνο και τον φουκαρά που τον έσφαξαν τη μέρα που γεννήθηκε το παιδί του και τον Σαχζάντ και την κοπέλα του ΑΠΘ και το Σοφιανό του antivirus που δέχτηκε επίθεση με το σύντροφό του από τα ΜΑΤ, το νόημα είναι ότι το έγκλημα δεν έχει ούτε ράτσα ούτε θρησκεία. Όσο για την κυρία, πατριαρχία είναι να λέτε ότι η ενδυμασία της θα καθορίζεται από το τι φοράει ο σύζυγος. Kάτι ακόμα, atman, γιατί προσπαθείτε να αλλάξετε θέμα; Ας επιστρέψουμε στην αρχή: το νόημα είναι ότι το έγκλημα δεν έχει ούτε ράτσα ούτε θρησκεία.
avatar
atman 15.11.2019 | 11:32
"Όσο για την κυρία, πατριαρχία είναι να λέτε ότι η ενδυμασία της θα καθορίζεται από το τι φοράει ο σύζυγος " πατριαρχια ειναι να μην επιτρεπεται να φορεσει αυτα που φοραει ο συζυγος ή να ντυθει οπως θελει της ετσι απλα για να καταλαβαινομαστε. το οτι το εγκλημα δεν εχει ουτε ρατσα ουτε θρησκεια ειναι για τα πλαισια της συζητησης που κανουμε ΑΠΟΛΙΤΙΚ επιχειρημα (αν και σωστο) - να σου θυμησω οτι η εγκληματικοτητα ειναι ιδιαιτερα χαμηλη στην Σ΅αουδικη Αραβια. Αρα περα απο το εγκλημα το ερωτημα ειναι ΣΕ ΤΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ και με τι αναφορες θελουμε να ζησουμε. Εκτος αν εισαι θατσερικη και δεν υπαρχει κοινωνια αλλα μονο ατομα - ή αυτοκρατορικη του 18αι οποτε δεν υπαρχει κοινωνια αρκει να υπαρχουν υπηκοοι και μιλιετ.
avatar
Μαρία-Μαρία 15.11.2019 | 21:28
Μάλλον δεν καταλαβαίνετε τι λέτε, γιατί αυτά που λέτε δεν έχουν και πολύ νόημα. Αρχικά και το μίνι όταν επιβάλλεται στη γυναίκα για "να βρει γαμπρό" ή για να την "κυκλοφορήσει" ο "γαμπρός" πατριαρχία είναι, δεν έχει καμία απολύτως σημασία τι φοράει ή τι επιτρέπεται να φοράει ο άντρας. Στο Πακιστάν φοράνε σαλβάρια άντρες-γυναίκες και μάλιστα οι γυναίκες εκεί τα φορούσαν αιώνες πριν σκεφτούν οι γυναίκες στη Δύση να φορέσουν παντελόνια, ε και; Τέτοια κριτήρια με το συμπάθειο είναι φαιδρά. Επίσης, πρώτον αυτό που είπε η Θάτσερ σύμφωνα με τη βιογραφία της σήμαινε ότι "η κοινωνία δεν είναι μια αφαίρεση, ξεχωριστή από τους άνδρες και τις γυναίκες που την συνθέτουν" που δε λέει και κάτι το ιδιαίτερο, σιγά το απόφθεγμα, και δεύτερον η οθωμανική κοινωνία ήταν διαχωρισμένη με θρησκευτικά κριτήρια σε κοινότητες που ονομάζονταν μιλιέτ, οπότε μόνο εσείς ξέρετε τι μπορεί να σημαίνει "δεν υπαρχει κοινωνια αρκει να υπαρχουν υπηκοοι και μιλιετ", αν ξέρετε. Θέλετε μήπως να περιγράψουμε την ελληνική κοινωνία; Μπορούμε να κάνουμε αναφορά στη μάνα που τρέχει να μαζεύει τα βρακιά από το πάτωμα, τον πατέρα που πάει τσάρκα το γιο να τον "κάνει άντρα" μη γίνει "κουνιστός" και την κόρη που δεν επιτρέπεται να φοράει μίνι γιατί αυτά τα κάνουν οι παρδαλές (εκτός αν είναι για να "τυλίξουν" το "γαμπρό"), ενώ οι καλές κόρες μαθαίνουν να σφουγγαρίζουν, να μαγειρεύουν, να σιδερώνουν για να γίνουν "καλές νύφες", αλλιώς ποιος θα τις πάρει να "τακτοποιηθούν". Το ερώτημα είναι αν μπορεί να αλλάξει αυτή η κατάσταση. Ναι, μπορεί, αλλά αυτό απαιτεί επαφή με άλλους λαούς, κοσμοπολιτισμό προς και από κάθε κατεύθυνση με σεβασμό και στη Δύση και στην Ανατολή. Ενώ για σας το όλο νόημα είναι αν φοράνε ίδια ρούχα κι αν θα βγάλουν το σαρίκι ή το φερετζέ, γιατί εδώ είναι Ευρώπη και κάνουν μπάρμπεκιου γουρούνια.
avatar
atman 16.11.2019 | 09:03
Επειδή έχει παράγινει ΤΟ κako με τη δήθεν επιλογή της κάλυψης κ η σχετικό ποίηση Μαρία μας λες ότι Ιούλιο με 45 βαθμούς οι γυναίκες επιλέγουν να ντύνονται με 3 λειερς κ οι άντρες με κοντομάνικο έτσι από επιλογή. ΕΛΕΟΣ. Κ τυχαίνει να κάνουν όλοι την ίδια επιλογή ανά φύλο. Κ όταν στους 45 πρέπει να φορέσεις καμπαρντίνα κ μακρυμανικο δεν σημαίνει ότι θα αποκλειστεί από το κοινωνικό χώρο για να μην πάθεις θερμοπληξισ
avatar
Ανώνυμος/η 16.11.2019 | 15:45
Επιμένετε σε φαιδρότητες, καθώς για σας το όλο νόημα είναι αν φοράνε ίδια ρούχα κι αν θα βγάλουν το σαρίκι ή το φερετζέ, γιατί εδώ είναι Ευρώπη και κάνουν μπάρμπεκιου γουρούνια.

