Aυτό το αίσχος με την αναμόχλευση του θέματος των αμβλώσεων είναι εξοργιστικό και βαθύτατα ανησυχητικό.
Δ. Πολιτάκης

Οι φασίστες είναι σαν κι εσένα κι εμένα, με τη διαφορά ότι είναι φασίστες

Είναι ντροπή να τίθεται ζήτημα ελευθερίας του λόγου σχετικά με την προβολή τόσο σκοταδιστικών απόψεων και τόσο σκοτεινών κύκλων που έχουν βγει από το γραφικό καβούκι τους και διεκδικούν (αν δεν έχουν κατακτήσει ήδη) κυρίαρχη θέση στη δημόσια συζήτηση.

Τα πάντα γίνονται αντικείμενο υστερόβουλης χειραγώγησης και ξεφτιλίζονται στις μέρες μας. Ακόμα και πάγια δημοκρατικά κεκτημένα, όπως η ελευθερία του λόγου και η διακίνηση των ιδεών. Ήθελα να ήξερα, πραγματικά, όλοι αυτοί οι über φιλελεύθεροι (αυτός ο όρος κι αν έχει ξευτιλιστεί στην εποχή μας), που έσπευσαν να κατακρίνουν το ξήλωμα της αφίσας-καμπάνιας κατά των αμβλώσεων στο μετρό μετά την κατακραυγή που ξέσπασε ως κατάφωρη παραβίαση της ελευθερίας του λόγου, πώς θα αντιδρούσαν αν την έβλεπαν «επίσημη», καδραρισμένη και πλασαρισμένη ως «κοινωνικό μήνυμα» σε κάποιον αντίστοιχο δημόσιο χώρο στο εξωτερικό;


Δεν θα είχαν φρικάρει εντελώς αυτοί οι ταλιμπάν του διαφωτισμού και αθεράπευτα «ξενόδουλοι», όπως τους χαρακτήριζαν πάντα τα πάσης φύσεως εθνίκια και κρυπτοφασισταριά, με τα οποία υποτίθεται ήταν ιδεολογικοί αντίπαλοι, εσχάτως όμως έχει αναπτυχθεί μεταξύ τους μια ανώμαλη ώσμωση;


Τι να πεις, ένα τσακ αρκεί στους καιρούς μας για να πηδήξεις τον φράχτη, να σου γίνει η ατζέντα ζουρλομανδύας και να βρεθείς να σιγοντάρεις τις κορόνες της νέας (ακρο)δεξιάς, βλέποντας παντού μπαμπούλες λογοκρισίας και σταλινικά φαντάσματα.

 

Οι φασίστες, είναι άνθρωποι σαν κι εμένα κι εσένα, με τη διαφορά όμως ότι είναι φασίστες και πρέπει να παραμείνουν στις τρύπες τους και στις ιστοσελίδες τους, όχι να προβάλλονται ως ισότιμοι συνομιλητές προς χάριν μιας αφηρημένης αντίληψης περί ελευθερίας του λόγου.


Το ζήτημα, όμως, δεν είναι τόσο οι φιλελεύθεροι που παραφρόνησαν και τελούν υπό διαρκή μανία καταδιώξεως, όσο το ότι η συγκεκριμένη καμπάνια αποτελεί άλλο ένα πρόσφατο κρούσμα της απελευθέρωσης των πιο ακραίων συντηρητικών/εθνικιστικών δυνάμεων και ενστίκτων και της αναδίπλωσης της ακροδεξιάς ατζέντας, της βαθιάς αντίδρασης και της ταχείας οπισθοδρόμησης που παρατηρείται εσχάτως.


Αυτή η δουλειά θα γίνεται δηλαδή εφεξής; Θα φρικάρουμε κάθε τόσο με τον κάθε Άδωνι και την κάθε υπόθαλψη σάπιων, παρωχημένων και επικίνδυνων ενεργειών και αντιλήψεων εκ μέρους της ευρύτερης κυβέρνησης; Θα χτυπιόμαστε κάτω μέχρι να της πάρει πίσω και μετά πάλι από την αρχή; Έχουμε και δουλειές, πρέπει και να ζήσουμε.

 

Ειδικά αυτό το αίσχος με την αναμόχλευση του θέματος των αμβλώσεων είναι εξοργιστικό και βαθύτατα ανησυχητικό. Όσοι μεγαλώσαμε μετά τη Μεταπολίτευση, θεωρούσαμε δεδομένο ότι ζούμε σε μια χώρα όπου οι αμβλώσεις προστατεύονταν από τον νόμο και ήταν μέρος της ζωής (δυσάρεστο συχνά, αλλά σχεδόν τυπικό). Η Ελλάδα ήταν αυτό που ήταν, αλλά πάντως δεν ήταν Ιρλανδία, όπου μέχρι και πρόσφατα σχετικά τα κορίτσια είτε έπρεπε να ρισκάρουν την ίδια τους τη ζωή για να κάνουν παράνομη έκτρωση είτε να αναγκαστούν να ταξιδέψουν στη Βρετανία για να κάνουν την επέμβαση.


Είναι ντροπή να τίθεται ζήτημα ελευθερίας του λόγου σε σχέση με την προβολή τόσο σκοταδιστικών απόψεων και τόσο σκοτεινών κύκλων που έχουν βγει προ πολλού από το γραφικό καβούκι τους και διεκδικούν (αν δεν έχουν κατακτήσει ήδη) κυρίαρχη θέση στο mainstream πεδίο και στη δημόσια συζήτηση. Ειδικά από τη στιγμή που είναι πασιφανές ανά τον πλανήτη το μασκάρεμα της ρητορικής μίσους σε «ελευθερία του λόγου» από το σύγχρονο alt-right/νεοδεξιό/ακροδεξιό/νεοφασιστικό/, πείτε το όπως θέλετε, κίνημα.


