Ο καλλιτέχνης παρουσιάζει τη νέα του δουλειά, μπροστά στον καθρέφτη- καθρεφτάκι του

Ο Ryan McGinley εμπνέεται από το έργο της Γιόκο Όνο για την νέα του έκθεση (NSFW)

Ο καλλιτέχνης παρουσιάζει τη νέα του δουλειά, μπροστά στον καθρέφτη- καθρεφτάκι του

Στο πέρασμα των τελευταίων δύο δεκαετιών, ο Ryan McGinley έχει αναμφισβήτητα καταφέρει να χαράξει την δική του πορεία ως μία μεγάλη προσωπικότητα στο κόσμο της σύγχρονης φωτογραφίας. Γεννημένος στο Ramsey του Νιου Τζέρσει το 1977, ο McGinley μετακόμισε στη Νέα Υόρκη όπου και ξεκίνησε να φωτογραφίζει το 1988. Πέντε χρόνια μετά, στην ηλικία των 25 χρόνων, έγινε ένας από τους νεότερους καλλιτέχνες που έκαναν προσωπική έκθεση στο Whitney Museum of American Art.


Όπως φαίνεται, ο εικονοποιός αυτός ποτέ δεν συνάντησε δυσκολία στο να λάβει ευρεία αναγνώριση, τόσο από τους συναδέλφους του όσο και από το κοινό εν γένει. Κι όμως, παρόλη την τεράστια άνοδο της καριέρας του, ποτέ δεν μεγαλοπιάστηκε με την δημοσιότητα γύρω από το όνομά του. Το έργο του είναι προσωπικό, συχνά αιθέριο, πάντα ειλικρινές και εμποτισμένο με ένα ωμό συναίσθημα.

 

Ποτέ δεν μεγαλοπιάστηκε με την δημοσιότητα γύρω από το όνομά του. Το έργο του είναι προσωπικό, συχνά αιθέριο, πάντα ειλικρινές και εμποτισμένο με ένα ωμό συναίσθημα.

 

Ενώ είναι σαγηνευτικές οπτικά, οι φωτογραφίες του έχουν πάντα μια αποκρυσταλλωμένη θλίψη. Οι εικόνες του απεικονίζουν το μαρτύριο ή την τραγωδία με μια αποφασιστική ειλικρίνεια – από την συντετριμμένη γενιά που ενηλικιώθηκε στον απόηχο της επιδημίας του Aids, το χάος και τη σύγχυση μετά την 11η Σεπτεμβρίου έως (πιο πρόσφατα) τους Αμερικανούς ακτιβιστές κατά των όπλων, ο McGinley έχει καθιερωθεί ως ένας οπτικός αφηγητής που καταγράφει με πάθος τους διαρκώς μεταλλασσόμενους αγώνες, την ενέργεια και τις πολυπρόσωπες ταυτότητες των νέων.

 

Η τελευταία του προσωπική έκθεση ωστόσο, ξεφεύγει διακριτικά από αυτή την αφήγηση. Στην Team Gallery της Νέας Υόρκης, η έκθεση Mirror, Mirror προβάλει την πιο πειραματική πλευρά της δημιουργικής περσόνας του McGinley «Το πρότζεκτ γεννήθηκε μέσα από την εννοιολογική τέχνη» λέει ο ίδιος. «Πάντα ήθελα να κάνω ένα πρότζεκτ στο ίδιο πνεύμα με κάποιους από τους ήρωες μου όπως η Γιόκο Όνο ή ο Sol LeWitt και, ακόμα περισσότερο, ήθελα να δω πως θα μπορούσα να εξερευνήσω εννοιολογικές ιδέες μέσω της φωτογραφίας».

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Το έργο αποτελείται εξ ολοκλήρου από εικόνες που δημιουργήθηκαν χωρίς τη φυσική παρέμβαση του καλλιτέχνη. «Δεν ήμουν παρών σε καμία από τις φωτογραφήσεις» εξηγεί. «Έστελνα μία σειρά από οδηγίες τις οποίες το μοντέλο θα διάλεγε είτε να τις ακολουθήσει μόνο του ή θα τις διάβαζε δυνατά ο βοηθός μου για τη διάρκεια μίας ώρας».

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley


Στους φωτογραφιζόμενους δόθηκε μία κάμερα, μία σειρά από οδηγίες, πέντε ρολά από φιλμ 35mm και 20 καθρέπτες, όλα από τα οποία στάλθηκαν στα σπίτια τους. Τα ρολά από τα φιλμ που δεν είχαν εμφανιστεί επιστράφηκαν στον McGinley, ο οποίος έλεγξε όλο το υλικό και επέλεξε μία φωτογραφία για να εκπροσωπεύσει τον κάθε συμμετέχοντα.


Οι φωτογραφίες που προέκυψαν εξερευνούν πώς λειτουργεί η κάμερα ως ένας όλο και περισσότερο διαδεδομένος μεσολαβητής στην παρουσίαση της σύγχρονης ταυτότητας. Αυτά τα αυτοπορτρέτα μεταφέρουν προσωπικές πληροφορίες όχι μόνο για την συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων που απεικονίζουν αλλά επίσης και για την κατασκευή των εξιδανικευμένων φυσικών εαυτών τους. Οι μεταβλητές που δόθηκαν από επιλογή – πόσο από το σώμα φαίνεται κλπ - υποδεικνύει ότι η αυτενέργεια επιμένει, ακόμα και μέσα στα όρια της συνταγής.