Μάλλον δεν έχετε να πείτε κάτι επί της ουσίας, δηλαδή ότι απαιτείται επαφή με άλλους λαούς, κοσμοπολιτισμός προς και από κάθε κατεύθυνση με σεβασμό και στη Δύση και στην Ανατολή, και προφανώς δεν έχετε ιδέα για την αντρική ενδυμασία:

https://www.theturbantimes.com/wp-content/uploads/2017/05/File-04-05-2017-13.18.22.jpeg

http://images6.fanpop.com/image/photos/41500000/Tamanrasset-algeria-dz-41548389-500-375.jpg

https://66.media.tumblr.com/2cfc4a9f0c327c6da9cbaa4772d78cef/tumblr_o4pl2oEcJW1u14xjuo1_500.jpg

https://geographical.co.uk/media/k2/items/cache/2bd64d7b967017e313e305532023f668_XL.jpg

https://live.staticflickr.com/1462/26321884786_2b8f189556_z.jpg

https://i.pinimg.com/originals/52/47/c7/5247c795afa2fff39146df01e1879c16.jpg
βλαχάκι (το) 16.11.2019 | 17:24
Η ανδρική ενδυμασία -και παρότι υπάρχει διμορφισμός για τα φύλα, όπως και στις δυτικές κοινωνίες, άλλωστε- "κανονικά" βρίσκεται σε θέση ενός κάποιου ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ τύπου, θα λέγαμε, με την γυναικεία ενδυμασία (με εξαίρεση -φυσικά- την κάλυψη του προσώπου καθ' αυτού και δη απ'
την μύτη και κάτω, όταν δεν μιλάμε για ακραίες καιρικές συνθήκες).