Η Χρυσή Αυγή είδε φως και μπήκε. Και το φως παραμένει ανοιχτό.


Η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης είναι ίσως το πιο σημαντικό φιλελεύθερο / προοδευτικό / ανθρωπιστικό ιδεώδες. Και όλοι έχουν δικαίωμα να το εξασκούν. Ακόμα και οι φασίστες, που είναι άνθρωποι σαν κι εμένα κι εσένα, με τη διαφορά όμως ότι είναι φασίστες και πρέπει να παραμείνουν στις τρύπες τους και στις ιστοσελίδες τους, όχι να προβάλλονται ως ισότιμοι συνομιλητές προς χάριν μιας αφηρημένης αντίληψης περί ελευθερίας του λόγου.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Απόψεις
50 Σχόλια
12
Φερόμενος 16.1.2020 | 10:28
Ειλικρινά, έχω διαβάσει δύο-τρεις φορές τις δύο πρώτες παραγράφους αλλά ειλικρινά δεν τις έχω καταλάβει. Στο εξωτερικό δεν παίζουν καμπάνιες; Στο εξωτερικό θα είχαν άλλη συμπεριφορά οι "über φιλελεύθεροι"(;!); Στο εξωτερικό θα είχαν άλλα φρονήματα; Η Ιρλανδία και η Αμερική είναι εξωτερικό; Αν διαφωνούμε με κάτι, παραπέμπουμε ασυζητητί στην φωτισμένη δύση;

"Ο μπαμπούλας της λογοκρισίας" έχει βγει από την ντουλάπα και είναι το τέρας του Χατζιδάκι που αν το συνηθίζουμε,του μοιάζουμε.
Μοιράζει μηνύσεις φρονημάτων, και καίει αφίσες.
Και ενίοτε, προστάζει τους "άλλους" να μπουν στις τρύπες τους.
Αλλού να στρέψετε τα βόλια.
Takis Papas 16.1.2020 | 13:45
Δε θα πάρουμε στα σοβαρά κανέναν ακροδεξιό ούτε "χριστιανό" (σε πολλά εισαγωγικά) που κόπτεται για το δικαίωμα της ελευθερίας, ενώ θα θελε να το κόψει από όλους, όπως πολύ σωστά περιγράφει το άρθρο.
Όχι δε θα παρουμε για πρότυπο τις καθυστερημένες χριστιανικές πολιτείες της Αμερικής, που πιστεύουν κάθε παραμύθι της βίβλου, ως κυριολεκτικό, ούτε την ταλαιπωρημένη σ αυτό το θέμα Ιρλανδία. Που έχει τραβήξει τα πάνδεινα απ τους σκοταδιστές μισάνθρωπους της θρησκείας.
Φτάνει πια
Φερόμενος 16.1.2020 | 14:50
Δεν σας είπα να πάρετε κανένα πρότυπο απο τις αμερικές.
Κατανόηση κειμένου=0.
βλαχάκι (το) 16.1.2020 | 10:31
….Δεν είναι το μόνο, αλλά τον Μάιο του 2018 στο Π. Φάληρο είχα πετύχει το εξής κολλημένο σε στύλο της ΔΕΗ κι έλεγε το εξής:

(σήμα πάνω δεξιά)
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ
Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ
(με φόντο την ελληνική σημαία πάνω στην οποία βρισκόταν ένα έμβρυο εντός του αμνιακού του σάκου και εξ αριστερών προέβαλαν δύο χέρια που κρατούσαν όπλο και σημάδευαν το έμβρυο στην κεφαλή).

(κυρίως κείμενο)
ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ: ΦΟΝΟΣ ΕΝ ΨΥΧΡΩ
Η Ελλάδα έχει πέσει στα χέρια των εχθρών της. Πως φτάσαμε σε τέτοια πτώση τι φταίει...Το πρώτο αίτιο είναι οι ψυχροί φόνοι που κάνει ο ελληνικός λαός. Οι σφαγείς ιατροί με την συγκατάβασή σου κατακρεουργούν και θανατώνουν το βρέφος (sic) μέσα σου.
Γνώριζε πως εσύ και το βρέφος (sic) είστε συνδεδεμένοι και ο θάνατός του θα σου επιφέρουν ολέθριες σωματικές και ψυχολογικές συνέπειες.

Αγαπητή σύγχρονη Ελληνίδα.
Οφείλουμε να σου χτυπήσουμε τον κώδωνα του κυνδύνου (sic).
Κινδυνεύεις. Έπεσες θύμα της φιλαρέσκειάς σου, της αδιάντροπου μόδας που θέλει να σε ξεγυμνώσει και να προκαλείς σε πορνεία το ανδρικό φύλο. Με τις πολλές ερωτικές σχέσεις δημιουργείς ένα κενό στην ψυχή σου, διότι έχασες τον προορισμό σου να νυμφευτείς και να κάνεις παιδιά. Αν οδηγηθείς και στην έκτρωση, τότε γίνεσαι φόνισσα αθώας ανυπεράσπιστης ψυχής που είναι ολοκληρωμένος (sic) άνθρωπος. Οι εκτρώσεις γνώριζε ότι αποτελούν το νέο σχέδιο του διαβόλου (sic) ως συνέχεια των ανθρωποθυσιών (sic) της αρχαιότητας, προσφοράς θυσιών στον σατανά (sic). (**)

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΚΤΡΩΣΗ, ΜΗΝ ΓΙΝΕΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ (sic), MHN ΑΦΑΙΡΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΨΥΧΟΥΛΑ (sic) ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙ, ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ.
ΚΑΛΕΣΤΕ ΣΤΟ ...... δωρεάν DVD .....
(…δεν υπάρχει λόγος να διαδώσω)
_________________

Χτες μου έστειλαν αυτό:

https://www.dikaiologitika.gr/images/2020/agaaga.jpg
Ο Πειραιάς, λέει, έχει γεμίσει απ’ αυτά τα αυτοκόλλητα.