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley


Μία αντανάκλαση του νοήματος της ομορφιάς, της ταυτότητας, και της κοινότητας σε μία εποχή που φιλτράρεται μέσα από το πρίσμα του ψηφιακού πολιτισμού, η σειρά παρουσιάζει μοντέλα ηλικίας από 19 έως 87 ετών, ενθαρρύνοντας τον δημιουργό να ξεκινήσει μία διαφοροποιημένη, σχεδόν ψυχεδελική εξερεύνηση του ανθρώπινου σώματος αγκαλιάζοντας την διαφορετικότητα και αναγνωρίζοντας την βασικότατη κινητήρια δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

«Αυτό το πρότζεκτ είναι γεμάτο από φωτογραφίες των φίλων μου» καταλήγει ο φωτογράφος. «Οι περισσότεροι από αυτούς είναι καλλιτέχνες: χορευτές, αρχιτέκτονες, ηθοποιοί, ζωγράφοι, μουσικοί, σχεδιαστές μόδας, χορογράφοι, περφόρμερ. Αλλά στο τέλος της μέρας, αυτό το έργο έχει να κάνει με την κοινότητα – την δικιά μου κοινότητα. Κάποιοι είναι η οικογένειά μου, φίλοι από το πανεπιστήμιο, κουνιάδοι, μαμάδες, θείες, πρώην μοντέλα ή πρώην σύντροφοι, πολλοί από τους οποίους φωτογραφίζω εδώ και χρόνια. Η κάμερα έχει πάντα υπάρξει ένας διαμεσολαβητής που δημιουργεί και διαμορφώνει ταυτότητα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να ανακατασκευάσουν τον εαυτό τους, να δημιουργήσουν τις αναγεννημένες ιδέες τους».

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

Φωτογραφία: Ryan McGinley

 

 

 

 

 

- H έκθεση Mirror, Mirror θα τρέχει στην Team Gallery στην Νέα Υόρκη μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου 2018.

 

i. Το κείμενο είναι απόδοση στα ελληνικά του άρθρου με τίτλο Ryan McGinley looks to Yoko Ono as inspiration for his latest show που δημοσιεύτηκε στο dazeddigital.com.

 

 

 

Φωτογραφία

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάντεψε τι βλέπεις: Οι 20 εκτυφλωτικές εικόνες που βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό μικροφωτογραφίας της Nikon.

Φωτογραφία Μάντεψε τι βλέπεις: Οι 20 εκτυφλωτικές εικόνες που βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό μικροφωτογραφίας της Nikon.

22.10.2019
Οι περιπέτειες του Μάικλ Στάιπ των REM στον περίεργο ψηφιακό μας κόσμο

Φωτογραφία Οι περιπέτειες του Μάικλ Στάιπ των REM στον περίεργο ψηφιακό μας κόσμο

21.10.2019
Στο φως ανέκδοτες φωτογραφίες της Patti Smith και του Robert Mapplethorpe όταν ήταν ακόμα «βρέφη»

Φωτογραφία Στο φως ανέκδοτες φωτογραφίες της Patti Smith και του Robert Mapplethorpe όταν ήταν ακόμα «βρέφη»

19.10.2019
Ένας Έλληνας φωτογράφος ταξίδεψε μέχρι τη Γροιλανδία για να φωτογραφίσει το μεγαλείο των παγόβουνων

Φωτογραφία Ένας Έλληνας φωτογράφος ταξίδεψε μέχρι τη Γροιλανδία για να φωτογραφίσει το μεγαλείο των παγόβουνων

17.10.2019
Ο μοντερνισμός στην αρχιτεκτονική της Μεσογείου

Φωτογραφία Ο μοντερνισμός στην αρχιτεκτονική της Μεσογείου

16.10.2019
Το τέλος του θρυλικού φωτογραφικού Studio Νικολέρη της Θεσσαλονίκης. Αυτή ήταν η ιστορία του.

Φωτογραφία Το τέλος του θρυλικού φωτογραφικού Studio Νικολέρη της Θεσσαλονίκης. Αυτή ήταν η ιστορία του.

14.10.2019
Όταν δεν έχει τι να κάνει στα γυρίσματα, ο Τζεφ Μπρίτζες βγάζει πανοραμικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες

Φωτογραφία Όταν δεν έχει τι να κάνει στα γυρίσματα, ο Τζεφ Μπρίτζες βγάζει πανοραμικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες

11.10.2019
 Όταν οι σκύλοι προσπαθούν να πιάσουν στον αέρα ένα φρίσμπι

Φωτογραφία Όταν οι σκύλοι προσπαθούν να πιάσουν στον αέρα ένα φρίσμπι

10.10.2019
Όταν η μόδα καμουφλάρεται με το background

Φωτογραφία Όταν η μόδα καμουφλάρεται με το background

5.10.2019
Η Suzanne Jongmans μετατρέπει ανακυκλώσιμα υλικά σε περίτεχνα κοστούμια και καπέλα της Αναγέννησης

Φωτογραφία Η Suzanne Jongmans μετατρέπει ανακυκλώσιμα υλικά σε περίτεχνα κοστούμια και καπέλα της Αναγέννησης

5.10.2019