βλ.
https://previews.123rf.com/images/kzenon/kzenon1410/kzenon141000098/32689929-homme-et-femme-accueille-ses-h%C3%B4tes-musulmans-asiatiques-en-costume-traditionnel.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXMicoVNborhbCpKvDI8tUm22CS-F0ptLM39GLryUvEC09_UR28A&s

https://c8.alamy.com/comp/HAG3J0/asian-muslim-man-and-woman-greet-each-other-with-muslim-tradition-HAG3J0.jpg

https://i.pinimg.com/originals/88/3f/67/883f67c8320d30fb7424765abbfa0a52.jpg

https://www.visitdubai.com/-/media/images/pois/cuisine/12_09/dress_and_fashion/2_2_2_dress-and-fashion2_03_hero_mobile.jpg

Όμως, η αλήθεια είναι πως σε αρκετές κοινωνίες (και δεν εννοώ, προφανώς, μόνο τις μουσουλμανικές) είναι πιο αποδεκτό για τους άνδρες να φορούν ρούχα επηρεασμένα από την δύση, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει στις γυναίκες.
Τυχαίο παράδειγμα: https://i.pinimg.com/originals/74/f0/ae/74f0aec7b47ce4d2c7e811b6ce2d5470.jpg
[αλλά και οι υποτειθέμενοι "συγγενείς" μας (not really) Καλάς] κ.λπ., κ.λπ..
κι αυτό έχει διάφορες αιτιάσεις, κοινωνικού και πολιτισμικού ενδιαφέροντος.

Επιπλέον, και δεν ξέρω αν αυτό είναι τόσο μείζον (δεν νομίζω δηλαδή, αλλά δεν είναι και καθόλου ελάσσων εδώ που τα λέμε) σε μία "δυτική χώρα" μπορεί όντως να βρεις ορισμένα παραδείγματα, που χτυπούν στο μάτι, π.χ. στο μετρό κι εγώ το καλοκαίρι είχα πετύχει ομοεθνές ζεύγος στο οποίο ο άνδας φορούσε ανοιχτόχρωμο t-shirt, σορτσάκι και σαγιονάρα, ενώ η γυναίκα hijab, σκουρόχρωμη -εν τω συνόλω, ενδυμασία-αρκετά βαριά για την εποχή (σε μία Αθήνα, που δεν πλήττεται, ακόμη τουλάχιστον, ανεμοθύελλες ερήμου τουλάχιστον) και μήκος ενδύματος που έφτανε μέχρι τους αστραγάλους και τους καρπούς. Καμία απολύτως "αναλογικότητα" και "ισορροπία" μεταξύ της εικόνας δύο ανθρώπων, που θα μπορούσαμε να έχουμε από τις πρώτες 5 εικόνες.
avatar
Μαρία-Μαρία 18.11.2019 | 00:37
@Βλαχάκι

The traditional male Arab dress is a long white tunic, a sleeveless cloak and a distinctive headcloth. The tunic is loose fitting, allowing air to circulate, preventing sweat from evaporating too quickly and slowing dehydration in hot, dry air.

The headcloth or 'kufiyya' is the most distinctive part of an Arab's clothing. It is held on by heavy woollen coils or an 'agal'. The ends of the cloth can be wrapped around the face and neck. It acts as protection from the cold, a shield from the sun's heat, and a screen to keep the wind and sand out. The rope shows the wearer's ability to abide by obligations and responsibilities of manhood.

Women wear black, decorated garments on the chest. Their head and faces are protected by special cover called a bourque, as well as expensive jewels. Their clothes are loose fitting and shield the wearer from hostile elements.