Παρεμπιπτόντως, με μία πρόχειρη αναζήτηση στο net βλέπω ότι η συγκεκριμένη «ομάδα» έχει κι αλλά, που λένε:

«Νόμιμη έκτρωση;
Όχι ευχαριστώ, δεν θα πάρω, αξίζω κάτι καλύτερο κι εγώ και το παιδί μου»
ή
«Η έκτρωση έγινε νόμιμη…
Όμως ακόμη σκοτώνει και πληγώνει. Αυτό δεν το αλλάζει κανένας νόμος.
ΠΕΙΤΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΤΡΩΣΗ»
_________________

(**) Η παράγραφος που περιέχει τα εξής: «Κινδυνεύεις. Έπεσες θύμα της φιλαρέσκειάς σου, της αδιάντροπου μόδας που θέλει να σε ξεγυμνώσει (…) με τις πολλές ερωτικές σχέσεις (…) διότι έχασες τον προορισμό σου να κάνεις παιδιά κ.λπ.».

μου θυμίζει, επικινδύνως, λεγόμενα σχολιαστών, εδώ, που -υποτίθεται- πως δεν είναι ψεκασμένοι, «φασίστες», ακραίοι Χ.Ο. ή Γ.Ο.Π και καμένα βούρλα. …Αλλά μάλλον αυτά τα πράγματα δεν τα λένε μόνο οι «ψεκασμένοι, ‘φασίστες’, ακραίοι Χ.Ο. ή Γ.Ο.Π και τα καμένα βούρλα», όταν όμως αρχίζεις να ακούγεσαι σαν τέτοιος, πρέπει να αρχίσεις να προβληματίζεσαι.

avatar
Sewing circle 17.1.2020 | 03:29
Βλαχάκι, έκανα μόλις λογαριασμό για να σε ρωτήσω κάτι που με απασχολεί χρόνια. Έχεις κάποια εφαρμογή/μέθοδο να κρατάς σελιδοδείκτες/άρθρα/στατιστικές? Σημειώνεις, αποθηκεύεις ή απλώς θυμάσαι? Σε παρακολουθώ καιρό και όλο έλεγα να σε ρωτήσω. Να που ήρθε η ώρα.
βλαχάκι (το) 17.1.2020 | 10:16
Anyone I know? :-)

Εφαρμογή όχι. Είναι είτε στοχευμένη αναζήτηση σκέτο είτε ανάκληση απ' την μνήμη του jist των περισσότερων πραγμάτων που έχω δει σε βάθος χρόνων που με βοηθά σε στοχευμένη αναζήτηση. Απλά πράγματα.

Το συγκεκριμένο, πάντως, δεν έχει καμία «δυσκολία», καθώς ανάμεσα σε φωτογραφίες απ’ την Κορώνη του Πόρτο Ράφτη και της γάτας μου στο γραφείο είχα κρατήσει φωτογραφικό ντοκουμέντο, ιδού: https://ibb.co/0pLQsDP

Χτες, στο super market, ανάμεσα στα μωβ λάχανα και τα λεμόνια, φωτογράφησα κι ένα fractal μπρόκολο ρομανέσκο …μόνο ένα είχε μείνει δλδ, τι υπέροχη ακολουθία φιμπονάτσι!
Cogito ergo sum 17.1.2020 | 15:31
Είναι ευχάριστο να διαπιστώνεις ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να εκτιμήσουν την ομορφιά που κρύβεται σε μια ακολουθία Fibonacci :-)
βλαχάκι (το) 17.1.2020 | 21:28
Μα, είναι δυνατόν να μην εκτιμά κανείς ένα τέτοιο δημιούργημα;
https://ibb.co/nPWqCrF
avatar
Γράφων 16.1.2020 | 10:56
"Ακόμα και οι φασίστες, που είναι άνθρωποι σαν κι εμένα κι εσένα, με τη διαφορά όμως ότι είναι φασίστες και πρέπει να παραμείνουν στις τρύπες τους και στις ιστοσελίδες τους, όχι να προβάλλονται ως ισότιμοι συνομιλητές προς χάριν μιας αφηρημένης αντίληψης περί ελευθερίας του λόγου."

Ορίσατε τον φασίστα. Διότι αυτό που μόλις γράψατε ακούγεται με τρόπο που είμαι σίγουρος δεν ήταν στις προθέσεις σας...

Όσοι είναι υπέρ της μείωσης των αμβλώσεων (μείωσης, όχι να καταστούν παράνομες, μείωσης δια της πιστής εφαρμογής του ήδη υφιστάμενου νόμου) πχ διά της ευαισθητοποίησης του κοινού είναι φασίστες που πρέπει να κρύβονται στα καβούκια τους;

Όσοι είναι υπέρ της απελευθέρωσης του ωραρίου σε ένα πολυκατάστημα είναι καπιταλιστικά σκουλήκια και σαδιστές;

Όσοι είναι θρήσκοι είναι μουλάδες και Ταλιμπάν;

Όσοι έχουν διαφορετικές απόψεις περί οικονομίας είναι γερμανοτσολιάδες;

Όσοι τολμούν να μιλάνε ότι ο παράνομος μετανάστης δεν έιναι απλά "μετανάστης" είναι ακροδεξιοί;

Όσοι τολμάνε να λένε ότι δεν υπάρχουν πρόσφυγες πριν να εγκριθεί η σχετική αίτησή τους από την αρμόδια επιτροπή ασύλου είναι χουνταίοι;

Όσοι έχουν το θράσος να είναι κατά της παράνομης κατάληψης οικημάτων και της συνεπαγόμενης ρευματοκλοπής είναι υπέρ της αστυνομοκρατίας, της βίας και της καταστολής;

Όσοι δεν γουστάρουν την συμφωνία των Πρεσπών είτε είναι εθνικιστές είτε χρήσιμοι ηλίθιοι που κάνουν πλάτες στους εθνικιστές;

Όσοι λένε ότι υπάρχουν μόνο δύο φύλα είναι φασίστες;

Όσοι δεν λένε ό,τι "εμείς" είναι φασίστες; Δεν ακούγεται πολύ δημοκρατικό αυτό...

