Φωτογραφία

Ταξίδι στη Δήλο

Ο φωτογράφος Πάρις Ταβιτιάν πήγε στην μικρή νησίδα του Αιγαίου, όπου γεννήθηκε το Φως. Και προσπάθησε να το αιχμαλωτίσει. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣE MOΡΦΗ DESKTOP

 

Σ' αυτήν τη μικρή και ασήμαντη νησίδα στην καρδιά του Αιγαίου γεννήθηκε το Φως. Γεννήθηκε ο θεός Απόλλωνας, θεός του φωτός και της αρμονίας, γιος του Δία και της Λητώς («γέλασε η γη, η Δήλος πλημμύρισε χρυσό φως κι έγινε ένα ολάνθιστο λιβάδι, κύκνοι άρχισαν να τραγουδούν κι αλάλαξαν θαμπωμένες οι θεές»), κάτι που μόνο τυχαίο δεν είναι. Επιστημονικές μετρήσεις έχουν δείξει ότι η Δήλος είναι από τα πιο φωτεινά σημεία του πλανήτη. Γεωλογικά, φαίνεται να αναδύθηκε λόγω ηφαιστειακής δραστηριότητας.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

 

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Ευρήματα δείχνουν ότι κατοικείται ήδη από το 3.200 π.Χ, από τη νεολιθική εποχή. Ήδη από τους ομηρικούς χρόνους το νησί θεωρείται ιερό, ενώ αρκετά αργότερα, τον 2ο αι. π.Χ., πρωταγωνιστεί ως λιμάνι στον χώρο του εμπορίου. Στην ακμή του, στους ρωμαϊκούς χρόνους, υπό τη διοίκηση των Αθηναίων, ο πληθυσμός του αριθμεί 30.000 κατοίκους, ενώ γίνονται 7.500 αφίξεις πλοίων τον χρόνο. Είναι μια μητρόπολη, όπου συμβιώνουν αρμονικά όλοι οι λαοί της Μεσογείου. Οι κάτοικοι είναι αρκετά ευκατάστατοι, οι κατοικίες τους ευρύχωρες και άνετες, με περίτεχνη διακόσμηση. Ο πλούτος αυτός όμως ήταν και η αιτία δύο διαδοχικών λεηλασιών και της σταδιακής ερήμωσης του νησιού. Κατά τη διάρκεια της Αναγέννησης, καθώς το ενδιαφέρον για τα αρχαία κείμενα ανακινείται, η Δήλος ξανάρχεται στη μνήμη και τα επόμενα χρόνια γίνεται τόπος επίσκεψης περιηγητών. Θλίψη και μελαγχολία είναι τα κύρια συναισθήματα που διακρίνονται στα κείμενα και στις αναφορές αυτών των επισκεπτών. Πειρατές και κακοποιοί είναι οι μόνοι, περιστασιακοί, κάτοικοι, αγάλματα και έργα τέχνης φεύγουν στο εξωτερικό, ενώ μάρμαρα λεηλατούνται για να χρησιμοποιηθούν ως δομικά υλικά. Μια πρώτη αρχαιολογική ανασκαφή επιχειρείται το 1800, περίοδο κατά την οποία οι Κυκλάδες τελούν υπό ρωσική κατοχή. Τα πρώτα αυτά ευρήματα κατέληξαν στην Πετρούπολη και στο Μουσείο Ερμιτάζ. Η πρώτη επιστημονική ανασκαφή ξεκινά το 1873 από τη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, υπό την επίβλεψη του ελληνικού κράτους. Το 1990 ολόκληρο το νησί χαρακτηρίστηκε Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την Unesco.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

 

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

Παρ' ότι το μεγαλύτερο μέρος της αρχαίας πόλης παραμένει θαμμένο, η ενέργεια και η γοητεία του χώρου είναι αισθητές. Μπορεί κανείς να περιπλανηθεί ελεύθερα στους άδειους δρόμους, να περάσει από τις πόρτες στα σπίτια, στα αίθρια, στα δωμάτια και τις κουζίνες των κατοίκων, να ανεβεί προς το θέατρο, να κατέβει στην πλατεία και από τη μεγάλη κεντρική οδό να περάσει τη Στοά του Φιλίππου, την Αγορά, και να δει από μακριά τα ναξιώτικα λιοντάρια, στα δεξιά, την Ιερή Λίμνη που επιχωματώθηκε και τον φοίνικα που φυτεύτηκε το 1933 σε ανάμνηση του φοίνικα που αγκάλιασε η Λητώ για να γεννήσει·τον Απόλλωνα· και από τα Προπύλαια να βγει στο Ιερό του Απόλλωνα. Τίποτα διαφορετικό απ' ότι θα έκανε κάποιος Δήλιος πριν από 2.000 χρόνια και αυτό είναι το εντυπωσιακό, σε έναν από τους μεγαλύτερους σε έκταση αρχαιολογικούς χώρους στον κόσμο.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 

 

 

Φωτογραφία

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»

Φωτογραφία Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»

8.12.2019
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό

Φωτογραφία «Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό

7.12.2019
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»

Φωτογραφία Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»

7.12.2019
Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας

Φωτογραφία Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας

5.12.2019
Παντελής Ζερβός: Small talk με έναν έξοχο φωτογράφο των Αθηναίων της LiFO

Φωτογραφία Παντελής Ζερβός: Small talk με έναν έξοχο φωτογράφο των Αθηναίων της LiFO

5.12.2019
Πάρις Ταβιτιάν: «Όταν φωτογραφίζεις, δεν διακρίνεις αν πρόκειται για δουλειά ή προσωπική ευχαρίστηση»

Φωτογραφία Πάρις Ταβιτιάν: «Όταν φωτογραφίζεις, δεν διακρίνεις αν πρόκειται για δουλειά ή προσωπική ευχαρίστηση»

4.12.2019
Πάνος Μιχαήλ: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκαλυπτικά ξεγυμνωτικό για έναν νάρκισσο από ένα close-up»

Φωτογραφία Πάνος Μιχαήλ: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκαλυπτικά ξεγυμνωτικό για έναν νάρκισσο από ένα close-up»

3.12.2019
Freddie F.: «Πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση σε οποιοδήποτε πορτρέτο είναι η εμπιστοσύνη»

Φωτογραφία Freddie F.: «Πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση σε οποιοδήποτε πορτρέτο είναι η εμπιστοσύνη»

2.12.2019
New York, New Wave: Σπάνιες φωτογραφίες από την θρυλική εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης στα ‘80s

Φωτογραφία New York, New Wave: Σπάνιες φωτογραφίες από την θρυλική εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης στα ‘80s

2.12.2019
Αναστασία Βουτυροπούλου: όχι styling, όχι επαγγελματικό μακιγιάζ, όχι photoshop

Φωτογραφία Αναστασία Βουτυροπούλου: όχι styling, όχι επαγγελματικό μακιγιάζ, όχι photoshop

1.12.2019
1 Σχόλια
avatar
ΔημήτρηςΑ 3.6.2018 | 16:54
Να πάμε να κόψουμε τα χορτάρια, γιατί γινόμαστε ρεζίλι των σκυλιών, διεθνώς!