https://www.pbs.org/lawrenceofarabia/revolt/clothing.html

Όπως είπα το αν στην Ευρώπη φοράνε ίδια ρούχα κι αν θα βγάλουν το σαρίκι ή το φερετζέ, οφείλεται σε λόγους που έχουν σχέση με τη συμπεριφορά της χώρας απέναντι στο διαφορετικό και γενικά με τις καταστάσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στη χώρα υποδοχής. Γιατί αν μπορέσετε να δείτε πέρα από το στερεότυπο "αυτοί καταπιέζουν τις γυναίκες τους", η πραγματικότητα είναι ότι στις δυτικές χώρες είναι ο άντρας που συχνά δεν έχει την επιλογή να φορέσει ό,τι θέλει κι ας κουβαλάει μαζί του την παραδοσιακή ενδυμασία. Οι άντρες αναγκάζονται συχνότερα να μην ξεχωρίζουν για να υποστηρίξουν τον εαυτό τους ή όλη την οικογένεια, καθώς έχουν περισσότερες πιθανότητες να εργαστούν (συνήθως σε συνθήκες που δε θα μπορούσε να ανταπεξέλθει σωματικά μια γυναίκα), ενώ εκείνοι που βρίσκονται σε καλύτερη οικονομική κατάσταση και εξαρτώνται λιγότερο από δυτικούς για το βιοπορισμό τους (π.χ. ιδιοκτήτες επιχειρήσεων) φορούν συχνότερα ανατολίτικη ενδυμασία. Επίσης, λόγω εργασίας οι άντρες έρχονται συχνότερα σε επαφή με τους ντόπιους και εξοικειώνονται σε μεγαλύτερο βαθμό με την ενδυμασία και τις συνήθειες στο δυτικό κόσμο. Όσον αφορά τους πρόσφυγες, παίζουν μεγάλο ρόλο και ψυχολογικοί παράγοντες, οι περισσότεροι έχουν την ελπίδα ότι η νέα κατάσταση είναι κάτι προσωρινό και προσπαθούν να μην χάσουν την ταυτότητά τους. Η ανατολίτικη αντρική ενδυμασία έχει περισσότερα κοινά με τη δυτική αντρική ενδυμασία, από όσα έχει αντίστοιχα η γυναικεία ανατολίτικη με τη δυτική, έτσι οι άντρες αποδέχονται πιο εύκολα τη δυτική ενδυμασία χωρίς να χρειάζεται να κάνουν δραματικές αλλαγές. Πρόσθετα, οι περισσότεροι νεοεισερχόμενοι στηρίζονται σε ό,τι τους παρέχεται, ειδικά όσοι μένουν σε καταυλισμούς, και γενικά στις χώρες εισόδου δεν είναι εύκολη η αγορά ρούχων, για αυτό μπορεί να δείτε γυναίκες με φούστα και παντελόνι ή άντρες με χειμωνιάτικα τζιν και μακρυμάνικα πουκάμισα όλο το χρόνο. Επειδή όμως οι γυναίκες ξεχωρίζουν περισσότερο με τη μαντίλα, οι αλλόκοτες αντρικές ενδυμασίες παιρνούν απαρατήρητες, όπως δε θα αναγνωρίζατε εύκολα μια μουσουλμάνα με δυτική ενδυμασία και ιδιαίτερα σε χώρες όπου είναι πιο συνηθισμένα τα αραβικά και γλώσσες της Ανατολής. Επιπλέον, πολλοί άντρες και γυναίκες προσπαθούν να μην ξεχωρίζουν για να αποφύγουν ρατσιστικές επιθέσεις, άλλοι (άντρες) για να αποφύγουν το στερεότυπο του τρομοκράτη. Συμπερασματικά με βάση τα παραπάνω, το μείζον ζήτημα είναι να υπάρχει σεβασμός στο διαφορετικό και σχετικά με αυτό χρειάζεται αυτό που γράφει στο άρθρο "όταν έρθουν, να αποκτήσετε επαφή. Να τους γνωρίσεις. Κι αυτοί θα μάθουν από σένα κι εσύ έχεις να μάθεις από αυτούς".
βλαχάκι (το) 18.11.2019 | 13:51
Καμία απολύτως αντίρρηση. Στοιχειοθετημένη η ανάλυσή σου ευχαριστώ κι ορισμένα απ' αυτά τα έχουμε (κάποιοι, τουλάχιστον) σκεφτεί επίσης, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμο (το θέμα της εργασίας/ εμφανισιακής ενσωμάτωσης επίσης, που πάει παρέα και με τα γλωσσικά skills-κοινωνικοποίησης κάτι στο οποίο υπερτερούν οι άνδρες, όταν μιλάμε για ξένη χώρα).

[Στις δε φυλές που ανέφερα εγώ (kayan people, kalash) η εμφάνιση, και δη των γυναικών, αποτελεί τουριστική ατρακτιόν = πηγή εισοδήματος, άρα υπάρχει επιπλέον κίνητρο διατήρησης της "παραδοσιακής" εμφάνισης].