Κάπου, νομίζω, ότι τα όρια έχουν αρχίσει και θολώνουν. Διαλύονται.
Θέλετε να μιλήσουμε για φασισμό;

Φασίστες είναι αυτοί που βαράνε τους άλλους διότι διαφωνούν πολιτικά μαζί τους. Και στη μεταπολίτευση και δώθε αυτό το κάνει κατά κόρον η ακροαριστερά, ο νεο-κομμουνισμός, τα αναρχολαλά, οι αυτο-οργανωμένοι, οι αλληλέγγυοι.

Φασίστες είναι αυτοί που δολοφονούν πολιτικούς αντιπάλους (είτε αποπειρώνται) όπως έχουν κάνει πάρα πολλές ακροαριστερές τρομοκρατικές οργανώσεις σε όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης.

Φασίστες είναι αυτοί που καίνε, σπάνε, βανδαλίζουν και αυτό το κάνουν στο όνομα του "λαού", των δικαιωμάτων των ζώων, των απανταχού καταπιεσμένων. Λες και ρώτησαν ποτέ κανέναν... Και στη μεταπολίτευση και δώθε αυτό το κάνουν κατά κόρον μέλη του ΚΚΕ, του Σύριζα, του Ανταρσύα, του ΝΑΡ, του ΜΛ ή του μ-λ ή ανένταχτοι της εξωκοινοβουλευτικής.

Φασίστες είναι αυτοί που λογοκρίνουν την άλλη άποψη διότι δεν την ανέχονται πολιτικά. Την αλλοιώνουν. Γιατί ανακαλύπτουν κρυφά νοήματα πίσω της. Νοήματα που δεν σκόπευε να έχει ο εμπνευστής αυτής. Και αυτό -σε παγκόσμια κλίμακα- το κάνει η Cathy Newman, φεμινίστρια δημοσιογράφος, όταν παίρνει συνέντευξη από τον Jordan Peterson. Ή αυτοί που κόβουν την πρόσβαση του ως άνω στο ακαδημαϊκό podium.

Και αυτός ο φασισμός προμοταρίστηκε και προμοτάρεται ευθέως.
Δεν έχω δει καμία αντίδραση από τους αυτοπροσδιοριζόμενους προοδευτικούς σε αυτούς τους φασισμούς. Το αντίθετο. Ένα συνεχές σιγοντάρισμα.

Και για να τελειώνουμε.

Ελευθερία της έκφρασης υπάρχει προκειμένου να υπάρχει ελευθερία της σκέψης. Η ελευθερία της σκέψης είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε δημοκρατία. Και όχι τον αληθινό φασισμό ή τη δικτατορία του προλεταριάτου ή την πεφωτισμένη δεσποτεία.

Ο φασισμός έχει άμεση σχέση με τη βία. Τη φυσική βία. Ή την επιβολή της ΜΙΑΣ άποψης δια της λογοκρισίας του "άλλου".

Στον δημοκρατικό διάλογο λογοκρισία ή βία δεν χωρούν. Όλα τα άλλα είναι μπλα-μπλα.
Takis Papas 16.1.2020 | 13:51
Εχει σημασία απο πού προέρχεται κάτι.
Δε θα βγω παρέα με χρυσαυγίτες να διαδηλώσω για την καθαριότητα των δρόμων, παρ όλο που συμφωνώ. Θα βρω άλλους τρόπους και χρόνους.
Και ναι οι θρήσκοι που έχουν άποψη για τις ζωές των άλλων είναι, ή θα ήθελαν να είναι μουλάδες.
Και όχι δε θα κρίνουμε με βάση τον αγαπημένο σας εμφύλιο δεξιά-αριστερά.
Οι δημόσιοι οργανισμοί έχουν κανονισμούς και εδώ παραβιάστηκαν.
Αυτοί που κόπτονται που λογοκρίθηκαν οι παραχριστιανικές οργανώσεις, έχουν επίσης ευρύτερη ατζέντα. Απ την άλλη μεριά.
avatar
Γράφων 16.1.2020 | 14:28
Ρωτώ από άγνοια: ποιος κανονισμός παραβιάστηκε;

Και η παραβίαση ενός κανονισμού της ΣΤΑΣΥ ΑΕ είναι "φασισμός";

Μήπως να είμαστε λίιιγο πιο προσεκτικοί με τις λέξεις;
smooth_criminal 17.1.2020 | 15:04
@Φερόμενος 17.1.2020 | 08:05 Πηγή: www.lifo.gr

Πολύ ενδιαφέρουσα η ανταπάντηση και ευχαριστώ που αναρτήσατε το link, γιατί δεν είχα ενημερωθεί.

Παράλληλα, δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι σε τέτοιες περιπτώσεις, που πρέπει η "σκοταδιστική" άποψη να αποδειχτεί λάθος, επιλέγονται οι επιστημονικές έρευνες που συμφέρουν την άλλη πλευρά με παράλληλες κατηγορίες για ψευδούς ισχυρισμούς.
Iris Prismatica 16.1.2020 | 14:04
Κάνας ακροδεξιός είναι φασίστας, ή μόνο για τους αρκοαριστερούς επιφυλάσσετε αυτόν τον χαρακτηρισμό;

Όσο για τις εκτρώσεις, μακάρι να μειωθούν προφανώς (δεν είναι ούτε το πιο ευχάριστο ούτε το πιο ακίνδυνο πράγμα), αλλά ειλικρινά θα έδινα πολλά για να δω μια εμπεριστατωμένη έρευνα, πόσοι από αυτούς που προωθούν τέτοιες καμπάνιες και μηνύματα (που ω του θαύματος, σχεδόν πάντα εμπεριέχουν ψευδή ή "τσιμπημένα" στοιχεία) είναι υπέρ της εισαγωγής στην εκπαίδευση του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, δηλαδή του ν.1 πράγματος που ως κράτος και πολιτεία μπορούμε να κάνουμε για να επιτύχουμε μείωση των εκτρώσεων.
avatar
Γράφων 16.1.2020 | 14:24
(α) Θες να υπογράψω δήλωση, ω Ίριδα;
https://www.lifo.gr/articles/opinions/264241/i-kalyteri-protoxronia-moy-ever#2280384

Εντάξει; Καλύτερα;

(β) https://www.lifo.gr/print/tora_tora/140029
Φερόμενος 16.1.2020 | 14:49
Δεν διαφωνώ με μία σοβαρή σχεδιασμένη αγωγή ειδικά στην περίπτωση των εφήβων. Αλλά δεν μπορώ να δεχτώ πως δύο ενήλικες (η πλειοψηφία των εκτρώσεων) δεν έχουν συνείδηση πως μία ελεύθερη επαφή ίσως να έχει επιπτώσεις.
Μιλάμε για την συντριπτική πλειοψηφία επαναλαμβάνω.
Ειδικά εάν έχουν προσχωρήσει είδη σε (τουλάχιστον) μία έκτρωση.
Περισσότερη ευθύνη έχει κατ΄ εμέ η πορνογραφία (ειδικά στους άντρες), που προωθεί ένα παντελώς ανεύθυνο (και συχνά ακραία σεξιστικό) σεξ.
Και φαντάσου πως παιδιά εκθέτονται σε αυτήν πριν την εφηβεία. Γυναίκες αντιμετωπίζονται ως δοχεία ικανοποίησης και σάκοι αντρικής εκτόνωσης, με ειδικές κατηγορίες εξαιρετικά δημοφιλείς.
Η Εκκλησία (και κοπανίστε με αν θέλετε), μιλάει από την άλλη και για την εγκράτεια, που μπορεί να σώσει τον άνθρωπο ακριβώς από τέτοια φαινόμενα. Και έχει και μία άκρως ενδιαφέρουσα οντολογία.
Φυσικά, αυτά είναι σκοταδισμοί. Έτσι δεν είναι;

avatar
Γράφων 16.1.2020 | 16:18
(α) Καίτοι δεν δύναμαι να παράσχω χαρτί κοινωνικών φρονημάτων μπορώ να πω ότι έχω μια παραδοσιακή απέχθεια στους ΧΑίτες
https://www.lifo.gr/articles/opinions/264241/i-kalyteri-protoxronia-moy-ever#2280384

(β) Είμαστε πολλοί που συμφωνούμε ότι πρέπει να μειωθούν. Εν μέρει με την σωστή διαπαιδαγώγηση, εν μέρει με την ευαισθητοποίηση που έστω και λανθασμένα έκανε αυτρή η "φασιστική" αφίσα
https://www.lifo.gr/print/tora_tora/140029
avatar
cauk 16.1.2020 | 16:18
Όχι, το να έχεις μια ενδιαφέρουσα (ή όχι) οντολογία και να διδάσκεις την εγκράτεια δεν είναι σκοταδισμός. Το να χρησιμοποιείς ανακριβή επιστημονικά στοιχεία και φουσκωμένα νούμερα για να πιέσεις προς την κατεύθυνση αλλαγής του νόμου ώστε όλοι να αναγκαστούν να ακολουθήσουν την οντολογία σου, είναι. Για άλλη μια φορά: το πρόβλημα δεν είναι οι χριστιανοί, οι μωαμεθανοί και οι θρησκευόμενοι per se, ούτε οι πνευματικές τους ανησυχίες. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν αυτοί προσπαθούν να επιβληθούν δια του ψέματος, της βίας και της οχλαγωγίας (βλ. υπόθεση θεάτρου Χυτήριο, για παράδειγμα).
Iris Prismatica 16.1.2020 | 18:44
@ Φερόμενος
Ουδεμία ανάγκη για εγκράτεια και πρωτίστως κανένας ρεαλισμός στο να περιμένουμε να βάλουν οι άνθρωποι τη σεξουαλικότητά τους στον πάγο. Θα συμφωνήσω ωστόσο για προβληματικά πρότυπα από τσόντες κλπ. Η αντισύλληψη είναι που πρέπει να προωθείται παντοιοτρόπως.
@ Γράφων
Για εσένα το πιστεύω ότι θα στήριζες μάλλον την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Αλλά όχι για τους περισσότερους, που αντιπροτείνουν απλώς την αποχή ή το να κάτσουν απλώς οι γυναίκες σπίτι και να γεννάνε.
Αν θέλουμε λιγότερες εκτρώσεις, πρέπει να εξηγούμε συνεχώς, παντού, σε όλους ότι το "τράβηγμα" ΔΕΝ είναι μέθοδος αντισύλληψης, ούτε κατ'ελάχιστον. Χωρίς προφυλακτικά, χάπια ή/και σπιράλ κλπ. δεν γίνεται τίποτα. Και να αποδαιμονοποιηθεί το χάπι της επόμενης ημέρας για τις περιπτώσεις ατυχήματος (σπασμένα προφυλακτικά κλπ). Τρομακτικές πληροφορίες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα δεν προσφέρουν κάτι.
Φερόμενος 17.1.2020 | 08:05
@cauk

Για την "παραπληροφόρηση"
Υπάρχει update-απάντηση του κινήματος στο τέλος του άρθρου της lifo
https://mikropragmata.lifo.gr/zoi/giati-oles-oi-kampanies-kata-ton-ektroseon-periechoun-psevdi-stoicheia/
avatar
cauk 17.1.2020 | 12:47
@ Φερόμενος

Πολύ ενδιαφέρον. Ευχαριστώ για την επισήμανση
avatar
Γράφων 18.1.2020 | 10:35
@ cauk

https://youtu.be/-pdnkbs4l_g

Δεν είδα καμία εξέγερση όταν με ψεύτικα στοιχεία νομοθετουνται νέες πραγματικότητες.