Όμως αυτά που ανέφερες, παρότι μειζοντα, δεν δικαιολογούν ή φαίνεται να δικαιολογούν ικανοποιητικά, τουλάχιστον, την μη "αναλογικότητα" σε κάποια άλλα παραδείγματα ή κατηγορίες πληθυσμών π.χ. στον τάδε άραβα τουρίστα που θα κάνει μπάνιο με το σορτσάκι του στην πισίνα, ενώ η γυναίκα του με full ρούχα, δεν νομίζω πως δικαιολογούν την προαναφερθείσα εικόνα δλδ: το t-shirt-σορτσάκι-σαγιονάρα του ανδρός vs hijab+full dress από πάνω μέχρι κάτω + κλειστό παπούτσι της γυναικας και μάλλον δεν δικαιολογούν τις παρακάτω διαφορές, ακριβώς, καθώς δεν είναι μόνο το headgarment το θέμα, αλλά το σύνολο της εμφάνισης και των απαιτήσεων αυτής πχ, εδώ στην Νεκρά Θάλασσα, όχι στην Καλιφόρνια, κολυμβητές γυναίκες/άνδρες: https://images.app.goo.gl/hpbB99dx7sAdGAcw9

ή ποδοσφαιρικές ομάδες ανδρών κ γυναικών https://images.app.goo.gl/WRVGwjoM8Bcp1yen6
και https://images.app.goo.gl/uzNhwzQEaZnwyn7XA vs https://images.app.goo.gl/WRVGwjoM8Bcp1yen6

Αν η σεμνότητα είναι το θέμα, που είναι δηλαδή, στα παραδοσιακού τύπου ισλαμική προελεύσεως ενδύματα είτε μιλάμε για άνδρες, είτε για γυναίκες, οι αιτιάσεις που ανέφερες φυσικά και δικαιολογούν κάποιες διαφορές μεταξύ των δύο φύλων, όχι όμως μεγάλες εμφανισιακές δυσαναλογίες.

Θα σεβαστώ και την γυναίκα ορθόδοξη εβραία που, εκτός των άλλων, θα αρχίσει να φοράει περούκα, κατόπιν "ευγενικής" προτροπής απ' τον άνδρα και το κοινωνικό και θρησκευτικό της περιβάλλον, αφού απαγορεύεται η επίδειξη του τριχωτού της κεφαλής της σε ξένους πλην του ανδρός της, εφόσον νυμφευμένη. Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάζομαι όμως ή ότι δεν θα πιστεύω ότι αφορά σ' έναν καταπιεστικό κανόνα και μάλιστα ελαφρώς βλακώδη.
Double Helix 14.11.2019 | 16:09
πολλά κείμενα για μια γραφική σαχλαμάρα που δεν είχε καν κόσμο...
Claude_Shannon 14.11.2019 | 17:16
Αγαπητέ, κάνετε ένα σημαντικό λάθος στην εργασία σας επειδή δεν έχετε εντοπίσει το πραγματικό πρόβλημα. θα βοηθούσε πολύ σε αυτό μια ανάλυση με νούμερα. Προσέξτε:
Εντοπίζετε το πρόβλημα στη φιλοξενία, στην γεωγραφική κατανομή, στην ενσωμάτωση στην τοπική κοινωνία και στις αλληλεπιδράσεις μεταναστευτικού και ντόπιου πληθυσμού. Λάθος. Μεγάλο λάθος. Το πρόβλημα λέγεται υπερπληθυσμός της γης. Σεις αναλύεται ένα αποτέλεσμα του προβλήματος. Φυσικά οι συνάνθρωποι μας που ζούνε το θέμα άμεσα και βλέπουν τι συμβαίνει καθημερινά δε πρόκειται να πειστούν από αυτά που γράφετε και προτείνετε. Προφανώς οι περισσότεροι δεν έχουμε καταλάβει ότι ξαφνικά τα τελευταία 40-50 χρόνια ζούμε στον πλανήτη μας διπλάσιοι άνθρωποι απ' ό,τι παλαιότερα και τα προσεχή χρόνια θα φτάσουμε τα 9 δις! Αυτό είναι λοιπόν το μεγάλο πρόβλημα διότι ο ρυθμός που γεννιούνται νέοι άνθρωποι είναι πολύ μεγαλύτερος απ' το ρυθμό που αυξάνει η παραγωγική ικανότητα της παγκόσμιας οικονομίας.Παράλληλα αυξάνει διαρκώς η κατανάλωση ενέργειας αφού καθημερινά όλο και περισσότεροι άνθρωποι την έχουν ανάγκη για να ζήσουν. Όλες αυτές οι νέες ψυχές αναζητούν και μια θέση εργασίας κάτι που δε φαίνεται εφικτό αυτή τη στιγμή και δημιουργεί το παγκόσμιο "περίσσευμα" του ανθρώπινου δυναμικού και κατ' επέκταση όλες αυτές τις μη αντιμετωπίσιμες μεταναστευτικές ροές. Ζούμε λοιπόν στο κατώφλι μιας πολύ δύσκολης εποχής κάτι που οι οικονομικές θεωρίες του παρελθόντος δεν είχαν προβλέψει ώστε να προλάβουμε κάπως το πρόβλημα. Ακόμα όμως κι οι σημερινές θεωρίες δεν απαντούν στο ερώτημα τι θα γίνει μελλοντικά όταν και αν οι χώρες του τρίτου κόσμου φτάσουν στα επίπεδα ζωής της δύσης και καταναλώνουν αναλογικά ισόποση ενέργεια. Δεν απαντούν γενικά στο εκρηκτικό επερχόμενο πρόβλημα του υπερπληθυσμού της γης.
Παράδειγμα:
Νιγηρία έτος 2000: πληθυσμός 125 Μ
Νιγηρία έτος 2019: πληθυσμός 193 Μ
Δηλαδή πάμε να κάνουμε στη Νιγηρία δωρεά μια σχολική μονάδα ή ένα νοσοκομείο και μέχρι αυτά να ολοκληρωθούν, το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο. (Αυτό που γίνεται και στη χώρα μας αυτή τη στιγμή)
68 εκατομμύρια αύξηση μέσα σε 19 χρόνια μόνο από τη Νιγηρία! Δηλαδή 68 εκατομμύρια επιπλέον ψυχές μόνο από τη Νιγηρία προσφέρουν την εργασία τους για να επιζήσουν. Ζούμε λοιπόν εποχές απίστευτης ίσως κι ανεξέλεγκτης υπερπροσφοράς εργασίας.