Ούτε ξεσπάσματα περί φασισμών.

Μήπως είμαστε τόσο επιλεκτικοι που σε απλά ελληνικά είμαστε προκατειλημμένοι;

Λέω εγώ τώρα...
avatar
Magic Fly 16.1.2020 | 14:16
Ας γυρίσουμε 100-200 χρόνια πίσω λοιπόν, να επανεξετάσουμε σιγά σιγά και εξ αρχής οτιδήποτε έχει κατακτηθεί από διάφορες κοινωνικές ομάδες, μη τυχόν και μας πούνε και εμάς φασίστες! (ή τρομοκράτες, ή...)
λukum (το) 16.1.2020 | 21:15
Εγώ πάλι θα προτιμούσα το κράτος να δίνει περισσότερη κοινωνική και οικονομική βοήθεια στις ανύπανδρες γυναίκες ή τα κορίτσια που επιλέγουν την έκτρωση ως επιλογή λόγω των οικονομικών δυσχερειών.

Το να θεωρούμε την έκτρωση απλή υπόθεση , ενώ είναι πολύ δύσκολη συναισθηματικά (ζεις πάντα με ένα εάν, διότι τερματίσεις την πιθανότητα ζωής ενός ξεχωριστού ανθρώπου) ποιον ακριβώς εξυπηρετεί; Πέρα από τις φιλοσοφικές ή θρησκευτικές θεωρίες, αν η εκκλησία μπορεί να πιέσει στην χάραξη μιας κοινωνικής πολιτικής υπέρ των ανύπαντρων νεων μητέρων, δεν το βρίσκω καθόλου κακό.
avatar
Psineas 17.1.2020 | 02:39
Ας επιτρέψει πρώτα η εκκλησία στις γυναίκες να μπαίνουν στην εκκλησία όταν έχουν περίοδο, να κοινωνούν όταν έχουν περίοδο, να παντρεύονται, να παίρνουν αντίδωρο και μετά μιλάμε για τα περαιτέρω.
avatar
cauk 16.1.2020 | 10:59
Hats off, κ. Πολιτάκη!
avatar
Magic Fly 16.1.2020 | 11:24
Well said, κε Πολιτάκη.

Ντροπή και σε όσους σχολιάζουν (και εδώ μέσα) τους αντίθετους στα προφανώς αναχρονιστικά και σκοταδιστικά που συμβαίνουν καθημερινά (λίγο λίγο περισσότερα, σα να τεστάρουν τα όριά μας) αποκαλώντας τους ταλιμπάν, fake προοδευτικούς, σταλινιστές, ισλαμιστές (!) και ό,τι άλλη greco-alt-right γενικότητα φτιάξανε στα κεφάλια τους την τελευταία 5ετία για να τσουβαλιάζουν όποιον δεν ταιριάζει στον νεοσυντηρητισμό τους.
Φερόμενος 16.1.2020 | 13:37
"Ντροπή και σε όσους σχολιάζουν.. αποκαλώντας ταλιμπάν κλπ... Πηγή: www.lifo.gr"

Δράση-αντίδραση λέγεται αγαπητέ.
Αν μιλάτε αυθαίρετα για "σκοταδισμό", χωρίς να είστε σε θέση και διάθεση να ακούσετε την ηθική, την σκέψη και την άποψη και τα κίνητρα του άλλου, θα εισπράττετε χαρακτηρισμούς.

Η ντροπή άλλωστε νομίζω από αλλού πρωτο- χάθηκε:

"Αντιδράσεις για τη μεσαιωνική καμπάνια κατά των αμβλώσεων" (ΕφΣυν- ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ. Όχι, σχόλιο χρήστη)

Και επιτέλους, τον όρο ταλιμπάν άλλοι τον επινόησαν και όχι αυτοί που θα θέλατε.


avatar
Magic Fly 16.1.2020 | 14:36
Δεν θα ασχοληθώ πάνω από 5 λεπτά με τα κίνητρα της καμπάνιας αυτής, δεν... γεννήθηκα χτες.

Σκοταδισμός είναι οι ψέυτικες "επιστημονικές" πληροφορίες σε μια καμπάνια με σκοπό την πρόκληση του κοινού αισθήματος.
Σκοταδισμός είναι η διάθεση χρημάτων για μια τέτοια καμπάνια σε ΜΜΜ ενώ θα μπορούσαν να διατεθούν με πιο ουσιαστικό τρόπο, αν η έννοιες των "άλλων" ήταν ειλικρινείς.
Θα μπορούσα να συνεχίσω...