Αν θέλουμε λοιπόν να ποσοτικοποιήσουμε το πρόβλημα στη χώρα μας ας δούμε παρακαλώ την εξής άσκηση:
ΣΗΜΕΡΑ-ΤΩΡΑ:ΑΕΠ Ελλάδας, κατά κεφαλήν ΑΕΠ, σημερινός πληθυσμός, μεταναστευτικός πληθυσμός, ρυθμός αύξησης μεταναστευτικού πληθυσμού, οικονομικά ενεργός πληθυσμός
Ως άνω για ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2004,
Ως άνω για ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2009,
Ως άνω για ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2015,
Ως άνω για ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2018,
Προβολή ως άνω ανά χρόνο μέχρι το 2030.
Αν καταφέρετε να βγάλετε ρυθμό αύξησης ΑΕΠ (ανάπτυξη) μεγαλύτερο από το ρυθμό αύξησης του οικονομικά ενεργού πληθυσμού, τότε καλοδεχούμενοι οι μετανάστες.

Σημείωση: Στον παραλληλισμό πάντως που κάνατε για τους Έλληνες μετανάστες τον περασμένο αιώνα, καλό θα ήταν να λάβετε υπόψιν σας και πόσο ήταν οι αυξήσεις στο ΑΕΠ των χωρών υποδοχής καθώς επίσης και πόσο ήταν το κατα κεφαλήν ΑΕΠ των Ελλήνων μεταναστών και πόσο αυτό αυξάνονταν ανά έτος. Κατόπιν δοκιμάστε εκ νέου τον παραλληλισμό και θα εντοπίσετε το λάθος σας.

Ερώτημα τροφή για σκέψη: Πόσο κοντά είναι η ανθρωπότητα σήμερα στην επιβολή περιορισμού των γεννήσεων; Σκεφτείτε την υπογραφή μνημονίων με τις χώρες προέλευσης των μεταναστών για πληθυσμιακό έλεγχο.
avatar
Μαύρος Γάτος 16.11.2019 | 17:33
Εξαιρετικό και ψύχραιμο κείμενο!