Ή καταλαβαίνετε για τι πράγμα μιλάμε, και επιλέγετε ένα knee-jerk reaction, αριστερά-δεξιά, ή δεν καταλαβαίνετε.
Double Helix 16.1.2020 | 11:28
Μου κάνει εντύπωση που μια μετριοπαθής αφήσα προκάλεσε τέτοιο κύμα αντιδράσεων. Πραγματικά νομίζω ότι όσο ασχολείται ο κόσμος τόσο θα ανάβει η συζήτηση. Πάντως διαφωνώ σε κάθε περίπτωση ότι οι "φασίστες" πρέπει να παραμένουν στις τρύπες τους: αφενός μεν ο όρος "φασίστας" έχει εκφυλιστεί σε βαθμό παρεξηγήσεως (όποιος διαφωνεί είναι φασίστας) αφετέρου δε ο αποκλεισμός δεν θα εμποδίσει την διαιώνιση τέτοιων ιδεών: απλά δεν θα δώσει την ευκαιρία μιας αντιπαράθεσης από την οποία ο λογικά σκεπτόμενος θα βγει πιο δυνατός. Εκτός φυσικά και αν στα πλαίσια τέτοιας αντιπαράθεσης δεν υπάρχουν επαρκή επιχειρήματα εκτός των λεκτικών χαρακτηρισμών.
Takis Papas 16.1.2020 | 13:53
Επειδή λίγο πολύ γνωρίζουμε ποιός και γιατί, δε έχω και πολύ θετική εικόνα γι αυτούς που ανέβασαν την αφίσα. Και που θα θελαν ν ανεβάσουν κι άλλες. Και να προχωρήσουν
avatar
Γράφων 17.1.2020 | 09:43
Μην σου κάνει εντύπωση.

Δεν είναι κατά λάθος η ένταση της αντίδρασης. Κάτι νέο και τοξικό έχει γεννηθεί από το 2008 κι εδώ. Ένα θα λες δέκα θα απαντάνε. Το άλφα θα λες, το ωμέγα θα σου χρεώνουν ότι είπες.

Ο εφιάλτης του Hobbes είναι εδώ. Αντιμαχόμενες ταυτοτικές ομάδες σε ένα δικαιωματικό πόλεμο. Και ως γνωστόν σε έναν πόλεμο όλα επιτρέπονται.

Μόνο μια κεντρώα κυβέρνηση στην Ελλάδα μπορεί να κατευνάσει αυτή την τοξικότητα. Όπως έγινε και το 1981. Το Ποτάμι δεν μας έκανε, το Φώφη δεν μπορεί.

Όσο η αξιωματική αντιπολίτευση αυτοπροσδιορίζεται ως Συνασπισμός της ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ μην περιμένεις κοινωνική ειρήνη. Μέχρι πριν από λίγο καιρό ένας στους δέκα Έλληνες ψήφιζε ΧΑ, λες να είμαστε λαός χαμηλών τόνων και υπέρ της κοινωνικής ειρήνης και των ήπιων αντιδράσεων;

Ένας στους δύο Έλληνες είναι υπέρ μιας μορφής καπελώμας του "άλλου". Είτε από δω είτε από εκεί. Αυτό φαίνεται από τα εκλογικά ποσοστά. Δεν δύναμαι να επεκταθώ περαιτέρω.
avatar
atman 16.1.2020 | 12:21
χωρίς να παιρνω θεση στην ουσια (προσωπικα με ενοχλει να αντικαθισταται ο δημοσιος διαλογος με πληρωμενες διαφημησεις - πραγμα το οποιο βεβαια γινεται κατα κορον απο διαφορες μη και παρα-κρατικες οργανωσεις) ομολογω το αρθρο περναει στον υποτιτλο του ενα πολυ κακο μηνυμα.

Τι σημαινει το "Οι φασίστες, είναι άνθρωποι σαν κι εμένα κι εσένα, με τη διαφορά όμως ότι είναι φασίστες και πρέπει να παραμείνουν στις τρύπες τους" και τι θα ελεγαν οι υπαρξιστες με προεξαρχον τον Καμυ που υπηρχε και αφιερωμα πριν λιγες ημερες;;;

Αγαπητοι, οι φασίστες, είναι άνθρωποι σαν κι εμένα κι εσένα, με τη διαφορά όμως ότι ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΑΤΤΟΥΝ φασιστικα. Τον ανθρωπο δεν τον οριζουν κανενα self-virtue το οποιο διατυμπανιζει π.χ. "αντιφα", αλλα τον οριζει πως πρατει - αν εχουμε ενα αντιφα που δρα φασιστικα τοτε εχουμε ενα φασιστα. Δεν υπαρχει pedigree φασισμου ωστε οσοι ειναι απο καλες γενεολογικα ιδεολογιες να ειναι αμολυντη. Ο φασισμος ειναι παρων σε οποιαδηποτε πραξη μας απο οποιουδηποτε και αν προερχεται.

Τελος παντως ακριβως για αυτο τον υποτιτλο διαφωνω με το αρθρο με σφοδροτητα - υποβιβαζει το θεμα της αντιμετωπισης του φασισμου σε ενα ποδοσφαιρικο επιπεδο αντιπαλοτητας εμεις και οι αλλοι, χωρις να κοιταει εκει που πρεπει πρωτα: μεσα μας.
Φερόμενος 17.1.2020 | 12:30
Έχεις μείνει ανενημέρωτος φίλε μου.
"Συμπεριφορά" και "κοινωνική κατασκευή" είναι κάποια άλλα πράγματα.
Οι φασίστες, είναι φασίστες επειδή έτσι.
Ναι, σχεδόν γονιδιακά.
Αλλιώς, πρέπει να ακούσεις τον Άλλον.
Και αυτό είναι... επίφοβο.
Καλύτερα λοιπόν, να μιλάμε εξαρχής για τρύπες και Χ.Α. και να μην μπαίνουμε σε επικίνδυνες κουβέντες που τολμούν να λογαριάζουν τους Άλλους ως -άκουσον, άκουσον!- "ισότιμους"(!!), με Εμάς.

Οι Καμύ, λείπουν. Πάρα, πάρα πολύ. Αν και αμφιβάλω για την ... ισοτιμία που θα απολάμβαναν.
ομόκεντρα 16.1.2020 | 12:25
Παπαδαριό και φασίστες, ναι, μπορεί να βρίσκονται πίσω από την «αντιαισθητικά δημαγωγική» αυτή αφίσα που δικαίως εξόργισε το πανελλήνιο.

Παπαδαριό και φασίστες, ναι, πρωτοστάτησαν στη μαζική εθνικιστική υστερία εναντίον της Συνθήκης των Πρεσπών.
Ποιος ξεχνάει άλλωστε εκείνο το κατάπτυστο «αδέλφια μου φασίστες» του Μίκη Θεοδωράκη, πρόσκληση για εναγκαλισμό με το φασισταριό, μπρος στη θλιβερή λαοθάλασσα της πλατείας Συντάγματος, που άφριζε από κούφιο πατριωτισμό και τυφλή μισαλλοδοξία;

Δεν θα χαρακτήριζα όμως φασίστα οποιονδήποτε, στον οποίο η συνείδηση, έστω και μέσα από έναν θολωμένο πατριωτισμό, γεννούσε αντιρρήσεις στο θέμα της νέας ονομασίας της γείτονος.

Έτσι και τώρα. Δεν μπορεί να καταδεικνύεται ως φασίστας κάποιος, του οποίου η συνείδηση τοποθετεί την άμβλωση ένα βήμα πριν από τη βρεφοκτονία.
Παρά την εξαμβλωματική αισθητική της, παρά το δημαγωγικό της concept, η αφίσα αυτή δεν στερείται ηθικής υπόστασης, καθώς -δυνάμει- θα αφύπνιζε και θα κινητοποιούσε προς μια πιο υπεύθυνη στάση απέναντι στην αντισύλληψη, αν δεν ήταν τόσο άθλια.

Όσο και αν η άμβλωση αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα της γυναίκας στην ελευθερία της, δεν νοείται να μας είναι προσφιλείς καμπάνιες εναντίον της εξόντωσης κάποιου είδους χελώνας και να μας εξαγριώνει ο προβληματισμός γύρω από ένα σοβαρό ηθικό δίλημμα που προκαλεί η εξόντωση αγέννητων ανθρώπων. Γιατί άλλο τόσο ιερό με το δικαίωμα της γυναίκας στην ελευθερία, είναι και το δικαίωμα του αγέννητου παιδιού στη ζωή.
Μείζον ηθικό δίλημμα. Άλυτο για μένα και για πολλούς...

Όχι, κύριε Πολιτάκη, δεν είμαστε φασίστες, όσοι βασανιζόμαστε με αυτό το δίλημμα και ακούμε πληροφορίες κι από τις δυο πλευρές. Αρκεί αυτές να μην εμπνέονται από μισαλλοδοξία. Εκατέρωθεν.
Takis Papas 16.1.2020 | 13:58
Δε σας πιστεύω! Προσπαθείτε να υπερασπιστείτε αυτή την αφίσα; Ως ηθική; απλά λίγο κακογραμμένη;
Ας αφήσουμε τα περί ηθικής. Δεν εχουν σχέση. Αν κόπτεστε τόσο για τη γνώση της αντισύλληψης, υπάρχουν άλλοι δρόμοι. Κυρίως αυτός του σχολείου. Για όλα τα παιδιά. Μήπως υποκρινόμαστε;
ομόκεντρα 16.1.2020 | 14:54
Μάλλον καταλαβαίνετε ό,τι θέλετε από αυτά που διαβάζετε...
Πώς γίνεται να υπερασπίζομαι, όπως λέτε, μια αφίσα που χαρακτηρίζω ως "αντιαισθητικά δημαγωγική" και "άθλια", μιλώντας για την εξαμβλωματική αισθητική της και το δημαγωγικό της concept και διευκρινίζοντας ότι δικαίως εξόργισε το πανελλήνιο;
Απλώς μιλάω για ένα μείζον ηθικό δίλημμα και εναντίον της εκατέρωθεν μισαλλοδοξίας, την οποία δείχνετε να υπηρετείτε λαμπρά.
avatar
atman 16.1.2020 | 14:02
τωρα που το λες φαντασου τι θα γινοταν αν απαγορευοταν αφισα για την σφαφη των ζωων.

Δηλ αν δεν ειχαμε ενα ανρθωπινο εμβρυο στην φωτο αλλα ενα μοσχαρακι πως θα ηταν οι θεσεις απο την μια και απο την αλλη πλευρα αραγε;;;
avatar
σαλιγκάρι 16.1.2020 | 13:04
εμένα μου έκανε μεγάλη εντύπωση που το πρώτο επιχείρημα όσων ήταν υπέρ της αφίσας ήταν το 'παρουσιάζει επιστημονικά στοιχεία', ενώ πουθενά δεν έγραφε πάνω στην αφίσα ότι τα στοιχεία είναι από το τάδε πανεπιστήμιο ή την τάδε δημοσίευση ή μελέτη.
πάραυτα όλοι ήταν σίγουροι ότι όσα έλεγε η αφίσα ήταν σωστά.
εντυπωσιάστηκα από το ότι κανείς δεν αναρωτήθηκε για το εάν αυτό που του έδειχναν ήταν αλήθεια. και μάλιστα στην εποχή μας που το να ψάξεις και να διασταυρώσεις στοιχεία μπορεί να το κάνει ο καθένας χάρη στο ίντερνετ.
νομίζω ότι αυτό και μόνο είναι ενδεικτικό της ελληνικής νοοτροπίας: ό,τι στοχεύει στο συναίσθημα και στο προσωπικό (η προσωπική άποψη) είναι το κυρίαρχο.
όμως η αντίδραση με συναίσθημα είναι ένδειξη ανωριμότητας, παιδισμού και αισθήματος κατωτερότητας.
όσοι κάνουν επίκληση στο συναίσθημα - όπως αυτοί που έκαναν αυτή την αφίσα - ξέρουν πολύ καλά τί κάνουν.
avatar
kstefi 16.1.2020 | 13:23
Η πρότασή σας, αυτοαναιρείται, καθώς δεν θα ήταν δημοσιευμένο το δικό σας κείμενο, αν ίσχυε η συνθήκη που τόσο επιθυμείτε.
12